Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
20.05.2008 08:47:54
|
|
|
Ikka "päris" progemiskeelega mõtlesime teha. Spritedest said tõesti paar asja tehtud kuid eks üsna paljugi jäi veel tegemata, eriti just mängumehaanika välja mõtlemise poole pealt.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
gynterk
HV kasutaja
liitunud: 17.01.2004
|
20.05.2008 10:02:08
|
|
|
Võtaks mõne open source mootori ja arendaks seda? Sauerbraten (Cube 2) näiteks, ei ole graafilisuse ja füüsika poolest just kõige halvem. Iseenesest asi, millega tuleks alustada on see, et ikkagi, mis mäng, kellele suunatud, mis stiilis, stoori (kas ka single player või ainult multiplayer). Vihjan veel sellele ka, et heli (nii soundtrack kui ka sämplid) moodustab väga suure osta mängust ja kui ikka tausta (main screeni) muusika ja mängu välimus/stiil on mööda pandud (a la verine sõjamäng ja taha britni laul), siis on küll kuri majas. Kogu asi ei koosne ainult programmeerijatest ja modelleerijatest. On vaja audio vendasid, mappereid, tekstuuri tegijad, veebimehaanikuid, reklaamivendi, foorumihaldureid / helpdeski, wiki haldureid / dokumentatsioonivennad ja kindlasti midagi veel. Nii et päris mõne mehega asja nii väga hästi ära ei tee, sest see pole eriti hea variant, kui üks vend on veebimehaanik/disainer/modelleerija, esiteks koormus on liiga suur ja teiseks on tal endal ka raskem projekti süveneda, kui ta peab mitme asjaga tegelema. Tuleb ikkagi arvestada seda, et selle mängu tegemine ei saa kujuneda põhitööks vaid hobiks.
Mina isiklikult olen open source mängu poolt, st et graafika- ja audioelemendid võiks nt CC all olla, kui mootor ise on zlib litsentsi all, aga see tähendaks, et antud mängu eest pappi ei küsi.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
mirko27
HV veteran

liitunud: 29.06.2002
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
gynterk
HV kasutaja
liitunud: 17.01.2004
|
20.05.2008 10:28:53
|
|
|
Ei saa täpselt aru, mida sa enda postitusega öelda proovid. Ehk väljendad ennast paremini?
[edit]
Ahah, nüüd sain aru. Ega antud projekti meeskonnas ei saagi olla 13 aastaseid "ma tean kuidas MS Wordis ja FrontPages veebilehti teha ja rõvedaid gif faile sinna toppida" vendasid. Helpdeskis täpselt samamoodi, sest neil vendadel on väga tihti piiratud ja masendav sõnavara.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
mirko27
HV veteran

liitunud: 29.06.2002
|
20.05.2008 11:17:30
|
|
|
Mõte kadus tänu sellele HV asendamisele ära. Tahtsin öelda, et kui tegu on hobiprojektiga, siis saavad väga kenasti ka ainult programmeerijad hakkama. Antud viited mängudele on sellised juhtumid.
Kõik see produtseerimise asi on hoopis teine teema ja ei takista mängu tegemast.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Valdars
HV veteran

liitunud: 22.02.2003
|
20.05.2008 11:35:10
|
|
|
Tarkvara loomisega tegeleva meeskonna saab tavaliselt lüüa jämedalt kaheks- tegemine ja muu. Ning see tegemine sisaldab lisaks programmeerijatele ka muid inimesi, nagu need juba eelpoolnimetatud modelleerijad, helimehed, kaartide ja tekstuuride loojad jne. Hobiprojekti puhul võib tavaliselt selle "muu" ära jätta, aga lõppprodukti kvaliteet sõltub siiski lisaks programmeerijatele ka ülejäänud "tegemisest".
|
|
Kommentaarid: 47 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
 |
mirko27
HV veteran

liitunud: 29.06.2002
|
20.05.2008 12:10:52
|
|
|
Alustad, lood miskit head, küll siis tulevad need teised rollid ka ligi. Üldiselt on viimasel ajal väga palju free contentit tekkinud netti. Saab kunstilisep oole pealt neid kasutada.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
qwint
HV vaatleja
liitunud: 03.02.2008
|
22.05.2008 17:13:31
|
|
|
Lööks ka kaasa. Progemises olen väga algaja natuke java ja c++ tegelesin, kuid suurem aur läks 3d max, photoshop ja helitöötlemis programmidele.
Mõnede mängude modimisega ka olen tegelenud Half-life2, doom ja starcraft.
|
|
tagasi üles |
|
 |
JannoT
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2005
|
18.06.2008 19:53:32
|
|
|
Sai just üks päev loetud natukene elu tõdesi ühes manualist. Käis küll mängu modimise kohta aga käib ka üldiselt mängude tegemise kohta:
1) Punkt üks oleks ,et pead olema valmis kõik ise ära tegema ja iga töökäsi kelle sa leiad on boonus!
2) Teine punkt oleks ,et ükski leet cooder ei võtta käske endast vähem teadva inimese käest. Nad parem tegelevad enda projektidega.
_________________ 011010000110100101101110011011100110000101110110011000010110000101110100011011000111010101110011 |
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
18.06.2008 21:57:42
|
|
|
2 - alati võid otsida mõne leet kooderi kes jagab sinuga sarnast eesmärki
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
mattiaza
HV kasutaja

liitunud: 15.07.2002
|
19.06.2008 01:19:37
|
|
|
Ho Ho kirjutas: |
2 - alati võid otsida mõne leet kooderi kes jagab sinuga sarnast eesmärki  |
Jah, aga see leet kooder eeldab, et ka sina oled mõnel alal "leet". Tehnilistel teemadel kompetentsem ei pea olema - talle on palju kasulikum kui oled suurepärane joonistaja, 3D-modelleerija, jutukirjutaja või tiimi innustada ja teisi liikmeid värvata oskav juht. Niisama mänguidee omamisest ei piisa.
JannoT kirjutas: |
1) Punkt üks oleks ,et pead olema valmis kõik ise ära tegema ja iga töökäsi kelle sa leiad on boonus! |
See teema on siin juba 4 aastat vana Aga endiselt ei ole mängu kuskil, sest selleks on vaja hoopis "Vaata, millise laheda pooliku mängu tegin! Kes tahab edaspidi kaasa aidata?" teemat.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
 |
JannoT
HV kasutaja

liitunud: 23.12.2005
|
20.06.2008 15:30:48
|
|
|
Noh seega esimene punkt sula tõsi ju.
_________________ 011010000110100101101110011011100110000101110110011000010110000101110100011011000111010101110011 |
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees

liitunud: 27.01.2003
|
13.09.2008 01:59:43
|
|
|
The Atmosphir - as in the case of this 3D platform game maker from Minor Studios. It's a closed beta at the moment (you can sign up through their site) but from the video (see below the jump) it looks like a cross between a Lego set and Mario 64-style platforming. The full package is due out 'by the end of the year'.
video: http://blip.tv/play/AcyiCIeCGw
_________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
Müüa: Xbox 360 E 500GB (UUS) |
|
Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
tagasi üles |
|
 |
tarmac
HV kasutaja

liitunud: 10.08.2007
|
01.11.2008 23:55:08
|
|
|
Mis oskuseid siis mängu tegemise juures vaja on? Java progremist,3d mudeleid. Mida veel?
_________________ www.crawl.ee Eesti R/C Rock Crawlerid. |
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
lehm2
Kreisi kasutaja

liitunud: 19.09.2004
|
02.11.2008 00:18:46
|
|
|
Ma ütleks et kõvasti peale hakkamist ja usun, et sealt võib juba midagi tulla. Põhiliselt jah vaja programist, polegi vast eriti tähtis mis keeles, oleneb tegijast.
_________________ Piilu siia, progreja!
Vajad abi Node.JS-ga ?
Võta ühendust ! |
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
aatomik
HV kasutaja

liitunud: 30.11.2005
|
02.11.2008 00:24:17
|
|
|
Kõik oleneb sellest, millist mängu sul plaanis tegema hakata on. Olemas on tekstipõhiseid, 2D, 3D, online jne. mängusid. Kui oled mängude ehitamisest, programmeerimisest huvitatud, siis esialgu oleks vast kõige mõttekam alustada lihtsamast otsast. Tee miski tekstipõhine mündiviskamise mäng, seejärel näiteks väike pokker(tekstipõhine), sealt edasi võid proovida juba mõnda graafilist lihtsamat kaardimängu. Kui kõik see valmis võid proovida kätt arcanoid'i moodi asja tegemisel.
Esialgu keel milles programmeerima hakkad pole väga oluline - vali selline, mida kasutab mõni su tuttav või millel on suur kasutajaskond. Hiljem, kui soovid suuremaid ning keerukamaid lahendusi looma hakata, tuleb kindlasti kasuks c++ selgeks tegemine. Lisaks kulub ära veel hea matemaatika ning füüsika tundmine, loomaks võimalikult efektiivseid ning otstarbekaid algoritme.
Nii et edu ja julget pealehakkamist
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
mirko27
HV veteran

liitunud: 29.06.2002
|
02.11.2008 00:37:18
|
|
|
Miks tuleb kasuks just C++ tundmine? Java browseris jooksev OpenGL tugi ning C# XNA? paindlikkus ja võimekus ehk vastamisel aitavateks märksõnadeks.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
tarmac
HV kasutaja

liitunud: 10.08.2007
|
02.11.2008 00:44:15
|
|
|
Olgu, alustaks mingist tekstipõhisest. Aga kust ma pihta hakkaks?
_________________ www.crawl.ee Eesti R/C Rock Crawlerid. |
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
HighEnd
HV veteran

liitunud: 24.03.2007
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
aatomik
HV kasutaja

liitunud: 30.11.2005
|
02.11.2008 10:21:57
|
|
|
mirko27 kirjutas: |
Miks tuleb kasuks just C++ tundmine? Java browseris jooksev OpenGL tugi ning C# XNA? paindlikkus ja võimekus ehk vastamisel aitavateks märksõnadeks. |
Kuna C++ on kasutatud pea kõikides tuntud ning suurt edu saavutanud mängudes. Kui asja vastu suur huvi on, siis miks mitte seda keelt endale selgeks teha.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
 |
mirko27
HV veteran

liitunud: 29.06.2002
|
02.11.2008 12:25:32
|
|
|
Sest sinu mõistes pea kõikides mängudeks tähendab massettevõtteid. Kui sa vaatad väiksemaid edukaid mänge (reaalsed Eesti kontekstis), siis on viimasel ajal edukaks ostunud m$ XNA ning Java peal on loodud vähese vaevaga päris kõvasid mänge. Märksõnad Java puhuk ehk jMonkeyEngine (graafikamootor), Project Darkstar (MMO scalable server). Vaatan, et siin teemas on aktiivsus üles tõusnud. Võiksite kõva häälega hõigata, et kes siis reaalseks arendamiseks valmis on! Endal kogemust ühe projektiga on - www.projectwish.com. Mis küll paraku tekitas nii mõnelegi liikmeteist karjääri, kuid projektina (tänu karjäärile) tasapisi hääbunud.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
HighEnd
HV veteran

liitunud: 24.03.2007
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Deadlock
Kreisi kasutaja
liitunud: 16.07.2004
|
03.11.2008 00:31:59
|
|
|
mirko27 kirjutas: |
Võiksite kõva häälega hõigata, et kes siis reaalseks arendamiseks valmis on! |
Kõva häälega hõikan informaatikatudengina, et on oman teadmisi C ja Java vallast. C valdan paremini. C graafilised teadmised puuduvad, aga java graafilise poole õppimine on pooleli. Ja oleks nõus arendama küll koolikõrvalt.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
iceincube
HV veteran

liitunud: 18.11.2005
|
03.11.2008 02:02:33
|
|
|
hehe, kes näinud pole kunagi sai tehtud .. http://kirves.pri.ee/java/janni_ussimang/
Meenus üks mäng mille kunagi tegin. Võrgumäng, pealtvaates ja värki. Üles leian panen üles- praegu ei viitsi CD-si surfata.
Aga selle mänguga õppisjn tähtsa asja ära. Üks arvuti peab olema ikkagi nagu server. Mul oli, et igaüks saatis igaleühele infi ja selle järgi renderdati ja asjad liikusid, kuid üsna pea slgus ,et mängijad näevad eri pilte oma ekraanil..
Aga kooliajal lahe asi oli ikkagi sai arvutiklassis testitud.
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
37 |
|
tagasi üles |
|
 |
Deadlock
Kreisi kasutaja
liitunud: 16.07.2004
|
03.11.2008 02:13:30
|
|
|
mingi jama sul siin.
for( int i=0; i0)
_________________ "Believe you can, believe you can't; either way, you're right." - Henry Ford |
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
|