Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
sbrb
HV kasutaja
liitunud: 02.07.2004
|
14.05.2008 16:50:34
Läpaka kasutamine / laadimine otse sigaretisüütajast |
|
|
Tervist, tekkis selline mõte, kui vaatasin oma läpaka akut ja laadijat, et kas poleks võimalik läpakat otse ühedada auto sigaretisüütajaga? (ilma mingite autoadapterite jms). Aku pinge on ~11-12volti ja laadija väljundpinge on 16volti.
Arvutiks on ibm T41.. kuna väga tegu on laialtlevinud mudeliga (või mudelite seeriaga) siis ehk kellelgi on kogemust?
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
14.05.2008 17:34:54
|
|
|
2ra parem katseta - saad k6va suitsupilve ja mitteto'o'tava l2ppari... Teoorias tundub asi lihtne, kuid filtrid ja pingestabikas peavad ysna v6imsad olema. Ja nende kodus valmistamine on p2ris tyytu ettev6tmine...
Postitatud mobile device
|
|
tagasi üles |
|
|
sbrb
HV kasutaja
liitunud: 02.07.2004
|
14.05.2008 18:19:21
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
2ra parem katseta - saad k6va suitsupilve ja mitteto'o'tava l2ppari... Teoorias tundub asi lihtne, kuid filtrid ja pingestabikas peavad ysna v6imsad olema. Ja nende kodus valmistamine on p2ris tyytu ettev6tmine...
Postitatud mobile device |
Miks sa arvad, et auto aku pinge pole stabiilne?
Mis filtreid sul vaja on?
Kui oletame, et auto ei tööta. Siis on ainuke vooluallikas auto enda aku. Mis on sisuliselt otse ühendatud läppariga nagu ta endagi aku. Ma ei näe siin probleemi, kuid katsetada otsekohe ei julge, seepärast küsingi teie nõu.
|
|
tagasi üles |
|
|
RPG16
HV Guru
liitunud: 18.02.2006
|
14.05.2008 18:34:07
|
|
|
Ta ei pruugi sul nii madala pingega töölegi minna
ja läppari akul on kontrollelektroonika, auto omal mitte
|
|
tagasi üles |
|
|
haldz
HV veteran
liitunud: 29.12.2003
|
14.05.2008 18:34:51
|
|
|
maksa pigem raha ja osta voolu muundur kui riski mittetöötava masinaga
|
|
tagasi üles |
|
|
spezwend
HV veteran
liitunud: 31.12.2003
|
14.05.2008 22:07:41
|
|
|
autos on pinge 11-14,5V. oleneb akust, laadimispingest ja paljust muust. seega autos on pinge väga kõikuv. tean juhuseid kus on emaplaat tuksi läind tänu sellele! osta parem DC/DC converter ca 300kr ja toimib väga hästi.
leiad erinevaid siit: http://www.serigo.ee/index.php?cPath=128_286
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
15.05.2008 11:34:59
|
|
|
stosoorok: Niipalju võib lisada, et arvutit / emaplaati ei tapa niivõrd pinge kõikumine, kuivõrd väga järsud pingeimpulsid, mis tekivad auto elektrivõrgus kõikvõimalike koormuste tööle- ja väljalülitamisel. Ning selliste impulsside väljafiltreerimiseks ongi vaja väga korralikke tõkkefiltreid.
Asi on tiba lihtsam siis, kui elektroonikaseade pannakse tööle ainult aku pealt ja välditakse seadme töö siis, kui generaator käib.
|
|
tagasi üles |
|
|
Porno Parm
mugavuspagulane
liitunud: 30.11.2003
|
|
tagasi üles |
|
|
spezwend
HV veteran
liitunud: 31.12.2003
|
15.05.2008 17:36:16
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Asi on tiba lihtsam siis, kui elektroonikaseade pannakse tööle ainult aku pealt ja välditakse seadme töö siis, kui generaator käib. |
jah, aga siis läheb pinge liiga alla ja lülitub akule. nt. rest funktsiooni kasutusel või ust avades kui tuled põlema lähevad jne.
mul on konkreetne kogemus sellega ja julgen soovitada: http://www.serigo.ee/product_info.php?cPath=128_286&products_id=75867
|
|
tagasi üles |
|
|
sbrb
HV kasutaja
liitunud: 02.07.2004
|
15.05.2008 18:59:03
|
|
|
Aga auto akul ei ole pinge reaalselt 12v ju.. rohkem on.. 13-14vähemalt.. kui ta kõvasti langenud on siis vb 12.. laadides on ammugi rohkem, võibolla isegi liiga palju.
|
|
tagasi üles |
|
|
RPG16
HV Guru
liitunud: 18.02.2006
|
15.05.2008 19:11:34
|
|
|
Ok, vastame siis nii: kuna pinge on piisavalt madal siis akut ta sul ei lae ja kasutamiseks peab aku koguaeg küljes olema (ometi, akut ta ei kuluta). Tean, sest olen madalama pingelise laadijaga läpparile voolu andnud. Selle pinge stabiliseerimise ja muu värgi kohta: ei tohiks midagi juhtuda (ei garanteeri midagi) kui auto seisab, elektriseadmeid ei näpita jne. Siiski kui midagi peaks juhtuma saad süüdistada vaid ennast.
|
|
tagasi üles |
|
|
spezwend
HV veteran
liitunud: 31.12.2003
|
15.05.2008 22:05:48
|
|
|
sbrb kirjutas: |
Aga auto akul ei ole pinge reaalselt 12v ju.. rohkem on.. 13-14vähemalt.. kui ta kõvasti langenud on siis vb 12.. laadides on ammugi rohkem, võibolla isegi liiga palju. |
kui auto magab, on laetud aku pinge 12,5V. kui mootor töötab on pinge 13,8-14,5V. talvel külmaga võib vabalt olla ka alla 12V, käivitadaes ja tarbijatega veel vähem.
|
|
tagasi üles |
|
|
waux
HV Guru
liitunud: 01.07.2006
|
15.05.2008 22:09:37
|
|
|
ma soovitan osta originaal ja mitte kasutada laadijat käivitamise hetkel.
|
|
tagasi üles |
|
|
Mobileman
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.04.2005
|
15.05.2008 22:59:31
|
|
|
stosoorok kirjutas: |
kui auto magab, on laetud aku pinge 12,5V. kui mootor töötab on pinge 13,8-14,5V. talvel külmaga võib vabalt olla ka alla 12V, käivitadaes ja tarbijatega veel vähem. |
Täpselt nii, olen testriga mõõtnud laetud aku pinget kui mootor seisab, 12,5 V kandis oligi. "12 V DC to 220 V AC" konverter (inverter vist on õigem nimi?) on tõsti väga hea lahendus, siis saab autos kasutada kõki seadmeid mis 220 V vahelduvpinget tarbivad (mobiili toalaadija, AA/AAA akude laadija näiteks digika jaoks, kasvõi telekas...). Mikrolaineahju nüüd muidki ära ei toida sigaretisüütajast, peab ikka võimsust arvestama, põhimõtteliselt ega üle 100 W vist sigaretisüütaja kaudu ei kannata võtta pikaajaliselt. Mitte seetõttu, et aku tühjaks saab kiiresti (kui mootor ei tööta, siis seda kindlasti), aga lihtsalt selline pistikühendus ei kannata eriti suuremat voolu.
|
|
tagasi üles |
|
|
|