Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Eesti IT ja tehnikaalased uudised »  Taganemisõigust reguleerib seadus, mitte e-poe omavoli märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2, 3  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2016 02:34:19 Taganemisõigust reguleerib seadus, mitte e-poe omavoli vasta tsitaadiga

link :: Taganemisõigust reguleerib seadus, mitte e-poe omavoli


E-kaupluse üheks eduteguriks on usaldusväärsus, mis julgustab klienti tellima kaupmehelt, keda ta ei näe, kaupa, mida ta näeb küll, aga ainult pildilt. Usaldust ei saa osta raha eest, küll aga on mõned lihtsad nipid, mis panevad klienti e-kaupmehele mõttes õlale patsutama ning julgustavad kordusoste sooritama. Need mahuvad lausa ühele reale – pea oma lubadusi, ole abivalmis, tunne seaduseid.

Eestis muutus 2014. aasta juulis Võlaõigusseadus, mis tõi taganemisõiguse osas kaasa olulisi muudatusi ka e-kauplejate jaoks. Paraku ei ole paljudel e-poodidel muudatused müügitingimustes kajastatud ja mõned e-poed on lausa oma seadused välja mõelnud, et taganemisprotsess kliendile võimalikult tüütuks teha. Alustades sellest, et info taganemisõiguse kohta on peidetud mitme kliki ja lehe taha, kuigi see võiks ilutseda avalehel. Kui higise laubaga õnnestub lõpuks õigele lehele jõuda, loed imestusega taganemistingimusi – ära ava postipakendit (hmm….), saada tagasi originaalpostipakendis, kõik postikulud on kliendi kanda, tagastuse käsitlustasu 10€, tagasimakse tähtaeg 30 tööpäeva…

Kuna enda tehtud seadused on väga 90-ndad, juhin tähelepanu Võlaõigusseaduse sätetele, mis puudutavad kaupade taganemisõigust (eeldusel, et seadusest tulenevalt ei ole taganemisõigus välistatud, mis peab samuti müügitingimustes kirjas olema).

    icon_arrow.gif Taganemisõigus 14 päeva algab kauba kättesaamisest, mitte pakiautomaadi uksekoodi saamisest SMS teel, postkontorilt teavituse saamisest paki saabumise kohta jne. Taganemisõigus algab sellest hetkest, kui klient on reaalselt kauba enda valdusesse saanud.

    icon_arrow.gif Tagasimakse tähtaeg on 14 päeva (mitte 14 tööpäeva) ning selle arvestamine algab tarbijalt taganemisavalduse saamisest, mitte kauba jõudmisest lattu/e-poodi (kuni 2014. aasta juulini kehtinud VÕS järgi oli tagasimakse tähtaeg 30 päeva arvates kauba kättesaamisest). Juhul, kui tarbija on taganemisavalduse/tagastuslehe saatnud koos tagastatava tootega samas pakis, võib tagasimakse tähtaega 14 päeva arvestada tagastuse kättesaamisest. Kui tarbija on taganemisavalduse saatnud elektrooniliselt, tuleb tagasimakse tähtaeg arvestada taganemisavalduse kättesaamisest.

    icon_arrow.gif Tarbija on kohustatud tagastuse kauplejani toimetama 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse saatmisest. Juhul, kui tagastus ei ole nimetatud tähtaja jooksul kauplejani jõudnud, võib tagasimaksega viivitada päevani, kui tagastus on kauplejani jõudnud. Tagastuse kättesaamise päev on siis ühtlasi tagasimakse viimane tähtaeg.

    icon_arrow.gif Kauplejal peab müügitingimuste all olema taganemisavalduse tüüpvorm, mille näidis (see on tõesti näidis, mitte mõeldud muutmata kujul kasutamiseks) on leitav justiitsministri määruse lisas 1:
    http://e-kaubanduseliit.ee/wp-content/uploads/2015/01/JM_m41_lisa1.pdf
    Taganemisavalduse tüüpvorm võib tingimustes olla word– või pdf-failina, mida tarbija saab täita ja elektrooniliselt saata või välja printida.

    icon_arrow.gif Kui tarbija kasutab taganemisõigust, tuleb talle tagastada kõik müügilepingu alusel saadu, sealhulgas ka kättetoimetamiskulu (juhul, kui see on tellimusele lisandunud). Kui tarbija tellib 2 asja ja tagastab 1 asja ning tema tellimusel on olnud kättetoimetamiskulu näiteks 3€, võib talle kättetoimetamiskulu tagastada proprtsionaalselt tagastatavate toodete arvuga ehk 1,5€.

    icon_arrow.gif Juhul, kui tarbijal on võimalik valida pakiautomaaditeenuse (hind näiteks 2,99€) ja kullerteenuse (hind näiteks 4,99€) vahel ning tarbija valib kallima teenuse, võib taganemisõiguse kasutamisel tagastada kättetoimetamiskulu selles ulatuses, mis on soodsam teenus ehk 2,99€.
    NB! See ei kehti juhul, kui tarbijal asukohast tingituna puudub võimalus pakiautomaaditeenuse kasutamiseks (näiteks maapiirkonnas) ja ainuke kohaletoimetamisviis ongi kullerteenus.
    Juhul, kui taganemisega seotud postikulu on tarbija kanda, tuleb see kindlasti müügitingimustesse kirja panna. Kui müügitingimustes ei ole kirjutatud, kelle kanda on taganemisõiguse kasutamise korral tagastuskulud, on need seadusest tulenevalt müüja kanda.

    icon_arrow.gif Juhul, kui tarbija saab tagastada pakiautomaadi vahendusel sama uksekoodiga, millega kauba kätte sai ja talle ei lisandu sellise teenuse kasutamisel tagastuskulu, võib kaupleja kättetoimetamiskulu tagastuskuluga tasaarveldada AINULT sel juhul, kui müügitingimustes on taganemiskulu jäetud tarbija kanda.

    Näiteks:

      a) Kui müügitingimustes on kirjas, et tagastamine/vahetamine on tarbija jaoks pakiautomaadi vahendusel tasuta, peab e-pood tarbijale tagastama nii kättetoimetamiskulu kui kandma tagastamisega seotud postikulu. Tarbija on saanud paki tasuta tagastada ning tagasimakse tegemisel tuleb tarbijale tagasi maksta nii toote hind kui kättetoimetamiskulu.

      b) Kui müügitingimustes on kirjas, et tagastamise/vahetamisega seotud postikulu on tarbija kanda, võib e-pood tarbijale tagastatavast summast tasaarveldada kättetoimetamiskulu, st tagastada ainult toote maksumuse, kui need kulud on võrdsed. Seda AINULT juhul, kui müügitingimustes on kirjas, et tarbija kannab tagastuskulu ja kauplejal on õigus tagastuskulu tasaarveldada kättetoimetamiskuluga.

      c) Juhul, kui tarbija valib muu tagastusviisi kui pakiautomaati uksekoodi alusel, näiteks on võimaldatud tagastus ise ära tuua või tarbija kasutab kullerteenust, mille eest maksab ise, peab kaupleja tagastama koos toote hinnaga ka kättetoimetamiskulu.

    icon_arrow.gif Mingil juhul ei tohi tarbija kanda jätta nii kättetoimetamiskulu kui tagastuskulu.

    icon_arrow.gif Kui müügitingimustes ei ole tarbijat taganemisõigusest teavitatud või kui tarbija ei ole tellimuse kinnitamisel teinud linnukest kasti “Nõustun müügitingimustega”, pikeneb taganemisõiguse tähtaeg 14-päevalt 12-le kuule ning tarbija ei vastuta sellisel juhul kauba väärtuse vähenemise eest. Ta võib tagastada ka kasutatud kauba. Pretensioonide korral peab kaupleja 2 aasta jooksul tõendama, et tarbija on ostueelselt taganemisõigust puudutava info kätte saanud. Kui tarbijalt ei ole enne ostu sooritamist nõutud müügitingimustega nõustumist, ei suuda kaupleja paraku muude vahenditega tõendada, et tarbija on enne tellimuse kinnitamist taganemisõigust puudutava info kätte saanud.

    icon_arrow.gif Väga põhjalik “E-kaubanduse juhend kauplejatele” on kolmes keeles TKA poolt koostatud: http://www.tarbijakaitseamet.ee/et/dokumendid-ettevotjale

Võlaõigusseaduse kehtiv redaktsioon on leitav siit: https://www.riigiteataja.ee/akt/961235?leiaKehtiv, sidevahendi abil sõlmitud lepingud on alates §52.

Signe Kõiv
Juhatuse esimees
E-kaubanduse Liit
info@e-kaubanduseliit.ee
www.e-kaubanduseliit.ee

Allikas: http://e-kaubanduseliit.ee/taganemisoigust-reguleerib-seadus-mitte-e-poe-omavoli/

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 19.01.2016 10:25:28 vasta tsitaadiga

Ilus paberil küll.
Reaalses elus pole need tarbija ja kaupmehe suhted ka garantiitingimustel nii lihtsad midagi.
Garantii eraisikule (mitte pretensiooniõigus) 6. kuud jne.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
traks
HV Guru

liitunud: 07.03.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2016 10:50:20 vasta tsitaadiga

signe kõiv - eesti esitagastaja.
Kolmveerand teksti on siis laetult sellest, kuidas peab kompenseerima kättetoimetamis- ja tagastamiskulud. Ehk selle raudrüü ja müriaadi õiguste maksumus, mille postiga saatmine kliendile üldse annab, jääb ka veel müüja kanda.
Et kui ma enda suva järgi tahan tagastada, siis raputan müüjalt selle 10 euri, mida ta kunagi kuidagi tagasi ei saa, saapasäärest veel välja, et see pakk mulle toodaks ja mult viidaks. makes perfect sense.
See peab küll olema kullerfirmade lobby, et kliendid olid muidu pahased - "ise tõid mulle selle risu ja nüüd pean veel selle tagastamise eest maksma!?" "a-a-a-aga ma olen ainult kuller..."

_________________
The greatest trick the devil ever pulled
was convincing the world glossy widescreen is the way to go.
Kommentaarid: 337 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 304
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2016 10:53:30 vasta tsitaadiga

Mõtlesingi, et kust see nimi tuttav on: https://www.facebook.com/signe.koiv/posts/901467469864323:0
Kommentaarid: 691 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 533
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
xecroy
HV kasutaja
xecroy

liitunud: 23.05.2008




sõnum 19.01.2016 12:11:55 vasta tsitaadiga

Täpsustuseks veel see, et antud jutt kehtib juhul kui kaupleja ja ostja asuvad mõlemad Eestis. Mis juhtub kui e-poe lehelt pole infot selle kohta kus kaupleja asub?

Osad kauplejad ei ole tagastusega nõus kui klient on pakendi avanud (lõhkunud/ minema visanud), kas sellisel juhul on tagastamisõigus kehtib?

_________________
Kõige suurem pidur on alati ketas. Naudi inimväärset elu, osta SSD!
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 19
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
makulatuur
HV vaatleja

liitunud: 14.08.2011




sõnum 19.01.2016 13:06:47 vasta tsitaadiga

Selle organisatsiooni ja tema esindaja puhul on mind alati kummastanud, et kuigi e-kaubanduseliit peab ennast e-kauplejate õiguste eest seisjaks jms, siis alati lähtutakse esmajoones tarbija õigustest ning sellest, et tarbija oma muredele kõige paremad lahendused saaks. Tarbijana olen tänulik. E-äri tegelasena poleks nii õnnelik. Sarnane lugu nagu ettevõtjatele õpetab maksuseadust maksuametnik, kelle eesmärk on võimalikult palju makse kätte saada, mitte oma äri õigesti formuleerides võimalikult tulusat äri ajada.
Minu arust on Tarbijakaitse juba ise piisavalt tarbijate eest võitleja - vastaspool võiks ka esindatud olla.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2016 13:07:39 vasta tsitaadiga

makulatuur, võib-olla mõte ongi terad sõkaldest eristada? Kasu on mõlemapoolne.
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
makulatuur
HV vaatleja

liitunud: 14.08.2011




sõnum 19.01.2016 13:27:45 vasta tsitaadiga

Tanel, no, kui jutt käib eraisikutest müüjatest, kes igal võimalusel üritavad kliendile kotti pähe tõmmata, siis jah, need võiks välja sorteerida ja ega selliste suhetega ka Tarbijakaitse ei tegele.
Aga ega e-kaubanduse liidul pole ka mingit jõudu sellistega tegeleda, seega nad võiks oma aega sihtotstarbeliselt kasutades aidata "päris" e-kauplejaid.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2016 13:30:42 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
makulatuur, võib-olla mõte ongi terad sõkaldest eristada? Kasu on mõlemapoolne.


Tundub loogiline:
- Valesti käituvad netipoed, kes tarbija õiguseid ei austa, hoiavad selle pealt kokku
- Õigesti käituv pood katab oma kasumi arvelt tarbija õigustest tulenevad kulud - ta ei peaks võistlema ellujäämise nimel poega mis seda ei tee ehk seadusvastaselt käitub, sisuliselt sama mis maksude tasumata jätmine
- Kui kõik e-poed käituks õigesti julgeks tarbija rohkem osta netipoodidest, suureneksid kõigi käibed ja summaarselt ka kasum (isegi kui marginaal kahaneks), nii nagu see tsiviliseeritumates kohtades on

Siinkohal muidugi tuleb meenutada, et tsiviliseeritud käitumist oleks vaja mõlemalt poolt - tarbija peaks samuti korrektselt käituma, mitte pahatahtlikult ära kasutama talle antud õiguseid.

Kokkuvõttes: ühiskond peab küpsema veel.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
MaXakas
Kreisi kasutaja
MaXakas

liitunud: 16.02.2004




sõnum 19.01.2016 18:00:42 vasta tsitaadiga

Kas ma saan sellest jutust õigesti aru: Vastavalt seadusele võin toodet "proovida" 28 päeva? 14ndal päeval esitan taganemisavalduse ja siis on veel 14 päeva aega kaup kauplejani toimetada? Ma jääks siin küll reaalset kohtulahendit ootama.
Lisaks muud toredat idealistlikku pläma...

_________________
There is no such thing as allkiri!
Kommentaarid: 45 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.01.2016 18:03:23 vasta tsitaadiga

MaXakas, ei
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
MaXakas
Kreisi kasutaja
MaXakas

liitunud: 16.02.2004




sõnum 19.01.2016 18:10:00 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
MaXakas, ei

    Taganemisõigus 14 päeva algab kauba kättesaamisest.
    Tarbija on kohustatud tagastuse kauplejani toimetama 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse saatmisest.

Kuidas ma nendest kahes punktist siis aru peaks saama? 14 päeva mahub 14 päeva sisse siiski vaid ühel päeval.

_________________
There is no such thing as allkiri!
Kommentaarid: 45 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
makulatuur
HV vaatleja

liitunud: 14.08.2011




sõnum 19.01.2016 18:12:07 vasta tsitaadiga

MaXakas,
Põhimõtteliselt siiski jah. Tähendab seni kaua, kuni sa "proovid" toodet sama vääriliselt kui sul lubataks seda teha harilikus kaupluses.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ekaubandus
HV vaatleja

liitunud: 19.01.2016




sõnum 20.01.2016 01:10:30 vasta tsitaadiga

Õhtust!

Tanel, tänan jagatud artikli eest! Näen, et see on tekitanud küsimusi ja ehk saan abiks olla.

Jägaja, reaalses elus on paljudel e-poodidel 2014. aasta VÕS muudatused müügitingimustes kajastamata. Müügigarantii ei ole kohustuslik ja sõltub tootja-kaupleja kokkulepetest, see võib vabalt ka 6 kuud olla. Küll aga on B2C tehingutele kohustuslik 2-aastane pretensiooni esitamise õigus, nii jaekaubanduses kui e-poes.

Traks, tänan tiitli eest. Siin ei ole kullerfirmade lobbyga suurt pistmist, kättetoimetamiskulu kompenseerimine tuleneb Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiivist 97/7/EÜ, mis juba 1997. aastal nägi ette, et taganemisõiguse kasutamise korral peab tarbija kanda jääma vaid tagastamisega seotud otsene kulu. Eestis hakkas Tarbijakaitseamet seda nõudma peale Euroopa Kohtu otsust asjas Handelsgesellschaft Heinrich Heine GmbH vs. Verbraucherzentrale Nordrhein-Westfalen e.V. (15. aprillil 2010), kuigi siseriiklikus õiguses meil kättetoimetamiskulu tagastamise nõuet ei olnud.

Xecroy, artiklis toodud nõuded kehtivad EL-i riikides, kuna VÕSiga harmoniseeriti liikmesriikide tarbijaõiguseid. Kauba müügipakendit ei tohi lõhkuda/minema visata, postipakendile see ei kehti. Osade toodete puhul ei tohi avada ka postipakendit, nt kosmeetika, parfümeeria, pesu, kõrvarõngad, sukad-sokid, filmid ja arvutimängud jne.

Makulatuur, tänan tagasiside eest! Ettevõtjana mõistan hästi e-kauplejate murekohti, kuid tihedat koostööd teeme ka Tarbijakaitseametiga. Leian, et ettevõtja ei peaks ennast tarbijaga vastandama, ilma tarbijata ei ole ka ettevõtjat. Ebaaus konkurents kahjustab nii ausaid kauplejaid, tarbijaid kui e-kaubanduse mainet tervikuna.

Tanel ja Draqula, tänan, et aitasite mu mõtet selgitada.

MaXakas, see väide on korrektme. Tarbija võib taganeda 14 päeva jooksul arvates kauba kättesaamisest, sh viimasel päeval. Kaup tuleb tagasi toimetada 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse saatmisest. Kui arvestada, et pakiautomaadis võib tellimus olla 7 päeva, võib see toote teekonnaks taganemisõiguse kasutamisel teha 7+14+14 päeva. Kaupleja ei pea tagasimakset enne sooritama, kui kaup on lattu tagasi jõudnud.

Signe Kõiv

_________________
Aus äri väärib kiitmist. Veelgi parem, kui seda praktiseeritaks.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
xecroy
HV kasutaja
xecroy

liitunud: 23.05.2008




sõnum 20.01.2016 11:57:00 vasta tsitaadiga

Ekaubandus kirjutas:

Xecroy, artiklis toodud nõuded kehtivad EL-i riikides, kuna VÕSiga harmoniseeriti liikmesriikide tarbijaõiguseid. Kauba müügipakendit ei tohi lõhkuda/minema visata, postipakendile see ei kehti. Osade toodete puhul ei tohi avada ka postipakendit, nt kosmeetika, parfümeeria, pesu, kõrvarõngad, sukad-sokid, filmid ja arvutimängud jne.

Signe Kõiv


Kas see tähendab siis seda, et kauplejal on kohustus tarbijat informeerida kui toote pakendit ei tohi avada?

_________________
Kõige suurem pidur on alati ketas. Naudi inimväärset elu, osta SSD!
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 19
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 20.01.2016 12:15:11 vasta tsitaadiga

Ekaubandus kirjutas:

Jägaja, reaalses elus on paljudel e-poodidel 2014. aasta VÕS muudatused müügitingimustes kajastamata. Müügigarantii ei ole kohustuslik ja sõltub tootja-kaupleja kokkulepetest, see võib vabalt ka 6 kuud olla. Küll aga on B2C tehingutele kohustuslik 2-aastane pretentsiooni esitamise õigus, nii jaekaubanduses kui e-poes.

Signe Kõiv


Vot-vot.
See on tarbijale väga keeruline aru saada, keda ja kuidas. Seadus ei käse üldse garantiid anda. Küll aga on kohustuslik pretentsiooni esitamise õigus 2 aastat.
Mida aga kujutab see pretentsiooni esitamise õigus ja mis sellest kasu, on paljude jaoks täiesti arusaamatu, et kuidas käituda.

http://e-kaubanduseliit.ee/mis-vahe-on-pretensioonide-esitamise-oigusel-ja-garantiil/
https://www.eesti.ee/est/tarbijakaitse/tarbijainformatsioon/muugigarantii

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ekaubandus
HV vaatleja

liitunud: 19.01.2016




sõnum 22.01.2016 15:31:24 vasta tsitaadiga

xecroy kirjutas:
Ekaubandus kirjutas:

Xecroy, artiklis toodud nõuded kehtivad EL-i riikides, kuna VÕSiga harmoniseeriti liikmesriikide tarbijaõiguseid. Kauba müügipakendit ei tohi lõhkuda/minema visata, postipakendile see ei kehti. Osade toodete puhul ei tohi avada ka postipakendit, nt kosmeetika, parfümeeria, pesu, kõrvarõngad, sukad-sokid, filmid ja arvutimängud jne.

Signe Kõiv


Kas see tähendab siis seda, et kauplejal on kohustus tarbijat informeerida kui toote pakendit ei tohi avada?


Jah, kaupleja peab müügitingimustes kindlasti välja tooma juhtumid, kus postipakendit/müügipakendit avada ei tohi. Need ei tohi vastuollu minna VÕS § 53 lõikega 4, kus on nimetatud esemed ja teenused, millele taganemisõigus ei kehti. See tuleb samuti müügitingimustesse kirja panna, kas ja millele taganemisõigus e-poest ostes ei kehti.


Jägaja, pretensiooni esitamise õigus tähendab, et tarbijal (ehk eraisikust kliendil) on õigus 2 aastat arvates kauba saamisest pöörduda kaupleja poole, kui kaubal esineb puudus. Sellest esimesed 6 kuud tõendab tootmisdefekti või selle puudumise kaupleja, ülejäänud 1,5 aastat tarbija. Müügigarantii kehtib paralleelselt pretensiooni esitamise õigusega, selle periood võib olla pikem või lühem ning müügigarantii raames tõendab kaupleja või kaupleja poolt määratud teenindus defekti päritolu.
Loodan, et oli abiks. icon_smile.gif

_________________
Aus äri väärib kiitmist. Veelgi parem, kui seda praktiseeritaks.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.01.2016 15:44:29 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Kauba müügipakendit ei tohi lõhkuda/minema visata, postipakendile see ei kehti

No paljude toodete puhul on see võimatu missioon. Võtame näiteks külmikud, pesumasinad. Ilma pakendit lõhkumata neid pakendist üldjuhul välja ei saa.

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 22.01.2016 18:34:43 vasta tsitaadiga

Huvitab, kuidas saavad e-kaubanduse firmad tagada samal kuupäeval raha tagastuse, kui tagasi saadetud kaup laekub näiteks laupäeval, klient aga kasutab erinevat panka kuhu nädalavahetusel raha üle ei kanta?
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Andrus Luht
itimees.ee
Andrus Luht

liitunud: 11.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.01.2016 18:49:56 vasta tsitaadiga

Sults, ega need e-kaubanduse firmad naljalt laupäeval kullerilt kaupa vastu ei võta. Ega need kullerid ka väga nädalavahetuseti ringi ei vura. Kapist kaubale järgi minnakse ju ikka tööpäeviti.
_________________
Äriklassi serverilahenduste müük, paigaldus ja haldus. SaaS / PaaS / IaaS lahendused
Kasutatud äriklassi serverite, andmesalvede ja võrguseadmete ost-müük-rent
Tier-3 privaatpilvede, virtuaal- ja virtuaal-privaat-serverite lahendused. 24/7 haldus, monitooring
Kommentaarid: 377 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 318
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 22.01.2016 19:04:33 vasta tsitaadiga

Andrus Luht kirjutas:
Sults, ega need e-kaubanduse firmad naljalt laupäeval kullerilt kaupa vastu ei võta. Ega need kullerid ka väga nädalavahetuseti ringi ei vura. Kapist kaubale järgi minnakse ju ikka tööpäeviti.

Mulle (ka ettevõttele) tuuakse küll ka laupäeval posti. Postimüügiga ei tegele, seetõttu pole kursis. Kas siis teistele ei tooda?
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.01.2016 00:22:28 vasta tsitaadiga

http://e-kaubanduseliit.ee/liidu-seisukoht-euroopa-komisjoni-materiaalsete-kaupade-internetimuugi-eelnoule/
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Ekaubandus
HV vaatleja

liitunud: 19.01.2016




sõnum 25.01.2016 00:15:09 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Huvitab, kuidas saavad e-kaubanduse firmad tagada samal kuupäeval raha tagastuse, kui tagasi saadetud kaup laekub näiteks laupäeval, klient aga kasutab erinevat panka kuhu nädalavahetusel raha üle ei kanta?


E-kaupleja peab tagasimakse tegema 14 päeva jooksul arvates taganemisavalduse saamisest, tarbija peab omakorda 14 päeva jooksul tagastuse e-kauplejani toimetama. Nädalavahetused ja pühad on valdavalt e-poe klienditeeninduse jaoks puhkepäevad, tagastustega tegeletakse ja tagasimakseid tehakse tööpäeviti. Juhul, kui tarbija ei ole 14 päeva jooksul tagastust e-kauplejani saatnud, on kauplejal õigus tagasimaksega viivitada tagastuse kättesaamiseni.

_________________
Aus äri väärib kiitmist. Veelgi parem, kui seda praktiseeritaks.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
makulatuur
HV vaatleja

liitunud: 14.08.2011




sõnum 25.01.2016 12:23:33 vasta tsitaadiga

Ekaubandus,

Kaks küsimust:
1) Kas kaupleja on juba seaduste vastu eksinud olukorras, kus alles 14-ndal päeval pärast taganemisavalduse saamist jõuab toode tagasi kaupleja lattu ning tagasimakse ei laeku kliendi kontole sel samal päeval?

2) Kes, kas ja kuidas arvestab toote väärtuse vähenemist kui toodet on kasutatud kliendi poolt teist moodi, kui ta seda saaks teha tavapärases kaupluses? Nt. mingi arvutihiir on "pommikindlast" pakendist välja võetud.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
MaXakas
Kreisi kasutaja
MaXakas

liitunud: 16.02.2004




sõnum 25.01.2016 14:13:02 vasta tsitaadiga

Kas nende "pommikindlate" pakenditega mitte Tarbijakaitse polnud vahepeal seisukohal, et tootega tutvumiseks võib neid avada ning küsimus, mida teha pakendita tootega, on kaupleja mure?
_________________
There is no such thing as allkiri!
Kommentaarid: 45 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Eesti IT ja tehnikaalased uudised »  Taganemisõigust reguleerib seadus, mitte e-poe omavoli mine lehele 1, 2, 3  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.