Selline 50m diameetriga kivi. Liigub 13 km/s. Kokkupõrke energia 7,7 Megatonni. (Nagu tuumarelvadel. Sama skaala nagu Tunguusi meteoriit 1908: https://en.wikipedia.org/wiki/Tunguska_event)
Teeb kaks lähenemist maale - December 17, 2028 on 7,7 miljoni kilomeetri kaugusel. (5 korda lähemal kui Veenus näiteks)
Ja teine lähenemine Detsember 2032, on nominaalselt 123 tuhande kilomeetri kaugusel (Poolel teel kuule ehk ca keskel kuu ja maa vahel)
Ega ta ilmselt päriselt ikkagi pihta ei tule meile. Hirmu meeldib meediale külvata - teistpidi pealkiri, et "Asteroid 97% tõenäosusega ei põrku maaga" ei sisalda kuidagi samaväärset särtsu.
Sellist trajektoori ei saa olemas olla... et kukub arengumaadesse...
See "kukkumine" on nii suures ulatuses, et terve planeet on täpp sellel graafikul. Selline miljon või kaks miljonit kilomeetrit lai potentsiaalne ala.
Source: https://cneos.jpl.nasa.gov/news/news210.html
Firefly videod kuust on jalustrabavad. Jääme ootama 2. märtsi. Nad plaanivad 2026 inimesed Kuule saata, kui just valitsus plaanile kriipsu peale ei tõmba.
Hästi kokku võetud kindlasti, aga veenmist dokumentaalkaadrite ehtsuse osas vajavad pigem füüsikavõhikutest vandenõuteoreetikud kui astronoomiahuvilised
Mäletan üht ekstra tohma vandenõuteooriate pooldajat, kes üritas väita, et kõik kaadrid Apollo missioonidest on võltsid juba seetõttu, et Kuul polevatki gravitatsiooni Ja ta leidis endale kiiresti ka hulgaliselt mõttekaaslasi. Samm sellest edasi oleks vaid väita, et Kuu peaks üldse olema juustust.
Ehk napakaid teooriaid genereerivate inimeste algteadmised on lihtsalt olematud ja teooriad ehitatakse üles nendele ükskutele teadmistele, mida nad parajasti juhtuvad omama, ignoreerides kõiki teisi, mille eest nad koolis kahtesid korjasid.
Ma ei hakanud seal iga alapunkti eraldi läbi lugemagi, aga suur enamus või lausa kõik neist on ju puhas põhikooli füüsika, sh optika osa praktikas rakendatuna ehk fotograafia algteadmised. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
SpaceX on saanud vähemalt 4 miljardit toetust ainuüksi selle Artemis programmi jaoks.
Mitte mingil viisil ei ole see sõiduk valmis viima inimesi kuskile reisile. Kogu see Artemis programm on mingi suurem raha liigutamise operatsioon.
Smarter Every Day kanalilt oli päris põhjalik pilgu heitmine selle projekti probleemidele 2023 aastal: https://www.youtube.com/watch?v=OoJsPvmFixU
"Dr. Michael Griffin (endine NASA juht) was also a keynote speaker and absolutely destroyed Artemis to a room full of Artemis engineers, calling it "stupid". I'm not sure that one was as well received."
Rõhuasetus on ka täiesti vales kohas:
"NASA aims to land the first female astronaut and first astronaut of colour on the lunar surface."
Ma arvan, et see projekt ei saa reaalsuseks mitte kunagi... või vähemalt järgmise 10 aasta jooksul ei puuduta inimese jalg kuud. Plaan on Artemis III raames seda teha 2027.
viimati muutis -Koppel- 07.03.2025 16:25:25, muudetud 2 korda
Viimati kui ma julgesin siin arvamust avaldada, et see pole ikka päris ovatsioone vääriv projekt mis saab edukalt hakkama ainult rakettide plahvatama panemisega, kui nende edukalt orbiidile toimetamine õnnestus juba rohkem kui 50 aastat tagasi märksa suurema tõenäosusega, siis oli suhtumine stiilis et bwhahaha progress peabki selline välja nägema.
Ega fanboid ilmselt enne ei hakka aru saama mis stiilis üritus see on enne kui paar plekkpurgitäit inimesi ka ribadeks lastakse.
Now, I don’t know the validity of this message, it’s sent by the same guy who leaked the s34 aft section after the explosion picture, take it as you will.
First-hand: Starship S34 crash details.
Yesterday's post in the channel about the preliminary causes of the Flight 8 crash is confirmed for now. What else we managed to find out:
- Data indicates that the problem like on S33 during Flight 7 has repeated.
- Again, harmonic oscillations in the distribution of vacuum-insulated fuel lines for RVac (one of the innovations of V2 and the distribution for S34).
- This crash was more destructive than during Flight 7, the corrections to the distribution for S34 did not work or turned out to be almost worse.
- Another source leaked a frame from the engine bay after the TPA and RVac nozzle rupture, and one central Raptor engine.
- Problems with the rupture of methane lines in the oxygen tank only appear as the tank empties.
- When filled, liquid oxygen dampens the oscillations of the distributed lines, when the tank is empty, they increase.
- Harmonics cause a break in the lines in the lower part, where the main wiring for the RVac is located.
- Leaks also caused the engines and regenerative cooling to malfunction, which led to the explosion during the fire in the compartment.
- The updated nitrogen suppression and compartment purge system would not have been able to cope with such a volume of leakage.
The information below may change, but for now:
- Hot separation also aggravates the situation in the compartment.
- Not related to the flames from the Super Heavy during the booster turn.
- This is a fundamental miscalculation in the design of the Starship V2 and the engine section.
- The fuel lines, wiring for the engines and the power unit will be urgently redone.
- The fate of S35 and S36 is still unclear. Either revision or scrap.
- For the next ships, some processes may be paused in production until a decision on the design is made.
- The team was rushed with fixes for S34, hence the nervous start. There was no need to rush.
- The fixes will take much longer than 4-6 weeks.
- Comprehensive ground testing with long-term fire tests is needed.
Uurimisjaamadel on... aga kui mõtled mõnd webcami moodi asja siis ei, poleks ka väga mõtet - seal reaalajas ei muutu suht midagi ja teiselt poolt on ribalaius piiratud (signaal võtab mingi sekund+ aega) ning ülearu mõtet ei oma sisuliselt staatilise pildi pidev edastamine
"Starship departs for Mars at the end of next year, carrying Optimus. If those landings go well, then human landings may start as soon as 2029, although 2031 is more likely," Musk said on his X social network.
Muskil on Tesla aktsia languse varjus vaja mingit uut hype-i üles keerata. On null võimalust, et päriselt midagi suudab 2026...2027 edukalt Marsil maandada.
"Elon Musk first publicly promised to send humans to Mars in 2016 during a presentation at the International Astronautical Congress (IAC) in Guadalajara, Mexico. In that speech, he laid out SpaceX’s Interplanetary Transport System (ITS), which was the early concept for what is now Starship.
Musk envisioned the first uncrewed mission to Mars by 2022.
The first crewed mission was initially planned for 2024.
"
Mis mõte on midagi Marsist jahuda kui Artemis programm kuule jõuda on totaalselt graafikust maas ja kogu plaan on saanud kriitikat vasakult ja paremalt.
Artemis I (uncrewed) was originally planned for 2018... tehti November 2022... ja sellega ei olnud SpaceX üldse seotud. Rakett oli SLS (NASA enda Space Launch System)
Artemis II (crewed flyby) was expected around 2021... plaan on september 2025... ja kindlalt ei juhtu ka siis... (edit... juba ongi delayed to April 2026) ja seal ei ole ka veel SpaceX mängus.
Artemis III missiooni ajal tuleb alles SpaceX oma sõidukiga mängu. Selle ülesanne on viia kuu ümber tiirutavad inimesed kuu pinnale ja tagasi tuua. - plaan on 2027 keskel seda teha.
See, et SpaceX üldse mängu tuli on juba vastuoluline.
NASA originally planned to select two companies for the Moon lander contract, similar to how it funds multiple providers for Commercial Crew (SpaceX and Boeing).
However, in April 2021, NASA awarded the entire $2.9 billion contract to SpaceX alone, choosing Starship HLS over competitors Blue Origin (Jeff Bezos' company) and Dynetics.
This was surprising because NASA often prefers competition to ensure redundancy and lower costs.
Due to the backlash, NASA opened a second contract for a future lander (Artemis V and beyond).
In 2023, Blue Origin won a $3.4 billion contract to develop its own Moon lander as an alternative to SpaceX.
SpaceX ongi selle kuu asjaga seotud ainult Artemis III ja Artemis IV missioonidega ning edaspidi asendatakse Blue Origin landeriga. Tundub nagu täielik maksumaksja raha raiskamine seda asja kaks korda arendada.
viimati muutis -Koppel- 15.03.2025 12:56:33, muudetud 1 kord
See on ikka eriline naiivsus ja sinisilmsus Roskosmosega koostööd teha _________________ Alati teadke, et kuulujutte mõtlevad välja vihkajad, levitavad lollid, aga usuvad idioodid.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.