Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
AlvinL
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.03.2013
|
18.07.2023 11:21:50
|
|
|
Räägitakse kahest eeskirjast tehete järjekorra kohta (pemdas ja pejmdas) ja selgitatakse, kust segadus tuleb. Kuid YT-le omaselt video pealkiri on paras klikipeibutis (the problem with pemdas) - justkui jätmaks muljet, et pemdasel on midagi viga. Ei ole. Mõlemad eeskirjad on korrektsed. Tuleb ainult olla järjepidev või rõhutada, millise eeskirja järgi toimetatakse (ja need kaks ei ole end-all-be-all). Võime kirjutada ka 6/2(2+1) kujul + x / 6 2 2 1.
_________________ Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud.
viimati muutis AlvinL 18.07.2023 11:30:06, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
18.07.2023 11:28:19
|
|
|
kui kogu see jant on tulnud pimesi murrujoone asendamisest jagamismärgiga, siis tehke endale selle kohta korrektse asenduse reeglid
rohkem sulgusid kasutusse
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
18.07.2023 13:05:48
|
|
|
sukelduja kirjutas: |
The_Boss kirjutas: |
Siin mõned ei viitsinud videogi vist avada ja ikka raiuvad oma sama jama |
Milleks peaks raiskama 15 min oma elust vaadates videot, mis ei muuda põhimõtteliselt midagi? Sama asja saab tekstina kirja panna 1 min lugemiseks? Ja me imestama, et on üles kasvamas düslektikute põlvkond, funktsionaalsest lugemisest rääkimata. |
ot: |
Ma ei teagi mis teema nende videotega on. Vahel googeldad mõnda lihtsat asja a'la kuidas midagi konfida ja asja kohta, mille saaks kahe lausega ära öelda on treitud 15 min video, kus on 20 sekundit kasulikku infot ja ülejäänud lihtsal mula.
Mõnikord on videost kasu ka. Näiteks kui tahad teada kuidas kuidas läpakas lahti lammutada või kokku panna. Aga siis kipub ka nii olema, et 20 minutit mõttetut möla ja 2 minutit sisu..
|
Aga kui niisama pastakast välja imetud muredega jätkata:
(1/x)*x = ?
Loomulikult 1. Aga kui x satub juhtumisi 0 olema? Asendame ainult ühe x-i numbriga
(1/x)*0 = ?
või noh, kui mõlemad asendame jääb
∞ * 0 ... mis vist oleks ka 0.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
18.07.2023 13:14:39
|
|
|
Hehe, nii lihtsalt päris ei saa. Õiget lahenduskäiku ka enam ei mäleta. Võimalik, et ei saagi lahendada või nõuab see ülikooli taset. Ainuke, kus nulliga jagamine oli lubatud, oli vektorite võrrandid.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
AlvinL
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.03.2013
|
18.07.2023 13:34:10
|
|
|
Kui x=0, siis 1/x ei ole korrektselt defineeritud, seega avaldisel (1/x)*x puudub tähendus. Kompromiss on, et juhul kui x=0, siis defineerimegi (1/x)*x = 1, kuid sellest eraldi ei järelda, et avaldisel 1/x on mingi tähendus - ei ole.
_________________ Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud. |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
18.07.2023 13:36:05
|
|
|
AlvinL kirjutas: |
Kui x=0, siis 1/x ei ole korrektselt defineeritud, seega avaldisel (1/x)*x puudub tähendus. |
Nojah, saan aru küll. Põhimõtteliselt selle (1/x)*x saab lihtsustada kujule x/x ja 0/0 on tõesti määramatus.
Aga kui oleme enne ära taandanud ja öelnud, et x/x = 1, siis hiljem on ta 1 siis ka kui x peaks juhuslikult 0 olema
Pastakast väljaimetud probleem jah, ei suuda mingit reaalset näidet tuua kus see mure tekkida võib, et x taandub välja, aga ei tohiks.
Võib-olla vaid juhul, kui tegelikult on (1/x)*y ja me mingil põhjusel meelevaldselt eeldame, et x=y ning enamasti see nii ongi, aga ei pruugi alati olla.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
AlvinL
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.03.2013
|
18.07.2023 13:50:56
|
|
|
Seda tüüpi määramatused esinevad tihti piirväärtusega seotud probleemides. Kui vaadata näiteks piirväärtust x/x protsessis x->0 (x läheneb 0-le), siis x ei ole 0 ja seega x/x = 1. Sel põhjusel ongi loomulik defineerida x/x = 1, kui x=0. Kuid see ei ole kivisse raiutud et peab olema = 1. Keegi ei keela mul kirjutada x/x = -1, kui x=0. Muidugi eraldi küsimus, kas see on mõistlik.
_________________ Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud. |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
rocky-b
Kreisi kasutaja
liitunud: 06.06.2010
|
18.07.2023 21:26:55
|
|
|
pistyk kirjutas: |
Te viitsite oma elu raisata ka peale kooli vabatahtlikult matemaatika peale? 🤔 |
Tööl peab igapäevaselt kasutama nii ühel kui teisel moel, vabal ajal saab niisama pead teravana hoida.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
The_Boss
HV Guru
liitunud: 13.01.2009
|
19.07.2023 08:50:04
|
|
|
sukelduja kirjutas: |
The_Boss kirjutas: |
Siin mõned ei viitsinud videogi vist avada ja ikka raiuvad oma sama jama |
Milleks peaks raiskama 15 min oma elust vaadates videot, mis ei muuda põhimõtteliselt midagi? Sama asja saab tekstina kirja panna 1 min lugemiseks? Ja me imestama, et on üles kasvamas düslektikute põlvkond, funktsionaalsest lugemisest rääkimata. |
Sest see teema pole päris paari lausega kokkuvõtmiseks. Videos saab ikka korraliku taustaloo ka, miks midagi on. Muidu loed kellegi kokkuvõtte ära ja siis jätkad ikka, et "näkää, vastus on ikka 9 (või 1 või misiganes), sest mulle põhikoolis õpetati nii"
_________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust. |
|
Kommentaarid: 347 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
276 |
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
19.07.2023 10:29:18
|
|
|
The_Boss kirjutas: |
sukelduja kirjutas: |
The_Boss kirjutas: |
Siin mõned ei viitsinud videogi vist avada ja ikka raiuvad oma sama jama |
Milleks peaks raiskama 15 min oma elust vaadates videot, mis ei muuda põhimõtteliselt midagi? Sama asja saab tekstina kirja panna 1 min lugemiseks? Ja me imestama, et on üles kasvamas düslektikute põlvkond, funktsionaalsest lugemisest rääkimata. |
Sest see teema pole päris paari lausega kokkuvõtmiseks. Videos saab ikka korraliku taustaloo ka, miks midagi on. Muidu loed kellegi kokkuvõtte ära ja siis jätkad ikka, et "näkää, vastus on ikka 9 (või 1 või misiganes), sest mulle põhikoolis õpetati nii" |
Ma olen matemaatikat ka 5 aastat ülikoolis õppinud.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
19.07.2023 10:45:12
|
|
|
Vaatasin ka video ära, no ei teki mingeid kõhklusi. Märgiga ja märgita korrutamised ongi erinevad mõisted. Jama tekib siis kui tavapärast murdu hakatakse arvutisse pressima kus see ühe rea peal on. Nagu kokkuvõte välja kukub, ainus põhjus miks võiks märgiga ja märgita korrutamine samale prioriteedile ümber seada, on pehmodele järele andmine.
AlvinL kirjutas: |
Mõlemad eeskirjad on korrektsed. Tuleb ainult olla järjepidev või rõhutada, millise eeskirja järgi toimetatakse |
Kõlab nagu topeltstandard, matemaatikas ei tohiks selle jaoks kohta olla.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 179 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
|
AlvinL
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.03.2013
|
19.07.2023 11:09:45
|
|
|
Võimalik, et on topeltstandard. Teisalt, probleem on ilmselgelt kontekstis. Seega konteksti olemasolu põhjustab topeltstandardeid. Järelikult mistahes nähtus matemaatikas (või muus distsipliinis), mis pole kooskõlas enda maailmapildiga, on topeltstandard, sest see pole minu jaoks õiglane, et ma pean oma vaatenurka muutma.
_________________ Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud. |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
19.07.2023 11:27:09
|
|
|
Kas standard on ühene või topelt see ei sõltu ju sellest kas mulle midagi meeldib või mitte. Kui mõlemad vastused on õiged aga erinevad.
Reeglid on vajalikud selleks et hallis alas ei teki segadust, kalkulaatorite tulekuga on see aga tekkinud ja lahendus on püüd kõigile meelejärele olla.. no ei kõla nagu matemaatika vaid mingi sotsiaalteadus.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 179 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
|
AlvinL
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.03.2013
|
19.07.2023 11:35:11
|
|
|
Ei ei, mõlemad vastused on korrektsed, sest need tuginevad korrektsetele meetoditele. Võõrutame ära selle arusaama, et vastus on "õige".
_________________ Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud. |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
19.07.2023 12:07:17
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Vaatasin ka video ära, no ei teki mingeid kõhklusi. Märgiga ja märgita korrutamised ongi erinevad mõisted. Jama tekib siis kui tavapärast murdu hakatakse arvutisse pressima kus see ühe rea peal on. Nagu kokkuvõte välja kukub, ainus põhjus miks võiks märgiga ja märgita korrutamine samale prioriteedile ümber seada, on pehmodele järele andmine.
|
Ei ole olemas märgita korrutamist (NB! algebra järgi jagamist pole ka olemas vt https://et.wikipedia.org/wiki/Ring_(algebra) ) kui eraldi operatsiooni, seega ei saa mingist eraldi prioriteedist ka juttu olla! Kokkulepe on, et korrutusmärki võib ära jätta kui see tekitab segadust. Saksa traditsioonidega maades kasutatakse ka korrutusmärgi asemel punkti samal eesmärgil.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
19.07.2023 12:36:25
|
|
|
Ma kasutasin ka koolis täppi sest x oli täht ja x korda kolm oleks imelikuks läinud. Aga seda täppi polnud muidu vaja kui numbritega, tähtede vahel käis ilma.
Kui pole olemas märgita korrutamist siis misasi on ühiskordaja või implied multiplication?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 179 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
|
RassK
HV Guru
liitunud: 17.01.2007
|
19.07.2023 12:55:00
|
|
|
Ikka ja jälle vaidlusalla tekkinud teema
Piltlikult öeldes:
Põhikoolis õpetatakse, et 6/2(2+1) = 9
Keskkoolis õpetatakse, et võib ka 1 seoses mainitud implied multiplication'ga, teisipidi a(b+c) = ab + ac
Ülikoolis õpetatakse, et avaldis peab olema ühemõtteliselt kirjas ja muid teoreetilisi lihtsustusi mida madalamates (haridus)astmetes kasutatakse.
|
|
Kommentaarid: 112 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
98 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 13:22:19
|
|
|
"x" on teine tehe
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
19.07.2023 13:49:49
|
|
|
AlvinL kirjutas: |
Ei ei, mõlemad vastused on korrektsed, sest need tuginevad korrektsetele meetoditele. Võõrutame ära selle arusaama, et vastus on "õige". |
Matemaatikas siiski peaks olema üks õige vastus. Kui vastus on "palju härrased soovivad" ja küll tambovi konstant asja jonksu ajab kui muidu ei saa, siis pole ju matemaatikal erilist mõtet.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
19.07.2023 14:02:52
|
|
|
napoleon kirjutas: |
AlvinL kirjutas: |
Ei ei, mõlemad vastused on korrektsed, sest need tuginevad korrektsetele meetoditele. Võõrutame ära selle arusaama, et vastus on "õige". |
Matemaatikas siiski peaks olema üks õige vastus. Kui vastus on "palju härrased soovivad" ja küll tambovi konstant asja jonksu ajab kui muidu ei saa, siis pole ju matemaatikal erilist mõtet. |
Just, peakski, aga see ülesanne ei ole kirjutatud matemaatiliselt korrektselt, seetõttu on vastusevariante mitu, olenevalt, kuidas kirjapandut interpreteerida.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
19.07.2023 14:15:36
|
|
|
"õige" sõltub taustsüsteemist. Nagu see 1+1=2 vs 1+1=10, mõlemad on õiged. Tehete järjekord mingi notatsiooni korral on täpselt samasugune taustsüsteem.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
19.07.2023 16:00:58
|
|
|
pppd kirjutas: |
"õige" sõltub taustsüsteemist. Nagu see 1+1=2 vs 1+1=10, mõlemad on õiged. Tehete järjekord mingi notatsiooni korral on täpselt samasugune taustsüsteem. |
Õige on ka 1+1=11 või 1+1=1, sõltuvalt kuidas + on defineeritud.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
19.07.2023 16:39:11
|
|
|
+ defineerime ikka ühte moodi. Või noh, progeja võib mõnel juhul ka öelda, et 1+0=10 kuigi võiks selguse huvides kirjutada "1" + "0" = "10". Aga seal pole matemaatikaga enam suurt seost.
Pigem on + puhul küsimus, mis süsteemis vastust soovitakse. Nagu füüsikas mis ühikutes.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
19.07.2023 18:11:00
|
|
|
napoleon kirjutas: |
+ defineerime ikka ühte moodi. Või noh, progeja võib mõnel juhul ka öelda, et 1+0=10 kuigi võiks selguse huvides kirjutada "1" + "0" = "10". Aga seal pole matemaatikaga enam suurt seost.
Pigem on + puhul küsimus, mis süsteemis vastust soovitakse. Nagu füüsikas mis ühikutes. |
Sa kirjutad nagu poleks algebral matemaatikaga seost, või objektorienteeritud programmeerimisel. Kõrgem algebra puhul on naturaalarvud ja aritmeetika kõigest väga piiratud erijuht.
Vt https://et.m.wikipedia.org/wiki/Universaalalgebra
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
The_Boss
HV Guru
liitunud: 13.01.2009
|
19.07.2023 22:56:48
|
|
|
sukelduja kirjutas: |
The_Boss kirjutas: |
sukelduja kirjutas: |
The_Boss kirjutas: |
Siin mõned ei viitsinud videogi vist avada ja ikka raiuvad oma sama jama |
Milleks peaks raiskama 15 min oma elust vaadates videot, mis ei muuda põhimõtteliselt midagi? Sama asja saab tekstina kirja panna 1 min lugemiseks? Ja me imestama, et on üles kasvamas düslektikute põlvkond, funktsionaalsest lugemisest rääkimata. |
Sest see teema pole päris paari lausega kokkuvõtmiseks. Videos saab ikka korraliku taustaloo ka, miks midagi on. Muidu loed kellegi kokkuvõtte ära ja siis jätkad ikka, et "näkää, vastus on ikka 9 (või 1 või misiganes), sest mulle põhikoolis õpetati nii" |
Ma olen matemaatikat ka 5 aastat ülikoolis õppinud. |
tubli, tahtsid küpsist?
Teema oli videos hästi juba kokku võetud. Kui ikka pole suvatsenud läbi kuulata, siis pole ju mõtet sel teemal ka sõna võtta.
_________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust. |
|
Kommentaarid: 347 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
276 |
|
tagasi üles |
|
|
|