Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  Mobiiliekspert: 8 nippi, mida peaksid teadma telefoni kasutamisest välismaal märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.10.2016 14:09:54 Mobiiliekspert: 8 nippi, mida peaksid teadma telefoni kasutamisest välismaal vasta tsitaadiga


TELE2 PRESSITEADE - Käes on tööreiside ning sügiseste koolivaheajareiside tipphooaeg. Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliov jagab universaalseid soovitusi telefoni kasutamiseks välismaal, mida iga reisija peaks teadma.

Tänapäeval ei tunne telefonikasutajad üldjuhul mobiilsideteenust tarbides vahet, kas nad viibivad kodumaal või võõrsil. Siiski tuleb vahel ette olukordi, kus avastad, et seade ei käitu pärast lennuki maandumist enam ootuspäraselt.
„Õnneks on 90 protsenti sellistest olukordadest lahendatavad kõige lihtsama telefoni taaskäivitusega,“ nimetab Seliov põhilist nippi, millele lisab veel kaheksa soovitust, mis kuluvad varem või hiljem kõigile piiri taga käijatele ära.

1. Tee enne välismaale suundumist kindlaks, et rändlusteenus on operaatori poolt lubatud. See soovitus võib aktiivsele reisijale tunduda klišeena, ent paljude inimeste mobiilsidelepingud pärinevad 10 aasta tagusest perioodist, mil näiteks toona veel lapseeas kliendile rändlusteenust ei avatud. Kui telefon ei saa välismaal ühegi võrguga signaali, kuvatakse ekraanil teade „Võrk puudub/No service“ ning puudub levinäit – sellisel juhul võib probleem seisneda just selles, et oled rändlusteenuse jätnud avamata. Tele2 kliendid saavad seda kontrollida iseteeninduses.

2. Kontrolli, kas luba rändlusteenuse kasutamiseks on antud ka telefonile. Kui operaatori poolt on rändlusteenused lubatud, siis näiteks värskelt kasutusse võetud seadme puhul võib juhtuda, et oled seadmele unustanud anda loa teenuse kasutamiseks. Vastava valiku leiad enamasti võrgu ja interneti seadete alt.

3. Vajadusel vali mobiilsidevõrk käsitsi. Kui peale lennukis kasutatud lennurežiimi väljalülitamist vaatab telefoni ekraanil vastu „Võrk puudub/No service“ ja tead, et oled oma operaatori juures ning telefonis rändluse lubanud, tasub esimesena proovida telefoni taaskäivitust. Kui seade siiski võrku ei ühendu, proovi võrk valida käsitsi. Ole seejuures kannatlik – mõne telefoni puhul võib manuaalne võrgu otsing võtta aega kuni 5 minutit.

4. Interneti kasutamiseks on olulised õiged seadistused telefonis. Kui välisriigis ei õnnestu mobiilse internetiga ühendumine, kontrolli telefoni seadistuste alt pöörduspunkte ning kasutajanime ja parooli, mille leiad menüüs võrgu seadistuse alt. Kui need on sisestamata, siis sisesta need käsitsi vastavalt oma operaatori andmetele. Tele2 iOS-telefoniga kliendil tuleks sellisel puhul proovida võrguseadete taastamist („Reset Network Settings“). Samuti kontrolli, et telefon ei oleks lukustatud vaid 4G võrku, kuna kõikides riikides ei ole veel 4G kasutamise võimalust. Vajadusel vaheta võrgu režiim ainult 2G/3G võrgule.

5. Kui levisignaal on nõrk, proovi teist mobiilsidevõrku. Eestis oleme harjunud ühtlaselt hea leviga igal pool, kuid välismaal võib ette tulla olukordi, kus telefoni poolt valitud operaatori signaal ei ole piisavalt tugev. Sellisel juhul proovi telefonis käsitsi valida alternatiivseid võrke.

6. iPhone’idel tuleb funktsioon „EU Internet“ välja lülitada. Kui õunatelefoni kasutajal ei õnnestu interneti kasutamine välisriigis, siis jälgi, et funktsioon „EU Internet“ oleks välja lülitatud. Tegu on Apple’i etteruttava funktsiooniga, mis on loodud kasutamiseks alles siis, kui rändlushinnad on Euroopa Liidus ühtlustatud siseturu hindadega.

7. Kontrolli ja vajadusel tõsta oma krediidilimiidi suurust. Eestis sisaldavad meie kuutasud enamasti piiramatus mahus kõneminuteid ja rohkelt internetti, ent välismaal maksustatakse nii välja helistatud kui vastuvõetavad kõneminutid ning iga kasutatud megabait internetti. Krediidilimiidi täitumisel jõuab kasutajani hoiatav sõnum, kuid välismaal võib teenuste piirang rakenduda enne hoiatussõnumi saabumist. Limiidi täitumist võib kahtlustada siis, kui ühtäkki ei õnnestu välja helistada, kõnesid vastu võtta ega luua internetiühendust. Sel juhul tõsta ise limiiti iseteeninduses või võta selleks ühendust koduoperaatori klienditeenindusega.

8. Hoidu satelliitvõrkude kogemata kasutamisest, et vältida üllatusarveid. Ole ettevaatlik internetiühenduse loomisel kohtades, kuhu tavaliste operaatorite võrgud ei levi – näiteks rannikust kaugel kruiisilaevadel või lennureisi ajal. Sel juhul võib telefon ühenduda internetiga läbi satelliitsidevõrgu, mis on tavapärasest oluliselt kallimalt hinnastatud – üks megabait võib maksta paarkümmend eurot. Kuna satelliitsidevõrku lülitumisel ei saabu tavapärast tervitussõnumit, siis võib võrgu kasutus tulla üllatusena alles järgmisel kuuarvel. Näiteks Tele2 saadab oma klientidele satelliitvõrku lülitumisel hoiatava sõnumi, mis võib ebatavalise asukoha tõttu kliendini siiski jõuda väikese viivitusega. Seega kasuta satelliitvõrku vaid teadlikult ja kriitilise sidevajaduse puhul.

Allikas: www.tele2.ee

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 18.10.2016 13:50:42 vasta tsitaadiga

TELE2 võib klienti "meeldivalt" üllatada ka sellega, et pärast SIM-kaardi vahetust uuema vastu (nt nano-SIM vajaduse või vana rikke puhul) on uuel kaardil kõik roaminguteenused lukus, kuigi vanal olid lahti.

Tsiteerin siin ühes vanemas TELE2 teemas seoses TELE2 prohmakatega kord juba kirja pandud loo:

tsitaat:
Mul oli kõige jaburam TELE2 prohmakas muidugi see, et vana ja algusest peale toimiva roaminguga SIM sai vahetatud nano-SIM vastu ja siis alles ükskord Frankfurti lennujaamas avastasin, et roaming uue kaardiga ei tööta üldse (kohe alguses ei saanud kuidagi arugi, et milles jama on - proovisin manuaalselt ühendust saada kõigi nimekirjas olevate TELE2 partnervõrkudega, kui automaatselt ühendumine ei toiminud ja kui ka siis keegi neist vedu ei võtnud, tekkis kahtlus uue SIM-i suhtes). Õnneks oli lennujaamas tasuta wifi ja sain selle kaudu Telia SIP telefoniga TELE2 helistada, nii et roaming lülitati sisse. Teenindaja sõnul muidugi justkui oli ka - helistada saingi nüüd. Teenindaja muidugi aga jättis data roamingu ikkagi sisse lülitamata ja SMS-iga tellitud paljureklaamitud gigane datapakett loomulikult ei hakanud tööle.
Data sain liikuma alles järgmisel hommikul uuesti TELE2 teenindusse helistades.
Kusjuures mitte kusagil ei ole märgitud, et uutel SIM-idel on vaikimisi kõik roaminguliigid lukus, samas vanadel olid lahti ja kõik töötas.

Kahjuks jäi siis märkimata, et loomulikult oli pärast roamingu mittetoimimise avastamist siin artiklis soovitatud telefoni restartimine. Tegelikult sai seda tehtud isegi rohkem kui ühel korral - aga kui teenus on operaatori poolt ikkagi lukku pandud, siis tolku sellest midagi ei ole.
Ja igaks juhuks märgin, et täisealine olen olnud kauem kui meie mobiilioperaatoritel endil vanust on, roamingu lukustamist ei ole kunagi tellinud ja enne kaardi vahetamist roaming toimis.
Nii et kui mul poleks olnud Telia lauatelefoni lepingut ja SIP moblas seadistatud, oleksin pidanud reisikaaslastelt telefoni laenama või telefonikaarti ostma ja taksofonist kõnet tegema hakkama.
Ja juhtus see mitte ennemuistsel ajal vaid vähem kui aasta tagasi. Nii et vaadake ette ja taha, kontrollige kõike - iseteenindusest antud juhul tõenäoliselt ei piisa, peab klienditeenindusse helistama ja teenindajal kontrollida laskma. Oletan seda seepärast, et iseteeninduses ma ise roamingu seadeid muutnud kunagi ei ole ja vaevalt et selle lukusolek seal kajastus pärast SIM vahetust.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.10.2016 13:57:34 vasta tsitaadiga

Dogbert,
Ma usun, et iseteenindus ikkagi näitaks roamingu mittetoimimist, kuna roaming pole seotud konkreetse SIM'ga vaid ikkagi numbriga.
Miks ja kuidas keegi TELE2's SIM kaardi vahetusel läheb või on sunnitud numbri seadeid näppima, jääb mulle arusaamatuks.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 18.10.2016 14:35:09 vasta tsitaadiga

Draqula kirjutas:

Miks ja kuidas keegi TELE2's SIM kaardi vahetusel läheb või on sunnitud numbri seadeid näppima, jääb mulle arusaamatuks.

Nagu ma kirjutasin, mina ei ole roamingu seadeid muutnud, need on mul alates TELE2 ületulekust lahti olnud ja vana kaardiga TELE2 roaming töötas. Uus SIM sai tellitud iseteenindusest vähem kui aasta tagasi ja selle tellimise juures ka mingit võimalust tellimise käigus roamingu seadistust muuta ei ole.
Kokkuvõttes - mina midagi ei muutnud, mingeid seadeid ei näppinud, tellisin vaid uue SIM-i, kuna uuel telefonil on nano-SIM. Pärast kaardi vahetust Saksamaale sattudes roaming ei töötanud enam. Ei kõnede roaming ega data roaming. (ma ei teagi hetkel, kas neid TELE2 iseteeninduses eraldi muuta saab, ma pole nende vastu huvi tundnud, sest kõik ju töötas varem)
Kuidas siis kaardi vahetamisega roaming lukku läheb, mina ei tea. Võib-olla ei läinudki kaardi vahetamisega seoses lukku, vaid läks juba millalgi varem - et viimase roamingu kasutamise ja SIM vahetuse vahel lükkas TELE2 minult luba küsimata roamingu lukku. Ei tea. Aega oli tal selleks jah, veidi üle poole aasta. Fakt on see, et mina lukustamist tellinud ei ole.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.10.2016 14:44:59 vasta tsitaadiga

Dogbert,
Mõtlesin selle "keegi" all ikkagi TELE2 töötajat. Ehk siis pean tõenäoliseks süüdlaseks, kas TELE2 infosüsteemi, töökorraldust, töötajat või kombinatsiooni nendest.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 18.10.2016 14:52:38 vasta tsitaadiga

Jep, sellest ei saa mina ka aru. Ega vist ükski teine inimene ka mitte. Seepärast ma ka täiesti pahaaimamatult enne reisile minekut midagi ei kontrollinud. Pidasin loomulikuks, et kui mina midagi ei muuda, siis midagi ei muutugi. Aga võta näpust, ikkagi muutus icon_lol.gif
_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Pressiteated »  Mobiiliekspert: 8 nippi, mida peaksid teadma telefoni kasutamisest välismaal
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.