Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
c3ltic
HV kasutaja
liitunud: 21.04.2007
|
28.09.2008 00:19:01
Kas klient on kuningas? |
|
|
Ehk siis igivana teema - kas klient on kuningas ning kui kaugele saab lasta klienti oma nõudmistega?
Ühest küljest on loogiline, et klient esitab mingi visiooni lehe kujundusest ja olemusest, teisalt aga, kui on tunda ja näha, et see visioon on täielik pullikaka, siis kui kaugele minna? Kas teha ikkagi ära, või hakata vaidlema või loobuda tööst?
Mõtted ja arutelud teretulnud, kui aga antud teema on juba olemas, siis tuhat vabandust. Otsinguga ma igastahes ei leidnud.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
sander85
HV kasutaja

liitunud: 30.09.2007
|
28.09.2008 00:22:42
|
|
|
professionaalse nõu ning argumentidega tuleb siis klienti mõjutada, et ta oma pullikakas natuke tagasi annaks ning vähe realistlikumad ideed kasutusele võtaks, heaks näiteks ehk tallinn.ee leht, kus ka lõpuks siiski anti järele, sest kliendi algne visioon oli peale teostaja poolt ärategemist ikka paras kräpp.. ja seda pehmelt öeldes, nüüd on see olukord vähemalt natuke paranenud..
aga laias laastus, eks klient ole kuningas ja kui oma mainet sellise pullikakaga kahjustada ei taha, siis jäta teostamata..
_________________ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
-- G. Carlin |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aq
HV kasutaja
liitunud: 01.01.2003
|
28.09.2008 09:36:06
|
|
|
Selliste klientidega suhtlemise lihtsustamise ühe ülesande olen pannud oma pisikesele võrgulehele kah: http://www.interneti.info/
Näiteks artiklid Kodulehe eesmärgid, Otsingumootoritele optimeerimine, Kodulehe tellimine võiksid loodetavasti tulevikus (kui mu lehel veidi rohkem autoriteeti) hoida ära väga lollide võrgulehtede loomist. Ehk siis tõesti olukorrad, kus klient tahab ühelt poolt vastakaid asju - uhket FLASH animatsiooni ja samas kõrgel otsingutulemustes välja tulla jne.
See, kusjuures, ongi põhjuseks, miks tänapäeval on niivõrd olulised need paljukirutud "pehmed" erialad. Kui tahad tegeleda sellises valdkonnas näiteks, peab Sinu ettevõtmises olema prof. isik, kes oskab rahlikult, kuid asjalikult kliendile selgeks teha, miks on oluline teha üht või teist asja. St. Sa pead suutma pakkuda kliendile terviklahendust. Muidu on nii, et klient laseb ära teha näiteks kujunduselt omale meelepärase kodulehe, kuid alles siis avastab, et turunduslikult on leht täielik null - ei saa ta sealt ühtegi uut klienti vms.
Mina oskan kah tööstusettevõtte sisseseade organiseerida ning töötajad palgata, AGA ma ei oska valmistatud toodangut maha müüa!!! See on suurim paradoks meie maailmas - me kõik oskame MIDAGI teha, ainult et mõned oskavad oma tegevuse tulemuse maha müüa, teised ei oska või ei oska piisavalt hea hinnaga. Kodulehtede valmistamine on sama värk - HTMLi, aga ka FLASHi kokku klopsida oskavad tänapäeval juba paljud. Aga kuidas teha nii, et kliendil tekiks soov Sinu käest leht tellida - peaksid suutma esitada kliendile tervikliku pildi sellest, kuidas ja miks on vaja teha NING kui palju see tegelikult maksma läheb.
Vaata näiteks teemat:
https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=383118
Olen kindel, et mida tegelikult vaja on, on terviklikku INTRA-lahendust või vähemalt CMSi, kuid esiotsa räägitakse, et ainult mingit "muudetavat tabelit" vaja. Siis hakatakse rääkima alles, kes muutma peab seda, siis kindlasti juba vaja seda, et ka tabeli teksti saaks muuta ja siis juba pilte lisada kodulehele JA alles siis avastatakse, et tabel on tore küll, aga tahaks, et keegi seda näeks kah - järelikult vaja veel SEO-d kah...
Seega - kui suudad väljakutsele vastata, tegutse! Üks mu tuttav isik avaldas arvamust, et Eestis pole ühtegi korralikku (kauategutsenud) AINULT võrgulehtede valmistamisele spetsialiseerunud ettevõtet. Neid teenuseid pakutakse koostöös tarkvarafirmadega, kes tegelevad asjaga "kõrvalalana"... ei tea, kas on tõsi, ei ole viitsinud uurida.
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002

|
28.09.2008 09:46:31
|
|
|
Eks oleneb muidugi mismõttes pullikaka see visioon on. Aga üldiselt ei lase kliendil päris jama läbi suruda. Pigem lähevad teed lahku.
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
tanel98
HV kasutaja

liitunud: 04.03.2006
|
28.09.2008 10:38:20
|
|
|
Asi on lihtne. Tahad raha siis teed nii nagu klient tahab. Kui on aga korrektne värk, et tasustamine toimub tundide põhjal ja kliendiga ühist lahendust ei leita, siis lihtsalt loobu ja las keegi teine teeb selle pasa ära. Enamasti annab kliente ikka niivõrd mõjutada ja positiivse lahenduse leida. Kui aga puudub selline profesionaalsus, siis ei jää muud üle kui loobuda. Ps. Mõnikord panevad käru just projektijuhid, kes ei viitsi midagi selgitada ja tahab, et tööline teeks asja nii valmis, et klient on rahul ja raha tuleb. Enamik projekte ei jõua mitte kuskile portfoliosse ja sellepärast pole ju mõtet närve ja energiat kulutada, et midagi üli head luua. Kuulad klienti teed loetava ja selge asja ja valmis.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
alecoqprem
Kreisi kasutaja

liitunud: 28.07.2005
|
28.09.2008 22:19:10
|
|
|
Jah klient on kuningas ja ta peab saama mida ta tahab. Kvaliteetse tegija ülesanne on aga neid tahtmisi vajadusel korrigeerida ja suunata.
Üsna sage on juhus kui klient tahab n.ö pullikakat kuid harvaesinev juhus on see, kui talle ei suudeta mõistust pähe panna. Iseasi kas kõik seda teevad, kuna osad veebimeistrid ainult pullikakat pakuvadki.
Aga ikkagi tuleb kliendile ilusti selgeks teha mida tal tegelikult vaja on ja miks see tema soovidest parem on. Kui klient on ise nii põikpäine ja mingitmoodi järele ei anna siis milles probleem? Anna see saast mida ta tahab aga ära lihtsalt seda tööd pärast endaga kuidagi seo.
Lahtiütlemine pole ka kõige parem lahendus, kuna klient saab ikkagi lõpuks kuskilt selle mida ta tahab ja halvemal juhul veel suurema hinnaga kui sinu käest.
Just kolmapäeval sain ise ühe kliendiga kokku, kellel on hetkel täiesti JUBE veebileht. Temaga juttu ajades sain teada, et see pole 10 aasta vanune, nagu eeldada võiks, vaid selle aasta veebruaris tehtud. Maksis ta selle eest üle 20 000. Leht ise koosnes 5-st tavalisest sisulehest ja nägi välja nagu õudusunenägu.
Seega tehke parem asi ise ära ja üritage sellele kakale natukenegi kringli nägu pähe anda, mitte ärge saatke teda mujale otsima. Lõpuks on tulemus ikka sama või hullem, lihtsalt sina oled osast sissetulekust vabatahtlikult lahti öelnud.
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Timberg
ööKARU

liitunud: 27.06.2003
|
28.09.2008 22:23:00
|
|
|
Kliendi raha. Tema visioon. Sinu teostus. Võid anda nõu (sinu vaba valik), kui nõu ei ole kliendi jaoks piisavalt hea, siis lepi sellega.
|
|
Kommentaarid: 341 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
272 |
|
tagasi üles |
|
 |
montez
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.12.2002
|
28.09.2008 22:44:23
|
|
|
Milleks kliendiga vaielda? Talle võib küll soovitusi anda aga kui ta on veebi kohalt harimatu, siis olgu või halb lahendus aga tema jaoks on see kindlasti hea või lausa ideaali lähedane. Õnneks on ainult vähesed raudselt veendunud oma õigsuses ja enamik aktsepteerivad dialoogi mille tulemusel ideed muganduvad teostatava vormini.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
alecoqprem
Kreisi kasutaja

liitunud: 28.07.2005
|
28.09.2008 23:03:19
|
|
|
montez kirjutas: |
Milleks kliendiga vaielda? Talle võib küll soovitusi anda aga kui ta on veebi kohalt harimatu, siis olgu või halb lahendus aga tema jaoks on see kindlasti hea või lausa ideaali lähedane. Õnneks on ainult vähesed raudselt veendunud oma õigsuses ja enamik aktsepteerivad dialoogi mille tulemusel ideed muganduvad teostatava vormini. |
Kui klient on veebi kohalt harimatu siis hea tegija harib teda. Või vähemalt üritab!
Kui sellel alal tegeleda, siis tehtud tööd on just need mille järgi uued kliendid sind valivad, seega tuleb asi teha siiski nii, et lisaks kliendile oled ka sina ise rahul ja paned töö rahuliku südamega oma tehtud tööde portfelli.
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
UB
HV Guru

liitunud: 26.12.2002
|
30.09.2008 08:42:10
|
|
|
Kuingas oled sa ainult siis kui maksad kuninglikult
|
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
sander85
HV kasutaja

liitunud: 30.09.2007
|
30.09.2008 08:57:38
|
|
|
sellise suhtumisega võib nälga jääda
_________________ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
-- G. Carlin |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aq
HV kasutaja
liitunud: 01.01.2003
|
30.09.2008 10:27:09
|
|
|
sander85 kirjutas: |
sellise suhtumisega võib nälga jääda  |
Eriti praeguses majandusolukorras
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
djkiller
HV Guru

liitunud: 19.07.2004
|
30.09.2008 10:31:21
|
|
|
kliente on ikka igasuguseid.kes tahab röökimisega saavutada.mõni lepib,kuid tuleb mõne aja pärast tagasi kelelgi teisega ja hakatake mulisema.ei teagi kas klient tänapäeval kuningas on.Kui müüd sellist asja mida iga inimene vajab siis sul vahet ei ole üks inimene sinna või tänna.Klient on pigem nahaaliks läinud,kui midagi aru ei saa ega taha saada, siis kohe tarbijakaitse jne.
Kui sa müüd kasvõi sellise toote Hiinasse ,mida iga hiinlane vajab.Võid rahulikult elulõpuni elada ,mitte midagi tehes
|
|
Kommentaarid: 223 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
202 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002

|
30.09.2008 20:29:59
|
|
|
Aq kirjutas: |
sander85 kirjutas: |
sellise suhtumisega võib nälga jääda  |
Eriti praeguses majandusolukorras  |
kuidas võtta
igasugu spetsiaaltarkvara kohapealt peaks loogika olema nii, et kuna majandus on sitas seisus siis tuleb püsikulu e. inimesed lahti lasta/koondada ja tellida tarkvara mis nende eest töö ära teeb. Kusjuures soft on ühekordselt kindlasti suurem kulu kuid pikema aja peale jaotatuna suur võit.
Muidu aga kui teemas püsida siis kliendiga lahkarvamusel olles tuleks leida siiski kuldne kesktee. Isegi kui see on koostöö lõppemine. Vastasel juhul on see, et teed kliendile miski endaarust super asja valmis aga kliendile see ei istu kuidagi - saad küll raha kätte aga klient sind heast küljest ei reklaami. Või siis vastupidi - klient tahab sitta - sina teed miski jama valmis ja klient reklaamib sind heasüdamlikult kuid sellega tekib ülejäänutes sinu või siis sinu firma kohta ka teatav arvamus.
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
Timberg
ööKARU

liitunud: 27.06.2003
|
02.10.2008 12:37:16
|
|
|
Renka kirjutas: |
Muidu aga kui teemas püsida siis kliendiga lahkarvamusel olles tuleks leida siiski kuldne kesktee. Isegi kui see on koostöö lõppemine. |
Ma tahan näha, milline ettevõte ütleb ära XXXXXX.. summaga tasuvast kliendist selle nimel, et ajada taga mingeid üllaid ideid või "kujundaja uhkust".
Klienti saab nõustada, aga viimane sõna jääb siiski temale. Tema maksab. See ei ole majanduslikult eriti kasumlik lähenemine, kui lõpetatakse koostöö juhul, kui teenusepakkuja ei pea "kliendi visiooni" piisavalt heaks/ ilusaks/ otstarbekaks. Turul on teisigi pakkujaid. Ei saa klient teenust sinult, saab ta selle mujalt.
|
|
Kommentaarid: 341 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
272 |
|
tagasi üles |
|
 |
tanel98
HV kasutaja

liitunud: 04.03.2006
|
02.10.2008 13:31:36
|
|
|
Timberg kirjutas: |
Renka kirjutas: |
Muidu aga kui teemas püsida siis kliendiga lahkarvamusel olles tuleks leida siiski kuldne kesktee. Isegi kui see on koostöö lõppemine. |
Ma tahan näha, milline ettevõte ütleb ära XXXXXX.. summaga tasuvast kliendist selle nimel, et ajada taga mingeid üllaid ideid või "kujundaja uhkust".
Klienti saab nõustada, aga viimane sõna jääb siiski temale. Tema maksab. See ei ole majanduslikult eriti kasumlik lähenemine, kui lõpetatakse koostöö juhul, kui teenusepakkuja ei pea "kliendi visiooni" piisavalt heaks/ ilusaks/ otstarbekaks. Turul on teisigi pakkujaid. Ei saa klient teenust sinult, saab ta selle mujalt. |
Mina olen päris ausalt öelnud ära xxx euro suurusest tasust, mis oli antud asja eesti hinnast oma 6x kallim. Ei meeldinud minule kliendi soovid ja temale ei meeldinud ka minu esitletud idee ja ta jäi endale kindlaks, ning kokkuvõttes sain kavandi eest pool tasu ja läksime rahulikult lahku.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002

|
02.10.2008 21:26:49
|
|
|
Timberg kirjutas: |
Renka kirjutas: |
Muidu aga kui teemas püsida siis kliendiga lahkarvamusel olles tuleks leida siiski kuldne kesktee. Isegi kui see on koostöö lõppemine. |
Ma tahan näha, milline ettevõte ütleb ära XXXXXX.. summaga tasuvast kliendist selle nimel, et ajada taga mingeid üllaid ideid või "kujundaja uhkust".
Klienti saab nõustada, aga viimane sõna jääb siiski temale. Tema maksab. See ei ole majanduslikult eriti kasumlik lähenemine, kui lõpetatakse koostöö juhul, kui teenusepakkuja ei pea "kliendi visiooni" piisavalt heaks/ ilusaks/ otstarbekaks. Turul on teisigi pakkujaid. Ei saa klient teenust sinult, saab ta selle mujalt. |
Usu mind - on selliseid juhtumeid
Kui ikka visioon on totaalselt erinev või ehk progejate oskused kliendi visiooni täitmiseks ei sobi siis ei ole mõtet oma ressursse kulutada.
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
SnowHow
HV vaatleja
liitunud: 17.06.2008
|
02.10.2008 23:58:47
|
|
|
Ohh, reklaamimaailmas töötades sai kõiksugu idioote, kes kuni paar milli sisse firmale oleks toonud, ukse taha saadetud. Ja usun, et saadetakse siiani.
Parem jää endale ausaks ja tee hea raha eest head tööd. Odava prostituudi elu pole suurem asi!
|
|
tagasi üles |
|
 |
Absona
Lõuapoolik

liitunud: 17.09.2008
|
03.10.2008 00:05:45
|
|
|
SnowHow kirjutas: |
Ohh, reklaamimaailmas töötades sai kõiksugu idioote, kes kuni paar milli sisse firmale oleks toonud, ukse taha saadetud. Ja usun, et saadetakse siiani.
Parem jää endale ausaks ja tee hea raha eest head tööd. Odava prostituudi elu pole suurem asi! |
Paremini ei saagi sellele küsimusele vastata
_________________ Veebilehed, veebiprogrammeerimine, veebilahendused
Erinevad rakendused ja skriptid. |
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
06.10.2008 22:28:41
|
|
|
Rääkides ulmest, siis kõik on enamasti ka võimalik mida klient soovib.
Iseasi kas ta tahab maksta selle arenduse eest.
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
|