praegune kellaaeg 16.06.2024 15:59:39
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
erick
HV Guru
liitunud: 24.01.2003
|
10.02.2005 03:58:54
CELL arhitektuur põhjalikult lahti seletatud - PS3 ennustatav võimsus 1 TERAFLOPS - x86 PC ajastu lõpp läheneb? UPDATED |
|
|
link :: Cell Architecture Explained
Juba mõned aastad on Playstationi- ja protsessoriarhitektuurifänne erutanud CELL arhitektuur. Nüüd on Nicholas Blachfordi nimeline tegelane Cell-i patendi põhjal arhitektuuri lahti mõtestanud, ning selgub, et PS3 teoreetiline arvutusvõimsus võib küündida vapustava 1 TERAFLOPSini (1000 GIGAFLOPSi, võrdluseks: P4 3.0 GHz saavutab ~6 GIGAFLOPSi, nVidia GF 6800 ULTRA kuni 40 GFLOPS).
Tunnistan ausalt, et olen ise suht asjatundmatu kui jutt läheb süviti protsessorite arhitektuuri, ent sellest hoolimata otsustasin teha oma parima, et kasvõi osa järgnevast artiklist jõuaks eesti keeles HV lugejateni. Teema on erutav ja muutub iga PlayStation 3 launchile läheneva päevaga järjest tähtsamaks. Need, kes tahavd põhjalikult lugeda, ja kel inglisekeeles teadusliku teksti lugemisega probleeme pole, leiavad selle uudise aluseks oleva artikli siit:
http://www.blachford.info/computer/Cells/Cell0.html
Alustuseks seletab Blanchford lahti CELL* (*ingl. k. rakk, element) arhitektuuri kontseptsiooni. Viimane koosneb nii riistvaralistest kui tarkvaralistest CELLIDEST (data ja programmid, kutsutakse ka 'apulets' ehk miniaplikatsioonid) mis saadetakse riistvaralistesse CELLIDESSE, kus toimub arvutamine, misjärel tulemused saadetakse tagasi.
Asja ilu seisneb selles, et CELL-arvutusüksused võivad asuda ükskõik missuguses seadmes (näit. arvuti, PS3, HDTV), ning nad on võimelised arvutusvõimsust omavahel jagama. Nii võib juhtuda, et arvutis asuvad CELL-id aitavad PS3-s asuvaid CELLe ja vastupidi. Sinu mobiiltelefon või printer võib näiteks aidata su arvutil kiiremini SETIit lahendada, võimalused on piiramatud. Teoreetilise CELLide vahelise ühenduse kohta on teada vaid seda, et see saab olema minimaalselt 6,4 Gbit/s (nii suur on ühe traadi läbilaskevõime, aga reaalsuses ilmselt (kuni kümneid) kordi kiirem. Ka võimalikku CELL seadmete vahelist WiFi ühendust on arvesse võetud, seega piisaks clusteri loomiseks lihtsalt sellest, kui CELL seadmed ühendada ad-hoc printsiibil.
CELL arvutusüksus koosneb järgnevatest elementidest:
* 1 Processing Unit (PU)
* 8 X Attached Processing Units* (APUs) (* võiks tõlkida kui 'lisatud arvutusüksused')
* Direct memory Access Controller DMAC
* Input/Output (I/O) Interface
* 4.6 GHz (oletatatav CELL chipi kiirus)
* 1.3v
* 85 Celcius operation with heat sink
* 6.4 Gigabit / second off-chip communication
Processing Uniti rollis on IBM poolt valmistet 64bit protsessor. Veel ei ole teada, kas see on POWER5 (multithreading, multicore) või mõni custom arhitektuur. Mis on kindel, on see, et PS3 sees on neid igal juhul 4. Kuid nagu autor väidab, ei tee mitte 4 multicore prose olemasolu PS3-e fantastiliseks, vaid hoopis midagi muud, nimelt...
...APU-d. Igas CELL arvutusüksuses on üks PU (näit. POWER5), mille ülesanne on olla KÕIGEST kontrolleriks 8-le APU-le. Iga APU on iseseisev vektorprotsessor* (*SIMD multimeedia arhitektuuril, see tähendab et nad teevad ühe instruktsiooni käigus mitu operatsiooni, Blachford võrdleb tööprontsiipi näiteks SSE käsustikuga. Ühtlasi tähendab see ka seda, et kõik programmid tuleb 'vektoriseerida', mis on omakorda tehtav põhiliselt video, audio, 3D graafika ja mitmete teadusrakenduste puhul), omades 128x128 bit registreid ja 4 ujukomaüksust koguvõimsusega 32 GFLOPS. Ühtlasi on neil 128KB lokaalset mälu, cachet (vahemälu) ega mingitsorti virtuaalmälu ei kasutatata.
Iga APU käitub täiesti iseseisva (mitte co) protsessorina. PU saadab igale neist eraldi sofware CELLi või apuleti, mispeale APU lülitub töösse ja lahendab apuletti kuni see on valmis või APU-l kästakse peatuda. APU arhitektuur:
Kuigi nende võimsus on suur, tekitab APU-de lokaalmälu cache asemel komplikatsioone programmeerimisel. Nimelt on APU-de lokaalmälu võimeline lugema peamälust 1024 bitiseid blokke, kuid APU-d ise pole võimelised peamälu poole pöörduma (vastupidiselt sellele kuidas x86 arhitektuuris tavaks on - prose pöördub info ja instruktsioonide saamiseks erinevate (vahe) mälude poole järgnevas reas: L1 cache-->L2 cache--->(L3 cache)--->RAM---->virtuaalmälu (e. kõvaketas) ). See muudab süsteemi paindumatuks... ent samas liigutatakse infot peamälust lokaalmällu ja tagasi uskumatult kiiresti. Kui iga APU suudab ühe arvutustsükli jooksul liigutada 2 registrit kas peamälust lokaalmällu või vastupidi, suudab iga üksiku APU lokaalmälu läbi lasta 147 GB/s, ning kõik APU-d ühes CELL-arvutusüksuses kokku saavutavad läbilaskevõime ÜLE TERABAIDI sekundis. Ei pea vist lisamagi, et see jätab hetke x86 prosed VÄGA kaugele selja taha.
Seega on infoga hästivarustatud APU-d omaettegi väga võimsad, ent sellele lisandub võimalus sooritada arvutusi, pannes mitmeid APU-sid nn. ketti, see tähendab et neid saab kasutada info töötlemiseks 'voolavas reiimis' (stream processing), kasutades mitut APU-t paralleelselt (eeldatavasti siis ühe protsessi tarbeks - tõlkija märkus). Sel juhul jõuab CELL-arvutusüksuse võimsus lähedale oma teoreetilisele maksimumile - 250 GFLOPS. Voog- või vooarvutuse skeem näeb välja nii:
Toome siinkohal näiteks võrdluse reaalsete protsessoritega - kui 5 omavahel HyperTransportiga otse ühendatud ja 3.0GHz peale klokitud DUAL CORE Opteroni proset töötleksid ülimalt optimiseeritud (SSE) koodi, siis läheneks nende võimsus ÜHE CELL-arvutusüksuse omale. Playstation 3-s peaks CELL-arvutusüksusi olema NELI.
IBM on ühtlasi teatanud, et ühte racki (riiulit) hõlmav CELL workstationi võimsus on 16 TERAFLOPSi. Blachfordi andmetel läheb selleks tarvis 64 CELL-arvutusüksust.
CELLi oodatavad rakendused on järgmised:
1. MÄNGUD - selleks ta ju loodigi. Blachford avaldab isegi lootust, et äkki on PS3 esimene masin mis suudab jooksutada REAALAJAS RAY-TRACINGUT kasutavaid mänge (mõnes mõttes graafikatööstuse püha graal, reaalaja raytracingu teema on PILDIKASTIJUTTUDE all olemas).
2. 3D graafika. Look out, 3D Labs
3. VIDEO enkodeerimine ja dekodeerimine, samuti Photoshopi laadne pilditöötlus.
4. AUDIO - CELLil on potentsiaali saada iga muusiku ülimaks unistuseks, sest helitöötluses ei ole arvutusjõudu ja bandwidthi kunagi liiga palju.
5. Digital Signal Processing (HDTV näiteks )
6. SETI ( 4 CELLi lahendavad ühe SETI@home ühiku ära 5 minutiga!)
7. TEADUSRAKENDUSED - Blachford ütleb selle kohta, et GPU-sid juba kasutatakse teadusrakendustes arvutamiseks, CELL lööb aga ilmselt kõik GPU-d kõrge kaarega üle:
tsitaat: |
GPUs are already used for scientific computation and Cell will be likely be useable in the same areas: "Many kinds of computations can be accelerated on GPUs including sparse linear system solvers, physical simulation, linear algebra operations, partial difference equations, fast Fourier transform, level-set computation, computational geometry problems, and also non-traditional graphics, such as volume rendering, ray-tracing, and flow visualization." |
8. SUPERARVUTID - CELLi promotaksegi juba kui 'supercomputer-on-a-chip' lahendust
9. SERVERID - XML andmebaasid olevat vektoriseeritavad.
Pika jutu kokkuvõtteks:
CELL on võimeline jooksutama ka mitte-vektoriseeritavaid programme, nimelt PC-d emuleerides. See murrab osaliselt tarkvaraprobleemi. OP-süsteemina võib kasutada custom Linuxit, ent ei maksa unustada - ka Apple'i OS X on optimiseeritud jooksma POWER seeria prosede peal... Samas on just CELLile optimiseeritud rakendused need, milles on lootust saavutada enneolematuid tasemeid. CELL on ka odav - uus Playstation maksab tavaliselt umbes sama palju kui keskmine koduarvuti, ent seoses madala dollari kursiga võib meid oodata meeldiv hinnaüllatus.
Ning mis kõige tähtsam - CELLil on lootust olla revolutsiooniline. Blachford arvab, et koos CELLiga on Playstation viimaks suutnud koduarvuti püsivalt üle trumbata - võimsuse vahe on kasvanud nii suureks, et PC-l peaks olema VÄGA suuri raskusi PS3-le järele jõudmisega. Lisaks sellele on CELL arhitektuuril potentsiaali levida nagu katk keskaegses linnas - pole kohta kust seda leida ei võiks, ta ronib sulle laua peale, teleka ette, teleka sisse, taskusse ja veel kümnesse muude kohta
***UPDATE***
Parandasin võrdluse OPteron prosedega, õige oli: 'kui 5 omavahel HyperTransportiga otse ühendatud ja 3.0GHz peale klokitud DUAL CORE Opteroni proset töötleksid ülimalt optimiseeritud (SSE) koodi, siis läheneks nende võimsus ÜHE CELL-arvutusüksuse omale.
Ühtlasi lisan värsket materjali, osa infot on jäetud tõlkimata, sest inglisekeelsena on asi selgem kui emakeeles (pealegi ma ei tea kõiki oskustermineid )
Akronüümid on muutunud!
APU = SPE või SPU.
PU = PPE.
* Taktsagedus üle 4GHz.
* 100 GB/s mälu & I/O kiirus summeerituna:
* - Dual XDR kontroller annab 25.6 GB/s.
* - Dual konfigureeritavad liidesed annavad 76.8 GB/s.
* - Mälumaht on hetkel piiratud 256 MB-ga Cell-i kohta (see kehtib ainult otseühenduse kohta, I/O kaudu on võimalik kasutada lisamälu) .
* 8 X "SPE", 128 bit vector engines, 128 registers each.
* 2 instructions issued per cycle per SPE.
* Tippvõimsus = 256 GIGAFLOPSi @4Ghz
* Double precision (topelttäpsusega?) matemaatiliste tehete tugi. (sel puhul langeb võimsus ~25-30 GFLOPSi peale, ent võrdluseks võib öelda, et Earth Simulator, mis alles hiljuti oli maailma kiireim superarvuti, kasutas NECs SX-5 prosesid (0.15um, 500 MHz), mille võimsus samas reiimis oli kõigest ~8 GFLOPS)
* 256KB "lokaalmälu" SPE kohta.
* Internal communication is via 4 X 128 bit rings, up to 96 Bytes per cycle.
* PPE saab kasutada 2 threadi (nagu multithreading. PPE ise on ilmselt PowerPC arhitektuuril, mida hetkel kasutavad Apple Macintosh arvutid).
* PPE sisaldab VMX-i. (tegu siis käsustikuga, mis lubab näiteks Microsoft Systems Management Server progega hallata Unixit, Linuxit, OS X-i. Ilmselt kasutatakse seda CELL-is erinevate OP-süsteemide üheaegsel jooksutamisel omamoodi 'algkäsustikuna', millest kõik OP-süsteemid on võimelised aru saama.)
* PPE sisaldab 512 KB vahemälu.
* "Dynamic Power Management" tehnoloogia.
* Kümme temperatuurisensorit.
* 221 ruutmillimeetrit 90nm protsessiga (kuid on olemas kõik eeldused, et CELL kolib suht kiiresti peale lanchi 65nm protsessile üle.)
* 234 miljonit transistorit
* 90nm SOI, Low K, 8 layers of metal & Copper interconnect. (kõik need on meetodid kontrollimaks üleliigset voolukulu ja lubamaks maksimaalset taktsagedust)
* IBM alustab tootmist 6 kuu jooksul, Sony 2005 aasta lõpus.
Toetab mitut üheaegselt jooksvat op-süsteemi, sealhulgas ka Linuxit.
PPE core peaks olema võimeline VMXi abil väga väikeste modifikatsioonidega Apple'i OS X-i buutima. See juhib Blachfordi järeldusele, et Apple'il võib olla mingi suurem tagamõte enda CELL arhitektuuriga sidumiseks.
Patendiavaldusest alates on tehtud järgnevad arhitektuurilised muudatused:
* Lokaalmälu suurust on tõstetud 128KB--->256KB.
* Lokaalmälule viidatakse kui "locking cache"-le, seega võib sel olla nii lokaalmälu kui vahemälu funktsionaalsus. Patendis oli eraldi kirjas, et tegu pole vahemäluga.
* Sisemist 1024 bitise laiusega siini ei võetud kasutusele, kasutatakse sisemist siinisüsteemi, mille kiirus on kuni 96 baiti takti kohta.
* ilmneb, et SPE-d kasutavad (mitut) MMU ja üht DMA kontrollerit. Patendiavaldus ei maininud MMU-d SPE-de sees.
See kõik on võetud siit: http://www.blachford.info/computer/Cells/Cell6.html
UPDATE otsad tõmbaksin aga selleks korraks kokku järgmise väga huvitava tabeliga, mis pärineb realworldtech.com CELL-artiklist, ja näitab kuidas volte lisades CELL-i SPE-de clockspeed (ja voolutarve) kasvavad:
Realworldi artiklis vist oli kirjas, et CELLi voolutarve jääb 50W-80W piiresse, ent kui taktsagedus üle 5GHz läheb siis kasutatakse juba uskumatud 180W Tundub, et CELL võib õige jahutusega päris hästi klokkuda
_________________ WoT Stats Twitch Stream
viimati muutis erick 14.02.2005 17:12:07, muudetud 6 korda |
|
Kommentaarid: 104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
94 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
10.02.2005 06:10:30
|
|
|
Mega ülevaade
EDIT: tegin pildid natuke väiksemaks, et lehele ära mahuks
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Marc55
HV kasutaja
liitunud: 27.11.2001
|
10.02.2005 09:27:08
|
|
|
Nii head ja detailset ülevaadet pole just tihti kohanud. Super!
Kuidas Intel ja AMD vanarauaks läksid
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
|
aise
HV Guru
liitunud: 02.10.2003
|
10.02.2005 10:43:40
|
|
|
väga kõva ülevaate andis asjast
|
|
Kommentaarid: 189 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
10.02.2005 11:22:34
|
|
|
[EDIT]
Krt, vajutasin kogemata siseta enne kui jõudsin lõpuni kirjutada. Eks siis kirjutan oma jutu lõpuni.
Kes tahab veel veidi paremat ja uuema infoga ülevaadet asjast saada lugege http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/cell-1.ars ja http://arstechnica.com/articles/paedia/cpu/cell-2.ars
Olen lugenud pea kõiki teateid mis celli kohta väljastatud ning pean ütlema et tõenäoliselt on tegu ühe esimese tõelise järgmise generatsiooni protsessoriga. Kõige suurem probleem asja juures on et üleminek valdavalt ühe prosega süsteemidelt(ja programmidelt) sellisele massiivselt paralleelsele platformile saab olema tõenäoliselt üks raskemaid arhitektuuri vahetusi mida arvuti ajaloos on eales nähtud. Seda põhjuselt et hetkel suudavad mitut proset kasutada ainutl mõned üksikud ja spetsiifilised programmid(andmebaasid, veebiserverid, renderdus, videotöötlus).
Programmide paralleelseks tegemine on paraku suhteliselt raske ning igat probleemi ei saagi jagada(ma küll ei tea ühtegi sellist). Samas mänge, suurimat PC arengut tõukav jõud(?), on võimalik suht hästi paralleelselt tööle panna kuid siiani pole seda tehtud põhjuselt et mitme prosega süsteeme on mänguritest vaid mõnel protsendil.
Seni võisid progejad lihtsalt kokku keevitada progesid ning loota et paari aastaga muutuvad prosed piisavalt kiireks et ka nende proget saaks inimlikult kasutada. Enamus mänge hakatakse progema hetkel saada olevate tippmasinate peal lootuses et paari aasta pärast kui mäng valmib on selline masin mainstreamis. Nüüd siis tuleb võtta hunnik celle ning loota et tulevikus on masinas neid veidi rohkem
Igasuguse teaduse jaoks kus on tarvis võimsaid arvuteid on cell väga tervitatav nähtus. Kui praegu on mõned üksikud hakkajamad suutnud panna GPU'd, mida on suht keeruline kasutada millegi muu kui graafika renderdamiseks, üldotstarbeliselt tööle siis sama asja cellil saavutamine peaks olema kordades lihtsam.
Ühetuumsed prosed on sisuliselt välja suremise äärel kuna inimlike pingutustega (ning elektrikuluga) ei saa neist enam suurt midagi välja pigistada. Senine 1.5-2a'ga transside/keerukuse/kiiruse kasvu kahekordistumine on viimasel paaril-kolmel aastal pea seisma jäänud. Umbes 3-4a tagasi tõi Intel välja oma 3.06G prose, hetkel on tema võimsaim 3.8G. Võimsuse erinevus jääb 30-70% ringi. AMD'l asi muidugi veidi paremas seisus kuna kastutatakse tehnoloogiaid mis seina veidi kaugemale nihutavad.
Ülevaate paranduseks võib öelda et cellis olev lokaalmälu on küll veidi erinev kui praegustes masiantes olevast cache'st kuid otstarve on sama: tuua andmed arvutusüksusele lähemale ning lühendada viidet nende poole pöördumisel.
Ray tracingut on võimalik reaalajas juba praegugi jooksutada tavalistel high-end pc'del kuid kvaliteet jätab kõvasti soovida. Cellis peaks olema võimalik asja meeletult optimeerida kuna raytracing on oma loomuse poolest väga hästi osadeks jagatav, märksa paremini kui praegused polügonidel põhinevad lahendused. Võimalik et isegi povray taoline kvaliteet on saavutatav reaalaja kiirusel lihtsamate efektide puhul(GI ja photon mapping jääb siiski veel tulevikku tõenäoliselt).
Igas cellis olevas APU's on teoreetiliselt umbes sama palju võimsust kui gf6800u's kuid mälude kiiruse erinevus on klass omaette (~3-5x cell kiirem). Samuti saab celli märksa lihtsamalt progeda kui tänapäevaseid GPU'sid kuna nad on ette nähtud suhteliselt üldiste arvutuste tegemiseks mitte ainult väga piiratud pikslite/vektoritega tehete tegemiseks. Põhimõtteliselt peaks piisava optimatsiooniga olema võimalik jooksutada HL2'te cellil softis koos kõigi efektidega.
Andmebaasid on juba praegu kõik väga hästi paralleelselt tööle pandud. Pole probleemi jooksutada postgresql/MySql/Oracle't masinatel millel 8 proset. Btw, XML andmebaasid on sisuliselt umbes 40a tagasiminekud andmebaaside arengus. Hierarhilist andmebaasi on üsna keeruline panna korralikult paralleelselt tööle ilma et tekiks probleeme dubleeritud andmetega.
Seti arvutamine on väga ligikaudne kuna kasutati suht mõttetud algoritmi: võeti ligikaudne Power prose efektiivsus ning korrutati mingi konstandiga. Sisuline erinevus on neil siiski niivõrd erinev et reaalne lahenduskiirus võib olla suurusjärk mõlemas suunas pakutud 5min suhtes.
viimati muutis Ho Ho 10.02.2005 11:40:01, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
HDTanel
Overclocker
liitunud: 15.12.2002
|
10.02.2005 11:31:36
|
|
|
Täitsa sõnatu olen.
Ma ei suuda nagu uskuda seda eriti aga kui tõesti nii siis juhtub küll midagi väga väga suurt aastal 2006
PS3 CELL prose ei tehta arvutile? Ma pakun, et kuna sellele tuleb klaver ja hiir ning internet siis mis mõte on arvutil?
Kui sellise kiirusega PS3 maksaks kasvõi 10 000.- ei näe ma mõtet miks peaksid inimesed arvutit kasutama noh kodus siis vähemalt
_________________ Krüpto
Minu Youtube - HDTanel
Minu Instagram - HDTanel |
|
Kommentaarid: 634 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
4 :: |
3 :: |
495 |
|
tagasi üles |
|
|
Auron
HV Guru
liitunud: 19.08.2003
|
10.02.2005 11:37:12
|
|
|
Ainuke aga jääb siin sinna, et telekas mis suudaks kuvada monitoriga võrdväärset pilti ei ole enamikele inimestele jõukohane.Isiklikult mulle ei istu, et konsooli topitakse järjest rohkem pudi.Praegune tehnikaajastu üks suuremaid idiootsusi mu meelest ongi see, et tahetakse kõigele pookida külge kõike.A'la mobiiltelefon milles on kaamera, nett, diktofon, videokaamera, fotokas jne.A'la röster, konserviavaja, õhuniisutaja, suitsualarm, sigaretisüütaja Konsool võiks ikka mängimiseks jääda ja ok filmide vaatamine ka aga ülejäänd on juba liig.
|
|
Kommentaarid: 150 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
127 |
|
tagasi üles |
|
|
aise
HV Guru
liitunud: 02.10.2003
|
10.02.2005 11:42:35
|
|
|
huvitav palju seda vidinat klokkida annab
|
|
Kommentaarid: 189 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
10.02.2005 11:44:36
|
|
|
Auron kirjutas: |
Ainuke aga jääb siin sinna, et telekas mis suudaks kuvada monitoriga võrdväärset pilti ei ole enamikele inimestele jõukohane.Isiklikult mulle ei istu, et konsooli topitakse järjest rohkem pudi.Praegune tehnikaajastu üks suuremaid idiootsusi mu meelest ongi see, et tahetakse kõigele pookida külge kõike.A'la mobiiltelefon milles on kaamera, nett, diktofon, videokaamera, fotokas jne.A'la röster, konserviavaja, õhuniisutaja, suitsualarm, sigaretisüütaja Konsool võiks ikka mängimiseks jääda ja ok filmide vaatamine ka aga ülejäänd on juba liig. |
Samas ei ütleks mian isiklikult sugugi ära seadmest mis kõlbab väga hästi kõigeks ning oleks ka suhteliselt lihtsalt laiendatav(lisakaardil või karbis mõned cellid juurde lisada näiteks). Kui PS3 suudaks pakkuda kõki arvutike omaseid võimalusi(mitmesugune töö tegemine) ning samal ajahetkel saaks sellega ka mängida, netis surfata ning kodumasinaid juhtida siis miks mitte? Hind oleks sellisel riistapuul tõenäoliselt soolasem kui praegu keskmisel arvutil kuid küll masstootmine seda alandab mingil määral.
[edit]
tsitaat: |
huvitav palju seda vidinat klokkida annab |
Seda hakatakse tõenäoliselt "klokima" cellide lisamisega. Kui asi saab kasvõi pooltki nii roosiline olema kui seda reklaamitaks siis peaks see suht lihtne olema. Reaalne kellade kõrgemaks kruttimine on tõenäoliselt võimalik kuna sisuliselt on tegu kaudselt igale teisele prosele sarnaneva seadmega. Isegi vanu amigasid ning gameboysid saab põhimõtteliselt klokkida.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Sirius
HV kasutaja
liitunud: 06.05.2004
|
10.02.2005 11:51:19
|
|
|
aga ma ei saanudki aru, mis graafika sel jubinal on?
Kui see on vastavuses protsessoriga siis ma ei kujuta ette mis graafika mängudel olema hakkab.
|
|
Kommentaarid: 55 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
2 :: |
47 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
10.02.2005 11:58:07
|
|
|
ps3 omab just ps3 jaoks disainitud ja ehitatud nvidia graafikakaarti. ise pakun et see kasutab igasuguseks arvutuseks vähemalt üht celli kiipi ning ise majandab ainult andmete cellile söötmisega. Mälu ribalaiust peaks selliseks tegevuseks rohkem kui küll olema.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
10.02.2005 12:08:56
|
|
|
huvitav, raha hakkame selle eest küsima sinna odavaima pereauto kanti?
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
10.02.2005 12:13:41
|
|
|
Kusagil käsisd jutud et ps3 peaks jääma suti alla 1000$. See ühe väga korraliku ilma monitorita PC hind praeguste hindade järgi. Arvata võib et 65nm tehnoloogia peaks hindu veidi alandama.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
wirx
HV Guru
liitunud: 03.08.2002
|
10.02.2005 12:15:31
|
|
|
PS3 (estimates)
Short term storage 256Mbytes
Long term storage 40Gbytes (at least?)
Speed 1TFLOP
Power 45 watts (no more than 100)
Human Brain (Average)
Short term storage 57 Tbytes
Long term storage 1137 Tbytes
Speed 4.4 TFLOP
Power 12 watts
|
|
Kommentaarid: 80 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
70 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
10.02.2005 12:18:05
|
|
|
Kusagil käsisd jutud et ps3 peaks jääma suti alla 1000$. See ühe väga korraliku ilma monitorita PC hind praeguste hindade järgi. Arvata võib et 65nm tehnoloogia peaks hindu veidi alandama.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
wirx
HV Guru
liitunud: 03.08.2002
|
10.02.2005 12:20:03
|
|
|
PS3 (estimates)
Short term storage 256Mbytes
Long term storage 40Gbytes (at least?)
Speed 1TFLOP
Power 45 watts (no more than 100)
Human Brain (Average)
Short term storage 57 Tbytes
Long term storage 1137 Tbytes
Speed 4.4 TFLOP
Power 12 watts
|
|
Kommentaarid: 80 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
70 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
10.02.2005 12:27:01
|
|
|
Tavalisi matemaatilisi arvutusi teeb inimene heal juhul 1-3 sekundis. Miks muidu üldse arvutid tehti? Eks ikka tuimalt arvutama.
Btw, kust sa need aju parameetrid kätte said, täitsa huvitaks mille alusel need leitud on.
|
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
HDD
HV veteran
liitunud: 24.09.2003
|
10.02.2005 12:37:54
|
|
|
Tekib kohe kysimus ,et mida Bill poiss nüüd oma longhoringa teeb ?
Hakkavad seda kiiresti nüüd kiiresti ymber kitjutama...
_________________ The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it |
|
Kommentaarid: 62 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
57 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
10.02.2005 12:41:17
|
|
|
HDD kirjutas: |
Tekib kohe kysimus ,et mida Bill poiss nüüd oma longhoringa teeb ?
Hakkavad seda kiiresti nüüd kiiresti ymber kitjutama... |
mida ta tegema peaks? las enne jõuab asi üldse eksistentsi, kui hävingut kuulutama asume?
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
HDD
HV veteran
liitunud: 24.09.2003
|
10.02.2005 12:44:45
|
|
|
Scart, Mingil määral ta on juba eksistentsis ... Teadus pidavat seda juba kasutama. Kaugel seegi aeg on kui PS3 välja tuleb. Arvata võib ,et mõni PS3 on kindlasti valmis testimiseks.
Ja ega OS ei sa kirjutada alles siis kui CELL väljas on. Aga minu arvamus on ,et see annab suure eduma UNIX systeemide ees.
EDIT : http://www.ps3land.com/CELL.ppt
_________________ The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it
viimati muutis HDD 10.02.2005 13:03:54, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 62 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
57 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
10.02.2005 12:49:32
|
|
|
sooviks siis mõnda tõendit selle kohta, et seda teaduses kasutatakse artiklis mainiti nagu natuke muud teemat näites
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
oliver.
HV Guru
liitunud: 05.09.2003
|
10.02.2005 12:52:48
|
|
|
ka tänases Äripäevas on Cell'i mainitud.
tsitaat: |
Esmaspäeval avalikustati uue põlvkonna protsessor Cell
ÄP
Nädala alguses esitletud protsessorit on Sony, IBM ja Toshiba teadlased arendanud juba paar aastat. Sony on andnud mõista, et uut protsessorit kasutav mängukonsool PS3 on müügis juba 2005. aasta lõpus.
Protsessorit, mis algselt plaaniti panna ainult Sony Playstation 3 mängukonsooli, hakatakse viimaste prognooside kohaselt kindlasti kasutama ka lauaarvutites.
Tegemist on tunduvalt kiirema protsessoriga kui hetkel müüdavad Inteli ja AMD 3,8 GHz taktsagedusega tippmudelid. Kiireima Celli protsessori taktsagedus on 4,6 GHz. Kordades suurema jõudluse saavutavad Celli protsessorid aga tänu protsessoris leiduvale üheksale tuumale, mitte tänu gigahertsidele. Kaheksa tuuma teevad paralleelselt arvutusi ning üks koordineerib teiste tööd.
Mitme tuuma olemasolu annab tulevikus arvutikasutajatele paju uusi võimalusi. Näiteks saab samas masinas vajadusel samaaegselt jooksutada mitut operatsioonisüsteemi. (See on ka hetkel võimalik, kasutades näiteks programme VMWare või Virtual PC, aga need lahendused jooksutavad virtuaalset arvutit olemasoleva operatsioonisüsteemi sees.)
Tehniliselt on võimalik, et tulevikus valmistatakse ka väiksema tuumade arvuga, soodsamaid Celli protsessoreid, mis eraldavad töötamisel vähem soojust ja on kasutatavad isegi multimeediaomadustega mobiiltelefonides. |
|
|
Kommentaarid: 280 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
239 |
|
tagasi üles |
|
|
HDTanel
Overclocker
liitunud: 15.12.2002
|
10.02.2005 13:02:42
|
|
|
Auron kirjutas: |
Ainuke aga jääb siin sinna, et telekas mis suudaks kuvada monitoriga võrdväärset pilti ei ole enamikele inimestele jõukohane.Isiklikult mulle ei istu, et konsooli topitakse järjest rohkem pudi.Praegune tehnikaajastu üks suuremaid idiootsusi mu meelest ongi see, et tahetakse kõigele pookida külge kõike.A'la mobiiltelefon milles on kaamera, nett, diktofon, videokaamera, fotokas jne.A'la röster, konserviavaja, õhuniisutaja, suitsualarm, sigaretisüütaja Konsool võiks ikka mängimiseks jääda ja ok filmide vaatamine ka aga ülejäänd on juba liig. |
Kus võtad, et nüüd pole võimalik monitori taha toppida ?
_________________ Krüpto
Minu Youtube - HDTanel
Minu Instagram - HDTanel |
|
Kommentaarid: 634 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
4 :: |
3 :: |
495 |
|
tagasi üles |
|
|
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
10.02.2005 13:09:18
|
|
|
aga kuidas nende jahutusega on, mul vist jäi kahe silma vahele see, ise-enesest pc väljasuremine on küll viimane asi mida karta, see nagu auto tööstus, see põhja läheb tõmbab endaga kaasa pool teistest tööstustest, sest pea iga asi on juba pc tööstusse sisse sulanud, ei oska hetkel nimetadagi mis sellest välja jääb .
aga üks mis on kindel, tulevad uued paremad headpipe tech jahutused ja saab veel rohkem õhuga kellata
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
|
project
HV Guru
liitunud: 18.02.2004
|
10.02.2005 13:13:20
|
|
|
Aga kui ta nüüd laua-arvutites möllama hakkab siis ta vist ei hakka eriti soojust eraldama kuna seda kasutatakse ka PS3?
aga muidu ikka päris kobe breakthrough tundub olema. Hail CELL 8)
Et järgmiseks oleks siis oodata et mu arvuti hakkab naabri omaga dualis tööd tegema kui tema oma idleb? see oleks küll tore.
viimati muutis project 10.02.2005 13:16:24, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|