Mingil põhjusel antud mängu kohta teemat ei leidnud.
Eile, 09.02.2016, tuli siis välja mäng nimega Firewatch, väikeselt stuudiolt nimega Campo Santo.
Tegemist on single-player mänguga, millel mõnusalt omapärane graafika ning kogu mäng keskendub story arendamisele.
Sai ise läbi mängitud ning tuleb tõdeda, et väikeseks pettumuseks oli mängu pikkus. Lubati ~6h, minul läks 3.5h, kuid kõik see oli sisutihe story arendamine niiet suur pluss selle eest. Story oli suurepärane minu arvates ja jäin väga rahule.
On keegi veel läbi mänginud juba? Jagage muljeid
viimati muutis pohmakas, 26.02.2016 18:08:10, muudetud 1 kord
Just sai läbi. Lühike mäng. Mina võlusin 7h välja, aga kui ringi ei uudista, siis vist pigem 4. Kokkuvõttes on see üsna keskmine avastamise ja müsteeriumi mäng. Kuna ma olen teema- ja atmosfäärimees, siis jäin üldjoontes rahule, sest mulle läheb peale nii 80ndad kui ka Twin Peaksi laadsed asjad. Mäng ise oli natuke liiga sirgjooneline ja lihtne metsakoridorides orienteeruda, peategelaste vaheline sarkastiline vestlus tüütas ka vahepeal ära. Soovitan alles -50% allahindluse juures ligi võtta.
viimati muutis amputech. 11.02.2016 14:45:12, muudetud 1 kord
Läbitud 5 tunniga (miinus söögi ja kohvi pausid), ehk siis vast reaalselt mingi 4 ja pool tundi maksimum. Peaks ütlema et igati hinda väärt, meeldiv kogemus. Stoori oli algusest lõpuni huvitav, graafika super, voiceacting hea.
Stoori venitamist ega midagi seesugust tunda ei olnud.
Sai ka ise ca 3-poole tunniga läbi tehtud. Üllatatuna võin öelda, et story jäi minu jaoks natukene lahjaks.
Spoiler
Kõik muu oli hea ja paljulubav kuni lõpuni. Alguses üles kasvatatud hype tapeti lõpus kuidagi eriti igava "twistiga" ära ning see tekitas tunde nagu oleks natukene petta saanud. Pean silmas siis näiteks neid olukordi, kus Delilah-i raadiosidet kuulates ta mõned korrad mõne teise isikuga vestles ning protagonisti nö taga rääkis. Lõpuks nagu ei saanudki selgust mis värk sellega üldse oli ning see tekitas kohe alguses väga palju false hype-i.
Arusaadav, et mängu point polnudki lahendada mingit hektilist sarimõrvari müsteeriumit, aga sellegipoolest leian, et eksitati selle storyga liiga palju.
Kui story mõned vingerdused kõrvale jätta võib öelda, et muudes asjades toimis mäng hästi. Atmosfäär ja graafika on mõnusad, raadioside dialoogid ei tüüdanud ära, isegi mängu lineaarsus ei häirinud. Kahjuks aga 18 euri eest kolme tunnist mängu sellise storyga soovitada ei julge.
Mulle kokkuvõttes meeldis ja mõneti oli pikkus sellise mängu kohta vägagi paras. Et kannatas lõpuni ära ja väga igavaks veel ei läinud, samas eks ta veidi walking sim ole. Täpselt selline nagu ta olema pidi.
Siiski oleks olnud sellisel mängul ülisuur potentsiaal olla väga hea - anda mängijale mitmeid valikuid, mis erinevates suundades areneksid ja erinevaid lahendusi pakuksid. Pikkus ka just täpselt paras, et sellisel juhul mitu korda läbi teha. Kahjuks aga seda ei tulnud!
leveldisain on küll sitt, igalpool nähtamatud seinad ja kohad kust ei sa üle ega alla. nii et peab koguaeg ringiga minema
Muidu stoory oli hea ja selline süsteem, et saab valida mida ja kus ma tahan rääkida, v6iks igas mängus olla. _________________ zero
viimati muutis 486 14.02.2016 13:51:04, muudetud 1 kord
Ootasin ka pikemat mängimist selle raha eest. 4 tundi ja kogu kupatus läbi. Oleks võinu sisu ikka rohkem olla. Muidu oli hea ja olen rahul. Aga selle summa eest ei soovitaks tormi mängule joosta. Pigem oodata allahindlust. _________________ Mu ainumas Twitch kanal: https://www.twitch.tv/m6hh
Sai kh läbi tehtud. Suht OK oli isegi, ainuke miinus ongi, et nii lühikeseks jäi. 3 tundi ja miskeid minuteid peale veel.
Algul vaatasin, et ok, suht rahulik matkamine, jutuvestmine jne tuleb, kuni üks hetk läks asi suht huvitavaks
Spoiler
Seal kus raadio maast leidisin ja kolakat sain, vähe ei ehmatanud. Olin juba teadvustanud endale et rahulik matkamine jne stuff kuni üks hetk käib ilge litakas
PS: tehtud pildid saab $15 eest koju tellida
pohmakas, kirjutas:
Loodan tõsiselt, et teenivad selle mänguga korralikult, saavad oma <10 mehe stuudiot edasi arendada ning siis sooviks väga mängule järge näha.
Täpselt sama mõte tabas lõpus, et võiks järg küll tulla vms. _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Huvitav, et kõik võtavad väga rahulikult seda mängu ja isegi need kellele meeldib, ütlevad, et jah oli äge, täitsa ok. Ei midagi enamat.
Minu meelest see mäng on revolutsiooniline. Seda stiili ja nende ideid hakatakse tulevikus palju kopeerima ja minu meelest see mäng saab tõsiseks suunanäitajaks.
Kui lühidalt kokku võtta siis see enneolematu kompott koosnes nendest detalidest, kasvavalt tähtuse järjekorras, aga kõik need olid 10 punkti skaalal minu meelest 11. Ajastu ja asukoht kus mäng aset leiab (no fcking social media), menüüde disain, muusika, kogu mängumaailma disain (ja kogu mängu disaini käekiri üldse kokkuvõtlikult), valgustuse efektid(!), olustik, atmosfäär, stoori, dialoogi script, Delilah karakteri dialoog. Kogu see kompott aitas sinna maailma ja stoorisse nii sisse elada, et mina sain küll ülivõimsa elamuse. Parema elamuse kui enamustest viimase aja headest filmidest. Mäng ise oli nii filmilik (või hea raamatu sarnane), et ma kardan, et Hollywood ostab kiirelt sellele filmiõigused ära ja tehakse lähiaastatel filmiks. Kuid mäng on siiski kõikehõlmavam - sest mängija saab erinevalt filmist ise peaosas olla
Nõus - lõpu ma oleks ise ka teistsuguse teinud. Kuna kogu mäng keerleb sisuliselt peategelase suhte ümber Delilah'ga, siis lõpu lahendus ja kõik vastamata küsimused oleksid pidanud olema seotud temaga. Hitckooki stiilis lõpp oleks olnud väga sobiv, sest kogu mängu atmosfäär oli ka pingeline ja ägedalt paranoiline. Delilah'i dialoog ja karakter on üks ägedamaid, huvitavamaid, detailsemaid, inimlikumaid ja reaalsemaid kes kunagi mängu pandud on. Kui mitte kõige ägedam ja ehedam üldse läbi aegade.
Kui mäng oleks pikem olnud, siis ma kardan, et efekt oleks väiksem olnud - venima hakkav stoori jne. Seda mängu tulebki võtta kui hea raamatu või filmina: 3-4h järjest varvastel hoidvat põnevust. Tõeline kunstiteos mis ületab zanrite piire. Piir filmi ja mängu vahel hakkab hägustuma. See mäng on esimene tõeliselt õnnestunud näide sellest.
PS! Noortele alla teismelistele see mäng tõesti ei pruugi toimida, sest on ehitatud täiskasvanud inimeste suhetele ja suht tõsistele teemadele osaliselt. Steamis ka mingid tüübid halasid, et mäng liiga lühike ja pole raha väärt - kamoon suvaline kahe tunnine kehv film maksab kinos ka juba 8 euri. Keegi ju ei lähe kinos kassasse raha tagasi lunima. Firewatch'ist saadav emotsionaalne pauk on minu meelest rohkem väärt kui küsitud 18 euri. Kõik on alati suhteline - mõni tüüp on hirmus rahul kui maksab 40-50 taala mingi fantaasiavaba mp shooteri eest, et püstol peos lõputult ringi hüpata. Piiramatu/pikk mängu aeg ei võrdu alati kõrge väärtusega
Loodan, et enda haibiga ei spoilinud mängu kellegi jaoks. Soovitan soojalt valgelt lehelt see käima panna ja ise nullist kogeda.
... Steamis ka mingid tüübid halasid, et mäng liiga lühike ja pole raha väärt - kamoon suvaline kahe tunnine kehv film maksab kinos ka juba 8 euri. Keegi ju ei lähe kinos kassasse raha tagasi lunima. Firewatch'ist saadav emotsionaalne pauk on minu meelest rohkem väärt kui küsitud 18 euri. Kõik on alati suhteline - mõni tüüp on hirmus rahul kui maksab 40-50 taala mingi fantaasiavaba mp shooteri eest, et püstol peos lõputult ringi hüpata. Piiramatu/pikk mängu aeg ei võrdu alati kõrge väärtusega ...
Ma olen üks nendest kes hinna üle kurdavad.
Oleks endiselt oodanud kas pikemat gameplayd (või noh jalutamist - gameplayd kui selllist seal ei olnud). Või siis minigusugst replay valuet. Kahjuks kumbagi ei olnud. Alla 10€ hinnaklassis ma hinna üle ei nuriseks. Kahjuks aga oli 18€. Ikka tunduvalt rohkem kui kinopilet - ja see oli launchi allahindlus - praeguseks on hind 20€.
Selle interaktiivse filmi tehilise ja kunstilise poole kiitmisega võin samuti ühineda. Väga vinge oli ja kohe kindlasti väga hea kogemus. Antud žanris tõstis küll latti kuid midagi maailma muutvat samas nüüd ka ei näinud.
Kokkuvõttes soovitaks seda igal juhul julgelt - aga oodake pigem mõni allahindlus ära. Alla 10€ hinna puhul rabage igal juhul ära ja saate vastavas vääringus ka elamuse. _________________ There is no place like 127.0.0.1
Nõustun ka, et päris midagi revolutsioonilist seal küll ei olnud. Mäng oli hea, dialoogid olid omapärased, atmosfäär mõnus, jms aga ei leia et seal midagi nii räigelt game-changerit oleks olnud. Eks kindlasti sõltub palju inimesest, aga hetkel tundub lihtsalt, et võib olla oled vähe muid indie pärle proovinud.
Indie kraami olen kõvasti mänginud, aga ka loen palju ja käin kinos tihti. Viimasel ajal mind on raske üllatada. Väga raske. Aga Firewatch suutis seda, kamaluga. Mängul on sarmi teistelegi jagada. Tõeliselt äge karisma, iseloom - see on paraku puudu isegi parimatest ülejäänud indie mängudest. Kui Campo Santo saab suured rahad taha, siis sealt võib tulla veel midagi erilisemat.
Ise võtsin ka selle mängu alles nüüd käsile. Kunagi ammu kui mäng veel ilmunud ei olnud, sai unistatud sellest, jättis juba siis hea mulje, aga ununes ära. Nüüd juhuslikult sattusin mängule peale ja proovisin ära. Mäng oli tõesti päris huvitavalt loodud. Mäng hakkas kohe algusest põnevalt pihta, ning seda põnevust jagus lõputiitriteni. Ise kipun arvama, oleks mäng pikemaks veninud, siis oleks vb ära tüütanud, täpselt paraja pikkusega oli. Loodetavasti luuakse veel sarnaseid mänge.
Mõnusa atmosfääriga mäng, mängisin küll tükk aega tagasi, aga see oli üsna unikaalne kogemus. Kes midagi sarnast, aga keerulisemat otsib, võib piiluda
sellist asja nagu The Raven: Legacy of a Master Thief. Sai hiljuti remasteri ka, kuigi ega seal peale bugfixide suurt muutunud ei ole. Samuti lineaarne mäng,
aga alati võib proovida maksimumpunktidega sooritust.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.