Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 432, 433, 434 ... 510, 511, 512  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 22.07.2024 14:55:56 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Alexela teeb su KÜle pakkumise. KÜ asi on see hääletusel vastu võtta . Töö alaku.


Nohh, ehitada suudaks vb isegi, aga asjad jäävadki enamasti selle taha, et KÜ's ei saa seda läbi aetud, penskarid ei saa üldse aru millest jutt käib, teistele pole seda vaja, sest elektriautod on hirrrmus kallid, ohtlikud ja mõttetud. Mina ei ela enam mõnda aega kortermajas, aga nägin seal kogu seda janti pealt ja isegi proovisin uue parkla ehitamisel ev laadijaid läbi suruda, mind vaadata nagu hullumeelset. Hea, et minema sain sealt. Aga elu on ikka üllatusi täis ja ma ei saa oma eramajale analoogsetel põhjustel optilist kaablit.

tsitaat:
eestis tesla omamine on ka üsna kahe otsaga asi - uue auto puhul on mingi kohaliku margiesinduse olemasolu üsna hea asi aga nii palju kui tean, siis isegi hooldustes käiakse tesladega üle ühe või teise lahe...


Mind hoiab tagasi Teslat soetamast puhtalt esinduse puudumine, küsitav kvaliteet ja mingi määral ka üsna vastik amortisatsioon. Need kolm annavad hetkel kokku no go. Model Y istub hinnaskaalal kahe hübriidi vahel, ehk siis hinnaklassis 40-60k.


viimati muutis Markos 22.07.2024 15:02:13, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 22.07.2024 14:58:39 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Ma lisaks siia veel maksumaksja raha sunniviisilise kulutamise pehmelt öeldes küsitavale rohepöördele.
Rääkimata sellest, akude jaoks toorme kaevandamine ja tootmine pole teps mitte keskkonnasõbralik ja kõikide ICE autode asendamine EV-dega on erinevatel põhjustel ulme.
milline on põhieesmärk sisepõlemismootoriga autode vahetamisel elektriautode vastu (millisel iganes määral see siis lõpuks peaks toimuma)?
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.07.2024 15:00:13 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
Alexela teeb su KÜle pakkumise. KÜ asi on see hääletusel vastu võtta . Töö alaku.


Nohh, ehitada suudaks vb isegi, aga asjad jäävadki enamasti selle taha, et KÜ's ei saa seda läbi aetud, penskarid ei saa üldse aru millest jutt käib, teistele pole seda vaja, sest elektriautod on hirrrmus kallid, ohtlikud ja mõttetud. Mina ei ela enam mõnda aega kortermajas, aga nägin seal kogu seda janti pealt ja isegi proovisin uue parkla ehitamisel ev laadijaid läbi suruda, mind vaadata nagu hullumeelset. Hea, et minema sain sealt. Aga elu on ikka üllatusi täis ja ma ei saa oma eramajale analoogsetel põhjustel optilist kaablit.


Kindlasti väga oleneb seltskonnast. Naise sõbranna KÜs just pooleli häda ja viletsus kuna tahetakse maja renoveerida koos parklaga aga siis on laadija nõue nüüd. Jagelevad seal. Sellesmõttes tunnen kaasa kui peaks elama penskari ülekaaluga kohas. Ma ei ole kunagi üle paari aasta vanas majas eland niipalju kui korteritega kogemust. Eelmises oli juba kohe olemas laadimine.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 22.07.2024 15:07:37 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Markos kirjutas:
tsitaat:
Alexela teeb su KÜle pakkumise. KÜ asi on see hääletusel vastu võtta . Töö alaku.


Nohh, ehitada suudaks vb isegi, aga asjad jäävadki enamasti selle taha, et KÜ's ei saa seda läbi aetud, penskarid ei saa üldse aru millest jutt käib, teistele pole seda vaja, sest elektriautod on hirrrmus kallid, ohtlikud ja mõttetud. Mina ei ela enam mõnda aega kortermajas, aga nägin seal kogu seda janti pealt ja isegi proovisin uue parkla ehitamisel ev laadijaid läbi suruda, mind vaadata nagu hullumeelset. Hea, et minema sain sealt. Aga elu on ikka üllatusi täis ja ma ei saa oma eramajale analoogsetel põhjustel optilist kaablit.


Kindlasti väga oleneb seltskonnast. Naise sõbranna KÜs just pooleli häda ja viletsus kuna tahetakse maja renoveerida koos parklaga aga siis on laadija nõue nüüd. Jagelevad seal. Sellesmõttes tunnen kaasa kui peaks elama penskari ülekaaluga kohas. Ma ei ole kunagi üle paari aasta vanas majas eland niipalju kui korteritega kogemust. Eelmises oli juba kohe olemas laadimine.


Vot siin nüüd jõuamegi reaalsusele lähemale, ehk miks kortermajades massiliselt ev'd mitte kunagu olema ei saa, see lihtsalt pole realistlik. Isegi teatav mass, kellel kohalikud laadijad puuduvad, võib tekitada avalikes laadijates korraliku ummistuse. Ei maksa unustada, et näiteks lasnamäel elab üle 100 tuhande inimese, see on rohkem, kui terves Tartu linnas kokku. Mitusada või õigem oleks öelda, mitu tuhat laadijat selle seltskonna ära teenindaks ?
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.07.2024 15:13:48 vasta tsitaadiga

1:10 pidi müttetult hea suhe olema seega piisaks palju vähemast. Hetkel on ligi 7000 autot ja üle 600 laadija. Muidugi laadijad on Eesti peale laiali aga 80% autodest on harjumaal seega piisab veel palju palju vähemast. Arvestades kuidas uued ja uued pakkujad turule tulevad ja iga poe parkla omab varsti mingit laadijat siis tegelikult pole see lasnamäe täie teenindamine häda midagi.
Ignitas just leppis Grossiga kokku ja 24 poodi saavad laadijad. Elektrum leppis Lidliga ja enamikes vist juba on jne

Ainuüksi ignitas lubab 2026 aastaks balti riikide peale 3000 laadijat. Jah, 3000.

Plugshare ütleb , et Tallinnas ja selle ümber on 103 locations CCS laadijaid. Igaühes mitu otsa.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 22.07.2024 15:13:59 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
1:10 pidi müttetult hea suhe olema seega piisaks palju vähemast. Hetkel on ligi 7000 autot ja üle 600 laadija. Muidugi laadijad on Eesti peale laiali aga 80% autodest on harjumaal seega piisab veel palju palju vähemast. Arvestades kuidas uued ja uued pakkujad turule tulevad ja iga poe parkla omab varsti mingit laadijat siis tegelikult pole see lasnamäe täie teenindamine häda midagi.
Ignitas just leppis Grossiga kokku ja 24 poodi saavad laadijad. Elektrum leppis Lidliga ja enamikes vist juba on jne


Ma saan aru, et siis laheneb ka mägede parkimisprobleem, kuna poed lubavad ev'd oma parklatesse parkima ? Tegelt päris tuus idee, parkmiiskoha otsimine tekitab peavalu, osta elektriauto ja saad Grossi pole parklas omale tasuta parimiskoha. Reaalsuses muidugi näeks asi välja selline, et su autol on hommikuks aken puruks löödud ja see minema veeretatud, ning Vitja laeb seal oma käru rahulikult.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.07.2024 15:19:47 vasta tsitaadiga

Uus LV hakkas juba kohustuslikest-tasulistest parkimismajadest rääkima. Ilmselt loogiliselt võttes ka laadijatega kuna ilma ei tohi ehitada.

Aga su mõttel on ka reaalne point. Käin ülemistes tihti ja pargin alla mis on aegajalt ikka max umbes. Aga laadima saab ikka panna 😄

Toon ühe näite. Ma talvel laadisin tihti ühe teise keskuse ees kiirlaadijas kui chopis lõunat sõin. 30 min ja aku suht täis. Võib mitmeks päevaks või rohkemaks laadimise unustada. Sellesmüttes, et sina kui EV mitte omanik, ikkagi näed ja arvad asjast hullemat kui reaalne elu. Need lasnamäe autos enamik päevadest pargiks täpselt samamoodi nagu täna. Vahepeal toimetamiste keskel saaks kuskil aku täis lihtsalt. Ja ikka oleks soodsam sõita kui täna vedelikuga. See selleks. Tolleks ajaks on see liitri hind juba nagunii ulmeks keeratud.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 22.07.2024 15:39:49 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Uus LV hakkas juba kohustuslikest-tasulistest parkimismajadest rääkima. Ilmselt loogiliselt võttes ka laadijatega kuna ilma ei tohi ehitada.

Aga su mõttel on ka reaalne point. Käin ülemistes tihti ja pargin alla mis on aegajalt ikka max umbes. Aga laadima saab ikka panna 😄

Toon ühe näite. Ma talvel laadisin tihti ühe teise keskuse ees kiirlaadijas kui chopis lõunat sõin. 30 min ja aku suht täis. Võib mitmeks päevaks või rohkemaks laadimise unustada. Sellesmüttes, et sina kui EV mitte omanik, ikkagi näed ja arvad asjast hullemat kui reaalne elu. Need lasnamäe autos enamik päevadest pargiks täpselt samamoodi nagu täna. Vahepeal toimetamiste keskel saaks kuskil aku täis lihtsalt. Ja ikka oleks soodsam sõita kui täna vedelikuga. See selleks. Tolleks ajaks on see liitri hind juba nagunii ulmeks keeratud.


Ei ole palju soodsam midagi. Kui aasta keskmine enerigakulu oleks 20kwh 100km, siis tuleks 100km läbimise hinnaks 8 eur, mul on see 9,6 eur. Kodus laadides saaks 3,6 eur (kui elektri hind oleks keskmiselt 11s) ja kuus hoiaks kokku massiivsed 60 eurot. Kuna 11kw laadija paigaldamisega kaasneb ka amprite juurde ostmise vajadus, siis tõuseb ampritasu ja see tuleb ka omakorda antud summast maha arvata.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.07.2024 15:40:16 vasta tsitaadiga

Miks juurde osta? 3x16 täiesti piisab 11kw jaoks ja kuna sa ei kasuta seda öösel ära nagunii. Lisaks võid sa kasutada VOOL või muud sarnast toodet mis kasutab ainult vaba ressurssi ja/või odavaimal ajal.

Me räägime tuleviku lasnamäest ja tuleviku hindadest. Uudiseid jälginud oled siis näed mida kõike kütusehinda ees ootab.
Teiseks juba su praegune arvutus ju vastab väitele, et soodsam sõita. Ka 1eur sajale soodsam on soodsam. Me ei räägi siin hetkel millega oleks maailma küige odavam sõita. Selleks on ikka golf 1.9tdi ja õli 😄
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 22.07.2024 15:45:12 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Miks juurde osta? 3x16 täiesti piisab 11kw jaoks ja kuna sa ei kasuta seda öösel ära nagunii. Lisaks võid sa kasutada VOOL või muud sarnast toodet mis kasutab ainult vaba ressurssi ja/või odavaimal ajal.

Me räägime tuleviku lasnamäest ja tuleviku hindadest. Uudiseid jälginud oled siis näed mida kõike kütusehinda ees ootab.
Teiseks juba su praegune arvutus ju vastab väitele, et soodsam sõita. Ka 1eur sajale soodsam on soodsam. Me ei räägi siin hetkel millega oleks maailma küige odavam sõita. Selleks on ikka golf 1.9tdi ja õli 😄


3x16 piisab, kui sul on 250 ruudune maja ja soojuspump, 8kw saunakeris, köögitehnikast rääkimata ? Mul on juba praegust 20A puhul olukordi, kus võib peakaitsme välja virutada ja ma ju tahan seda kõike tarbida ikka soodsamal ajal eks. Seaninast võib laadida ilma ampreid tõstmata, olen phevi laadinud, saab isegi 7 tunniga täis jah.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 22.07.2024 15:45:51 vasta tsitaadiga

3x16 piisab ainult selle 11kw jaoks, kütta ja muid akusid laadida keeruline siis. Mul ka jälgib liiklust ning muudab võimsust. 4kw on min võimsus tal, 3x16a peakaitsme puhul ei pruugi laadimagi hakata siis kui vaja ja küte uhab
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 22.07.2024 15:47:37 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
3x16 piisab ainult selle 11kw jaoks, kütta ja muid akusid laadida keeruline siis. Mul ka jälgib liiklust ning muudab võimsust. 4kw on min võimsus tal, 3x16a peakaitsme puhul ei pruugi laadimagi hakata siis kui vaja ja küte uhab


Täpselt nii. Talvel paneb mul soojuspump täiega 7-12h ja eriti külmadel päevadel võib ka 24h olla.


viimati muutis Markos 22.07.2024 15:49:39, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.07.2024 15:50:07 vasta tsitaadiga

Seaninast saad 15-20km tunnis teslal ka. Palju sul ikka vaja on 😄
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 22.07.2024 15:54:01 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Seaninast saad 15-20km tunnis teslal ka. Palju sul ikka vaja on 😄


Ma ei ela linnas, selle rangega saaksin napilt poodi ja seda ka lmselt suvel vaid. Auto võiks olla ikka selline, mis on koguaeg võtta ja täies mahus kasutatav. Nii aeglase laadimise puhul on ka börsihinna jälgmine laadimise jaoks küsitav.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 22.07.2024 15:56:41 vasta tsitaadiga

Mul enne korraliku laadija saamist oli paar nädalat 10A reisilaadija kasutusel, õudne kogemus
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.07.2024 15:57:36 vasta tsitaadiga

Huumoriga mõeldud aga samas täiesti reaalne. Mul viimaste kuude keskmine pm 800km nädal aga suuremosa nv asjad. Selle laeks vabalt seaninast ka ära kui iga öö sappa visata

Janis su sõidud on ka 10x suuremad kui keskmine Vello.
.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 22.07.2024 16:00:40 vasta tsitaadiga

Odavaid tunde on väga halb nii ära kasutada, võib kulukaks minna.
Ma näiteks jõudsin tihti öösel koju, hommikuks täis ei saanud ja pidi mingit laadimist planeerima hakkama
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 22.07.2024 16:04:52 vasta tsitaadiga

Lätis ja Leedus oli igasse külaparklasse laadija pandud, isegi mingi liiklusmärk on neil välja mõeldud nendele viitama. Kas need töötavad ka, pole aimugi, minge testige.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.07.2024 16:06:21 vasta tsitaadiga

Nojah. Mul pole kunagi börsi old. Las olla fix , alati tean mis maksab. Ei sae senti. Kortermaja laadimine oli ka fix 17.8s kwh kõik kulud kokku.

somnambuul kirjutas:
Lätis ja Leedus oli igasse külaparklasse laadija pandud, isegi mingi liiklusmärk on neil välja mõeldud nendele viitama. Kas need töötavad ka, pole aimugi, minge testige.


Ignitis raudselt. See hullab.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
miq1988
HV kasutaja
miq1988

liitunud: 21.01.2006




sõnum 22.07.2024 18:17:32 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
MRTO kirjutas:
1:10 pidi müttetult hea suhe olema seega piisaks palju vähemast. Hetkel on ligi 7000 autot ja üle 600 laadija. Muidugi laadijad on Eesti peale laiali aga 80% autodest on harjumaal seega piisab veel palju palju vähemast. Arvestades kuidas uued ja uued pakkujad turule tulevad ja iga poe parkla omab varsti mingit laadijat siis tegelikult pole see lasnamäe täie teenindamine häda midagi.
Ignitas just leppis Grossiga kokku ja 24 poodi saavad laadijad. Elektrum leppis Lidliga ja enamikes vist juba on jne


Ma saan aru, et siis laheneb ka mägede parkimisprobleem, kuna poed lubavad ev'd oma parklatesse parkima ? Tegelt päris tuus idee, parkmiiskoha otsimine tekitab peavalu, osta elektriauto ja saad Grossi pole parklas omale tasuta parimiskoha. Reaalsuses muidugi näeks asi välja selline, et su autol on hommikuks aken puruks löödud ja see minema veeretatud, ning Vitja laeb seal oma käru rahulikult.


Ilmselt saab lisaks laadimistasule mingi krõbeda parkimistasu lisaks välja mõelda. icon_smile.gif

_________________
I don't need anger management. I need people to stop pissing me off !
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

see post läheb kustutamisele sõnum 23.07.2024 00:13:18 vasta tsitaadiga

sakinaga kirjutas:
Tanel kirjutas:
https://epl.delfi.ee/artikkel/120304585/lenno-uuskula-automaks-on-valesti-ules-ehitatud-praegu-ei-lahenda-see-kumbagi-pustitatud-eesmarki
tsitaat:
Nii, kuidas elektriautode osakaal kasvab, väheneb tulu automaksust ning kasvatama tuleb hakata ka automaksu elektriautodele, sest süsinikuheide pole ainuke autodega kaasnev probleem, mida automaksuga lahendada.

Elektriautode tulek tähendab ka seda, et kütuseaktsiisi hakkab vähem laekuma, sest elektriautode kasutamise eest seda ei maksta. See tähendab, et elektriautode suhteliselt soodne kilomeetrihind tuleneb juba märkimisväärses osas väiksemas maksukoormas ja ühiskonnas tuleb muid makse tõsta, et kütuseaktsiisi laekumise langust kompenseerida.


Nagu oleks HV foorumit lugenud thumbs_up.gif
Sellele pole siin vist keegi vastu vaielnud? Loomulikult tuleb elektriautodele makse tõsta kui kütuseaktsiisi laekumine väheneb ning puudujäävad summad (kui neid peaks olema) lisanduvad veel mujalt, elementaarne. Imestasingi, et elektriauto automaks nõnda madalaks tehti.


Tanel kirjutas:
sakinaga, oi kuidas vaieldi icon_lol.gif
Vääname aga ICE autodele juurde, EV on püha jne.
Vaata 5-7 aasta vanuseid sõnumeid, eriti aktiivne oli üks (koer)jumal.


Tanel, sa iga mõne aja tagant taod seda trummi, ent näiteid tuua ei taha?
See ei vasta tõele - pole keegi eitanud seda teemat. Vastupidi, on öeldud, et nii on ja see on loogiline ning OK.

sakinaga kirjutas:
bladerunner kirjutas:
https://www.err.ee/1609392487/jarvan-bussirajal-soitev-elektriauto-segab-uhistransporti
tsitaat:
1. juuli 2024 seisuga HARJUMAA REGISTRIS OLEVAD SÕIDUKID - 327 867, neist EV - 4886
IMHO on rohkem ikka probleemiks need tolgused kes ICE masinatega ühissõidukirajale ronivad. Eriti hästi on seda Narva mnt. otsas näha.
Järvani argumendid on rumalad, aga ma ei ole ka päris täpselt aru saanud, miks elektriautosid bussideks peetakse.

Järvan ajab valdavalt täielikku jama, jah, ent jääb arusaamatuks, mis su probleem sellega on, et EV-d ÜT-radasid kasutada võivad?
Ilmselgelt soodustatakse sellega linnakeskkonda vähemsaastavat transpordivahendi liiki.

londiste kirjutas:
miks on nii tugev elektriauto kritiseerimise tahe on ma ausalt aru ei saa. lihtsalt reaktsioonina sellele, et nende levikut riiklikult soodustatakse?

thumbs_up.gif thumbs_up.gif thumbs_up.gif

napoleon kirjutas:
Mul tekib ka vahel tahtmine natuke s_tasti öelda neile, kes pasundavad, et elektriauto sobib igaühele igas olukorras. Noh umbes nagu linuxip_ded kes igale argumendile toovad vastuseks, et sea selga saab ka sadula istutada.
Jah, EV sobib kui on võimalus kodus laadida ja range probleemiks pole. Ehk EV-l on oma nišš, aga see ei ole sobilik igaühele igas olukorras.

Kus muidu need "pasundajad" on? See on ikka EV-vihkajate õlgmees, mida tümitatakse.

Markos kirjutas:
tsitaat:
EV hate just sellepärast ongi, et asjast mitte midagi teadjad ja EVd ise mitte omajad kuulutavad väljamõeldisi neile kes veel vähem teavad 😃


Mitte EV hate, vaid reaktsioon sellele ev entusiastide pidevale haibile, teiste mahategemisele ja asjade ilustamisele.

Pigem ikka väga tugev EV hate konkreetselt, reaktsioonina vihkajate endi õlgmeestele.
Kus on see pidev haip, teiste mahategemine ja asjade ilustamine?

londiste kirjutas:
Bssldr kirjutas:
Sisepõlemismootoril ei ole nii kiiret efektiivsuse/võimsuse degradeerumist.
kui kiiresti sisepõlemismootorid degradeeruvad? 200k km pealt peaks ka neil võimsuskadu olema ju päris korralik?

thumbs_up.gif thumbs_up.gif thumbs_up.gif

Lisaks on vist nii, et eluringi algperioodil kulub EV akupakk rohkem ja hiljem on langus väiksem.

Markos kirjutas:
tsitaat:
Tõsiselt muidu esimest korda kuuled elementide vahetusest mida on juba leafi aegadest tehtud või ajad meelega jama ?


Elektrit hästi tundva inimesena ma muidugi pean seda virtuaalselt võimalikuks, aga ma tahaks teada faktilist tõestust selle kohta, et seda praktiseeritakse edukalt, eriti just Tesla puhul.

Tee Youtube lahti, täisdokumenteeritud videoid peaks leiduma vist?
Lisaks, anti kontaktid sulle - uuri nende käest, juhul kui huvi on - mõttetu jaur praegu ju?`

Veel enam - öeldi sulle ju selgelt, et me turg on väike ja asjad polegi veel paika loksunud, mistõttu ongi ebamugavusi - isegi Supercharger-eid veel ju pole meil. Keegi on kuskil öeld, et ebamugavusi pole?

Tanel kirjutas:
Janis kirjutas:
Markos kirjutas:


Mitte EV hate, vaid reaktsioon sellele ev entusiastide pidevale haibile, teiste mahategemisele ja asjade ilustamisele.

thumbs_up.gif

Ma lisaks siia veel maksumaksja raha sunniviisilise kulutamise pehmelt öeldes küsitavale rohepöördele.
Rääkimata sellest, akude jaoks toorme kaevandamine ja tootmine pole teps mitte keskkonnasõbralik ja kõikide ICE autode asendamine EV-dega on erinevatel põhjustel ulme.
EL-i ICE-de ärakeelamine on lühinägelik ja kui just majandust päris kinni ei taheta puua, siis see otsus ilmselt muudetakse millalgi ära.

Taaskord kulunud "argumendid", mis ei arvesta sellega, et fossiilkütused on pooleksdoteeritud igatepidi, akud on pea tervikuna taaskasutatavad, jne.

Markos kirjutas:
tsitaat:
Otseselt häirib mind ja väikelapse und aga ice müra mida kuuleb eriti hästi pahatihti hilistundidel ja suvisel ajal tahaks aknaid avatud hoida


Hübriidid sõidavad sama vaikselt, ei ole mingi EV eripära.

Et kui hübriidil mootor käima läheb, siis on ikka sama vaikne kui EV? icon_lol.gif

Markos kirjutas:
MRTO kirjutas:
Markos kirjutas:
Nohh, ehitada suudaks vb isegi, aga asjad jäävadki enamasti selle taha, et KÜ's ei saa seda läbi aetud, penskarid ei saa üldse aru millest jutt käib, teistele pole seda vaja, sest elektriautod on hirrrmus kallid, ohtlikud ja mõttetud. Mina ei ela enam mõnda aega kortermajas, aga nägin seal kogu seda janti pealt ja isegi proovisin uue parkla ehitamisel ev laadijaid läbi suruda, mind vaadata nagu hullumeelset. Hea, et minema sain sealt. Aga elu on ikka üllatusi täis ja ma ei saa oma eramajale analoogsetel põhjustel optilist kaablit.


Kindlasti väga oleneb seltskonnast. Naise sõbranna KÜs just pooleli häda ja viletsus kuna tahetakse maja renoveerida koos parklaga aga siis on laadija nõue nüüd. Jagelevad seal. Sellesmõttes tunnen kaasa kui peaks elama penskari ülekaaluga kohas. Ma ei ole kunagi üle paari aasta vanas majas eland niipalju kui korteritega kogemust. Eelmises oli juba kohe olemas laadimine.


Vot siin nüüd jõuamegi reaalsusele lähemale, ehk miks kortermajades massiliselt ev'd mitte kunagu olema ei saa, see lihtsalt pole realistlik.


Tegelikult on keskmises boldis see, miks ikkagi laadijad igalepoole tulevad.
Mingil hetkel pole isegi KÜ-konsensust vaja, sest maja amortiseerub piisavalt ja tegemist ei ole parendamisega, vaid puhtalt olemasoleva säilitamiseks on vaja suuremaid töid teha ja tulevad ka laadijad.

Markos kirjutas:
Mind hoiab tagasi Teslat soetamast puhtalt esinduse puudumine, küsitav kvaliteet ja mingi määral ka üsna vastik amortisatsioon. Need kolm annavad hetkel kokku no go. Model Y istub hinnaskaalal kahe hübriidi vahel, ehk siis hinnaklassis 40-60k.

OK, a miks on vaja pidevalt teisi ühtede ja samade mantratega materdada? Äkki neil on igati fine? Pole nagu märganud, et keegi siin "sobib kõigile, igast asendist, kõik peaks ostma" juttu tootnud...

Efektiivsuse osas muidu arengut ikka on:
https://electrek.co/2024/07/16/lucid-2025-air-pure-offers-5-miles-per-kwh-most-efficient-car-in-world/ "Lucid Motors shared details of a 2025 update to its Air Pure sedan today, which has achieved a landmark 5 miles of range per kWh of energy efficiency."

Ja odavamad punnid hakkavad ka tulema kõigil:
https://electrek.co/2024/07/19/hyundais-new-23k-casper-ev-spotted-wild-video/

_________________


viimati muutis rmc 23.07.2024 00:20:44, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.07.2024 00:14:07 vasta tsitaadiga

rmc, sorry, ma ei loe enam su demagoogiast ja valedest täis postitusi icon_wink.gif
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 23.07.2024 00:59:12 vasta tsitaadiga

Kus oli selles postituses valed?
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 23.07.2024 02:11:28 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Kus oli selles postituses valed?
Boy who cried wolf, krediit on varem ära kasutatud :) Ehk siis nõustun Taneliga.
Kommentaarid: 159 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sant
HV veteran


liitunud: 04.08.2003




sõnum 23.07.2024 02:18:36 vasta tsitaadiga

tsitaat:

kui kiiresti sisepõlemismootorid degradeeruvad? 200k km pealt peaks ka neil võimsuskadu olema ju päris korralik?

Degradeerumist ei tea, aga turbokatel võimsus kadu mootori kompressiooni langemisega ei teki thumbs_up.gif
Vabalt hingav jah, kompressioon langeb = võimsus langeb beer_yum.gif

_________________
So, at the end of the day, after I have butchered all the nvidiots all around me, standing alone in a pool of blood surrounded by the corpses of my victims, a horrible truth reveals itself to me: I am an amd\ati fänboy...and I must do my dark masters bidding, for I am damned for all eternity...
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 432, 433, 434 ... 510, 511, 512  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.