Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
autor |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
21.08.2025 16:26:52
|
|
|
See tavapäraste ukselinkide puudumine ja nuppude teema on uus mood. Mul on ka sellised "lingid", mis näevad linkide moodi välja, aga on tegelikult nupud ja nende kasutamine tegelikult on äärmiset intuitiivne, kui inimesed ei otsiks tavapärast linki ja ei prooviks neid linkide moodi kasutada. Viimast saab tõsiküll teha, aga see on mõeldud mehaaniliseks hädaavamiseks, kui elekter puudub. Tesla lahendused ongi totakamad, sest üritatakse mingeid uusi "trende" luua, nagu see suunakangi puudumine ja käikude lülitamine ekraani pealt. Kui ignoreerid elementaarset ergonoomikat, siis vilistatakse varem või hiljem välja.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
21.08.2025 16:30:32
|
|
|
Markos kirjutas: |
See tavapäraste ukselinkide puudumine ja nuppude teema on uus mood. |
Ei olevat mood vaid ustest välja turritavad sangad olla tuuletakistus aga EV-del iga lisatakistus arvel ju.. kWh, sõiduulatused, lisaks EV-del kaalusäästu ka keeruline teha, kus akumölaka enda kaal nii suur, et mujalt grammide säästmine märkamatu..
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
22.08.2025 13:51:22
|
|
|
Prillpapa kirjutas: |
Markos kirjutas: |
See tavapäraste ukselinkide puudumine ja nuppude teema on uus mood. |
Ei olevat mood vaid ustest välja turritavad sangad olla tuuletakistus aga EV-del iga lisatakistus arvel ju.. kWh, sõiduulatused, lisaks EV-del kaalusäästu ka keeruline teha, kus akumölaka enda kaal nii suur, et mujalt grammide säästmine märkamatu.. |
Jutt käib siiski sisemistest linkidest. Välimistega jah, parasiitõhutakistus, kuid minu autol näiteks on väljas täiesti tavalise kujuga lingid, lihtsalt mehaaniliselt ei liigu ja evivad siseküljel nuppu.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
22.08.2025 14:45:13
|
|
|
Sai mingi aeg tagasi suht viimast revisjoni vist Model S LR proovitud (2023) ja pull pill, kuigi elektrikate fänn pole kaugeltki. Sõidudünaamika on hea, tea kuidas selle yoke-ga oleks sõita, sel oli klassikaline rool. Muid veidrusi ei viitsi kommenteerida, eks nõuab harjumist. Ma veel ka selle aja peer, et endiselt ei poolda seda, et suur osa funktsioonidest ekraani taga uutel pillidel, mis pole sõites minu jaoks intuitiivne (ega turvaline?)
Kui keegi väga hea pakkumise Plaidile teeks, siis võtaks ligi
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
23.08.2025 13:52:31
|
|
|
Prillpapa kirjutas: |
Markos kirjutas: |
See tavapäraste ukselinkide puudumine ja nuppude teema on uus mood. |
Ei olevat mood vaid ustest välja turritavad sangad olla tuuletakistus aga EV-del iga lisatakistus arvel ju.. kWh, sõiduulatused, lisaks EV-del kaalusäästu ka keeruline teha, kus akumölaka enda kaal nii suur, et mujalt grammide säästmine märkamatu.. |
Ja samal ajal topitakse nendele elektriautodele hulgi kõiksugu tulukesi ja LED ribasid ning muud blingi, mis elektrit tarbivad.
|
|
Kommentaarid: 737 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
556 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
23.08.2025 14:54:43
|
|
|
Tegin nüüd elektrikaga trippi. Mitte mingeid laadimispause ette ei planeerinud ja üleüldine plaan kuhu minna ja mis teha oli juba ammu elektrikat valmis tehtud. Kodutööd tegin vaid täpselt niipalju, et korraks avasin plugshare lehe ja vaatasin kelle laadijaid igalpool vedeleb ja tirisin lisaks Ionityle veel ühe äpi alla ning tripi vältel järgmist sihtkohta paika pannes vaatasin kiirelt mapist kas mõni Ionity ka teepeale jääb - klappis teekonnaga suhteliselt hästi nende saadavus - laadijaid tegelikult iga nurg peal neis riikides aga Ionity hind lihtsalt niipalju parem).
Lisaks veel, et e-niro kiirlaadimine on vaid kuni 77kw, seega jupp maad aeglasem kui igasugud vinged autod oma 200, 300kw laadimistega kus reaalselt vist üle 15 min küll "tankida" pole tarvis. Samas tasandab seda aeglasemat laadimist asjaolu, et tegu on jällegi üsna säästliku autoga ja kokkuvõttes ajakaotus ei tule nii rets. Üldiselt sai kord päevas vaid laetud mingi 30 min ja sellest piisas.
Igaljuhul läbi Rootsi Norra ja tagasi 3725km, keskmiseks kuluks 14.2kWh/100km ja "kütusele" kulus 130.59€ + 11.99€ Ionity subscription.
Reaalselt puhtalt sõiduga oleks kulu ilmselt alla 14 aga 2 külma ööd sai telgi asemel magatud autos ja utility modes terved ööd auto salongi +20 peal hoitud.
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
23.08.2025 14:56:32
|
|
|
tsitaat: |
Kodutööd tegin vaid täpselt niipalju, et korraks avasin plugshare lehe ja vaatasin kelle laadijaid igalpool vedeleb ja tirisin lisaks Ionityle veel ühe äpi alla ning tripi vältel järgmist sihtkohta paika pannes vaatasin kiirelt mapist
|
ikkagi etteplaneerimine
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
23.08.2025 15:05:29
|
|
|
Kõva planeerimine küll Rohkem selline pohh, käigupealt vaatab.
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
26.08.2025 12:22:45
|
|
|
Paraku osutub kõigi nende avastuste puhul tootmine ebatõhusaks või materjal ise pikaajalisel kasutamisel ebastabiilseks.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
26.08.2025 12:37:59
|
|
|
Samas kui see aku oleks nii odav, et võidki iga paari aasta tagant välja vahetada ilma et see oleks mõrv rahakotile, oleks ka asjal jumet.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
26.08.2025 12:41:01
|
|
|
Markos kirjutas: |
Paraku osutub kõigi nende avastuste puhul tootmine ebatõhusaks või materjal ise pikaajalisel kasutamisel ebastabiilseks. |
odavamate komponentide korral tootmine ei tohi muutuda ebatõhusaks
stabiilsust aga las uurivad, halval juhul on aku eluiga tõesti lühem
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
26.08.2025 13:51:26
|
|
|
Mnator kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Paraku osutub kõigi nende avastuste puhul tootmine ebatõhusaks või materjal ise pikaajalisel kasutamisel ebastabiilseks. |
odavamate komponentide korral tootmine ei tohi muutuda ebatõhusaks
stabiilsust aga las uurivad, halval juhul on aku eluiga tõesti lühem |
Muidugi mitte, aga paraku kipub see nii minema, et tooraine on odav, aga tööstuslik tootmine sellest jälle omakorda kallim. Nagu liitiumi eraldamine vanadest akudest, siiani on olnud odavam liitiumit kaevandada. Nikli ja koobalti eraldamine on peamine motivaator taaskäitemiseks ja liitium tuleb siis kõrvalsaadusena.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
26.08.2025 14:30:04
|
|
|
Suhkruaku või ka muude teadlaste laboriavastustest päriseluni on pikk tee, mõnikord isegi liiga pikk..
Aku tehnoloogiaedu uudiseid tuleb iga paari nädala takka, ent enamusest neist me ei kuule enam aastaid midagi.
Küsimus ei tarvitse olla ainult tootmisvõimekuses ega akutehnoloogia hinnas vaid tehnoloogia võib ka ise omada suuri puudusi. Näiteks akude puhul on pidev teema temperatuurid, kus sõidukiaku ja laadimise&tühjenemissüsteemid peab suutma toimida nii -30C kui +50C temperatuurivahemikus aga nagu me keemiatunnist mäletame on keemiliste protsesside puhul temperatuuril oluline roll.
Nii võibki teadlane laboris pröögata avastusest, mis toimib väga hästi mingis kindlas temperatuurivahemikus aga sealt vahemikust väljas puuduste leevendamiseks võib kuluda aastaid-kümnendeid, kus lõpuks algsest läbimurdest ei jää midagi järgi ehk avastuse tuum ise tuleb tundmatuseni ära muuta, teha kompromisse jne.
Jaapan ähvardab elektriautod üldse maailmast ära pühkida see oleks suur võit ka meie EV põlgajate kogukonnale, kes on alati teadnud, et elektriauto on lihtsalt niivõrd vale, lihtsalt solvav kogu inimkonna autoajaloole
https://www.ecoportal.net/en/japan-declares-war-tesla-and-byd/11847/
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
27.08.2025 05:45:02
|
|
|
Alates 18.17. Eesti liikur.
Spoiler 
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 469 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
|