praegune kellaaeg 16.06.2024 21:50:19
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
tiidu93
HV vaatleja
liitunud: 28.06.2008
|
15.08.2012 13:01:32
TSI 13.8V stabiliseeritud toiteploki |
|
|
On kunagi tulnud ette juhus, kus vaja 13.8V stabiliseeritud toiteallikat, millel voolutugevus rohkem kui 5A? Poodides sellised toiteallikad kallid? Siin on lihtlabane ja odav lahendus.
Ilmselgelt on vanu ATX toiteplokke igalt poolt peaaegu muidu saada. Vana toiteka otsimisel/valimisel peab kõige rohkem silmas pidama +12V siini voolutugevust. Mida rohkem, seda parem. näiteks mõnel 300W plokil lubatakse +12V juures 18A. Täitsa hea tulemus. Aga nüüd asjast lähemalt.
Ilma modimata toiteplokk annab tühijooksul +12V siinilt vaevu 11.5V välja. Mõni plokk annab ka 12.0V välja. Koormusega aga pinge langeb veelgi alla, isegi alla 10V kui toide just liiga madala pinge tõttu välja ei lüli. Asi selles, et toiteplokkidel käib pinge stabiliseerimine +5V ahela järgi suuremjaolt, natukene ka +12V järgi.
Siin üks tüüp skeem: http://www.pavouk.org/hw/atxps.png
Tagasiside reguleerimine käib TL494 kivi pin 1 kaudu. Skeemilt on näha, et feedback jookseb läbi 5.6k oomi +5V ahelasse ning läbi 27k oomi +12V ahelasse.
Mina eemaldasin 5.6k takisti (R26) ja asendasin 27k takisti (R25) 15.6k oomiga.
Tulemuseks on see, et toitekas andis välja umbes +14.00V ja seda koormates pinge naljalt enam ei kukkunud, kuna toiteploki tagasiside on nüüd +12V siinil ja nüüd toimub läbi selle reguleerimine ja stabiliseerimine.
Alati ei pea 15.6k oomise takistiga asendama, aga umbes sinnakanti peaks jääma. Nii lihtne see siis ongi!
NB: Selliseid modifikatsioone saab teha plokkidel, mis kasutavad kas TL494, KA7500 või ühe MB3*** seeria kivi.
Ma tegin ühest 250W plokist omale autoaku laadija, töötab ilusti
Loodan, et see inff oli kasuks kah.
|
|
tagasi üles |
|
|
kotkas1
HV kasutaja
liitunud: 01.02.2009
|
03.05.2013 11:36:07
|
|
|
mul oli ca aasta tagasi samasugune asi käsil ja kasutasin talvel autos. kui ploki soojenduse taha panid siis hakkas lisaveepump(enamikel bmwdel standardis) ja salongi puhur tööle ning laadis lisaks auto akut hommikul oli hea soe tulla nüüd peaks olema see süsteem võrus ühe 525tds-i peal
E 03.05.13 : täna sai üks toitekas veel tehtud ka7500b kiviga- takisti asemele sai rullreostaat pinge muutmiseks vastavalt vajadusele ja ka7500b kivil pin4(dead cycle) ühendatud pin 7 alla et saada lubatud pingeks ka üle 16v, lisaks 16v pingega kondekad +12v ja ground vahel vahetatud 35v vastu.
tulemuseks pinge muutmine ca 0.05v täpsusega 3.2v-32v ja kuni 20A seekordne ohver oli siis codegen 300xx 400W pfc
|
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|