Avaleht
uus teema   vasta Vaidlused »  Keelefoorum »  Pressiteadete keelest, stiilist ja muudest viguritest märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
WAV
HV veteran

liitunud: 02.03.2010




sõnum 27.04.2012 10:40:20 Pressiteadete keelest, stiilist ja muudest viguritest vasta tsitaadiga

Teema ei puuduta HinnaVaatlust, vaid kolmandate osapoolte tekste, mida HinnaVaatlus lihtsalt vahendab. Antud näites Elisa värske pressiteade, mille lugemine mul lõplikult harja punaseks ajas.

Kasutan siinkohal oma kodanikuõigust ja väljendan pahameelt Elisa pressiteadete koostamise jätkuvalt lohiseva ja laialivalguva, imalalt ennastülistava ja grammatiliselt raskestiloetava stiili üle.
PS! Tegelikult tahtsin seda vahetult sealsamas teemas öelda, kuid pärast oma töö valmiskirjutamist postitamisele asudes selgus, et teema ise oli juba jõutud lukku panna, seetõttu tulin nüüd siia alamfoorumisse, et juba tehtud vaev kuhugi ära sokutada icon_smile.gif

Järgnevad kaks tsitaati: Esiteks seesama pressiteade originaalis ja seejärel minupoolne redaktsioon korrigeeritud lauseehitusega ja muuhulgas paljude korduvate ning lohisevate väljendite ja sisutühjade omadussõnade eemaldamisega. Tulemus on lühem tekst, mis samas ikkagi sisaldab kogu sõnumi ilma selle sisu ja olemust muutmata. Kuna see sai praegu tehtud lihtsalt kiirkorras demo-näitena, siis ma ei pretendeeri kohe omapoolse variandi täiuslikkusele ega viimseni korrektsusele (seda saaks veelgi küll ja küll edasi lihvida). Oluline on põhimõttelise lähenemise küsimus.

tsitaat:
PRESSITEADE 27. aprill 2012 - Eesti suuruselt teise sideoperaatori Elisa kliendibaas kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga 73 000 kliendi võrra, ulatudes 2012. aasta esimese kvartali lõpus 578 000 kliendini. Elisa Eesti käive kasvas aastaga 8% võrra.

Elisa käive 2012. aasta esimese kvartali lõpus ulatus 24,8 miljoni euroni. Elisa EBITDA kasvas võrreldes 2011. aasta esimese kvartaliga 5,8% võrra.

Elisa juhatuse esimees Sami Seppäneni sõnul on Eesti suuruselt teise sideoperaatori Elisa kasvutempo käesoleva aasta esimeses kvartalis olnud jätkuvalt turu kiireim. „Oleme suutnud tarbija vajadustest lähtuvalt pidevalt värskena hoida nii äri- kui ka erakliendi pakkumised kõne- ja mobiilse interneti kasutamiseks ning sellega oleme konkurentidest selgelt ka eristunud ja edu saavutanud,“ ütles Sami Seppänen. „Ettevõtte käibe kasvu taga ongi Elisa aktiivne tootearendus, teenuste kõrge kvaliteeditase ning tarbijale meelepärane hinnakujundus,“ lisas ta.

Võrgu katvus ja andmeedastuse kiirused on omadused, mida kliendid väärtustavad täna väga kõrgelt ning seetõttu on Elisa tootearenduse kõrval sihikindlalt tegelenud ka võrgu kvaliteedi ja katvuse parandamisega. „Mobiilse andmeside kasutamismahud on kasvanud väga kiiresti – aastaga on need suisa kolmekordistunud,“ märkis Sami Seppänen. „Klientide valikute põhjal näeme samuti, et nutitelefonide populaarsus üha kasvab, sest täna kasutab juba iga kümnes Elisa klient nutitelefoni.“

Erakliendiüksuse juhi Andrus Hiiepuu sõnul on selle aasta alguses värskenduskuuri läbinud kogu erakliendi kõnepakettide valik. „Elisa on vastavalt kliendivajadustele korrigeerinud olemasolevaid ning välja toonud ka täiesti uudseid erakliendi pakette,“ ütles Andrus Hiiepuu. „Osa tarbijatest hindab täna kuluefektiivsust, millest tulenevalt pakub Elisa turu soodsaimat kõnehinda. Samas on turule tekkinud sihtrühm, kes väärtustab kvaliteedilt parimaid ja maksimaalsete funktsioonidega seadmeid – kas nutitelefone või tahvelarvuteid. Neile oleme välja töötanud innovaatilised lahendused, kus on võimalus kasutada piiramatult mobiilset andmesidet surfamiseks internetis, videote vaatamiseks ja mängude mängimiseks.“

Elisa ärikliendiüksuse juhi Jüri Teemanti sõnul on näha ärikliendi kasvavat nõudlust turul pakutavast eristuvate kõne- ja andmesidelahenduste ning samuti täiustatud rändlusteenuste pakkumiste järele.

„Ärikliendi sideturul eristuvad teenuslahendused Ring ja DuoNet on osutunud klientide seas oodatust tunduvalt populaarsemaks. Mõlemad lahendused pakuvad ärikliendile tõhusust, paindlikkust, väiksemaid kulusid ning juurutavad SmartWork`i põhist lähenemist, kus kliendil tekib võimalus teha tööd just seal, kus ta ise tahab ning kus on kõige efektiivsem,“ sõnas Jüri Teemant.
Jüri Teemanti sõnul on tänased töötamisviisid ühiskonnas täielikult muutunud. „Aeg muutub ettevõtte tegevuses üha määravamaks ning organisatsioonid soovivad suurendada oma tõhusust ja tootlikkust. Selleks otstarbeks on Elisa uudsed teenused Ring ja DuoNet suurepärased lahendused – nad parandavad tõhusust ja tootlikkust töötunde lisamata,“ lisas Jüri Teemant.
Eesti Konkurentsiameti andmetel on Elisa suuruselt teine mobiilsideoperaator Eestis, omades 30% turuosa. EMT turuosa on 45 ja Tele2 turuosa 28%.

Elisa on tänaseks kvaliteetse 3,5G mobiilse interneti levialaga katnud suurema osa Eestimaast ning koguni 90% Eesti elanikest elab Elisa 3,5G levialas. 4G testvõrgud on Elisa avanud viies Eesti linnas: Tallinna, Pärnu, Viljandi, Haapsalu ning Tartu kesklinnades ning Võrumaal Kobela alevikus. Neljanda põlvkonna LTE (Long Term Evolution) standardil põhinev võrk võimaldab klientidele tulevikus pakkuda ülikiiret mobiilset internetti. Uudse tehnoloogiaga 4G võrk tõstab mobiilse andmeside keskmised allalaadimiskiirused 20-30 Mbit/s.

Riikliku regulaatori Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) netonumbrite statistika kohaselt on käesoleva aasta esimese kvartali jooksul teiste operaatorite võrkudest Elisa võrku liikunud üle 8500 kliendi. Tele2-st omakorda on lahkunud 5049 ning EMT-st 3474 klienti.

Elisa (www.elisa.ee) on Põhjamaade juhtiv sideteenuste pakkuja, mille aktsiad on avalikult noteeritud NASDAQ OMX Helsingi börsi suurte ettevõtete nimekirjas. Elisa teenindab Põhjamaades ligikaudu kaht miljonit klienti, sealhulgas Eestis ca 500 000 klienti. Eestis suuruselt teine mobiilsideoperaator Elisa pakub oma klientidele laia valikut erinevaid mobiili- ja andmesideteenuseid. Vahendame läbi sidevõrkude inimestele elamusi ja parandame ettevõtete tootlikkust. Elisa keskendub eraklientidele ja ettevõtetele suunatud IKT- ja võrguteenuste arendamisele. Elisa ja juhtiv globaalne mobiilsideoperaator Vodafone on sõlminud laiaulatusliku koostöölepingu, mille kohaselt pakuvad ühisteenuseid 40 erinevas riigis. Elisa Eesti AS käive oli 2011. aastal 101,4 miljonit eurot.


tsitaat:
Elisal oli 2012. aasta esimese kvartali lõpus 578 000 klienti, mis on 73 000 võrra rohkem võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Käive oli 2012. aasta esimese kvartali lõpus 24,8 miljonit eurot, kasvades aastaga 8% võrra. Elisa EBITDA kasvas võrreldes 2011. aasta esimese kvartaliga 5,8% võrra.

Juhatuse esimees Sami Seppänen: "Elisa kasvutempo on käesoleva aasta esimeses kvartalis olnud jätkuvalt turu kiireim. Tarbija vajadustest lähtuvalt oleme värskena ja konkurentidest eristuvana hoidnud nii äri- kui ka erakliendi pakkumised kõneside ja mobiilse interneti kasutamiseks ning sellega oleme edu saavutanud. Käibe kasvu tagasid Elisa aktiivne tootearendus, teenuste kõrge kvaliteeditase ning tarbijale meelepärane hinnakujundus".

Kliendid väärtustavad täna kõrgelt võrgu katvust ja andmeedastuse kiirust, mistõttu Elisa on sihikindlalt tegelenud ka võrgu kvaliteedi ja katvuse parandamisega. Sami Seppänen: "Mobiilse andmeside kasutamismahud on aastaga kolmekordistunud ja täna kasutab iga kümnes Elisa klient nutitelefoni".

Erakliendiüksuse juht Andrus Hiiepuu: "Vastavalt kliendivajadustele korrigeeriti käesoleva aasta alguses olemasolevaid ning toodi välja ka täiesti uudseid erakliendi kõnepakette. Osa tarbijatest hindab täna kuluefektiivsust, mistõttu pakub Elisa turu soodsaimat kõnehinda. Samas on turule tekkinud sihtrühm, kes väärtustab kvaliteedilt parimaid ja maksimaalsete funktsioonidega nutitelefone või tahvelarvuteid. Neile oleme välja töötanud lahendused piiramatu mobiilse andmesidega internetis surfamiseks, videote vaatamiseks ja mängude mängimiseks".

Ärikliendiüksuse juht Jüri Teemant: "Ärikliendi nõudlus kasvab turul pakutavast eristuvate kõne- ja andmesidelahenduste ning täiustatud rändlusteenuste järele. Ärikliendi teenuslahendused Ring ja DuoNet osutusid oodatust populaarsemaks. Mõlemad lahendused pakuvad ärikliendile tõhusust, tootlikkuse paranemist, paindlikkust, väiksemaid kulusid ning SmartWork`i põhist lähenemist, kus kliendil tekib võimalus teha tööd seal, kus ta ise tahab ning kus on kõige efektiivsem. Tänased töötamisviisid on ühiskonnas täielikult muutunud".

Eesti Konkurentsiameti andmeil on Elisa suuruselt teine mobiilsideoperaator Eestis, omades 30% turuosa. EMT turuosa on 45 ja Tele2 28%.

Elisa on tänaseks 3,5G mobiilse interneti levialaga katnud suurema osa Eestimaast - 90% Eesti elanikest elab selle levialas. Elisa on avanud ka 4G testvõrgud Tallinna, Pärnu, Viljandi, Haapsalu ja Tartu kesklinnades ning Võrumaal Kobela alevikus. Neljanda põlvkonna LTE (Long Term Evolution) standardil põhinev võrk võimaldab klientidele tulevikus pakkuda ülikiiret mobiilset internetti. 4G võrk tõstab mobiilse andmeside keskmised allalaadimiskiirused 20-30 Mbit/s.

Käesoleva aasta esimese kvartali jooksul on teiste operaatorite võrkudest Elisa võrku liikunud üle 8500 kliendi. Tele2-st on lahkunud 5049 ning EMT-st 3474 klienti. Allikas: Riikliku regulaatori Tehnilise Järelevalve Ameti (TJA) netonumbrite statistika.

Elisa (www.elisa.ee) on Põhjamaade juhtiv sideteenuste pakkuja, mille aktsiad on avalikult noteeritud NASDAQ OMX Helsingi börsi suurte ettevõtete nimekirjas. Elisa teenindab Põhjamaades ligikaudu kaht miljonit klienti, sealhulgas Eestis ca 500 000 klienti. Elisa pakub oma klientidele laia valikut erinevaid mobiili- ja andmesideteenuseid, keskendudes IKT- ja võrguteenuste arendamisele. Elisa ja juhtiv globaalne mobiilsideoperaator Vodafone pakuvad koostöölepingu alusel ühisteenuseid 40 erinevas riigis. Elisa Eesti AS käive oli 2011. aastal 101,4 miljonit eurot.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
LiivaneLord
Sõpradele "Olavi"

liitunud: 20.06.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2012 15:30:08 vasta tsitaadiga

WAV, thumbs_up.gif thumbs_up.gif Lühem on parem. icon_razz.gif

Ise kritiseeriks veel niipalju, et lõigud võiksid olla kohati rohkem kokku liidetud, kuna praegusel juhul on igas lõigus paar lauset ja üks rida tühja.

Lisaks on natuke harjumatu lugeda teksti kujul:

üks ütles:
teine ütles:
kolmas ütles:

Esimene tsitaat on nii mõttetu, teiste ees peaks harjumuspäraselt olema lühike kirjeldus tsitaadist või tsitaat üldse ära jätta, vaid kasutada artikli koostaja oma sõnastust tsitaadist. Mina oleks ainult keskmise jutu tsitaadina kirjutanud.

Sinu teksti ikka mugavam lugeda. icon_wink.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SurfData
HV Guru
SurfData

liitunud: 19.05.2006




sõnum 27.04.2012 15:40:04 vasta tsitaadiga

väike ot, aga minul tekkis selle pressiteatega seoses pigem küsimus, et kust saadi 103% turuosa kokku? Too pressiteade oli lukus ja sinna kommenteerida ei saanud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 27.04.2012 15:46:15 vasta tsitaadiga

Ja kes pressiteateid hoolega jälgib, siis meenutab see ka juba varasemaid pressikaid.
---
Eks see paaniline pressikas oli, tingituna Tele2 viimasest teatest 2G ja 3G v6rgu uuendamisest ning 4G ehitamisest Nokia Siemens Networks kaasabil.


Postitatud Sony Ericsson mobiililt
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
WAV
HV veteran

liitunud: 02.03.2010




sõnum 28.04.2012 11:59:36 vasta tsitaadiga

LiivaneLord kirjutas:
Ise kritiseeriks veel niipalju, et lõigud võiksid olla kohati rohkem kokku liidetud, kuna praegusel juhul on igas lõigus paar lauset ja üks rida tühja.

Täiesti nõus. See üksiku lõigu tasandilt väljumine olekski kohe olnud mul järgmise redigeerimisetapi tegevuseks (ei julgenud esialgu väga kaugele minna üldpildi originaali suhtes liiga tundmatuks muutumise kartuses). Mitmes lõigus olevaid sisult sarnaseid mõtteid saaks ka kokku võtta ühe lausega.

LiivaneLord kirjutas:
Lisaks on natuke harjumatu lugeda teksti kujul:
üks ütles:
teine ütles:
kolmas ütles:

Kah igati nõus. Tegelikult aga peaks kõik need tsiteerijad-nimed üldse ära kõrvaldama ja jätma kogu teksti lihtsalt Elisa firmapoolseks jutuks. Ma ei saagi aru, miks on neil vaja toppida ükshaaval nimeliselt kogu oma juhtkonna persoonid sinna pressiteatesse kokku? Edevus? Keda need nimed huvitavad? Keda see üldse huvitab, et üks mees ütleb ühe lause, teine teise? Kõik see jutt kokku on ju firma kui terviku strateegia, mitte mingite eraisikute isiklik rida!
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Vaidlused »  Keelefoorum »  Pressiteadete keelest, stiilist ja muudest viguritest
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.