praegune kellaaeg 23.06.2025 12:00:03
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Ragnar7474
HV veteran
liitunud: 14.03.2006
|
18.01.2010 03:09:21
|
|
|
Sugulane on selle läbi teinud seega kinnitan Mario juttu. Enda initsiatiivi ja pealehakkamist peab meeletult olema. Kui on, siis nagu mu sugulase näitel, on võimalik leida sponsorid kõigi kulude katteks.
_________________ O: Kaevurikraami - Toiteplokid, riserid, emaplaadid, FAN controllerid jms
O/M: NVIDIA 10xx 20xx 30xx videokaarte. |
|
Kommentaarid: 93 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
89 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mario.
HV Guru
liitunud: 25.07.2004
|
18.01.2010 03:14:00
|
|
|
Ragnar7474 kirjutas: |
Sugulane on selle läbi teinud seega kinnitan Mario juttu. Enda initsiatiivi ja pealehakkamist peab meeletult olema. Kui on, siis nagu mu sugulase näitel, on võimalik leida sponsorid kõigi kulude katteks. |
Tihti ei aita ka tahtmisest. Minu tuttav käis läbi mitmeid kümneid firmasid, et saada toetust välismaale õpingutele minemiseks siiani eeskujuliku õpiedukusega, kuid majandussurutise tõttu jäi tsipakene just puudu.. Kahjuks oleneb ka rahandusest väga palju koos sinu üüratu tahte kõrval. Igasugused võimalused olenevad rohkesti hetkelisest olukorrast ja juhustest.
|
|
Kommentaarid: 274 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
2 :: |
217 |
|
tagasi üles |
|
 |
Andium
HV veteran
liitunud: 16.08.2002
|
18.01.2010 04:27:05
|
|
|
MarioA., Ma nõustun sinuga ning saan aru mida sa silmas pead. Paraku ma ei ole pidanudki silmas, et kõik ime lihtne on. Kui kõik oleks lihtne inimene ei väärtustaks ega hindaks neid. Et uusi töökohti tekiks on vaja harituid inimesi. Samuti oskustööliste, tõeliste spetsilistide puudus on igal pool maailmas. Paraku pole neid kusagilt võtta piisavalt hulgal. Vabutöökohti on alati aga puuduvad vastavate oskustega inimesed.
Ragnar7474, ja MarioA., Selle põhjuseks on just see et ümber koolitused, konsultatsioonid on viletsad. Eriti eestis. Eestis viivad neid asju tavaliselt läbi "wanna bed" või kes on äsja ülikooli lõpetanud ilma mingi elu kogemuseta. Ma olen näinud haridusasutuste ja riigisektori koolitusi ja mida finantseeritakse EU rahadest on viimsed lollused, ajaraiskamine ning raha tuulde loopimine. Mingi küpsiste kätte mängimine teistele. Pole sellist saasta enne veel oma silmaga näinud. Olen veel kokkupuutunud erinevate koolitusfirmade koolitustega mis ajab lausa oksele ning rahvas veel kiidab lakke. Neid ümberõppeid peavad läbi viima ja konsultatsiooni peavad jagama ikka profid, kellel on pikk selle ala kogemus, on vastav haridus jne. Nad peavad oskama motiveerivalt rääkida ning neile näitama, et uksed on valla kui nad ainult natuke pingutavad. Mitte mingid suvalised. Töö kaotanud inimesed pole samad inimesed enam kes on alles alustavad oma teed. See on sama hea kui õpetaja on saanud koolituse laste koolitamiseks aga läheb täiskasvanuid koolitama. Taktika ja strateegiad on teised.
näiteks UK-s, USA-s, Jaapanis, Koreas, Taiwan, Singapore tegijate firmades ei ole võimalik inimestel isegi tööle enne asuda kui nad pole nende poolset koolitust läbinud ning examid lõpus teinud. Tavaliselt õpping on 3 kuni 6 kuud ning see on selline tamp taga. Eestis firmad viskavad lihtsalt õppiku lauale ning õpi.
UK-s on 6 kuulised ümberõppe treeningud kus on ka tugev tamp taga ning kui sa oled läbi teinud on sinule kindel töökoht mõnes heas firmas olemas. Et sind sinna valitakse neid ümber õppet või treeningut läbima on raske saada.
Neid viivad läbi spetsiaalsed firmad, kes on spetsiliseerinud ainult konkreetse turu jaok, Neil on kogemused, oskused, teadmised ning teised firmad maksavad neile, et nad neile ainult parimaid inimesi koolitaksid.
Tahtminsest muidugi ei aita, ise pead tegema selleks kõike. Tahtmine on sama hea kui istud kodus ning palvetad miljoneid või kratsid tagumikku telekaees ning unistad. Kõik olenem sinu realsetest sammudest, mis sa oled nõus tegema selleks ning kui palju riskima. Ainult loeb action, action, action.
Stippi fonde on hulgi, eriti EU-s ja USA-s. Heast õppeedukusest veel ei piisa, vaadatakse ka kas sa oled aktiivne väljaspoole kooli või kooli siseselt, Hinded on nii subjektiivsed aga parem on kui oleksid head muidugi. Igal pool vaadatakse sinu tegusid mitte mida sa tahad või räägid. Paljud stippi fondid on sunnitud isegi halva õppeedukusega õpilastele ära andma sest kedagi ei ole esitanud, Kui nad stippi ära ei anna pannakse see stipp kinni. sest paljudel stippidel on kohustus teatud ajajooksul väljastada raha. minu sõbrale helistati veel mobiilile ning küsiti telefonitsi tema andmed sest ta oli valesti täitnud ankeedid. Tema eest tehti põhimõtteliselt kõik ära ning osa asju aidati veel kohapeal. Tema oli läbi lõhki kolmeline aga ta oli ainuke esitaja, oli ennast mehkerdanud ülikooli nimekirja. muidu sellised ankeedid kohe visatakse prügikasti. Temale stipp maksis aastas 2 korda eestisse edasi ja tagasi, elmaiskulud ning ülikooli maksud USA-s. Ta ei osanud ka inglise keelt hästi. Ta isegi sai kogu oma õppingu aja stippi sest ta hakkas viimaks õppima, püüdma ning tulemused ületasid stippi fondi nõudmised järgmised aastad. Ülikoolis veel eraldati veel tema uurimustööde jaoks raha. eestis oli laisk nagu lohe ning raha ei olnud ka. USA-sse läks ka seljakotis olevate paari rõiva esemega. Aga ainult, et ta pulli pärast igale poole saatis muutis tema elu. Ta nüüd siia maani USA-s töötab ning läheb MA varsti ning eestisse ei plaanigi tulla.
Õppeedukus on oskus õppida aga ei näita kas sa neid teadmisi ka oskad realses elus praktiliselt kasutada. Sellepärast vaadatakse rohkem kus sa oled osalenud ja mida vabal ajal teinud. toon lihtsa näite, Kumb jääb ellu ning tuleb paremini toime tsunglis, kõrbes, troopilises metsas. Kas Harvardi ülukoolis saanud parima hariduse selle alase või mõni kohalik kes on üles kasvanud seal ning ei ole haridusest midagi kuulnud, ei oska kirjutada ega lugeda vaid rääkimine on selge. Mina tunneksin kindlamini kohalikuga sest temal on ellujäämiseks realsed oskused olemas, Harvad oskab ainult jutustada, teab kuidas peaks tegema aga reaalselt kogemused puuduvad.
Ülikooli haridus ega muu haridus ei tee sinust mingit guru valmis, vaid pakub sinule igausguseid võimalusi ning sa ise pead nendest kaasa haarama ning tegutsema kõvasti.
Igat asja on omandada alul raske, aga pärast hakkab minema.
_________________ Olen alati ühel arvamusel inimestega, kes minuga nõustuvad. |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
18.01.2010 04:38:44
|
|
|
Vahepeale veel juttu... Üldse Eesti haridussüsteem on imelik. Põhikool on nii enam vähem aga krt gümnis tambitakse suht kõike ja korraga. Ma ei saa tõesti aru kas krt ei või juba gümnis vaikselt spetsialiseeruda kindlamas suunas.
Tahan öelda seda, et võiks olla valikuvõimalusi rohkem. Kui ma olen valinud Reaal kallaku siis ikka eeldaks reaal aineid, mitte kõike segamini ja süviti. Ehe näide on toppida kunsti ajalugu, rohkem emakeelt ja kirjandust jms reaal ainete hulka
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mario.
HV Guru
liitunud: 25.07.2004
|
18.01.2010 04:46:14
|
|
|
tsitaat: |
Ma ei saa tõesti aru kas krt ei või juba gümnis vaikselt spetsialiseeruda kindlamas suunas.
|
Meie ühiskonna inimese kujundamise probleemiks on niigi suur spetsialiseerumine, ala liinitöölise väljatöötamine. Kui sa oskad joota, laduda elektroonikakomponente kokku, aga muust maailmast ei tea midagi, khm. Tähendab, võimalik lai silmaring on kasulik, isegi kui sulle ei meeldi mingil põhjusel ajalugu, matemaatika. Spetsialiseeruda peale põhikooli keskkoolides on väga vale, see on just periood, kus me suudame omandada palju informatsiooni, kujundada oma maailmanägemust. Tahan öelda, et iga aine on kasulik.. ja täisväärtuslikkus, haritus kui selline tuleneb just võimalikult paljude ainete võimalikult sügavuti õpetamisest.
Siinkohal räägin ma endale vastu matemaatikas ja keemias näiteks, kus ma pean nõustuma Vikerraadios sõna võtnud ühe toreda vanahärrast matemaatikaõpetajaga seoses riigieksamitega. Tema avaldas selgelt arvamust, et matemaatika ja keemia, nagu nad on hetkel gümnaasiumis on puhas lollus. Enamus inimestel, kes ei spetsialiseeru kindlale erialale, pole õpituga mitte kui midagi teha ja talle piisab täiesti, ning jääb ülegi põhikoolis õpitust. Üritas võimalikult leebelt väljendada seda, et praegune matemaatika/keemia õpetamine keskkoolis on ressursi raiskamine, mida saab kasutada palju paremini noore inimese arendamiseks.
viimati muutis Mario. 18.01.2010 04:48:00, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 274 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
2 :: |
217 |
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
18.01.2010 04:48:04
|
|
|
silmaringi laindamine ei tähenda aine täie tuubiga võtmist süviti. Saab ka rahulikult ja huvitavalt. Mis silmaringi laiendamine see on kui sa 45min tunnist tundi konspekteerid detailselt ja lõpuks oled sunnitud selle kõik pähe tuupima.
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mario.
HV Guru
liitunud: 25.07.2004
|
18.01.2010 04:52:31
|
|
|
krusu70 kirjutas: |
silmaringi laindamine ei tähenda aine täie tuubiga võtmist süviti. Saab ka rahulikult ja huvitavalt. Mis silmaringi laiendamine see on kui sa 45min tunnist tundi konspekteerid detailselt ja lõpuks oled sunnitud selle kõik pähe tuupima. |
Pean tunnistama, et ajalugu on hästi meeles ja huvitav
Õpetamise tempo üle ma diskuteerida ei oska. See on iga enda subjektiivne arvamus. Samamoodi, kui palju on liiga sügavalt õppimine.
Tuttav käis noorena Inglismaal koolis. Meie mõistes UK koolisüsteemi teadmata 9-11 klass ja seal sai ta valida kõik ained ise. See annaks meile vabaduse küll kujundada ennast niipalju ja vabalt oma soovile kui võimalik.
|
|
Kommentaarid: 274 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
2 :: |
217 |
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
18.01.2010 04:56:36
|
|
|
Välismaa pidavat üldse 1a taga olema kui Eesti? vähemalt niipalju kui ma olen kuulnud siis:
US, UK ja Soomes pidavat nii olema kui Eestist tuleb siis pmst kohe 1 klass kõrgemale, mitte ei jätka samast klassist.
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mario.
HV Guru
liitunud: 25.07.2004
|
18.01.2010 04:57:24
|
|
|
Seda ma ei tea, küll aga jah kunagine paralleelklassivend läks Ameerikasse, siis matemaatika tema vanuseastmes oli sama, mida meil õpiti kolm aastat varem.
|
|
Kommentaarid: 274 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
2 :: |
217 |
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
18.01.2010 05:10:27
|
|
|
Üldiselt keskkool peaks olema kaldtee ülikooli, mitte mägi põhikooli ja ülikooli vahel ...
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Andium
HV veteran
liitunud: 16.08.2002
|
18.01.2010 06:35:09
|
|
|
MarioA., ja krusu70, Ma kahjuks ei nõustu Teie jutuga ning te võrdlete asju valesti või vaatate neid valest vinklist.
Praegu suureks komistuskiviks on saanud igalpool maailmas erinevatel tasemetel see, et haridussüsteem on täpselt samas seisuses kui ta oli selle loomisel. Meil ei ole midagi suurt muutust toimunud, ei ole kaasatud neid teadmisi mida praegu teatakse inimese psühholoogiast, NLP, kuidas inimese aju töötab ja kuidas tegelt inimene omandab teadmisi ja samuti tehnikast on saanud rohkem naljanumber kui tõsiselt võetav õppivahend. Teine suur probleem on see, need kes enamjaolt õpetavad õpetavad täpselt samamoodi kuidas neid õpetati koolis ja ülikoolis. See siis tähendab umbes 160 aastat tagasi. Sest meie koolidesse ei ole juurde tulnud väga palju noori inimesi. Mind õpetas õpetajad, kes õpetasid ka minu vanemaid. Nad õpetasid kõike täpselt sama moodi ning nad teevad ka seda siia maani.
Samuti ei suudeta aru saada, et tänapäeval pole tähtis asjade peast teadmine vaid nende kiiresti üles leidmine ja rakendamine. tänapäeval on tähtis see, kes kiiremini ja vähem liigutusi tegemata, odavamalt asja valmis teeb on võitja. Paraku meil öeldakse kohe, see pole aus, ta ei teinud nii palju tööd kui meie. Meie tegime 3 aastat aga tema tegi ainult ühe päevaga. mina ütlen siin. Loll saab kirikus ka kolakat.
Samuti iga aastaga suureneb see informatsiooni hulk mida inimene classikalises õpetamis süsteemis peaks teadma aga kunagi ei kasuta. Teine suur asi mida ei suudeta aru saada, et iga uus generatsioon on tugevam, suurem, targem, kiirem ja osavam. Iga uus generatsioon jõuab neid teadmisi omandada paljukordi kiiremini tänu nende avastustele, leiutustele ja tehnikale. See et minu ajal mida teatsid 16- 18 aastased teavad juba tänapäeval 12- 15 aastased. Näiteks 8 aastane Microsoft Certified Specialist http://arstechnica.com/microsoft/news/2009/01/boy-8.ars Ja neid selliseid noori on palju kellel on certifikaadid mis paljudele täiskasvanutele valmistab raskusi isegi.
samuti nooremas eas inimene on suuteline omandama üks kõik mis oskusi ja teadmisi ilma vaevata ja kiiresti kui neid õieti talle ette näidatakse ja piisavalt palju praktikat saab. Meie koolides tegelt inimesi ei valmistata ette realseks eluks, sest olukord on muutunud, kus inimesel peab olema rohkem oskusi ning laiem silmaring. See, et sa mõtetusi pähe tuubid ei tähenda, et sul suurem silmaring on. 80% õpilastest ei ole valmis tegelt ülikooliks ning 99% pole valmis realseks eluks sest ei õpetata ajaplaneerimist, eesmärgiseadmisi, praktilis kogemusi, rahaplaneerimist, jne. Ja kõige tähtsam ja elementaarsem asi kuidas tegelt omandada teadmisi. kuidas õppida. Meil lihtsalt öeldakse õpi homseks see ja see ära. Aga kuidas ma peaksin seda tegema. see pole nende asi.
Mida mina arvan, see mis ülikoolis vanasti õpetati tuleb juba õppetada keskkoolis ning kogu see haridussüsteem tuleb muuta praktilisemaks ning ainult õpetada realseid oskusi, analüüsima, infot otsima ja töötlema. Keemia näitest niipalju, ilma katsete tegemiseta on jah see täitsa mõttetu. Sellepärast miks ma soovitan Teil minna kuhugi välismaisesse ülikooli kus asjad on reaalselt olemas mitte ei näidata pildilt või õpetaja Maali jutustab nagu muinasjuttu kuidas keemilised reaksiionid toimuvad jne. Kus juures nii minul keemia tund oligi. nagu ajalugu ja vahelduseks ka tõsiseid arvutusi. Me ei näinud isegi katseklaasi koolijooksul.
Meie haridussüsteemis ega eesti ühiskonnas puudub just täielik spetsialiseerumine vaid soovitakse All in One. Mõeldakse, seda rohkem seda uhkem. Tegelt less is more. Meil isegi ülikoolides puudub spetsiliseerumine ja konkreetsus, igalpool aetakse mingit x mula. Kui küsida ülikooli õpilaselt mida tema eriala tähendab, siis olen kindel enamus ei oska seda lahti seletada ega midagi täpsemalt pajatada.
USA-s on kus inimene spetsiliseerub ühe konkreetse alapeale süvati ning on oma ala proff. ning sedasi saadakse ringtäis proffidega kes on kitsa valdkonnast. Ta ei leia oma riiki kaardilt aga teab oma ala väga hästi. Milleks tal seda riiki kaardilt leida kui saab netti sisse trükkida. Meil isegi firmades inimesed teevad kõike aga mujal riikides on selleks iga ala tõelised profid. Olgem ausad USA ja jaapan on oma tarkusega ja arenguga ees, nende IT alane tehnika ja netti võimalused on metsikud mida pakutakse ja eurooplased eriti eestlased võivad unistada.
Tegelt tänapäeval
Vanem generatsioon on ikka arvamusel ning oma kitsasilmaringiga mõtlevad, et inimese pea on prügikast ning peab kõike peast teadma. Teine asi kes meil haridusministeeriumis istuvad on noored neiukesed või sellised inimesed, kes pole kunagi koolis õpetamisega kokkupuutunud või ainult omavad heal juhul 2 aastat või veelgi parem on mingi muu haridusega mis ei sobikski. Samuti eestis ülikooli haridus ei määra ära kuhu sa saad tööle minna sellepärast paljud pedagoogi haridusega inimesed lähevad peale ülikooli riigisektorisse ametnikeks või poliitikuks. Ühesõnaga olen lendur aga lähen kirurgiks on meil eestis kombeks. seega need inimesed kujundavad siis meie haridust ning enda arvates teavad kõike.
mis puudutab haridussüsteemide võrdlemine riigiti. Üks kool ei määra ära tervet riigi haridusetaset ning on väga erinev piirkonniti ning kooliti. Teine asi, nende õpetamis järjekord on teine kui meil. Nad ei õpeta osasi asju mida meil õpetakse ning nende koolides õpetamine erineb ka kultuuriti. Näiteks itaalastele on tähtis loovus, eestlastele konkreetsus ning detailide rohkus. Riigi haridustaset ikka vaadake sellejärgi kui hästi rahvas elab ehk GPD. eesti on oma tasemega laias laastus samas augus nagu ida euroopa, ladina ameerika ja aafrika. Arenevate riikide seas.
Toon teile näiteks keele õpetamine. Meil koolides õpetakse ainult grammatikat ning kirjutamist. Skandinaavias ja mujal õpetakse laps enne kuulama ja rääkima ning siis alles gümnaasiumi astmes läheb grammatika tuupimiseks. Samuti seal on rohkem realset praktikat kui seda grammatika taga ajamist. Seal keelt ei õpetata nagu keelt vaid läbi teiste ainete. Eestlased oskaad vöörkeeli mitte tänu koolile vaid filmide, arvuti jne kaudu või mujal õppimisega. Skandinaavias heades koolides õpetakse laps juba max 2-3 aastaga rääkima sama soravalt kui emakeelt, meil kulub ühe ja sama asja tampimiseks terve elu. Kasu on ikka 0.
Kullaksesed, kui te soovite kuhugi jõuda, peate ise seda ikka tegema. ärge lootke, et üks haridusasutus pakub teile kõiki. Te peate ise pädevad olema ning oma vabal ajal õppima. Kui olete piisavad pädevad ning olete piisavalt ringi nuhkinud küll avanevad teile ka need head võimalused ülikoolidena ja töökohtadena.
Ainuke inimene kes teist kõige rohkem hoolib ja teid aidata saab, olete teie ise. ärge raisake aega süüdistamise, negatiivsuse külvamise, virisemise ja veskite taga ajamisega vaid tegelege oma teadmiste ja oskuste suurendamisega.
_________________ Olen alati ühel arvamusel inimestega, kes minuga nõustuvad.
viimati muutis Andium 18.01.2010 06:52:34, muudetud 5 korda |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
18.01.2010 06:40:59
|
|
|
Andium, nuh, põhimõtteliselt sama mida ma mõtlen. Täiesti nõus sellega...
Ehk kunagi lapselapsed saavad parema süsteemi...
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Andium
HV veteran
liitunud: 16.08.2002
|
18.01.2010 07:34:58
|
|
|
krusu70 kirjutas: |
[b]Ehk kunagi lapselapsed saavad parema süsteemi... |
Ära jää kunagi lootma teiste peal vaid tee ise realsed sammud. Poliitikud ega president pole kunagi huvitatud olnud rahva aitamisest vaid oma taskute täitmisest.
Praegu eesti haridust jälgides ütlen, et lapselapsed jõuavad sinna maani kus oli aafrika 50 aastat tagasi oma teadmistea. Selleks ajaks on eestlasi alles jäänud juba väga vähe vaadates hariduse füürelit ning teiste poliitikute tegusid. eesmärk eesti iive võimalikult madalale viia ning võimalikult teha kõik selle vähendamiseks ning hariduskäik lõpetada.
_________________ Olen alati ühel arvamusel inimestega, kes minuga nõustuvad. |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
DoS
HV veteran

liitunud: 19.08.2002
|
18.01.2010 08:38:34
|
|
|
Andium kirjutas: |
Meil isegi ülikoolides puudub spetsiliseerumine ja konkreetsus, igalpool aetakse mingit x mula. |
Näita parem siis ise juba eeskuju, mitte ära aja samasugust mula.
Esiteks räägid äkki siis inimestele, kuidas inimese aju töötab ja kuidas teadmisi omandab ja kuidas õigesti õpetama peaks. Minu teada ei tea keegi täpselt, kuidas asjad käivad. Teatakse üht-teist siit ja sealt, aga mingit suuremat pilti ei ole. Keda huvitab antud teema ja selle kohta uusimat infot teada soovib, siis maakeeles on väga hea koht selleks http://teadvus.wordpress.com/
Teiseks teed suure suuga maha Eesti haridussüsteemi, aga ma arvan, et lugedes seda paari aasta tagust artiklit, ei ole asi üldsegi nii hull. Pigem vastupidi. Juhiks tähelepanu just sellele lõigule
tsitaat: |
Ülesanded erinevad tavapärastest kooliülesannetest. Test uurib 15-aastase inimese igapäevaelu toimetulekuvalmidust ning selgitab, milline on Eesti kooliõpetuse seos igapäevaeluga. |
Teadmised, mida gümnaasiumis õpetatakse, sellised, mida iga endast lugu pidav tulevane kõrgharitud maailmakodanik teadma peaks. See on vundament, mis õpetab inimest aru saama, kes ta on, kus ta on, miks ta on jne. Kui ta sellest aru saada ei taha, siis ise pärast kahetseb. Ja nii ongi. Suvalise ala spetsialist peaks ikkagi teadma, kuidas ruutvõrrandit lahendada, millal ja miks IIMS toimus, mille pärast toimuvad maavärinad ja vulkaanipursked, kes oli Mozart, miks õun puu otsast alla kukub, kuidas ennast oma ema- ning veidi ka võõrkeeltes väljendada ja nii edasi. Kas või selle pärast, et teistest inimestest aru saada, nendega suhelda osata ja üldse, et elu ning edaspidine õppimine veidi lihtsam ja parem oleks, selle asemel, et pidevalt kõige üle vinguda.
Oled sa Eesti ülikoolides toimuvaga üldse kokku puutunud? Mis eriala/mis koolist endal on, kui küsida tohib? Ma olen suhelnud päris paljude alade inimestega (Tartus on valik üsna mitmekesine) ja ei ole mina veel oma silmaga näinud inimest, kes ei teaks, mida ja milleks ta õpib. Jah, on selliseid, kes käivad koolis vaid paberi pärast, aga vähemalt minu tutvusringkonnas on need sellised inimesed, kes õpivad iseseisvalt rohkem, kui ülikool pakkuda suudaks. Tuupimist kui sellist on ülikoolis üsnagi vähe. Päris paljudel eksamitel on vabalt kasutada kõik saada olevad materjalid ning ülesanded nõuavad selle võrra keerulisemad ning nõuavad asjast aru saamist. Kusjuures õppejõud on enamjaolt pensionieale lähenevad, aga väga targad ja kogenud. Noortega ei kannata mingitki võrdlust.
GDP poolest oleme me IMFi andmetel ees praktiliselt kõigist Ida-Euroopa ning Ladina-Ameerika, rääkimata Aafrika riikidest, nii et see argument ei kõlba ka kuhugi.
Skandinaavlaste keeleoskuse üle spekuleerida ei oska. Soomlased minu kogemuste põhjal sellega just ei hiilga. Rootsi-Norraga on see asi, et keeled on seal kandis väga sarnased, lisaks Taani, otsapidi ka Saksamaa, Madalmaad ning muidugi Suurbritannia. Ühine nimetus on germaani keeled. Keelteoskusega on veel muidugi see, et poole aastaga võõras keskkonnas õpib väga palju rohkem, kui kord-paar nädalas koolitunnis aastatega.
Viimase lõiguga olen ma muidugi nõus. Ise tuleb teha ja hästi tuleb teha, siis tuleb ka kogemus ja pädevus. Tahtmist peab ka olema.
|
|
Kommentaarid: 50 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
 |
Andium
HV veteran
liitunud: 16.08.2002
|
18.01.2010 09:42:26
|
|
|
DoS kirjutas: |
Esiteks räägid äkki siis inimestele, kuidas inimese aju töötab ja kuidas teadmisi omandab ja kuidas õigesti õpetama peaks. Minu teada ei tea keegi täpselt, kuidas asjad käivad. |
Ma pidasin silmass kuidas inimene omandab teadmisi ja kuidas tuleks seda õpetada et jõuda kõige kiiremini tulemusteni jne, seda teatakse väga palju. Mitte seda kuidas otseses mõttes aju töötab. See on liiga pikk teema, et siin jutustada. võiskdi alustada NLP ja inimese psühholoogiast ning on olemas ka brain science. jne. neid valdkondi on palju mis käsitlevad seda. ei tule meeldegi kohe.
DoS kirjutas: |
Teiseks teed suure suuga maha Eesti haridussüsteemi. |
Soovin edu, usu igasuguseid kollaseid lehti. Haridus peegeldab igal pool eesti elus. Kui inimesed oleksid rohkem haritumad ei oleks eesti nii metsas omadega praegu. Pole vaja süüdistada teisi ege venemaad sõimata. eestlased on ise süüdi. Loe eelmisi postitusi.
DoS kirjutas: |
Teadmised, mida gümnaasiumis õpetatakse, sellised, mida iga endast lugu pidav tulevane kõrgharitud maailmakodanik teadma peaks. See on vundament, mis õpetab inimest aru saama, kes ta on, kus ta on, miks ta on jne. Kui ta sellest aru saada ei taha, siis ise pärast kahetseb. Ja nii ongi. Suvalise ala spetsialist peaks ikkagi teadma, kuidas ruutvõrrandit lahendada, millal ja miks IIMS toimus, mille pärast toimuvad maavärinad ja vulkaanipursked, kes oli Mozart, miks õun puu otsast alla kukub, kuidas ennast oma ema- ning veidi ka võõrkeeltes väljendada ja nii edasi. Kas või selle pärast, et teistest inimestest aru saada, nendega suhelda osata ja üldse, et elu ning edaspidine õppimine veidi lihtsam ja parem oleks, selle asemel, et pidevalt kõige üle vinguda. |
Loe minu eelmisi postitusi ka, siis saad parema pildi. Sa siis tahad väite, et need inimesed kes on spetsiliseerinud ühele kitsale alale on täielikud idioodid ning ei jaga mitte millegist mitte midagi. Teine asi, maailm ei ole kahjuks nii väike ning infovaene nagu sin näed seda.
DoS kirjutas: |
Oled sa Eesti ülikoolides toimuvaga üldse kokku puutunud? Mis eriala/mis koolist endal on, kui küsida tohib? Ma olen suhelnud päris paljude alade inimestega (Tartus on valik üsna mitmekesine) ja ei ole mina veel oma silmaga näinud inimest, kes ei teaks, mida ja milleks ta õpib. Jah, on selliseid, kes käivad koolis vaid paberi pärast, aga vähemalt minu tutvusringkonnas on need sellised inimesed, kes õpivad iseseisvalt rohkem, kui ülikool pakkuda suudaks. Tuupimist kui sellist on ülikoolis üsnagi vähe. Päris paljudel eksamitel on vabalt kasutada kõik saada olevad materjalid ning ülesanded nõuavad selle võrra keerulisemad ning nõuavad asjast aru saamist. Kusjuures õppejõud on enamjaolt pensionieale lähenevad, aga väga targad ja kogenud. Noortega ei kannata mingitki võrdlust. |
Tubli! tuubi kuni surmani, sured nagu nii vaesena ja lollina. loe eelmisi postitusi, vist saad aru millele ma püüan rõhuda.
Sinule soovitaksin ka Rich Dad Poor Dad Robert Kiyosak
DoS kirjutas: |
GDP poolest oleme me IMFi andmetel ees praktiliselt kõigist Ida-Euroopa ning Ladina-Ameerika, rääkimata Aafrika riikidest, nii et see argument ei kõlba ka kuhugi. |
Aga ühes pajas oleme ikka nendega, kas tipus või viimases reas, ei oma tähendust. Ava silmad ja võta omaks reaalsus.
DoS kirjutas: |
Skandinaavlaste keeleoskuse üle spekuleerida ei oska. Soomlased minu kogemuste põhjal sellega just ei hiilga. Rootsi-Norraga on see asi, et keeled on seal kandis väga sarnased, lisaks Taani, otsapidi ka Saksamaa, Madalmaad ning muidugi Suurbritannia. Ühine nimetus on germaani keeled. Keelteoskusega on veel muidugi see, et poole aastaga võõras keskkonnas õpib väga palju rohkem, kui kord-paar nädalas koolitunnis aastatega. |
Tubli, et suguluskeeli on lihtne õppida. Kulla inimene püüa aru saada need kõik riigid pumpavad metsikult raha ka haridusse, osades koolides on keele õpetajale lisaks 4 abi õpetajat. Neil on reaalselt vahendid olemas ja võimalused. Soome kriisiajal pumpas riik raha haridusse, tegi tasuta lõuna jne. Meil tehakse alati kõik vastu pidi, pannakse koolid kinni. Ava silmad, mitte ära püüa leida mingeid vabandusi, miks meil ei saa. Selle asemel võiksid otsida kuidas meil saab.
_________________ Olen alati ühel arvamusel inimestega, kes minuga nõustuvad. |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
vuttjan
HV vaatleja
liitunud: 05.05.2007
|
18.01.2010 10:06:58
|
|
|
Huvitav teema siin püsti pandud.
Vastulauseks eelnevalt loetule. Kui inimene teab (st. õpib) ainult ühte asja, siis ta ei suuda orienteeruda laiemalt ja jääb hiljem olukorra muutudes teistele jalgu. Kui sa suudad asju ainult googli vahendusel seostada siis sa ei suuda pakkuda uusi ideid ja arenguid sest pea iga ala saab teisega ühildada ja leida uusi arenguid ja suundi. Mida kitsarinnalisem oled seda vähem suudad areneda. Kui sa oled avatud erinevatele teadmistele siis on ka kergem leida JUST SINULE OMANE teadmine. Nt. õpid ainult matemaatikat ja 4 aasta pärast taipad, et see pole see mida sa tegelikult teha tahad aga huvi oleks füüsika või keemia vastu kuid sul puuduvad selles vallas elementaarsemadki teadmised.
Vanad inimesed on maa sool ja nende kogemus ja teadmised elu üldisest kulust ja suhetest inimestega kuluvad meile, noortele väga ära. Ega ilmaaegu ajalugu tähtsustata. Ajaloost saab teha väga vajalikke järeldusi ja leida isegi uusi ideid leiutisteks või muuks oluliseks tänapäeval. iidsel ajal need asjad olid võibolla puudulikud ja ei toiminud kuid tänapäeval on just see, mida meil vaja. Lisaks teiste ammustest aegadest toodetud ideede põhjal võid ise teha väga kaasaegseid ja jätkusuutlike järeldusi.
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
18.01.2010 10:22:15
|
|
|
Andium: Väike ääremärkus - enamus välismaa üliõpilastest ei õpi mitte ülikoolis, vaid hoopis ülikooli juures olevastes Kolledžites. Nii, et kõrghariduslikku juhikoolitust ajavad taga ikkagi väga vähesed, kelle silme ees terenduvad kõrged juhikohad ja suured juhikarjäärid. Ülejäänud õpivad aste madalamas erialaseid oskuseid, et elust rõõmu tunda ja hakkama saada.
Lihtsalt see on selline hea reklaam - näete, ma olen ülikooli läbi käinud. Kui ligemalt uurima hakata, siis ei ole sugugi see alati nii.
----------------------------------------------------
Ja veel üks asi on see, et ühe ülikooli juures võib olla kümneid või sadu kolledžeid. Ning see õppurite arv ei mahuks mingitpidi ülikooli-koolitusse ära. Ja poleks ka mõtet, kuna suurem enamus kukuks ülikooli-koolitusest lähima paari kuuga välja - nad ei pea sellele õppekoormusele vastu.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
jt234
HV veteran

liitunud: 12.04.2005
|
18.01.2010 10:24:26
|
|
|
Andium kirjutas: |
Soovin edu, usu igasuguseid kollaseid lehti. Haridus peegeldab igal pool eesti elus. Kui inimesed oleksid rohkem haritumad ei oleks eesti nii metsas omadega praegu. Pole vaja süüdistada teisi ege venemaad sõimata. eestlased on ise süüdi. Loe eelmisi postitusi. |
Kui metsas Eesti siis on?
Andium kirjutas: |
Loe minu eelmisi postitusi ka, siis saad parema pildi. Sa siis tahad väite, et need inimesed kes on spetsiliseerinud ühele kitsale alale on täielikud idioodid ning ei jaga mitte millegist mitte midagi. Teine asi, maailm ei ole kahjuks nii väike ning infovaene nagu sin näed seda. |
Mitte keegi pole väitnud, et spetsialiseerunud inimesed on idioodid. Samas olen mina väga rahul, et käisin Eestis gümnaasiumis. Lõpetasin kooli hästi, olenemata sellest, et ma põhimõtteliselt ei tuubi midagi pähe. Selle asemel õppisin mõtlema ja iseseisvalt seoseid looma.
Andium kirjutas: |
Aga ühes pajas oleme ikka nendega, kas tipus või viimases reas, ei oma tähendust. Ava silmad ja võta omaks reaalsus. |
No kõik ei saagi olla nii edukad kui Norra. Tulenevalt meie taustast oleme seal, kus oleme. Isegi hästi on läinud.
_________________ Dima oli siin |
|
Kommentaarid: 130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
122 |
|
tagasi üles |
|
 |
XYZ
HV Guru

liitunud: 05.11.2001
|
18.01.2010 10:27:36
|
|
|
tonuonu kirjutas: |
Hiina skype pole kuidagi lahti muugitud. Hiinas äri ajamiseks on alati vajalik võimudega koostööd teha. Hiinas downloaditav skype on eriversioon, millel on miskid tagaukse featuurid sees. Minu teada see "featuur" on teatud märksõnade peale logi edastamine "sinna kuhu vaja". Skype lahti murdmine on sellest mõttes minu meelest loomulik, et kui on seatud barjäär siis keegi kindlasti ka selle murrab. Seni on elu näidanud, et asju murtakse tundidega. Seetõttu imestangi, et Skype süütus veel võtmata. |
Chinese Clone Reverse Engineers Skype Protocol
Väidetakse, et siiski on muugitud.
Pluss veel salateenistused, kes oma edusammudest avalikust ei teavita.
|
|
Kommentaarid: 81 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
12 :: |
56 |
|
tagasi üles |
|
 |
Atheya
HV kasutaja
liitunud: 08.01.2010
|
18.01.2010 12:19:42
|
|
|
vuttjan kirjutas: |
Huvitav teema siin püsti pandud.
Vastulauseks eelnevalt loetule. Kui inimene teab (st. õpib) ainult ühte asja, siis ta ei suuda orienteeruda laiemalt ja jääb hiljem olukorra muutudes teistele jalgu. Kui sa suudad asju ainult googli vahendusel seostada siis sa ei suuda pakkuda uusi ideid ja arenguid sest pea iga ala saab teisega ühildada ja leida uusi arenguid ja suundi. Mida kitsarinnalisem oled seda vähem suudad areneda. Kui sa oled avatud erinevatele teadmistele siis on ka kergem leida JUST SINULE OMANE teadmine. Nt. õpid ainult matemaatikat ja 4 aasta pärast taipad, et see pole see mida sa tegelikult teha tahad aga huvi oleks füüsika või keemia vastu kuid sul puuduvad selles vallas elementaarsemadki teadmised.
Vanad inimesed on maa sool ja nende kogemus ja teadmised elu üldisest kulust ja suhetest inimestega kuluvad meile, noortele väga ära. Ega ilmaaegu ajalugu tähtsustata. Ajaloost saab teha väga vajalikke järeldusi ja leida isegi uusi ideid leiutisteks või muuks oluliseks tänapäeval. iidsel ajal need asjad olid võibolla puudulikud ja ei toiminud kuid tänapäeval on just see, mida meil vaja. Lisaks teiste ammustest aegadest toodetud ideede põhjal võid ise teha väga kaasaegseid ja jätkusuutlike järeldusi. |
Jutt jumalast õige. Aga mina näen asja teise vaatenurga alt. Parem on osata üht asja spetsialisti tasemel kui kõigest midagi - ehk siis mitte midagi.
viimati muutis Atheya 18.01.2010 12:25:14, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
jaco
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.09.2002
|
18.01.2010 12:22:58
|
|
|
Soovitaks siinsetel haridusspetsialistidel peale targutamise osa energiast (ja natuke aega reaalainete kõrvalt) kulutada kirjakeele omandamisele.
Kui ikka elementaarne koma kasutamine ja kokku-lahku kirjutamine üle jõu käib, siis ei tundu ka hästi argumenteeritud jutt veenev.
Jõudu!
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
webromps
HV kasutaja
liitunud: 13.06.2005
|
18.01.2010 14:40:43
|
|
|
Andium kirjutas: |
Sinule soovitaksin ka Rich Dad Poor Dad Robert Kiyosak
|
Ega sa jumala eest seda tõsiselt ei mõelnud? Seda muinasjuttu nüüd kellelegi pole vaja
Ise olen seda raamatut lugenud ning täielik ajaraisk see. Võib-olla soovitad veel Liis Lassiga seda lauamängu minna mängima
Nõutsun täielikult Kiyosaki kriitikutega( http://www.johntreed.com/Kiyosaki.html ), kes on öelnud:
tsitaat: |
Tema raamatud ei pakkuvat peaaegu mingeid konkreetseid nõuandeid ning mõningaid tema soovitusi peetakse ohtlikeks (näiteks hankida üksikuid "häid aktsiaid" mitmekesise portfelli asemel). Pole ka võimalik välja selgitada Kiyosaki enese varade koosseisu ning on tõstatatud küsimus, kas ehk kogu tema rikkus pärineb raamatute avaldamisest. |
Aga see juba OT
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
Delp
HV vaatleja

liitunud: 30.04.2007
|
18.01.2010 14:46:58
|
|
|
Mina arvan, et olgu see haridussüsteem kuidas on, aga keegi ei keela inimesel iseseisvalt targaks saada. Raamatukogud on ju olemas. Internetist leiab maailma mainekamate ülikoolide videoloenguid (nt MIT) http://www.youtube.com/user/mit?blend=1&ob=4#g/p. Ole ainult ise hakkaja ja selekteeri välja see, mis sulle huvi pakub.
Nõustun sellega, et õpetamismeetodeid tuleks koolis rohkem tutvustada. Mõni kaebab, et matemaatika on kole raske ja üldse aru ei saa, aga tuleb välja, et ta püüab õppida voodis lesides lihtsalt konspekti või õpikut lugedes, samal ajal, kui taustaks üürgab raadio. Minu puhul igatahes töötab läbikirjutamise meetod. Kirjutan õpikuteksti lihtsalt ümber ja ise mõtlen samal ajal hullult kaasa, püüdes tabada asja loogikat. Kordan protsessi seni, kuni arvan, et olen saavutanud taseme, kus suudan õpitut kellelegi teisele normaalselt seletada. Inimesed ja nende võimed on küll erinevad, aga olen kindel, et see on igaühe puhul efektiivne.
Faktid peas vs kiiresti info leidmine.. Selle kohta on mul arvamus, et mida suurem on faktiteadmiste baas, st mida vähem on vaja asju kuskilt kontrollida või üle vaadata, seda kiiremini saab töö tehtud. Kui näiteks mingi hulk valemeid on peas, siis tekib n-ö sisemine tunnetus, kuidas neid konteksti ja seostesse panna. Wikipediast võib ju igaüks Greeni valemi üles otsida, aga kui sellele peale vaadates ei tule enamat kui WTF, pole sellest kasu midagi. Reeglina on need asjad, millest aru saadakse hästi meeles.
|
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
18.01.2010 15:55:09
|
|
|
Ma ei tea küll kuidas teistes koolides on aga seal kus ma käin on vaba aeg põhimõtteliselt nullitud.
Koguaeg on kiire, sittagi* (vabandust väljendi eest) teha ei jõua lihtsalt.
Minu arvamus on ikka, et edasi viiv jõud on ainult huvi asja vastu ning tahe seda õppida. Sunniviisiliselt pealesurumise ja lihtsalt tuupimisega ei jõua kusagile...
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
webromps
HV kasutaja
liitunud: 13.06.2005
|
18.01.2010 16:23:11
|
|
|
Mina pooldan küll laia silmaringi põhist haridust. Mida laiem silmaring, seda kergem on erinevaid asju omavahel siduda. Viga, mida ka paljud õpetajad räägivad, on see, et erinevates ainetes läbitatakse seoses olevad asjad erinevatel aegadel ning ei tutvustata neid seoseid, mis teeks õppimisi lihtsamaks. Ja kes tahab varem spetsialiseeruda, palun väga kutsekoolid ootavad.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|