Wuhuu, dvd vader on ka selle teema üles leidnud oma mittevajalike kommentaaridega _________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks!
Elukas siin töötab Reval Taksos ja räägib, et kogu tema tegevust on läbinisti seaduslik
1) Reval Takso OÜ - juhatuse liikmed Alo Tintse, Kait Vaatmann. Ettevõte tegeles Reval Takso dispetserkeskuse haldamisega, lepingulistele klientidele arvete esitamisega ja taksojuhtide käest logomaksu kogumisega (viimane toimub ainult sularahas).
2) Akr Autod OÜ - juhatuse liikmed Alo Tintse, Kait Vaatmann. Ettevõte tegeleb Reval Takso juhtidele autode rentimisega (Opel Zafira jt autod).
Äriseadustiku järgi esitavad ettevõtted Eestis majandusaasta aruande järgmise aasta 30 juuniks, selleks et kliendi/koostööpartnerid saaksid tutvuda ettevõtte majandusliku seisukorraga ja hinnata koostöö usaldusväärsust. Mõlemad siinnimetatud ettevõtted rikuvad seadust, sest pole 2014 aastaaruannet tänaseni esitanud.
Tallinna litsenseeritud taksojuhtide maksude tasumisest.
Meie hiljuti toimunud lõunasöögivestlusel tunnistas Elukas, et "ilmselgelt" enamus Tallinna taksojuhte ei maksa oma igakuise kassa pealt makse. Iga taksojuhist FIE üritab maksimaalselt optimeerida, teha võimalikult palju sõite sularahas ja selleks, et maksta ära heal juhul minimaalne sotsiaalmaksu miinimum ja vältida käibemaksukohustuslaseks hakkamist.
Taxify poolt nõutav mobiilimakse / pangamakse tekitab taksojuhtides pahameelt, sest teenitud raha laekub igal teisipäeval taksojuhi pangakontole ja tekib teoreetiline kohustus nende väheste mobiilimakse sõitude pealt tasuda vajalikud maksud.
RustyZ kirjutas:
Neid piraattaksosid võiks hakata Eestis ka kottima. Siis saaks äkki taxify omanikud ka aru et bisnessi tuleks teha seaduslikult ja sealt edasi minna läbirääkimiste ja pika töö tagajärjel seadusemuudatusteni. Praegu lihtsalt vandaalitsetakse. Peale selle ei oma see firma mingitki ettekujutust turuanalüüsist ja sellest lähtuvalt otsuste tegemisest. Fuh.
Hea RustyZ, kas soovid tulla meie juurde turuanalüüsi tegema, millest meil puudust on? Alustame ühe lõunasöögiga?
Seaduslikkusest vs turuosa kaotamisest ma kirjutasin mõni nädal tagasi. Kui sina oled ettevõtte juht ja turule tuleb konkurent kes pakub ebaseaduslikku teenust (millel on poliitikute toetus, seega järelvalveorganid ei reageeri esitatud avaldustele 2 kuu jooksul). Kas sina ettevõtjana jääksid sõbralikult aastateks ootama kuni riik midagi ette võtab (ei võta?) või asud uue konkurentiga otseselt konkureerima ning samal ajal teed riigiasutustega koostööd teema selgitamiseks? Tänaseks on selge, et riik on otsustanud privaatjuhtide teemat mitte keelustada vaid pigem reguleerida, seaduseelnõud oleme näinud ja aja küsimus, millal see muutub seaduseks. Kui me oleksime selle aasta "lihtsalt oodanud", siis oleks täna Eestis äppide turg päris oluliselt ringi jagatud ühe Ameerika konkurendi kasuks. Seega - milline oleks sinu turuanalüüs antud olukorras ja millist äristrateegiat sa meile oleksid soovitanud 2015 suvel ja täna?
Eesti Presidenti Toomas Henrik Ilves on hästi öelnud: "Estonia is looking for a solution instead of prohibiting a new form of business" - link _________________ Telli takso 2-klikiga nutitelefonist või veebilehelt http://taxify.ee
mtakso, kena jutt küll teilt üle pika aja. Mida rohkem teie sõnavõtte lugeda, seda suurem pettumus teis tekib.
Alustate poriloopimisega ja siis jõuate sujuvalt selleni, et teil oli õigus hakata ka seaduseid rikkuma reisijate vedamiseks
Ma ei ole selles üldse kindel, et Uber oleks mingi osa ära võtnud teilt. Teil oli niigi tavataksodega väga ja väga suur osa. Jõupositsioon, mida te ka ära kasutasite logotemaatikaga. Vastupidisel juhul ootaks teiepoolset analüüsi vms reaalselt põhjendust sellele. Arvestades, mis seisus Uber oli enne ja peale teie piraattaksonduse algatamist ei ütleks mina küll, et neil mingi tõsine muutus oleks toimunud. _________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks!
Ma valin ametliku takso just selletõttu et kui näiteks midagi juhtub (mind petetakse nt hinnaga või mingi muu kaebus) siis on mul vähemalt nt tarbijakaitse poole pöörduda. Ametlik teenusepakkuja olemas. Nende piraatidega ei ole ju kuskile pöörduda peale politsei (kes ei tee suure tõenäosusega mitte midagi) ja olen oma hädaga üksi.
Lisaks muud õnnetused kus unustad midagi taksosse vms, alati on koht kuhu helistada ja küsida, vähemalt on lootust midagi tagasi saada. Ja üks põhjus on ka põhimõte.
Toon kahe sinu toodud näite põhjal võrdlused, taksofirma vs äpifirma. Olin ise nädalavahetusel Taxify klientitoe telefoniga valves, seega kõik juhtumid sellest nädalavahetusest
Kui petetakse hinnaga?
a) Eelistad minna Tarbijakaitseametisse, mässata hunniku paberitega (ajakulu tundides), oodata nädalaid ja vastuseks on mis? Heal juhul tuvastatakse rikkumine, kui sa võtsid (või said) tseki. Juht vabandab, kui sa ta üldse kätte saad
b) Kui pöördud äpifirma poole, kellel on sõidust olemas logi - tavaliselt saab probleemi lahendatud 1-3 tööpäeva jooksul. Põhjus, et äpifirma elab püsiklientidest ja heast teenusest. Seega on selge huvi probleemid lahendada, et klient uuesti äppi kaudu autot telliks. Firma vabandab, teeb sõiduraha tagastuse ja tegeleb probleemse juhiga. Kliendi jaoks 1 email + 1 kõne firma poolt.
Lisaks muud õnnetused kus unustad midagi taksosse vms?
a) Võtad tänavalt Firma takso ja unustad midagi autosse. Avastad kodus. Ei mäleta auto numbrit, heal juhul auto mudelit - puudub arusaam, kes oli autojuht ja kuidas ta üles leida? Helistad dispetserile, tema ei tea sellest sõidust midagi, sest võtsid tänavalt. firmal palju samasuguseid autosid. Antud juht on juba oma vahetuse lõpetanud, ei kuule dispetseri kutsungit. Otsi tuult väljalt...
b) äpiga tellides. Avastad, et kott jäi autosse - kui telefon taskus, helistad ise 1 klikiga otse autojuhile ja lepid kokku koti kättesaamise. Kui kaotasid telefoni, siis pöördud äpifirma klienditoe poole, ütled oma telefoni + sõidu aja ja saad vastu juhi telefoni - saab kiirelt asjad kokku leppida, ilmselt samal päeval asjad käes. Taxify aitas klientidel tagastada 574 autosse unustatud eset, peamiselt olid neiks mobiiltelefonid, rahakotid ja võtmed.
Põhimõtted - iga kliendi enda otsustada, kas eelistab hinda, auto mudelit, taksofirma logo või äpifirma teenust ja klientide antud hinnanguid
Jõudu! _________________ Telli takso 2-klikiga nutitelefonist või veebilehelt http://taxify.ee
Eestis on alates 1. aprillist 1995 käibemaksukohustuslasena registreerimise piirmäär 16 000 eurot (varem 250 000 krooni). Valitsus toetas täna (28. jaanuar 2016) ettevõtete (kaasa arvatud FIEde) piirmäära tõstmist 25 000 euroni. See samm on osa väikeettevõtluse halduskoormuse vähendamisest ja mikroettevõtluse maksustamise lihtsustamisest, mis sisalduvad valitsuse tegevuskavas.
Kas sina ettevõtjana jääksid sõbralikult aastateks ootama kuni riik midagi ette võtab (ei võta?) või asud uue konkurentiga otseselt konkureerima ning samal ajal teed riigiasutustega koostööd teema selgitamiseks?
Kui Uberit konkurendina võtate, oleks olnud ehk edukam pikaajalisem strateegia Uberit peedistada, korraldanud taksojuhtidega Uberi vastaseid üritusi vms.
Eeldusel, et riik (illegaalset) sõidujagamist piirama hakkab. Oleks teil taksofirmad alles, seljatagune kindlustatud jne. _________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind! HV valuutakalkulaator
Ma ei ole selles üldse kindel, et Uber oleks mingi osa ära võtnud teilt. Teil oli niigi tavataksodega väga ja väga suur osa.
Arvestades, mis seisus Uber oli enne ja peale teie piraattaksonduse algatamist ei ütleks mina küll, et neil mingi tõsine muutus oleks toimunud.
Uber on täna Eestis hinnanguliselt 1.5x suurem kui Reval takso ja umbes sama suur kui Tallink takso. 7 kuulise tegutsemise kohta pole paha?
softis kirjutas:
Jõupositsioon, mida te ka ära kasutasite logotemaatikaga. Vastupidisel juhul ootaks teiepoolset analüüsi vms reaalselt põhjendust sellele.
Sellest rääkisime Taneli ja Elukaga toimunud lõunasöögil päris pikalt. Maailmas ei ole mitte ühtegi suurt taksoäppi kes laseks kliendil ise esitada tellimust konkreetsele taksojuhile.
KÕIK äppid (sh Uber) saadavad kliendi asukohaga tellimuse lähimale autole.
Miks?
- Keskmine klient ootab valitud hinnakategooriaga ja kindla kvaliteediga teenust (kui äpp suudab seda pakkuda on 95% klientide mure lahendatud)
- Lähima auto pakkumisest tekib tohutu efektiivsus (auto kiirelt kohal, puuduvad pikad ettesõidud, autod ei oota ummikutes, juht saab tunnis teha 1-2 sõitu rohkem, suurem kassa ja vähem läbitud kilomeetreid, saab soovi korral kliendile oma hinda vähendada või töötada vähem töötunde jms) vs klient saab valida 4km kauguselt toreda Mersu?
- Klient esitab tipptunnil tellimuse konkreetsele juhile. Samal ajal tellisid seda juhti 4 klienti, 1 klient sai auto ja 3tk pidid valima järgmise juhi. Ja nii see tsirkus järjest käib, klient lõpuks närvis ja ütleb, et teenus on halb - lihtsam on helistada.
- Miks klient tahab autot valida? Siis kui äpp ei suuda pakkuda ühtlaselt head kvaliteeti. Taxify teeb autode ja teenuse hea kvaliteedi nimel aktiivselt tööd.
Numbrid näidavad statistikat - numbritele on raske vastu vaielda
Mõistlik lahendus oleks:
a) klient määrab oma asukoha ja valib sobiva teenusekategooria (soodne, keskmine, premium või buss)
b) tellimus läheb lähima autoni ja auto sõidab kohale
c) Kui miskipärast see auto ei saa tulla (midagi juhtus), läheb tellimus automaatselt järgmisele sama kvaliteedi/hinnakategooria autole kes võtab tellimuse ja sõidab.
d) Auto jõuab kiiresti kohale, klient sõidab soovitud kohta.
Siia valemisse kahjuks ei mahu hästi taksofirma logo valik. Kuid sobib hästi palju tublisid taksojuhte.
Valitakse vaid teenuse kategooria ja auto tuleb kohale.
Platformi roll on tagada, et see kohaletulnud auto on puhas, viisakas juht, hea teenindus ja mõistlik hind. Kui mure, klienditeenindus lahendab.
See ongi tänapäevane "taksoäpp" - mida maailmas on tõestanud tänaseks miljardid sõidud _________________ Telli takso 2-klikiga nutitelefonist või veebilehelt http://taxify.ee
Kirjutasin järgneva ära, vahepausidega, ja nüüd nägin et mtakso on üht-teist põnevat sõna võtnud, hakkan kohe tema poriloopimisele vastust ka kirjutama.
Veenuse taksopeatusest korralikke vabu taksosid otsida pole küll mõtet. See on seltskonna käes, kes on orienteerunud taksopeatustes passimisele ja klientide ootamisele.
Kui ei viits/ei taha taksofirmadega end kurssi viia või aku tühi, siis saab tulika/tallinkiga enamasti ilma liigse jändamiseta soovitud sihtkohta.
Nagu teemast nähtub igaühel oma eelistused, kes tahab roostes ja odavat, kes kallist ja mugavat, ja nii edasi ja nii edasi. Taksosid on igale maitsele.
Aga jahmatav on see küll, kuidas uber ja taxify mööda hiilivad seadustest ja maksudest. Ja meie Politsei ja maksuamet mökitavad kaasa. Tehti töötajate register kus kõik töötajad peavad kirjas olema et musta tööjõudu vältida. Ja et tööjõumaksud makstud oleks. See on praegu nii, nagu mingi suvaline teine firma ei võtaks oma töötajaid ametlikult tööle, vaid deklareeriks et "seadused on vananenud" ja saavutaks maksmata tööjõumaksude arvelt konkurentsieelise.
Ebavõrdusest rääkides, näiteks takso liikluskindlustus pooleks aastaks mul 159.-: samas kui uberi/taxify piraadikärud saavad hakkama 35 euroga.
Toon kahe sinu toodud näite põhjal võrdlused, taksofirma vs äpifirma. Olin ise nädalavahetusel Taxify klientitoe telefoniga valves, seega kõik juhtumid sellest nädalavahetusest
Kui petetakse hinnaga?
a) Eelistad minna Tarbijakaitseametisse, mässata hunniku paberitega (ajakulu tundides), oodata nädalaid ja vastuseks on mis? Heal juhul tuvastatakse rikkumine, kui sa võtsid (või said) tseki. Juht vabandab, kui sa ta üldse kätte saad
b) Kui pöördud äpifirma poole, kellel on sõidust olemas logi - tavaliselt saab probleemi lahendatud 1-3 tööpäeva jooksul. Põhjus, et äpifirma elab püsiklientidest ja heast teenusest. Seega on selge huvi probleemid lahendada, et klient uuesti äppi kaudu autot telliks. Firma vabandab, teeb sõiduraha tagastuse ja tegeleb probleemse juhiga. Kliendi jaoks 1 email + 1 kõne firma poolt.
/---/
Mõistlik lahendus oleks:
a) klient määrab oma asukoha ja valib sobiva teenusekategooria (soodne, keskmine, premium või buss)
b) tellimus läheb lähima autoni ja auto sõidab kohale
c) Kui miskipärast see auto ei saa tulla (midagi juhtus), läheb tellimus automaatselt järgmisele sama kvaliteedi/hinnakategooria autole kes võtab tellimuse ja sõidab.
d) Auto jõuab kiiresti kohale, klient sõidab soovitud kohta.
Siia valemisse kahjuks ei mahu hästi taksofirma logo valik. Kuid sobib hästi palju tublisid taksojuhte.
Ma jagan siis ka oma tagasihoidlikku arvamust. Teatavasti müüakse brändidega usaldust. Jah, sina lubad mulle kiiresti raha tagasi, kui teie loterii-allegriiga peaks midagi pekki minema, aga mina eelistan selliseid jamasid pigem juba ette vältida, seega minu valik on lihtne, valin selle brändi, mis on mulle oma taset juba tõestanud. Sorry, aga hetkeseisu ja -suhtumisega jääb Taxify bränd teistele taksofirmadele alla. Võimalik, et ma eksin oma hinnanguga, aga mitte miski ei kutsu ka eksperimenteerima.
Teine probleemne point on ausus. Ma ei näe kuidagi, kuidas saab ausalt ja õiglaselt pakkuda kõrvuti ehtsaid taksosid ja "sõidujagajaid". Vahet ei ole, mis seadusemuudatused hetkel töös võivad olla, aga see mida teie nimetate "sõidujagamiseks", on hetkel illegaalne ning ka äärmiselt ebaaus legaalsete taksojuhtide vastu, kes ausalt teenimiseks ja "sõidujagajatega" konkureerimiseks peavad nägema palju suuremat vaeva ja kandma palju suuremaid kulusid (paberimajandus, taadeldud taksomeeter, kallim kindlustus jms). Tahate konkureerida Uberiga, siis konkureerige Uberiga (ja riskige kõige sellega, millega Uber igal pool maailmas piki nägemist saab), tahate konkureerida taksofirmadega, siis olge taksofirma, mõlemat koos teha pole võimalik.
Mängime korra analoogiaga - on suur pood, müüb erinevat marki viina. Vaatab et salaviinaärikatel läheb kõrval ikka kahtlaselt hästi, kraam maitseb küll ilgelt ja vahel saab mõni klient ka metanoolilaksu ning jääb pimedaks, aga klientuuri jagub ikka. Võtab siis ka ilma sildita pudelid müüki, aga no ei müü kuidagi, viisakad kliendid ei taha silmanägemisega riskida. Heureka, lahendus - võtab kõikidel viinadel sildid maha ja annab kliendile esimese kättejuhtuva pudeli. Lubadusega et kui homme silm ei seleta, siis saad pudeli raha tagasi. Aitäh, aga ei
tsitaat:
Põhimõtted - iga kliendi enda otsustada, kas eelistab hinda, auto mudelit, taksofirma logo või äpifirma teenust ja klientide antud hinnanguid
Nõus. Seega ma loodan et minu kui kliendi kriitika teie tegevuse osas ning mõnevõrra ekstreemne analoogia ei tekita paksu verd, vaid panevad mõtlema, MIKS mina otsustan hetkel veel klassikaliste taksofirmade kasuks.
Muideks, mul on tegelikult ka üks tõsisem küsimus, millele heameelega ootaks ka mingisugust vastust - mis saab siis kui ma Taxify "sõidujagaja" autos avariisse satun ja tõsiselt vigastada saan? Kindlustusfirmad on teatavasti kurikuulsad oma küünilise suhtumise poolest kindlustusjuhtumite asjaolude tuvastamisel ning ma ei näe ühtegi põhjust, miks nad peaks olema tavapärasest leebemad, kui peaks tuvastatama et auto, milles ma viibisin, sõitis kõikide tunnuste järgi taksot, aga oli kindlustatud hoopis tavaauto järgi. Et siis, kas ma pean pärast ise ja vigasena üritama autojuhilt kohtus tema viimast püksipaari endale nõudma või teeb seda kindlustusfirma regressi korras, kui on mulle hüvitise ära maksnud? Või hüvitab Taxify ise, kui minult tellimuse vastu võtnud ning faktiliselt mind teenindav firma mulle kõik kulud ja kannatused? On kellegi mõni kontakt kuskil kindlustuses, kes viitsiks mõttega mängida ning ennustada, mida võiks sellises situatsioonis oodata?
Elukas siin töötab Reval Taksos ja räägib, et kogu tema tegevust on läbinisti seaduslik
Ei, ma ei tööta Reval taksos. Olen lepingupartner(taksojuht oma sõidukiga) ja avaldan ainult oma isiklikku arvamust. Palgaline taksojuht olin kunagi selles toredas firmas kus crackpot sõidab Ja minu tegevus on täiesti seaduslik
mtakso kirjutas:
1) Reval Takso OÜ - juhatuse liikmed Alo Tintse, Kait Vaatmann. Ettevõte tegeles Reval Takso dispetserkeskuse haldamisega, lepingulistele klientidele arvete esitamisega ja taksojuhtide käest logomaksu kogumisega (viimane toimub ainult sularahas).
2) Akr Autod OÜ - juhatuse liikmed Alo Tintse, Kait Vaatmann. Ettevõte tegeleb Reval Takso juhtidele autode rentimisega (Opel Zafira jt autod).
Äriseadustiku järgi esitavad ettevõtted Eestis majandusaasta aruande järgmise aasta 30 juuniks, selleks et kliendi/koostööpartnerid saaksid tutvuda ettevõtte majandusliku seisukorraga ja hinnata koostöö usaldusväärsust. Mõlemad siinnimetatud ettevõtted rikuvad seadust, sest pole 2014 aastaaruannet tänaseni esitanud.
Kuna meil on palju lepingulisi kliente, siis enamus tasust makstakse lepinguliste klientide tsekkidega. Sula ja ülekanne sobivad ka. Aga tihti on nii, nagu ka minul, et tsekke on rohkem kui rahalisi kohustusi ja "ülejääk" kantakse arvele tagasi.
Aastaaruandeid ei oska kommentaarida, ma ei tea kui suur patt esitamatajätmine on, aga panin firma igaks juhuks krediidiinfosse, seal võlgu pole, makse on makstud, tundub ok.
mtakso kirjutas:
Tallinna litsenseeritud taksojuhtide maksude tasumisest.
Meie hiljuti toimunud lõunasöögivestlusel tunnistas Elukas, et "ilmselgelt" enamus Tallinna taksojuhte ei maksa oma igakuise kassa pealt makse. Iga taksojuhist FIE üritab maksimaalselt optimeerida, teha võimalikult palju sõite sularahas ja selleks, et maksta ära heal juhul minimaalne sotsiaalmaksu miinimum ja vältida käibemaksukohustuslaseks hakkamist.
Ei, ära pane mulle sõnu suhu, ma ei ole väitnud et üritatakse teha võimalikult palju sõite sularahas. Kui taksojuht võtab ka pangakaarti või lepinguliste klientide tsekki, siis see on esimesel juhul konkurentsieelis ja teisel juhul normaalne. Sotsmaksu miinimum tuleb ära maksta niikuinii, ükskõik kui suures kahjumis oled, kasvõi koomas intensiivpalatis.
KM kohustuse vältimisest rääkisin tõesti. Point on selles et tahaks oma tööd teha, mitte pidevat arveid pidada, arvutada, igasuguseid väljavõtteid ja vorme saata, teha tekkepõhist raamatupidamist, selle kinoga tuleb päris palju tööd ja jändamist juurde, ühe takso kohta liiga palju. Juba praegu on aasta kõige hullem kuu märts, siis tuleb kogu aastaga kogunenud paberipahnast mingi tulem kokku arvutada, KM'iga oleks see põrgu aasta läbi. Vältimiseks sobib ka, kui teha vähem tööd või peatada fie ajutiselt ja teha midagi muud vahepeal.
mtakso kirjutas:
Taxify poolt nõutav mobiilimakse / pangamakse tekitab taksojuhtides pahameelt, sest teenitud raha laekub igal teisipäeval taksojuhi pangakontole ja tekib teoreetiline kohustus nende väheste mobiilimakse sõitude pealt tasuda vajalikud maksud.
Kas see on meelega nii kirjutatud, et tekiks mulje, nagu ma oleks seda väitnud? Aga tore tunnistus, et mobiilimakseid eriti ei toimu Niipalju kui linnapeal kuulda olnud, siis mobiilmaksete tehnilise poolega on palju jamasid olnud ja seetõttu ei taha juhid seda enam. Kui neid makse on niikuinii vähe, siis jääks see ju niikuinii allpoole maksustatavat määra ja sinu põhjendus ei kehti. Minu poolt taxify mobiilimaksest keeldumise põhjuseks oli, et taxify on liiga ebausalduväärne oma raha nende(teie) kätte andmiseks.
RustyZ kirjutas:
Neid piraattaksosid võiks hakata Eestis ka kottima. Siis saaks äkki taxify omanikud ka aru et bisnessi tuleks teha seaduslikult ja sealt edasi minna läbirääkimiste ja pika töö tagajärjel seadusemuudatusteni. Praegu lihtsalt vandaalitsetakse. Peale selle ei oma see firma mingitki ettekujutust turuanalüüsist ja sellest lähtuvalt otsuste tegemisest. Fuh.
mtakso kirjutas:
Hea RustyZ, kas soovid tulla meie juurde turuanalüüsi tegema, millest meil puudust on? Alustame ühe lõunasöögiga?
Seaduslikkusest vs turuosa kaotamisest ma kirjutasin mõni nädal tagasi. Kui sina oled ettevõtte juht ja turule tuleb konkurent kes pakub ebaseaduslikku teenust (millel on poliitikute toetus, seega järelvalveorganid ei reageeri esitatud avaldustele 2 kuu jooksul). Kas sina ettevõtjana jääksid sõbralikult aastateks ootama kuni riik midagi ette võtab (ei võta?) või asud uue konkurentiga otseselt konkureerima ning samal ajal teed riigiasutustega koostööd teema selgitamiseks? Tänaseks on selge, et riik on otsustanud privaatjuhtide teemat mitte keelustada vaid pigem reguleerida, seaduseelnõud oleme näinud ja aja küsimus, millal see muutub seaduseks. Kui me oleksime selle aasta "lihtsalt oodanud", siis oleks täna Eestis äppide turg päris oluliselt ringi jagatud ühe Ameerika konkurendi kasuks. Seega - milline oleks sinu turuanalüüs antud olukorras ja millist äristrateegiat sa meile oleksid soovitanud 2015 suvel ja täna?
Eesti Presidenti Toomas Henrik Ilves on hästi öelnud: "Estonia is looking for a solution instead of prohibiting a new form of business" - link
No Ilves on nii mõttetu mees, et teda pole mõtet tsiteerida ega tema taha peitu pugeda. See teie "selgitamine" oli samamoodi pindakäimine piraattaksonduse seadustamiseks. Tuletan meelde, et piraattaksod sõitsid taxifys ammu enne uberi tulekut. Ma olen kunagi siin teemas kirjutanud et:
elukas kirjutas:
Taxify tegi riigikogule ettepaneku seadustada piraattaksod
Üritavad legaliseerida oma piraataksode vahendust, samas teeb see tee lahti Uberile...
mtakso, kena jutt küll teilt üle pika aja. Mida rohkem teie sõnavõtte lugeda, seda suurem pettumus teis tekib.
Alustate poriloopimisega ja siis jõuate sujuvalt selleni, et teil oli õigus hakata ka seaduseid rikkuma reisijate vedamiseks
Ma ei ole selles üldse kindel, et Uber oleks mingi osa ära võtnud teilt. Teil oli niigi tavataksodega väga ja väga suur osa. Jõupositsioon, mida te ka ära kasutasite logotemaatikaga. Vastupidisel juhul ootaks teiepoolset analüüsi vms reaalselt põhjendust sellele. Arvestades, mis seisus Uber oli enne ja peale teie piraattaksonduse algatamist ei ütleks mina küll, et neil mingi tõsine muutus oleks toimunud.
Nojah, taxify filosoofia oli eemaldada tuntud firmade logod taksodelt, teha nad kõik seega kahtlasteks ja motiveerima sellega kliente tellima hoopis uber
mtakso kirjutas:
RustyZ kirjutas:
Ma valin ametliku takso just selletõttu et kui näiteks midagi juhtub (mind petetakse nt hinnaga või mingi muu kaebus) siis on mul vähemalt nt tarbijakaitse poole pöörduda. Ametlik teenusepakkuja olemas. Nende piraatidega ei ole ju kuskile pöörduda peale politsei (kes ei tee suure tõenäosusega mitte midagi) ja olen oma hädaga üksi.
Lisaks muud õnnetused kus unustad midagi taksosse vms, alati on koht kuhu helistada ja küsida, vähemalt on lootust midagi tagasi saada. Ja üks põhjus on ka põhimõte.
Toon kahe sinu toodud näite põhjal võrdlused, taksofirma vs äpifirma. Olin ise nädalavahetusel Taxify klientitoe telefoniga valves, seega kõik juhtumid sellest nädalavahetusest
Kui petetakse hinnaga?
a) Eelistad minna Tarbijakaitseametisse, mässata hunniku paberitega (ajakulu tundides), oodata nädalaid ja vastuseks on mis? Heal juhul tuvastatakse rikkumine, kui sa võtsid (või said) tseki. Juht vabandab, kui sa ta üldse kätte saad
b) Kui pöördud äpifirma poole, kellel on sõidust olemas logi - tavaliselt saab probleemi lahendatud 1-3 tööpäeva jooksul. Põhjus, et äpifirma elab püsiklientidest ja heast teenusest. Seega on selge huvi probleemid lahendada, et klient uuesti äppi kaudu autot telliks. Firma vabandab, teeb sõiduraha tagastuse ja tegeleb probleemse juhiga. Kliendi jaoks 1 email + 1 kõne firma poolt.
Lisaks muud õnnetused kus unustad midagi taksosse vms?
a) Võtad tänavalt Firma takso ja unustad midagi autosse. Avastad kodus. Ei mäleta auto numbrit, heal juhul auto mudelit - puudub arusaam, kes oli autojuht ja kuidas ta üles leida? Helistad dispetserile, tema ei tea sellest sõidust midagi, sest võtsid tänavalt. firmal palju samasuguseid autosid. Antud juht on juba oma vahetuse lõpetanud, ei kuule dispetseri kutsungit. Otsi tuult väljalt...
b) äpiga tellides. Avastad, et kott jäi autosse - kui telefon taskus, helistad ise 1 klikiga otse autojuhile ja lepid kokku koti kättesaamise. Kui kaotasid telefoni, siis pöördud äpifirma klienditoe poole, ütled oma telefoni + sõidu aja ja saad vastu juhi telefoni - saab kiirelt asjad kokku leppida, ilmselt samal päeval asjad käes. Taxify aitas klientidel tagastada 574 autosse unustatud eset, peamiselt olid neiks mobiiltelefonid, rahakotid ja võtmed.
Põhimõtted - iga kliendi enda otsustada, kas eelistab hinda, auto mudelit, taksofirma logo või äpifirma teenust ja klientide antud hinnanguid
Jõudu!
Kui petetakse hinnaga, siis
a) Tallinna takso puhul mupo nr. on 14410, lisaks kindlus, et juhul kui hind on antaval tsekil valesti arvutatud, või tsekki ei saa üldse, võib jätta arve tasumata.
b) Ka valekaebuste puhul saab taxify "probleemne" juht karistada, siin ei ole midagi tegemist probleemi õiglase lahendamisega.
Taksosse unustatud asjad:
a)Kui tänavalt suvalise võtsid, millest midagi ei mäleta, siis elu on näidanud, et kadunud ese võis täis peaga jääda jumal teab kuhu. Kerge on sel puhul taksojuhti süüdistada, aga alkohol on tarkade jook.
b)574 autosse unustatud eset näitab vaid taxify juhtide ebaprofessionaalsust. Peale kliendi väljumist on elementaarne pilguga üle käia kohad, kust klient lahkunud on.
Ma ei ole selles üldse kindel, et Uber oleks mingi osa ära võtnud teilt. Teil oli niigi tavataksodega väga ja väga suur osa.
Arvestades, mis seisus Uber oli enne ja peale teie piraattaksonduse algatamist ei ütleks mina küll, et neil mingi tõsine muutus oleks toimunud.
Uber on täna Eestis hinnanguliselt 1.5x suurem kui Reval takso ja umbes sama suur kui Tallink takso. 7 kuulise tegutsemise kohta pole paha?
Kas käisite luurel või nägite kolli unes? Taxify juhid, kes sõidavad nii uberis kui taxifys ei muretse üldse, naudivad lihtsalt maksuvaba tulu
mtakso kirjutas:
softis kirjutas:
Jõupositsioon, mida te ka ära kasutasite logotemaatikaga. Vastupidisel juhul ootaks teiepoolset analüüsi vms reaalselt põhjendust sellele.
Sellest rääkisime Taneli ja Elukaga toimunud lõunasöögil päris pikalt. Maailmas ei ole mitte ühtegi suurt taksoäppi kes laseks kliendil ise esitada tellimust konkreetsele taksojuhile.
KÕIK äppid (sh Uber) saadavad kliendi asukohaga tellimuse lähimale autole.
Miks?
- Keskmine klient ootab valitud hinnakategooriaga ja kindla kvaliteediga teenust (kui äpp suudab seda pakkuda on 95% klientide mure lahendatud)
- Lähima auto pakkumisest tekib tohutu efektiivsus (auto kiirelt kohal, puuduvad pikad ettesõidud, autod ei oota ummikutes, juht saab tunnis teha 1-2 sõitu rohkem, suurem kassa ja vähem läbitud kilomeetreid, saab soovi korral kliendile oma hinda vähendada või töötada vähem töötunde jms) vs klient saab valida 4km kauguselt toreda Mersu?
- Klient esitab tipptunnil tellimuse konkreetsele juhile. Samal ajal tellisid seda juhti 4 klienti, 1 klient sai auto ja 3tk pidid valima järgmise juhi. Ja nii see tsirkus järjest käib, klient lõpuks närvis ja ütleb, et teenus on halb - lihtsam on helistada.
- Miks klient tahab autot valida? Siis kui äpp ei suuda pakkuda ühtlaselt head kvaliteeti. Taxify teeb autode ja teenuse hea kvaliteedi nimel aktiivselt tööd.
See mersujuht on teinud suurema investeeringu, parema auto näitamisega oleks tal konkurentsieelis ja oleks loogiline, et ta saaks rohkem tööd.
Seda "aktiivse kvaliteedikontrolli joga" on juba kuuldud küll, tõsielu näitab, et kontroll puudub, muidu ju taxify taksod järgiks taksodele kehtestatud nõudeid ja ei sõidaks ilma hinnakirjade ja logodeta. Ja kui oleks elementaarne kontroll olemas, siis ei lastaks ju piraattaksosid sõitma. Nagu sealt teie tellitud artiklist lugeda võis, saadad oma piraadikärust taxifysse pildi ja võidki sõitma minna.
mtakso kirjutas:
Numbrid näidavad statistikat - numbritele on raske vastu vaielda
Tuletab peaministrit ja tema excelit meelde...
Lõpetuseks - kohtumine oli asjalik ja konstruktiivne, kuid miks pean nüüd takkajärgi hakkama tõeatama, mida ütlesin, mida mitte? See tõi takkajärgi kohtumisest halva meki manu.
Nojah, taxify filosoofia oli eemaldada tuntud firmade logod taksodelt, teha nad kõik seega kahtlasteks ja motiveerima sellega kliente tellima hoopis uber
See on tõsi. Taxify algusaegadel sõitsin küll sellega, aga nüüd on see viimane variant, kui Uberit ei ole mingil põhjusel saada. Sõbrad ka mul Uberi peale üle läinud. Ei teagi kedagi, kes enam regulaarselt Taxifyd kasutab. Muidugi me ei ole tihedad sõitjad ka. Mõnikord paar korda nädalas, mõnikord ainult 1 kord kuus...
Ma ei ole selles üldse kindel, et Uber oleks mingi osa ära võtnud teilt. Teil oli niigi tavataksodega väga ja väga suur osa.
Arvestades, mis seisus Uber oli enne ja peale teie piraattaksonduse algatamist ei ütleks mina küll, et neil mingi tõsine muutus oleks toimunud.
Uber on täna Eestis hinnanguliselt 1.5x suurem kui Reval takso ja umbes sama suur kui Tallink takso. 7 kuulise tegutsemise kohta pole paha?
1.5 korda Revalist suurem ja sama suur kui Tallink?
Selle kohta ootaks küll hindamise metoodikat. Ilma teatraalse dramaatikata, paluks
mtakso kirjutas:
softis kirjutas:
Jõupositsioon, mida te ka ära kasutasite logotemaatikaga. Vastupidisel juhul ootaks teiepoolset analüüsi vms reaalselt põhjendust sellele.
Sellest rääkisime Taneli ja Elukaga toimunud lõunasöögil päris pikalt. Maailmas ei ole mitte ühtegi suurt taksoäppi kes laseks kliendil ise esitada tellimust konkreetsele taksojuhile.
KÕIK äppid (sh Uber) saadavad kliendi asukohaga tellimuse lähimale autole.
Miks?
- Keskmine klient ootab valitud hinnakategooriaga ja kindla kvaliteediga teenust (kui äpp suudab seda pakkuda on 95% klientide mure lahendatud)
- Lähima auto pakkumisest tekib tohutu efektiivsus (auto kiirelt kohal, puuduvad pikad ettesõidud, autod ei oota ummikutes, juht saab tunnis teha 1-2 sõitu rohkem, suurem kassa ja vähem läbitud kilomeetreid, saab soovi korral kliendile oma hinda vähendada või töötada vähem töötunde jms) vs klient saab valida 4km kauguselt toreda Mersu?
- Klient esitab tipptunnil tellimuse konkreetsele juhile. Samal ajal tellisid seda juhti 4 klienti, 1 klient sai auto ja 3tk pidid valima järgmise juhi. Ja nii see tsirkus järjest käib, klient lõpuks närvis ja ütleb, et teenus on halb - lihtsam on helistada.
- Miks klient tahab autot valida? Siis kui äpp ei suuda pakkuda ühtlaselt head kvaliteeti. Taxify teeb autode ja teenuse hea kvaliteedi nimel aktiivselt tööd.
Jälle see näide MAAILMAST. Meid siin Eestis ei huvita väga, mis mujal toimub taksoturul. Mujal toimiva poliitika jaoks on meil Uber
Teie oleks võinud oma taksode valimise võimaluse asja edasi ajada ja survestaksite taksofirmasid, et nad oma logo all sõitvate masinate ja juhtide eest hoolitseksid. Kui teil ikka selline hulk tellimusi firmadele on pakkuda, siis pole neil ka midagi vastu öelda. Sama käib ka aja kohta. Kui klient tahab kiirelt taksot, siis ta valibki lähima. Kui ta vaatab hinda, siis ta kerib paar autot läbi, et sobiv leida ja ootab kauem. Mingit probleemi ju ei olnud! Selle tekitasite te ise peale oma firma ümbertegemist.
Või siis kohe alguses öelda, et lõppeesmärk on logod ära kaotada ja ise katusfirmaks hakata. Inimesed oleksid oodanud, mõttega harjunud.
Privaatjuhtide osas on teil Uberile järgi jõudmiseks väga palju tööd veel teha. Minu jaoks on see üks nendest asjadest, mida on raske sõnadesse panna aga samas on aru saada, et Uber>Taxify. Ükskõik, kus sa seda kasutad - Uber on kvaliteetne. Muidugi, eks igas firmas võib ka must lammas olla. _________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks!
Nojah, taxify filosoofia oli eemaldada tuntud firmade logod taksodelt, teha nad kõik seega kahtlasteks ja motiveerima sellega kliente tellima hoopis uber
See on tõsi. Taxify algusaegadel sõitsin küll sellega, aga nüüd on see viimane variant, kui Uberit ei ole mingil põhjusel saada. Sõbrad ka mul Uberi peale üle läinud. Ei teagi kedagi, kes enam regulaarselt Taxifyd kasutab. Muidugi me ei ole tihedad sõitjad ka. Mõnikord paar korda nädalas, mõnikord ainult 1 kord kuus...
Raxz - kui Uberis sõidad "loterii" autodega - autot ise valida ei saa, siis kõik sobib?
Taxifys saad täna auto valida mitme parameetri alusel: hinnakiri, auto kaugus, auto mudel ja paljude taksofirmade puhul ka logo - miks see valik ei sobi? Kas saaksid palun veidi selgitada?
Lisaks on oleme hetkel tegemas uusi ikoone, kus kirjutame Taxify värvilistele ikoonidele peale auto tüübi: takso või privaatjuht. Siis on igal kliendil selge, millist autot ta soovib tellida. Ikoonide kõrval jäävad alles ka tänased taksofirmade logod.
Uberisse suhtutakse siin foorumis soojemalt kui Taxify pakutavasse privaatjuhti. Suur osa neist juhtidest ripub mõlemas äppis, sama toode, sama pakend, erinev vahendaja lihtsalt. Hapukoor Selverist või Prismast...miks see Selverist saadav kahtlasem on? _________________ I´m so uber this...
mtakso, kuidas selle muudatusega jäi, et saan valida, kas on päris takso?
Tipptunnil taksot tellides on see ülioluline info (vaid legaalsed taksod saavad ühistranspordirajal sõita). _________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind! HV valuutakalkulaator
Uberisse suhtutakse siin foorumis soojemalt kui Taxify pakutavasse privaatjuhti. Suur osa neist juhtidest ripub mõlemas äppis, sama toode, sama pakend, erinev vahendaja lihtsalt. Hapukoor Selverist või Prismast...miks see Selverist saadav kahtlasem on?
See pole mitte niivõrd Prisma ja Selveri võrdlus kui see teema, et Uber ütleb ausalt kuidas asjad on ja ei hakka sulle seletama, et tema teab paremini, mis sulle hea on. Umbes sama teema, et mingi tehnikavidinaga võin ju eBayst Hiina klooni osta, AGA vot sellisest poest ma seda vidinat ei ostaks, kus kõik tooted on originaalpakendist välja võetud ja poe logoga pakendisse pandud ning müüja väidab, et kõik on ühtemoodi head, vahet pole kas seal karbis on kloon või originaal
Uberisse suhtutakse siin foorumis soojemalt kui Taxify pakutavasse privaatjuhti. Suur osa neist juhtidest ripub mõlemas äppis, sama toode, sama pakend, erinev vahendaja lihtsalt. Hapukoor Selverist või Prismast...miks see Selverist saadav kahtlasem on?
napoleon kirjutas:
See pole mitte niivõrd Prisma ja Selveri võrdlus kui see teema, et Uber ütleb ausalt kuidas asjad on ja ei hakka sulle seletama, et tema teab paremini, mis sulle hea on. Umbes sama teema, et mingi tehnikavidinaga võin ju eBayst Hiina klooni osta, AGA vot sellisest poest ma seda vidinat ei ostaks, kus kõik tooted on originaalpakendist välja võetud ja poe logoga pakendisse pandud ning müüja väidab, et kõik on ühtemoodi head, vahet pole kas seal karbis on kloon või originaal
Vabandust, aga minule jäi sinu mõte segaseks? Palun selgita.
Eesti Uberis on kliendile max 2 valikut - kas UberPop või vahest Elektriauto. Mõlemad valikud on "loterii", sest ei tea kas tuleb Opel, Nissan Leaf, VW UP või Tesla? Ja inimesed on sellise süsteemiga rahul.
Taxifys saab klient täna ise valida hinnakirja + auto mudeli + kauguse + taksofirma logo järgi -- just seda HV foorumi inimesed soovivad, saaks ise valida?
Sisuliselt ei ole midagi Taxify algusaegadest muutunud, palju autosid endiselt valitavad taksofirma logodega ja mõned sõidavad kollaste Taxify ikoonidega (saab valida hinnakirja ja auto mudelit) ja juurde on tulnud valge logoga "Privaatjuhid". Kas valik on paha? _________________ Telli takso 2-klikiga nutitelefonist või veebilehelt http://taxify.ee
mtakso, no ma ei tea mis tuuled teil hetkel puhuvad. Ise oled siin sellest kirjutanud, et eemaldaks logod ja auto valiku võiks samuti ära kaotada. Viimasel ajal pole ma enam taxify-d käima pannud vaid taxigo-ga tellinud.
Raxz - kui Uberis sõidad "loterii" autodega - autot ise valida ei saa, siis kõik sobib?
Taxifys saad täna auto valida mitme parameetri alusel: hinnakiri, auto kaugus, auto mudel ja paljude taksofirmade puhul ka logo - miks see valik ei sobi? Kas saaksid palun veidi selgitada?
Lisaks on oleme hetkel tegemas uusi ikoone, kus kirjutame Taxify värvilistele ikoonidele peale auto tüübi: takso või privaatjuht. Siis on igal kliendil selge, millist autot ta soovib tellida. Ikoonide kõrval jäävad alles ka tänased taksofirmade logod.
Taxify valitud juhtidega on mul olnud probleeme. Olen pannid kehvad hinnangud ja kommentaarid ning Taxify on mulle isegi helistanud ja uurinud. Uberi juhtidega ei ole mul ühtegi probleemi olnud. That's why!
edit: Need sõidud toimusid enne, kui Taxifysse värvilised logod ja sõidujagajad tekkisid. Ma ei mäleta, millise taksoga ma sõitsin. Võis vabalt olla mingi suvaline auto, võis ka taksofirma olla. Uberi sõel on minu jaoks toiminud paremini, kui Taxifyl.
See Taxify vs Uber fenomen on üsna lihtne. Uber on olnud selline (nagu ta on) algusest peale, Taxify aga oli ühte ning siis toimusid kardinaalsed muutused. Inimesed kipuvad eelistama "stabiilsust" ning suured muutused võivad tihti meid ehmatada/peletada.
Kui suur on Tallink, kui suur on Reval, kui suur on Uber – kuidas seda suurust mõõta? Autode arv, tellimuste arv, käive, kasum, kasv/laienemine/turuosa hõivamine?
Võtame umbes-täpselt orientiiriks viimase kvartali maksud. Maj aasta aruanded on paremad, aasta teises pooles võib analüüsida, mul on mitmete taksofirmade 2013 aruanded arvutis võrdluseks.
Hetke õlekõrs:
See ei ole ometi saladus. Taksondust on MTA korduvalt analüüsinud, see on sama riskantne sektor nagu KV rendile andmine, ehitus, majutus, suuri mahakandmisi võimaldav ettevõtlus tehasepraagist ja toitlustusest kasvõi puukoolini (sajad elupuud ei haigestunud, vaid müüdi sulas eralosside aiahekkideks ja piirkonna arendaja leidis ka veel vahe, kust napsata).
MTA on ka mõne profülaktilise FIE poomise teinud ja nagu ma mõnikümmend lehte tagasi ütlesin, mõelnud taksohinna ALAMpiiri kehtestamise üle, sest 40 senti km on sisseehitatud maksupettus, mis tervet sektorit survestab ja nõiaringi käimas hoiab.
Vt nüüd üles – riiklik maks on suures osas KM ja vt tööjõumakse. Suur taksofirma 100 – 200 autot, autodest 2x enam juhte + dispetšerid + juhtkond + rmp + muud asjapulgad – midagi ei klapi neis tööjõumaksudes kui see firma töötajate umbkaudse arvuga jagada.
Nagu elukas ja mtakso on öelnud, taksofirma opereerib peamiselt FIE/OÜ kui alltöövõtja peal, e auto antakse rendile, firma saab oma raha kätte, maksab ka makse, vastutus tööjõumaksude eest on rentnikul ja tegelikult ei ole võimalik keskmiselt 1.5k kulu kandes ka kõiki makse maksta, elustiil „padi ja rool“ - midagi hakkab rebenema ja inimene hoolitseb enne enda ja pere kui riigi eest.
Tallink alustas „me teeme teisiti, meil on palgalised juhid!“ sloganiga, aga sellest taandati end kiiresti, alles on üksikud palgalised, et pühapäeva varahommikul mõned autod väljas oleks. Kui firma ei suuda kasumlikult end maksuriski alla panemata toime tulla, otsitakse võimalus käsigranaat JOKK alusel kellegi teise kätte visata.
Taxify oma rendiautode (720 koos käibega) pakkumisega kisub sama ämbri suunas, taksojuhtidele on nende „partneritel“ ka taksosid, sama kallilt kui taksofirmades – see ei aita kuidagi maksudistsipliini paranemisele kaasa.
Ideaalmaailmas peaks taksojuht sellise orjuse ja FIE-na kogu varaga (seda ka ei ole, khm) riski p...se saatma, olenemata firma suurusest, mainekusest ja auto värvist/logost, aga reaalses maailmas, st Eestis, on 100 000+ pangaarvet arestis, need inimesed otsivad musta- ja sularaha ning püüavad end veepeal hoida, satub neid ka taksosektorisse, üks tuleb, teine läheb; selline persoon ei armasta muidugi kaardi- või mob makset, see on kadunud raha. Iseasi, et taksojuhi elutraagika ei peaks/tohiks kliendile välja paista ja jalgu jääda ja miks üldse raske elu korral maanduda kaardimaksega firmasse? Neid sulaoperaatoreid on veel piisavalt ja mob makseid pole mingi tappev hulk, katab Taxify arve ja kahekohaline summa kuus jääb üle, saad panka (võlga vähemaks).
Kasutatakse ka kellegi teise kontot – mtakso on ehk märganud kui paljud juhid maksavad tellimuste eest või saavad mob makse eest raha pangakontole, mille omanik ja juht ei ole sama isik. Neid on omajagu või mis?
„Lõksus“ olevat inimest annab mitmetes mustades majandusharudes ära kasutada ja ta on ka kõige ebatõenäolisem kaebaja/oma õiguse eest seisja. Ei ole vast kellelegi uudis.
Ka kinnisvarabürood otsisid ja otsivad ju siiani massiliselt "lolle" e piisavalt rumalaid ja heitunud inimesi, keda FIE-ks suruda ... samas esitades nõudmisi, mis nagu ettevõtja tunnuse eemaldavad, tööaeg, koht, kohustused jms. Ja ka väga "mainekad" suured KV firmad.
Samas üldistada, et „kõik FIE-d/1takso OÜ-d“ väldivad kaardi- ja mob makset on ka ebaõiglane. Ei väldi. Need, kel elu korras ja arved lahti, oma kaarditerminal, need maksavad FIE/OÜ kontolt ärikulud, kütusest praegu hulgi kuluva aknapesuvedeliku ja autopesuni (ja natuke makse ka – see ple küll kulu) ja seega võetakse terminal endale isegi firma all, mis üldpoliitikana kaardimakset ei tunnista (samane elukaski siin omab terminali, ilma, et Revalit see huvitaks); see lihtsustab oluliselt raamatupidamist. Kulu on ju maksuvaba, mingit teoreetilistki maksukohustust ei teki. Ma pean automaadist sularahakassast juurde sisestama, kulude katteks.
Taksomaastik on karm ja segane
Saksa Takso reaalsus on kuulujuttudele järele jõudmas – pistik seinast, ühe nende Mündi- ja Senditaksoga
https://ariregister.rik.ee/lihtparing.py/menetlusteave?ark=11519432
Taxify all on „Saksa Takso“ kaubamärk veel üsna elus, rendiautode sektsioonis, Saksa on esimene avalik „piraatide maaletooja,“ kaugelt enne kui Uber ukse maha jooksis. Taksolaadne toode – sealt leiad seest vahel taksomeetri, väljast eimidagi.
Ma oletan, et Saksa hääbumisel on ka Taxify äppil oma osa (see ei ole süüdistus)... mtakso, kas võiksite öelda, palju oli Saksal telefoniklienti kui nad teie disp lahendusega liitusid ja palju agooniliseks lõpuks jäi? Vahe on vist suur? 3X? 5X?
Kõik taksofirmad on telefoniklienti kaotanud, kes rohkem, kes vähem, aga on, see ka tehnoloogilisi võimalusi arvestades loomulik - ka Tulika/Tallink, eliitklassi konkurendid, ei oleks ju ühiselt Taxofon-iga välja tulnud kui äppindus varbale astunud ei oleks. Kas Taxofon päästab Uberi/Taxify kõrval ... kahtlen.
Taksofirmasid on pidevalt tekkinud ja kadunud, sh mingil hetkel suuri tegijaid – Esra ja Linnatakso nt, rääkimata Silverist, Balticust, Kiisust, Lakist, ka sama Saksa omas „tähehetke“ ja head turuosa... aga äppid mõjuvad praegu kiirendina veel mõnegi firma kadumisel.
Juhtimis- ja majandusprobleemid;
10+ a turul olnud väike taksofirma on päris tubli, tal on hea omanik/firmajuht. Lisaks autode ostmisele ja frantslepingu, rendilepingu ja ärilepingu koostamisele ei istu need firmaomanikud tegelikult letargias nagu padakonnad ega tegele vaid raha korjamisega; nad oskavad kuidagi hoida juhte ja kliente ja mingit tasakaalu... midagi on nad teinud paremini kui eelpool mainitud „deceased“ ettevõtted.
Aga mis saab edasi, ei oska öelda. Oleneb õigussüsteemi edasistest otsustest, oleneb Taxigo-st ja tema võimekusest äppimaastikul turuosa võita ja sinna alla koondunud taksofirmade omanike/osanike arukusest ja kohanemisest, oleneb... noh, lõpeks otsustab klient.
See ja järgmine aasta murravad veel mõnegi vana taksoettevõtte, sest jah, igal firmal on telefonikliendi miinimum, kust alates auto rentijad ja frants maksjad lahkuma hakkavad, sinna, kus rohkem tööd/klienti pakutakse ning üksikute palgaliste palga maksmine firmale ära ei tasu, firmaklient ei saa enam teenust ja lõpetab lepingu and another one bites the dust.
@Tanel: KM piiri muudatus on muidugi tervitatav, milline mikroettevõtja ei rõõmustaks?
Aga taksos laseb see lõa otsast lahti vaid ühe autoga toimetava FIE/OÜ; 24/7 rentnikud sõidavad ka selle 25k (vähem kui 2100 kuus pääseb alt) "lõhki" e jätavad endiselt tulud enese teada ja nt kaarditerminali rentimisel jääb see praegune vastumeelsus 20% kaotada alles.
@napoleon, raxz, jyrisa – te sööte nii seljankat, kartulit, tomatisalatit, veisesteiki kui õunakooki, aga ehmatate ära kui keegi selle ühte kaussi kokku segab ja ütleb, et kõik komponendid on head. _________________ I´m so uber this...
Saan aru et lepingulised kliendid kirjutavad need taksojuhi poolt kaasa antud tsekid firma kuluaruannetesse. Tavaklient kui on rahul sellega, saadab prügikasti.
Kas reaalselt see erakliendile väljastatud tsekk ka taksojühi raamatupidamises PEAB kajastuma ?
Või "huivad" ka nendega ?
Saan aru et kaardimaketega vist ei saa ? pole selles ka kindel.
Mida rohkem ma seda teemat loen, jääb mulle arusaamatuks, kuidas on võimalik end taksojuhina ära elatada Eestis ?
Ja ometigi majad kasvavad, tehnikat ostetakse ja eluolu nagu paraneb. MILLE arvelt ?
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.