Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 537, 538, 539
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 12.12.2025 12:04:40 vasta tsitaadiga

Miks elektriautodel elektrilist klaasisoojendust pole? Nagu elekter ju? Selle asemel topitakse mingeid homoledbaare tehases külge.
Kommentaarid: 745 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 561
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 12.12.2025 12:56:45 vasta tsitaadiga

Esiklaas võib plahvatada.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 12.12.2025 12:58:14 vasta tsitaadiga

Betamax, millest selline väärarusaam? Sõltub ju puhtalt tootjast/mudelist/varustustasemest.
Täpselt nagu ICE omadelgi.

_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 158
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 12.12.2025 13:46:27 vasta tsitaadiga

No aga seal võiks ju see fäänsi asi standardis sees olla?
Kommentaarid: 745 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 561
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 12.12.2025 14:19:32 vasta tsitaadiga

Kõik ela Mehikoormas icon_idea.gif
Päris paljud elavad Sitsiilias icon_idea.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 12.12.2025 14:27:37 vasta tsitaadiga

Millest sa räägid?
Kommentaarid: 745 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 561
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 12.12.2025 14:56:43 vasta tsitaadiga

pole mõtet selliseid asju standardisse panna, mis suurel osal kasutajatest mingit kasu ei anna.
kui uusi autosid vaatad, siis soojendusega istmed, rool ja vahel ka aknad on pea alati mingi lisapaketina valikus.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 12.12.2025 15:26:19 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Millest sa räägid?

Miks peaks Sitsiilias omama esiklaasi soojendust? Temperatuur icon_idea.gif
Seal EV si rohkem, kui terves EE, LV ja LT kokku icon_idea.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 12.12.2025 15:50:15 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
pole mõtet selliseid asju standardisse panna, mis suurel osal kasutajatest mingit kasu ei anna.
kui uusi autosid vaatad, siis soojendusega istmed, rool ja vahel ka aknad on pea alati mingi lisapaketina valikus.

Samas homoleedbaarid on standardvarustuses?
Kommentaarid: 745 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 561
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 12.12.2025 15:55:39 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
londiste kirjutas:
pole mõtet selliseid asju standardisse panna, mis suurel osal kasutajatest mingit kasu ei anna.
kui uusi autosid vaatad, siis soojendusega istmed, rool ja vahel ka aknad on pea alati mingi lisapaketina valikus.

Samas homoleedbaarid on standardvarustuses?

Auto on moraalselt vananenud kui lgbtledbaar-i ees pole.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 12.12.2025 16:07:01 vasta tsitaadiga

Täpsustus võiks olla kus "suurel osal kastutajatest mingit kasu ei anna" tähendaks valdav osa sõidukitest müüakse kliimavöötmesse kus ei ole tarvidust nende soojendusseadmete järele, ehk nö standartpaketti ei ole mõtet Itaalia või Mehhiko ostjale neid istme&rooli&klaasisoojendusi müüa.
Osadel brändidel on selline lisavarustus lausa eraldi talvepaketi nime all saadaval vaid riikides kus selle järele vajadus on, Keenias ei ole seda paketti mõtet turundada ja pähe määrida.

Elektriauto juurde naastes on Tesla ja Hiina brändid läinud teist teed, kus lisavarustus on olematu ehk baasvarustus rikkalik või nö virtuaalne tarkvara lisavõimalused, ja muidu harjunud lisavarustus on ära mahutatud 2-3-4 paketti, isegi värve ei lasta laialt valida - see kõik põhineb masstootmise ideel, kus tehas ei peaks igat sõidukit vastavalt tellimusele menetlema&ehitama, vaid robotliinilt voolab neid standartkonfiguratsioonides maha ööpäeva ringselt.
Ühtlustatud tootmise ja mastaabiefektiga saab ühiku hinna allapoole tuua, saada konkurentsieelis või lihtsalt tootja teenib rohkem sõiduki pealt kui klassikaliselt lisavarustuse müügimängult.

Lisaks see mida ostja väidab tahtvat ja nõuab tootjalt paindlikust, olgu nutiseadme akuvahetuse võimalus legoks käiv arvuti&pesumasin - praktikas ostetakse ikka seda mis seda ei võimalda, isegi kui turult leiaks ka paindliku variandiga tooteid.
Kasvõi juba märgitud sõidukitesse trüginud suured ekraanid, mida autoajakirjanikud, foorumid sajatavad ja põlgavad, aga automüüja väidab kuidas ilma ekraanita või väikse ekraaniga sõidukeid on keeruline müüa - inimestele ikkagi tegelikult meeldivad need suured ekraanid, valitakse isegi siis kui tuleb kasutusmugavuse üle kurtma hakata icon_smile.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 12.12.2025 21:31:32 vasta tsitaadiga

Mulle küll mingi odav masstoode ei sobi.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 29.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 13.12.2025 20:01:31 vasta tsitaadiga

Aga ometi ostsid ühe
_________________
Every version of the garment appears to be sold out online, with prospective shoppers given the opportunity to join a waitlist.
Müüa korter
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 13.12.2025 21:37:55 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Aga ometi ostsid ühe


Kaks, kui aus olla, aga peale 2000 aastat pole mul neid enam olnud. Algaja värk.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001




sõnum 15.12.2025 20:46:42 vasta tsitaadiga


Link

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 15.12.2025 21:58:01 vasta tsitaadiga

Remote safety driver? Nagu Elmo https://elmorent.ee/en/news/

"Tesla Is Hiring Humans To Control Its 'Self-Driving' Robotaxis "
https://insideevs.com/news/760863/tesla-hiring-humans-to-control-robotaxis

tsitaat:
...Tesla’s Palo Alto office recently and learned that the company would be relying on “plenty of tele ops” to ensure the service is safe for public use.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 16.12.2025 08:34:44 vasta tsitaadiga

icon_lol.gif
Nende kaameralahendusega ju algusest peale ebareaalne olnud.
Samasugune napakus nagu need Starshipi kullerid või olematu kaameraulatusega foorilahendused (nutifoori sõimusõna)
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 16.12.2025 10:35:00 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
icon_lol.gif
Nende kaameralahendusega ju algusest peale ebareaalne olnud.
Ei oleks nii kategooriline, inimese silm ja suur osa eluloodusest toimetab ja navigeerib suuresti selle "kaamerasilma" abil icon_smile.gif Ehk vbl ei ole suudetud seda veel piisavalt heaks arendada, aga iga arendus on alati kunagi "algus" olnud, kus tihti ei ole teada kas "lõpp" saabub homme või kümnendite pärast.
USA-l, vist Darpal kes juba külma sõja asjast sõjalist innovatsiooni veab, on lausa mingi võistlus, kus osaliste isesõitvad masinad peavad suutma navigeerida-sõita ilma satelliitnavigatsioonita, saama hakkama tunnelites&koobastes, metsas, lompides ehk suuta liikuda-navigeerida looduslikus ilma teedeta keskkonnas. Seda võistuproovilepanekut on juba pikki aastaid tehtud.. huvitav miks peaga vastu müüri süsteemselt joostakse.. ju ei peeta võimatuks icon_smile.gif

Ühe teooriana miks nt Tesla panustab erinevalt teistest just kaameranavigatsioonile, spekuleeritakse plaani kuidas Musk nii nagu Starlinki kosmoseinternetis näeb tuumikkliendina Pentagoni, võib ka isejuhtivad sõidukid saada tulevikus Pentagoni tähelepanu ja rahastuse, kui isejuhtimise-navigeerimise süsteem omab konkurentide ees olulisi eeliseid.
Kaameratel põhineva suurim eelis on, kus ei kiirata midagi välja. Konkureerivad lidarite&radatitel toimetavad on sõjamasina vaatest probleemsed kus "karjutakse" eetrisse signaale, mida on võimalik vastasel tuvastada, jälgida, segada ja sihtida. Samuti ka kõik isejuhtimissüsteemid mis kasutavad teedesse, fooridesse, jm lisatud sensorsüsteeme, on militaaris kasutud.
Kui õnnestub arendada kaameratel&optiline isejuhtiv süsteem võib sellel olla ka ärilises vaates tulevikus ülivõimas eelis - saada osaks kaitsemiljarditest, kus raha ei loeta või siis tulusus on garanteeritud.

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 16.12.2025 11:41:21 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
USA-l, vist Darpal kes juba külma sõja asjast sõjalist innovatsiooni veab, on lausa mingi võistlus, kus osaliste isesõitvad masinad peavad suutma navigeerida-sõita ilma satelliitnavigatsioonita, saama hakkama tunnelites&koobastes, metsas, lompides ehk suuta liikuda-navigeerida looduslikus ilma teedeta keskkonnas. Seda võistuproovilepanekut on juba pikki aastaid tehtud.. huvitav miks peaga vastu müüri süsteemselt joostakse.. ju ei peeta võimatuks icon_smile.gif
ei viitsi praegu otsima hakata aga kas seal on võistlejate või vähemalt edukama otsa võistlejate seas olnud keegi ainult kaameratele lootev? mälu järgi on kõik lidari(te) peal. ütleksin isegi, et mitte lidari(te) vaid tavaliselt on terve posu erinevaid andureid.
need challenged on ka palju rohkem keskendunud tarkvaralisele poolele kui riistvaralisele.

mitme kaameraga vision on eriti kogu ai/masinaõppe buumi arvestades kiirelt arenev tehnoloogia aga täna ei ole see veel samal tasemel kui lidar. lahendusi pakkuvad ettevõtted muidugi väidavad reas, et parim asi alates viilutatud leivast aga testid veel seda nii ei näe. tesla puhul ongi probleem selles, et üsna selgelt mitte (veel) valmis tehnoloogia on masstootmises ja -kasutuses autode küljes. väidetega, mis ei vasta hästi reaalsusele. tõsi, turundusjutus on nad omajagu tagasi tõmmanud ka.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 16.12.2025 12:09:57 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Ei oleks nii kategooriline, inimese silm ja suur osa eluloodusest toimetab ja navigeerib suuresti selle "kaamerasilma" abil icon_smile.gif

Kuhu asetada kaamera et alati teed näeks? Inimesel väga vahet pole, kuskilt saab ikka piiluda.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 16.12.2025 12:21:24 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:
Kuhu asetada kaamera et alati teed näeks? Inimesel väga vahet pole, kuskilt saab ikka piiluda.
see ei ole sul õige lähenemisnurk. kaamera pluss on odavus ning reaalne lahendus eeldab niikuinii mitut kaamerat. ehk siis vastus su küsimusele on - igale poole icon_biggrin.gif
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 16.12.2025 13:38:48 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
ei viitsi praegu otsima hakata aga kas seal on võistlejate või vähemalt edukama otsa võistlejate seas olnud keegi ainult kaameratele lootev? mälu järgi on kõik lidari(te) peal. ütleksin isegi, et mitte lidari(te) vaid tavaliselt on terve posu erinevaid andureid.
need challenged on ka palju rohkem keskendunud tarkvaralisele poolele kui riistvaralisele.

..võib olla, mälu järgi seal tehtigi elu keeruliseks sellega, kus mitte igas lõigus ei saanud GPS asukohale&navigeerimisele toetuda ja trass oli tänavate-teedeta, ehk klassikaline navigeerimine GPS-i ja teele joonistatud valgete joonte vahel püsimisest suurusjärk keerulisem.

Lidar on muidu huvitav jah, mul elamise välisukse tihend ühes kohast katki, silmaga ei näegi aga robottolmuimeja lidar suudab sellest kohast kaardile õue väikse lehviku joonistada icon_biggrin.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 17.12.2025 00:28:21 vasta tsitaadiga

tsitaat:
kaamera pluss on odavus ning reaalne lahendus eeldab niikuinii mitut kaamerat. ehk siis vastus su küsimusele on - igale poole icon_biggrin.gif


Üritavad odavalt teha jah, st lahendada kõike tarkvaraga. Normaalsed tootjad kasutavad kombot kaamera + radar (mitte lidar). Mul auto kasutab mõlemat ja, kui üks ei näe, siis teine enamasti ikka näeb, dubleeriv kombo. Tagakaamera on tihti must ja auto annab teada, et ümbruse tajumine võib olla häiritud. Samas vastu posti tagurdada ikkagi ei õnnestu, sest radar tunneb posti ära ja auto laksab pidureid. Sama edasiliikumisega, kui ikka udu vms, siis pole kaameraga midagi peale hakata, aga radar näeb ikka. Ristsuunaline liiklus on tõsi vist ainult küljekaamerate pärusmaa.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 537, 538, 539
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.