Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 504, 505, 506 ... 510, 511, 512  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.06.2025 01:37:21 vasta tsitaadiga

Rasmus, teine asi, mida EV omanikud pole tihanud rääkida, mida nad pärast akuressursi ammendumist plaanivad teha - kas ostavad uue aku või utiliseerivad "vana" auto ja ostavad uue? Mõlemal juhul palju demoniseeritud CO2 jalajälg üüratu.
Kuna EV on ikka väga keskkonnavaenulik, siis mina seda ei kavatse toetada.

Kogu see rohepesu jura on üks kuritegelik jamps, mille maksumaksjad ja emake loodus kinni peame maksma thumbs_down.gif

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 01.06.2025 07:51:30 vasta tsitaadiga

On küll võimalik, kõik ei peagi sellega hakkama saama lihtsalt
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 01.06.2025 08:47:40 vasta tsitaadiga

Nii ülbeks või lolliks ka ei ole mõtet akuauto omanikke pidada, et nad ei suudaks tunnistada lühemat sõiduulatust. Küll aga jääb vahel mulje, et need "pean saama 1000km sõiduulatust" mehed kipuvad ära unustama, et nad tegelikult ei sõida 99% ajast isegi 200km jutti ehk seda 1000km sõiduulatust tegelikkuses ei vaja. Aga eks kuidagi peab ju välja vabandama, sest otse öelda, et ollakse liiga vaene on häbiasi vms.

Päikesepargi ja akude hinda ei ole küll mõtet kõike auto kilomeetrites võrrelda, sest sellise süsteemi suurim mõju on ikkagi maja enda kulude vähendamises. Kui kütusekulu ka veel aitab vähendada, siis ainult kiirendab investeeringu tasuvust.
Mario Kadastik mõnda aega tagasi postitas kui palju akudega päikesepark mõjutab tarbitud elektrihinda ja kui kiirelt see ära võib tasuda.

Tanel, isegi kui peaks akusid vahetama iga 300k km tagant oleks sellest tingitud keskkonna mõju väiksem, kui kogu see aeg fossiilkütustega sõites. Seda on erinevatel hetkedel välja arvutatud viimase 10 aasta jooksul ja tulemus on ikka sama olnud.
Reaaleluline praktika aga näitab, et akud kestavad kauem, kõvasti kauem. Üks probleeme akusid utiliseerivatel ettevõtetel on liiga vähe akusid, sest lähtuti nö levinud akude kestvuse eeldusest. Lihtsalt auto kasutusmuster ei ole sama, mis laborites akude koormustestimise oma ja sellest kasutusmustrist tuleneb kuni 40% pikem eluiga akudel.
Ja keegi ei käsegi sul ju elektriautot osta aga kui su ainus vabandus on keskkonnamõju, siis kahjuks just elektriautole üle minekuga aitaksid säästa keskkonda. Niiet palun, leia mõni teine vabandus.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 01.06.2025 08:52:28 vasta tsitaadiga

See mario arvutus on luulu, reaalne tasuvus umbes 10a
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 01.06.2025 09:22:48 vasta tsitaadiga

Mul oli ka varem veendumus, et uue elektriauto tootmine on nii ressursimahukas (CO2 mahukas), et elektriga sõitmine seda jalajälge tagasi ei tee. Tegelikult sõltuvalt tarbitava elektri tüübist (hüdro, tuuma, tuule, gaasi, kivisõe) ikkagi teeb küll ca 5 aastaga. Isegi kui pead näiteks 7 aasta pärast uue aku panema, siis on ikkagi väiksem CO2 kogukulu.
Ainult siis kui kogu elektrienergia tuleb kivisõest võib see tasusvuspunkt CO2 mõistes olla kusagil 30 aastat.

See "Engineering explained" selgitas asja.
"Is Keeping Your Old Car Better For The Environment?"
https://www.youtube.com/watch?v=L2IKCdnzl5k

Mina hetkel lükkasin uuema auto ostu plaani edasi lihtsalt sellepärast, et olemasoleva bensiinimootoriga auto müümisel, mille keskmine kütusekulu on 12 L/100km kohta ja 30k€ juurde pannes elektriauto ostes on selle auto hinna nullimise tasuvuspunkt 194805 km pärast
Algandmed
Kütusekulu: 12 L/100km
Kütuse hind: 1,7 € liiter
Elektrikulu: 0,25 kWh per kilomeeter
Elektrihind: 0,2 € per kWh
Elektriauto hind lisaks: 30 000 €

Bensiinika km hind 0,2€ per km
Elektrika km hind 0,05€ per km

Hinnavahe 0,15€ per kilomeeter ja siis seda el auto hinda hakkad 0,15€ per kilomeeter tagasi teenima. Kulubki 200'000 km, et see asi ennast tasuma hakkaks.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.06.2025 09:48:37 vasta tsitaadiga

CO2 kulu võib väiksem olla, aga ma ei tea, kas CO2 on parim näitaja, kui rääkida keskkonnast.

Millest mõned siinsed EV-kriitikud aru ei saa, on et EV-d ei osteta tingimata selleks, et loodust säästa või raha kokku hoida, ma küll ei ostnud. Järgmise igapäevaautona on tõenäoliselt plaanis kasutatud EQS, see pole ka raha säästmiseks kuidagimoodi.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 01.06.2025 10:39:13 vasta tsitaadiga

Elektriauto väga hea. Paned käima, 5 sekundi pärast vajutad külma mootoriga maanteel piirajasse icon_cool.gif

Ma siiralt kahtlan et konservatiive kotib kui palju liitiumi ümbertöötlemine loodust reostab ja et kongos on lastel raske elu kuna nad peavad käsitsi koobaltit kaevama.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 01.06.2025 11:08:35 vasta tsitaadiga

liitiumi ümbertöötlemine pole reostuse osas midagi hullu. probleem on selles, et tänaseni peaks liitiumi kaevandamine olema 4-5x odavam kui ümbertöötlemine. afaik koobalt ja muud metallid recycletakse juba täna eluea lõpetanud akudest välja.
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 01.06.2025 11:20:57 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
CO2 kulu võib väiksem olla, aga ma ei tea, kas CO2 on parim näitaja, kui rääkida keskkonnast.

CO2 on enamjaolt lihtsalt indikaator, mis aitab kergemini võrrelda erinevaid keskkonnamõjusid. Olukordades, kus vahed on ilmselgelt mitmekordsed on ühe vs teise kasu piisavalt selge, et saab sääraseid indikaatoreid kasutada.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.06.2025 11:31:08 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Nii ülbeks või lolliks ka ei ole mõtet akuauto omanikke pidada, et nad ei suudaks tunnistada lühemat sõiduulatust. Küll aga jääb vahel mulje, et need "pean saama 1000km sõiduulatust" mehed kipuvad ära unustama, et nad tegelikult ei sõida 99% ajast isegi 200km jutti ehk seda 1000km sõiduulatust tegelikkuses ei vaja. Aga eks kuidagi peab ju välja vabandama, sest otse öelda, et ollakse liiga vaene on häbiasi vms.


Kas sa tahad tõsimeeli väita, et esindustes oleks järjekord EV soovijatest ukse taga kui inimesed rikkamad oleks?
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.06.2025 12:18:40 vasta tsitaadiga

Viljar Mäesepp võttis kunagi oma videos hästi kokku, miks EV on hea igapäevasõiduk, hobiautoks jäävad ICE-d.

phpBB [media]
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 01.06.2025 17:31:59 vasta tsitaadiga

tsitaat:
teine asi, mida EV omanikud pole tihanud rääkida, mida nad pärast akuressursi ammendumist plaanivad teha - kas ostavad uue aku või utiliseerivad "vana" auto ja ostavad uue?


Sõltub, milline praktika välja joonistub ja milline on auto enese seisukord. Kuna auto on auto ja erinevus on vaid jõuallikas, siis ideaalsel juhul jõuavad mõlemad finishisse üheaegselt. Kui jõuallikas annab enne alla, siis sõltub kõik sellest, milline on renoveerimise majanduslik mõttekus. Kui ülejäänul on ressurssi veel teise jõuallik eluaja jagu, siis ideeliselt lähevad masinad renoveerimisele, mis jällegi omakorda kehtestab ev'dele teatud hinnamiinimumi, millest läbi ei vajuta. Ehk siis võib vabalt juhtuda, et "odavat" ev'd ei teki mitte kunagi, ev "roikad" ei ole lihtsalt kasutuskõlblikud laiemas skaalas. Minu hetke plaan on sõita 5a ja teha seejärel vahekokkuvõte. Üsna selge on see, et mingist säästust siin juttu ei ole. Kilomeetreid korjata on odav, aga püsikulu on kõrge. Edasi tekivad juba ka hooldekulud, mida täna ei ole. Kui 5a täitumisel selgub, et amortisatioon ei ole korrelatsioonis tarbimisväärtusega, siis tuleb auto väljaost ja sõitmine nii kaua, kuni kannatab. Mida kauem sõita, seda väiksem on kaotus. Seda muidugi juhul, kui auto ei osutu täielikuks s*tahunnikuks, ehk siis ei lagune igast otsast. Selle ohu minimeerimiseks võtsingi auto, mille garantii on 10a. Mis muidugi ei tähenda veel, et garantiiperioodil kalleid "kuluosi" minna ei või. Pidurid juba ainuüksi on sellised, mille hooldus ja remont on üsna kindlalt asi, millega arvestada tuleks, samamoodi ka suurem rehvikulu. Kuna mul ei ole viimaste autode puhul otseselt mootoriga/jõuosaga mingeid jante olnud ja need on pigem kliimast ja masina üleüldisest vananemisest tingitud, siis ei näe ka mitte mingisugust põhjust, miks ev siinkohal millegi poolest erinema peaks. Tõsi ta on, sumps ei saa ära roostetada, sest seda lihtsalt pole. Loodetavasti on ev'de põhja ja karpide roostetamise vastu tõsisemaid meetmeid tarvitusele võetud.

etk, kui sa seda loed, ole hea, ära vasta.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.06.2025 17:33:47 vasta tsitaadiga

Markos, kas akule ka garantiid 10 aastat või vähem?
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.06.2025 17:37:30 vasta tsitaadiga

Markos, rebin siin ühe asja natuke kontekstist välja. Aga kas EV piduritega pole nii, et need tavalise linnsõiduga eriti ei kulugi kui regen-i kasutada?
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 01.06.2025 17:42:59 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Markos, rebin siin ühe asja natuke kontekstist välja. Aga kas EV piduritega pole nii, et need tavalise linnsõiduga eriti ei kulugi kui regen-i kasutada?

Oleneb autost. 1gen leaf kulutab rohkem pidurit kui manuaalkastiga bensukas. Regenn äärmiselt nõrk ~10kW. Riiamäest laskudes hakkab hoogu koguma nagu automaatkastiga auto. eco režiimis õnnestub 20kW peale venitada aga siis on gaasipedaal nii tuim et ei lähe edasi. Bensukaga on mootoriga pidurdamine mitu korda tugevama jõuga.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 01.06.2025 17:48:05 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:
napoleon kirjutas:
Markos, rebin siin ühe asja natuke kontekstist välja. Aga kas EV piduritega pole nii, et need tavalise linnsõiduga eriti ei kulugi kui regen-i kasutada?

Oleneb autost. 1gen leaf kulutab rohkem pidurit kui manuaalkastiga bensukas. Regenn äärmiselt nõrk ~10kW. Riiamäest laskudes hakkab hoogu koguma nagu automaatkastiga auto. eco režiimis õnnestub 20kW peale venitada aga siis on gaasipedaal nii tuim et ei lähe edasi. Bensukaga on mootoriga pidurdamine mitu korda tugevama jõuga.


Kasuta seda B käiku, siis hakkab normaalsemalt pidurdama, kui gaasipedaali vabastad.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.06.2025 18:11:35 vasta tsitaadiga

tsitaat:
teine asi, mida EV omanikud pole tihanud rääkida, mida nad pärast akuressursi ammendumist plaanivad teha - kas ostavad uue aku või utiliseerivad "vana" auto ja ostavad uue?
Pole ju teada, mis hinnad teevad, sellest paljugi sõltub. Ehk siis aeg näitab. Praktikas minu läbisõidu juures ei peakski akut ilmselt 15+a vahetama, võib-olla ka 20a. Ise ei jaksa nii kaua ühe autoga sõita, niiet vahetan juba enne välja.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 01.06.2025 18:29:50 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Markos, kas akule ka garantiid 10 aastat või vähem?


Jah, kui järgid hooldeprogrammi.

tsitaat:
rebin siin ühe asja natuke kontekstist välja. Aga kas EV piduritega pole nii, et need tavalise linnsõiduga eriti ei kulugi kui regen-i kasutada?


Piduripedaali tallates on regen alati, sõltuvalt, kui tugevalt sa pidurit vajutad ja kas regenist pisab, kui mitte, rakenduvad klotsid. Kui tahad seda mitte teha, siis võid eraldi regeni peale keerata, see mõjub siis vabajooksule, ehk enamikel juhtudel ei ole piduripedaali tallamine vajalik, olenevalt autost siis, kas üdse mitte või ainult lõplikuks peatumiseks. Mõnedel autodel, eriti odavamatel regeni eraldi seadistada ei saa, on nagu on. Mina seda max regeni ja ühepedaaliga sõitu ei armasta, auto oleks nagu katki, kui vabajooks on takistatud. Lisaks ei anna see tegelikult midagi, sest vabajooks on "odavam", kui see energia konveritida, akusse toppida ja pärast taaskasutada. Seetõttu olen vabajooksu regeni seadistanud peaaegu miinimumini, pidurdamise oma eraldi seadistada ei saa. Miks ma olen kindel, et piduritega varem või hiljem nii läheb, nähtus juba hübriidi pealt. Õnneks on see auto eriline ev, millega tuleb iga aasta või 15kkm takka hoolduses käia, seega suuremate probleemide teke võiks olla eos välistatud, kuna pidurite kontroll on iga hoolduse kohustuslik osa.

tsitaat:
Praktikas minu läbisõidu juures ei peakski akut ilmselt 15+a vahetama, võib-olla ka 20a.


Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 01.06.2025 18:33:22 vasta tsitaadiga

Kohapeal seistes tasub pidurid aeg-ajalt põhja vajutada, liigutab neid veidikene. Klotsikulu on täiesti minimaalne ja plussina ei ole veljed ka piduritolmu täis.

Markos kirjutas:
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse.
Model S-d sõidavad juba 12+ aastat, eks ole näha.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 01.06.2025 18:53:16 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
Kohapeal seistes tasub pidurid aeg-ajalt põhja vajutada, liigutab neid veidikene. Klotsikulu on täiesti minimaalne ja plussina ei ole veljed ka piduritolmu täis.

Markos kirjutas:
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse.
Model S-d sõidavad juba 12+ aastat, eks ole näha.


Eesti autode keskmine vanus on 17a, ehk siis jupp veel minna.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.06.2025 23:24:17 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
sakinaga kirjutas:
Kohapeal seistes tasub pidurid aeg-ajalt põhja vajutada, liigutab neid veidikene. Klotsikulu on täiesti minimaalne ja plussina ei ole veljed ka piduritolmu täis.

Markos kirjutas:
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse.
Model S-d sõidavad juba 12+ aastat, eks ole näha.


Eesti autode keskmine vanus on 17a, ehk siis jupp veel minna.


13,3 aastat siiski. Ei ole mõtet valimisse haarata neid ronte, mis on küll arvel, aga mida tegelikkuses enam olemas ei ole.

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 50 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 12.10.2007



Online

sõnum 02.06.2025 00:29:17 vasta tsitaadiga

Enamik olematuid ronte on selle aasta alguses registrist kustutatud, kuna tekitati võimalus.
https://www.mntstat.ee/ andmetel keskmine vanus 01.03.2025 seisuga keskmine vanus 17,6 aastat.
Ka igapäevase liikluse jälgimine ei toeta kuidagi seda 13,3 aasta teooriat.

Spoiler Spoiler Spoiler

_________________
Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju
Kommentaarid: 888 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 668
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 02.06.2025 00:29:44 vasta tsitaadiga

ot:
Spoiler Spoiler Spoiler


Markos kirjutas:
Kalender vananemine eksisteerib ka ja pole nii väike midagi, kui arvatakse.

See jääb suurusjärku 1% aga täpselt on raske öelda, sest enamasti ei jäeta autosid niisama seisma aastateks vaid seda püütakse ekstrapoleerida sõidust tingitus mahu kao kõrvalt. Kokku moodustavad nad suurusjärgu 1-2% aastas keskmiste läbisõitude juures vms. Endal sai 4 aastat täis, ~130k läbitud, SOH on umbes 92%. Nagu liitium akudel ikka esimese aastaga läks suurem "amps" ära, umbes 4% ja peale seda siis pigem 1% aastas edasi "kukkunud".

Markos kirjutas:
Eesti autode keskmine vanus on 17a, ehk siis jupp veel minna.

https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika väidab, et 13.7 on. Seoses automaksuga tegid paljud puhastust fantoomautode osas. Võib-olla mingi kogus veel on sees ehk reaalne teedel liikuvate masinate keskmine vanus võib väiksemgi olla.


Pidurite ja regeni osas käituvad eri autod vägagi erineva loogikaga. Nö vanakooli tootjad pigem eelistavad lähenemist, et piduri pedaal teeb mõlemat ehk esialgu regen ja kui piduri vajutus ning regeni poolt pakutav aeglustus ei ühti, siis lisavad pidurid ka mängu. Tesla läks aga pigem seda teed, et las iga pedaal teeb oma asja ehk kiirendi lisab/vähendab kiirust ja pidur seiskab auto ning on hädaolukordadeks põhimõtteliselt. Auto vaikimisi olek on paigal seis.
Pidurite endi töösoleku jaoks on ka enamik tootjaid omad lahendused leidnud. Vist levinuim on aegajalt regen välja lülitada ja rakendada pedaali vajutades pidureid.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 02.06.2025 09:44:33 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:
Mina ei tea, kustkohast on tekkinud arusaamine, et keskkonnahoidlik käitumine on säästlik ja aitab kokku hoida. No ei ole võimalik. Kõik, kes põhikoolis natukenegi füüsikatunnis tähele panid said tuttavaks energia jäävuse seadusega. Ei toimi need asjad kohe kuidagi vastupidi.
Säästlik on ju ka suhteline, veel mitte väga ammu linnades inimesed heitsid oma reovee otse rentslisse ehk tänavale - võrreldes tänavaaluse kollektorvõrgustiku ja reovee puhastusjaamade ehitamisega odav - viskamise vaev, ometi ei näe me hinnavaatlejaid protsestimas kuluka reovee käitlemise nõuete vastu, sisuliselt vabadus puudub oma reovett omatahtsi käidelda, tahad eramut ehitada tuleb kulukas keskonnahoiust tulenev bürokraatiaike kohe turja, kuidas pead liituma kuluka kollektorvõrguga, kopsakas liitumistasu ja "subscription" veel otsa.
Aga mingil põhjusel sõidukitega peaks saama oma tekitatud saaste otse tänavale lasta, täpsemalt atmosfääri, kus teaduslik lähenemine väidab, et inimese tempokas fossiilide kaevandamine&pumpamine ja selle ära põletamine ning saaste atmosfääri laskmine on nii mastaapne, kus planeedi kliima saab mõjutatud, koos kaasnevate kohati ennustamatute kahjudega nii teistele liikidele kui inimesele endale.
Fossiili põletamine transpordisektoris on arulage ka efektiivsuse mõttes, isegi kui kõik sisepõlemismootorid oleks tehnoloogiline tipptase (paraku nii ei ole), saaks fossiilist liikumiseks kätte 30-40%, ülejäänud põletame ära heitsoojuseks ja heitgaasideks keskkonda - täiesti jabur ju..

Küsimus ju ei ole ainult meie sõidukites vaid laiem, kus täna a'la viiendik planeedi elanikkonnast saanud nautida sarnast heaolu energiakasutust ja juba sellega on planeet pekkis aga ka Hiina, India ja muu ilma miljardid inimesed pürgivad heaolu poole, põlistades tänase transporditehnoloogia õigeks&odavaks&"säästlikuks" - korrutage tänane seis 3-4 kordseks.
Ääremärkusena ka lääs nö see end maailma moraalseimaks ja edumeelseimaks pidav, tänaseks vist küll endine rohepoliitikate eestvedaja Euroopa Liit ei suuda ka ise vaatamata saastamist piiravale bürokraatiale saastamist vähendada, viimati suudeti saastet vähendada elektritootmises ja tööstuses, transpordisektori saaste vaatamata meetemetel endiselt paigal ja vaikselt kasvab (autostumise kasv) - aga India ja Hiina elanikkond tahab ka autostuda, kus ehk rõhk ei ole saaste piiramisel (tegelikult täna on Hiina de facto maailma rohetehnoloogiate liider) - võite ise ette kujutada millise portsu otsas ollakse, kus õhu- ja atmosfääri saaste ei tunne riigipiire ega poliitilisi veendumusi..
Kui veel ca 40 aastat tagasi ka mulle koolis jutustati, kuidas juba 20-30 aasta pärast saab nafta otsa ja peab leidma uue lahenduse, siis tänaseks ei ole nafta lõppemist näha, avastatakse aina uusi leiukohti ja suudetakse pumbata aina keerulisematest ja kaugematest kohtadest.

Et mis maailmas või loogikaga sisepõlemismootoriga on odav, säästlik ja jätkusuutlik.. jajah eesti impeeriumi härrad on valmis ka keskonnasäästlikeks sõidukiteks, kui keegi leiutaks, ehitaks odavalt valmis ja tooks härradele ukse ette ning sellega saaks odavalt, mugavalt ja ulatuks ühest impeeriumi otsast teise ilma "tankimata&peatumata" igapäevaselt kulgeda icon_lol.gif
Seni aga targad härrad sajatavad lolli Muski, saksa roheterroriste, ebapädevaid brüsseli bürokraate, ja nende Eesti kolleegidest kannupoisse - ainult kuidas see edasi aitab..
eks vahva on jälgida, kuidas kaitstakse saastavaid tehnoloogiaid ja kuulutatakse kahjulikuks, kalliks ja ebapädevaks tehnoloogiad mis on vähemsaastavad, ning kui palud konstruktiivsust, mis oleks nende nägemus ja ettepanekud transpordisektoris isegi mitte saastevähendamiseks, vaid mittesuurenemiseks (Eesti, euroopa, maailma skaalal) - on hetk vaikust ja tuleb triaad kuidas tegelikult probleemi ei eksisteerivat ja kõik on rohekorporatsioonide üleilmne vandenõu icon_smile.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 02.06.2025 10:25:45 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Nö vanakooli tootjad pigem eelistavad lähenemist, et piduri pedaal teeb mõlemat ehk esialgu regen ja kui piduri vajutus ning regeni poolt pakutav aeglustus ei ühti, siis lisavad pidurid ka mängu.


Mitte vanakool, vaid valikuvõimalus (ok võid ju gaasipedaali regeni välja lülitada), kasutada vajadusel vabajooksu, mis nagu öeldud, on efektiivsem energiakasutuse seisukohast. Düstroofikutele mõeldud onepedal masinad ei ole mingi uus kool, invaautosi on läbi ajaloo varemgi tehtud kõikvõimalikes variantides.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 504, 505, 506 ... 510, 511, 512  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.