Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
ArdiS
HV vaatleja

liitunud: 03.12.2008
|
03.12.2008 21:55:08
Ups ja upsiaku väline lisatoide |
|
|
Küsin,kas ups kannatab ka välist lisaakut(akusid)?
Selline mõte,vahel tormiga juhtub vool ära minema,siis on pimedus majas,telekat ei näe jne.
Minu endal on asi lahendatud nii.On olemas inverter 2,5kw ja 1000vaTrust ups
Upsist läheb läbi vool läpakale,igasugu laadijatele,,interneti,digitv toiteplokkidele ja telekale.Upsi eesmärk on mul kaitsta tehnikat pingekõikumiste eest.Kui elekter ära läheb,siis kogu seda kompoti,kaasa arvatud telekas kannatab see ups kümmekond minutit.Selle ajaga ma jõuan tuppa tuua inverteri,2 autoakut,välja lükata peakaitsme,boileri,külmikud,elektripliidi jms suured tarbijad välja arvatud veepump,ühendada inverter maja elektrisüsteemi.Seega on minu jaoks lahendatud nii voolukõikumine tundlikele tarbijatele kui ka elektrikatkestuste korraks elektrivarustus.
Aga minu esivanemad olid viimase tormi ajal 2 ööpäeva elektrita,seega mõtlen neile praegu mingit lahendust välja.Ise mõtlen samuti minimaalselt 1000va upsi,millelt tuua välja juhtmed,millele saaks voolukatkestuse korral külge ühendada autoaku.
Kas selline lahendus toimiks?
_________________ Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga. |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004
|
03.12.2008 22:40:28
|
|
|
1000VA UPS-id kipuvad olema kahe akuga, nii et arvesta 24V pingega - seega mitte autoaku vaid -akud.
Kui lisaakud ühendada vaid elektrikatkestuse ajal, siis muidugi UPS-i tööaeg pikeneb. Kuna ma pole kursis UPSis oleva laadija ehitusega, ei panustaks ma siiski UPSi võimele neid lisaakusid ka laadida.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
ArdiS
HV vaatleja

liitunud: 03.12.2008
|
03.12.2008 23:37:27
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
1000VA UPS-id kipuvad olema kahe akuga, nii et arvesta 24V pingega - seega mitte autoaku vaid -akud.
Kui lisaakud ühendada vaid elektrikatkestuse ajal, siis muidugi UPS-i tööaeg pikeneb. Kuna ma pole kursis UPSis oleva laadija ehitusega, ei panustaks ma siiski UPSi võimele neid lisaakusid ka laadida. |
Küsimus polegi laadimises.Akude laadimiseks on olemas akulaadija,vaid vajalik just upsi tööperioodi pikendada.Mis mõõdus upsid maksimaalselt on ühe akuga?
_________________ Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga. |
|
tagasi üles |
|
 |
virks
HV Guru
liitunud: 19.03.2004
|
04.12.2008 18:56:22
|
|
|
Kui upsil pole originaalis lisaakude ühendamisvõimalust, siis ei pruugi ta ka palju suurema akuga kuigi kaua kesta - tekivad probleemid jahutusega jne.
|
|
Kommentaarid: 525 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
419 |
|
tagasi üles |
|
 |
estoonia
HV kasutaja
liitunud: 22.04.2005
|
17.12.2008 22:26:55
|
|
|
jah muidugi..pange aga rekka akusid ja teab mis kraana akud vahele
VII esivanemate juurde bensiini/diisli mis iganes genekas kuurialla ja olemas.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
ArdiS
HV vaatleja

liitunud: 03.12.2008
|
20.07.2009 14:34:11
|
|
|
estoonia kirjutas: |
jah muidugi..pange aga rekka akusid ja teab mis kraana akud vahele
VII esivanemate juurde bensiini/diisli mis iganes genekas kuurialla ja olemas. |
Selleks,et telekat vaadata ja mobiiliakut laadida,ei ole mõstlik genekat tunde töös hoida.
Täna igatahes panin Upsile juhtmed külge ja lisaaku järgi kuna vahepeal oli vool ära.
1000VA = ca 600-700W see tähendab,et on vaja 100A dioodi vahele,ohutuse mõtteks,et vältida seadme ja aku riknemist.
1.Väliste juhtmete kokkumineku korral
2.Välise aku valetpidi ühendamise puhuks.
3.Vältida välise aku laadimist Upsi trafolt.
Ups maksis Klickis 999kr ja on 12V akuga.Soovitan.
http://www.klick.ee/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=017824
_________________ Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga. |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
20.07.2009 15:06:02
|
|
|
Kas poleks lihtsam aretada kohe "kahekordne" juhtmestik. Üks on UPS-ist toituv nõrkvooluvarustus ja teine otse võrgust töötav võimustarbijate vooluvarustus. Kui võimsustarbijad "ära kukuvad", siis töötab teine süsteem edasi ja Sul pole vaja ringi joosta kilbi ja seadmete vahet, et neid seadmeid võrgust välja "sikutada".
Ning lisaakud lülitatakse kontaktoriga kohe külge, kui 200V "ära kaob".
Sel juhul töötab süsteem ise automaatselt ja Sa ei pea paaniliselt päevade viisi kõrval passima, et kas kukub elekter ära või ei kuku. Ja saad rahulikult mõne muu tegevusega tegeleda, peale ööpäevaringse UPS-i valvamise. 8)
Ja taolisi, paralleelseid vooluvõrke on ehitatud küll ja küll, siin pole midagi uut ega enneolematut.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
ArdiS
HV vaatleja

liitunud: 03.12.2008
|
20.07.2009 15:21:31
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Kas poleks lihtsam aretada kohe "kahekordne" juhtmestik. Üks on UPS-ist toituv nõrkvooluvarustus ja teine otse võrgust töötav võimustarbijate vooluvarustus. Kui võimsustarbijad "ära kukuvad", siis töötab teine süsteem edasi ja Sul pole vaja ringi joosta kilbi ja seadmete vahet, et neid seadmeid võrgust välja "sikutada".
Ning lisaakud lülitatakse kontaktoriga kohe külge, kui 200V "ära kaob".
Sel juhul töötab süsteem ise automaatselt ja Sa ei pea paaniliselt päevade viisi kõrval passima, et kas kukub elekter ära või ei kuku. Ja saad rahulikult mõne muu tegevusega tegeleda, peale ööpäevaringse UPS-i valvamise. 8)
Ja taolisi, paralleelseid vooluvõrke on ehitatud küll ja küll, siin pole midagi uut ega enneolematut. |
Passida pole vaja,kui ära kukub,ei juhtu midagi,aga samas kui juures oled ja telekat vaatad või netti kasutad ja siis ära läheb,siis on piisavalt aega autolt aku mahakruvimiseks.Aga spetsiaalsete varuakude ost ja nende laetuna hoidmise süsteem,maksab paraja kopika.Minu poolt pakutud lahend maksab 999kr+jupp juhet+krokodillid+diood ja natuke tööd.Sest kuna autosid ja traktoreid on mul mitmeid,siis pole probleemiks mõne aku tühjaks kasutamine elektrikatkestuse puhul.
Nn säästuvariant.
_________________ Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
viimati muutis ArdiS 20.07.2009 15:25:50, muudetud 1 kord |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
716 |
|
tagasi üles |
|
 |
ArdiS
HV vaatleja

liitunud: 03.12.2008
|
20.07.2009 15:27:53
|
|
|
laurx kirjutas: |
diielmootoriga autode suured akud abiks. 100AH peaks päris kaua vastu pidama. laeb samas ka kaua. sõbral kunagi oli küll tavaline 12v lahendus kuna upsi aku oli kallim kui suvaline autoaku.. |
Mul on traktoritel 110ah,sed akud ja veokal 2x105ah.Lisaks veel sõiduautodel.
_________________ Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga. |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
20.07.2009 15:30:34
|
|
|
siis teed omale upsiruumi või hoidla selliseks, et seal tavalisi akusid ladustada kannatab ja elutähtsate masinate voolu vead sinna. seinapeal siis märgid pistikud teise värviga, et poolpime vanaema veekeetjat sinna ei ühendaks ja peaks kah lill olema. upsi pistikud teed poest saada olevate akuklemmide otsa panekuga ringi.
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder Umbes 25 arvutit kohe olemas. |
|
Kommentaarid: 1130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
716 |
|
tagasi üles |
|
 |
ArdiS
HV vaatleja

liitunud: 03.12.2008
|
20.07.2009 16:50:59
|
|
|
laurx kirjutas: |
siis teed omale upsiruumi või hoidla selliseks, et seal tavalisi akusid ladustada kannatab ja elutähtsate masinate voolu vead sinna. seinapeal siis märgid pistikud teise värviga, et poolpime vanaema veekeetjat sinna ei ühendaks ja peaks kah lill olema. upsi pistikud teed poest saada olevate akuklemmide otsa panekuga ringi. |
Milleks?Elekter läheb keskmiselt 4x aastas ära ja keskmiselt võib-olla 6h.Upsiruumi ehitus maksab,akud maksavad,akude laetuna hoidmine maksab.See investeering pole mõistlik.Tehtud investeering on piisav.
Teine lugu oleks,kui elektrikatkestused oleks igapäevased.
_________________ Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga. |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
20.07.2009 17:04:10
|
|
|
no mina ei tea ju kui palju sul on tarbijaid, kui tihti sul ja kui kauaks vool ära käib. fakt1. suur ups on kallis fakt 2. upsi tähtis osa on aku ja kui olemasolev ups jaksab olemas olevaid tarbijaid toita, saab toimimisaega pikendada suurema akuga. upsiruumi all pidasin silmas nt koridoris ventileeruvat kohta, kuhu saab riiulile vajadusel aku panna ning kus poleks väga suuri miinuskraade talvel + upsi juurest vajalikku inventari minevat kaabeldust..
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder Umbes 25 arvutit kohe olemas. |
|
Kommentaarid: 1130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
716 |
|
tagasi üles |
|
 |
ArdiS
HV vaatleja

liitunud: 03.12.2008
|
20.07.2009 17:12:25
|
|
|
laurx kirjutas: |
no mina ei tea ju kui palju sul on tarbijaid, kui tihti sul ja kui kauaks vool ära käib. fakt1. suur ups on kallis fakt 2. upsi tähtis osa on aku ja kui olemasolev ups jaksab olemas olevaid tarbijaid toita, saab toimimisaega pikendada suurema akuga. upsiruumi all pidasin silmas nt koridoris ventileeruvat kohta, kuhu saab riiulile vajadusel aku panna ning kus poleks väga suuri miinuskraade talvel + upsi juurest vajalikku inventari minevat kaabeldust.. |
See tähendab ikka.
1.Investeerimist akusse.Praegusel juhul on akud olemas ja masinad kasutan tihemini kui 4x aastas.
2.Investeerimist nn,,tarka akulaadijasse,,.Sest upsi laadimissüsteem pole mõeldud 10x suurema mahtuvusega aku täis hoidmisele.
3.Investeerimist kaabeldamisse.
_________________ Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga. |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1130 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
716 |
|
tagasi üles |
|
 |
kännuämmelg
HV Guru

liitunud: 27.08.2002
|
20.07.2009 17:30:47
|
|
|
mul vedeles terve eelmine aasta akuta ups autos inverterina. Probleem on ainult auto käivitamisel - sel ajal pole mõistlik upsi sisse lülitada.
Iseenesest on tühikäigul töötav diiselmasin äärmiselt väikse kuluga, mistõttu võid vabalt väikeautot + upsi kasutada diiselgeneraatorina. Ainult et silmas peaks pidama ülekoormusest hoidumist
|
|
Kommentaarid: 243 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
3 :: |
205 |
|
tagasi üles |
|
 |
ArdiS
HV vaatleja

liitunud: 03.12.2008
|
20.07.2009 18:02:05
|
|
|
laurx kirjutas: |
ja mismoodi sa siis oma protsessi ette kujutasid? |
Kui kodus olles kaob vool ära,lähen võtan mõne ettejuhtuva masina(endale kuuluva loomuikult) pealt aku ja ühendan upsile järgi ja ja jätkan teleka vaatamist.Suuremate tarbijate jaoks on mul 2,5kw inverter,millega saan tööle panna süvavee pumba ja laevalgustid.Aga suur inverter tahab ka palju akusid vähemalt 2tk 70ah/akusid,et üldse pumpa tööle saada,sest mootorid võtavad käivitamisel voolu ca 3x nimivõimsust ja inverter lülitab end välja,kui akude pinge langeb madalale.Kui aga hetketarbimine on suur ja akumassi pole piisavalt,siis lülitub inverter välja.
kännuämmelg kirjutas: |
mul vedeles terve eelmine aasta akuta ups autos inverterina. Probleem on ainult auto käivitamisel - sel ajal pole mõistlik upsi sisse lülitada.
Iseenesest on tühikäigul töötav diiselmasin äärmiselt väikse kuluga, mistõttu võid vabalt väikeautot + upsi kasutada diiselgeneraatorina. Ainult et silmas peaks pidama ülekoormusest hoidumist |
Iseenesest on tühikäigul töötav diiselmasin äärmiselt väikse kuluga, mistõttu võid vabalt väikeautot + upsi kasutada diiselgeneraatorina. Ainult et silmas peaks pidama ülekoormusest hoidumist[/quote]
Võiks,aga on ebaratsionaalne toota 40+kw mootoriga vaid ca 700w voolu.
Kui auto kütusekülu maanteel on 5l/100km,seega ca niisama palju tunnis kui sõita 100km/h ja mootoripöörded on selle kiiruse juures 4x suuremad kui tühikäigul,siis võtab auto tühikäigul 1,25-1,5l/h,mis teeb tunnihinnaks otsekuluna(kütus) juba üle 20kr/h.Näiteks vaadates telekat või kasutades netti kella 7-st kella 12-ni,kulub raha enam kui 100kr.Peale selle pikemaaegsem tühikäigul töötamine tahmab mootorit,mis pole hea.
_________________ Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga. |
|
tagasi üles |
|
 |
|