Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
autor |
|
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
23.10.2018 10:05:40
|
|
|
arnis kirjutas: |
madoc, ei pea suud kinni hoidma, aga see on vana hea hala mis sobib auto24 foorumisse. |
Arvamusi ja koolkondi on palju. Mul jääb mulje, et kolisid auto24-st siia ja endiselt ei talu ühtegi sinust erinevat arvamust. Ei ole ju sinu asi siin reegleid kehtestada.
arnis kirjutas: |
Jäta endale ülesandeks siia teemasse teha kuvatõmmis mõnest elektriautost (mitte rollerauto vms), mis sõidab 50km ning maksab kuni 4000€.
Ja seda siis aastani 2028. Ja 50km talvel. Sest ma ütlesin vähemalt 50km, mitte kuni 50km või "hea ilmaga 50km". |
See oli sinu kindel lubadus. Hoolitse ise enda lubaduste täitmise eest.
Vaatan, et VW I.D. seeriast pole siin juttu olnud. Minu arust on see üks konkreetsemaid lubadusi tuua lähiajal välja "uus" seeria elektriautosid koos erinevate akumahtudega. Lubadused on ka, et hinnalt suudab konkureerida ICE autodega. Selle seeria "golf" moodi autoga lubatakse 330 km sõiduulatust 25k eur eest. Keskmise akupakiga lubatakse 400-450 km sõiduulatust ja suurima kohta selgust veel pole. Akumahust sõltuvad kiirusomadused (nagu Teslal). Seda siis 2020. Odavaim hetkel Eestis kättesaadav 250+ km läbisõitu lubav elektriauto on vist Ioniq (35000 eur).
Ega teistel autotootjatel palju aega pole, sest Tesla saab Model 3 müügiga praegu väga palju tähelepanu, USAs enimmüüdud autode TOP5-s ja ilmselt tõuseb esimeseks lähikuudel.
arnis kirjutas: |
Miks kärukonks on haruldus elektrikatel?
Vot see on pähkel mida ma täitsa läbi hammustanud pole.
Mõni järgnevatest lausetest peab kindlasti paika:
a) väikese akupakiga elektrikad (kuni 30kWh) ei ole eriti sobilikud haagise vedamiseks. Haagisega on energiakulu märksa suurem, seega sõiduulatus võib mõnd potentsiaalset klienti ära ehmatada.'
Suurema akuga elektrikas hakkasid just nüüd, 2018, tulema.
b) elektriautodel on jahutussüsteem vahest liiga algeline. |
Haagisega on energiakulu 30-40% suurem, mitte märksa.
Model X-ga rallitakse juba 2a haagistega, eriti just Norras. Teslabjörn nt. Elektrihuvilistel tasub ta kanalit youtube-s jälgida (ta pole totaalne fanboy ja julgeb ka nt Teslat kritiseerida, sõidab Model X90D-ga).
Mida sa mõtled algelise jahutussüsteemi all? Küsimus on ju pigem selles, kas akul on jahutus või mitte ja odavamatel paraku aktiivset jahutust enamjaolt pole.
Ahjaa "teemakohased" küsimused ka Arnisele:
Kas võib eeldada, et aku mahtuvuse kadu ajas kasvab, kui kasutaja üritab sama autoga sõita endiselt sama pikka teekonda iga päev. Kui 3a vanune aku on kaotanud nt 10% mahtuvusest, siis iga järgmise aastaga kasutatakse järelejäänud mahust aina suuremat hulka ehk tsükleid sama ajavahemiku kohta tuleb rohkem?
Kas elektriautode ostjad, kes plaanivad suuremat päevast läbisõitu peaksid ka läbi mõtlema suuremast kasutusest, kiirlaadimisest jne tuleneva aku kiirema väsimise vs need ostjad, kes hangivad teiseks autoks nt linna?
Kuivõrd teadlik peab üks elektriauto kasutaja olema, nt ei lae võimalusel kiirlaadijas, ei lae täis, ei kasuta 0-ni, ei tiri käru jne, et hoida akut parima tervise juures? Mis võivad eri kasutusprofiilide juures olla aku väsimise käärid?
viimati muutis madoc 23.10.2018 14:27:02, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001

|
23.10.2018 10:12:46
|
|
|
madoc kirjutas: |
Odavaim hetkel Eestis kättesaadav 250+ km läbisõitu lubav elektriauto on vist Ioniq (35000 eur). |
Kohe-kohe peaks reaalselt kohale jõudma ka Hyundai Kona Electric. Hind alates 39 990 eurot. (64kW aku). Sellega saab reaalselt Norra oludes sõita ca 400-450km ühe laadimisega.
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
23.10.2018 10:20:42
|
|
|
lauri kirjutas: |
madoc kirjutas: |
Odavaim hetkel Eestis kättesaadav 250+ km läbisõitu lubav elektriauto on vist Ioniq (35000 eur). |
Kohe-kohe peaks reaalselt kohale jõudma ka Hyundai Kona Electric. Hind alates 39 990 eurot. (64kW aku). Sellega saab reaalselt Norra oludes sõita ca 400-450km ühe laadimisega. |
Aku poolest väga hea. Muus osas klassikaline probleem, et sisu on nagu 15-20k eur bensuautol ja mahutavus kehv. Ei ole väga praktiline auto.
Kia e-Niro on peaaegu, et klass suurem auto ja peaks sama hinnaga müüki tulema varsti.
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
23.10.2018 10:39:11
|
|
|
Vaatan, et sel Nobe-kontseptil on ka mootorid ratta sisse viidud. Ilgelt kompaktne ja elegantne lahendus, kui see ainult vedrustamata massi ei kasvataks...
Vändaga aknad elektrikal on küll farss. Isegi sellise kerge retroka puhul. Või on need vändad seal stiliseeritud lülitid?
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
beastbeats
HV Guru

liitunud: 26.12.2006
|
23.10.2018 11:21:45
|
|
|
walkman kirjutas: |
beastbeats kirjutas: |
tsitaat: |
Siin-seal seda tehakse - Eestis minuteada autode tegijaid pole.
|
https://www.mynobe.com |
Neil pole siiamaani ju ühtegi valmis saanud ? Mingi makett oli viimati terevisioonis või kuskil... |
Minu viide oli väitele, et Eestis vist tegijaid pole...
_________________ Päevad lõpevad siis, kui lased neil minna...
M: Uus/pakendis Fjern Fjork Titanium Forked Spoon - 10€ |
|
Kommentaarid: 364 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
280 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
23.10.2018 13:56:04
|
|
|
lauri kirjutas: |
Kohe-kohe peaks reaalselt kohale jõudma ka Hyundai Kona Electric. Hind alates 39 990 eurot. (64kW aku). Sellega saab reaalselt Norra oludes sõita ca 400-450km ühe laadimisega. |
Viidet talvisele läbisõidule? Olen oodanud hetke, mil keegi peale Tesla ka mõistlikku läbisõitu pakuks iga ilmaga mugavusi kaotamata.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001

|
23.10.2018 14:01:53
|
|
|
rmc kirjutas: |
lauri kirjutas: |
Kohe-kohe peaks reaalselt kohale jõudma ka Hyundai Kona Electric. Hind alates 39 990 eurot. (64kW aku). Sellega saab reaalselt Norra oludes sõita ca 400-450km ühe laadimisega. |
Viidet talvisele läbisõidule? Olen oodanud hetke, mil keegi peale Tesla ka mõistlikku läbisõitu pakuks iga ilmaga mugavusi kaotamata. |
See masin on liiga uus reaalse talvekogemuse jaoks. Ma ise olen aeg-ajalt jälginud Bjørn Nyland'i tegevusi: https://www.youtube.com/user/bjornnyland/videos Sealt saab suht reaalseid ülevaateid elektriautode kohta.
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
23.10.2018 14:57:57
|
|
|
Nojah, siis on endiselt "usun siis kui näen". Ootan tõesti, et elektrikad massidesse läheksid ja sh. ka igasugune transpordisektor. Ja sellega käsikäes päikeseenergia tootmine seisvatelt pindadelt, ehk katustelt jm. (mitte eraldi maa-ala hõivamise läbi).
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001

|
23.10.2018 15:07:38
|
|
|
rmc, ma ootan sedasama. Ise juba alustasin. Peres hetkel üks elektriauto ja katusel paneelid (peaks veel juurde panema).
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
rocky-b
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.06.2010
|
24.10.2018 09:41:05
|
|
|
mul bemu 6% diislikütuse jäägiga läks ilusti tööle
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
24.10.2018 11:57:18
|
|
|
Varsti on 6 % vett.
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
 |
rocky-b
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.06.2010
|
24.10.2018 12:02:44
|
|
|
eih
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
24.10.2018 13:14:03
|
|
|
rocky-b kirjutas: |
mul bemu 6% diislikütuse jäägiga läks ilusti tööle |
a) täiesti mõttetu postitus
b) su bemu diislijääke peavad kõik sisse hingama ka, proovi jalgrattaga kesklinnas liikuda :]
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
rocky-b
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.06.2010
|
24.10.2018 13:28:48
|
|
|
c) anna andex
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 468 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001

|
24.10.2018 21:23:09
|
|
|
Ma ei tea, originaal kestab veel.
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
24.10.2018 21:36:19
|
|
|
Tanel kirjutas: |
tsitaat: |
Leafiga saab sõita 3+ kuud selle raha eest.
|
akupaki raha eest saab palju bensukaga sõita?  |
5l/100km 100 000km
6l/100km 83 000km
7l/100km 71 000 km
8l/100km 62 500km
9l/100km 55 500km
10l/100km 50 000km
Kaks rasvast on tüüpiline kulu paljudele mittenelikveolise automaatkastiga mitte uimastele bensukatele.
Mitu õlivahetust saab kinni maksta elektriauto aastase elektrikuluga?
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
24.10.2018 22:53:14
|
|
|
Elektriautoga võiks enne saada normaalselt sõita tallinna otsa ja tagasi. Kui palju kütust saab elektriauto kallima hinnavahe tõttu osta?
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
lauri
HV veteran

liitunud: 05.11.2001

|
24.10.2018 22:57:13
|
|
|
arnis kirjutas: |
5l/100km 100 000km
6l/100km 83 000km
7l/100km 71 000 km
8l/100km 62 500km
9l/100km 55 500km
10l/100km 50 000km
|
Linnas oma bensukaga alla 15L/100km ei mängi välja...
_________________ The sh*t has hit the fan. |
|
Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
 |
SSD
HV Guru

liitunud: 18.01.2006
|
24.10.2018 22:58:01
|
|
|
hkurujo88r, Jah, vähemalt Tartust Tallinna peaks saama n-ö ühe jutiga. Siis võib laadida palju iganes, ja tagasi sama.
Elekter mulle meeldib, aga tahaks Tallinna laadimiseta sõita.
|
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
266 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
24.10.2018 23:12:44
|
|
|
Normaalsed elektrikad sõidavadki tartust pealinna.....aga te ei jaksa normaalseid osta arvatavasti
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
SSD
HV Guru

liitunud: 18.01.2006
|
24.10.2018 23:25:33
|
|
|
jeesus188 kirjutas: |
Normaalsed elektrikad sõidavadki tartust pealinna.....aga te ei jaksa normaalseid osta arvatavasti  |
No jah, tutikat ei jõua ja väga ei taha ka osta. Vaja ka väga pole. 2xaastas on vaja Tallinnasse sõita, ülejäänd aeg ainult Tartu piires "aerutamine".
Aga ootab-vaatab, ootan hinnalangust kasutatud autode osas.
|
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
266 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ertai
HV veteran

liitunud: 11.05.2007
|
25.10.2018 16:15:43
|
|
|
jeesus188 kirjutas: |
Normaalsed elektrikad sõidavadki tartust pealinna.....aga te ei jaksa normaalseid osta arvatavasti  |
mnjaa, ülemusel Tesla, käib nagu naksti ära ja jääb ülegi.
Sellisega sõidaks isegi.
|
|
Kommentaarid: 51 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
25.10.2018 17:20:20
|
|
|
SSD kirjutas: |
hkurujo88r, Jah, vähemalt Tartust Tallinna peaks saama n-ö ühe jutiga. Siis võib laadida palju iganes, ja tagasi sama.
Elekter mulle meeldib, aga tahaks Tallinna laadimiseta sõita. |
Kui sul oleks kaks varianti valida.
Hyundai Kona Electric 35 tuhande eest.
Või vana kasutatud Nissan Leaf, 12 tuhande eest.
Hetkel sul autot üldse ei ole.
Ühe puhul saad sõita ühe jutiga Tallinna Tartu vahet.
Teise puhul ei saa ja kulutad pool tundi ekstra aega laadimisele. Kui sõidad iga nädal edasi-tagasi ja nõnda aasta aega järjest,
siis teeb see 442€ rahalist säästu iga ootetunni eest.
Minu peakalkulaator ei luba mul maksta elektriauto tavahinnale mitutuhat juurde, et saaks sõita 200km asemel 300km
või 300 asemel 400km. Ma kasutan seda akuressurssi nii harva, et kohustuslik pausiaeg ei tasu ennast isegi 50 aastase auto omamise puhul.
Mugav?? Jah. Nõus maksma 500€ tunnis säästmaks mõned tunnid oma elust? Mitte nii väga
Kui ei vali kumbagi varianti, siis sõidad 20€ kütust maha nädalas, ehk 1000€ aastas. Ja ei pea ootama "tee ääres".
Kui ei vali kumbagi varianti 10 aastat, siis 10 000€ mahavisatud raha.
Aga pead tööd tegema. Ja seda siis ala 125 tundi. Mis teeb 2.4 tundi nädalas tööd AINULT selle jaoks, et üks kord teises linnas ära käia nädalas.
Ja kui sõidad veel kuskile, siis veel rohkem tööaega selle tasumiseks.
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
|