Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
11.03.2013 09:56:22
e-Eesti – maailm tunnustab, eestlased nurisevad |
|
|
Meie e-riiki tunnustati rahvusvahelisel tasemel kõrgelt, kui majandusaasta aruannete elektroonilise esitamise keskkond valiti viimase kümne aasta maailma parimaks e-riigi lahenduseks. Kodumaine statistika näitab aga, et erinevalt ettevõtetest kipuvad kodanikud e-teenuseid vähe kasutama ning nende töökindluse ja keerukuse üle nurisema, märgib majandusministeeriumi osakonnajuhataja Janek Rozov.
Loe edasi Äripäeva blogist.
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
DigeBeni
HV Guru

liitunud: 06.11.2001
|
11.03.2013 11:14:44
|
|
|
... aga loomulikult nurisevad ja seda põhjusega ega formaalselt eksisteeriv teenus ei tähenda paraku veel reaalselt toimivat lahendust. Väga paljudel juhtudel saab küll mingi protsessi interneti teel algatada, kuid enamikul juhtudest tuleb see lõpule viia ikka mingis kontoris plankette täites või allkirja andes. Oleks see siis kõik, kaugel sellest, ametkonnad ei suuda ka omavahel koostööd teha ja inimene peab olema see, kes bitide ja baitide asemel ametkondade vahet jookseb ja igal sammul tõestab, et ta ei ole tegelikult kaamel. Ometi on kõik info ametkondadel olemas ja sidusa süsteemi korral võiks piisata vaid ühest avaldusest, mis on digitaalselt allkirjastatud, et panna rattad liikuma aga ei, ikka peab kodanik sukelduma bürokraatia mädasohu, kus teda ametnikud edasi tagasi väntsutavad ...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
 |
namstoop
HV Guru

liitunud: 05.11.2001
|
11.03.2013 12:43:08
|
|
|
Einoh muidugi on arenguruumi veel kõvasti, aga samas on ikka üsna palju asju, mida naljalt enamikest teistes riikides ei leia ning asjaajamiskiirus on väga vingel tasemel
Põhiprobleem on hetkel vist tõesti see, et ei suudeta erinevaid asju ühtseks tervikuks siduda ning olemasolevat infot maksimaalselt ära kasutada. Aga ma eeldaks, et töö selles suunas siiski käib
_________________ verba volant, scripta manent
Hoiatus! Olen sinu postituses olevate lolluste ja nõmeduste vastu allergiline. Lolluste ilmnemisel võib kaasneda raskekujuline sarkastiline reaktsioon. |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
1 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002
|
11.03.2013 12:48:27
|
|
|
namstoop kirjutas: |
Einoh muidugi on arenguruumi veel kõvasti, aga samas on ikka üsna palju asju, mida naljalt enamikest teistes riikides ei leia ning asjaajamiskiirus on väga vingel tasemel (y) |
Just. Hiljuti oli vaja sotsiaalsfääris kõvasti paberit määrida ning kuigi mõnes kohas algul arvati, et äkki ikka tulete kohta x ajal y siis kokkuvõttes sai kõik elektrooniliselt ära teha (nii KOV kui riigi tasemel). Samalaadne kogemus oli ka pangaga suuremamahulise tehingu puhul.
Pigem mõnikord paneb jah kulmu kergitama kui tahetakse absurdseid asju kui ometi nii Sina kui ametnik teavad, et Süsteemis (tm) on kogu info olemas aga ikka pead ise võimlema ja korduvalt ja korduvalt infot edastama. Aga tegelikult ka selles vallas on näha kuidas asi susiseb. Pigem on mõistlik alati kui soovitakse füüsilist kontakti veelkord üle küsida - aga äkki ikka saaks elektrooniliselt? Lepinguid saab krüpteerida ning saata isegi üle nii ebaturvalise kanali kui seda on e-mail, näiteks.
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
 |
WAV
HV veteran
liitunud: 02.03.2010
|
11.03.2013 16:36:34
|
|
|
Minu jaoks on kõige arusaamatum, miks peavad meie e-teenuste veebi-kasutajaliidesed olema nii kohmakad. Iga numbrike tuleb sisestada eraldi lahtrisse, pidevalt vajutades edasi ja tagasi nuppe, saades ootamatuid hüpikaknaid jne. Kui siis on veel vaja esitada andmed mitme subjekti/isiku kohta, siis tuleb seda vormi otsast peale uuesti ja uuesti läbida, korduvalt uuesti sisestades paljusid identseid parameetreid. Selle asemel, et esitada lihtsalt üks tekstifail (üks suur input-lahter) kus iga subjekti kõik andmed lihtsalt ühes reas järjest, tühiku või komaga eraldatult. Ning teise subjekti jaoks kopeerid selle rea järgmisele reale ning muudad vaid muutmist vajavad stringide osad ära. Ajakulu võit oleks tohutu. Lõpuks vajutad ühte "saada" nuppu ja siis saadetakse täidetud fail mingile esialgsele kontrollirobotile, kes siis ütleb kas andmed klappisid või siis näitab ära kus on võimalikud vead sees.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
Vermon
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.12.2003
|
11.03.2013 17:01:44
|
|
|
WAV kirjutas: |
Minu jaoks on kõige arusaamatum, miks peavad meie e-teenuste veebi-kasutajaliidesed olema nii kohmakad. Iga numbrike tuleb sisestada eraldi lahtrisse, pidevalt vajutades edasi ja tagasi nuppe, saades ootamatuid hüpikaknaid jne. Kui siis on veel vaja esitada andmed mitme subjekti/isiku kohta, siis tuleb seda vormi otsast peale uuesti ja uuesti läbida, korduvalt uuesti sisestades paljusid identseid parameetreid. Selle asemel, et esitada lihtsalt üks tekstifail (üks suur input-lahter) kus iga subjekti kõik andmed lihtsalt ühes reas järjest, tühiku või komaga eraldatult. Ning teise subjekti jaoks kopeerid selle rea järgmisele reale ning muudad vaid muutmist vajavad stringide osad ära. Ajakulu võit oleks tohutu. Lõpuks vajutad ühte "saada" nuppu ja siis saadetakse täidetud fail mingile esialgsele kontrollirobotile, kes siis ütleb kas andmed klappisid või siis näitab ära kus on võimalikud vead sees. |
Probleem äkki selles, et tellija soovib üks ühele digitaliseerida olemasolevat protsessi ehk siis ei mõelda, et digitaalselt võiks protsess teisiti/lihtsamalt käia ja selle ümbermõtlemise asemel tehakse tuimalt ümber.
Krediidipank on üldse lahe, pakkusid võimalust internetis liitumisleping ära täita, et siis kontoris viskad allkirja ja valmis. Kontorisse läksin visati sama vorm ette mis veebis ja täitsin uuesti
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
DigeBeni
HV Guru

liitunud: 06.11.2001
|
11.03.2013 17:46:01
|
|
|
WAV kirjutas: |
Minu jaoks on kõige arusaamatum, miks peavad meie e-teenuste veebi-kasutajaliidesed olema nii kohmakad. Iga numbrike tuleb sisestada eraldi lahtrisse, pidevalt vajutades edasi ja tagasi nuppe, saades ootamatuid hüpikaknaid jne. Kui siis on veel vaja esitada andmed mitme subjekti/isiku kohta, siis tuleb seda vormi otsast peale uuesti ja uuesti läbida, korduvalt uuesti sisestades paljusid identseid parameetreid. Selle asemel, et esitada lihtsalt üks tekstifail (üks suur input-lahter) kus iga subjekti kõik andmed lihtsalt ühes reas järjest, tühiku või komaga eraldatult. Ning teise subjekti jaoks kopeerid selle rea järgmisele reale ning muudad vaid muutmist vajavad stringide osad ära. Ajakulu võit oleks tohutu. Lõpuks vajutad ühte "saada" nuppu ja siis saadetakse täidetud fail mingile esialgsele kontrollirobotile, kes siis ütleb kas andmed klappisid või siis näitab ära kus on võimalikud vead sees. |
... paraku nõuaks see äärmiselt korrektselt vormi täitmist ja mida detailsemat infot nõutakse, seda suurem võimalus eksimiseks. Rääkimata inimestest, kellel on mingi oma arusaam, kuidas kõike täita tuleb ja olenemata puust ja punaselt kirjeldatud juhistele, oskavad ikka andmed täiesti omamoodi kirja panna. Ükski robot ei helbi seda suppi ja inimressursi kasutamine kaotaks automatiseerituse, mis on samuti selle protsessi juures taotluslik ...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
 |
alliance
The Transporter
liitunud: 23.11.2004
|
11.03.2013 23:55:32
|
|
|
See on juba rahvuslik eripära, lihtsalt peab nurisema.
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 531 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
5 :: |
431 |
|
tagasi üles |
|
 |
2korda2
HV kasutaja
liitunud: 19.07.2003
|
12.03.2013 00:34:36
|
|
|
WAV kirjutas: |
Minu jaoks on kõige arusaamatum, miks peavad meie e-teenuste veebi-kasutajaliidesed olema nii kohmakad. Iga numbrike tuleb sisestada eraldi lahtrisse, pidevalt vajutades edasi ja tagasi nuppe, saades ootamatuid hüpikaknaid jne. Kui siis on veel vaja esitada andmed mitme subjekti/isiku kohta, siis tuleb seda vormi otsast peale uuesti ja uuesti läbida, korduvalt uuesti sisestades paljusid identseid parameetreid. Selle asemel, et esitada lihtsalt üks tekstifail (üks suur input-lahter) kus iga subjekti kõik andmed lihtsalt ühes reas järjest, tühiku või komaga eraldatult. Ning teise subjekti jaoks kopeerid selle rea järgmisele reale ning muudad vaid muutmist vajavad stringide osad ära. Ajakulu võit oleks tohutu. Lõpuks vajutad ühte "saada" nuppu ja siis saadetakse täidetud fail mingile esialgsele kontrollirobotile, kes siis ütleb kas andmed klappisid või siis näitab ära kus on võimalikud vead sees. |
Mul oli paar aastat tagasi "õnn" ühe suure riikliku registri andmebaasi migreerida. Muuhulgas näiteks üks konkreetne väli "kuupäev" varchar2(20). Seda välja täitsid konkreetselt ainult sama asutuse "tädiautomaadid". Meil tuli kirjutada tubli 1,5 lehte pikk algoritm, mis suutis õigesti teisendada ca 96% väärtustest. Ülejäänud 4% jäigi lahendamata, sest võrdlemisi keeruline on teisenda väärtust "05.06.07", kui formaati pole ette antud või "21. kolmapäev" või .... ja seda olukorras, kus andmeid genereerisid asutuse enda "tädiautomaadid".
Sellise failipudru väärtus on ümmargune NULL.
Eesti e-teenuste taseme kohta on mul hea näide naise näol (tegeleb ravimite registreerimisega). Suured lääne farmaatsiafirmad ei suuda kuidagi uskuda, et nende poolt kell 12 mailiga saadetud materjal jõuab juba samal päeval korrektselt vormistatuna Ravimiametisse koos vajalike "riigilõivu" makse paberitega. Seal võtab see protsess miinimum nädala. Selliseid hästi töötavaid protsesse, millega tavainimene kokku ei puutu, on tegelikult hulgem.
Küll olen nõus, et andmete ristkasutus on endiselt lapsekingades. Selles osas on veel palju ära teha.
|
|
Kommentaarid: 7 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
 |
LiivaneLord
Sõpradele "Olavi"
liitunud: 20.06.2006
|
12.03.2013 01:17:28
|
|
|
2korda2 kirjutas: |
Mul oli paar aastat tagasi "õnn" ühe suure riikliku registri andmebaasi migreerida. Muuhulgas näiteks üks konkreetne väli "kuupäev" varchar2(20). Seda välja täitsid konkreetselt ainult sama asutuse "tädiautomaadid". Meil tuli kirjutada tubli 1,5 lehte pikk algoritm, mis suutis õigesti teisendada ca 96% väärtustest. Ülejäänud 4% jäigi lahendamata, sest võrdlemisi keeruline on teisenda väärtust "05.06.07", kui formaati pole ette antud või "21. kolmapäev" või .... ja seda olukorras, kus andmeid genereerisid asutuse enda "tädiautomaadid".
Sellise failipudru väärtus on ümmargune NULL. |
Siis oleks olnud ehk targem kuupäeva, kuu ja aasta jaoks eraldi lahter luua. Idiootki ei suuda päeva lahtrisse üle 31 kirjutada.
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
19 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
12.03.2013 01:41:23
|
|
|
LiivaneLord, oleks sa siis seda tarkust välja näidanud, kui vana andmebaasi loodi...
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
LiivaneLord
Sõpradele "Olavi"
liitunud: 20.06.2006
|
12.03.2013 01:58:23
|
|
|
mikk36, mhm, vaba vorm, andmebaas ja isemõtlevad "tädikesed" kokku ei sobi. Tegelikult vabas vormis andmete sisestamine on nõukaaegne pärand. Erinevate andmete jaoks eraldi lahtrit on tunduvalt kiirem täita ja võib kindel olla, et miski vajalik info puudu ei jää. Võimaluse korral otsin iga avalduse jaoks netist blanketi, kuna seal on kõik sobivalt kirjas.
Seda muidugi standardse avalduse korral. Näiteks politseile avalduse blanketist saab väga palju kasulikke vihjeid, mida kindlasti avaldusse lisada. Ilma selleta võib midagi meelest ära minna, pealegi seda avaldust just iga päev ei pea tavaliselt koostama.
Hiljutine kogemus - perearsti vahetus. Kuna tahtsin uut arsti silmast-silma näha, siis printisin avalduse välja, kuigi vist oleks saanud ka elektrooniliselt talle meili peale saata see. Paraku selgus, et ma oleksid pidanud eelmise arsti käest patsiendikaardi hankima (paberil!) ja talle tooma. Hiljem helistasin oma endisele perearstile ja ta lubas mu andmed digilukku kirjutada.
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
19 |
|
tagasi üles |
|
 |
dvd vader
HV Guru
liitunud: 26.09.2002
|
12.03.2013 02:30:36
|
|
|
selline jäik raamidesse surumine ei ole alati ka hea.
tore näide on see mingi arstide infosüsteem, kuhu nad patsientide andmeid sisestavad (mingil põhjusel ei jõua need andmed küll patsiendi digitaalsesse e-tervise infosüsteemi, aga see selleks). igatahes perearst avastas, et ta ei oskagi midagi teha, kuna sellist diagnoosi, nagu mulle oleks vaja olnud määrata, seal valida ei saanudki, nagu polekski olemas sellist probleemi, millega ma arsti juurde pöördusin nii et ta pidi määrama diagnoosiks sellele kõige võimalikuma lähedase haiguse, et saaks üldse töövõimetuslehte väljastada.
aga see e-tervis muidu jah... ei tööta ikka üldse. mingeid andmeid enda kohta sealt peaagu üldse ei leia, kuigi palju kordi viimaste aastatega igasuguste tohtrite juures käinud
edit: selle töövõimetuslehega on ju ka mingi naljakas teema, et seda väljastatakse paberi peal ja pean selle füüsilisel kujul tööandjale viima, kes edastab selle haigekassasse... mida k*radit??? selline süsteem siis digiajastul?
|
|
Kommentaarid: 83 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
7 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
DigeBeni
HV Guru

liitunud: 06.11.2001
|
12.03.2013 13:03:46
|
|
|
... ma pole küll digisigrimigriretseptiga lähemalt kokku puutunud, kuid vast ei ole väga vale eeldada, et seal on olemas ka kommentaaride või täiendava info jaoks mingi vabas vormis täidetav infoväli ? Samas, kui nende määratud valikute korral toimub mingit sorti automaatne filtreerimine ja seetõttu ei saa väljastada õiget rohtu vms. siis on asi küll natuke nukker. Mida olen aga tähele pannud kõigi nende süsteemide puhul, et süsteemi kasutajale pole pahatihti antud korralikku ülevaadet, kuidas süsteemi kasutada ja kuidas või mis loogikaga see toimib. Seega, teinekord on isegi võimalused olemas aga inimene, kes peaks neid süsteeme kasutama, lihtsalt ei oska seda õigesti teha ...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
 |
Leinö
HV veteran

liitunud: 07.05.2008
|
12.03.2013 13:19:22
|
|
|
Paberivaba ark-fail.
Kui info on olemas seal.. siiis milleks ma pean paberdokumentidega minema arki tõestama, et mul on B-kat luba ja kehtiv arstitõend?
|
|
Kommentaarid: 34 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
 |
|