Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
19.05.2016 05:01:53
IT-ekspert: Eesti arvutimängutööstus on soomlastest 10 aastat maas |
|
|
Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor arvutimängude disaini erialajuhi Kristi Ramoti sõnul on ülemaailmne arvutitööstus 100 miljardi dollarilise käibega tulevikuäri, millest Eesti riigil oleks piisavat arvu inimesi koolitades võimalik võita miljoneid.
Kristi Ramoti sõnul on mobiili- ja arvutimängud väga kiiresti kasvav ärivaldkond, mille rahaline käive on sama suur kui maailma filmitööstusel. “Me vaatame siin suurte silmadega, kuidas põhjanaabritel jälle õnnestus edukale tööstusharule pihta saada. Arvuti- ja mobiilimängutootja Rovio käive oli 2014. aastal ligi 160 miljonit ja peale nende on riigis veel pikk pink globaalseid tegijaid,” rääkis Ramot.
“Soomes on mängudisaini õpetatud kõrgharidusena juba kümme aastat. Eestis magati see esimene laine maha ja olemegi neist täna terve dekaadi taga. Uus laine on aga virtuaalreaalsus ning järelesaamiseks tuleks praegu investeerida sellesse nii riigi kui ettevõtete tasandil,” lisas Ramot.
Eksperdi sõnul peaks Eesti riik alustama mängutööstuse riiklikku koolitustellimusega. “Eesti suurim mängustuudio Creative Mobile on kasvanud 80-liikmeliseks ning peab kohaliku tööjõu puudumise tõttu Venemaalt, Ukrainast ja Valgevenest siia eksperte importima.”
“Kui Eestis koolitataks sada inimest aastas mängudisaini erialal, siis võiks see siia meelitada suurte mängufirmade filiaalid. Alguses palkaks nad kohalikud inimesed, kes näevad ja õpivad, kuidas asju professionaalselt teha ja saaksid siis oma idud käima panna.”
Ramoti hinnangul võiks Eesti lastele mängude programmeerimist õpetada juba algkoolis. Haridus- ja Teadusministeerium kinnitas Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor 2015. aastal Eesti esimese mängudisaini õppekava, mille lõpetab 2018. aastal ligi 20 inimest.
Lisainfo: https://www.eek.ee/sisseastujale/arvutim%C3%A4ngude%20disain%20ja%20arendus/?setlang=est
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
DeTHiCa.
HV Guru
liitunud: 13.01.2006
|
19.05.2016 18:20:59
|
|
|
ainult 10 aastat? kus meie Max Payne jms hittmängud siis on?
ainuke Eestis toodetud mäng, mis maailmas laineid on löönud, on Teleglitch.
ei anna just võrrelda.
|
|
Kommentaarid: 144 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
136 |
|
tagasi üles |
|
|
Mhmh
HV vaatleja
liitunud: 28.06.2008
|
19.05.2016 22:45:33
|
|
|
Selle promo artikli kontseptsioon on pisut naljakas: "Eesti arvutimängu tööstus on ajast maha jäänud" - tule Mainorisse õppima arvutimängu disaini ja saa osa Eesti arvutimängu tööstusest:D
|
|
Kommentaarid: 19 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
18 |
|
tagasi üles |
|
|
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
DeTHiCa.
HV Guru
liitunud: 13.01.2006
|
19.05.2016 23:56:03
|
|
|
Max Payne oli esimene, mis maailmas tunnustust leidis, sai mitu järge ja isegi Uwe Bolli filmi.
Minu mõte oli see, et Eesti on pigem 20 aastat maas, kui 10.
|
|
Kommentaarid: 144 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
136 |
|
tagasi üles |
|
|
friik1
HV Guru
liitunud: 18.06.2004
|
20.05.2016 00:00:26
|
|
|
Kui ma nüüd mõtlen siis ainus "päris" kommertsmäng, mis meelde tuleb Eestist, on Thunder Brigade, aga see oli kah millalgi 90ndatel. Ma kuskilt hankisin isegi selle orika, ei olnud üldse paha...
|
|
Kommentaarid: 184 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
162 |
|
tagasi üles |
|
|
sooty
HV veteran
liitunud: 12.06.2004
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
jnt
HV Guru
liitunud: 10.05.2005
|
20.05.2016 00:15:25
|
|
|
Eestist grammike ikka on ju... Bluemoon'i omaaegne toodang (Skyroads'i variandid, Thunder Brigade ja kindlasti midagi veel), siis on Creative Mobile'ilt drag race näiteks saanud "suureks" kasutajate arvult. Lisaks veel indie'd, nagu Teleglitch jmt.
Aga vähe, liiga vähe tõesti... Aga pidevalt midagi ikka toimub.
_________________ Seisab keldris vana 386-486-Pentium1? Räägime! Ehk saan vanakesele uue elu anda.
Vaata siia, äkki müün midagi põnevat -> https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=listing.seller&q[seller]=jnt |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
99 |
|
tagasi üles |
|
|
tiirP
HV Guru
liitunud: 07.01.2005
|
20.05.2016 00:21:17
|
|
|
Eesti mängudest peale "Narkomängu" nagu midagi ei meenugi, kas see tuli ka sealt Mainori koolist?
|
|
Kommentaarid: 114 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
106 |
|
tagasi üles |
|
|
soovija
Kreisi kasutaja
liitunud: 26.12.2004
|
|
Kommentaarid: 96 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
4 :: |
82 |
|
tagasi üles |
|
|
2ndalpha
HV kasutaja
liitunud: 03.11.2004
|
20.05.2016 05:57:30
|
|
|
Tõi soome hitina Rovio näiteks?
Soome Supercelli käive eelmisel aastal oli 2.3 miljardit.
|
|
Kommentaarid: 23 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
lopes39
HV Guru
liitunud: 08.11.2004
|
23.05.2016 00:46:06
|
|
|
Eestis on mängu tööstus ?
Kui mingi androidi mänguäppid on siis seegi hea.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
|
heretic666
HV Guru
liitunud: 13.02.2006
|
23.05.2016 17:31:15
|
|
|
tsitaat: |
Eesti mängudest peale "Narkomängu" nagu midagi ei meenugi
|
Businesia
|
|
Kommentaarid: 70 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
68 |
|
tagasi üles |
|
|
|