Avaleht
uus teema   vasta Tarkvara »  Programmeerimine »  Proganismid! [Ajurynnak enne aktsiooni] märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Death
HV Guru
Death

liitunud: 06.09.2003




sõnum 25.02.2006 23:52:28 Proganismid! [Ajurynnak enne aktsiooni] vasta tsitaadiga

HoHo viskas yhes teemas välja sellise lingi: http://www.allegro.cc/forums/thread/293256 .

Jutt siis programm organismidest(Proganismidest) ja evolutsioonist.

Käsi pysti, kes arvab et midagi sellist võiks ka kambapeale ära proovida. icon_wink.gif

Hoho pakkus välja et kõige turvalisem oleks asja katsetada qemu virtuaalmasinas ja mina kaldun nõustuma. To virtuaalmasin võiks jooksutada mõnd minimaalset linuxit ja ainult proganisme kasvatadagi, mingil kindlal kettamahul. Kusjuures võiks image olla piisavalt väike et saaks vaevata oma katselooma-aedu vahetada...

Note: ma pole just liigapalju VM asjadega kokkupuutunud, nii et andke andeks kui liigselt lihtsutan.

Kood ise võiks olla võimalikult väike et muutusi parim jälgida oleks. icon_wink.gif Ideed teretulnud.

PS: kui on mitu yhest koodidst alguse saanud kolooniat saab näha ka kui erinevat rada nad arenevad:)

_________________
"To be or not to be?" is a question of when, not if.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 36
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iceincube
HV veteran
iceincube

liitunud: 18.11.2005




sõnum 25.02.2006 23:57:33 vasta tsitaadiga

Mis see "qemu virtuaalmasin" muidu on? icon_redface.gif

Mis keeles seda asja üldse üritama mõtlete hakata.
Ise mõtlesin, et kakuks oma turbo pascali 7 välja icon_biggrin.gif ja laseks ka mõnda ronti paljunema.

Aga nagu arutletud teises teemas, peaks proganismid olema kahesoolised icon_rolleyes.gif
Olen nüüd ka mõne aja pead vaevand asja kallal. Kui mõni mõte tuleb siis annan ka teada..
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Death
HV Guru
Death

liitunud: 06.09.2003




sõnum 26.02.2006 00:03:52 vasta tsitaadiga

isiklikult kahtlustan, et parima tulemuse saaks ASMis, kuid ise kettale kirjutada oskava asmiprogega küll hakkama ei saa. Seega kaaluks C keelt. Mis minu jaoks tähendab suuremat tuupimist:S aga samas hulga peale saaks ju tehtud küll.

tsitaat:
QEMU is a generic and open source processor emulator which achieves a good emulation speed by using dynamic translation.


VMwarest oled kuulnud? See on sama funktsionaalsusega asi.

_________________
"To be or not to be?" is a question of when, not if.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 36
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
porsas
HV kasutaja

liitunud: 27.09.2004




sõnum 26.02.2006 00:09:29 vasta tsitaadiga

edu teile, ennastki huvitab mis teil seal välja tuleb, kuid ma suht kindel et teie arvutid kuidagi peese teil lähevad icon_razz.gif suht ohtlik, kui ta ise muteerub leiab ta ikkagi kuidagi mingi mooduse kuda arvuti pesse ajada ükskõik mis proge all te teda jooksutate icon_neutral.gif

viimati muutis porsas 26.02.2006 02:01:54, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iceincube
HV veteran
iceincube

liitunud: 18.11.2005




sõnum 26.02.2006 00:13:23 vasta tsitaadiga

pean vist google lahti lööma. tõesti ei tea neist asjades midagi.
eks ma vaatan pealt mõnda aega.. icon_biggrin.gif, et kas yldse asi vedu võtab jne.
muidu link viitab allegro foorumisse - sellega sai ka kunagi natuke mõllatud icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 26.02.2006 00:35:48 vasta tsitaadiga

Keele koha pealt sobiks mulle kas C, C++ või siis nende segu mida ma ise kirjutan enamasti icon_razz1.gif
Kuigi tegelikult sooviks ma et proganisme ei üheski hetkel eksisteerivas keeles (vt. allpoolt) icon_wink.gif

Kui siiski tahta päris masinkoodil möllata siis tuleks tõesti võtta kasutusele virtuaalmasin.
Näiteks qemu virtuaalmasin. Pole rohkem vaja kui virtuaalmasinas mõni Linux installida ning asi peakski korras olema. Tõenäoliselt mahutab selle ~100-150MiB faili sisse ära, olenevalt kui palju muid asju kaasa panna (gcc, tekstieditorid, failihaldurid jne). Ma ise võiksin koostada Gentoo põhise keskkonna kuid see sisaldaks siis ka selliseid asju nagu GCC ning mõned otseselt masina töötamiseks mittevajalikke asju. Iseenesest ega see vast väga kehva ei olekski, siis saaks programme otse virtuaalmasinas kirjutada ning ei peaks hakkama neid edasi-tagasi liigutama OS'ide vahel.

Teoreetiliselt peaks esialgu piisama ka sellest kui lihtsalt lasta neil proganismidel eraldi kasutaja all (chrooditud) kohas areneda. Kui just mõni ei suuda mingi ime läbi evolutsiooni käigus superuseri õigusi saada ja/või otse riistvara kallale minna siis ei tohiks sedasi midagi eriti hullu juhtuda icon_smile.gif


Üks teine alternatiiv oleks kirjutada omale mingi skriptikeel milles omakorda valmis disainida need proganismid. Sellega välistaks kõikvõimalikud riskid oma keskkonna kahjustamiseks kuna kogu kama jooksutatakse virtuaalmasinas. Samuti oleks võimalik sel juhul üsna lihtsalt analüüsida kuidas prognaismid arenevad kuna iga baitkoodi käsu saaks üsna lihtsalt dešifeerida mingiks instruktsiooniks. Masinkoodi käitumise uurimine on pehmelt öeldes keerukas.
Selle juures suurim probleem on et vajab märksa rohkem tööd ja vaeva kuna tuleb valmis mõelda too keel ning see ka implementeerida. Samas oleks ka tulemus märksa parem. Samuti saaks koostada kõikvõimalikke sugupuid ning sugulussidemeid jälgida.

Kui masinkoodi käsud korralikult disainida siis peaks ka muteerumine veidi rohkem tasakaalustatud olema kuna saab eri funktsioonid kirjeldada enam-vähem ühe keerukusega (instruktsioonide arvuga). Näiteks masikoodis stringide liitmine ja faili kirjutamine võtab päris kõvasti ruumi kuid ei ole võibolla nii oluline kui paarilise otsimist teostav kood. Oma disainitud baitkoodis saab aga defineerida kõikvõimalikke kõrgema taseme käsklusi, näiteks kirjuta järglane uude faili, paarita kaks proganismi, liida kaks stringi jne. Sellisel juhul oleks "geneetilise koodi" hulk tunduvalt väiksem kuid ühtlasi omaks kõvasti vähem mõttetut ballasti ning kaoks ära üsna palju probleeme mis tekib masinkoodi suvalise muutmisega. Kindlasti on veel terve hunnik muid baitkoodi headust näitavaid omadusi kuid ma ei jõudnud neid käigult rohkem välja mõelda.

Ühesõnaga mina iskilikult arvan et võiks kirjutada oma lihtsa keele mis tõlgitakse baitkoodiks. Baitkoodi jooksutatakse ise progetud lihtsas virtuaalmasinas mis ei osale "evolutsioonis" (esialgu?). Töö võib tunduda küll keerukana kuid sedavõrd ka huvitavamana kuna on võimalik progressi ja tulemusi reaalselt analüüsida.

iceincube kirjutas:
pean vist google lahti lööma. tõesti ei tea neist asjades midagi.
Google sind "proganismi"'i koha pealt eriti ei aita. Minule andis ta viis vastust millest kolm olid tollesama tüübi foorumiteemadele icon_razz1.gif

Võid küll proovida otsida "evolving programs" või midagi muud umbes samast teemast.

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
hendu
HV kasutaja

liitunud: 17.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.02.2006 00:39:15 vasta tsitaadiga

Huvitav teema tundub nende organismidega, aga kas masin peab olema võrgus? Ning palju on minimaalne kõvaketta suurus? Ise progeda ei oska eriti, aga võiksin katsetada võtta mõne proganismi.
Kommentaarid: 114 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 100
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 26.02.2006 00:44:55 vasta tsitaadiga

furious_drawer, et midagi katsetama saaks hakata tuleb kõigepealt midagi valmis progeda icon_wink.gif

hetkel on kasutada idee originaalautori koodi. Võid selle leida selle teema esimeses postis olevalt lingilt (vaata teema läbi, kusagil oli vist attatchmendina kaasas) või siis Gentoo foorumis olevast teemast: http://forums.gentoo.org/viewtopic-t-255505-postdays-0-postorder-asc-start-0.html?sid=342e8dcdd520500e9f3a75e90955ba7d
Viimases on saadaval ka päris mitu modifikatsiooni teiste autorite poolt.

Nende programmide jooksutamine on omal vastutusel. Umbes 95% tõenäosusega jookseb arvuti varem või hiljem neid jooksutades kinni nign võib esineda kõikvõimalikke muid süsteemi vigastavaid asju. Kõik käib omal vastutusel!

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Death
HV Guru
Death

liitunud: 06.09.2003




sõnum 26.02.2006 00:48:43 vasta tsitaadiga

baitkood tundub isenesest päris hea mõttena. Proganisimi geneetiline kood võiks seljuhul välja näha lihtsalt kui mingi string mis saldab virtuaalmasinas määratud operatsioone. See teeks ka palju huvitavamaks "tõuaretuse" ja muud vahvad trikid.

ainus miiinus on piiratus. Nad ei saa areneda tegema midagi, mida baitkoodis implementeeritud pole...

_________________
"To be or not to be?" is a question of when, not if.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 36
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iceincube
HV veteran
iceincube

liitunud: 18.11.2005




sõnum 26.02.2006 00:57:33 vasta tsitaadiga

Ho Ho kirjutas:

Google sind "proganismi"'i koha pealt eriti ei aita. Minule andis ta viis vastust millest kolm olid tollesama tüübi foorumiteemadele icon_razz1.gif


ma mõtlesin nende lühendite koha pealt, ja et mis need üldse on.
QEMU & VMwarest
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
spikhoff
HV veteran

liitunud: 26.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.02.2006 01:06:44 vasta tsitaadiga

hehe, äkki meie ise olemegi ühe supervõimsa progrnismi tulemus icon_lol.gif
Kommentaarid: 59 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Death
HV Guru
Death

liitunud: 06.09.2003




sõnum 26.02.2006 01:08:42 vasta tsitaadiga

tyyp88, läbustamiseks on teised kohad... Now, shooo...
_________________
"To be or not to be?" is a question of when, not if.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 36
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 26.02.2006 01:36:53 vasta tsitaadiga

Death kirjutas:
ainus miiinus on piiratus. Nad ei saa areneda tegema midagi, mida baitkoodis implementeeritud pole...
Kui baitkoodis defineerida piisav hulk madala taseme käsklusi ei tohiks see probleemiks olla. Ega ma ei peagi silmas et on defineeritud funktsioonid eat(), reproduce(), die() vaid märksa madalama tasemelisemad. Sisuliselt on ju praktiliselt kõik lihtsamad programmid kirjeldatavad käputäie masinkoodi käskudega, või kui soovid siis kasvõi Turingi masina käsklustega. Ma usun et mõnekümne põhioperatsiooniga peaks saama kõik tehtud. Võib juurde lisada mõned kõrgema taseme käsklused, näiteks failide kirjutamise, kahe stringi liitmise sarnaselt DNA replikatisioonile (parameetrid antakse loomulikult programmi poolt ette). Nende madalamal tasemel defineerimiseks pole minu arvates erilist mõtet kuid see ei tähenda et neid ei võiks teha.

Kindlasti tuleks ka "välimuse" ning mõned muud omadused kuidagi ära defineerida. Näiteks defineerida mingi "kehaosa" mis talitleks kui liikumisvahend aka "jalg". Selle võib defineerida eri osade kaupa ning nendele osadele omakorda eraldi omadusi kirjeldada. Sedasi läheks küll organismide kirjeldamine üsna keerukaks kuid paindlikkus ei tohiks eriti kehv olla. Minu mõtetes olev nägemus asjast kisub küll rohkem bioloogilise evolutsiooni simuleerimisele kuid ma arvan et ega see vist väga kehv ei olegi. Võib ju otsida analoogiaid arvutimaailmast ning loodusest ning asjad vastavalt sellele ka kokku kirjutada.

Üks virtuaalmasina poolt pakutud võimalus on ka see et too teab mis osa infost käib mille kohta ning sellega saab lisada mõningad piirangud, eriti kõiksugu ekstreemsete muutuste jaoks. Näiteks reprodutseerimise kiirus muutub ülikiireks kuid "toitumine" jääb sama aeglaseks. Samuti saaks piirata mutatsioonide arvu teatud piirkondades. Näiteks ma ei usu et DNA replikatsiooni protsess oleks viimase mõne miljardi aasta jooksul oluliselt muutunud icon_razz1.gif
[edit]
Virutaalmasin pakub ka märksa paremat keskkonna simuleerimist. Saab tekitada kõikvõimalikke kunstlikke olukordi ja tingimusi mida muidu ei saaks eriti lihtsalt teha. Näiteks "loodusõnnetused", epideemiad ja muu taoline
[/edit]

Sisuliselt käib ju bioloogiline evolutsioon ainult DNA muutumise järgi. Ellu jäävad keskkonnaga paremini kohanevad isendid. Seega peaks proganism olema omaenese kirjeldus ning kirjeldama ka mõnd protsessi. Ideaaltingimustes tuleneksid protsesside täitmiseks vajalikud tegevused välja loomulikult ainult "DNA"'st kuid ma kardan et nii keerukat süsteemi ei suuda me lähema paari aastaga valmis teha ning mõningad protsessid peab käsitsi defineerima.


Hetkel on pea kõikvõimalikke ideid nii täis et kui üritan midagi kirja panna siis enne lause lõpetamist on mõte kolm korda muutunud icon_biggrin.gif
Üritan midagi mõistlikku välja mõelda ja kirja panna. Ehk isegi mingeid pseudokoodis näiteid tuua.


iceincube, vastuse saad google'st: define:blah või lihtsalt blah
Lühidalt öeldes on tegu programmidega mis lubavad ühe OS'i all jooksutada teist OS'i. Umbes nagu wini all remote desktop kuid sa "ühendud" iseenda masinas oleva spetsiaalse OS'i installatsiooni külge. Spetsiaalne on OS selles mõttes et on installeeritud just tolle "ühendust" pakkuva programmi kaudu.

[edit]

Praegu vist suurimaks küsimuseks ongi et kas teha bioloogilise elu sarnane simulatsioon, üritada bioloogilist evolutsiooni programmidele "mappida" või teha puhtalt programmide evolutsiooni sarnaselt originaal-proganismidele. Sisuliselt kui virtuaalmasin jõuab korralikult kasutatavasse staadiumisse siis peaks selles saama jooksutada kõikvõimalikke simulatsioone eeldusel et keegi suudab neid progranisme vastavalt simuleeritavale keskkonnale emuleerida.

_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
silver010
HV veteran
silver010

liitunud: 31.10.2003




sõnum 26.02.2006 02:13:04 vasta tsitaadiga

tegelt sellist proganismi luues tuleks mõelda, millised "featured" võisid olla maa esimestes organismides, need kes vees elasid thumbs_up.gif
või ehk annaks teha mingi 3d genereeritud robotite võitlus? 8) et siis võib sattuda mingi hulk massi, kiirust, kuju, hmm, ja siis mingi eluaeg ja energia ja jõud, tarkus vist areneks ise? icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 45 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rage
HV vaatleja
Rage

liitunud: 28.11.2001




sõnum 26.02.2006 03:11:57 vasta tsitaadiga

http://www.nerogame.org/
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ho Ho
HV Guru
Ho Ho

liitunud: 16.02.2002




sõnum 26.02.2006 03:18:43 vasta tsitaadiga

Rage kirjutas:
http://www.nerogame.org/
Seal on tegu neuraalvõrkudega. Need pole päris sama mis siin plaanitav evolutsioon. Neil on küll mõinngaid sarnaseid jooni kuid üldine tööpõhimõte saab tõenäoliselt üsna erinev olema.
_________________
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
Kommentaarid: 106 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 86
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
silver010
HV veteran
silver010

liitunud: 31.10.2003




sõnum 26.02.2006 03:21:24 vasta tsitaadiga

Rage kirjutas:
http://www.nerogame.org/

ei pidanud absoluutselt midagi sarnast silmas, okei, rõhun just sellele, et nad suudaksid endale ise vormi genereerida, et nagu katse-eksituse teel tekiks lõpuks kõige efektiivsem robot 8)
Kommentaarid: 45 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
nene
Kreisi kasutaja
nene

liitunud: 20.03.2004




sõnum 26.02.2006 03:30:33 vasta tsitaadiga

Katsetasin üht neist progranismidest... kuna tahtsin kiiresti tulemist näha, siis muutsin koodi nii, et paljunemine toimuks mitte 30 vaid 1 sekundi järel... paari hetke pärast oli mu masin nii koomas, et ei jäänud üle muud kui restart icon_smile.gif

(Katsetasin muidugi eraldi kasutajakonto all.)

Igatahes huvitavad tegelased... millagi ehk uurib rohkem seda asja... pole eriti aega mässata...
Kommentaarid: 24 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.02.2006 10:41:32 vasta tsitaadiga

ot:
Selliste asjade pärast tahtsin isegi tänavu koolis progremist õppima hakata, kuid kahjuks abiturjentidel jäi see ära icon_mad.gif

Kas siis põhimõtteliselt tuleb see nii välja, et alustate nagu inimesedki. Võttate mingi dinosauruste eelajaloolised ahvinimesed ja panete oma elu elama, kellest ajapikku peaks saama ulmekoodid ning hakkavad mõtlema selle üle, et kes on nende looja ja kuidas teha enda sarnaseid icon_razz.gif ???
Kui juba proge juppikese valmis saate, siis võiks katsealustele jagada, tahaks oma kasti ka elama panna.
PS! Oletatavasti tuleb see vaid linuxile?

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
Kommentaarid: 166 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 135
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 26.02.2006 12:56:12 vasta tsitaadiga

Kui juba tegemiseks läheb, kas siis oleks võimalik kirjutada kood ka mingile algelisele robotile, (sõidab edasi-tagasi ja pöörab näiteks) et vaadata, kas see oleks võimeline õppima oma funktsioone (sõitmine) õppima?
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Death
HV Guru
Death

liitunud: 06.09.2003




sõnum 26.02.2006 13:58:07 vasta tsitaadiga

tsitaat:


Praegu vist suurimaks küsimuseks ongi et kas teha bioloogilise elu sarnane simulatsioon, üritada bioloogilist evolutsiooni programmidele "mappida" või teha puhtalt programmide evolutsiooni sarnaselt originaal-proganismidele. Sisuliselt kui virtuaalmasin jõuab korralikult kasutatavasse staadiumisse siis peaks selles saama jooksutada kõikvõimalikke simulatsioone eeldusel et keegi suudab neid progranisme vastavalt simuleeritavale keskkonnale emuleerida.



Hmm. biomap oleks huvitavam jägida ilmselt, kuid täismappimine tappaks taas paindlikuse. Tuleks leida mingi kompromiss.

Virtuaalmasin oleks isenesest siis keskkonnamääraja ja lisaks proganismidele saaks kasutada ka muid objekte mis annaksid evolutsioonieelist etc.
Kujuures edasiviivaks jõuks oleks just ressursipuudus, nii arvutusressursi kui ketta pinna oma, kuhu järglasi paigutada.

Samas alustada tuleks võimalikult lihtsalt. icon_rolleyes.gif

Muidu, kui kirjutada virtuaalmasin portable C++s siis pole mingit põhjust miks asi vaid linuxil käima peaks.

_________________
"To be or not to be?" is a question of when, not if.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 36
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 26.02.2006 18:49:28 vasta tsitaadiga

ütleks ka sõna sekka -
idee on iseenesest hea, kuid kohe alguses hakata suurest peale igast objekte/protseduure lisama - kas pole see mitte veidi suur tükk?
alustada alguses mõne lihtsama versiooniga (a'la käivitu, kopeeri/muteeru), kui see edukas püüda asja vaikselt edasi teha... c/c++ oleks ehk alustamiseks piisavalt hea (kõrgkeel ikkagi) ja miks mitte püüda asja OOPis teha ning mingil momendil liita mõne teise keele meetodeid/objekte (läbi libraryte või kasvõi julmalt bitkoodi kopeerides), sellega peaksid veel omapärasemad tulemused tulema (eeldusel, et asi peale "muteerumist" veel käivitub icon_razz.gif).
Ehk siis hala kokkuvõtlikult - teeb ära (eestlased saaksid jälle maailmakaardile) aga teeks jupikaupa, et mitte kohe alul kuhugi ummikusse joosta.
Ning nii palju, kui aega aitaks isegi icon_smile.gif
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
OFFF
HV veteran
OFFF

liitunud: 29.07.2004




sõnum 27.02.2006 10:47:09 vasta tsitaadiga

Heh, m6ned kodanikud on viimasel ajal liiga suure t6sidusega Dan Simmonsi lugenud icon_wink.gif

Paar pointi:
1. Virtuaalmasinat pole vaja ise leiutada. On olemas asi nimega UML ehk user-mode-linux. Lihtsam ja v2hem ressurssi6giv kui VMWare, mis emuleerib tervet X86 rauda. Pealegi on enamikul endast lugupidavatel distrotel yldiselt mingi pakendatud virtuaalmasin olemas.
2. V6ib m6telda sellise keele peale nagu Forth. Muteerumist v6iks sellega hea teha olla. Pealegi, enamik forthi implementatsioone jookseb virtuaalmasinas, kuna Forth on disainitud natukene teist masinaarhitektuuri silmas pidades, kui meil siin igap2evaselt kasutusel on.

Linke ei anna, intelligentsed inimesed, oskate ise googlet kasutada küll.

A.

_________________
Õnnelikul malakamaal ei nuteta! Parem käsi abistab. Sõidame!
Kommentaarid: 32 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 29
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 27.02.2006 16:52:49 vasta tsitaadiga

OFFF kirjutas:

Paar pointi:
1. ...UML e. user-mode-linux...

UML tundub päris hea idee olla, kuid samas vähemalt testimise osa limiteeritakse nii ühele keskkonnale, ei tea, kui hea idee see oleks... (näit. mulle ei valmistaks raskust leida linuxikast ning vajalik moodul kernelisse lisada, kuid vbla on siin mõni hea progeja, kes linuxis end koduselt ei tunne?). Inimesed, kel rohkem kogemust tarkvaraarenduse osas teavad ehk paremini kommenteerida...
OFFF kirjutas:

Paar pointi:
2. ...Forth...

Hmm, tundub huvitav keel icon_smile.gif
Aga mida, sa OFFF, arvad minu ideest alustada pisikeselt ning liikuda edasi ja püüda loodud proganismi igast libraryte jms asjaga laiendada ?
Ehk siis oleks ideejärgi üks pisike nö. core, mille ümber hakata tekitama laiendusi, a'la alul on 1-rakne organism, mis erinevate rakukeste lisamisel muutub keerukamaks ning sellega seoses muutuvad keerukamaks ka mutatsioonid (suhtkoht Darwini teooria järgi).

Igasugune konstruktiivne kriitika teretulnud icon_smile.gif
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Death
HV Guru
Death

liitunud: 06.09.2003




sõnum 27.02.2006 17:21:32 vasta tsitaadiga

mul tekkis mingi hetk nägemus interpetaatoriga systeemist. String määrab ära "DNA" ehk koodi ja siis seda DNAd jooksutatakse interpretaatoriga, kus igal stringitähisel on funktsioon--- DNA oleks lihtsalt trackitav.

EDIT:
edasiarenduse IDEE: interpretaatori asemel kompilaator ja see string on DNA, ning pajunemine tähendab uuest DNAst uue proge kompileerimist.

_________________
"To be or not to be?" is a question of when, not if.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 36
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Tarkvara »  Programmeerimine »  Proganismid! [Ajurynnak enne aktsiooni] mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.