Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 334, 335, 336 ... 420, 421, 422  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 01.03.2023 13:44:35 vasta tsitaadiga

https://wallstreetjournal.postimees.ee/7722296/wsj-kas-elektriautosse-saab-hakkida
tsitaat:
Kui ühes tavalises luksautos on elektroonilisi juhtseadmeid ehk 150 ringis, siis «keskmise elektriauto 3000 kiibi kõrval on see köömes»,

icon_eek.gif
Keskmine elektriauto on LEAF. Miks on LEAFis 3000 sissehäkitavat kiipi ja mida need teevad?
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 01.03.2023 14:01:35 vasta tsitaadiga

Kiipide alla võib terminoloogiliselt lugeda ka LED-id ( https://et.wikipedia.org/wiki/Kiip ), ja pole enam ime, kui "kiipe" tuleb sadades-tuhandetes. Tänapäevases autos on terve plejaad juhiabisid, kuni radarite-kaamerateni välja, kus iga sensor ja ahel võib kasutada lihtsaid ent hulgi kiipe.
LED-i või parkimisanduri ahelasse sissehäkkimine ei tarvitse olla lihtsam, kui nutitelefoni kõrvaklappidesse või mikrolaineahju.
Samas 3000 kiipi kõlab ulmeliselt küll, selle valguses üks luksmargi omanikust autofänn võiks osata vähemalt oma sõiduki 300 kiipi unepealt nimetada icon_biggrin.gif

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009



Online

sõnum 01.03.2023 14:28:19 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
...veel poolepeal olles juba kadedusega nuhitakse, kuidas Tesla riisub iga müüdud sõidukiga korraliku kasumi, millest vanad autotootjad isegi unistada ei oska.

Tesla jõudis alles kaks aastat tagasi esimest korda kasumisse.
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/net-income

Ettevõte kaotas kvartali keskmisena raha suurusjärgus üks helikopter tunnis. Mitu kvartalit oli ca 700 miljonit miinuses. 700 / 90 päeva = 7,7 miljonit päevas = 0,324 miljonit tunnis.

Kulus rohkem kui kümme aastat, et jõuda rohelisse.
Tesla asutati aastal 2003. Model S announced 2008. Model S debuted 2012.


Kuna nüüd toodavad kõik elektriautosid, siis on Tesla olukord sarnane Apple olukorraga peale esimeste iPhone aastate. Innovatsiooni on vaja aga seda ei ole kusagilt tulemas ja kõik teised toodavad samaväärseid asju odavama hinnaga.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.03.2023 14:30:18 vasta tsitaadiga

oli mis oli, aga praegu https://www.visualcapitalist.com/charted-teslas-unrivaled-profit-margins/ icon_rolleyes.gif
_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.03.2023 14:49:47 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Tesla eelis võrreldes vanade autotootjatega on vana taaga puudumine. Inseneridel olevat ütlus "ära paranda töötavat asja", kui 70 aasta vanusel autotootja on kasutanud kümnendeid toimivaid lahendusi, ei tundu tark hakata mistahes sõlme ümber projekteerima, mis on kulukas ja kannab riske&vigasid.


Osaliselt võib sul õigus olla. See dilemma on ilmselt igasuguse tootmisega, et tundub mõistlikum vana mudelit tuunida kui nullist täitsa uus disainida kuigi mõni asi võib sel juhul tulla nagu sea selga sadul.
Samas ma ei usu eriti, et Tesla nüüd kõik päris nullist ise tegi. Pigem on ikka nii mõnigi lahendus sisse ostetud mitte ise nullist disainitud.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.03.2023 14:51:56 vasta tsitaadiga

Teslal on paks marginaal iga auto peal, peaaegu kõik legacy-autotootjad (v.a. Korea omad, kes hüppasid mitu aastat varem vankrile) müüvad omahinnaga või doteerivad.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009



Online

sõnum 01.03.2023 14:56:56 vasta tsitaadiga

See profit per car on natukene kallutatud "metric"
Ilmseltelt on keskmine Tesla palju kallim kui keskmine Chevrolet Bolt ja koos sellega ka absoluutnumbrites müügi kate.

Päris niisama ka Tesla ei langetanud oma autode hinda. Ilmselgelt on müük leigemaks läinud.
Model S praegu vaadates, 90'000$ ja kätte saaks Aprill...Juuni vahemikus.
Model 3 praegu vaadates, 43'000$ ja kätte saaks põhimõtteliselt kohe. Mar 2023.
Model X praegu vaadates, 110'000$ ja kätte saaks Mar...May 2023.

Nende hindade juures pakutakse ikka päris palju konkurentsi juba.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.03.2023 15:05:04 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
See profit per car on natukene kallutatud "metric"
Ilmseltelt on keskmine Tesla palju kallim kui keskmine Chevrolet Bolt ja koos sellega ka absoluutnumbrites müügi kate.

Päris niisama ka Tesla ei langetanud oma autode hinda. Ilmselgelt on müük leigemaks läinud.
Model S praegu vaadates, 90'000$ ja kätte saaks Aprill...Juuni vahemikus.
Model 3 praegu vaadates, 43'000$ ja kätte saaks põhimõtteliselt kohe. Mar 2023.
Model X praegu vaadates, 110'000$ ja kätte saaks Mar...May 2023.

Nende hindade juures pakutakse ikka päris palju konkurentsi juba.
Ja ka nende hindade juures on Model 3/Y (teiste mudelite kohta ei tea) marginaal autotootjate seas ennekuulmatu 20-30%.
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009



Online

sõnum 01.03.2023 15:17:46 vasta tsitaadiga

Siin on üks artikkel, mis seletab, et miks see niimoodi vaid tundub:
https://seekingalpha.com/article/4573601-tesla-gross-margins-not-impressive-as-seem

Lühidalt on point selles, et Tesla müüb oma autosid ilma vahendajata.
Klassikalised autotootjad müüvad auto esindusele ja esindus müüb seda mis hinnaga saab. Esinduse teenitud tulu ei kuulu autotootjale. Aga Tesla puhul justkui kuulub. Sealt ka suur erinevus.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 01.03.2023 15:31:43 vasta tsitaadiga

Miks peaks kortermaja elanik endale elektriauto ostma? Kus ta seda laadimas peab käima ja mis see maksab kui koguaeg kuskil tasulises laadida?
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 01.03.2023 15:36:27 vasta tsitaadiga

Lihtne, kortermaja elanikul pole üldse autot vaja. Vääriline (loe: rikas) inimene ostab omale maja, siis saad ka laadimisvõimaluse.

/s
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.03.2023 15:40:49 vasta tsitaadiga

Miks kortermaja elanik ei võiks endale elektriautot osta.

https://enefitvolt.com/elektriauto-laadija-kortermajale#solutions

Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.03.2023 15:48:45 vasta tsitaadiga

pppd kirjutas:
Lihtne, kortermaja elanikul pole üldse autot vaja. Vääriline (loe: rikas) inimene ostab omale maja, siis saad ka laadimisvõimaluse.

/s


Sarkasm või mitte, aga näiteks pesumasinat, mikroahju ja veel nii mõndagi asja pole ju ka nii vaja, et ilma hakkama ei saaks.
Kui see kortermaja elanik ikka tahab autot ja rahalised vahendid auto ostmiseks on olemas, siis peaks infra peale mõtlema kuna muidu ostab lõpuks järelturult mingi tossava diisli kui mingi hetk uuemaid ICE autosid enam ei saa.
See on muidugi mõtlemise koht, kuidas probleem lahendada nii, et kellelegi ebamõistlike kohustusi ei paneks
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 01.03.2023 16:08:16 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Miks kortermaja elanik ei võiks endale elektriautot osta.

https://enefitvolt.com/elektriauto-laadija-kortermajale#solutions

Spoiler Spoiler Spoiler


Jääme reaalseks. Valdava enamuse korteriühistute puhul on praegu väga hea tase see, kui suudetakse otsustada katuse ja koridori remondi üle, miski selline nagu elektriautode laadijate paigaldus käib enamusel üle jõu. Alati tuleb arvestada ka sotsiaalse survega, ehk siis eksisteerib reaalne oht et kurjad tädikesed lintšivad esimehe lihtsalt ära, ühistu raha mingite rikkurite peale raiskamise pärast.

Tõsisemalt, probleem on loomulikult olemas. Ise loodan, et äkki suudavad mõned kinnisvaraarendajad lahti hammustada, et magalate parkimismure on reaalne ning normaalsete (sh EV laadimisvõimekusega) parkimismajade ehitamisega oleks võimalik reaalset pappi teenida. Ise oleks ühe potentsiaalse kliendina kohe järjekorras.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.03.2023 16:14:30 vasta tsitaadiga

pppd, nende parkimismajade ehitamisega on ühest küljest sama probleem mis laadimiskohtadega, et kurjad tädikesed on kategooriliselt vastu, et see plats kuhu ta lillepeenra tegi või kus tema kass oma häda õiendamas käib ära kaob.
Teine mure on KOV, mis pahatihti ei toeta rohealade vähendamist ehk toetab täie rauaga neid mutikesi. Aga kui see paneelikas juba püsti on, siis tagantjärele selle alla mingit keldrit ei ehita kus autot saaks parkida ehk kuskilt peab ruumi parkimismaja jaoks leidma. Ja see peaks olema üsna lähedal, nii ei saa et sõida bussiga kolm peatust parkimismajani.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.03.2023 21:42:48 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Siin on üks artikkel, mis seletab, et miks see niimoodi vaid tundub:
https://seekingalpha.com/article/4573601-tesla-gross-margins-not-impressive-as-seem

Lühidalt on point selles, et Tesla müüb oma autosid ilma vahendajata.
Klassikalised autotootjad müüvad auto esindusele ja esindus müüb seda mis hinnaga saab. Esinduse teenitud tulu ei kuulu autotootjale. Aga Tesla puhul justkui kuulub. Sealt ka suur erinevus.
Munro tausta ma tean, on usaldusväärne. Tema ütleb, et elektriautode puhul tavatootjatel on margin 6-7% heal juhul. Mis on selle artikli autori taust?
Kommentaarid: 158 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2023 13:12:36 vasta tsitaadiga

Spoiler Spoiler Spoiler

_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009



Online

sõnum 02.03.2023 14:28:59 vasta tsitaadiga

See universaalkerega Tesla Model S on mingi isetehtud variant, eksole?
Üks tüdruk tegi kunagi enda Model 3 pickupiks.

Link
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2023 14:44:36 vasta tsitaadiga

Ma hakkan just ühistu 100 kohalist parklat elektriautode laadimistaristuga katma.

Eks annan teada kuidas läheb ja kaua aega võtab.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2023 14:58:01 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Miks kortermaja elanik ei võiks endale elektriautot osta.

https://enefitvolt.com/elektriauto-laadija-kortermajale#solutions

Spoiler Spoiler Spoiler


Majas on 90 korterit ja sa näitad lahendusena pilti, mis laseb 5 auto omanikul laadida?
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2023 15:02:54 vasta tsitaadiga

(Parandan sind, lahendus mis laseb viiel ühendatud autol 15A piiranguga laadida)

Mul on majal 250A peakaitse ja 83 korterit.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2023 15:05:03 vasta tsitaadiga

Ja ülejäänud mida teevad?
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2023 15:15:39 vasta tsitaadiga

Käivad pidevalt akna peal passimas et kuna koht vabaneb ja liduvad siis jooksujalu alla autot laadijasse panema?
Või siis tehakse 10 laadimiskohta aga korraga laadida saavad max 1-5.
Iseasi muidugi, et kes need 5 täislaetud autot öösel eest ära liigutaks et mõni teine ka laadima pääseks.

Üldiselt näen siin kohta tülideks.

_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 162 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2023 15:22:16 vasta tsitaadiga

Miks keegi kuskile minema või vaatama peab? Paned autol parkides saba seina ja ei mõtle sellele rohkem.
Laadimiskoht, 22kw laadijaga, on ikka igal parkimiskohal kus laadimist vaja.

Aga ma saan aru, te räägite sellest paralleeluniversiumist, kus kõik inimesed sõidavad iga päev oma autoga 400km, tahavad tingimata õhtul samal ajal tühja akuga auto laadima panna ja kõik vahetavad korraga oma auto elektriauto vastu.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2023 15:30:08 vasta tsitaadiga

See eeldab siis et igaühel on oma isiklik parkimiskoht?
Mitte nagu paljudes vanemates kortermajades kus on 72 korterit aga ~20 parkimiskohta maja juures.

Või kuidas muidu lahendada olukorda, kus EV-s on rohkem kui laadimiskohti?

EDIT: OK, ei pannud tähele et 83 korterit ja 100 parklakohta. No sel juhul jah, selline lahendus sobib tõesti.

_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.


viimati muutis bladerunner 02.03.2023 15:53:07, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 162 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 334, 335, 336 ... 420, 421, 422  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.