Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
mazdagti
HV veteran

liitunud: 28.05.2005
|
09.04.2010 01:10:21
Toshiba mured ja rõõmud. |
|
|
Kuna üleüldist teemat polnud ja kindlasti pole see probleem või küsimus minu esimene ja viimane, siis üldisem Toshiba teema.
Minuni siis jõudis üks A50-543 isend mis seisnud umbes 2 aastat ja ka seisma jäämise hetke töökorda ei mäletanud eelmine omanik mainida, kuna puudus laadija siis polnud vahepeal ka voolu sappa pandud. Aku laeb, laadija järgi ühendades läheb tööle nii aku kui ka laadimise mürgutuluke ning ka sisselülitamise järel nn power tuluke. Ketta tuluke ei pilguta mitte kordagi, mingeid piikse ei kostu, pilti ette ei tule ehk siis vaikusnii korpuses kui ka ekraanil. Jääb mulje nagu vool ei jõuaks kaugemale lkui see poweri tuluke korpusel. Poweri nupust välja lülitades kustub ilusti ka poweri nupp, kõik nagu toimiks.
Proovitud pärast kasutajaga laurx konsulteerimist siis cmos(biose pataka/aku eemaldamisega, käivitus ilma kõigi külge käivate elementideta, alates mälust ja lõpetades wifi-ga, nii ükshaaval kui kõik koos ja varieeruva asjade arvuga. Ootaks siis võimalikke vea võimalusi, kas tasub remontida või mitte?
EDIT: unustasin mainida et ka DVD seadet pole võimalik avada ja tuluke ei hakka sellel vilkuma.
_________________ No ikka täitsa kagu nukas!
FB Volvokodu, diagnostikaabi Võrumaal. |
|
tagasi üles |
|
 |
Atti
HV kasutaja

liitunud: 19.10.2003
|
09.04.2010 01:21:41
|
|
|
Kirjaklamber on siiani kõik optilised seadmed avanud ...
|
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
09.04.2010 07:44:55
|
|
|
L2pparite ysna levinud tyyp-probleem, et kui pikemaks ajaks seisma j22vad, siis enam ei taha k2ima minna. S.t. detailide parameetrid muutuvad seistes ja siis see n2htus tekibki.
Aga selline asi on tagasi to"o"le saadav, otsest retsepti, kui sellist pole, kuna erinevate detailide korral on erinev tegevus.
Aga sellist detailide v2simust kohtab ka mujal, ise kohtasin 4-5 aastat seisnud sk2nneri juures. Oli samuti to"o"le tagasi meelitatav.
Postitatud mobile device
|
|
tagasi üles |
|
 |
mazdagti
HV veteran

liitunud: 28.05.2005
|
11.04.2010 20:15:46
|
|
|
Aga mis asju siis veel teha/katsetada? Kuna bios jääb kättesaamatuks siis mina hetkel rohkem ei oska. Pole ka juppe mida hakata vahetama. Kas mälu peab olema korras et bios ette manaks ennast? Või on edasine katsetamine juba suurem teadus
_________________ No ikka täitsa kagu nukas!
FB Volvokodu, diagnostikaabi Võrumaal. |
|
tagasi üles |
|
 |
WildRanger
HV kasutaja
liitunud: 03.02.2007
|
11.04.2010 23:14:05
|
|
|
Proovi erinevaid mälusid - erinevates siinides - nii et CMOS patarei ja aku on lahti ühendatud. Võta selleks ajaks küljest ära HDD ja ühe mäluga. Nii on kõige tõenäolisem BIOS välja jõuda.
_________________ Nobody is perfect but I m pretty f*cking close! |
|
tagasi üles |
|
 |
mazdagti
HV veteran

liitunud: 28.05.2005
|
12.04.2010 07:24:06
|
|
|
Olemas ainult 1 mälupulk, proovitud ilma lisadeta aga bios jäi kättesaamatuks. Korpus on vaikne kui haud, läheb põlema vaid power tuluke ja kõik. Nupust sisse ja välja toimib. Ei tea kas peab minema välise molu igaksjuhuks taha ühendama
_________________ No ikka täitsa kagu nukas!
FB Volvokodu, diagnostikaabi Võrumaal. |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
12.04.2010 07:40:05
|
|
|
Nagu juba eespool vihjasin, on see puhtalt emaplaadi viga ja muude komponentide peksmisel pole mingit m6tet.
Mul on endal k6ige vanem l2ppar samal p6hjusel oma tuttavale v2lja laenatud, et l2ppar pikaks ajaks seisma ei j22ks, kuna siis v6ib tekkida analoogne emaplaadi "hangumine". Ja siis pole teada, kas emaplaat 2rkab uuesti yles v6i mitte.
Postitatud mobile device
|
|
tagasi üles |
|
 |
marko
HV Guru

liitunud: 06.02.2003
|
12.04.2010 08:13:24
|
|
|
see on ikka natuke rariteetne keiss, et emaplaat niisama kapis seistes "hangub"... selle kartuses nüüd kinkida oma läpakas tuttavale, seda küll ei usu.
ja sinu "laialdasest vihjest" võis lugeda välja nii "jubinate jalutamisest" kuni ameerika avastamiseni, mitte konkreetset emaplaadi tüüpviga kus mingi element on oma eluea ära elanud.
lõuapoolik tõesti, aga pigem oleksid võinud konkreetselt mainida mis moodi oled oma praktikas (olen aru saanud, et oled vabal ajal nö. "elektroonika-lukksepp") varasemalt seda tüüpviga parandanud? Näiteks konkreetne vihje täpsematele elementidele mis oled välja vahetanud/ülejootnud vms. See oleks ka abistav info mitte niisama üldine mula mida ka mina siin ajan.
|
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
12.04.2010 08:27:27
|
|
|
marko: Äkki tutvuad natuke kõikvõimalike elektroonikadetailide "hingeeluga" ja siis tuled vaidled edasi.
Kui oled elektroonik, siis, tead et näiteks konensaatoritel tekivad "siselekkimised", mille tõttu on mahtuvus olematu - vist kõige tuntuim asi aastakümneid. Aga samuti võivad muutuda ka dioodide, transistoride, mikroskeemide väärused, mistõttu nad õigesti ei tööta.
Seega on tegu nähtusega, mida iga elektroonik une pealt teab. Ja kuna seda nähtust saavad tekitada erinevad detailid, siis pole ka ühtset lahendust olemas.
Või - kui Sul põlv valutab - ja Sa kirurgi juurde lähed, siis uuritakse ikka miks valutab ja vastavalt sellele valitakse ravi, mitte ei lõigata kohe jalga otsast ära ja ei panda teist asemele.
|
|
tagasi üles |
|
 |
marko
HV Guru

liitunud: 06.02.2003
|
12.04.2010 08:46:48
|
|
|
sinu juurde ma midagi remonti küll ei tooks, krt lõikadki mu toshibal jalad maha
ma usun küll, et diood põles salaja kapis läbi ja nüüd vaene toshiba ei võta pilti ette heh... remondimehe üldine mula jälle. Transid ka enamjaolt annavad otsad vooluprobleemidega või tõesti halbade kondede tõttu, mitte ei sure tüüpiliselt niisama seistes.
mind ikka huvitaks, et misasi võiks niisama seistes ära surra (peale konde) millele sa just rõhusid? Et paned töötava läppari kappi ja paari kuu pärast on kutu? See mind huvitab ja sellepärast küsin sinu kui kogemustega elektrooniku käest.
mina soovitaks mazdal teha kõigepealt visuaalne kontroll (või lasta teha kuidas mugavam) ja siis testida kuhu vool üldse jõuab, tundub, et kas midagi on eelnevalt või nüüd käivitamisel läbi põlenud. Kapis natuke seistes vaevalt seda juhtus.
|
|
tagasi üles |
|
 |
XYZ
HV Guru

liitunud: 05.11.2001
|
12.04.2010 10:08:08
|
|
|
marko, statistika on väitnud, et 90% läbipõlemisvigadest tekib sisselülitusmomendil (mõnikord ka väljalülitumismomendil). Asjale on olemas ka põhjendus - sisselülitumise vooluimpulsi väärtus on tõesti kenake amprikuhi ehki kestab vaid millisekundeid aga aeg-ajalt on see täiesti piisav. Tavainimestele jääb tihti mulje, et vahepealse seismisega läks rikki, laelambil näed heal juhul sähvatust aga elektroonikaseadmel isegi ei pruugi märgata.
|
|
tagasi üles |
|
 |
mazdagti
HV veteran

liitunud: 28.05.2005
|
12.04.2010 10:44:45
|
|
|
Seega tegelikult ju võimalik et mingid tolmuosaksesd ning staatiline elekter ja asi otsustatud
_________________ No ikka täitsa kagu nukas!
FB Volvokodu, diagnostikaabi Võrumaal. |
|
tagasi üles |
|
 |
WildRanger
HV kasutaja
liitunud: 03.02.2007
|
12.04.2010 11:36:29
|
|
|
Oleneb asukohast - laena mõni teine mälumoodul juurde saad asja selgemaks!
_________________ Nobody is perfect but I m pretty f*cking close! |
|
tagasi üles |
|
 |
mazdagti
HV veteran

liitunud: 28.05.2005
|
12.04.2010 12:58:04
|
|
|
Tehtud siis voltide mõõtmised. Kummaliseim oli muidugi see et prose jahutusele tuleb vool peale aga vent vait, ehk ongi prose hoopis maha põlenud Mis pinge ja kuidas täpsemalt peale tuleb, sellest pildil nr.2.
Link
Link
Mida veel mõõta ning kas parameetrid õiged? Kus kohast saada sellele isendile servis manuali?
WildRanger kirjutas: |
Oleneb asukohast - laena mõni teine mälumoodul juurde saad asja selgemaks! |
Lauaarvutil erroritega mäluga vähemalt sai küll bios ette manatud ilma probleemideta. Hetkel kipun arvama et viga kuskil toiteahelas pigem, tundub et oma mõistus enam välja ei vea kuna isegi mõõta ei oska õieti miskit
_________________ No ikka täitsa kagu nukas!
FB Volvokodu, diagnostikaabi Võrumaal. |
|
tagasi üles |
|
 |
marko
HV Guru

liitunud: 06.02.2003
|
12.04.2010 22:46:33
|
|
|
XYZ kirjutas: |
marko, statistika on väitnud, et 90% läbipõlemisvigadest tekib sisselülitusmomendil (mõnikord ka väljalülitumismomendil). Asjale on olemas ka põhjendus - sisselülitumise vooluimpulsi väärtus on tõesti kenake amprikuhi ehki kestab vaid millisekundeid aga aeg-ajalt on see täiesti piisav. Tavainimestele jääb tihti mulje, et vahepealse seismisega läks rikki, laelambil näed heal juhul sähvatust aga elektroonikaseadmel isegi ei pruugi märgata. |
mott
|
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
13.04.2010 09:01:04
|
|
|
Toshibade tüüpilised probleemid on seotud kehvade kondensaatoritega, mis kaotavad oma mahtuvuse.
Ja kui skeemis on selline, lekkiv, mahtuvuse kaotnud kondekas, siis on mingi pinge vale ja kontroller läpparite enam rohkem tööle ei luba.
Nii lihtne see ongi.
----------------------------------------------
marko: OT: Heietamise asemel külasta raamatukogu ja otsi endale raamat, mis kirjeldab pooljuhtelementide ehitust ja tema töötamist erinevates töötingimustes. Nii siis, kui detail töötab pidevalt, kui siis kui pärast pidevat töötamist tekib pikem "paus".
Siis saad teada, mismoodi pooljuhtelementide siirded käituvad, nende sisetakistused, sisemahtuvused muutuvad erinevates olukordades.
Mina ise kohtasin taolisi kehvi kondekaid ja pooljuhtelemente juba oma 25 aastat tagasi. Nii, et ei mitte midagi uut siin päikse all. On ainult Lp. Uskumatud Oponendid, kes arvavad, et kui IT-Jumal Google sellest ei pajata, siis seda pole olemas. Aga - ennäe imet - ikka on küll...
|
|
tagasi üles |
|
 |
mazdagti
HV veteran

liitunud: 28.05.2005
|
15.04.2010 07:38:13
|
|
|
Seega vaja ära mõõta nende ümmarguste plekist purgikeste e. kodensatorite mahtuvus? Kas ettenähtud mahtuvus peaks olema peal kirjas? Soetatud seade Vorel by Yota 81783 kui kellelegi miskit ütlema peaks ja väidetavalt saab mõõta ka mahtuvust. Kuidas aga sellega mahtuvust mõõta, minule loetavas keeles manuali pole kus oleks selle kohta miskit kirjas. Tester siis see:
Meenus veel see et testimise käigus läks prose radikas soojaks, mis tähendaks nagu et vool vähemalt ikkagi proseni jõudis. Kas siis tõesti mõttekas proovida järgi mõni teine mälu?
_________________ No ikka täitsa kagu nukas!
FB Volvokodu, diagnostikaabi Võrumaal. |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
15.04.2010 09:08:03
|
|
|
Jah, kondekatel on peal kirjas nende mahtuvus. Kuid "konks" on selles, et kondeka pead mõõtmiseks skeemist lahti jootma. Tõsi - mõnd kondet õnnestub ka skeemis mõõta, aga enamust mitte, kuna muud skeemielemendid veavad mõõteprotsessi valeks.
See läppari käitumine näitab seda, et viga pole mitte niiväga prosas ega mäludes, vaid mingis "anomaalias", mille tõttu kontroller läpparit õiges rezhiimis tööle ei luba. See on peamiselt ohutustehniline küsimus, kuna anomaaliatega töölelubamine võib võrduda - näiteks läppari detailide põlemaminemisega vms.
|
|
tagasi üles |
|
 |
mazdagti
HV veteran

liitunud: 28.05.2005
|
15.04.2010 09:48:43
|
|
|
Seega pean vist ikka asja sinu hoolde usaldama, muidu ongi varsti leegid lauapeal
_________________ No ikka täitsa kagu nukas!
FB Volvokodu, diagnostikaabi Võrumaal. |
|
tagasi üles |
|
 |
|