7 aastat umbes alates RTX 2000 seeria väljatulekust.
Millal need reaalselt kasutatavaks muutusid? - upscaler alates 2020 aastast ja sedagi (enda kogemuse põhjal) ainult 4K Quality või 4K Balanced sätte peal. 1440p Quality kah. Alla selle olid silmnähtavavad artifaktid ja udustamine.
RT - seda vist veel ootame, sest senised RT implementatsioonid pole mängudes eriti midagi juurde andnud. Neid mänge kus saab väita, et on transformative RT võib kokku lugeda ainult ühe käe sõrmedel ja üksi neist ei ole top 10 enim mängitud mängude hulgas. Ainuke enimmängitud mäng selles nimekirjas on Fortnite ja selle RT kirjeldus on: If You Look Closely, You'll See It
Kes on need müstilised mängurid kellel RT ja upscalerist suva ei ole?
TOP 10 enim mängitud mängude mängijate hulgas neid praktiliselt olevat ei paista ja see hõlmab üle 3 miljoni samaaegse mängija.
Eeldatavasti käib siis jutt käputäiest SP mängudest kus RT sisselülitamisel pilt ka paremaks muutub või halvasti optimeeritud mängudest, kus upscaleri kasutamine on möödapääsmatu....
Kolm mängu kus RT on transformative:
Metro Exodus Enhanced (Ultra kvaliteedisättel)
Alan Wake II (High kvaliteedisättel?)
Cyberpunk 2077 (Overdrive kvaliteedisättel)
Kahes neist ei suuda isegi RTX 4090 (DLSS Quality sättel seejuures) isegi 60fps saavutada nende RT sätetega.
Seega enamus inimestel pole piisavalt kiiret kaartigi reaalselt selle ilusama pildi nägemiseks, kus pilt seda väärt on.
AMD pigem sai aru, et tänapäeval piisab võitmiseks sellest, kui sa suudad piisavalt kaarte toota. Nvidia on lati nii madalale lasknud.
Mõistagi üldisele imagole aitab kaasa see kui featuuride osas on saavutatud enamvähem parity. Mõnes osas on AMD parem (nagu sisseeehitatud OC ja undervolt, chill jms). Teises on Nvidia jätkuvalt parem (productivity programmid, CUDA jms).
Kahes neist ei suuda isegi RTX 4090 (DLSS Quality sättel seejuures) isegi 60fps saavutada nende RT sätetega.
Seega enamus inimestel pole piisavalt kiiret kaartigi reaalselt selle ilusama pildi nägemiseks, kus pilt seda väärt on.
Quake , Portal, Half Life RTX?
Tehnoloogia arengu seisukohalt on ju RT tulevik. See, et meil raud ei jõua nii kiiresti järgi on paratamatus. Ma ise leian, et see parem kui tarkvaraline pool on eest ära, sest ühel hetkel kui jõudlus ka järgi jõuab siis on selle jõudlusega midagi mängida ka. Probleem on hoopis mängutootjate laiskus mängude optimeerimisel. UE5 on minu arust on pigem uus probleem kui lahendus.
Metro Exodus Enhanced (Ultra kvaliteedisättel)
Alan Wake II (High kvaliteedisättel?)
Cyberpunk 2077 (Overdrive kvaliteedisättel)
Quake II RTX , Portal RTX ja Half Life RTX on Path Traced ehk veel raskemad jooksutada.
Ma ei loeks neid isegi mitte täismängudeks vaid tech demodeks hetkel - näitamaks mis tulevikus võimsama raua peal on võimalik.
Tegelikult ma arvan, et tarkvaraliselt on palju suurem hulk ärakasutamata potentsiaali RT ja PT optimeerimiseks, kus jõudlusekasv on kordades suurem, kui iga kahe aasta tagant heal juhul 40% kiirem raud saada, makstes kasutatud auto summa (90 klassi puhul, nõrgematel kaartidel on perf kasv palju tagasihoidlikum).
Microsoft just standardiseeris hulga asju DXR 1.2 vms API peal mille eesmärk on RT efektiivsemalt jooksutada olemasoleval raual.
Ray Reconstruction on samuti hea näide sellest, kuidas olemasoleval raual saavutada parema kvaliteediga pilt. On veel hulk tehnoloogiad mida arendad praktiliselt kasutanud ei ole a'la Sampler Feedback mis HL2 RTX näitel pidavat märgatavalt alandama VRAM nõudmisi (Nvidia kaardid seda vajavad koonerdamise tõttu) või isegi traditsiooniliselt rohkem VR teema Variable Rate Shading, kus olulisemad pikslid on täiskvaliteediga. Mitteolulisemaid ei pea igal ajahetkel täiskvaliteediga kuvama.
Upscaling ja Frame Generation juba on ja nende kvaliteet paraneb iga aasta. FG ma ütleks SP mängudes on juba üsna kasutatav kuni standard 2x režiimis. 3x jms on liiga artifaktirohked veel.
Upscalingu osas tunnen isiklikult, et peab veel mitu aastat arenema, sest senimaani on see vähemalt 1440p peal isegi Quality sättel minu silmale pildi kehvemaks muutnud iga kord.
Esimene pool on AI teemad ja teine pool GPU ning üldine protsess node ja mis saab edasi.
Lisa väitis, et nad nägid seda probleemi juba 5 aastat tagasi ette, et tihedama die tootmine saab olema probleemiks ja algab pidurdumine. 3D cache oli üks lahendusi selle vastu ja chiplet disain. Nagu näha GPU esimene versioon chiplet innovatsioon ei õnnestunud piisavalt hästi. Eesmärk on siiski optimeerida packaging osas. See võis olla vihje kuhu liigutakse ka tulevaste GPU'dega.
Fun fact päris lõpus mainib tüüp, et ta on 30 aastat arvuti riistvaraga tegelenud ja esimene cpu oli tal AMD K6-2. Minul oli ka see aga enne seda omasin Cyrix 5x86 Olid ajad.
Link _________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA
Kuna see AI buum ei näi kuhugi kaduvat, siis millal üldse on lootus, et siin asjad paraneks?
Ei parane niipea. AMD-l ja Nvidial on mitmeaastased tarnejärjekorrad — firmad on juba kogu raha maksnud ja ootavad kaupa. Praegu on fookus nende klientide teenindamisel. Erandiks võiks olla, kui keegi tuleks välja alternatiivse lahendusega, mis oleks võrreldav näiteks krüptokaevandajate puhul kasutusele võetud ASIC-mineritega ning tarbiks sama vähe elektrit nagu Apple Silicon.
Aga isegi kui keegi sellise tootega välja tuleks, kahtlen väga, et nad müüksid seda odavalt. Tõenäolisem on, et hinnatase oleks kõrge ning nõudlus ületaks pakkumise.
Ineedausername, tensor/matrix unitid ongi juba sisuliselt asic. ai osas need shaderid seal kõrval on toetava funktsiooniga ja lisavad kõvasti universaalsust. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Ineedausername, tensor/matrix unitid ongi juba sisuliselt asic. ai osas need shaderid seal kõrval on toetava funktsiooniga ja lisavad kõvasti universaalsust.
Ma ei mõelnud seda otseses tähenduses, vaid pigem sellele, kuidas ASIC-minerid mõjutasid GPU- ja krüptoturgu.
Link _________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
6/4/2025, RFK Jr: "The most effective way to prevent the spread of measles is the MMR vaccines."
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.