Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Sülearvutid »  Läpaka kasutamine / laadimine otse sigaretisüütajast märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
sbrb
HV kasutaja

liitunud: 02.07.2004




sõnum 14.05.2008 16:50:34 Läpaka kasutamine / laadimine otse sigaretisüütajast vasta tsitaadiga

Tervist, tekkis selline mõte, kui vaatasin oma läpaka akut ja laadijat, et kas poleks võimalik läpakat otse ühedada auto sigaretisüütajaga? (ilma mingite autoadapterite jms). Aku pinge on ~11-12volti ja laadija väljundpinge on 16volti.

Arvutiks on ibm T41.. kuna väga tegu on laialtlevinud mudeliga (või mudelite seeriaga) siis ehk kellelgi on kogemust?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 14.05.2008 17:34:54 vasta tsitaadiga

2ra parem katseta - saad k6va suitsupilve ja mitteto'o'tava l2ppari... Teoorias tundub asi lihtne, kuid filtrid ja pingestabikas peavad ysna v6imsad olema. Ja nende kodus valmistamine on p2ris tyytu ettev6tmine...

Postitatud mobile device
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sbrb
HV kasutaja

liitunud: 02.07.2004




sõnum 14.05.2008 18:19:21 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
2ra parem katseta - saad k6va suitsupilve ja mitteto'o'tava l2ppari... Teoorias tundub asi lihtne, kuid filtrid ja pingestabikas peavad ysna v6imsad olema. Ja nende kodus valmistamine on p2ris tyytu ettev6tmine...

Postitatud mobile device


Miks sa arvad, et auto aku pinge pole stabiilne?

Mis filtreid sul vaja on?

Kui oletame, et auto ei tööta. Siis on ainuke vooluallikas auto enda aku. Mis on sisuliselt otse ühendatud läppariga nagu ta endagi aku. Ma ei näe siin probleemi, kuid katsetada otsekohe ei julge, seepärast küsingi teie nõu.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RPG16
HV Guru
RPG16

liitunud: 18.02.2006




sõnum 14.05.2008 18:34:07 vasta tsitaadiga

Ta ei pruugi sul nii madala pingega töölegi minna
ja läppari akul on kontrollelektroonika, auto omal mitte
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
haldz
HV veteran
haldz

liitunud: 29.12.2003




sõnum 14.05.2008 18:34:51 vasta tsitaadiga

maksa pigem raha ja osta voolu muundur kui riski mittetöötava masinaga icon_biggrin.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
spezwend
HV veteran

liitunud: 31.12.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.05.2008 22:07:41 vasta tsitaadiga

autos on pinge 11-14,5V. oleneb akust, laadimispingest ja paljust muust. seega autos on pinge väga kõikuv. tean juhuseid kus on emaplaat tuksi läind tänu sellele! osta parem DC/DC converter ca 300kr ja toimib väga hästi.

leiad erinevaid siit: http://www.serigo.ee/index.php?cPath=128_286
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 15.05.2008 11:34:59 vasta tsitaadiga

stosoorok: Niipalju võib lisada, et arvutit / emaplaati ei tapa niivõrd pinge kõikumine, kuivõrd väga järsud pingeimpulsid, mis tekivad auto elektrivõrgus kõikvõimalike koormuste tööle- ja väljalülitamisel. Ning selliste impulsside väljafiltreerimiseks ongi vaja väga korralikke tõkkefiltreid.

Asi on tiba lihtsam siis, kui elektroonikaseade pannakse tööle ainult aku pealt ja välditakse seadme töö siis, kui generaator käib.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Porno Parm
mugavuspagulane
Porno Parm

liitunud: 30.11.2003




sõnum 15.05.2008 17:25:13 vasta tsitaadiga

http://www.laptopshop.co.uk/laptop-car-adapters.htm

pinge 12 v jah tundub liiga madal , pakun et läpakas ennem lülitab akureziimile
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
spezwend
HV veteran

liitunud: 31.12.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.05.2008 17:36:16 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Asi on tiba lihtsam siis, kui elektroonikaseade pannakse tööle ainult aku pealt ja välditakse seadme töö siis, kui generaator käib.

jah, aga siis läheb pinge liiga alla ja lülitub akule. nt. rest funktsiooni kasutusel või ust avades kui tuled põlema lähevad jne.

mul on konkreetne kogemus sellega ja julgen soovitada: http://www.serigo.ee/product_info.php?cPath=128_286&products_id=75867
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sbrb
HV kasutaja

liitunud: 02.07.2004




sõnum 15.05.2008 18:59:03 vasta tsitaadiga

Aga auto akul ei ole pinge reaalselt 12v ju.. rohkem on.. 13-14vähemalt.. kui ta kõvasti langenud on siis vb 12.. laadides on ammugi rohkem, võibolla isegi liiga palju.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RPG16
HV Guru
RPG16

liitunud: 18.02.2006




sõnum 15.05.2008 19:11:34 vasta tsitaadiga

Ok, vastame siis nii: kuna pinge on piisavalt madal siis akut ta sul ei lae ja kasutamiseks peab aku koguaeg küljes olema (ometi, akut ta ei kuluta). Tean, sest olen madalama pingelise laadijaga läpparile voolu andnud. Selle pinge stabiliseerimise ja muu värgi kohta: ei tohiks midagi juhtuda (ei garanteeri midagi) kui auto seisab, elektriseadmeid ei näpita jne. Siiski kui midagi peaks juhtuma saad süüdistada vaid ennast.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
spezwend
HV veteran

liitunud: 31.12.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.05.2008 22:05:48 vasta tsitaadiga

sbrb kirjutas:
Aga auto akul ei ole pinge reaalselt 12v ju.. rohkem on.. 13-14vähemalt.. kui ta kõvasti langenud on siis vb 12.. laadides on ammugi rohkem, võibolla isegi liiga palju.

kui auto magab, on laetud aku pinge 12,5V. kui mootor töötab on pinge 13,8-14,5V. talvel külmaga võib vabalt olla ka alla 12V, käivitadaes ja tarbijatega veel vähem.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
waux
HV Guru
waux

liitunud: 01.07.2006




sõnum 15.05.2008 22:09:37 vasta tsitaadiga

ma soovitan osta originaal ja mitte kasutada laadijat käivitamise hetkel.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mobileman
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.04.2005




sõnum 15.05.2008 22:59:31 vasta tsitaadiga

stosoorok kirjutas:

kui auto magab, on laetud aku pinge 12,5V. kui mootor töötab on pinge 13,8-14,5V. talvel külmaga võib vabalt olla ka alla 12V, käivitadaes ja tarbijatega veel vähem.


Täpselt nii, olen testriga mõõtnud laetud aku pinget kui mootor seisab, 12,5 V kandis oligi. "12 V DC to 220 V AC" konverter (inverter vist on õigem nimi?) on tõsti väga hea lahendus, siis saab autos kasutada kõki seadmeid mis 220 V vahelduvpinget tarbivad (mobiili toalaadija, AA/AAA akude laadija näiteks digika jaoks, kasvõi telekas...). Mikrolaineahju nüüd muidki ära ei toida sigaretisüütajast, peab ikka võimsust arvestama, põhimõtteliselt ega üle 100 W vist sigaretisüütaja kaudu ei kannata võtta pikaajaliselt. Mitte seetõttu, et aku tühjaks saab kiiresti (kui mootor ei tööta, siis seda kindlasti), aga lihtsalt selline pistikühendus ei kannata eriti suuremat voolu.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Sülearvutid »  Läpaka kasutamine / laadimine otse sigaretisüütajast
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.