Uuendasin "offline" installeriga viimase versiooni peale (mis on hetkel 115.11.1). Nüüd ütleb et "Kasutusel on Thunderbirdi uusim versioon".
Müstikaks jääb, kust krdi kohast ta selle 116.0 tirida tahtis aga hunt temaga.
Kindel, et see oli v116.x ja mitte v126.x? _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
app.update.url - kas on eraldi muutujana olemas? (vaikimisi ei ole, vähemalt praegustel uutel versioonidel) Ja kui on, siis mis seal on?
Mozillal, nii Firefoxil kui Thunderbirdil saab muuta uuenduste serveri aadressi kas windowsi policy või Mozilla json faili abil või otse about:preferences lehel (Thunderbirdil config editoris) või prefs.json failis app.update.url muutujat lisades. Enterprise kasutajad võivad seda eelistada, näiteks enda välisühenduse koormuse vähendamiseks.
Mõni kahtlane extension võis sul sellega tšiki-triki teha näiteks ja uuenduste kanali kuhu tahes suunata. Tõmbab näiteks kuskilt venemaa või ukraina urruaugust sulle uuema versiooni, mis kogu su kontaktide listi välja jagab selle versiooni kompileerinud skämmeritele.
Kontrollimata ja kahtlaste extensionite paigaldamisel alati hoiatatakse, IMHO.
Help - Troubleshooting information nupust avaneb ka leht, kust saad "show update history" alt uuenduste ajalugu vaadata, kas seal on sarnaseid veidraid versioone, mida ametlikus kanalis poleks tohtinud olemas olla. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
app.update.channel = esr ? Jah.
app.update.url ? Pole.
On app.update.url.details (=https://www.thunderbird.net/notes/) ja app.update.url.manual (=https://www.thunderbird.net/).
Mingeid lisasid ei kasuta ja pole kunagi kasutanud.
Konfiguratsiooni redaktoris midagi muutnud ei ole.
Ainus asi mis samal ajal muutus oli lehe https://www.mozilla.org/et/thunderbird/all/ disain.
Jah, see disain muutus hiljuti ja igal pool mujal on hulk surnud linke nüüd, mis avamisel annavad 404 või parimal juhul Thunderbirdi kodulehe avalehe.
Sellele vaatamata ei ole ma v116 peale uuenduse pakkumist näinud. Kuna nüüd ta sulle enam seda uuendust ei paku, siis ilmselt app.update.url on nüüd pärast uue offline installeriga paigaldamist korrektne (st vaikimisi), aga me ei tea, mis ta sul sel ajal oli, kui ta veel uuendust pakkus.
Veider lugu igal juhul.
Kas offline uuenduse paigaldamisel kasutajaprofiili ka ära kustutasid ja tegid uue või jäi vana kasutusele? _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Vaatasin tahvlisse (pole seal veel uuendanud) - ainus asi mis teistmoodi:
app.update.channel = release
Kõik muu sama nagu lauaarvutis peale uuendamist (vt minu eelmine postitus).
Proovisin pullipärast "release" asemele "esr" panna aga ei miskit; ikka tahab seda müstilist 116 peale lasta.
Mis kasutajaprofiili puutub, siis ei, kõik jäi vana; lihtsalt lasin offline installeriga üle.
Ja mõlemad arvutid (nii lauakas kui ka tahvel) jooksevad Win10 peal.
No arvata võis, et see mingi arendajate kala on.
Seega siis kokkuvõtvalt (kes lugeda ei viitsinud) - kui 115.10.1 uuendada versioonile "116.0" ei anna see muud kui uue uuenduse versioonile 115.10.2 (ehk siis vahetub ainult "release" uuenduskanal "esr" kanaliga).
Täna ei viitsi enam tahvlit kurjaks ajada aga eks lähiajal proovin ära.
Lisa:
Proovisin järgi; nii ongi - uuendus "116.0" peale andis ainult kanalivahetuse ja uue uuenduse 115.11.1 peale (versiooninumber jäi samaks, 115.10.1).
Teistkordne uuendamine viis versiooninumbri 115.11.1 peale ja siis jäi rahule.
Karp kinni ja kaan peale
Tuttava arvuti TB 128.2.3 ESR versioon. Peaks olema Eestikeelne, aga näiteks kontekstimenüüs on mitmed inglise keelsed valikud ikka alles. Sätetes samuti.
Win11 ise Inglise keelne aga Eesti keelepakett paigaldatud. Kummaline lihtsalt.
Ok hea teada siis. Arvasin, et mingi bug vms. Üks bug juba oli kus peale uuendust ei suutnud enam vanu meile avada. Lihtsalt hall tab oli meili avamisel.
Õnneks cache puhastamine parandas selle.
Automaatne uuendus on peale tõmmanud versiooni 131.0 Kuna see on mõeldud alles katsetamiseks ja mõned lisad selles ei tööta, tahaks eelmist versiooni tagasi. Probleem selles, et ükskõik millise eelmise versiooni paigaldus lõppeb hiljemalt 30 sekundi pärast automaatselt uuendusega versioonile 131. Paigaldus saab toimuda ainult ilma internetita. Policies.json fail koos automaatse uuenduse keelamisega on paigas. Profiilide kaust eemaldatud (koopia olemas). Pärast netiühenduse taastamist on mõne hetke pärast versioon 131 tagasi. Seda ka juhul kui thunderbird ise ei ole veel käivitatud. Palun nõu mida veel proovida.
justus, Võid proovida blokeerida kas tulemüüri või HOSTS failiga Mozilla uuenduste allalaadimise serverid.
Peast ei mäleta mis nende aadressid on aga googeldades peaks need üles leidma. Nii ei tule uuendus alla aga meilide liikumine ja muu funktsionaalsus jääb tööle.
Ega release channel kogemata nightly peale pole pandud? See seletaks miks tahab 131 pidevalt alla laadida, kuigi see, et Policies.json ei tööta on kummaline.
policies.json tuli paigaldada kausta nimega distribution. Kuna uuendus kustutas selle kausta koos json failiga ära sai proovitud varianti kus json on .exe -ga samas kaustas aga see järelikult ei tööta. Veel on variant registris ära keelata thunderbirdi uuendused. Õhtul proovin selle variandi ka ära.
Thunderbird Extended Support Release installerit ikka kasutad? Installifaili nimes peab "esr" sees olema. Hetkel uusim on Thunderbird Setup 128.3.0esr.msi (exe).
ESR channel on ametlik stabiilne, Release on beeta põhimõtteliselt ja hetkel just versioon 1.3.1
Kanalid muutusid mitu kuud tagasi. Automaatselt tehti järjest kaks uuendust.
Kui sel ajal näiteks automaatsed uuendused kinni olid, siis äkki jäi kanalivahetus tegemata ja tagantjärele enam ei toimi?
Kui sa lihtsalt Release channeli vanemaid installererid proovid, siis võiks tulemus olla just selline nagu kirjeldad.
"Thunderbird Release is available for testing purposes only until releases are deemed stable enough for official support. Make sure you backup important data regularly!" _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Korra sai ka mitte esr vanemat versiooni proovitud. Kuhu siis see oma jälje on jätnud, et enam sellest lahti ei saa? Enne igat järgmist katsetust olen püüdnud arvuti võimalikult puhtaks rookida. Viimased katsetused on ikka esr variandiga. Automaatne uuendus on kogu aeg sees olnud. Kas app.update.channel tuleb parameetriks kirjutada ESR?
...Kas app.update.channel tuleb parameetriks kirjutada ESR?
esr on selle väärtus jah. Väikeste tähtedega. Mind huvitab ka, kas sul õnnestub release channel manuaalselt muuta ilma olemasolevat kasutajaprofiili kustutamata, nii et see püsima ka jääb. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Tänud kaasamõtlejaile.
Aitas kanali väärtuse muutmine esr -i peale. Panin versiooni128.3. Esmakäivituse tegin võtmega --allow-downgrade ja kõik jäi tööle. 131 profiil jäi algselt paika aga kirjad või vähemalt päised tõmmati uuesti. Arvatavasti sellepärast, et versioon 131 kasutab uut profiili ja see ei pidavat otse ühilduma vana profiiliga.
Mul 24. sep tõmbas Thunderbird viimased kirjad Hotmail-i serverist. Seejärel peale update-i kirju enam ei tõmmanud. Küsis parooli ja kui sisestada õige parool.. küsib uuesti parooli.
Googeldasin ja leidsin, et see on vist igipõline probleem, mis alles nüüd minuni jõudis..
Vahepeal kasutasin Firefox browseriga Hotmaili, kuid nüüd otsustasin veel proovida erinevaid kirjade tõmbamise adresi ja porte. Muide huvitav on see, et kirju välja saadab ning ma ei tea mis ajast näitab kirjade saatmise adre: mail.neti.ee (nüüd valisin listist uue: smtp.live.com)
Port on 995, mailide tõmbamise aadresse olen muudkui erinevaid proovinud:
POP3.live - see adre on mul kogu aeg olnud kirjade tõmbamiseks, soovitati muuta adre siin: https://support.mozilla.org/gl/questions/1451180
outlook.office365.com - selle adrega parooli ei küsi ega kirju kah ei tõmba
login.live.com - seda näitab mul Firefox-i password manager (sama lugu, parooli ei küsi, kirju ei tõmba)
smtp.live.com - ka selle adrega sama
Logimisinfo edastamine ja kausta inbox avamine näitab kiiresti kõigi viimaste puhul all vasakus nurgas, aga uusi kirju ei tule
Proovisin väljuvat ka muuta: smtp.office365.com 587 port. Varem mul seda office365 vahel ei olnud.
Nüüd pika proovimise peale tuli lõpuks kiri: Sisselogimine ebaõnnestus, neid eri variante eri aegadel ja eri lehtedel on nii palju, et ei oska õigeid adresi leida.
Teistel toimib Hotmail Thunderbirdis?
Kohad kust infot otsisin + siis ülemine support.mozilla link. Kuidagi ei taha Hotmail Thunderbirdis jalgu alla võtta. Samal ajal Gmail toimib nii nagu peab.
Esimesel autentimisel OAuth2-ga küsiti mingi teise taseme autentimismeetodiga kinnitust, vist MS Authenticator sobis. Ei mäleta enam. Nii IMAP kui SMTP puhul eraldi.
Gmailiga oli täpselt sama teema mingi aeg enne Microsofti, nõuab samuti OAuth2 sellest ajast.
Juuli alguses tuli hoiatus:
tsitaat:
Update your sign-in technology before September 16th, 2024 to maintain email access.
The safety and security of your information is top priority for Microsoft. To help keep your account secure, Microsoft will no longer support the use of third-party email and calendar apps which ask you to sign in with only your Microsoft Account username and password. To keep you safe you will need to use a mail or calendar app which supports Microsoft’s modern authentication methods. If you do not act, your third-party email apps will no longer be able to access your Outlook.com, Hotmail or Live.com email address on September 16th.
What do you need to do?
If you are receiving this email, you are currently using an email or calendar app that uses a less secure authentication method to connect to your Outlook.com email account. You will need to upgrade your third-party mail and calendar app to a version which supports modern authentication methods.
Microsoft provides free versions of Outlook for your PC, Mac, iOS, and Android devices which can be easily downloaded and connect to your email account. Using an updated version of an Outlook application will ensure you are connecting in the most secure way.
How can you set up your Gmail, Apple Mail, or other third-party mail application?
Various non-Microsoft applications will have their own steps for connecting to your Outlook.com email account using modern authentication methods. See our help article - Modern Authentication Methods now needed to continue syncing Outlook Email in non-Microsoft email apps. However, you may need to contact the creators of those applications to provide you with instructions. In many cases, simply removing and re-adding your account with the latest version of that application will configure it to use modern authentication methods.
Piltidega juhend Thunderbirdi jaoks ka olemas. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Dogbert, See õpetus töötas! Suur aitähh! 127 kirja vurasid kohe sisse Ise poleks selle peale tulnudki, ilma õpetuseta. Panin korra oma parooli Hotmaili hüpikaknas ja oligi olemas. Ainult, et õpetuses piltide kvaliteet Thunderbirdist on ikka eriti niru, aga nägin ära.
edit: Huvitaval kombel ainult neid kirju ei tõmmanud, mis ma LHV pangale saatsin lähipäevil, vastused küll tõmbas Thunderbird-i. :S
Kas need saadetud kirjad on Hotmaili veebimeilis näha ja ainult Thunderbird ei tõmmanud neid alla?
Vaata üle subscription seaded: paremklõps konto nimel kaustapuul, "subscribe". Avaneb konto IMAP kaustade nimekiri, kus linnukesega kaustade sisu näidatakse, teisi mitte.
Microsofti kontodel jäta konto seadetes Copies & Folders all märkimata "When sending messages, automatically: place a copy in"
Microsofti kontod teevad koopia nende SMTP kaudu saadetud kirjadest automaatselt ja panevad saadetud kirjade kausta. Nii et kui meiliklient teeb ka koopia ja paneb selle saadetud kirjade IMAP kausta, siis saab neid sinna igaüht topelt. Teiste IMAP & SMTP teenusepakkujate puhul pole ma sellist asja kohanud. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Need kirjad, mis Hotmail-i veebis kirjutasin, neid ei tõmmanud Thunderbird-i. Kirjad, mis nüüd Thunderbirdis teen laeb üles veebi küll.
Mul kahjuks Hotmail-l pole Telli... valikut, ainult Gmail-i kontol on. Hea, et neile peale sattusin, saingi tähega ja tähtsad kaustad eemaldada, mida ma ei vaata eraldi.
Avastasin, et mul oli endiselt mail.neti.ee kaudu kirjade saatmine. Samas nii Hotmail-i enda kui neti.ee kaudu saadab Thunderbird kirjad nii, et koopiad tekivad Hotmail-i veebi. Katsetasin mõlemit vaikimisi saatmiseks.. paistab, et Hotmail saadab kiiremini ja peaks selle peale üle minema
Kuid isegi Hotmaili peale minnes seda Telli... asja ei ilmu.
Ma ei pannud vastust kuu aega tähelegi, alles nüüd vaatasin üle HV täpsemini.
Spoiler
Veider, et see vana neti.ee ikka veel alles on. :S
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.