praegune kellaaeg 18.06.2025 22:41:49
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
17.06.2014 16:55:47
Samsung Index LIVING uuring: eestlased kasutavad tehnoloogiat lätlastest ja leedulastest märkimisväärselt rohkem |
|
|
PRESSITEADE - Täna, 17. juunil avaldas Samsung Electronics Baltics koostöös turu-uuringute firmaga GfK Custom Research Baltic suuremahulise tarbijakäitumise uuringu LIVING, mis analüüsib inimeste käitumus- ja tarbimisharjumusi ning tehnoloogia mõju inimeste eludele. Tarbijakäitumise uuringut hakatakse edaspidi läbi viima kaks korda aastas.
Eestlased kasutavad võrreldes lätlaste ja leedulastega rohkem tehnoloogiat.
Balti riikide noorem põlvkond vaatab televiisorit aina vähem.
Ligi kolmveerand eestlastest leiab, et tehnoloogia aitab neil pereliikmetega paremini kontakti hoida.
„Tehnoloogiatel on meie elus oluline roll. Uuringu eesmärk on jälgida, kuidas tehnoloogia muudab meie harjumusi ja kui palju me kasutame tehnoloogiat enda elukvaliteedi tõstmiseks. Me loodame, et antud uuring toob Balti riikides kasu ettevõtetele, kelle jaoks on oluline mõista inimeste vastuvõtlikkust tehnoloogiale,” ütles Samsungi kommunikatsioonijuht Iveta Bojare.
Tarbijakäitumise uuringu Samsung index LIVING järgi kasutavad eestlased rohkem tehnoloogiat kui lätlased või leedukad, eestlastel on kodudes ka suurem valik erinevaid tehnoloogiavahendeid. Kuigi peaaaegu kõikides Eesti, Läti ja Leedu kodudes on köögitehnika, televiisor, mobiiltelefon, arvuti või sülearvuti, on 22% eestlastel lisaks kodus mängukonsool, Lätis on sama näitaja 15% ja Leedus 14%. Eestlaste tehnoloogialembus tuleb esile ka mitmete teiste näitajate kaudu: 60% eestlastest omab kodus audio HIFI süsteemi, kuid Lätis ja Leedus on antud näitajad vastavalt 51% ja 40%. Eestlastel on ka rohkem video/DVD/Blu-ray mängijaid kui lätlastel ja leedulastel: vastavalt 62%, 57% ja 58%.
Uuringust selgus, et telefon on paljude inimeste jaoks fotokaamera eest. Pildistamine on helistamise ja sõnumite saatmise järel kolmandana kõige populaarsem funktsioon telefonidel ja seda eriti noorema põlvkonna (18-24 aastaste) ja nutitelefonide kasutajate seas. Eestis kasutatavad rohkem kui pooled majanduslikult aktiivsed inimesed tehnoloogiat harivate materjalide lugemiseks või vaatamiseks, alla 24-aastaste hulgas on õppematerjalide lugemine läbi nutivahendite veelgi populaarsem.
Televiisori vaatamine on noorema generatsiooni hulgas Baltikumis vähenemas, kuid vanema põlvkonna jaoks on see endiselt oluline. Eestis vaatab televiisorit kõige vähem alla 35 aastane inimene, kuid kõige rohkem vaatab 45-55 aastane abielus inimene, kellel on kodus nutiTV. Eestlased vaatavad televiisorit rohkem kui naaberriikide elanikud.
Baltimaade inimesed ei tunne, et tehnoloogia oleks näost-näkku suhtlust vähendanud. 71% eestlastest leidis, et tänu tehnoloogiale on kergem perekonnaga kontakti hoida ja kohtumisi kokku leppida. Ligi kolmveerand 55-65 aastastest eestlastest leiab, et tehnoloogia toob neid perega kokku. Samsungi uuringust selgub, et tänu tehnoloogiale ei tunne vanemad inimesed ennast üksikuna ja nad saavad kergemini perega suhelda.
„See uuring annab meile võimaluse näha, milline mõju on tehnoloogial inimsuhetele. Kuigi ühe pere liikmed võivad elada üksteisest tuhandete kilomeetrite kaugusel, on tänu tehnoloogiale füüsilised vahemaad väiksemad. Vanemale vanusegrupile annab tehnoloogia tuge, et leevendada üksildust. Tänu uuringule me näeme, et põlvkondadel on erinevad tehnoloogia kasutamise harjumused. Näiteks noorem põlvkond ei vaata enam nii palju televiisorit, sest nad kasutavad rohkem nutitehnoloogiat, mis sobib nende liikuva eluviisiga paremini. Uuring murrab ka traditsioonilisi meeste ja naiste rollide stereotüüpe, näiteks selgus tulemustest, et enamik mehi teeb kaasa majapidamistöid ja valmistab kodus süüa,” kommenteeris GfK Eesti divisjoni juht Jana Bruns.
„Samsung index LIVING kinnitab teooriat, et tarbijakäitumine ei eristu vaid regiooniti, vaid ka vanusegruppide ja sugude vahel. Uuring näitab selgelt tehnoloogia kasutamise harjumuse erisusi riikide vahel, mis tähendab, et Balti riigid ei ole tarbijakäitumise kontektstis ühtne piirkond. Näiteks kasutatakse Eesti kodudes 30% rohkem videokaameraid kui Lätis ja Leedus. Ja see ei ole ainuke nii suur erinevus,” ütles Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutuse kvaliteedijuht ja Tallinna Ülikooli töö- ja inseneripsühholoogia lektor Avo-Rein Tereping.
Tarbijakäitumise uuringu Samsung index LIVING eesmärk on analüüsida inimeste käitumis- ja tarbimisharjumusi ja tehnoloogia mõju inimeste elule Eestis, Lätis ja Leedus. Uuring viidi läbi Balti riikides ligi 2200 vastaja hulgas. Tarbijakäitumise uuringut hakatakse läbi viima kaks korda aastas. Järgmistes uuringutes analüüsitakse mobiilsust, rohelist mõtlemist ja kommunikatsiooni perekonnas. Tarbijakäitumise uuring Samsung index LIVING viiakse läbi turu-uuringute firma GfK poolt, kasutades CAWI meetodit.
Fotogalerii üritusest on siin: http://ge.tt/5gxtWek1 (fotograaf Annika Haas)
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|