praegune kellaaeg 23.06.2025 15:35:34
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
06.01.2014 18:45:10
Henrik Roonemaa: Kas sa oled troll või vaal? |
|
|
Siiani oleme vast kõige enam harjunud trolli mõistet kasutama tüütute netikommentaatorite puhul, kes meid kiusavad, aga mulle tundub, et üha enam on meedia ise muutunud trolliks. Jah, aasta on 2014 ja ajakirjandus on muutunud trolliks.
Wikipedia defineerib trolli nii:
tsitaat: |
"In Internet slang, a troll (/ˈtroʊl/, /ˈtrɒl/) is a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people,[1] by posting inflammatory,[2] extraneous, or off-topic messages in an online community (such as a forum, chat room, or blog), either accidentally[3][4] or with the deliberate intent of provoking readers into an emotional response[5] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion.[6]" |
Põhjus on ju lihtne: üks netiajakirjanduse ärimudeleid on klikkide ja lehenäitamiste pealt teenimine ja selleks, et inimene klikiks, on ta vaja meelitada seda tegema. Meediakanalites on ju tööl kohe spetsiaalsed inimesed selleks, kes sorteerivad üldisest voost välja artikleid, mis nende arvates võiksid muutuda viraalseks, panevad neile pealkirjad, mis viraalsuse võimalust veelgi suurendavad ("Vaata uskumatult liigutavat fotoseeriat sellest, kuidas hülgeema oma poegi jääkaru eest kaitseb", "10 viisi, kuidas värske õhk su lapse elu ohustab", "Vaata kohe: kuuma tennisekaunitari paljastav seelikuapsakas" jne). USA saidi Upworthy case studysid on viimasel ajal mitmeid mööda netti ringi liikunud ja nad üldse ei varjagi, et nende eesmärk on ainult see, et inimesed sheeriks ja laigiks.
Üks peamisi asju, mida trollide vastu soovitatakse, on mitte neist välja teha. Kui sa ei lasku trolliga netis vaidlusesse, ei sõima teda, ei viita talle ega ähvarda teda politseiga, siis tal hakkab igav ja ta läheb lihtsalt minema. Trollid toituvad tähelepanust. Samamoodi on nende trollivate uudistega: kui neid mitte avada, siis lõpuks neid enam ei tule, sest need uudised on nagu juustutükk hiirelõksu peal. Sa lähed sinna, nuhid natuke, katsud seda käpaga ja -- põmm! -- sinust ongi saanud kellegi teise toit. Mõned inimesed proovivad olla kavalad ja avavad trollide kirjutatud uudised ainult korraks, hästi kiiresti, et näha, kes sellise mõttetu jaburuse kirjutanud on. Guess what? Lõks plaksatas just kinni ja sinust sai ikkagi kellegi teise toit. Niisiis, ära katsu juustu, ära toida trolli!.
Loe edasi: https://www.facebook.com/henrikroonemaa/posts/10152139930979769
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
nexus4
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.03.2012
|
06.01.2014 19:03:08
|
|
|
ot: viraalne
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
06.01.2014 19:09:58
|
|
|
Loeks nüüd sedasama pealkirja, vaadake, Roonemaa on troll. Kui kirjavahemärkidesse süveneda siis mitte, aga mis on seesama esimene mulje mis klikkima kutsub?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Goon
Kreisi kasutaja

liitunud: 12.06.2005
|
06.01.2014 19:10:56
Re: Henrik Roonemaa: Kas sa oled troll või vaal? |
|
|
Üldiselt ma pole hr Roonemaa´ga nõus paljudes asjades, eriti mis puudutas ACTA´t ja kuidas ta kaitses seda. Kuid selle jutuga praegu olen nõus. Ajakirjandus ju püüab leida selliseid teemasi leida, mis inimestel emotsioone esile kutsuvad, sest nii saavad nemad oma klikid kätte ja reklaamiraha juurde küsida. Hea näide on Õhtuleht, et kui tahate näha mis ajakirjanduses KÕIK valesti on, siis külastage seda lehte . Ühtlasi viimasel ajal olen märganud, et kui küsimärk kuhugi teksti taha panna, siis võiks justkui igast si__ kirjutada lehes. näiteks http://www.ohtuleht.ee/559561/vaata-kas-on-ikka-sobilik-et-madonna-positas-internetti-foto-alkoholipudeliga-poseerivast-13aastasest-pojast
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
06.01.2014 19:19:53
Re: Henrik Roonemaa: Kas sa oled troll või vaal? |
|
|
Goon kirjutas: |
Üldiselt ma pole hr Roonemaa´ga nõus paljudes asjades, eriti mis puudutas ACTA´t ja kuidas ta kaitses seda. Kuid selle jutuga praegu olen nõus. Ajakirjandus ju püüab leida selliseid teemasi leida, mis inimestel emotsioone esile kutsuvad, sest nii saavad nemad oma klikid kätte ja reklaamiraha juurde küsida. Hea näide on Õhtuleht, et kui tahate näha mis ajakirjanduses KÕIK valesti on, siis külastage seda lehte . Ühtlasi viimasel ajal olen märganud, et kui küsimärk kuhugi teksti taha panna, siis võiks justkui igast si__ kirjutada lehes. näiteks http://www.ohtuleht.ee/559561/vaata-kas-on-ikka-sobilik-et-madonna-positas-internetti-foto-alkoholipudeliga-poseerivast-13aastasest-pojast |
Väikseks lisaks - väga tihti määrab hoopis reklaamimaailm hoopis selle, mida meediakanal kajastama peab. Kui tahad raha, siis kajastad ning kui ei kajasta, siis leiame hoopis mõne teise meediakanali, kes seda raha endale tahab.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
Celion
HV kasutaja

liitunud: 31.10.2002
|
06.01.2014 19:23:32
|
|
|
Betteridge'i seadus - kui pealkiri lõpeb küsimärgiga, on vastuseks ei.
Teemasse - siia alla peaks ideeliselt käima ka sisutühjad ainult kommentaaride genereerimiseks mõeldud artiklid, nagu Delfi iga-aastane "Kas oled kella keeramise poolt või vastu?" Sama lugu turvavööde ja muu sellisega, mida on vaja pidevalt uuesti "arutada".
_________________ Ostan Roger Zelazny "Amberi kroonikad" (soovitatavalt eesti keeles). |
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
meelis94
HV vaatleja
liitunud: 18.06.2013
|
|
tagasi üles |
|
 |
tiirP
HV Guru

liitunud: 07.01.2005
|
06.01.2014 20:56:25
|
|
|
meelis94 kirjutas: |
Kas keegi postitaks palun selle artikli täismahus siia teemasse?
Irooniliselt on käesolev uudis justkui üleskutse inimestele mitte vajutama neid kuritarvitavatel linkidel, kuid uudis ise sisaldab just täpselt seda. |
Henrik Roonemaa kirjutas: |
Samamoodi on nende trollivate uudistega: kui neid mitte avada, siis lõpuks neid enam ei tule... |
|
|
Kommentaarid: 114 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
106 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
06.01.2014 21:05:49
|
|
|
meelis94, aga palun
tsitaat: |
Henrik Roonemaa
2 hours ago · Edited ·
Kas sa oled troll või vaal?
Wikipedia defineerib trolli nii:
"In Internet slang, a troll (/ˈtroʊl/, /ˈtrɒl/) is a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people,[1] by posting inflammatory,[2] extraneous, or off-topic messages in an online community (such as a forum, chat room, or blog), either accidentally[3][4] or with the deliberate intent of provoking readers into an emotional response[5] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion.[6]"
Siiani oleme vast kõige enam harjunud trolli mõistet kasutama tüütute netikommentaatorite puhul, kes meid kiusavad, aga mulle tundub, et üha enam on meedia ise muutunud trolliks. Jah, aasta on 2014 ja ajakirjandus on muutunud trolliks.
Põhjus on ju lihtne: üks netiajakirjanduse ärimudeleid on klikkide ja lehenäitamiste pealt teenimine ja selleks, et inimene klikiks, on ta vaja meelitada seda tegema. Meediakanalites on ju tööl kohe spetsiaalsed inimesed selleks, kes sorteerivad üldisest voost välja artikleid, mis nende arvates võiksid muutuda viraalseks, panevad neile pealkirjad, mis viraalsuse võimalust veelgi suurendavad ("Vaata uskumatult liigutavat fotoseeriat sellest, kuidas hülgeema oma poegi jääkaru eest kaitseb", "10 viisi, kuidas värske õhk su lapse elu ohustab", "Vaata kohe: kuuma tennisekaunitari paljastav seelikuapsakas" jne). USA saidi Upworthy case studysid on viimasel ajal mitmeid mööda netti ringi liikunud ja nad üldse ei varjagi, et nende eesmärk on ainult see, et inimesed sheeriks ja laigiks.
Kui seda teeb veebisait, mis on selle kohta teinud full disclosure'i, siis on üks asi, aga üha enam torkavad selliseid asju oma uudistevoogu sisse ka nn päris väljaanded. Nii Eestis kui välismaal. Kui sa kirjutad rabavalt kõlava, aga küsimärgiga uudise, on see trollimine. Kui sa proovid puhuda üles emotsionaalset skandaali ega lase faktidel end segada, on see trollimine. Kui sa kirjutad või avaldad arvamusloo, mille eesmärk on lihtsalt mingile grupile inimestele võimalikult valusalt jalgade vahele virutada, on see trollimine. Kui sa kirjutad uudise jõletust õnnetusest või kuriteost, aga ei pane pealkirja, kus riigis see toimus, siis on see trollimine (sest kõik avavad selle, tahtes kontrollida, et ega see ometi Eestis ei olnud). Pikapeale on võimalik end treenida juba uudisele peale vaadates aru saama, kas tegemist on päris asjaga või trollimisega.
Üks peamisi asju, mida trollide vastu soovitatakse, on mitte neist välja teha. Kui sa ei lasku trolliga netis vaidlusesse, ei sõima teda, ei viita talle ega ähvarda teda politseiga, siis tal hakkab igav ja ta läheb lihtsalt minema. Trollid toituvad tähelepanust. Samamoodi on nende trollivate uudistega: kui neid mitte avada, siis lõpuks neid enam ei tule, sest need uudised on nagu juustutükk hiirelõksu peal. Sa lähed sinna, nuhid natuke, katsud seda käpaga ja -- põmm! -- sinust ongi saanud kellegi teise toit. Mõned inimesed proovivad olla kavalad ja avavad trollide kirjutatud uudised ainult korraks, hästi kiiresti, et näha, kes sellise mõttetu jaburuse kirjutanud on. Guess what? Lõks plaksatas just kinni ja sinust sai ikkagi kellegi teise toit. Niisiis, ära katsu juustu, ära toida trolli!
Paraku muidugi ei juhtu kunagi seda, et suur hulk inimesi saaks aru, mis on lõks ja mis mitte. Nad ikka avavad need uudised, nad ikka sheerivad neid, ikka kommenteerivad neid Facebookis ja Twitteris, ise vihast puhisedes ja selle uudise kirjutaja verist pead ajakirjanduse allakäigu trepi juures vardasse lükkides. Samas, kollane ajakirjandus on ju väga vana nähtus ja viimased sada aastat kindlasti on ta suures joones ka valget ajakirjandust üleval pidanud. Trollide kirjutatud uudised ongi uut tüüpi kollased uudised, lihtsalt hetkel on juhtunud selline õnnetus, et inimesel, kes pole kunagi kollast ajakirjandust lugenud ja kes ei taha seda teha, ei ole võimalik selle eest kuhugi peitu pugeda.
Ikka leidub keegi, kes Facebookis mõnd verdtarretavat, aga absoluutselt liialdatud ja ühekülgset uudist sheerib ja ikka leidub kümmekond inimest, kes selle üle siis kangesti vaidlema ja arutama hakkavad, Facebooki algoritm korjab selle lööma üles kui huvitava ja kasuliku (sest paljud inimesed ju kommenteerivad seda) ja tõstab uudistevoos aukohale. See oleks nagu istuda ühes avatud kontoris kahekümne kolleegiga, kelles paar-kolm viskavad pidevalt õhku mõttetuid provokatiivseid väiteid ja annavad soovimata soovitusi selle kohta, kuidas toataimi paremini kasta ja talvel näonahka hooldada ning kellega siis kümme inimest kirglikku vaidlusse asub. Sa ei taha seda, sa ei palunud seda, aga sa ei saa ka mitte kuhugi selle eest põgeneda. Kui sa parajasti lifti oled astunud, siis leiad sa end koos kellegagi, kes 19. ja 18. korruse vahel küsib, mida sina arvad maanteel liiga aeglaselt sõitjatest ja parklaautomaadi järjekorras tahab keegi sulle kindlasti rääkida, kuidas ta Twitteris Rosimannusega vaidles.
Ainus hea asi selle kõige juures on tõsiasi, et pole mingit alust väidetel, et inimesed ehitavad internetis enda ümber mulli asjadest, tõekspidamistest ja inimestest, kes neile meeldivad ning seetõttu jääb neil sündmuste ja asjade kohta saamata teine vaade. Mingit internetimulli ei eksisteeri, sest seda lihtsalt pole võimalik enda ümber ehitada. Pigem oleme me kõik mässitud kärbsepaberisse, kuhu kõik mööda lendav kohe kinni jääb. Ja mitte mingit pääsu sellest ei ole, ilmselt isegi täielik väljalülitumine ei aitaks, sest see müstiline asi nimega "kõneaine" saab sind kusagilt ikka kätte.
Ainus asi, mis vist aitab, on õppida vaatama üle ja mööda. Mitte avama, mitte klikkima, mitte mõtlema, mitte sekkuma. Vaalad, muide, toituvad niimoodi, et neelavad korraga hästi palju vett alla, aga seal olevatest asjadest vaid neile eluks vajalik osa jääb hammaste vahele kinni ning muutub toiduks. Proovime siis elada rohkem nagu vaalad!
1Like · · Share
13 people like this.
Kajar Kase Nojah. Ma olen seisukohal, et tasuta meediale tarbijana kvaliteedinõuete esitamine on mõttetu - tasuta meedia kliendid on reklaamitellijad, silmamunad ekraani taga on toode, mida müüakse. Kui tahad paremat toodet, tuleb raha välja käia või avalik-õiguslikku varianti kasutada, mille eest sa niikuinii maksad.
Töötasin Postimees online'is sel ajal kui käivitati kampaania "ära kliki sital". Kampaania oli igati tore, aga ei avaldanud lugeja numbritele absoluutselt mitte mingisugust mõju.
2 hours ago · Like · 3
Tõnu Runnel Kajar — kvaliteedinõudeid trollile ei pea tõesti esitama. Aga shut up and take my money, meedia. Maksan Wiredile, Guardianile, NGle ja nõuan neilt. Tahaksin mõnele reklaami- ja trollivabale, ajumittevabale eestikeelsele ka maksta. Ekspressi, Päevalehte tellin, aga rohkem avansina. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
UrmoZ
HV Guru

liitunud: 06.01.2005
|
07.01.2014 03:06:43
|
|
|
- mitte niivõrd troll, vaid klikihoor.
Viimaste aastate jooksul on õnnestunud aru saada, milliste artikli pealkirjade eesmärk on lihtsalt klikke püüda. Mitmed petavad siiski ära.
_________________ Tehinguid ei ole võimalik teha vahemikus 3. - 13. juuli.
Amazon - will not buy! |
|
Kommentaarid: 219 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
199 |
|
tagasi üles |
|
 |
d3t
HV Guru

liitunud: 14.05.2004
|
07.01.2014 18:15:08
|
|
|
meelis94, lõika ennast siis juba Googli otsingust ka ära [psudoprobleemid]
_________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine |
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
72 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|