praegune kellaaeg 03.08.2025 14:03:03
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
autor |
|
rainwall
HV vaatleja

liitunud: 13.03.2006
|
17.07.2025 09:33:48
Uus platvorm autoomanikele ja teenusepakkujatele – Otsin tagasisidet ja tulevasi arendajaid! |
|
|
Tere kõigile!
Olen pikalt mõelnud ühele ambitsioonikale ideele ja otsustasin selle siin teiega jagada, et saada väärtuslikku tagasisidet ja ehk leida ka mõttekaaslasi. Eelkõige pakub huvi tarkvara arenduse ja ärilise poole ekspertide arvamus.
Idee – Sinu sõiduki teenuste platvorm
Idee on luua platvorm, mis koondaks ühte kohta kõik sõidukitega seotud teenused. See kujutaks "ühe peatuse poele" autoomanikele ja teenusepakkujatele.
Põhifunktsioonid:
Remondi- ja hooldusteenuste broneerimine ja vahendamine.
Tanklate ja elektrilaadimispunktide leidmine.
Pesulate ja tehniliste kontrollide ajastamine.
Kindlustuse vahendamine.
Integreeritud broneerimis- ja ajakava halduse süsteem.
Kaardirakendus teenusepakkujate leidmiseks.
Tulevikus: varuosade ja lisaseadmete e-pood, sõidukite hoiustamine, telemaatika (nt ennustav hooldus OBD2), B2B autopargilahendused, finantsteenused (liising, laenud) ja AI-põhised soovitused / suhtlus.
Probleem, mida lahendame: Praegu on sõidukitega seotud teenuste leidmine ja haldamine killustatud ja aeganõudev. eesmärk on tuua läbipaistvus, mugavus ja efektiivsus autoomanike ja teenusepakkujate vahelisse suhtlusesse.
Miks see võiks olla hea idee?
Turu vajadus mugavama ja läbipaistvama teenuse järele on ilmne eriti kui turistina võõras keskkonnas.
Potentsiaal nii Eesti kui ka rahvusvaheliseks laienemiseks on tohutu. Soov kasvada 5 aasta jooksul globaalseks tegijaks.
Teie arvamus on oluline ja aitaks läbi mõelda asju millele varasemalt pole mõelnud või lihtsalt arutada mõistlik või mõttetu!
Kas selline platvorm on teie arvates Eestis (ja laiemalt) elujõuline ja mõistlik teostada? Miks/miks mitte?
Milliseid tehnilisi väljakutseid te selle projekti puhul kõige suuremaks peate? (Nt skaleeritavus, andmeturve, AI integratsioon, makselahendused).
Milliseid tehnoloogiaid (programmeerimiskeeled, raamistikud, andmebaasid, pilveteenused) te arenduseks soovitaksite ja miks?
Milliseid regulatiivseid või juriidilisi aspekte tuleks kindlasti arvestada?
Kõik muu kriitiline tagasiside, ettepanekud või hoiatused on väga teretulnud!
Otsin arendajaid!
Lisaks tagasisidele otsin ka kirglikke ja motiveeritud arendajaid, kes oleksid huvitatud sellise ambitsioonika projekti loomisest algusest peale. Kui tunnete, et see idee kõnetab teid ja teil on soov panustada millegi suure ehitamisse, siis palun andke endast märku! Olen avatud aruteludele potentsiaalsete kaasasutajate ja varajaste meeskonnaliikmetega koostööst.
Tänan teid ette aja ja panuse eest! Ootan huviga teie mõtteid.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
17.07.2025 10:55:21
|
|
|
Ma kahtlustan, et enamus teenusepakkujaid pole sest samuti eriti huvitatud.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
rainwall
HV vaatleja

liitunud: 13.03.2006
|
19.07.2025 12:54:04
|
|
|
Vastus Tanelile:
Tanel kirjutas: |
Kust peaks tulema sissetulek? |
Vastavalt finantsprognoosile ei ole plaanis esimesed kaks aastat kasumisse jõuda. See on teadlik strateegia, mis sarnaneb paljude kiirelt laienevate idufirmade, näiteks Bolti, arenguteega. Sissetulek on planeeritud tulema peamiselt teenusepakkujatelt (liikmemaksud ja reklaamitasud). Meie äriplaani kohaselt peaksime kasumisse jõudma kolmanda aasta lõpus, mil oleme esindatud vähemalt 25 riigis ja meil on ligikaudu 17 000 teenusepakkujat.
Vastus Etzile:
Etz kirjutas: |
Ma kahtlustan, et enamus teenusepakkujaid pole sest samuti eriti huvitatud.  |
Tegelikult on huvi tulnud just teenusepakkujate poolt. Oleme saanud positiivset tagasisidet ja näeme nende seas selget vajadust sellise platvormi järele.
|
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
19.07.2025 13:57:03
|
|
|
Kui kolmandal aastal kasumisse plaanid jõuda, kas mõtled siis miskit sarnast nagu ehituse valdkonnas hange.ee ?
Muidugi oleks lahe kui oleks platform, kust saad valida teenuse, selle kaudu maksad, hiljem näed mis ja millal on tehtud ning kõiki muid kulusid ehk võid saad isegi adekvaatsema ülevaate auto kogukuludest jne. Aga sellega sa kahe aastaga kasumisse küll ei jõua. Kas see väga hästi toimima hakkab, on ka kahtlane. Igasugu pisemate tegijatega kipub see häda olema, et isegi e-kirjale vastamise kiirust võib kalendriga mõõta ehk väga muud vahendit kui telefon(ei, mitte äpp vaid vanakooli moel helistamine) polegi.
Kui tööle hakkab ja arvestatav hulk pakkujaid taga on, siis ilmselt isegi kasutaks seda. Aga kui neid rahapakke ülearu pole mida igale poole loopida, siis olen üsna skeptiline, et see üldse toimima hakkab. Tehniliselt jah saab kõike teha, iseasi kuidas teenusepakkujad ja kliendid seda kasutama saada.
|
|
tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
19.07.2025 14:52:34
|
|
|
Selline HinnaVaatluse stiilis leht oleks küll hea, kus erinevate autoremondifirmade tunnihinnad ja tüüptööde hinnad kirjas ning saaks otse lingi kaudu broneerida.
Aga peaks saama kuidagi nii, et asi ei läheks tarbijale kõvasti kallimaks, kui otse teenust tellides nagu praegu kindlustuse vahendajatega on.
Vanasti sai Iizi lehelt madalaim hind vaadatud ja seejärel kindlustusfirma kodulehelt tunduvalt odavamalt ostetud. Nüüdseks tehakse juba pikemat aega hinnavõrdlust LKF veebilehe abil ja vahendajaid saavad ka vaatamisi vähem, rahast rääkimata.
_________________ Müüa igasugu asju
Saab 9-3 10-sendise alghinnaga oksjonil |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
19.07.2025 14:56:35
|
|
|
von Wu kirjutas: |
Selline HinnaVaatluse stiilis leht oleks küll hea, kus erinevate autoremondifirmade tunnihinnad ja tüüptööde hinnad kirjas ning saaks otse lingi kaudu broneerida.
|
See lõpeks sellega, et hakatakse hinda alla suruma, et esimeste seas olla ja siis tuleb hakata kuskilt kokku hoidma jne..
|
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
19.07.2025 15:14:17
|
|
|
Ega sealt täpset hinda teada ei saaks. No ok, rehvivahetus ja võib-olla veel mõni väga konkreetne liigutus.
Isegi tehnohooldus mis põmst on suht standardprotseduur sisaldab ju ridu "check" mis tähendab et hoolda/paranda/vaheta vajadusel.
Tunnihind on jälle väga nii ja naa teema. Üks mees teeb töö ära poole tunniga, teine kohmitseb pool päeva
|
|
tagasi üles |
|
 |
rainwall
HV vaatleja

liitunud: 13.03.2006
|
19.07.2025 22:31:17
|
|
|
Vastus napoleonile:
napoleon kirjutas: |
Kui kolmandal aastal kasumisse plaanid jõuda, kas mõtled siis miskit sarnast nagu ehituse valdkonnas hange.ee ?
Muidugi oleks lahe kui oleks platform, kust saad valida teenuse, selle kaudu maksad, hiljem näed mis ja millal on tehtud ning kõiki muid kulusid ehk võid saad isegi adekvaatsema ülevaate auto kogukuludest jne. Aga sellega sa kahe aastaga kasumisse küll ei jõua. Kas see väga hästi toimima hakkab, on ka kahtlane. Igasugu pisemate tegijatega kipub see häda olema, et isegi e-kirjale vastamise kiirust võib kalendriga mõõta ehk väga muud vahendit kui telefon(ei, mitte äpp vaid vanakooli moel helistamine) polegi.
Kui tööle hakkab ja arvestatav hulk pakkujaid taga on, siis ilmselt isegi kasutaks seda. Aga kui neid rahapakke ülearu pole mida igale poole loopida, siis olen üsna skeptiline, et see üldse toimima hakkab. Tehniliselt jah saab kõike teha, iseasi kuidas teenusepakkujad ja kliendid seda kasutama saada. |
Väga head punktid.
Hange.ee võrdlus on asjakohane platvormi kontseptsiooni osas, kus teenusepakkuja ja klient kokku viiakse. Plaan läheb aga sammu edasi, pakkudes terviklikku ökosüsteemi autoomanikule: mitte ainult broneerimine, vaid ka maksmine, teenuste ajaloo jälgimine ja tulevikus isegi sõiduki kogukulude ülevaade, digitaalne hooldusajalugu. (Marketplaceteenusepakkujatele ja klientidele)
Mis puudutab kasumisse jõudmist kahe aastaga – nõustun, see on väga ambitsioonikas, mistõttu ongi meie finantsplaanis kasumlikkus planeeritud kolmanda aasta lõppu. See on tingitud agressiivsest laienemisest ja investeeringutest platvormi arendusse ja turundusse, mis on omane kiirelt kasvavatele idufirmadele nagu Bolt. Esimesed aastad ongi investeerimisfaas.
Pisemate tegijatega suhtluse kiiruse ja efektiivsuse osas on teil täiesti õigus. See ongi üks peamisi probleeme, mida lahendada püüab:
Standardiseeritud broneerimine: Platvorm pakub teenusepakkujatele lihtsat ja automatiseeritud broneerimissüsteemi, mis vähendab vajadust e-kirjade ja telefonikõnede järele.
Sõnumside: Integreeritud sõnumside funktsioon võimaldab kiiret ja organiseeritud suhtlust kliendi ja teenusepakkuja vahel, kus kogu info on salvestatud.
Haldustööriistad: Pakume teenusepakkujatele tööriistu oma ajakava, teenuste ja hinnakirjade haldamiseks, mis aitab neil efektiivsemalt tegutseda ja päringutele kiiremini reageerida.
Eesmärk on pakkuda neile süsteemi, mis mitte ainult ei too uusi kliente, vaid ka lihtsustab nende igapäevatööd ja muudab nad seeläbi vastutulelikumaks.
Rahapakke puudutav mure on samuti põhjendatud. Just seetõttu on finantsplaan ja 5-aastane arenguplaan niivõrd detailne – see on alus rahastuse kaasamiseks nii ingelinvestoritelt, riskikapitalifondidelt kui ka erinevatelt toetusprogrammidelt (nt Startup Estonia, Enterprise Estonia, EIC Accelerator). Ilma piisava rahastuseta on sellise mastaabiga projekti elluviimine tõepoolest keeruline.
Vastus von Wule:
von Wu kirjutas: |
Selline HinnaVaatluse stiilis leht oleks küll hea, kus erinevate autoremondifirmade tunnihinnad ja tüüptööde hinnad kirjas ning saaks otse lingi kaudu broneerida.
Aga peaks saama kuidagi nii, et asi ei läheks tarbijale kõvasti kallimaks, kui otse teenust tellides nagu praegu kindlustuse vahendajatega on.
Vanasti sai Iizi lehelt madalaim hind vaadatud ja seejärel kindlustusfirma kodulehelt tunduvalt odavamalt ostetud. Nüüdseks tehakse juba pikemat aega hinnavõrdlust LKF veebilehe abil ja vahendajaid saavad ka vaatamisi vähem, rahast rääkimata. |
Aitäh, von Wu! Teie nägemus "HinnaVaatluse stiilis" lehest on täpselt see, mida me silmas peame – läbipaistvus teenuste ja hindade osas on üks põhiväärtusi. Eesmärk on pakkuda võimalikult detailset infot nii tunnihindade kui ka tüüptööde kohta, et autoomanik saaks teha teadliku valiku ja broneeringu otse platvormilt.
Teie mure teenuse kallinemise pärast on täiesti õigustatud ja see on kriitilise tähtsusega. Ärimudel ei näe ette vahendustasu võtmist iga broneeringu pealt, mis võiks teenuse hinda lõpptarbija jaoks tõsta. Selle asemel on meie tulud planeeritud tulema peamiselt teenusepakkujate kuutasudest ja valikulistest reklaamitasudest.
See tähendab, et teenusepakkuja maksab platvormi kasutamise eest fikseeritud tasu, mis annab talle ligipääsu uutele klientidele ja haldustööriistadele. (sama mida teeb hetkel Amzon, bolt) See mudel peaks tagama, et teenuse hind tarbijale jääb samaks või on isegi soodsam, kuna teenusepakkujad saavad tänu platvormile oma efektiivsust tõsta ja seeläbi kulusid optimeerida. Me ei soovi olla "vahendaja", kes lisab oma marginaali, vaid platvorm, mis ühendab ja lihtsustab. (fix kulu sõltumata ettevõtte suurusest)
Iizi näide on hea meeldetuletus, et läbipaistvus peab olema süsteemi sisse ehitatud ja vahendajate ärimudelid ei tohi tarbija kahjuks töötada. Eesmärk on pakkuda väärtust mõlemale poolele, ilma et see tähendaks lõpptarbijale kõrgemat hinda.
Vastus Janisele:
Janis kirjutas: |
von Wu kirjutas: |
Selline HinnaVaatluse stiilis leht oleks küll hea, kus erinevate autoremondifirmade tunnihinnad ja tüüptööde hinnad kirjas ning saaks otse lingi kaudu broneerida.
|
See lõpeks sellega, et hakatakse hinda alla suruma, et esimeste seas olla ja siis tuleb hakata kuskilt kokku hoidma jne.. |
Janis, see on väga oluline ja õigustatud mure! Hinna alla surumine ja sellest tulenev kvaliteedi langus on probleem, mida me kindlasti vältida tahame.
Eesmärk ei ole luua platvormi, mis soodustaks ainult hinnakonkurentsi. Meie fookus on kvaliteedil, läbipaistvusel ja mugavusel. Kuidas me seda tagame:
Platvormil on tugev tagasiside- ja reitingusüsteem, mis võimaldab klientidel hinnata teenusepakkujaid. See motiveerib teenusepakkujaid hoidma kõrget kvaliteeti, sest halvad reitingud mõjutavad nende nähtavust ja mainet. (kopeerime Fresha lähenemist)
Turundus keskendub platvormi pakutavale terviklikule väärtusele (mugav broneerimine, teenuste ajalugu, usaldusväärsed partnerid), mitte ainult madalaimale hinnale. Autoomanikud on sageli valmis maksma mõistlikku hinda usaldusväärse ja kvaliteetse teenuse eest.
Platvorm pakub laia valikut teenuseid ja teenusepakkujaid, alates suurtest esindustest kuni väiksemate spetsialiseerunud töökodadeni. See annab klientidele valikuvabaduse ja võimaluse leida endale sobivaim pakkuja, lähtudes nii hinnast, kvaliteedist kui ka asukohast.
Kuigi hinnad on nähtavad, aitab platvorm standardiseerida teenuste kirjeldusi, et klient teaks täpselt, mida ta saab. See vähendab ebaselgust ja ootamatuid lisakulusid.
Läbipaistvus ja kasutajate tagasiside loovad isereguleeruva mehhanismi, mis soodustab kvaliteeti ja usaldusväärsust, mitte ainult madalaimat hinda.(Esialgne lootus kuid näited puuduvad ja vaja testida)
Vastus napoleonile (jätk):
napoleon kirjutas: |
Ega sealt täpset hinda teada ei saaks. No ok, rehvivahetus ja võib-olla veel mõni väga konkreetne liigutus.
Isegi tehnohooldus mis põmst on suht standardprotseduur sisaldab ju ridu "check" mis tähendab et hoolda/paranda/vaheta vajadusel.
Tunnihind on jälle väga nii ja naa teema. Üks mees teeb töö ära poole tunniga, teine kohmitseb pool päeva |
Väga hea täpsustus! Nõustun teiega täielikult, et kõigi teenuste jaoks ei ole võimalik "täpset hinda" ette anda, eriti keerukamate remonditööde puhul.
lähenemine
Fikseeritud hinnaga teenused: Lihtsamate ja standardiseeritud teenuste (nt rehvivahetus, õlivahetus, pesu, tehnokontroll) puhul on võimalik kuvada fikseeritud hinnad või hinnavahemikud.
Hinnapakkumiste süsteem: Keerukamate tööde (nt mootoriremont, diagnostika) puhul pakub platvorm võimalust küsida teenusepakkujatelt hinnapakkumisi. Klient saab kirjeldada probleemi, lisada pilte/videosid ja saada mitu pakkumist, mida võrrelda. See annab läbipaistvuse ja võimaluse valida parim pakkumine, ilma et peaks ise kümneid kõnesid tegema.
Tunnihindade läbipaistvus: Tunnihindu saame kuvada informatiivse eesmärgiga, kuid nagu te õigesti märkisite, ei ole see alati parim näitaja töö maksumuse kohta. Seepärast ongi fookus hinnapakkumistel ja fikseeritud hindadel, kus see on võimalik.
Teenuste kirjeldused: Platvorm nõuab teenusepakkujatelt teenuste detailset kirjeldust, et klient teaks täpselt, mida "tehnohooldus" või "check" sisaldab. See vähendab arusaamatusi ja tagab, et klient saab teenuse, mida ta ootab.
Pakkuda piisavalt infot, et klient saaks teha informeeritud otsuse, olgu see siis fikseeritud hinna, hinnapakkumise või teenusepakkuja maine ja tagasiside põhjal.
|
|
tagasi üles |
|
 |
RassK
HV Guru

liitunud: 17.01.2007
|
20.07.2025 00:17:34
Re: Uus platvorm autoomanikele ja teenusepakkujatele – Otsin tagasisidet ja tulevasi arendajaid! |
|
|
Ma niipalju kommenteeriks, et ega headel vahendusäridel muud häda pole, kas pole kasutajate massi või pole head platvormi. Mõlemad kipuvad väga kulukad probleemid olema.
rainwall kirjutas: |
Milliseid tehnilisi väljakutseid te selle projekti puhul kõige suuremaks peate? (Nt skaleeritavus, andmeturve, AI integratsioon, makselahendused).
Milliseid tehnoloogiaid (programmeerimiskeeled, raamistikud, andmebaasid, pilveteenused) te arenduseks soovitaksite ja miks?
Milliseid regulatiivseid või juriidilisi aspekte tuleks kindlasti arvestada?
Kõik muu kriitiline tagasiside, ettepanekud või hoiatused on väga teretulnud! |
Seda otsustab tehniline lead. Kui sul ei ole tehnilist leadi co-founderite seas, siis palju õnne. Keegi asjalik seda aitäh eest tegema ei hakka (kui pole just head exitit äsja teinud ja supleb niisama rahas). Tasub meeles pidada, et selle idee equity on siuliselt väärtusetu üsna head mitu aastat. Selle tegelase palgafond aastas on oluliselt suurem kui kiirendi sisend, lisaks kulub üsna mitu "odavamat / musta tööd tegevat" tegelast.
Kiirendid süstivad sinna sisuliselt kommiraha ja võtavad kuni 10% osalust. Platvormiehitus on sisuliselt pilvelõhkuja ehitamine, keeruline ja ülimalt kallis. Seed'iks peab olema aga midagi ette näidata ja ilmselt ei oodata ühte õnnetut Wordpressi, mis selle raha eest saab.
|
|
tagasi üles |
|
 |
SOS
Kreisi kasutaja

liitunud: 02.12.2002
|
22.07.2025 08:48:12
|
|
|
Olles ebastandartne autoomanik, siis hakkaks kohe suurelt unistama ja pakuks välja, et kõik tellitud tööd oleks seotud sõidukiga, mitte kontoga. Ehk kui sõiduki edasi müün, siis saaksin ka vastava sõiduki kogu "hooldusajaloo" uuele omanikule üle kanda. Kui töökoda suudaks salvestada infosüsteemi oma tehtud tööd ja märkused (kõigile kindlasti ei meeldiks...), siis tekikski justkui digilugu auto tervisest ja minevikust. Saaks samuti avada/sulgeda nähtavust teistele töökodadele, et mida ja kuidas on varem tehtud. Võiks olla palju paremini kontrollitav kui pastakaga täidetud hooldusraamat.
Ise kasutan hetkel isetäidetavat saklsaste teenust, aga sealt õnnestuks ehk samuti suures ulatuses snitti võtta - https://www.spritmonitor.de/en/detail/1490761.html
|
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
22.07.2025 09:02:27
|
|
|
rainwall kirjutas: |
Tegelikult on huvi tulnud just teenusepakkujate poolt. Oleme saanud positiivset tagasisidet ja näeme nende seas selget vajadust sellise platvormi järele. |
See on alustamiseks üks fundamentaalne eeldus, et teha midagi nõudluse peale mitte imeda pastakast välja ja siis proovida meeleheitlikult turundada
Samas.. kes sa oled et su kätte selline huvi kokku on jooksnud? Spämmküsitlused ei lähe arvesse.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.07.2025 09:10:42
|
|
|
SOS kirjutas: |
Olles ebastandartne autoomanik, siis hakkaks kohe suurelt unistama ja pakuks välja, et kõik tellitud tööd oleks seotud sõidukiga, mitte kontoga. Ehk kui sõiduki edasi müün, siis saaksin ka vastava sõiduki kogu "hooldusajaloo" uuele omanikule üle kanda. Kui töökoda suudaks salvestada infosüsteemi oma tehtud tööd ja märkused (kõigile kindlasti ei meeldiks...), siis tekikski justkui digilugu auto tervisest ja minevikust. Saaks samuti avada/sulgeda nähtavust teistele töökodadele, et mida ja kuidas on varem tehtud. Võiks olla palju paremini kontrollitav kui pastakaga täidetud hooldusraamat.
Ise kasutan hetkel isetäidetavat saklsaste teenust, aga sealt õnnestuks ehk samuti suures ulatuses snitti võtta - https://www.spritmonitor.de/en/detail/1490761.html |
Ebareaalne, see eeldaks et kõik kes sisestavad on võrdselt pädevad. Reaalsus vähemalt eestis on metsiku läänega võrreldav
Sarnast lahendust üks juppide hulgimüüja plaanis ka siin kasutada aga 3-4a pole jutust edasi jõutud, kliendid ei taha seda
|
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
22.07.2025 10:19:21
|
|
|
Avapostitust lugedes meenub nagu riigi superandmebaas, kus seniste riigi, kovi-jt avalike institutsioonide 1600-1800 andmebaasi asemel võiks olla üks superkoondandmebaas mille abil riik saaks tõhusalt valitseda ehk kodanikule pakkuda teenust, turvalisust, julgeolekut ja veel sada positiivset asja. Ent praktikas kuuleme ikka ja jälle riigi poolt illegaalset andmete kasutust ja kuritahtlikut lohakust ja omavoli usaldatud andmetele.
Minul ka suuremat usku antud sõidukite superandmebaasi ei ole, sest keeruline on tagada miks seni eraldi toimetavad osapooled peaks sinna oma andmeid loovutama. Näiteks on minu Škoda hooldusraamat digitaalne, esindus toimetab sellega, mina näen ainult esitatud arvete järgi oma sõiduki hooldusajalugu. Kas Škoda esindus oleks nõus oma digitaalse hooldusraamatu linkima või kättesaadavaks tegema suvalisele superandmebaasile - täpsemalt öeldes mis neid sunniks end sellega vaevama.
On ju lausa brände kus sõidukite nö aju, veateated rikked jm saab korda ainult tehaseserveriga ühendudes, mida saavad teha vaid tehasepoolt volitatud seadmete ja esindustega. Sama teema, kuidas nt Saksamaa või USA tehasele selgeks teha, et nad peavad oma andmebaasi loovutama ka Mees&Koer idule Eestis - pikalt saadetakse võib ette öelda.
Näiteks Teslal salvestab sõiduk ka liiklemist sh mistahes kokkupõrkeinfo, ja nt omanik lasi plekid sirgeks teha kõik toimib aga Tesla poolt tuleb lambist kiri, kus akugarantii enam ei kehti, sest sõiduki telemeetriast tuvastati senoriinfo jõududega, mis võisid akut ja muid osiseid kahjustada, ning ainult ametliku Tesla volitatud teeninduse ülevaatus saab anda hinnangu tegelike kahjude olemuse kohta.
Jälle kas Tesla peakorterit USA-s kotib karvavõrdki mida maailmas 100+ idu nende kogutavate andmetega teha tahaks.
Kõige veidram oleks seal remondi osa, kus tegelikult keskmine Malle-Kalle ei tarvitse ju teada misasi remonti vajab, isegi margiesindustes tuleb rikke korral reeglina vähemalt korda paar külastada, esimene kord kurdad ja saad diagnostika, mille peale saad katkise sõiduki tagasi koos võimaliku remondi hinnapakkumisega, ja alles siis saad hakata aega kinni panema remondiks või otsid remondile ka teisi hinnapakkumisi.
Mida oskaks remondikohad pakkuda hinnaks kirjelduse peale, et midagi koliseb, kõriseb või armatuuris põleb mootorituli. Jah, kindlasti saaks töökojad ka seal laveerida - a'la "teeme esmase diagnostika tasuta", mille ainuke eesmärk on saada sõiduk oma garaaži ja kui masin juba seal on tõenäoline, et saab ka järgnevad tööd omale. Ehk "tasuta" lisatakse järgmise töö arvele otsa tegelikult.
Lisaks on veel see sõidukite järelturu teema, kus on ärikad jm palled, kes otsivad odavaid sõidukeid vuntsivad need nii odavalt üles kui võimalik ja müüki. Nende huvi reeglina ei ole näidata kus, kuidas ja kui odavate juppidega rikkeid kõrvaldati.
Osad teemas sees olijad vägagi märkavad kohe ära mis pidurklotsi brändi või õli on kasutatud, et kohe näha müügimasin - suur EI-EI sellise ajalooga sõidukile..
Selline andmekogu saaks võimalikuks kui riik kohustaks sõiduki müügi- ja remondikohti infot koguma, talletama ja seda jagama.
Nt kohustusliku tehnoülevaatusega, samuti registriandmetega nii on tehtud, kus ülevaatuskohad on eraettevõtted aga peavad andmed sisestma kesksesse andmebaasi ja sõiduki tehnilised andmed, ülevaatuse andmed, sh läbisõidunäit jm on internetist igaühel vaadeldav. See ei ole alati nii olnud, vanasti pidi huviline ise küsitlema eelmist omanikku ja väisama kontrolliks kohti, kus väidetavaid töid tehti.
Tegelikult ei ole idee olemuselt uus, sarnaseid asju on püütud teha igal alal, alates kinnisvarast, automüügiportaalidest kuni nt hange.ee ehitussektorini. Ükski neist ei ole jõudnud laiapõhjalisuseni, mis teeks neist nö teema liidrid või infomonopoli.
_________________ --- |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.07.2025 10:26:17
|
|
|
Prillpapa kirjutas: |
Tegelikult ei ole idee olemuselt uus, sarnaseid asju on püütud teha igal alal, alates kinnisvarast, automüügiportaalidest kuni nt hange.ee ehitussektorini. Ükski neist ei ole jõudnud laiapõhjalisuseni, mis teeks neist nö teema liidrid või infomonopoli. |
Keegi ei taha kuskil avalikus vähempakkumise tabelis olla. Varuosadega üritati seda eestis, surnud sest keegi ei võtnud vedu. Hämmastav, et HinnaVaatlus veel toimib tegelikult, see loob olukorra, kus peab eespool püsimiseks hinda alla suruma ja see peab lõpuks millegi arvelt tulema...
|
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
22.07.2025 10:30:33
|
|
|
Janis, poode on meil pigem juurde tulnud. Võib-olla võtmesõnaks on see, et juba üle kümne aasta kuvame hinnapakkumisi vaikimisi reastatuna füüsilise laosaadavuse järgi.
Seda tohivad kuvada vaid Eestis asuvad füüsilised poed. Ehk ka suurtel kettidel on motivatsiooni osaleda. Kes aga soovib senti saagida, saab hinnapakkumisi sorteerida hinna järgi.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
22.07.2025 11:18:18
|
|
|
Janis kirjutas: |
Prillpapa kirjutas: |
Tegelikult ei ole idee olemuselt uus, sarnaseid asju on püütud teha igal alal, alates kinnisvarast, automüügiportaalidest kuni nt hange.ee ehitussektorini. Ükski neist ei ole jõudnud laiapõhjalisuseni, mis teeks neist nö teema liidrid või infomonopoli. |
Keegi ei taha kuskil avalikus vähempakkumise tabelis olla. Varuosadega üritati seda eestis, surnud sest keegi ei võtnud vedu. Hämmastav, et HinnaVaatlus veel toimib tegelikult, see loob olukorra, kus peab eespool püsimiseks hinda alla suruma ja see peab lõpuks millegi arvelt tulema... |
Varuosa puhul pole hind alati see kõige määravam. Eriti kui vahetamise teenusena tellid pole mõtet mingit kaheldava väärtusega sodi osta kuna töö hind võib olla kallim kui jupp ise.
Aga ma võin ju vanakooli kombel 10 müüjat läbi helistada ja valida ikka selle kes odavamalt pakub. See lihtsalt raiskab nii minu kui müüjate aega kui peab igale päringule personaalselt vastama.
Prillipapa Keegi ei sunni sind ju seda andmebaasi kasutama. Kui tahad võid oma arvutis lokaalselt ka excelis arvet pidada mis tehtud on.
Ainuke point selle jutu juures on, et müüja ega teenusepakkuja ei tohiks sinna oma algatusel andmeid lisada kui klient selleks soovi pole avaldanud.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.07.2025 11:26:33
|
|
|
On ikka määrav kui 100% hinnavahega pakutakse identset asja erinevates kohtades
|
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
22.07.2025 11:36:11
|
|
|
Ja mida ma siis kliendina paremat saan kui ostan ühe ühiku identset kaupa ja valin selle kes 100% kallimat hinda küsib?
Oletame et maksan siis kui kaup kohal on, mingi mees ja koer OÜ kes raha ette küsib ja kauba krt teab millal saab kui üldse saab, on jah kahtlane.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
22.07.2025 11:40:28
|
|
|
Samuti on varuosi erinevaid, ei pea rääkima piduriklotsist, et kas 20€ sinna-tänna, on ju ka muid juppe a'la luksuslikuma audi esituli 6000€, siis on ikka nõks vahet, kas saad nt 4900€ kätte või oled premjumikunn ja "ei ole rikas, et nii odavat asja osta" ning otsid turu tummisema hinna, nt 7990€..
umbes 13:30 rikete ja juppide hindade jutt..
Spoiler 
_________________ --- |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
22.07.2025 11:52:04
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Ja mida ma siis kliendina paremat saan kui ostan ühe ühiku identset kaupa ja valin selle kes 100% kallimat hinda küsib?
Oletame et maksan siis kui kaup kohal on, mingi mees ja koer OÜ kes raha ette küsib ja kauba krt teab millal saab kui üldse saab, on jah kahtlane. |
Ei midagi enamat kui mõnikend prossa kallim aga kindlasti rohkem kui kõige odavam. Seal on tähtis kiire garantii lahendamine kuna praake tekib. Tahaksid nii, et ostad kalli asja ja paigaldamisel tekib error et on praak näiteks, tõstuki tund jookseb ja odavaim müüja hakkab mingi garantiiprotsessiga koinima. Müüja kes midagi ka teenida saab, saab sulle pikalt kobisemata kasvõi paari tunni jooksul uue sebida. Been there, done that. Mingi hetk hakati hindadega suruma ja kõik veeres allamäge kliendirahulolu poolelt.
Ja varuosade puhul pole väga nii, et kes teab millal saab. Palju kaupu paari tunniga saadaval ning enamus 1-2 päevaga
|
|
tagasi üles |
|
 |
rainwall
HV vaatleja

liitunud: 13.03.2006
|
28.07.2025 14:31:38
|
|
|
Vastus Janisele (vastates SOS-ile digitaalse ajaloo kohta):
Janis kirjutas: |
Ebareaalne, see eeldaks et kõik kes sisestavad on võrdselt pädevad. Reaalsus vähemalt eestis on metsiku läänega võrreldav
Sarnast lahendust üks juppide hulgimüüja plaanis ka siin kasutada aga 3-4a pole jutust edasi jõutud, kliendid ei taha sedatagasi üles |
Mõistan muret andmete kvaliteedi osas. Digitaalse teenindusajaloo puhul on oluline, et see oleks kasutaja kontrolli all ja pakuks selget väärtust. Platvormi eesmärk on pakkuda tööriistu, mis aitavad teenusepakkujatel oma tööd süsteemselt dokumenteerida, mis omakorda loob autoomanikule usaldusväärse ja mugava ülevaate sõiduki ajaloost. See peaks motiveerima nii töökodasid kui ka kliente seda lahendust kasutama.
Vastus Prillpapale:
Prillpapa kirjutas: |
Avapostitust lugedes meenub nagu riigi superandmebaas, kus seniste riigi, kovi-jt avalike institutsioonide 1600-1800 andmebaasi asemel võiks olla üks superkoondandmebaas mille abil riik saaks tõhusalt valitseda ehk kodanikule pakkuda teenust, turvalisust, julgeolekut ja veel sada positiivset asja. Ent praktikas kuuleme ikka ja jälle riigi poolt illegaalset andmete kasutust ja kuritahtlikut lohakust ja omavoli usaldatud andmetele.
Minul ka suuremat usku antud sõidukite superandmebaasi ei ole, sest keeruline on tagada miks seni eraldi toimetavad osapooled peaks sinna oma andmeid loovutama. Näiteks on minu Škoda hooldusraamat digitaalne, esindus toimetab sellega, mina näen ainult esitatud arvete järgi oma sõiduki hooldusajalugu. Kas Škoda esindus oleks nõus oma digitaalse hooldusraamatu linkima või kättesaadavaks tegema suvalisele superandmebaasile - täpsemalt öeldes mis neid sunniks end sellega vaevama.
On ju lausa brände kus sõidukite nö aju, veateated rikked jm saab korda ainult tehaseserveriga ühendudes, mida saavad teha vaid tehasepoolt volitatud seadmete ja esindustega. Sama teema, kuidas nt Saksamaa või USA tehasele selgeks teha, et nad peavad oma andmebaasi loovutama ka Mees&Koer idule Eestis - pikalt saadetakse võib ette öelda.
Näiteks Teslal salvestab sõiduk ka liiklemist sh mistahes kokkupõrkeinfo, ja nt omanik lasi plekid sirgeks teha kõik toimib aga Tesla poolt tuleb lambist kiri, kus akugarantii enam ei kehti, sest sõiduki telemeetriast tuvastati senoriinfo jõududega, mis võisid akut ja muid osiseid kahjustada, ning ainult ametliku Tesla volitatud teeninduse ülevaatus saab anda hinnangu tegelike kahjude olemuse kohta.
Jälle kas Tesla peakorterit USA-s kotib karvavõrdki mida maailmas 100+ idu nende kogutavate andmetega teha tahaks.
Kõige veidram oleks seal remondi osa, kus tegelikult keskmine Malle-Kalle ei tarvitse ju teada misasi remonti vajab, isegi margiesindustes tuleb rikke korral reeglina vähemalt korda paar külastada, esimene kord kurdad ja saad diagnostika, mille peale saad katkise sõiduki tagasi koos võimaliku remondi hinnapakkumisega, ja alles siis saad hakata aega kinni panema remondiks või otsid remondile ka teisi hinnapakkumisi.
Mida oskaks remondikohad pakkuda hinnaks kirjelduse peale, et midagi koliseb, kõriseb või armatuuris põleb mootorituli. Jah, kindlasti saaks töökojad ka seal laveerida - a'la "teeme esmase diagnostika tasuta", mille ainuke eesmärk on saada sõiduk oma garaaži ja kui masin juba seal on tõenäoline, et saab ka järgnevad tööd omale. Ehk "tasuta" lisatakse järgmise töö arvele otsa tegelikult.
Lisaks on veel see sõidukite järelturu teema, kus on ärikad jm palled, kes otsivad odavaid sõidukeid vuntsivad need nii odavalt üles kui võimalik ja müüki. Nende huvi reeglina ei ole näidata kus, kuidas ja kui odavate juppidega rikkeid kõrvaldati.
Osad teemas sees olijad vägagi märkavad kohe ära mis pidurklotsi brändi või õli on kasutatud, et kohe näha müügimasin - suur EI-EI sellise ajalooga sõidukile..
Selline andmekogu saaks võimalikuks kui riik kohustaks sõiduki müügi- ja remondikohti infot koguma, talletama ja seda jagama.
Nt kohustusliku tehnoülevaatusega, samuti registriandmetega nii on tehtud, kus ülevaatuskohad on eraettevõtted aga peavad andmed sisestma kesksesse andmebaasi ja sõiduki tehnilised andmed, ülevaatuse andmed, sh läbisõidunäit jm on internetist igaühel vaadeldav. See ei ole alati nii olnud, vanasti pidi huviline ise küsitlema eelmist omanikku ja väisama kontrolliks kohti, kus väidetavaid töid tehti.
Tegelikult ei ole idee olemuselt uus, sarnaseid asju on püütud teha igal alal, alates kinnisvarast, automüügiportaalidest kuni nt hange.ee ehitussektorini. Ükski neist ei ole jõudnud laiapõhjalisuseni, mis teeks neist nö teema liidrid või infomonopoli. |
Aitäh väga põhjaliku ja kriitilise tagasiside eest! Mis puudutavad andmete usaldust ja platvormi teostatavust.
Oluline on rõhutada, et see platvorm ei ole riiklik andmebaas, vaid kasutajakeskne lahendus, kus andmete jagamine on vabatahtlik ja kasutaja kontrolli all. Sõiduki digitaalne elulugu on sõiduki omaniku omand ja tema otsustada on, kellele ja millises ulatuses ta seda infot jagab.
Margiesinduste ja suurte tootjate andmebaaside osas on teil õigus – nende otseühendus pole esialgu eesmärk. Platvorm keskendub sellele, et autoomanik saaks ise oma hooldusajalugu hallata ja töökodadele pakutakse tööriistu, mis lihtsustavad nende igapäevast aruandlust ja kliendisuhtlust. See annab neile motivatsiooni andmeid sisestada, sest see aitab neil olla professionaalsem ja nähtavam.
Remondi osas on eesmärk pakkuda läbipaistvust. Keerukamate rikete puhul saab platvormi kaudu küsida diagnostika aegu ja pakkumisi, et vältida ebaselgust. "Tasuta diagnostika" pakkumised on samuti nähtavad, kuid klient saab alati valida, kas ta võtab pakutud remondi vastu või otsib teisi pakkumisi.
Järelturu "ärikate" osas on platvormi digitaalne hooldusajalugu loodud just selleks, et suurendada läbipaistvust. See annab ausatele müüjatele võimaluse oma sõiduki ajalugu tõestada ja vähendab varjatud defektide riski. E-poes on samuti plaanis kuvada varuosade kvaliteedikategooriaid.
Nõustun, et idee pole olemuselt uus. Eristumine tuleb aga terviklikkusest ja lisaväärtusest, mida platvorm pakub nii autoomanikule kui ka teenusepakkujale, keskendudes kvaliteedile ja usaldusele, mitte ainult hinnale.
Vastus Janisele (vastates Prillpapale ja hinna alla surumisele):
Janis kirjutas: |
Tegelikult ei ole idee olemuselt uus, sarnaseid asju on püütud teha igal alal, alates kinnisvarast, automüügiportaalidest kuni nt hange.ee ehitussektorini. Ükski neist ei ole jõudnud laiapõhjalisuseni, mis teeks neist nö teema liidrid või infomonopoli.
Keegi ei taha kuskil avalikus vähempakkumise tabelis olla. Varuosadega üritati seda eestis, surnud sest keegi ei võtnud vedu. Hämmastav, et HinnaVaatlus veel toimib tegelikult, see loob olukorra, kus peab eespool püsimiseks hinda alla suruma ja see peab lõpuks millegi arvelt tulema... |
Teie mure hinna alla surumise ja selle tagajärgede pärast on täiesti põhjendatud. Oluline on rõhutada, et platvorm ei ole avalik vähempakkumise tabel teenuste osas.
Platvormi ärimudel põhineb teenusepakkujate poolt kaetud kuludel, mitte vahendustasul iga broneeringu pealt. See tähendab, et teenusepakkuja ei pea iga kord hinda alla suruma, et klienti saada. Nad maksavad platvormi kasutamise eest, et saada ligipääs laiemale kliendibaasile ja efektiivsetele haldustööriistadele.
Fookus on kvaliteedil, läbipaistvusel ja mugavusel. Platvormil on tugev tagasiside- ja reitingusüsteem, mis motiveerib teenusepakkujaid hoidma kõrget kvaliteeti. Eesmärk on pakkuda väärtust, mis aitab teenusepakkujatel esile tõusta oma hea tööga, mitte ainult madalaima hinnaga.
Vastus Tanelile (vastates Janisele HinnaVaatluse kohta):
Tanel kirjutas: |
Janis, poode on meil pigem juurde tulnud. Võib-olla võtmesõnaks on see, et juba üle kümne aasta kuvame hinnapakkumisi vaikimisi reastatuna füüsilise laosaadavuse järgi.
Seda tohivad kuvada vaid Eestis asuvad füüsilised poed. Ehk ka suurtel kettidel on motivatsiooni osaleda. |
See on väga hea tähelepanek ja aitäh selgituse eest HinnaVaatluse edu taga! Füüsilise laosaadavuse järgi reastamine on toodete puhul tõepoolest võtmetegur, mis annab väärtust nii müüjale kui ka kliendile.
Platvormi e-poe ja varuosade mooduli puhul on plaanis rakendada sarnaseid põhimõtteid: kuvatakse laoseisu ja tarneaegu ning esmajärjekorras pakutakse kliendi asukohale lähimate füüsiliste poodide pakkumisi. See motiveerib nii füüsilisi poode liituma kui ka kliente platvormi kasutama. Teenuste puhul on "saadavus" aga aeg ja kvaliteet, mida platvorm samuti läbipaistvaks püüab teha.(99% juhtudel kui varuosa otsitakse on seda juba vaja)
Vastus napoleonile (vastates Janisele varuosade hinna ja aja kohta):
napoleon kirjutas: |
Varuosa puhul pole hind alati see kõige määravam. Eriti kui vahetamise teenusena tellid pole mõtet mingit kaheldava väärtusega sodi osta kuna töö hind võib olla kallim kui jupp ise.
Aga ma võin ju vanakooli kombel 10 müüjat läbi helistada ja valida ikka selle kes odavamalt pakub. See lihtsalt raiskab nii minu kui müüjate aega kui peab igale päringule personaalselt vastama. |
Täiesti nõus! Varuosade puhul ei ole hind alati ainus ja kõige olulisem tegur, eriti kui tegemist on paigaldusega. Kvaliteet, usaldusväärsus ja garantii on kriitilised.
Just see "vanakooli kombel 10 müüja läbi helistamine" ongi see ajaraisk, mida platvormi e-pood lahendada püüab. Platvormi kaudu saab ühest kohast kiire ülevaate erinevate müüjate pakkumistest, laoseisudest ja tarneaegadest, ilma et peaks kümneid kõnesid tegema. See säästab aega nii ostja kui ka müüja jaoks, pakkudes samal ajal piisavalt infot kvaliteedi hindamiseks.
Vastus Janisele (vastates Napoleonile 100% hinnavahe kohta):
Janis kirjutas: |
On ikka määrav kui 100% hinnavahega pakutakse identset asja erinevates kohtades |
Absoluutselt! Kui tegemist on 100% identse kaubaga, siis on hinnavahe muidugi määrav. Platvormi e-poe eesmärk ongi sellised suured hinnavahed nähtavaks teha. Platvorm ise ei loo neid hinnavahesid, vaid toob need esile, andes kliendile võimaluse valida endale sobivaim pakkumine. Läbipaistvus on siin võtmesõna, et klient saaks teha informeeritud otsuse. (ese maksab e-poes 5.- tarne 10 päeva, füüsiliselt poes kohe saadaval 25.- )
Vastus napoleonile (vastates Janisele väärtuse ja Mees&Koer OÜ kohta):
napoleon kirjutas: |
Ja mida ma siis kliendina paremat saan kui ostan ühe ühiku identset kaupa ja valin selle kes 100% kallimat hinda küsib?
Oletame et maksan siis kui kaup kohal on, mingi mees ja koer OÜ kes raha ette küsib ja kauba krt teab millal saab kui üldse saab, on jah kahtlane. |
Väga hea küsimus, mis puudutab usaldust ja väärtust! Nõustun, et 100% kallima hinna maksmine identse kauba eest ilma lisaväärtuseta pole mõistlik. Platvormi eesmärk on pakkuda just seda lisaväärtust ja usaldust, mis õigustaks valikut.
See saavutatakse müüjate maine ja reitingute kaudu, mis aitavad vältida ebausaldusväärseid pakkujaid. Samuti pakutakse turvalisi makseviise ja kuvatakse selgelt tarneajad, et klient saaks teha informeeritud ja teadliku ostuotsuse.
Vastus Prillpapale (vastates Audi esitule ja rikete kohta):
Prillpapa kirjutas: |
Samuti on varuosi erinevaid, ei pea rääkima piduriklotsist, et kas 20€ sinna-tänna, on ju ka muid juppe a'la luksuslikuma audi esituli 6000€, siis on ikka nõks vahet, kas saad nt 4900€ kätte või oled premjumikunn ja "ei ole rikas, et nii odavat asja osta" ning otsid turu tummisema hinna, nt 7990€..
umbes 13:30 rikete ja juppide hindade jutt.. |
Väga hea näide Audi esitulega! See toob suurepäraselt esile, et varuosade puhul ei ole tegemist alati standardse olukorraga ja hinnavahed võivad olla märkimisväärsed.
Platvormi e-poe eesmärk on pakkuda just selliste kõrge väärtusega ja spetsiifiliste osade puhul läbipaistvust ja valikuvabadust. See tähendab, et kuvatakse erinevate müüjate pakkumisi, et klient saaks teha teadliku otsuse, arvestades nii hinda, müüja mainet kui ka tootekirjeldust ja ooteaega.
Vastus Janisele (vastates Napoleoni garantiile ja praagile):
Janis kirjutas: |
Ei midagi enamat kui mõnikend prossa kallim aga kindlasti rohkem kui kõige odavam. Seal on tähtis kiire garantii lahendamine kuna praake tekib. Tahaksid nii, et ostad kalli asja ja paigaldamisel tekib error et on praak näiteks, tõstuki tund jookseb ja odavaim müüja hakkab mingi garantiiprotsessiga koinima. Müüja kes midagi ka teenida saab, saab sulle pikalt kobisemata kasvõi paari tunni jooksul uue sebida. Been there, done that. Mingi hetk hakati hindadega suruma ja kõik veeres allamäge kliendirahulolu poolelt.
Ja varuosade puhul pole väga nii, et kes teab millal saab. Palju kaupu paari tunniga saadaval ning enamus 1-2 päevaga |
See on äärmiselt oluline punkt ja täiesti nõus teie kogemusega! Varuosa ostmisel, eriti kui see on seotud paigaldusega, on garantii lahendamise kiirus ja müüja valmisolek probleeme lahendada sageli olulisem kui algne hind.
Platvormi e-pood püüab seda probleemi lahendada, pakkudes läbipaistvust müüjate toimimise osas (läbi reitingute ja info) ning hõlbustades otsesuhtlust ostja ja müüja vahel. Eesmärk on, et kliendid saaksid valida usaldusväärseid partnereid, kes suudavad tagada kiire ja efektiivse garantiiprotsessi, isegi kui see ei pruugi olla kõige odavam pakkumine.
Miks ma seda kõike teen? Isiklik lugu.
Olen mitmel korral tundnud, et mind on töökodades petetud ja usaldus puudub. See on probleem, millega ma tean, et paljud autoomanikud on kokku puutunud.
Viimane juhtum oli umbes kaks aastat tagasi. Autol hakkas sõidu ajal värisema ja viisin selle tuttava tuttava töökotta. Seal öeldi, et vaja on välja vahetada kogu kardaan, mis läheb maksma 2400 eurot koos tööga. Kuna autot oli kiiresti vaja tööl käimiseks, nõustusin. Umbes kolm nädalat hiljem hakkas auto tegema imelikku häält, nagu pidurid oleksid peal ilma klotsideta. Teises töökojas öeldi, et taga diferentsiaalis pole õli ja remont läheb maksma umbes 900 eurot. Helistasin algsesse töökotta, kust vastati, et auto pole seal käinud või kui käis, siis tehti kõik korrektselt. Olin ise rumal ja maksin kohapeal sularahas (umbes 2200 eurot), sest öeldi, et nii on odavam. Sellest õppisin.
See isiklik kogemus ja vestlused teiste autoomanikega ongi ajendanud mind seda platvormi looma. Olen ka teistelt kuulnud, et kui auto töökotta jõuab, siis kiputakse vigu "korda tegema" isegi siis, kui see pole kohe vajalik. Kui ise autodest ei jaga, oledki see, kes peab maksma, mida iganes öeldakse, ja uskuma spetsialiste. Esinduse hinnad on minu jaoks liiga kallid ja kahjuks ei saa neid endale lubada. Hea oleks, kui saaks paberi, mis autol viga, ja siis ei peaks ikka vanaviisi telefonimängu mängima, kas teil on aega ja millal, kas see mulle sobib jne.
Minu soov on anda kuldsete kätega inimestele ja väikestele ettevõtetele, kes pakuvad väga head teenust, platvorm, et nad saaksid nähtavaks. Tihtipeale ei oska nad endale reklaami teha ja jäävad nn "rat race" lõksu. Soovin tõsta esile just neid, kes osutavad kvaliteetset teenust, luues usaldusväärse ja läbipaistva keskkonna, mis aitab katta arendus- ja palgakulud. Minu suurim rahulolu oleks näha seda keskkonda inimestele ja ettevõtetele kasulikuna.
Olen juba kirjutanud valmis äriprojekti, riski analüüsi, suhelnud ligi 60 erineva teenusepakkujaga ning kogunud infot inimeste muredest oma sõidukitega. Soovin seda ideed esimesena jagada just siin foorumis, et teada, kas see, mida olen kogenud, kõnetab ka teisi ja kas sellisel platvormil on teie arvates Eestis (ja laiemalt) potentsiaali.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
28.07.2025 15:32:07
|
|
|
rainwall kirjutas: |
Olen ka teistelt kuulnud, et kui auto töökotta jõuab, siis kiputakse vigu "korda tegema" isegi siis, kui see pole kohe vajalik. Kui ise autodest ei jaga, oledki see, kes peab maksma, mida iganes öeldakse, ja uskuma spetsialiste. Esinduse hinnad on minu jaoks liiga kallid ja kahjuks ei saa neid endale lubada. Hea oleks, kui saaks paberi, mis autol viga, ja siis ei peaks ikka vanaviisi telefonimängu mängima, kas teil on aega ja millal, kas see mulle sobib jne. |
Miks inimesed kalduvad arvama, et defekteerimine peaks olema tasuta töö?
Selles suhtes, et ma olen elus ka auto remondiga kokku puutunud (puutun ka hobikorras ka praegugi veel) ja teinekord tähendab defekteerimine juba mõne sõlme osandamist kasvõi osaliselt ja selles kontekstis ei ole just kuigi mõistliks ee taas kokku alduda, ilma remonditamata ja kliendile paber ulatada, millega too saaks siis minna odavamait pakkumist jahtima.
1/3 tööd on ju juba defekteerimise käigus tehtud ja teine 1/3 saab tehtud seda tagasi kokku ladudes ja siis imestataksegi, kuidas vea otsing üksi on üle poole remondi hinnast.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
28.07.2025 16:00:12
|
|
|
Teine äärmus, et hakatakse sümptomite pealt midagi oletama ja juppe vahetama.
Uuemad autod oskavad muidugi paljude murede puhul ise ka öelda, mis neil häda on, aga siiski mitte iga murega.
Aga tulles nüüd teemasse tagasi, siis teemaalgataja ütles, et esinduse hinnad on talle liiga kallid, siis on siin üks mõtlemise koht. Selle projekti eelarve võib olla suurem kui ühe uue sõiduauto maksumus. Kas selleks on raha? See on mitmes mõttes üsna suure riskiga ehk näiteks mina sellise asja peale oma kodu tagatisel laenu vms. ei võtaks.
Igasuguseid margipõhiseid ja üldisemaid foorumeid ja FB gruppe on, kus varuosade ja teenuse pakkujad ka sõna võtavad ehk idee, et paneme alustuseks miski poolpiduse WP lehe püsti ja vaatab kuidas edasi, ei tööta samuti.
Ehk alustuseks tuleks läbi mõelda, kas on üldse vahendeid selle projekti teostamiseks
|
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|