praegune kellaaeg 03.08.2025 17:02:20
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
autor |
|
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 00:51:07
|
|
|
Anna tooli kirjutas: |
CALEB, võta nüüd vaiksemalt. Sul on lihtsalt vimm kas nö üleliigse kiiruse või teenusepakkuja üle. Käid nagu kärbes üle palava pudru - oma puder hea külm, kõrvalpuder aga kuum ja mina sinna istuda ei taha. Ma räägin teistele ka et ei taha. |
Ei ole nii. Aga ma pole kunagi raiskamisest aru saanud. See on sama, kui pakendid on poole suuremad kui sisu mis nende sees on.
Mul täiesti suva kui kiire internet kellelgi teisel on. Lihtsalt üritan mõista aga mida rohkem vastuseid, seda selgemaks saab, et vaja on selliseid kiiruseid ainult vähestel, kes siis selle võrra kõvemat häält teevad, justkui oleksin neid kuidagi riivanud.
Kinnitan, et see pole olnud minu eesmärk.
viimati muutis CALEB 03.08.2025 00:51:36, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
caarel
Kreisi kasutaja
liitunud: 08.12.2004
|
03.08.2025 00:51:34
|
|
|
Kasvuvajadus on ju väga lihtne.
Tuli mäng välja 10a tagasi ja töötas läpparil millel oli Nvidia 8600 ja mingi core prose. Mäng oli 15GB suur,
Täna on update nii suur sellel mängul ja tolle läppari peal ei tööta ta juba 5a, sest kõik lihtsalt läägib sajaga.
Küll see telia telepilt ka ükspäev ei mahu enam 100se võrgu sisse ära ja peavad kõik endale 2.5 otsa tuppa vedama.
|
|
Kommentaarid: 91 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 00:55:36
|
|
|
Telia just muutis suure osa oma digiboxe mittetöötavaks - mustal ekraanil vage kiri, et digibox vana. Vaja uut digiboxi aga seda välja osta ei saa, tuleb rentima hakata. Maksa maksa maksa...
Leidsin digiboxivaba lahenduse.
Mis aga puutub telepildi äramahtumisse, suurem maht eeldab juba suuremaid telekaid, et sellel mõtet oleks. Mingilt maalt ei mahu enam tuppa ära - füüsiline piir tuleb ette.
viimati muutis CALEB 03.08.2025 01:03:06, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Anna tooli
liitunud: 16.03.2006
|
03.08.2025 01:01:06
|
|
|
indrpo kirjutas: |
aga tõsi on hetkel see, et keskmine pere saab 100-200ga hakkama. |
here we go .. Mis termin see "keskmine pere" veel on?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 361 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
298 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 01:04:25
|
|
|
Anna tooli kirjutas: |
indrpo kirjutas: |
aga tõsi on hetkel see, et keskmine pere saab 100-200ga hakkama. |
here we go .. Mis termin see "keskmine pere" veel on?  |
See on kahe äärmuse vaheline.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Anna tooli
liitunud: 16.03.2006
|
03.08.2025 01:07:34
|
|
|
CALEB kirjutas: |
Telia just muutis suure osa oma digiboxe mittetöötavaks - mustal ekraanil vage kiri, et digibox vana. Vaja uut digiboxi aga seda välja osta ei saa, tuleb rentima hakata. Maksa maksa maksa...
Leidsin digiboxivaba lahenduse.  |
Neid telereid mis Telia äppi toetavad on müügil juba olnud omajagu aastaid; samuti igasugu vidinaid ammu enne seda kui äpp turule tuli.
Kas telekom peaks igavesti oma rauda toetama? See on ju võimatu missioon
_________________
 |
|
Kommentaarid: 361 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
298 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 01:18:56
|
|
|
Neid telekaid, mis telia äppi toetavd, on vähe. Kõik margid ei toeta, vaja kindla tootja telekaid.
Aga on digiboxivabu teenuseid turul, mille äppe toetavad enamus teleka margid.
Mis aga raua toetamisse puutub - selle kasutuskõlbmatuks tegemine oli tahtlik tarkvaraline tegevus.
See on muidugi tavaline turumajandus, mis muud...
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Anna tooli
liitunud: 16.03.2006
|
03.08.2025 01:29:31
|
|
|
tsitaat: |
Kas telekom peaks igavesti oma rauda toetama?
|
CALEB kirjutas: |
Mis aga raua toetamisse puutub - selle kasutuskõlbmatuks tegemine oli tahtlik tarkvaraline tegevus.
See on muidugi tavaline turumajandus, mis muud... |
kas kasutamistingimustes polnud midagi kirjas? Või panid next ja next et ostuga kiiremini ühele poole saada?
_________________

viimati muutis Anna tooli 03.08.2025 01:33:32, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 361 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
298 |
|
tagasi üles |
|
 |
BA79
HV kasutaja
liitunud: 10.04.2021
|
03.08.2025 01:29:38
|
|
|
Küsimus on selles, et sellise kiiruse ära kasutamiseks peab põhimõtteliselt juba miskitsorti server püsti olema (mingi väikefirma mis on korterisse/eramusse registreeritud ja pakub mingit teenust oma füüsilise serveri peal).
Tavakasutajaga on see teema, et striimimisega sellist mahtu reeglina ära ei kasuta, aga nt mingisguguse 10+ osalejaga LAN party (3D online videomängud) vast on jumet (ma tegelikult ei kujuta ette kui kiiret netti selline üritus nõuab).
Kõik sõltub konkreetsetest oludest. Kuivõrd tasub meeles pidada, et kiire download ei tähenda seda , et kiiremini midagi alla laadida saad sest sisu pakkuva serveri enda upload kiirused on samuti piiratud, kui tegemist on teenusega, millel on 10000 kasutajat ja enam. Seda lihtsalt selleks, et tagada sujuv teenuse osutamine kõigile. Kui limiidiks on nt 40Mbit/s. Siis saad 40Mbit/s kiirusega ka kätte sõltumata sellest et sul endal on 2.5 Gbit/s ühendus.
Määravaks on seega ühenduste arv. Tõenäosus, et ühel 2-3 liikmega peres kõigil 500 MBit/s korraga vaja läheb, on väga väike. Pigem on tegemist lühiajaliste sessioonidega kus korraks kasutab ära max võimaliku kiiruse.
Teoreetiliselt korraga 2.5Gbit/s ära kasutada on suhteliselt raske, aga samas annab see võimaluse tagada sujuv ja kiire andmete liigutamine olukorras kui võrgus on palju kasutajaid.
Mul endal seda vajadust pole. Isegi kui tahaks, siis pole tehniliselt selleks ka valmis sest sülearvuti ja ruuteri enda ethernet pordid on Gigabitised. Peaks siis kogu kupatuse välja vahetama, aga see ei ole mõistlik sest mul pole lootustki optikat "näha".
viimati muutis BA79 03.08.2025 02:02:25, muudetud 1 kord |
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
03.08.2025 01:35:53
|
|
|
CALEB, Mis see digiboksi teema siia puutub? VIP1113 on olnud turul 10+ aastat. ükski muu seade pole niikaua supportitud olnud.
arvutid elavad 5-6 aastat, Telerite tarkvaraline tugi on üldiselt 5 aastat, androidid ehk veidi kauem.
Nüüd on Telia mingi paha, et andis kunagi kliendile tasuta boksi või hiljem andis 3 aastase üüriga boksi ja lõpuks tuleb kinni panna?
Sellega jõutigi järeldusele, et kliendi rahuloluks tuleb kas püsivalt rentida või osta mõni muu seade. Uued boksid 10 aastat välja ilmselt ei vea.
Telia on paha sest võimaldas Android seadmele äpi, et klient saaks ise hankida oma seadme?
Telia ei teinud LG ja Samsungi jaoks uuesti äppi sest? Et klient ei uluks 5 aastat peale teleri ostu, et miski ei toimi, pole mõtet nii lühikese perioodiga tegeleda.
Teema pealkiri on 2,5
|
|
Kommentaarid: 260 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
BA79
HV kasutaja
liitunud: 10.04.2021
|
03.08.2025 01:49:42
|
|
|
CALEB kirjutas: |
Neid telekaid, mis telia äppi toetavd, on vähe. Kõik margid ei toeta, vaja kindla tootja telekaid.
Aga on digiboxivabu teenuseid turul, mille äppe toetavad enamus teleka margid.
Mis aga raua toetamisse puutub - selle kasutuskõlbmatuks tegemine oli tahtlik tarkvaraline tegevus.
See on muidugi tavaline turumajandus, mis muud... |
Jah, operaatoreid on ka vähe kes erinevaid telekamarke toetavad. Universaalseim neist Eesti turul peaks olema Elisa, mis toetab enamlevinuid telekamarke ja isegi iOS ehk Apple iPhone/iPad. Teiste operaatoritega nii laia valikut pole, et kas vaatad digiboksiga või enda nutiseadme/teleriga põhimõtteliselt sõltumata selle margist. Küll aga loeb nutiseadme&teleri vanus. Kui seadme OS on liiga vana ja seda uuendada pole vanuse tõttu võimalik, siis pole midagi teha ja leppima peab digiboksiga.
indrpo kirjutas: |
Telia ei teinud LG ja Samsungi jaoks uuesti äppi sest? Et klient ei uluks 5 aastat peale teleri ostu, et miski ei toimi, pole mõtet nii lühikese perioodiga tegeleda.
Teema pealkiri on 2,5 |
Huvitav, et Elisa viitsib laiema spektriga valikut klientidele pakkuda vaatamata sellele, et telerite tarkvaralise toe eluiga on "ainult" 5 aastat? Muide LG manuaalis on kirjas, et garanteeritud tarkvarauuenduste aeg on 8 aastat alates teleri tootmisaastast.
See pole tegelikult mingi argument, kui me vaatame seda kuidas PC turul on keskmine OS EOL 10(15) aastat. Ja isegi siis kui see EOL läbi saab, on arvuti ikka kasutatav, mis siis, et turvauuendusi ei saa ja teatud versioonidest alates ka äpid/rakendused ei ühildu. Kasutaja arvestab sellega, et saab seadet vana versiooni peal kasutada. Kui teenuspakkuja lõpetab vana platvormi arenduse ära ja võtab kasutusele uue platvormi siis muidugi pole kasutajal suuri valikuid. On vaid 2. Kas lõpetab teenuse või läheb uuendusega kaasa. Senini, aga kasutab vana peal.
|
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 01:58:42
|
|
|
Anna tooli kirjutas: |
tsitaat: |
Kas telekom peaks igavesti oma rauda toetama?
|
CALEB kirjutas: |
Mis aga raua toetamisse puutub - selle kasutuskõlbmatuks tegemine oli tahtlik tarkvaraline tegevus.
See on muidugi tavaline turumajandus, mis muud... |
kas kasutamistingimustes polnud midagi kirjas? Või panid next ja next et ostuga kiiremini ühele poole saada? |
Mille kasutustingimustes? Digiboxi ? See jah aastaid vana juba aga sellist asja kirjas polnud, et üks päev pannakse tarkvaraliselt kinni ja uut peab hakkama rentima. Kirjas oli hoopis, et paketiga tuleb kaasa tasuta digibox. Nüüd järsku enam ei ole ???
indrpo kirjutas: |
CALEB, Mis see digiboksi teema siia puutub? VIP1113 on olnud turul 10+ aastat. ükski muu seade pole niikaua supportitud olnud.
arvutid elavad 5-6 aastat, Telerite tarkvaraline tugi on üldiselt 5 aastat, androidid ehk veidi kauem.
Nüüd on Telia mingi paha, et andis kunagi kliendile tasuta boksi või hiljem andis 3 aastase üüriga boksi ja lõpuks tuleb kinni panna?
Sellega jõutigi järeldusele, et kliendi rahuloluks tuleb kas püsivalt rentida või osta mõni muu seade. Uued boksid 10 aastat välja ilmselt ei vea.
Telia on paha sest võimaldas Android seadmele äpi, et klient saaks ise hankida oma seadme?
Telia ei teinud LG ja Samsungi jaoks uuesti äppi sest? Et klient ei uluks 5 aastat peale teleri ostu, et miski ei toimi, pole mõtet nii lühikese perioodiga tegeleda.
Teema pealkiri on 2,5 |
Digiboxi teema puutub niipalju, et tegemis sama teenusepakkujaga ja keegi enne mainis telia telepildi mahtusid. Lihtsalt vastasin põhjalikult.
Telia ei ole paha, et andis kliendile tasuta boxi kunagi. Paha aga on see, et nüüd äkki see box keerati tarkvaraliselt kinni (mida lepingus ette näha polnud) ja hakka maksma uue eest, kuigi kui vana poleks kinni keeratud, oleks edasi toiminud. (Sama asi mida teatud nutitelefoni tootjad on teinud, näiteks aku pidamine on peale update' tegemist väga nigelaks muutunud. Et klient ostaks uue seadme.)
Mulle kui kliendile ei meeldi kui mind sunnitakse või lihtsalt õhku müüakse. (Seda õhku, mis on pakendis, mis on suurem kui selle sisu. Vahet pole kas reaalses või digitaalses pakendis)
viimati muutis CALEB 03.08.2025 02:00:31, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
tshw900
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2015
|
03.08.2025 01:59:34
|
|
|
CALEB kirjutas: |
Saan aru.
Minu point - nišiteenus. (Kasutajate hulgaga sama nagu Ferrari puhul)
Tulevikukindel võib see ju olla aga see tulevik, kus enamus sellist kiirust vajavad, on kaugel ja selleks ajaks on ammu uued teenused.
Sama on RAM mälu hulgaga arvutis. Olen kasutanud 32GB nii kaua kui mäletan (rohkem kui 15 aastat kindlasti) ja kuigi võiks arvata, et kui 15 aastat tagasi räägiti, et tulevikus on seda vähe, siis nüüd, kui see tulevik on saanud olevikuks, on seda ikka veel palju.
Jooksutan dünaamilise mahuga RAM draivi selle peal, kõik ajutised failid sinna suunatud lisaks sellele hulgale, mida OS kasutab - pole veel kordagi tekkinud olukorda nende aastate jooksul kus sellest väheks oleks jäänud. Kõige suuremat kasutust näen kui Photoshopis tohutu suuri, mitme layeriga pidifaile töötlen, mis on trükikvaliteediga ja mitme GB suurused. Siis olen näinud RAM kasutust veidi üle 24 GB. Muudel juhtudel - mitte ligilähedalegi 32GB'le. (32 GB RAM on piisav, et DNA'd analüüsida)
Kõik, kes ostavad omale koduarvutisse näiteks 128GB RAM mälu, raiskavad lihtsalt. (Rõhk siinkohal "koduarvutil", millega internetis käiakse ja mängitakse, serveritest ei räägi, samuti nendest, kes teevad 8K videotöötlust arvutiga - see juba töö jaoks spetsiifiline arvuti ja mitte igapäevane nähtus kodudes)
Age kellele on oluline suur number ja see, et "kohe" on vaja midagi alla või üles laadida, võtke jah kõige kiirem internetipakett, mis saadaval. (See on ju nagu kumm tagataskus. Igaks juhuks. ) |
Hea et see olemas on neile kel seda vaja. Olen aastaid Telialt ja Elisalt kiiremaid ühendusi lobbinud.
netikaart.ee on näha, mis koduinterneti ühendusi keskmine kasutaja Eestis kasutada saab.
Ookla (https://www.speedtest.net/global-index) listis on Eesti maailmas 65ndal kohal 91.5 Mbit/s keskmise ühendusega, eks paistab kas tänu 2.5 Gbit/s ühenduse kasutajatele tõuseme seal edetabelis varsti ettepoole.
Tuleviku kasutusnäiteid veel:
- 6k/8k resolutsiooniga on veebilehtede laadimisel nähtav vahe sees.
- lokaalne LLM ja selle agendid, külastavad tulevikus taustal samaaegselt sadu veebilehti.
- Juunis avaldati 16k toetav HDMI 2.2, seega tuleval aastal võib juba esimesi 16k TV'sid oodata.
|
|
Kommentaarid: 55 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
48 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 02:02:54
|
|
|
6K/8K resolutsiooniga veebilehed ?
Nagu varem mainisin, lõputult ei saa telepilti suurendada, toa mõõdud ei võimalda. Sinna taha jääb ka kiiruse kasvu mõttekus striimingu puhul.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
03.08.2025 02:05:02
|
|
|
CALEB, Millal, 15-20-30 aastat? eluiga on ka seadmetel ja paraku see ei kesta sama kaua nagu inimestel.
kõik saavad aru telefoni/arvuti/teleri vahetusvajadusest. ISP ja TV puhul eeldatakse, et seadmed on igavesed?
Kui mul oleks veel kapil amino, motorola, 1113 siis ma tahaksin neid seda ise vahetada, mitte ei peaks keegi ütlema. aga see on ajalugu
Kui soovid kellelegi põske nutta, kirjuta TeliaTV teemasse.
|
|
Kommentaarid: 260 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 02:17:32
|
|
|
indrpo kirjutas: |
CALEB, Millal, 15-20-30 aastat? eluiga on ka seadmetel ja paraku see ei kesta sama kaua nagu inimestel.
kõik saavad aru telefoni/arvuti/teleri vahetusvajadusest. ISP ja TV puhul eeldatakse, et seadmed on igavesed?
Kui mul oleks veel kapil amino, motorola, 1113 siis ma tahaksin neid seda ise vahetada, mitte ei peaks keegi ütlema. aga see on ajalugu
Kui soovid kellelegi põske nutta, kirjuta TeliaTV teemasse. |
Ei ole tegu nii vanade seadmetega, et vaja vahetada.
Põske nutta pole plaanis. Lamba moodi kaasa määgida igale "vajalikule" muudatusele - kindel ei. Sest mis pole vajalik, on raiskmine.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
03.08.2025 02:22:01
|
|
|
CALEB, osta siis chromecast ja nuta nendele 5 aasta pärast. Ime, et veel keegi ei kurtnud, miks vanale Arrisele Netflixi ja Youtube ei tulnud.
|
|
Kommentaarid: 260 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 02:28:38
|
|
|
indrpo kirjutas: |
CALEB, osta siis chromecast ja nuta nendele 5 aasta pärast. Ime, et veel keegi ei kurtnud, miks vanale Arrisele Netflixi ja Youtube ei tulnud. |
Oligi Arris.
Aga samas Netflix ja Youtube toimisid. Kõik toimis. (Kuigi need pole üldse digiboxiga seotud, telekal endal menüüs olemas.)
PS. Mis teema sul selle nutmisega on ?
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
BA79
HV kasutaja
liitunud: 10.04.2021
|
03.08.2025 02:45:45
|
|
|
indrpo Teleri ja üleüldse igasuguse seadme vahetus tegelikult peaks olema vajaduspõhine, mitte ei pea tulenema sellest et tootja soovib käivet suurendada, määrates kunstlikult seadme kasutusiga töötundide piiramisega. Alles hiljaaegu sai lugeda uudist sellest, kuidas EU soovib seda muuta, et tootja ei või programmeerimise teel seadme kasulikku eluiga piirata lisaks sellele peavad seadmed olema lihtsasti remonditavad, et ei peaks uut ostma. Kas ja millal see nõue vastu võetakse ja direktiiviga kohustuslikuks tehakse jään hetkel vastuse võlgu, aga sellise uudise valguses ei ole tegelikult iga paari aasta tagant telefoni/digiboksi või muu koduseadme vahetamine jätkusuutlik. Ennekõike keskkonnakaitse vaatest.
Mul endal on iPhone juba 4 aastat vana. Ma ei põe, et nii vana telefoni kasutan ja tõtt-öelda ei tahagi uuemat sest uuel saab olema ei tea palju tagauksi, nuhkvara ja tehisintellekti, et ma pigem hoian kümne küünega kinni vańema põlvkonna IT ja AV tehnikast mis mul on, kui et hakkan uut ostma. See muidugi teine teema ja läheb pigem sinna isikliku privaatsuse kaitse valdkonda. Jah, kui telefon peaks katki minema, et tuleb uut osta, aga ma ei tea, valiku tegemine saab olema keeruline.
Selles kontekstis- ISP ja teleteenuse digiboksid- Ma saan aru, see on puhas äri. Iga ISP ehitab üles oma ärimudeli. Kehtestab reeglid, paneb paika oma kasvustrateegiad jne. Aga- võiks nagu aru saada, et igal tarbijal on omad harjumused. Niisamuti harjumus näiteks kasutada teenust vanaviisi.Jah, ma olen nõus, et Amino digiboks ei vastaks tänapäeva nõudlusele, aga kui teatud ulatuses on klient kompromissiga rahul siis oleks eetiline sellega arvestada. Nüüd on kõik üüri peal. Kliendil pole teist valikut, kui üürida. Vanasti võis välja osta, edasi müüa jne. Oli valikuvabadus, mida enam ei ole. No OK- on valikuvabadus aga see piirdub ainult ühe valikuga kui digiboksi üürida ei soovi ja see on- lõpetada teenusleping. Mis tegelikult iroonilisel kombel tegelikult ei teeni teenuspakkuja ärihuve. Iga klient kes otsustab üüriseadmest loobuda peab loobuma ka põhiteenusest. Ehk- kadu on kahekordne juba. Nii mõnigi teine teenuspakkuja on samamoodi püüdnud kliente "kuldsete käeraudadega" kinni hoida aga enam see ärimudel ei paista toimivat sest kui klient läheb siis läheb, kuna voogedastus-teenuspakkujaid on juba piisavalt palju, et füüsilist seadet teenuse tarbimiseks pole vaja. Ainus mis vajalik on, on internet. Tulevikus saab internet olema veel suurema tähtsusega ja igasugused digiboksid ja muud füüsilised välisseadmed lähevad ajaloo prügikasti.
|
|
tagasi üles |
|
 |
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
03.08.2025 03:02:08
|
|
|
BA79, võta 10 aastat vana iPhone, helistada saab ikka, aga edasi?
Mis ärisse puutub, siis taustal tegelikult ei ole seadmete üür mõnda aega juba Telia äri osa. See on sama nagu Auto ostmisel liising.
Valiku vabadus on suurem kui varem. Osta misiganes ruuter, misiganes Android/GoogleTV seade ja kasuta toe lõpuni.
Tasuta antud digiboks, ei tähenda, et tugi on igavene. 1113 on täna vanaraud ja igal pool jahutakse, et miks see kullatükk nüüd telliseks muutub, SIIN foorumis kus on enamasti ikka IT inimesed, on selle kommentaare ikka väga huvitav lugeda.
ja kordan, TeliaTV teema on see kui keegi soovib veel põske nutta.
See siin on 2,5G uudisteema.
|
|
Kommentaarid: 260 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 03:03:49
|
|
|
BA79 kirjutas: |
indrpo Teleri ja üleüldse igasuguse seadme vahetus tegelikult peaks olema vajaduspõhine, mitte ei pea tulenema sellest et tootja soovib käivet suurendada, määrates kunstlikult seadme kasutusiga töötundide piiramisega. Alles hiljaaegu sai lugeda uudist sellest, kuidas EU soovib seda muuta, et tootja ei või programmeerimise teel seadme kasulikku eluiga piirata lisaks sellele peavad seadmed olema lihtsasti remonditavad, et ei peaks uut ostma. Kas ja millal see nõue vastu võetakse ja direktiiviga kohustuslikuks tehakse jään hetkel vastuse võlgu, aga sellise uudise valguses ei ole tegelikult iga paari aasta tagant telefoni/digiboksi või muu koduseadme vahetamine jätkusuutlik. Ennekõike keskkonnakaitse vaatest.
Mul endal on iPhone juba 4 aastat vana. Ma ei põe, et nii vana telefoni kasutan ja tõtt-öelda ei tahagi uuemat sest uuel saab olema ei tea palju tagauksi, nuhkvara ja tehisintellekti, et ma pigem hoian kümne küünega kinni vańema põlvkonna IT ja AV tehnikast mis mul on, kui et hakkan uut ostma. See muidugi teine teema ja läheb pigem sinna isikliku privaatsuse kaitse valdkonda. Jah, kui telefon peaks katki minema, et tuleb uut osta, aga ma ei tea, valiku tegemine saab olema keeruline.
Selles kontekstis- ISP ja teleteenuse digiboksid- Ma saan aru, see on puhas äri. Iga ISP ehitab üles oma ärimudeli. Kehtestab reeglid, paneb paika oma kasvustrateegiad jne. Aga- võiks nagu aru saada, et igal tarbijal on omad harjumused. Niisamuti harjumus näiteks kasutada teenust vanaviisi.Jah, ma olen nõus, et Amino digiboks ei vastaks tänapäeva nõudlusele, aga kui teatud ulatuses on klient kompromissiga rahul siis oleks eetiline sellega arvestada. Nüüd on kõik üüri peal. Kliendil pole teist valikut, kui üürida. Vanasti võis välja osta, edasi müüa jne. Oli valikuvabadus, mida enam ei ole. No OK- on valikuvabadus aga see piirdub ainult ühe valikuga kui digiboksi üürida ei soovi ja see on- lõpetada teenusleping. Mis tegelikult iroonilisel kombel tegelikult ei teeni teenuspakkuja ärihuve. Iga klient kes otsustab üüriseadmest loobuda peab loobuma ka põhiteenusest. Ehk- kadu on kahekordne juba. Nii mõnigi teine teenuspakkuja on samamoodi püüdnud kliente "kuldsete käeraudadega" kinni hoida aga enam see ärimudel ei paista toimivat sest kui klient läheb siis läheb, kuna voogedastus-teenuspakkujaid on juba piisavalt palju, et füüsilist seadet teenuse tarbimiseks pole vaja. Ainus mis vajalik on, on internet. Tulevikus saab internet olema veel suurema tähtsusega ja igasugused digiboksid ja muud füüsilised välisseadmed lähevad ajaloo prügikasti. |
Just nimelt - kliente üritatakse suunata igal võimalusel. Kui muu ei toimi, siis suurem number mingi teenuse juures ikka kedagi ligi meelitab ju.
Rääkides aga eetikast ja ärimudelitest - iga teenusepakkuja ja müüja esmane eesmärk on kasumi teenimine. On lausa ütlus, et firma, mis hoolib kliendist, võib pankrotti minna. See ei ole ei hea ega halb, nii lihtsalt äri toimib.
Ja seda lihtsat tõde tuleb meeles pidada mistahes lepinguid sõlmides.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
tshw900
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2015
|
03.08.2025 03:13:08
|
|
|
CALEB kirjutas: |
Ei ole nii. Aga ma pole kunagi raiskamisest aru saanud. See on sama, kui pakendid on poole suuremad kui sisu mis nende sees on.
Mul täiesti suva kui kiire internet kellelgi teisel on. Lihtsalt üritan mõista aga mida rohkem vastuseid, seda selgemaks saab, et vaja on selliseid kiiruseid ainult vähestel, kes siis selle võrra kõvemat häält teevad, justkui oleksin neid kuidagi riivanud.
Kinnitan, et see pole olnud minu eesmärk. |
Kodukontoris töötajad saavad võtta päevaks suurema kiiruse ja mõõta kas produktiivsus suurenes nii palju, et tasub ära see investeering või mitte. Raha raiskamine vs oma aja raiskamine.
Saab võtta ka üheks päevaks kui vaja väga suuri andmemahtusid liigutada ja siis uuesti aeglasema ühenduse peale tagasi muuta.
|
|
Kommentaarid: 55 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
48 |
|
tagasi üles |
|
 |
CALEB
HV kasutaja
liitunud: 27.03.2006
|
03.08.2025 03:16:28
|
|
|
indrpo kirjutas: |
BA79, võta 10 aastat vana iPhone, helistada saab ikka, aga edasi?
Mis ärisse puutub, siis taustal tegelikult ei ole seadmete üür mõnda aega juba Telia äri osa. See on sama nagu Auto ostmisel liising.
Valiku vabadus on suurem kui varem. Osta misiganes ruuter, misiganes Android/GoogleTV seade ja kasuta toe lõpuni.
Tasuta antud digiboks, ei tähenda, et tugi on igavene. 1113 on täna vanaraud ja igal pool jahutakse, et miks see kullatükk nüüd telliseks muutub, SIIN foorumis kus on enamasti ikka IT inimesed, on selle kommentaare ikka väga huvitav lugeda.
ja kordan, TeliaTV teema on see kui keegi soovib veel põske nutta.
See siin on 2,5G uudisteema. |
Telia TV, Telia 2,5Gbit - sama pakkuja. Samal ajavahemikul tuli see kiirema neti uudis kui paljud digiboxid teenusepakkuja poolt kinni keerati. See, kui uudis on mingist kindlast asjast, ei tähenda, et seotud teemasid ei tohi mingil juhul käsitleda. See on kõik kontekst. Laiem pilt sellest mis toimub ja miks toimub. Ei ole mõtet tsenseerima kohe hakata, nagu tahaks asju kallutada kuhugi poole.
"Tasuta antud digiboks, ei tähenda, et tugi on igavene." < Aga kas see tähendab, et teenusepakkuja võib ühepoolselt muuta asju, mis reaalselt muutmist ei vaja?
Ja aitab selle nutmise teemaga. Ei maksa isiklikuks minna. Kui soovid nutta, nuta, maailm on nagunii hukas.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Outenter
HV kasutaja
liitunud: 06.11.2001
|
03.08.2025 06:32:14
|
|
|
Ma loen ja naeran - Telia on nüüd paha-paha kuna hakkas pakkuma liiga suurt kiirust ja seda veel mõistliku raha eest. No on ikka mölakas
Minul isiklikult ei vea infra seda välja veel kuna kodus routerid ja switchid on endiselt 1 gigased aga juba piilun vaikselt multigigabit seadmeid.
Küsimusele, et miks nii kiiret ühendust vaja on väga lihtne vastus. Ma teen üpris palju kodust tööd ja vehel kaasneb sellega suht suurte andmemasiivide liigutamine kodu ja kontori vahel.
Gigase ühenduse puhul pole erilist vahet, et kas istun kodus või kontoris kuna andmed liiguvad põhimõtteliselt sama kiirusega arvuti ja serveri vahel.
Kuna ma muidu matertan Teliat alati kui nad mingi idiootse väitega välja tulevad siis seekord kiidaks neid ka veel selle eest, et ühenduse kiiruse muutmine iseteeninduses on puhas kuld.
Ähvardavad küll, et muudatus või aega võtta palju-palju minuteid aga reaalsuses muutub kiirus sekunditega. Supper hästi tehtud lahendus.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dirty Harry
HV Guru

liitunud: 05.09.2002
|
03.08.2025 09:19:03
|
|
|
indrpo kirjutas: |
tshw900 kirjutas: |
kui kortermajas kõigile naabritel näitab, et saab 2500 Mbit/s ühendust, aga sinu korterile näitab, et saab ainult 1000 Mbit/s ühendust, mida sellest järeldama peaks? |
Suurem kortermaja? mõnes on mitu splitterit ja üks jaamaport toetab 2,5G ja teine mitte ehk, krt seda teab, uus asi. aga pane 123, selgitavad välja. |
Sama on vist igalpool? St see, et tuppa tuleb optika, ei garanteeri kohe 2,5Gbps? Vähemalt seni pole ma ühegi ühenduse puhul, kus kiud tuppa tuleb, näinud pakutavat suuremat kiirust kui 1Gbps.
|
|
Kommentaarid: 181 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|