Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
08.01.2013 14:58:36
SAS arendab lennuki pardal pakutavat WiFi teenust |
|
|
Eelmise aasta lõpus asus lennufirma SAS tugevdama oma pardal pakutavat WiFit, mille jaoks käivitati uus avaleht pakkumaks tasuta digitaalset meelelahutust ja teenuseid kõigile reisijatele. Reisijatel on lisaks podcast’i Alex & Sigges tasuta kuulamisele veel ligipääs SASi veebilehele, reisinõuannetele, uuele portaalile My SAS Idea ja EuroBonus poele. Kui reisija soovib, siis saab osta ka piiramatu ligipääsuga internetikasutuse. Need reisijad, kes lendavad Economy Extra või Business klassis ja EuroBonus Gold püsikliendikaardi omanikud, saavad internetti kasutada tasuta.
Loe edasi Tarbija24-st.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Marie
HV Guru
liitunud: 23.06.2003
|
08.01.2013 15:49:39
|
|
|
Et, siis nüüd võivad igasugused raadioseadmeid lennukites reisiatel kasutuses olla, eks nii kaua kuni mõni alla kukub.
Mugav võimalus mõnel terroristist häkkeril lennuki automaatjuhtimine ilma juhikabiini sisenemist üle võtta.
_________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W |
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
|
ThedEviL
HV Guru
liitunud: 13.03.2003
|
08.01.2013 15:56:28
|
|
|
Marie kirjutas: |
Et, siis nüüd võivad igasugused raadioseadmeid lennukites reisiatel kasutuses olla, eks nii kaua kuni mõni alla kukub.
Mugav võimalus mõnel terroristist häkkeril lennuki automaatjuhtimine ilma juhikabiini sisenemist üle võtta. |
bullshit
Mine võta Sebe Tallinn-Tartu bussi juhtimine kõigepealt üle, ja siis tule rääkima, et mingi terrorist hakkab lennuki juhtimist üle wifi kaaperdama
|
|
Kommentaarid: 108 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
|
Aeron
HV Guru
liitunud: 11.02.2002
|
08.01.2013 15:57:38
|
|
|
Ju ka sellele on mõeldud ning viimases hädas saab alati manuaalile lülitada...
Tarbija seisukohast igati teretulnud nähtus. Oli juba aeg ka... mõne uudsiteportaali võiksid tasuta ikka kätte anda.
_________________ Võib öelda,et ma olen liigselt enesekeskne,aga mind see ei häiri
Tulge kõik HV rahvaga jalkat mängima!| |
|
Kommentaarid: 70 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
|
alliance
The Transporter
liitunud: 23.11.2004
|
08.01.2013 15:58:50
|
|
|
no kõik arvavad et lennuk on keerukam tehnoloogia, raudselt on wifi lennukiga ühenduses jne
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 531 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
5 :: |
431 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
08.01.2013 16:01:00
|
|
|
Muuseas, juba 10 aasta tagasi tehti see asi pilootprojekti korras ära, Lufthansa poolt.
Kasutajatele anti kasutamiseks ka läpakad jne.
tsitaat: |
Lufthansa launches onboard WLAN service
January 15, 2003
IDG News Service - On flight LH 418 from Frankfurt to Washington, Lufthansa AG today began a three-month trial of a new onboard wireless broadband service that allows travelers to connect to the Internet some 30,000 feet in the sky.
Lufthansa is the first airline in the world to provide a high-speed wireless LAN service during a scheduled flight, the company said in a statement.
The German airline is working with Connexion by Boeing, a unit of The Boeing Co., to provide the satellite-based onboard data communications service, called FlyNet. The two companies have been collaborating since June 2001.
On the ground, Lufthansa is partnering with Vodafone Group PLC to provide WLAN services in 55 airport lounges around the globe. The lounge service will be available in March
Lufthansa's airborne WLAN service will be available for free to all passengers on flights between Frankfurt and Washington until April 15, the airline said. Beginning in 2004, the service will cost between $32 and $37 per flight, it said. Passengers can use bonus miles as part of Lufthansa's Miles&More frequent-flier program to pay for the service.
Users will be able to download from the Internet at speeds up to 3M bit/sec. and upload, initially, at speeds up to 128K bit/sec., according to Lufthansa. The upload speeds will later increase to 750K bit/sec., it said.
Lufthansa has lined up several large companies, such as BASF AG, Siemens AG and Software AG, to take part in the pilot service and test access to their own corporate intranets and mail servers via a virtual private network connection, the airline said.
Cisco Systems Inc. is providing technology for the onboard 802.11b-based network, which offers wireless connectivity throughout all cabins, in addition to wireline connectivity via an Ethernet connector in the passenger seats, according to a company statement. Five Cisco Aironet 350 series access points have been fitted throughout the plane, along with one Cisco 3640 router and nine Cisco Catalyst 3548 XL series switches, the company said. Cisco's equipment has been modified, tested and certified by Lufthansa to meet civil aviation regulations, it said.
Users can connect any standard notebook to the onboard network via an Ethernet network cable, according to Lufthansa. During the pilot program, several notebook computers from Fujitsu Siemens Computers (Holding) BV, equipped with WLAN cards, will be available onboard to use for free, the airline said.
The FlyNet portal, which was developed with German content provider Tomorrow-Focus AG, provides a range of current information, including financial, travel and lifestyle news, as well as information from Lufthansa, according to the airline.
By mid-2004, Lufthansa plans to introduceFlyNet throughout its long-range fleet consisting of 80 aircraft, the airline said.
Connexion by Boeing faces competition from other companies, including Tenzing Communications Inc. and Verizon Communications Inc., which are pushing their own narrowband onboard systems (see story). However, neither has yet to launch a more advanced broadband service. |
Allikas: http://www.computerworld.com/s/article/77600/Lufthansa_launches_onboard_WLAN_service
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
08.01.2013 19:33:52
|
|
|
Kaaperdamine pole võimalik, sest süsteemid on füüsiliselt lahus üksteisest.
Ka telefonide GSM sagedused ei häiri tänapäeval lennukeid enam, kuna iga vähemgi uuem lennuk on korralikult varjestatud igasugu välismüra vastu.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
08.01.2013 19:35:43
|
|
|
Kas need lennuki navigatsioonisüsteemid jms pole mitte varjestatud?
Korduvalt on mul Aasia reisidel telefonid sisse jäänud - Cogito ergo sum
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Marie
HV Guru
liitunud: 23.06.2003
|
08.01.2013 19:41:59
|
|
|
ThedEviL kirjutas: |
.... Mine võta Sebe Tallinn-Tartu bussi juhtimine kõigepealt üle, ja siis tule rääkima, et mingi terrorist hakkab lennuki juhtimist üle wifi kaaperdama |
Mis see wifi siia puutub, jutt on raadioseadmetest, kas tänapäeva bussid sõidavad autobiloodiga Tallinnast - Tartu.
_________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W |
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
08.01.2013 19:44:20
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Kas need lennuki navigatsioonisüsteemid jms pole mitte varjestatud?
Korduvalt on mul Aasia reisidel telefonid sisse jäänud - Cogito ergo sum |
Just kirjutasin ju, et kõik on varjestatud niikuinii, see on nõudmine uute lennukite tootmisel.
Ei taheta lubada, sest keegi ei taha ju vastutust endale võtta, kui mõni lennuk alla kukub ja siis oleks ju hea süüdistada reisija kasutatavat seadet.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
liitunud: 27.01.2003
|
08.01.2013 19:57:06
|
|
|
mikk36 kirjutas: |
Kaaperdamine pole võimalik, sest süsteemid on füüsiliselt lahus üksteisest.
Ka telefonide GSM sagedused ei häiri tänapäeval lennukeid enam, kuna iga vähemgi uuem lennuk on korralikult varjestatud igasugu välismüra vastu. |
Voin kinnitada. Lyitasin lennuajal mobla sisse, prooisin konesid teha, ei onnestunud ja lennuk alla ei kukkunud.
_________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..." |
|
Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
tagasi üles |
|
|
ThedEviL
HV Guru
liitunud: 13.03.2003
|
08.01.2013 20:01:03
|
|
|
Marie kirjutas: |
ThedEviL kirjutas: |
.... Mine võta Sebe Tallinn-Tartu bussi juhtimine kõigepealt üle, ja siis tule rääkima, et mingi terrorist hakkab lennuki juhtimist üle wifi kaaperdama |
Mis see wifi siia puutub, jutt on raadioseadmetest, kas tänapäeva bussid sõidavad autobiloodiga Tallinnast - Tartu. |
Canbus
http://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus
Kuna bussidel on elektriline roolivõim, elektrilised pidurid, elektriline gaasipedaal, elektriline käiguvahetus siis mis tähtsust mingi autoPiloot omab?
Häki wifiga sisse ja kuku lammutama
Natuke absurdne on mõelda, et kui lennukis on wifi, on see kindlasti lennuki juhtseadmetega läbi häkitava tulemüüri ühendatud.
See läheb kategooriasse fooliummüts ja hallitavad pähklid.
|
|
Kommentaarid: 108 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
|
Marie
HV Guru
liitunud: 23.06.2003
|
08.01.2013 20:14:26
|
|
|
ThedEviL kirjutas: |
...
Natuke absurdne on mõelda, et kui lennukis on wifi, on see kindlasti lennuki juhtseadmetega läbi häkitava tulemüüri ühendatud.
See läheb kategooriasse fooliummüts ja hallitavad pähklid. |
Maapealt on autopiloot paljudel uusimatel lennukitel juhitav, tahad väita, et selleks ei kasutata arvutit ja vastavaid raadioside vahendeid, arvutile võid mis tahes seadme külge monteerida, sina pole selleks võimeline, aga see ei tähenda, et see poleks võimalik.
_________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W |
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
|
ThedEviL
HV Guru
liitunud: 13.03.2003
|
08.01.2013 20:34:59
|
|
|
Marie kirjutas: |
ThedEviL kirjutas: |
...
Natuke absurdne on mõelda, et kui lennukis on wifi, on see kindlasti lennuki juhtseadmetega läbi häkitava tulemüüri ühendatud.
See läheb kategooriasse fooliummüts ja hallitavad pähklid. |
Maapealt on autopiloot paljudel uusimatel lennukitel juhitav, tahad väita, et selleks ei kasutata arvutit ja vastavaid raadioside vahendeid, arvutile võid mis tahes seadme külge monteerida, sina pole selleks võimeline, aga see ei tähenda, et see poleks võimalik. |
Lennukid ei ole maapealt juhitavad. Neil on preset landing sequence.
See süsteem ei ole ikka selline, et keegi maapealt võtab lennuki juhtimise üle ning kohe kindlasti ei ole lennuki juhtimismoodulid ühendatud wifi võrku.
Sama tõenäoline oleks, et New York>Chicago lennuk okupeeritakse terroristi poolt, kes istub tahvelarvutiga Põhja Korea ainukese GSM masti leviga kaetud kuivkäimlas.
|
|
Kommentaarid: 108 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
08.01.2013 21:17:31
|
|
|
Marie, maa pealt saadetakse lennukile vaid niipalju signaaliga infot, et kirjeldada soovitatavat maandumistrajektoori, teatud punktide asukohti ruumis jne. Reaalselt maandumise teeb siiski lennukis asuv autopiloot või inimpiloot.
Eemalt reisilennukite juhtimine on võimatuks tehtud just turvakaalutlustel.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
Marie
HV Guru
liitunud: 23.06.2003
|
08.01.2013 21:44:58
|
|
|
ot: |
Põhimõtteliselt võivad praegused suured lennukid õhku tõusta, lennata ning maanduda varem etteantud kava järgi. Algselt loodi autopiloot selleks, et see korraldaks juhtimist pikkade lendude ajal. Nüüd jälgib autopiloot sisuliselt kõiki olulisemaid lennul vaja minevaid numbreid, lisaks veel salongi rõhku ning muud reisijatega seonduvat. |
See polnud minu kirjutatu, vaid mujalt kopeeritud teks, kuidas neid sõidumarsruute sinna pardakompuutrise viiakse, mälupulga või mõne muu füüsilise andmekandjaga.
Eemalt juhitavuse mittevõimalikust ...
_________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W |
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
|
ufo56
HV Guru
liitunud: 18.11.2004
|
08.01.2013 22:07:19
|
|
|
Marie kirjutas: |
ot: |
Põhimõtteliselt võivad praegused suured lennukid õhku tõusta, lennata ning maanduda varem etteantud kava järgi. Algselt loodi autopiloot selleks, et see korraldaks juhtimist pikkade lendude ajal. Nüüd jälgib autopiloot sisuliselt kõiki olulisemaid lennul vaja minevaid numbreid, lisaks veel salongi rõhku ning muud reisijatega seonduvat. |
See polnud minu kirjutatu, vaid mujalt kopeeritud teks, kuidas neid sõidumarsruute sinna pardakompuutrise viiakse, mälupulga või mõne muu füüsilise andmekandjaga.
Eemalt juhitavuse mittevõimalikust ... |
[21:05] <prot> FMS kaudu toksid sisse, et kust kuhu
[21:05] <prot> aegajalt uuendatakse seal lennuplaane
[21:05] <prot> ja lennuk ise kalkuleerib sulle parima tee
[21:05] <prot> ise määrad, et mis oluline on, et kas kiirus või kütusekulu vms
[21:05] <prot> uuematel on nii
[21:05] <prot> FMS on see süsteem
[21:05] <prot> Flight management system
[21:06] <prot> http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_management_system
[21:06] <prot> see
[21:06] <prot> Given the flight plan and the aircraft's position, the FMS calculates the course to follow. The pilot can follow this course manually (much like following a VOR radial), or the autopilot can be set to follow the course. |
_________________ Lae pildid -> pilt.io |
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
66 |
|
tagasi üles |
|
|
ReinZ
HV kasutaja
liitunud: 16.01.2003
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
|
Marie
HV Guru
liitunud: 23.06.2003
|
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
13.04.2013 20:58:30
|
|
|
Kui natukenegi seda esitlust lugeda, siis jääb mulje, et see nutirakendus on seal üks väiksemaid osasi, kuna sul on ka riistvara vaja, mis oskaks suhelda selle lennukiga.
Suvaline nutitelefon seda ei oska ja lisaks pead spets karbi sinna külge ikkagi ühendama.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
Marie
HV Guru
liitunud: 23.06.2003
|
13.04.2013 21:27:02
|
|
|
tsitaat: |
see nutirakendus on seal üks väiksemaid osasi, kuna sul on ka riistvara vaja, mis oskaks suhelda selle lennukiga.
Suvaline nutitelefon seda ei oska ja lisaks pead spets karbi sinna külge ikkagi ühendama. |
Põhiline point on siiski see, et lennuki juhtimise saab eemalt üle võtta, mitte ei pea paika väide, et lennuki juhtimine arvuti abil eemalt on võimatu.
_________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W |
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
13.04.2013 22:23:36
|
|
|
Marie kirjutas: |
tsitaat: |
see nutirakendus on seal üks väiksemaid osasi, kuna sul on ka riistvara vaja, mis oskaks suhelda selle lennukiga.
Suvaline nutitelefon seda ei oska ja lisaks pead spets karbi sinna külge ikkagi ühendama. |
Põhiline point on siiski see, et lennuki juhtimise saab eemalt üle võtta, mitte ei pea paika väide, et lennuki juhtimine arvuti abil eemalt on võimatu. |
Võiksid veel korra üle lugeda - jutt pole ju sellest, et lennukit eemalt juhitakse - jutt käib sellest, et nüüd pole enam arvutit vaja, sama asja saab ka nutitelefoni teel teha.
Lennukisignaalide kinnipüüdmine ja siis arvutiga signaali manipuleerimine on ikka juba väga vana teema.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
|
|