Kiipide alla võib terminoloogiliselt lugeda ka LED-id ( https://et.wikipedia.org/wiki/Kiip ), ja pole enam ime, kui "kiipe" tuleb sadades-tuhandetes. Tänapäevases autos on terve plejaad juhiabisid, kuni radarite-kaamerateni välja, kus iga sensor ja ahel võib kasutada lihtsaid ent hulgi kiipe.
LED-i või parkimisanduri ahelasse sissehäkkimine ei tarvitse olla lihtsam, kui nutitelefoni kõrvaklappidesse või mikrolaineahju.
Samas 3000 kiipi kõlab ulmeliselt küll, selle valguses üks luksmargi omanikust autofänn võiks osata vähemalt oma sõiduki 300 kiipi unepealt nimetada _________________ ---
...veel poolepeal olles juba kadedusega nuhitakse, kuidas Tesla riisub iga müüdud sõidukiga korraliku kasumi, millest vanad autotootjad isegi unistada ei oska.
Ettevõte kaotas kvartali keskmisena raha suurusjärgus üks helikopter tunnis. Mitu kvartalit oli ca 700 miljonit miinuses. 700 / 90 päeva = 7,7 miljonit päevas = 0,324 miljonit tunnis.
Kulus rohkem kui kümme aastat, et jõuda rohelisse.
Tesla asutati aastal 2003. Model S announced 2008. Model S debuted 2012.
Kuna nüüd toodavad kõik elektriautosid, siis on Tesla olukord sarnane Apple olukorraga peale esimeste iPhone aastate. Innovatsiooni on vaja aga seda ei ole kusagilt tulemas ja kõik teised toodavad samaväärseid asju odavama hinnaga.
Tesla eelis võrreldes vanade autotootjatega on vana taaga puudumine. Inseneridel olevat ütlus "ära paranda töötavat asja", kui 70 aasta vanusel autotootja on kasutanud kümnendeid toimivaid lahendusi, ei tundu tark hakata mistahes sõlme ümber projekteerima, mis on kulukas ja kannab riske&vigasid.
Osaliselt võib sul õigus olla. See dilemma on ilmselt igasuguse tootmisega, et tundub mõistlikum vana mudelit tuunida kui nullist täitsa uus disainida kuigi mõni asi võib sel juhul tulla nagu sea selga sadul.
Samas ma ei usu eriti, et Tesla nüüd kõik päris nullist ise tegi. Pigem on ikka nii mõnigi lahendus sisse ostetud mitte ise nullist disainitud.
Teslal on paks marginaal iga auto peal, peaaegu kõik legacy-autotootjad (v.a. Korea omad, kes hüppasid mitu aastat varem vankrile) müüvad omahinnaga või doteerivad.
See profit per car on natukene kallutatud "metric"
Ilmseltelt on keskmine Tesla palju kallim kui keskmine Chevrolet Bolt ja koos sellega ka absoluutnumbrites müügi kate.
Päris niisama ka Tesla ei langetanud oma autode hinda. Ilmselgelt on müük leigemaks läinud.
Model S praegu vaadates, 90'000$ ja kätte saaks Aprill...Juuni vahemikus.
Model 3 praegu vaadates, 43'000$ ja kätte saaks põhimõtteliselt kohe. Mar 2023.
Model X praegu vaadates, 110'000$ ja kätte saaks Mar...May 2023.
Nende hindade juures pakutakse ikka päris palju konkurentsi juba.
See profit per car on natukene kallutatud "metric"
Ilmseltelt on keskmine Tesla palju kallim kui keskmine Chevrolet Bolt ja koos sellega ka absoluutnumbrites müügi kate.
Päris niisama ka Tesla ei langetanud oma autode hinda. Ilmselgelt on müük leigemaks läinud.
Model S praegu vaadates, 90'000$ ja kätte saaks Aprill...Juuni vahemikus.
Model 3 praegu vaadates, 43'000$ ja kätte saaks põhimõtteliselt kohe. Mar 2023.
Model X praegu vaadates, 110'000$ ja kätte saaks Mar...May 2023.
Nende hindade juures pakutakse ikka päris palju konkurentsi juba.
Ja ka nende hindade juures on Model 3/Y (teiste mudelite kohta ei tea) marginaal autotootjate seas ennekuulmatu 20-30%.
Lühidalt on point selles, et Tesla müüb oma autosid ilma vahendajata.
Klassikalised autotootjad müüvad auto esindusele ja esindus müüb seda mis hinnaga saab. Esinduse teenitud tulu ei kuulu autotootjale. Aga Tesla puhul justkui kuulub. Sealt ka suur erinevus.
Miks peaks kortermaja elanik endale elektriauto ostma? Kus ta seda laadimas peab käima ja mis see maksab kui koguaeg kuskil tasulises laadida? _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Lihtne, kortermaja elanikul pole üldse autot vaja. Vääriline (loe: rikas) inimene ostab omale maja, siis saad ka laadimisvõimaluse.
/s
Sarkasm või mitte, aga näiteks pesumasinat, mikroahju ja veel nii mõndagi asja pole ju ka nii vaja, et ilma hakkama ei saaks.
Kui see kortermaja elanik ikka tahab autot ja rahalised vahendid auto ostmiseks on olemas, siis peaks infra peale mõtlema kuna muidu ostab lõpuks järelturult mingi tossava diisli kui mingi hetk uuemaid ICE autosid enam ei saa.
See on muidugi mõtlemise koht, kuidas probleem lahendada nii, et kellelegi ebamõistlike kohustusi ei paneks
Jääme reaalseks. Valdava enamuse korteriühistute puhul on praegu väga hea tase see, kui suudetakse otsustada katuse ja koridori remondi üle, miski selline nagu elektriautode laadijate paigaldus käib enamusel üle jõu. Alati tuleb arvestada ka sotsiaalse survega, ehk siis eksisteerib reaalne oht et kurjad tädikesed lintšivad esimehe lihtsalt ära, ühistu raha mingite rikkurite peale raiskamise pärast.
Tõsisemalt, probleem on loomulikult olemas. Ise loodan, et äkki suudavad mõned kinnisvaraarendajad lahti hammustada, et magalate parkimismure on reaalne ning normaalsete (sh EV laadimisvõimekusega) parkimismajade ehitamisega oleks võimalik reaalset pappi teenida. Ise oleks ühe potentsiaalse kliendina kohe järjekorras.
pppd, nende parkimismajade ehitamisega on ühest küljest sama probleem mis laadimiskohtadega, et kurjad tädikesed on kategooriliselt vastu, et see plats kuhu ta lillepeenra tegi või kus tema kass oma häda õiendamas käib ära kaob.
Teine mure on KOV, mis pahatihti ei toeta rohealade vähendamist ehk toetab täie rauaga neid mutikesi. Aga kui see paneelikas juba püsti on, siis tagantjärele selle alla mingit keldrit ei ehita kus autot saaks parkida ehk kuskilt peab ruumi parkimismaja jaoks leidma. Ja see peaks olema üsna lähedal, nii ei saa et sõida bussiga kolm peatust parkimismajani.
Lühidalt on point selles, et Tesla müüb oma autosid ilma vahendajata.
Klassikalised autotootjad müüvad auto esindusele ja esindus müüb seda mis hinnaga saab. Esinduse teenitud tulu ei kuulu autotootjale. Aga Tesla puhul justkui kuulub. Sealt ka suur erinevus.
Munro tausta ma tean, on usaldusväärne. Tema ütleb, et elektriautode puhul tavatootjatel on margin 6-7% heal juhul. Mis on selle artikli autori taust?
Käivad pidevalt akna peal passimas et kuna koht vabaneb ja liduvad siis jooksujalu alla autot laadijasse panema?
Või siis tehakse 10 laadimiskohta aga korraga laadida saavad max 1-5.
Iseasi muidugi, et kes need 5 täislaetud autot öösel eest ära liigutaks et mõni teine ka laadima pääseks.
Üldiselt näen siin kohta tülideks. _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
Miks keegi kuskile minema või vaatama peab? Paned autol parkides saba seina ja ei mõtle sellele rohkem.
Laadimiskoht, 22kw laadijaga, on ikka igal parkimiskohal kus laadimist vaja.
Aga ma saan aru, te räägite sellest paralleeluniversiumist, kus kõik inimesed sõidavad iga päev oma autoga 400km, tahavad tingimata õhtul samal ajal tühja akuga auto laadima panna ja kõik vahetavad korraga oma auto elektriauto vastu.
See eeldab siis et igaühel on oma isiklik parkimiskoht?
Mitte nagu paljudes vanemates kortermajades kus on 72 korterit aga ~20 parkimiskohta maja juures.
Või kuidas muidu lahendada olukorda, kus EV-s on rohkem kui laadimiskohti?
EDIT: OK, ei pannud tähele et 83 korterit ja 100 parklakohta. No sel juhul jah, selline lahendus sobib tõesti. _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
viimati muutis bladerunner 02.03.2023 15:53:07, muudetud 1 kord
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.