Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Uuelt netilehelt MuPo Watch saab piletikontrollide asupaika jälgida märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tomorrow
HV Guru
Tomorrow

liitunud: 08.02.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.08.2011 07:07:40 vasta tsitaadiga

ArturTT kirjutas:
1-Mida vähem teenuse eest maksjaid on, seda halvemaks ka teenus ju muutub? Krt mingis poola linnas nägin neid samu tatra tramme mis Tallinnas, ainult selle vahega et trammid olid räigelt roostes ning mittetöötavad trammid olid pandud vaguniteks. kas sellist teenust te tulevikus tahategi?

Alles lugesin artiklit selle kohta kuidas poolakad ise on väga uhked oma ühistranspordi üle, aga see käis vist Varssavi kohta icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ArturTT
HV veteran
ArturTT

liitunud: 04.10.2004




sõnum 06.08.2011 10:49:21 vasta tsitaadiga

tomorrow kirjutas:
ArturTT kirjutas:
1-Mida vähem teenuse eest maksjaid on, seda halvemaks ka teenus ju muutub? Krt mingis poola linnas nägin neid samu tatra tramme mis Tallinnas, ainult selle vahega et trammid olid räigelt roostes ning mittetöötavad trammid olid pandud vaguniteks. kas sellist teenust te tulevikus tahategi?

Alles lugesin artiklit selle kohta kuidas poolakad ise on väga uhked oma ühistranspordi üle, aga see käis vist Varssavi kohta icon_rolleyes.gif

Varssav on ka poola a ja o.
Kusjuures lugesin ise ka seda artiklit delfist/postimehest, Kui artikli autor oleks pealinnast natuke eemale saanud, siis räägiks ta vist natuke teist juttu icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 153 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tomorrow
HV Guru
Tomorrow

liitunud: 08.02.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.08.2011 11:51:28 vasta tsitaadiga

ArturTT kirjutas:
tomorrow kirjutas:
ArturTT kirjutas:
1-Mida vähem teenuse eest maksjaid on, seda halvemaks ka teenus ju muutub? Krt mingis poola linnas nägin neid samu tatra tramme mis Tallinnas, ainult selle vahega et trammid olid räigelt roostes ning mittetöötavad trammid olid pandud vaguniteks. kas sellist teenust te tulevikus tahategi?

Alles lugesin artiklit selle kohta kuidas poolakad ise on väga uhked oma ühistranspordi üle, aga see käis vist Varssavi kohta icon_rolleyes.gif

Varssav on ka poola a ja o.
Kusjuures lugesin ise ka seda artiklit delfist/postimehest, Kui artikli autor oleks pealinnast natuke eemale saanud, siis räägiks ta vist natuke teist juttu icon_rolleyes.gif

No aga on siis meil nii erinev?
Loogish, et kuskil väikelinnas ei sõida ringi miljonilised solarise bussid icon_rolleyes.gif

Meie eelis on väiksus.Tartus vist on suht ok aga suure riigi korral nagu poola pole imestada.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009




sõnum 06.08.2011 13:29:25 vasta tsitaadiga

Nüüd tõesti meil siin Tartus suht ok. Tallinnas pole ühistranspordiga sõitnud, ei oska võrrelda.
Ühe korra käidi hommikul 7.45 pileteid kontrollimas..Ja see oli 9 kuu jooksul ka ainuke kord icon_biggrin.gif kella 4-5 ajal oli 9 kuu jooksul ka ainult 3 korda bussil kontroll... Ehk ei ole meil mingit mupowatchi analoogi vaja, trahv tuleb odavam, kui kuupileteid osta vast.
Aga jah, ma piletita enamasti ei sõida. Üks kuu sai küll piletita sõidetud, sest ma teadsin, et kuupilet oli ostetud, aga ei, eelmine kuu sain alles teada, et jänest olin sõitnud. Kontrolli ofc kordagi polnud.

Ma ei tea, kas Tallinnas on nii, aga Tartus on neil ainult kindlad peatused, kus nad kontrollimas käivad. Näiteks kui vaja kaubamaja juurest sõita ringtee kanti, siis lihtsalt kõnnid ühe peatuse võrra edasi (Tartu poe ette), et kindel olla, et kontrollile vahele ei jää. Sealt peale lähed, siis 99% võimalus, et mingit kontrolli peale ei tule.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
Kommentaarid: 357 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 283
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eix666
HV veteran
eix666

liitunud: 20.05.2002




sõnum 06.08.2011 14:09:24 vasta tsitaadiga

Mina ei saa ka aru, kuidas linna või riigi tagant varastamine OK on? Erinevalt piraatlusest, kus tegu on ainult saamatajäänud kasumiga siis bussiga jänese sõitmine on ju reaalne kulu (mida rohkem rahvast sõidukis, seda rohkem võtab sõiduk kütust, seda rohkem kulub veermik ja salong jne). Mis siis järgmine samm on, bensiin on kallis, riik röövib liiga palju aktsiisi eest ja nagu kõik kurdavad pakutakse meil solkkütust, et hakkame kõik bensukatest maksmata lahkuma? Ja poest pistame ka õlle maksmata hõlma-alla, kuna alkoaktsiis kõrge jne?
Eriti irooniline on veel suhtumine, et ei maksa kuna kvaliteet kehv....kasutades meie peaministri surematut fraasi: tule taevas appi...kas mõistus seda ei võta, et kui inimesed jänest sõidavad, ning linnakassasse raha ei laeku, siis ei saagi kvaliteet paremaks minna, rahapuud ei suuda kahjuks ka vanajumal Edgar kasvama panna... icon_lol.gif
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.08.2011 14:20:39 vasta tsitaadiga

eix666 kirjutas:
Mina ei saa ka aru, kuidas linna või riigi tagant varastamine OK on? Erinevalt piraatlusest, kus tegu on ainult saamatajäänud kasumiga siis bussiga jänese sõitmine on ju reaalne kulu (mida rohkem rahvast sõidukis, seda rohkem võtab sõiduk kütust, seda rohkem kulub veermik ja salong jne). Mis siis järgmine samm on, bensiin on kallis, riik röövib liiga palju aktsiisi eest ja nagu kõik kurdavad pakutakse meil solkkütust, et hakkame kõik bensukatest maksmata lahkuma? Ja poest pistame ka õlle maksmata hõlma-alla, kuna alkoaktsiis kõrge jne?
Eriti irooniline on veel suhtumine, et ei maksa kuna kvaliteet kehv....kasutades meie peaministri surematut fraasi: tule taevas appi...kas mõistus seda ei võta, et kui inimesed jänest sõidavad, ning linnakassasse raha ei laeku, siis ei saagi kvaliteet paremaks minna, rahapuud ei suuda kahjuks ka vanajumal Edgar kasvama panna... icon_lol.gif


Pileet tuleb ju kindlasti osta, muidu äkki varsti enam SuurVürst Edgar I enam HD`s pildikastist ei näegi...
Rahapuud ju kasvama panna ei oska ning Tallinna TV vajab rahastamist thumbs_up.gif
Kommentaarid: 228 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eix666
HV veteran
eix666

liitunud: 20.05.2002




sõnum 06.08.2011 14:54:29 vasta tsitaadiga

Igaksjuhuks lisan irooniapuudulikkusega lugejatele juurde, et ei ole kesikute pooldaja....aga ma söön oma mütsi ära, kui reformikate all vähemalt ühistranspordi juures midagi muutuks...
Aga siit ka küsimus suurele ringile, kas siis kui kesikud võimult lahkuvad, kukub jäneste protsent kolinal? Minule tundub et siis leitakse lihtsalt kiirelt uus vabandus....junõu, kord maa külmand, kord kärss kärnas.... icon_lol.gif
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.08.2011 15:39:07 vasta tsitaadiga

eix666 kirjutas:
Igaksjuhuks lisan irooniapuudulikkusega lugejatele juurde, et ei ole kesikute pooldaja....aga ma söön oma mütsi ära, kui reformikate all vähemalt ühistranspordi juures midagi muutuks...
Aga siit ka küsimus suurele ringile, kas siis kui kesikud võimult lahkuvad, kukub jäneste protsent kolinal? Minule tundub et siis leitakse lihtsalt kiirelt uus vabandus....junõu, kord maa külmand, kord kärss kärnas.... icon_lol.gif


Nu ma ei tea, aga ehk raatsitakse siis vähemalt natuke asfalti Tallinna teedele panna, kestaksid ka bussid kauem... icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 228 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eix666
HV veteran
eix666

liitunud: 20.05.2002




sõnum 06.08.2011 16:05:29 vasta tsitaadiga

Etz kirjutas:
eix666 kirjutas:
Igaksjuhuks lisan irooniapuudulikkusega lugejatele juurde, et ei ole kesikute pooldaja....aga ma söön oma mütsi ära, kui reformikate all vähemalt ühistranspordi juures midagi muutuks...
Aga siit ka küsimus suurele ringile, kas siis kui kesikud võimult lahkuvad, kukub jäneste protsent kolinal? Minule tundub et siis leitakse lihtsalt kiirelt uus vabandus....junõu, kord maa külmand, kord kärss kärnas.... icon_lol.gif


Nu ma ei tea, aga ehk raatsitakse siis vähemalt natuke asfalti Tallinna teedele panna, kestaksid ka bussid kauem... icon_rolleyes.gif


Seos bussipileti ostmisega? icon_rolleyes.gif
Üleüldse see kesikute mängutoomine on minumeelest natuke naljakas...paralleelina, et ei meeldi Prisma kaupluseketi omanik, ning selletõttu Prismas kunagi ei maksa, vaid kogu kauba toob ainult hõlma all välja...ning kui vahele jääda, siis ei jõua turvasid ära sõimata ja endal veel õigust kuipalju... icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.08.2011 16:25:25 vasta tsitaadiga

eix666 kirjutas:
Seos bussipileti ostmisega? icon_rolleyes.gif


Reformarite seos Ühistranspordiga Tallinnas on milline, tahaks vastukaaluks sinult teada?
Ja BTW, onu Eediku tõid ise mängu, aednikuks, rahapuud kasvatama... icon_razz.gif
Aga aitab küll OT`st.

Mina isiklikult ühistransporti ei kasuta, nii et mul suht savi sest MuPo`st.
Kommentaarid: 228 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 194
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tomorrow
HV Guru
Tomorrow

liitunud: 08.02.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.08.2011 20:45:46 vasta tsitaadiga

eix666 kirjutas:
kas mõistus seda ei võta, et kui inimesed jänest sõidavad, ning linnakassasse raha ei laeku, siis ei saagi kvaliteet paremaks minna

tomorrow kirjutas:
see põhjendus on alati olnud naeruväärne, et piletirahast ostetakse uusi transpordivahendeid.
Eriti arvestades, et kogu asja doteeritakse teiste asjade arvelt ei saaks see ilma dotatsioonita hakkama isegi siis, kui iga tallinlane alates imikust kuni raugani ostaks iga kuu kuupileti icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eix666
HV veteran
eix666

liitunud: 20.05.2002




sõnum 07.08.2011 00:33:19 vasta tsitaadiga

tomorrow kirjutas:
eix666 kirjutas:
kas mõistus seda ei võta, et kui inimesed jänest sõidavad, ning linnakassasse raha ei laeku, siis ei saagi kvaliteet paremaks minna

tomorrow kirjutas:
see põhjendus on alati olnud naeruväärne, et piletirahast ostetakse uusi transpordivahendeid.
Eriti arvestades, et kogu asja doteeritakse teiste asjade arvelt ei saaks see ilma dotatsioonita hakkama isegi siis, kui iga tallinlane alates imikust kuni raugani ostaks iga kuu kuupileti icon_rolleyes.gif


Ehk siis põhjendus piletit mitte soetada kõlab: "piletihinnad on nii odavad, et niikuinii tuleb linnal ühistranspordile peale maksta....seega ärme ostame üldse pileteid...äkki muutub midagi paremaks..." icon_lol.gif thumbs_up.gif
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Draax
HV veteran
Draax

liitunud: 21.03.2005




sõnum 07.08.2011 02:21:19 vasta tsitaadiga

Tõsisemalt rääkides: maapiirkondade bussiliinidel on praegu hästi näha, et bussiga sõidab inimesi üha vähem. Osalt sellepärast, et inimesi väga ei elagi enam maal või kui elab, siis vanaemad-vanaisad, kes sõidavad linna kord nädalas. Bussiliinide tööshoidmine on kulukas, graafikuid hõrendatakse ja tulemuseks on sõitjaid veel vähem - kes peavad linnas tööl käima, ostavad pigem auto, sest bussiajad kas ei sobi või on liiga harvad ja pilet kallis.

Sama efekt, kuigi mitte nii drastiliselt, toimub juba Tallinnas. Räägitakse, et piletitulu on madal ja bussiga sõitjaid on vähe. Sellepärast ei jätku raha uute busside ja trammide ostuks, hõrendatakse graafikuid ja lõpuks tõstetakse piletihinda. Sõitjad on pahased, et buss nii harva käib, on kohati ülerahvastatud, vana ja räpane, suvel puudub konditsioneer ja talvel korralik küte ja nurgas urineerivad paar asotsiaali. Lõpptulemusena kes saab - ostab auto, ning linnale jääb üha vähem raha, et ühistransport korda teha.


Üldisemas plaanis on jänesed väiksem osa probleemist. Isegi kõigi püütud jäneste piletiraha ei anna piisavalt finantse, et Tallinna ühistransport korda teha. See on ka poliitiliste valikute küsimus. TTV-l on raha rohkem vaja...
Tallinna ühistranspordi suurim probleem on see, et see ei ole mugav. Ja mitte "mugav" selles mõttes, et istuda peab saama või kõik bussid peaks päris uued olema, vaid mugav kasutada. Päris mitu probleemi on lihtsalt või suhteliselt odavalt lahendatavad, aga tundub, et tahet ei ole.

1) Info. Tallinn peaks olema turismilinn, aga kust teab turist, palju pilet maksab või kuhu mingi liin sõidab. Peatustes ja bussides on inglise keeles täpselt 0 sõna. Ei ole ju liiga keeruline mõelda, et pealinna külastaja võiks näiteks Kumusse sõita trammiga või Vabaõhumuuseumisse bussiga? Tallinn 2011 muperse.
2) Pileti ostuvõimalused. Mingi hetk hakkasid talongid putkadest ära kaduma ja jäid lõpuks ainult R-kioskitesse. Kohati on linnas sees mitu peatust järjest, kus putka on, aga piletit osta ei saa. Inimene peab siis ostma kallima pileti bussist. Kas see motiveerib jänest sõitma või jaa? Kui tahta, et igaüks pileti ostab, siis peab olema ka võimalus osta ja võimalikult soodsalt. Putkade kauplemislube jagavad linnaosavalitsused, pole ju keeruline iga bussipeatuses asuva putka rendilepingusse panna klausel, et peab müüma ühistranspordi pileteid?

Probleemid, mis on keerulisemad lahendada, aga olemuselt kriitilised:
1) Töökindlus. Minu poolest buss võib jääda hiljaks paar minutit, pole hullu, aga vahelt ära jääda ei tohiks. Kõige suurem probleem on aga elektriveeremiga. Trollidel ja trammidel kipub olema nii, et kui midagi juhtub, siis terve liin või mitu liini seisavad. Oma trolliga sõitmise ajast mäletan neid kordi, kus tund aega sai trolli oodatud, sest kuskil suri mingi troll ära ja teised ei pääsenud mööda ja pmst. kõik 3 liini mis Kaubamaja juurde sõitsid, seisid üle tunni aja. Well done. Sama ka liiklusõnnetuste jms. sündmustega, ehk siis tuleks kas või koos politseiga luua mingi prioriteetsüsteem, et saaks ühistranspordi võimalikult kiiresti liikuma. Sest kui tuhanded inimesed ootavad sellepärast tund aega, et trollijuht ja autojuht ootavad politseid, sest mingi tühine kriim on vaja fikseerida... see on lihtsalt haige. Bussidega vist selles osas hetkel parem seis, et enamus veeremit on piisavalt uued, et päris ära ei sure üle päeva.
2) Liinid. Ma olen selles mõttes Transpordiametiga nõus, et see uus piletisüsteem mida tahetakse juurutada, maksab küll palju, aga annab kindlasti vajalikku infot. Ehk siis kust inimene peale tuleb ja kus maha läheb. Liinid pole Tallinnas üle 10 aasta muutunud, aga linn on muutunud. On kohti kesklinnast 5km kaugusel, kust sõidab bussiga 2x kauem kesklinna kui 10km kauguselt. On kohti, kus 3km vahemaa katmiseks pead sõitma 15 km pikkuse ringi bussiga. Ehk siis kesklinna ja siis kesklinnast teise liiniga samasse ilmakaarde tagasi. Näiteks Piritalt Lasnamäele. Liinivõrk peab jälgima inimeste liikumissuundi, see on esimene kriteerium ja sellest saab asi alguse. Mida optimaalsemad on liinid, seda kiirem on ühistransport inimese jaoks.
Meil armastatakse näiteks võtta ühistranspordi keskmine kiirus, mis Tallinnas on vist mingi 26ish km/h ja hakatakse mõtlema, kuidas seda kiirust saaks tõsta, näiteks teeme bussiridu juurde. Tõde on see, et kui buss sõidab 15 km asemel 3 km, on ajavõit 5x ja siis on juba päris ükskõik kas ta sõidab 26 või 28 km/h. Minu auto keskmine kiirus tööle/koju marsruudil on mingi 34ish km/h, nii et selles osas nagunii väga palju parandada ei anna. Aga liinivõrgu osas annab. Ja liinivõrgu korrastamine on selline asi, mis ei pruugi üldse raha nõuda, vaid võib hoopis raha kokku hoida. Efektiivsem planeering tähendab vähem liinikilomeetreid ja on kokkuvõttes win-win situatsioon - linnale odavam ja inimesele mugavam.

3) Last, but not least - piletid. Ma ei saa üldse aru MIKS peab nende piletitüüpidega niimoodi n***ima. Miks ei või olla kvartalikaart? Miks ei või olla 2,3,5,7,10,35 päeva piletid. Kurat, see faking pilet on elektrooniline, ei ole ju keeruline teha süsteem, et aastas on 365 päeva ja kui tahan, võin osta endale 42 päeva pileti, sest mul on vaja 42 päeva piletit, mitte 2x30 päeva piletit. MIKS peab 21. sajandil sõitjat niimodi keppima? See ei maksa ju midagi, ega neid pileteid välja ei prindita tuhandete kaupa. Eriti lollid on vabandused, et "sõitjad ei saa aru". Peetakse inimesi idiootideks. Aga mina ei saa aru, miks ma pean ostma 30 päeva pileti, kui mul on vaja sõita 25 päeva. Miks näiteks ei saa teha nii, et kui ma ostan 30 päeva kaardi ja lähen siis nädalaks ajaks puhkama, et ma saan selle kaardi peatada nädalaks ajaks ja reisilt tulles hakkab mu sõiduaeg jooksma sealt kus ta pooleli jäi?
See toob meid jälle selle juurde, et anna inimesele võimalus teenus osta ja maksta täpselt selle teenuse või aja eest, mida ta tegelikult kasutab ja inimene on valmis selle ostu tegema, mitte ei sõida jänest.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tomorrow
HV Guru
Tomorrow

liitunud: 08.02.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.08.2011 02:28:07 vasta tsitaadiga

Draax kirjutas:
Tallinn peaks olema turismilinn, aga kust teab turist, palju pilet maksab või kuhu mingi liin sõidab. Peatustes ja bussides on inglise keeles täpselt 0 sõna.

Tunnen jah kaasa turistidele.Kohati võib korraliku kultuurišoki saada icon_lol.gif
Draax kirjutas:
Oma trolliga sõitmise ajast mäletan neid kordi, kus tund aega sai trolli oodatud, sest kuskil suri mingi troll ära ja teised ei pääsenud mööda ja pmst. kõik 3 liini mis Kaubamaja juurde sõitsid, seisid üle tunni aja. Well done.

See on huvitav, sest trollidel saab ju sarved alla lasta ja siis pääsevad teised trollid mööda.Selles mõttes olen ise näinud, et ei pea nad täpselt sarvedega kohe liini all sõitma.Mingi manööverdusvõimalus on ikka olemas ja kui tõesti liinile jääb mõni romu, siis ei tohiks möödumine olla ületamatu takistus icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.08.2011 02:58:14 vasta tsitaadiga

"kas mõistus seda ei võta, et kui inimesed jänest sõidavad, ning linnakassasse raha ei laeku, siis ei saagi kvaliteet paremaks minna"

eix666, nõu oohvenz aga las ma selgitan sulle nüüd natuke seda asja! vaata, ma sõitsin miskid kenad 4-5 aastat järjest üksvahe ilusti legaalselt koguaeg bussi ja muude vahenditega millede teenuseid selle kvartalikaardi eest kasutada lubati. see oli siis veel mõningad aastad tagasi...mis sa arvad, kas kogu selle aja jooksul muutus kasvõi ÜKS asi tallinna ühistranspordis kuidagi paremaks? EI, halvemaks muutus! kogu asi hakkas harvemini liikuma, piletid läksid kallimaks, bussid jäid VEEL rohkem ja VEEL regulaarsemalt hiljaks jne. siin ma lõpetasin pileti ostmise ära, ja ega enam ei sõida ka muidugi nii tihti ent kui sõidan siis põhimõtteliselt ei osta. miks ma peaksin seda jama veel sponsoreerima kui kõrgema hinna eest saab aina kehvemat teenust?

sa võid ju selle peale nüüd kõikvõimalikke vabandusi välja mõelda, et miks ikka nii ja miks ikka naa aga fakt on see, et sellist väidet nagu sa siin ennist välja tõid lihtsalt ei ole võimalik tõsiselt võtta! linnakassas on raha igasuguse jama jaoks ja seda jagatakse sealt igasugustele imelikele tontidele krt teab mille tarbeks. rääkida, et mingi protsendi jäneste pärast ei saa kasvõi naaatukenegi haaval asja parandada on täpselt sama hea jutt kui see, et ega enne ei saa lasteaedasid parandama hakata kui tallinna tv on põhjamaade vaadatuim kanal icon_lol.gif

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 275 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dirty Harry
HV Guru
Dirty Harry

liitunud: 05.09.2002




sõnum 07.08.2011 12:15:49 vasta tsitaadiga

Ma olen nii Draax'i, Wiltz'i kui eix666'iga nõus. St ühtepidi tõepoolest - mida vähem maksad seda vähem on lootust, et ka midagi tehakse kuna raha lihtsalt ei ole. Samas kui vaadata kuidas kõige ehedamalt Tallinna TV näitel inimestele pähe kusetakse siis on mõru maitse suus küll.

Samas üht-teist Tallinnas ikka tehakse - kasvõi kergliikluse teid on märkimisväärne hulk tekkinud. Samas on teele peale/mahasõit ehe näide, miks tuleks kaasata teearendusse ka asjast huvitatud gruppe. No ei ole normaalsed need hüpekad. Samuti on selgelt näha, kuidas kõigepealt on loodud autotee ja alles siis kuhugi sinna kõrvale kergliiklustee. Tallinnas kohe ei tule head näidet meelde kuid Sakust Kiisa suunas minev kergliiklustee ületab iga kilomeetri tagant autoteed - ei ole mugav see rullitajale ega autojuhile.

Üldiselt see läheb juba järgmiseks vinguviiuliks kätte ära. Kahju, et ei õnnestu kuidagi Tallinna Linnaviletsust mõjutada. Samas vaadates kuidas Reform Tartut majandab siis pole suurt sittagi vahet. Eriline naljanumber on Tartu ühistransport (või on nüüd uus hankija midagi parandanud?). Viimane kogemus umbes aasta tagant oli selline, et tunniks üks buss liigub ning kiirem on jala kohale minna kuna peatuseid oli iga mõnesaja meetri tagant ning trajektoor oli sätitud võimalikult looklevana ning aeglasena.
Kommentaarid: 181 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 145
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eix666
HV veteran
eix666

liitunud: 20.05.2002




sõnum 07.08.2011 14:28:21 vasta tsitaadiga

Kuna meie kallile linnavalitsusele tunduvad kahjuks tõesti teised prioriteedid olema, kui ühistransport, siis mis te arvate, et kui piletitulu jääb saamata, kas siis kärbitakse Tallinna TV'd või? Või äkki võetakse lihtsalt veel üks buss liinilt ära? Kumb tundub tõenäolisem?
Eniveis, minule isiklikult on lihtsalt asi rohkem eetika küsimus, st tasulise teenuse eest tasumata jätmine ei ole minumeelest õigustatav ei erasektoris ega ka avalikus sektoris. Kui teenus ei meeldi, ära kasuta teenust. Kogu moos.
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Draax
HV veteran
Draax

liitunud: 21.03.2005




sõnum 08.08.2011 09:00:09 vasta tsitaadiga

tomorrow kirjutas:

Draax kirjutas:
Oma trolliga sõitmise ajast mäletan neid kordi, kus tund aega sai trolli oodatud, sest kuskil suri mingi troll ära ja teised ei pääsenud mööda ja pmst. kõik 3 liini mis Kaubamaja juurde sõitsid, seisid üle tunni aja. Well done.

See on huvitav, sest trollidel saab ju sarved alla lasta ja siis pääsevad teised trollid mööda.Selles mõttes olen ise näinud, et ei pea nad täpselt sarvedega kohe liini all sõitma.Mingi manööverdusvõimalus on ikka olemas ja kui tõesti liinile jääb mõni romu, siis ei tohiks möödumine olla ületamatu takistus icon_rolleyes.gif


Teoorias küll, aga seda juhul, kui "surnud" troll seisab õigesti ja sirgel teel. Kui troll sureb maha mingil pöörangul või näiteks teeb väikese avarii ja paneb autoga küljed kokku, siis sellest moodustisest tagumine troll enam mööda ei saa. Kristiine keskuse esine on tüüpiline koht, kui seal viadukti all kummaski suunas midagi juhtub, on rivi taga.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 28
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
namstoop
HV Guru
namstoop

liitunud: 05.11.2001




sõnum 08.08.2011 09:25:55 vasta tsitaadiga

Draax kirjutas:
Tõsisemalt rääkides: maapiirkondade bussiliinidel on praegu hästi näha, et bussiga sõidab inimesi üha vähem. Osalt sellepärast, et inimesi väga ei elagi enam maal või kui elab, siis vanaemad-vanaisad, kes sõidavad linna kord nädalas. Bussiliinide tööshoidmine on kulukas, graafikuid hõrendatakse ja tulemuseks on sõitjaid veel vähem - kes peavad linnas tööl käima, ostavad pigem auto, sest bussiajad kas ei sobi või on liiga harvad ja pilet kallis.



Asja teine tahk nendel maakonnaliinidel on samuti nö ilma piletita sõitmine - vähemalt firma jaoks ilma piletita, sest juht paneb raha tasku. Võibolla on nüüd midagi muutunud, aga paar-kolm aastat tagasi oli üks liini, mis pandi kinni põhjendusega, et sõitjaid on vähe ja töötab kahjumiga. Kuigi seda bussi igapäevaselt kasutanud inimese sõnade järgi oli buss alati täis. Aga lihtsalt juht ei andnud üsna tihti piletit... Eks ta muidugi saagis oksa, millel ise istus.


Draax kirjutas:

3) Last, but not least - piletid. Ma ei saa üldse aru MIKS peab nende piletitüüpidega niimoodi n***ima. Miks ei või olla kvartalikaart? Miks ei või olla 2,3,5,7,10,35 päeva piletid. Kurat, see faking pilet on elektrooniline, ei ole ju keeruline teha süsteem, et aastas on 365 päeva ja kui tahan, võin osta endale 42 päeva pileti, sest mul on vaja 42 päeva piletit, mitte 2x30 päeva piletit. MIKS peab 21. sajandil sõitjat niimodi keppima? See ei maksa ju midagi, ega neid pileteid välja ei prindita tuhandete kaupa. Eriti lollid on vabandused, et "sõitjad ei saa aru". Peetakse inimesi idiootideks. Aga mina ei saa aru, miks ma pean ostma 30 päeva pileti, kui mul on vaja sõita 25 päeva. Miks näiteks ei saa teha nii, et kui ma ostan 30 päeva kaardi ja lähen siis nädalaks ajaks puhkama, et ma saan selle kaardi peatada nädalaks ajaks ja reisilt tulles hakkab mu sõiduaeg jooksma sealt kus ta pooleli jäi?
See toob meid jälle selle juurde, et anna inimesele võimalus teenus osta ja maksta täpselt selle teenuse või aja eest, mida ta tegelikult kasutab ja inimene on valmis selle ostu tegema, mitte ei sõida jänest.


Mnjah, ma pole kindel kas nii keeruliseks on ikka asja mõtet ajada. Pikemaajaliste sõidukaartide mõte on ju alati olnud, et per päev muutub asi odavamaks. Mismoodi 28 päeva piletil seda arvestatakse? Või 34 päeva? Siis ju ikkagi taandub asi mingile päeva maksumusele ja lõppkokkuvõttes läheb asi kallimaks. Kui oleks umbe selline süsteem, et kuni 30 päeva puhul maksab päev N ühikut ja 30-40 päeva puhul N-1 ühikut, siis ju lõppkokkuvõttes on ikkagi kasulikum osta see 30 päeva pileti mitte 25 oma.

Kui on ebaregulaarselt vaja sõita, siis ma kasutan e-piletiraamatuid. Üldiselt vist odavaim/mugavaim viis tunnipileti jaoks ja saab ka ekspressliine kasutada.

_________________
verba volant, scripta manent
Hoiatus! Olen sinu postituses olevate lolluste ja nõmeduste vastu allergiline. Lolluste ilmnemisel võib kaasneda raskekujuline sarkastiline reaktsioon.
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 08.08.2011 10:17:40 vasta tsitaadiga

Miski kerge eksponentaalne valem vahele päeva hinna arvutamiseks ja ei oleks nagu probleemi suvalise kestusega pileti tekitamiseks?
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DigeBeni
HV Guru
DigeBeni

liitunud: 06.11.2001




sõnum 08.08.2011 11:07:20 vasta tsitaadiga

eix666 kirjutas:
Kui teenus ei meeldi, ära kasuta teenust. Kogu moos.

... kuigi olen samuti seda meelt, et piletita sõitmine ei peaks olema tavaks või veelvähem eeskujuks, siis selle mõttekatkega ei saa nõustuda. Inimestel on siiski vaja töö-kooli-kodu vms. vahet liigelda ja ühistransport peakski olema riigi poolt välja töötatud lahendus, mis seda võimaldab ja seejuures igale linnakodanikule vastuvõetavalt. Samas pole jäetud linnakodanikule palju võimalusi oma meelsuse rahumeelseks väljendamiseks nii, et see ka avalikkusele silma paistaks ja kellelegi korda läheks. Seega ma leian, et suur hulk piletita sõitjaid on ilmne märk linnakodanike kaudsest protestist ja peaks olema argumendiks linnavõimule, et midagi muuta ja parandada. Paraku tegeleb linnavalitsus sellega, mida kõige paremini oskab - populistliku demagoogiaga - mille ehedaks näiteks on reisisaatjad ja üliagar mupo, kumbki neist aga ei lahenda mingeid probleeme, pigem tekitab neid juurde. Käesolev teemagi peaks olema üks neist ilmingutest, kui inimesed pole teenusega rahul, siis hakkavad ise välja mõtlema lahendusi, kuidas seda vastuvõetavamaks muuta ...

_________________
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 5 :: 160
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 08.08.2011 11:20:19 vasta tsitaadiga

Mitte et ma kesikute toetaja oleks, aga ära tüütab juba see, et Eedikut kõigis maailma vigades süüdistatakse. Bussiga sõidan küll vahest ja kasutan siiamaani paberpileteid.

Aga võib-olla peaks hoopis EuroparkWatchi tegema vms? Parkimise eest maksmine ka ju paha?

See on pigem põhimõtte küsimus, et kui sina korralikult mingi teenuse eest maksad, miks siis kaaskodanikud seda ei tee? Ajab ikka vihale küll.

Ega sellele probleemile muud lahendust pole, kui tulevikus on meil kõigil kiibid sees ja 24/7 jälgimise all. Nii kui bussi astud (vms teenust kasutad), siis kohe krõpsti läheb pangaarvelt raha automaagiliselt maha.
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
marcor1
HV veteran
marcor1

liitunud: 29.09.2003




sõnum 11.08.2011 10:22:41 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Inimesed pole teenusega rahul, siis hakkavad ise välja mõtlema lahendusi, kuidas seda vastuvõetavamaks muuta ...


Kui kesikud varastavad siis meie ka. Ja kelle taskust - eks ikka kaasreisiate ja -elanike taskust. thumbs_up.gif

_________________
War. War never changes.
Malkavian: [to a stop sign] No, you stop!
Kommentaarid: 69 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
timothy
HV kasutaja
timothy

liitunud: 21.04.2003




sõnum 11.08.2011 12:17:13 vasta tsitaadiga

Mina pean endast niipalju küll lugu, et "kesikutega" samale pulgale ennast ei sea.
_________________
www.minuprint.com fototrükk
3dmarket.ee filamendid 3d printerile ja 3d prinditud tooted
Kommentaarid: 43 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 41
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
krist2an
HV veteran
krist2an

liitunud: 24.08.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.08.2011 15:38:27 vasta tsitaadiga

Alles paar päeva tagasi otsisin uut sülearvutikotti ning leidsingi ühest kohalikust arvutipoest sobiva. Hakkasin nende netipoest juba ära tellima, kuid siis jäin mõttesse kättesaamise juures. Alguses arvasin, et lähen ise Järvele järgi, aga täiesti juhuslikult hakkasin mõtlema selle peale, kuidas sinna Järvele saada. Oma kodukohast Järvele saamiseks pean kasutama vähemalt 2 erinevat bussi, seega kokku pean sõitma 4 erineva bussiga. Järelikult kulub ka 4 piletit. Kuna olen veel õpilane, saan osta "üliodava" 60 eurosendise pileti, neli otsa oleks kokku 2.40€. Arvutipood pakkus aga ka transporditeenust ning selle hind oleks olnud 2.59€. Loomulikult lasin ma koti koju tuua, sest miks peaksin ma sama raha eest kusagil konditsioneerita palavas ja rahvast täis bussis piinlema?
_________________
Custom 3d-prinditud mATX / ITX / APU case - http://bit.ly/4kIJQZs
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 40
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Uuelt netilehelt MuPo Watch saab piletikontrollide asupaika jälgida mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.