Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
11.11.2016 19:05:55
|
|
|
Mis rohelise kaardi isikustamisse puutub siis siin olen CALEB-iga nõus, sellele ei tundu olevat ühtki mõistlikku vabandust. Aga ID kaardiga valideerimisest kujuneks ju samamoodi nuhkimine. Ja veel - kui muidu on teenuste sidumine ID kaardiga väga bro igal pool, kus ma selle teenuse kasutamiseks nagunii rahakoti välja võtan, siis mul ei ole mitte mingisugust tahtmist ühistranspordis oma rahakoti ega isikuttõendava dokumendiga igal sisenemisel taskuvaraste nähes liputada, tänan väga. Roheline kaart samas oma hinna ja väärtuse poolest expendable ja kergesti uuendatav. Kaob ära järgmisest putkast saad sekundiga uue. Pannakse sul ID põssu siis on jama palju suurem.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
WäntWõll
make.believe

liitunud: 18.01.2005
|
11.11.2016 20:42:24
|
|
|
Cofy kirjutas: |
WäntWõll kirjutas: |
Mobiil-ID on mugavusteenus |
100K kasutajaga mugavusteenus? Milline see kaardikasutajate osakaal on üldse?
tsitaat: |
Riigikogus on teisel lugemisel hädaolukorra seaduse eelnõu, mille vastuvõtmisel saab ID-kaardi taristust viimaks elutähtis teenus. |
Mobiil-ID ei kuulu siis taristusse? |
Kui natukese uuriks, siis erienvad süsteemid täitsa. Laiend või liides ID on eksitav.
Taristu on lai mõiste kuid jah, ID-kaardi kasutus ei ole otseselt seotud Mobiil-IDga või vastupidi.
|
|
Kommentaarid: 374 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
2 :: |
300 |
|
tagasi üles |
|
 |
2korda2
HV kasutaja
liitunud: 19.07.2003
|
11.11.2016 23:42:20
|
|
|
CALEB kirjutas: |
Riik saaks tekitada eeldused ja võimalused, vajadusel ka seadusandluse muudatused. Iga ettevõte oleks siis huvitatud oma kliendikaardi sidumisest ID kaardiga.
Põhiline põhjus oleks muidugi kokkuhoid (ega kliendikaardi füüsiline väljaandmine tasuta ei tule) ja ka lihtsus (paar klikki arvutis ja valmis. |
Riik on omalt poolt juba kõik teinud - kaardid on olemas, sealt on lihtsalt ja erinevate tehnoloogiate abil loetav unikaalne isikukood. Kui ettevõtja sellele vaatamata soovib eraldi kliendikaarti pidada, siis andku minna - see on tema enda kulu. See ei pruugi sioule meeldida ja selles osas on sul vaba valik - kliendikaart ei ole enamasti kohustuslik. Kui ka on, siis on võimalik oma raha viia sobivama konkurendi juurde.
Ahjaa... Bauhof tunnistab ka ID-kaarti.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
11.11.2016 23:47:44
|
|
|
to netcat:
Minu mõte ongi just valideerimise ära kaotamine. See on pointless. Tasuta sõidu õigust kontrollitakse niikuinii ID kaardi järgi - tuleb kontroll, küsib ID kaarti. Milleks mulle siis veel valideerimine ?
(selles mõttes väljendusin ehk ebaselgelt kui ütlesin, et ID kaart võiks sisaldada ka rohelist kaarti - pidasin silmas, et see juba sisaldabki, olles vajalik komponent ilma milleta roheline kaart ei kehti. Lihtsalt nende kahe kaardi puhul on ebavajalikuks komponendiks roheline kaart koos oma valideerimisega. Ehk siinkohal võiks jällegi seadusandlus midagi ära teha)
viimati muutis CALEB 11.11.2016 23:53:51, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
11.11.2016 23:55:54
|
|
|
See, et rohelise kaardi kasutamist kontrollib üks roheline erakond, ei muuda mu pointi ju.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
PTC
HV vaatleja
liitunud: 27.03.2003
|
13.11.2016 15:05:58
|
|
|
ID kaardi kasutamine kliendikaardina põhineb senini vaid kaardi lugemisel identifitseerimaks klienti. Lugeda saab mitut moodi - st kiibilt aga ka kaardil olevast triipkoodilt (näiteks Bauhof nii teeb). Tavapärase maksekaardi puhul lisandub siia veel üks mõõde - nimelt tarvis on teada ka seost millise makse-ettevõtetega isiki seotud on. See aga tähendab et ID kaardile tuleb hakata kirjutama sellist seost.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
13.11.2016 19:51:44
|
|
|
to HDvurle:
Seda ju teada tahetaksegi (väidetavalt), et millisest peatusest millise peatuseni kui palju sõitjaid millisel ajal on. Selle saaks ka ilma kaardita lahendada (ja paremini).
Roheline kaart avab uksi ka - tore. Seda just silmas pidasingi, et ID kaart võiks olla selliste omadustega, et vastavalt vajadustele poogi ükskõik mis funktsionaalsus või protokoll külge.
(sisaldaks muidugi kõiki vajalikke kiipe ja ribasid)
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
14.11.2016 10:29:03
|
|
|
CALEB kirjutas: |
to HDvurle:
Seda ju teada tahetaksegi (väidetavalt), et millisest peatusest millise peatuseni kui palju sõitjaid millisel ajal on. Selle saaks ka ilma kaardita lahendada (ja paremini).
Roheline kaart avab uksi ka - tore. Seda just silmas pidasingi, et ID kaart võiks olla selliste omadustega, et vastavalt vajadustele poogi ükskõik mis funktsionaalsus või protokoll külge.
(sisaldaks muidugi kõiki vajalikke kiipe ja ribasid) |
Ühel eelmiste aastate SK konverentsil oli juttu, et lisada Digi-ID kaardile NFC tugi, mis laseks kasutada telefonide-tabletitega. Kui tekkis küsimus, et miks mitte ID-kaardile siis oli tol hetkel vastus, et kuna ID kaart on kohustuslik dokument siis ei lisata sinna kergekäeliselt funktsioone, mis kaardi hinda tõstavad. Digi-ID on aga "mugavustoode" nagu mobiil-ID, sinna võib külge pookida kõike, mida vabatahtlik klient kinni maksab.
Praeguseks võivad olla jutud muutunud ja tehnoloogiad ka odavnevad.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
lightbluefox
HV Guru
liitunud: 30.12.2004
|
14.11.2016 10:56:33
|
|
|
Aitaks esialgu ka sellest kui saaks rohelise kaardi asendada telefoniga, telefon võib praegu rohelise kaardi andmed küll endale lugeda, aga kui sellega valideerida ei saa, siis paraku kasutu...
|
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
14.11.2016 14:47:10
|
|
|
CALEB kirjutas: |
to HDvurle:
Seda ju teada tahetaksegi (väidetavalt), et millisest peatusest millise peatuseni kui palju sõitjaid millisel ajal on. Selle saaks ka ilma kaardita lahendada (ja paremini).
|
Seda saaks ka sellesama kaardiga lahendada lihtsalt kaarti isikustamata. Liiklejate hulga analüüsimiseks ei ole tarvis teada nende isikuandmeid. Ja nagu sa tähelepanu juhtisid, isiku kindlakstegemiseks, et kontroll saaks veenduda tema õiguses tasuta sõita, on nagunii ID vajalik. Seega "rohelise kaardi isikustamine" on väljaspool õigustamata isikuandmete kogumist täiesti ebavajalik. Järelikult kellegi arust on hea idee neid isikuandmeid mingil muul otstarbel koguda.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 03.04.2002
|
15.11.2016 23:35:58
|
|
|
netcat kirjutas: |
CALEB kirjutas: |
to HDvurle:
Seda ju teada tahetaksegi (väidetavalt), et millisest peatusest millise peatuseni kui palju sõitjaid millisel ajal on. Selle saaks ka ilma kaardita lahendada (ja paremini).
|
Seda saaks ka sellesama kaardiga lahendada lihtsalt kaarti isikustamata. Liiklejate hulga analüüsimiseks ei ole tarvis teada nende isikuandmeid. Ja nagu sa tähelepanu juhtisid, isiku kindlakstegemiseks, et kontroll saaks veenduda tema õiguses tasuta sõita, on nagunii ID vajalik. Seega "rohelise kaardi isikustamine" on väljaspool õigustamata isikuandmete kogumist täiesti ebavajalik. Järelikult kellegi arust on hea idee neid isikuandmeid mingil muul otstarbel koguda. |
Kuidas sa tõestad et oled Tallinna elanik ja sul on "tasuta sõidu" õigus. Nähakse isikukoodi ja kõik. MUPO patrullile näitad ühissõidukis rohelist kaarti ja ID kaarti.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
16.11.2016 09:50:55
|
|
|
HDvurle kirjutas: |
netcat kirjutas: |
CALEB kirjutas: |
to HDvurle:
Seda ju teada tahetaksegi (väidetavalt), et millisest peatusest millise peatuseni kui palju sõitjaid millisel ajal on. Selle saaks ka ilma kaardita lahendada (ja paremini).
|
Seda saaks ka sellesama kaardiga lahendada lihtsalt kaarti isikustamata. Liiklejate hulga analüüsimiseks ei ole tarvis teada nende isikuandmeid. Ja nagu sa tähelepanu juhtisid, isiku kindlakstegemiseks, et kontroll saaks veenduda tema õiguses tasuta sõita, on nagunii ID vajalik. Seega "rohelise kaardi isikustamine" on väljaspool õigustamata isikuandmete kogumist täiesti ebavajalik. Järelikult kellegi arust on hea idee neid isikuandmeid mingil muul otstarbel koguda. |
Kuidas sa tõestad et oled Tallinna elanik ja sul on "tasuta sõidu" õigus. Nähakse isikukoodi ja kõik. MUPO patrullile näitad ühissõidukis rohelist kaarti ja ID kaarti. |
Enne rohelise kaardi kehtestamist asi igatahes mäletamisi töötas, kontrollile tuli id-kaart anda aparaadiga kontrolliks ja oldi võimelised kontrollima küll.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
16.11.2016 18:45:03
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
Mnator kirjutas: |
Dogbert, just seda ma kehva mäluga inimestele meelde tuletasingi. Ja füüsiline kulumine - neid kontrolle oli nii harva, et selle pärast nüüd küll keegi rutem kaarti vahetama ei pidanud. |
Ma pidasin silmas kulumist juhul kui ta oleks piletina kasutusel. |
Oligi (aga mõistlikul moel) - kord kuus maksid internetis piletiraha ja lihtsalt sõitsid kuni juhtus kontroll kontrollima ja vähemalt minul isiklikult läks vahel mitu kuud, kuni juhtusin kontrolli nägema bussis.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
2korda2
HV kasutaja
liitunud: 19.07.2003
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
DigeBeni
HV Guru

liitunud: 06.11.2001
|
30.12.2016 18:23:39
|
|
|
... kah ründe all? Üsna loogiline sihtmärk ida-naabri kontekstis
_________________
 |
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
 |
|