Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... , 526, 527, 528  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 28.10.2025 13:52:31 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Huvitav, kas nad saavad sellise rekordsõidu jaoks lasta selle aku kasutuskõlbmatuks... laadides algselt niipalju üle, et veel põlema ei lähe ja lõpus nii tühjaks, et 100% mahtuvus enam ei taastugi. Ehk selline "special" engineering mode, kus need limiidid on käsitsi seatud ekstreemsed.

Ehk siis väike pettus käib ikka rekordiürituse juurde.
Et kas poest ostetud autoga saab ka sama tempu korrata või jääb müstiliselt mingi 100km puudu. Lihtsalt hüpotees, arvestades mida kõike ei tehta, et meediatähelepanu saada.


Üle laadimine pole võimalik, või noh, on küll, tavakasutuses jätavad normaalsed tootjad reservi mõlemasse otsa, ehk 100% ei ole 100 vaid näiteks 90% ja 0 ei tähenda ka 0. Tarkvaraliselt saab selle piirangu maha võtta ja aku elab tõenäoliselt sellise rekordikatse üle ka, aga degradeerumine on kiire, ehk tavakasutuses ei peaks garantiiaegagi vastu.

tsitaat:
Ära ole kade. Palju Lexxusel ginessi rekordeid on?


Kade mille peale ? Et sõidan maailmas vastupidavustabeli nr1 sõidukiga ?
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 28.10.2025 13:56:50 vasta tsitaadiga

Markos,
Ma täpselt seda pidasingi silmas. Olen kunagi ühe arenduse juures olnud, kus just see otsustuskoht oligi, et kuhu me selle 100% ja 0% defineerime. Ühest küljest võidame mahtuvust, teisest küljest degradeerub kiiremini.
Et asi siis ei ole rekordi purustamiseks seda ülemist ja alumist otsa defineerida ekstreemseks. Rekordiauto võibki vajadusel vaid ühe sõidu vastu pidada.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 14:53:30 vasta tsitaadiga

Mul elektrikatega suur kogemus puudub, kuid KIA EV omadest proovisin nii 3 kui 6 ära ja lugesin seda PV reisijate versiooni kohta ka tiba maad.
EV'l sai roolilt seadeid muuta (4 taset), et kui kiirendi vabastad, siis kohe mootoriga pidurdab ja laeb maksimaalselt akut. EV3 puhul oli kombineeritud range juba ca 600km.
Alguses see pedaali värk tundus liiga imelik (oma mild nii julmalt hoogu maha ei tõmba, eriti veel "full stop"ini), kuid päeva lõpuks oli kulu osas ikka hämming.
Tuled/viled sees ja koos tagasi laadimisega oli lagi 14kwh äkki. Ja ma ei sõitnud penskarit.

EV3 oli selline ka, mis reaalselt välimuse ja mugavuse osas on kutsunud autot vahetama.

Talvel seda teemat väga ei kasutaks, kuid "snow" sätetel kaevasin vähe ja oli juba arvestatud rataste blokeerumisega ehk vaikimisi madalaimal tasemel tagasi laadimine mootorite abil.

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 138
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 16:41:17 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
Ära ole kade. Palju Lexxusel ginessi rekordeid on?


Kade mille peale ? Et sõidan maailmas vastupidavustabeli nr1 sõidukiga ?

See vastupidavus pole ginessis.
Kommentaarid: 740 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 558
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 28.10.2025 17:24:03 vasta tsitaadiga

tsitaat:
EV'l sai roolilt seadeid muuta (4 taset), et kui kiirendi vabastad, siis kohe mootoriga pidurdab ja laeb maksimaalselt akut. EV3 puhul oli kombineeritud range juba ca 600km.
Alguses see pedaali värk tundus liiga imelik (oma mild nii julmalt hoogu maha ei tõmba, eriti veel "full stop"ini), kuid päeva lõpuks oli kulu osas ikka hämming.


Seda, et ... Kumb on sinuarust efektiivsem, kas lasta autol vabajooksul veereda või siis hakata kohe generaatorit ringi ajama, mehaaniline -> elekter -> inverter -> aku ja pärast siis tagurpidi tagasi, kui soovime seda talletatud energiat kasutada. Sellel teekonnal läheb minimaalselt 20+% energiast kaotsi. Täishübriididel on see toimimise põhiideeks, aga seal korjatakse peamiselt energiat, mis läheks pidurdamisel kaotsi. Paljudel elektriautodel, muuhulgas ka Teslal ei ole piduripedaalil regeni võimekust, Tesla hakkab seda nüüd alles lisama, muidugi ei jäta ta seda reklaamimast, kui uut ja innovaatilist lähenemist. Tegelikkuses on asi aga julm, see lahendus on olnud üle 20a kuni viimase ajani Toyota poolt patenteeritud, seega selle kasutamiseks on vaja olnud maksta patenditasu või oodata patendi aegumist, see on tänaseks ka toimunud. Ehk reaalselt on onepedal regen kindlasti ebaefektiivsem, kui gaasipedaali ja piduripedaali regeni kombo või siis ainult piduripedaali regen. Ma olen hübriidi ajaloo tõttu harjunud kasutama maksimaalselt tühiveeremist ja õrnpidurdust. Liiga tugev piduramine annab piduriklotsidele tööd ja see on raisatud energia juba. Kindlast ei maksa regeni osa ka ületähtsustada, nagu öeldud, siis väga suur osa energiast läheb ikkagi kaotsi.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 17:44:26 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:


Seda, et ... Kumb on sinuarust efektiivsem, kas lasta autol vabajooksul veereda või siis hakata kohe generaatorit ringi ajama, kaotsi.
oleneb kus sõita ja nii lihtne ongi
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 28.10.2025 17:47:18 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
Markos kirjutas:


Seda, et ... Kumb on sinuarust efektiivsem, kas lasta autol vabajooksul veereda või siis hakata kohe generaatorit ringi ajama, kaotsi.
oleneb kus sõita ja nii lihtne ongi


Absoluutselt ei olene, puhas füüsika.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 17:56:12 vasta tsitaadiga

Norras saad 7km järjest mäest alla sõita
_________________
Müüa korter, 3 tuba
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 19:05:08 vasta tsitaadiga

Norras (või mõnes teises vähe mägisemas riigis) jep üsna tark mäest vabajooksul veeredes alla minna, saabki kiiremini laadima beer_yum.gif icon_lol.gif
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 19:24:16 vasta tsitaadiga

Markos, ema anna padrunit.
Jalga kergitad nii palju kui palju soovid kiirust alandada. Tahad bensukat mängida ja vabaveeremist teha ja piduripedaali tallata, siis teed roolilt klõps klõps klõps ja on nagu tavaline ICE süsteem.
Saan aru, et non Korea pole seda featuuri...

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 138
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 28.10.2025 19:27:15 vasta tsitaadiga

Jah, see on muudel olemas aga mõttetult kiirust maha regenida ju pole ka mõtet. Ma küll ei viitsi autoga mingit onepedal asja kasutada, raiskamine enamus ajast.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 20:07:49 vasta tsitaadiga

Ma lülitasin non Korea elektriondadel selle pidurdusasja välja. Suhteliselt närvi ajas. Mulle meeldib veereda rohkem.
Kommentaarid: 740 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 558
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 21:44:36 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Need lihtsalt vajavad nii vähe reaalset hoolt sõitmiseks, et muu jääb tähelepanuta. ICE autoga käid hoolduses või suvalises remondis ja siis ikka tuleb, et kuule me vaatasime et see ka siin vaja vahetada... Elektrikal sellist ütlejat pole


UUTE elektrisõidukite ESMASEST ülevaatusest icon_lol.gif

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 28.10.2025 22:15:36 vasta tsitaadiga

tsitaat:
alga kergitad nii palju kui palju soovid kiirust alandada. Tahad bensukat mängida ja vabaveeremist teha ja piduripedaali tallata, siis teed roolilt klõps klõps klõps ja on nagu tavaline ICE süsteem.
Saan aru, et non Korea pole seda featuuri...


Mu autol on mõlemad, nii gaasipedaali regen, kui piduri oma. Gaasipedaali oma saab astmeliselt rooli taga olevate labadega sättida. Kõige kangemas astmes on peaaegu ükspedaal aga ilma täieliku stopita. Ma olen selle peaaegu maha keeranud, ei meeldi, kasutan vabajooksu ja pidur regeni nagu olen hübriidiga harjunud. Ükspedaalidel on gaasil ka surnud punkt, et vabajooksu saada, aga see on ebamugav pidevalt jalga pedaalil hoida.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Raiku
HV Guru
Raiku

liitunud: 13.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 28.10.2025 22:28:10 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:
Janis kirjutas:
Need lihtsalt vajavad nii vähe reaalset hoolt sõitmiseks, et muu jääb tähelepanuta. ICE autoga käid hoolduses või suvalises remondis ja siis ikka tuleb, et kuule me vaatasime et see ka siin vaja vahetada... Elektrikal sellist ütlejat pole

UUTE elektrisõidukite ESMASEST ülevaatusest icon_lol.gif

Artiklis oli juttu ikkagi sellest "esmasest" ülevaatusest, mis tehakse 4 aasta vanusele autole doh.gif
tsitaat:
Soome transpordi- ja kommunikatsiooniameti Traficomi statistika kohaselt lükati eelmisel aastal tagasi 16% ehk iga kuues nelja-aastastest täiselektriautodest, mis esmasele ülevaatusele tulid, võrreldes bensiiniautode 5% ja diiselmootoriga autode 11%. Ka hübriidautod on ülevaatuse paremini läbinud kui elektriautod.

_________________
Честных психов можно не лечить...
Kommentaarid: 58 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Online
sõnum 29.10.2025 15:56:06 vasta tsitaadiga

EV icon_idea.gif
https://www.facebook.com/photo/?fbid=2008671183266232&set=gm.2983145335205653&idorvanity=154851378035077
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 29.10.2025 17:17:21 vasta tsitaadiga

Tüüpiline EV
_________________
Müüa korter, 3 tuba
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 29.10.2025 21:18:44 vasta tsitaadiga

Oisu. kirjutas:
EV icon_idea.gif
https://www.facebook.com/photo/?fbid=2008671183266232&set=gm.2983145335205653&idorvanity=154851378035077

Kõnniteel ei või sellegipoolest parkida

E: testiti kasutatud autode akusi

tsitaat:
The Swedish used-car marketplace Kvdbil conducted a large-scale test analyzing the “State of Health” (SoH) of over 1,300 used electric cars and plug-in hybrids (723 of which were all-electric).
Here is the full top 10 list of EVs with the best average battery health:

1. Kia EV6
2. Kia e-Niro
3. Tesla Model Y
4. Opel Mokka-e
5. Mazda MX-30
6. Audi Q4 e-tron
7. Fiat 500e
8. Volvo XC40 Recharge
9. Citroën e-C4
10. Volkswagen ID.4

https://electrek.co/2025/10/27/new-study-evs-busts-battery-degradation-myths-kia-tesla-top-list/
https://www.mynewsdesk.com/se/kvdbil/pressreleases/stort-elbilsbatteritest-volvo-och-tesla-med-i-toppen-3411234

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 30.10.2025 14:35:10 vasta tsitaadiga

Kus toyotad ja rikaste toyotad on?
_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 138
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 30.10.2025 14:39:15 vasta tsitaadiga

Kahtlne nimekiri, pole nii levinud autod ja siis saabki ilusaid numbreid kätte
Kehvemate parameetritega autod saavad ka lihtsamini tabeli etteotsa, aeglasem laadimine ja lahjem mootor kurnavad vähen akut
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 30.10.2025 15:22:14 vasta tsitaadiga

kjaups kirjutas:
Kus toyotad ja rikaste toyotad on?


Liiga värsked veel, BZ4x - 2022, Lexus RZ450e - 2023. Antud tabelis olevad sõidukid on lansseeritud enamuses 2020, e-niru 2019. Ehk siis tänaseks juba ligi 6a vanad. Toyota ja rikaste Toyotade omanikel on sellest tabelist üsna suva, akugarantii on 10a võ 1M km.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 30.10.2025 16:10:46 vasta tsitaadiga

2020. aastal Toyota korporatsioon ei tootnudki elektriautosid?
Kommentaarid: 740 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 558
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 30.10.2025 16:38:03 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
2020. aastal Toyota korporatsioon ei tootnudki elektriautosid?


Üks oli, Lexus UX300e, aga see ei ole ehitatud spetsiaalse elektriauto platvormi peale, kasutati tava UX'i šassiid, mirai mootorit jne. Neid on megavähe müüdud ja põhjusega. Siia peale sa mingit pädevat statistikat ei ehita ja pole mõtet ka. Iseenesest see masin sõidab, olen korduvalt sõitnud, aga ega teha taga eestis suurt varsti pole, kui tahad kodust kaugemale ka minna, sest chademo on kaduv nähtus, kui siis adapteriga.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 30.10.2025 16:46:59 vasta tsitaadiga

Toyota ja Lexus on siis korralikult arengust maas, kui 2019. aastal oli juba e-niru olemas.
Kommentaarid: 740 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 558
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 30.10.2025 17:01:29 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Toyota ja Lexus on siis korralikult arengust maas, kui 2019. aastal oli juba e-niru olemas.


Ei ole nad kusagil maas, neil on küllaga kogemust ja patente tänu hübriididele, asi see elektriauto siis valmis teha pole.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... , 526, 527, 528  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.