Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
Kuidas vahetad või lased oma autol õli vahetada? |
Ostan õli, filtri ja vahetan ise oma kätega |
|
29% |
[ 77 ] |
Ostan õli, filtri ja lasen sõbral/töökojal vahetada |
|
20% |
[ 55 ] |
Lähen mõnda töökotta ja tellin õlivahetuse (+ hooldus) |
|
18% |
[ 48 ] |
Lähen margiesindusse ja lasen vahetada (+ hooldus) |
|
31% |
[ 83 ] |
|
hääli kokku : 263 |
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
21.10.2008 20:11:23
|
|
|
_marek, Soomet ei saa võrdluseks võtta, sest pinnas paraku teistsugune ja ka tee aluspõhja tegemisel saab kasutada teistsuguseid paremaid materjale (graniitkillustik)
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Anti112
HV Guru
liitunud: 14.02.2003
|
21.10.2008 21:17:37
|
|
|
On ka Soomes rööpaid ja mitte vähe. Seal need aga freesitakse piisavalt ruttu välja ja asendatakse uue ja korraliku (sileda) asfaldikihiga.
|
|
Kommentaarid: 124 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
107 |
|
tagasi üles |
|
|
Taavi_R
HV Guru
liitunud: 30.09.2002
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
3 :: |
161 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
21.10.2008 22:07:23
|
|
|
lamell juba lubade saamisest saadik seega 8 aastat... see naela kiitmine on jama....kuigi jah...jäine mägi kehva lamelliga pole meeldiv
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
21.10.2008 22:22:42
|
|
|
Soomes on ka see parem, et seal lumi katab enamasti ikka asfaldit, Eestis oli nt eelmine talv pmst koguaeg asfalt lume alt väljas, siis on naastud märksa efektiivsemad sööjad.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
Andrez
HV veteran
liitunud: 04.11.2001
|
21.10.2008 22:23:37
|
|
|
Tanel kirjutas: |
_marek, Soomet ei saa võrdluseks võtta, sest pinnas paraku teistsugune ja ka tee aluspõhja tegemisel saab kasutada teistsuguseid paremaid materjale (graniitkillustik) |
doh ega naelad teekatet altpoolt ei kuluta. Pigem annab see kinnitust sellele, et rasked veokid meie kehva aluspõhja peale tehtud teed rööpasse vajutavad. Aga teemase kah. Kasutan ja jään kasutama naelrehve. Seda siis nende mõne kuu (viimastel aastatel on see periood küll nädalatega mõõdetav kuid iial ei tea mis tulevik toob) nimel kus on jäised teeolud. Linnapoisid võiksid arvesse võtta et Tallinn ei võrdu Eesti. On ka üsna Tallinna lähedasi alasid kus kogu teehoole piirdub traktoriga mis suurema lume teelt maha lükkab ja ei midagi enamat. Eriti tore on kevade poole kus kinni sõidetud lume ja jää peal on vesi. Lamelliga pole seal suut midagi teha, ainult küüned aitavad. Mingit ebamugavust naelte kasutamisel ei tunne, müra ja sõidumugavus on suverehvidega suht samal tasemel. Eks see sõltub ka autost (kui hea müraisolatsiooniga auto on) ja ka rehvist (kui palju on rehvi arendamisega viitsitud vaeva näha). Pealegi lamelli kasutajad mõelge, et kui poleks naelrehve siis teie lamellid enam nii hästi ei peaks kuna keegi ei karestaks teepinda.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
|
XR
HV Guru
liitunud: 04.11.2001
|
21.10.2008 22:26:43
|
|
|
Andrez, ma pole sind siin miljon aastat kohanud.
Aga Vääna kandi teed on jah suht jäised. Olen isegi seal uisutanud. A no uisutamine on fun ju.
Talvel ei tohigi nii kiiresti sõita kui suvel.
Ma õnneks ei pea varahommikuti ja mingite külavahe teede peal sõitma, seega lamell ikka palju mõttekam.
Mul tuleks need naelad nagunii lühikese ajaga välja kah.
_________________ www.estonia1918.com |
|
Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
21.10.2008 22:51:13
|
|
|
Andrez, jutt käib neist rööbastest, kust asfalt on terve kihi ulatuses hoopis ära kadunud ja järel on auk/renn terava servaga
selle tarbeks ongi paljudes kohtades need väga pikalt kestvad lapid, mis ka tihti vahetust saavad, kuna ka need kuluvad ära
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
Cacib
HV kasutaja
liitunud: 13.04.2003
|
21.10.2008 23:37:09
|
|
|
mikk36 kirjutas: |
Andrez, jutt käib neist rööbastest, kust asfalt on terve kihi ulatuses hoopis ära kadunud ja järel on auk/renn terava servaga
selle tarbeks ongi paljudes kohtades need väga pikalt kestvad lapid, mis ka tihti vahetust saavad, kuna ka need kuluvad ära |
Rööbaste tekkimine on enamjaolt tingitud asjaolust, et need teed on ehitatud vähemalt 25a tagasi ja siis ei kasutatud sellist tehnoloogiat nagu tänapäeval, vaid asfaltbetooni kihi all on ainult õhuke kiht paekivikillustikku, mis praeguseks hetkeks on olematuks muutunud (purunenud) ja siis juba vaatab vastu tavaline muld, seega loogiline, et lühikese ajaga on jälle läbi vajunud sest ega 5-10cm asfaldit seda pinnast ju kaua tasasena suuda hoida , kui all miskit pole.
Kes aga tahab täpsemalt teada teedeehituse normidest ja nõuetest tänapäeval, võiks seda vaadata maanteeameti kodulehelt.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
|
Jerry
4K külmavana
liitunud: 01.02.2003
|
21.10.2008 23:53:01
|
|
|
Jeebuga sõitsin vähe vingema mustriga MS rehviga,kuna 4 vedu abiks.Caravelle'le lähevad küll naelad alla,sest pahatihti on kodukandi teed sellised,et lamelliga vajub auto lihtsalt teeserva tee kumeruse ja jää tõttu
Üks tuttav lasi kunagi rehvidesse surada vingemad naastud kui tavaliselt,sest muidu oli võimatu koju sõita
_________________ Kes meie maale tulnud on ja kellel siin ei meeldi –
me rajad lahkelt lahti on, las minna, kui ei meeldi /Hando Runnel |
|
Kommentaarid: 131 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
105 |
|
tagasi üles |
|
|
112233
HV kasutaja
liitunud: 08.04.2003
|
22.10.2008 00:10:46
|
|
|
Sõidan niikaua naastuga kuni lubatakse,üle 2-e aasta ei lase ,siis uued kuna hõredaks jääb neid seal kummis tavaliselt selle aja peale juba,vaja neid põhiliselt ühel jupil mida pidevalt tuleb võtta ja kus lumi kui tuleb sõidetakse kinni ja siis meie talvede juures päeval sulab ja öösel külmetab ehk kiilakas koguaeg,lamelli pole proovinud ja ennem ei proovigi kui nõutakse.Enamusaega ikkagi linnas ja natuke kahju on naelu ärakrõbistada asfaldil,kummid valib tavaliselt sellised mis ka naelutamata tegijad .
Parim kogemus ,suhteliselt, on UG500-ga,kuidas need peavad külmal kinnisõidetud lumel,naastu olemasolu pole seal oluline .
|
|
Kommentaarid: 52 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
46 |
|
tagasi üles |
|
|
Anti112
HV Guru
liitunud: 14.02.2003
|
22.10.2008 00:13:53
|
|
|
Cacib kirjutas: |
mikk36 kirjutas: |
Andrez, jutt käib neist rööbastest, kust asfalt on terve kihi ulatuses hoopis ära kadunud ja järel on auk/renn terava servaga
selle tarbeks ongi paljudes kohtades need väga pikalt kestvad lapid, mis ka tihti vahetust saavad, kuna ka need kuluvad ära |
Rööbaste tekkimine on enamjaolt tingitud asjaolust, et need teed on ehitatud vähemalt 25a tagasi ja siis ei kasutatud sellist tehnoloogiat nagu tänapäeval, vaid asfaltbetooni kihi all on ainult õhuke kiht paekivikillustikku, mis praeguseks hetkeks on olematuks muutunud (purunenud) ja siis juba vaatab vastu tavaline muld, seega loogiline, et lühikese ajaga on jälle läbi vajunud sest ega 5-10cm asfaldit seda pinnast ju kaua tasasena suuda hoida , kui all miskit pole.
Kes aga tahab täpsemalt teada teedeehituse normidest ja nõuetest tänapäeval, võiks seda vaadata maanteeameti kodulehelt. |
BS, ka viimaste aastatega täielikult renoveeritud teedel on need pikiroopad tekkinud, nt. Vabaduse pst Tallinnas.
Naelrehvidest tekkivad roopad ei ole kuidagi tee aluspõhjaga seotud. Osadel sügavamatel roobastel on näiteks selgelt erinevad asfaldikihid näha, kui pealmine kiht on juba naelte poolt ära söödud...
|
|
Kommentaarid: 124 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
107 |
|
tagasi üles |
|
|
Winterwind
One
liitunud: 19.05.2002
|
22.10.2008 09:12:30
|
|
|
tallinn-narva maantee: need lõigud kus tehti aluskate uuesti on normaalsed, need kus pandi lihtsalt uus kate on rööpas.
põhiprobleem on siiski tunduvalt üle lubatud kaalu rekkad ja olematu aluskiht. pool teedeehituse raha pannakse vasakule
ja ülejäänud poole eest ehitatakse mingi sitanikerdis mida iga aasta lappima peab.
|
|
Kommentaarid: 1007 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
1 :: |
727 |
|
tagasi üles |
|
|
tramburai
HV kasutaja
liitunud: 06.04.2003
|
22.10.2008 10:21:14
|
|
|
Just. Eelmine aasta septembris-oktoobris-novembris asfalteeriti kadaka teel Eesti Energia majade lähistel mingi kilomeetrine lõik. Veebruaris, märtsis oli tee kohati juba vajunud... Nüüd vahepeal on seda juba lapitud.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Draax
HV veteran
liitunud: 21.03.2005
|
22.10.2008 10:39:09
|
|
|
Tallinna linna rööbaste põhjuseks on suuresti ülekoormatud ühistransport. Hiljuti tehti vist mingi katse ka, isegi telekas näitas. Sisuliselt ei leia tipptunnil ühtegi bussi või trolli, mis EI OLEKS üle koormatud.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
22.10.2008 10:41:33
|
|
|
Kõige hullemas olukorras on peatused, nii mõneski kohas on konkreetselt 20cm sügavused rööpad selle koha peal, kus buss seisab. Naeltega pole seal vähimatki pistmist.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Taavi_R
HV Guru
liitunud: 30.09.2002
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
3 :: |
161 |
|
tagasi üles |
|
|
MaXakas
Kreisi kasutaja
liitunud: 16.02.2004
|
22.10.2008 12:34:47
|
|
|
Arvatavasti lamellid oma tankile. Keegi teab, kust saaks kõige säästumad veel toimivad talvekad?
_________________ There is no such thing as allkiri! |
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
22.10.2008 12:41:05
|
|
|
ei tea et oleks müügil roomik-lamelle
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
Anti112
HV Guru
liitunud: 14.02.2003
|
22.10.2008 12:59:48
|
|
|
Draax kirjutas: |
Tallinna linna rööbaste põhjuseks on suuresti ülekoormatud ühistransport. Hiljuti tehti vist mingi katse ka, isegi telekas näitas. Sisuliselt ei leia tipptunnil ühtegi bussi või trolli, mis EI OLEKS üle koormatud. |
Ühistransport ja veoautod sõidavad teises reas või?
|
|
Kommentaarid: 124 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
107 |
|
tagasi üles |
|
|
sosssepp
HV veteran
liitunud: 12.05.2003
|
22.10.2008 13:06:03
|
|
|
Ilmselt viimast talve lähevad alla olemasolevad naeltega lamellid. Naelad selleks, et mulle meeldib väiksema ja rahulikuma liikluse tõttu valida ka kõrvalisemaid teid sõitmiseks. Suurematel teedel kipub ikka nii olema, et kehvema ilmaga enda arvates sobivat kiirust valides (kasvõi 90..95-ga sõites) leidub terve sabatäis lendureid, kes peavad minu valitut aeglaseks ning sõidavad esimesel võimalikul ja võimatul juhul minust mööda. Ohutum on kohale jõuda sellest hoidudes.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
|
Black66
HV Guru
liitunud: 17.11.2005
|
22.10.2008 13:51:57
|
|
|
Keegi siin ütles, et naelal on igalpool parem pidamine kui lamellil. BS! Naelrehv on ainult jääl tibakene parem, kui lamell, ka seal ei ole suurt vahet. Saan aru inimestest, kes sõidavad päevas 40km kruusateid, mis on alatihti jääs ja koguaeg mõtled, et kas nüüd kaon või mitte. Aga kui sõidad ainult linnades ja maanteel, siis minu jaoks kaotab küll naelrehv igasuguse mõtte.
Garaais ootavad eelmisest talvest saati Michelin X-Ice 4'd, lähiajal viskan alla, ei kavatse oodata esimest lund ja siis seista rehvitöökodade järjekorras päevade viisi. Tegemist loomulikult lamellidega, mis tulid alles see aasta Eestis müügile. Väidetavalt head, eks saab näha.
|
|
Kommentaarid: 411 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
344 |
|
tagasi üles |
|
|
Draax
HV veteran
liitunud: 21.03.2005
|
22.10.2008 15:54:52
|
|
|
Anti112 kirjutas: |
Draax kirjutas: |
Tallinna linna rööbaste põhjuseks on suuresti ülekoormatud ühistransport. Hiljuti tehti vist mingi katse ka, isegi telekas näitas. Sisuliselt ei leia tipptunnil ühtegi bussi või trolli, mis EI OLEKS üle koormatud. |
Ühistransport ja veoautod sõidavad teises reas või? |
Ei sõida siis või?
Enne vasakpööret sõidavad teises reas. Ekspressbussid sõidavad päris tihti kogu marsruudi teises reas (saab kiiremini ja peatusi tegema ju ei pea).
Ühesõnaga - väga palju on kohti, kus ühistransport teises reas sõidab. Ka rekka võib teises reas sõita.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
|
Anti112
HV Guru
liitunud: 14.02.2003
|
22.10.2008 16:04:47
|
|
|
Ära aja demagoogiat, nendest üksikutest bussidest/veokatest mis satuvad vahest teise ritta ei teki küll need täpselt sõiduauto laiused roopad...
|
|
Kommentaarid: 124 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
107 |
|
tagasi üles |
|
|
Ramones
HV veteran
liitunud: 09.07.2004
|
22.10.2008 16:12:50
|
|
|
Lükkan see aasta veel oma hõredad naelad alla ja loodan, et vastu peavad hooaja. Lamell vs naast otsust pole veel langetanud, sest nii suve- kui talvekad sain autoga kaasa ja pole kunagi pidanud ise rehve ostma.
|
|
Kommentaarid: 75 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
|
|