praegune kellaaeg 14.06.2025 23:54:51
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
31.10.2023 16:18:09
|
|
|
Arvesta siis et iga cm mis juurde ehitad, vähendab neid kohti kust sisse saab sõita.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
31.10.2023 16:40:36
|
|
|
elukaz, sellega sa ei sõida Euroopa suurlinnades nagunii kuskile sisse, käidud nähtud.
Avaparklaid sisuliselt ei eksisteeri ja enamus parklate sissesõidud on 1.8-1.9m
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
31.10.2023 21:55:04
|
|
|
Kui kõik läheb plaani järgi, siis katuseraam kõrgust ei tohiks eriti mõjutada. Katuseluugid jäävad umbes sama kõrged.
Praegust maailmaseisu vaadates, siis Euroopa suurlinnad ala Pariis ja London nagunii ei kutsu
|
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
31.10.2023 23:53:15
|
|
|
TeaMeTzu kirjutas: |
Kui kõik läheb plaani järgi, siis katuseraam kõrgust ei tohiks eriti mõjutada. Katuseluugid jäävad umbes sama kõrged.
Praegust maailmaseisu vaadates, siis Euroopa suurlinnad ala Pariis ja London nagunii ei kutsu  |
Nii kaugele pole vaja minnagi, Varssavis saad juba piisavalt kukalt kratsida, Viinist ma ei räägigi.
Ega rohkem sinna ei roni kah, edaspidi uhan niisama otse Poolast või Austriast läbi.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
16.03.2024 12:53:23
|
|
|
tsitaat: |
Kuna viimase "reisiga" sai selgeks, et kabiini ja eluruumi vahet peab ikka saama vabalt liikuda, siis võtsin vastu otsuse paigaldada kaks ühekohalist istet. Sellised istmed ostsin:
Soovitan müüjat, väga sõbralik ja vastutulelik link
Kuna istme kõrgust tahaks madalamale saada ja poldikohad ei ühti tehaseistmetega, siis peab uued raamid tegema. Kuna see mõjutab turvalisust, siis katsun saada tuttava professionaalse keevitaja appi endale.
Juhi istme all on hetkel salongi lisasoendus. Ma pole seda kordagi kasutanud, aga kas talviti on see hea (ehk kas hakkaks puudust tundma)? Ma ise mõtlesin, et kasutatakse jahutusvedelikku soojavee tootmiseks. Kui mul juba jahutusvedelik tuppa toodud, siis võib-olla mõistlikum hoopis sedaviisi ära kasutada? Kas keegi on Eestis kohanud sobivat boilerit? |
2024 EDIT:
Selle nädala ilusamate ilmadega alustasin taas väni ehitamist. Esimene ülesanne on uute istmete paigaldamine, sest nende järgi saab vaheseina asukoha teada. Tundub nagu lihtne ülesanne, aga võtab ikka korralikult aega. Hetkel sain valmis ühe istmeraami. Võrreldes originaaliga on materjal paksema seinaga, keevisõmblused pikemad jne - peaks olema piisavalt turvaline.
Kõigepealt tegin 3D joonise, et saaks istme ja kere kinnitused klappima. Mälu järgi tegin raami 100mm madalama. Nüüd ei ole esiklaasi ülemine serv enam keset vaatevälja. Eks pikemate sõitudega saab teada, kas istumisasend sai mugav.
Istmed väljas ja juhi istmealune lisasoendus ka eemaldatud. Pean veel proovima, aga madaldatud istmeraamiga see vist tagasi ei mahu. Enne uute istmete lõplikku paigaldamist plaanin ka mati aluse põranda üle käia ja pindmise rooste eemaldada.
Veel sai vän uued rehvid ja veljed pulbervärvitud. Rehvid on Yokohama Geolandar A/T G015. Loodan, et on hea maantee/offroad suhtega muster.
Nüüd karjuvad veljepoldid ja kapselt näkku. Peab need ka mustaks värvima.
Aja jooksul olen ka planeeringus muudatused teinud. Tuleb fikseeritud 160x200 voodi, sinna alla koerapuur ("toa" poolele avanev) ning ülejäänud osa "garaaž". WC/vannituba tuleb kabiini selja taha ja sealt kaudu saab liikuda eluruumi ning kabiini vahet. Esiteks tundub sellise planeeringuga eluruum kõige vähem hakitud olevat. Teiseks on kabiini ja eluruumi vahel topelt sein - parem sooja- ja heliisolatsioon.
Küljeukse poole jääb töölaud. Hetke plaan on leida sinna sobivad tõstetavad baaritoolid. Siis saab normaalselt arvuti taga tööd teha ja sõidu ajaks saab toolid vasta laua alumist serva tõsta ja sedaläbi ära fikseerida.
Külgukse kõrvale tuleb enam-vähem täispikkuses peegel. Siina kohale/ette saab vajadusel üleriideid riputada.
Hetkel on plaan teha kumer vannitoa sein painde MDF'ga. Kaks 10mm plaati kokku liimida. Pole kunagi painde MDF'i kasutanud - andke teada, kas tundub hea plaan olevat? Kindlasti peab veekindla viimistluse peale panema. Seda, kuidas uks lahendada, alles nuputan
Valamu ja pliit on vast ära tuntavad. Pliidi all on kujutatud külmik. Kõik toonid ja viimistlus on hetkel renderdusel suhteliselt suvalised valitud.
_________________ M: Ainulaadsed Eesti disain sisustuselemendid - TESSERA |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
16.03.2024 15:10:36
|
|
|
Painduv mdf on suht lödi aga kaks kokku võiks toimida. Samas peaks seal rohelist st veekindlat kasutama, kas painduvat sellist on ei tea. Või siis lepid lühendatud eluajaga. Ma loodan et pildil need triibud on illustratiivsed mitte pole mõeldud plaat tagurpidi panna. Need ribid hakkavad elu käigus irduma muidu. Ja elu ronib vahele.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
17.03.2024 12:34:04
|
|
|
laurx kirjutas: |
Istmete vahel peaks olema luugi all paagipumba luuk. Ära seda kinni väga kata. |
Just. Nüüd isegi lihtsam ligi pääaseda kui kõrvalistuja iste on 1-kohaline.
elukaz kirjutas: |
Painduv mdf on suht lödi aga kaks kokku võiks toimida. Samas peaks seal rohelist st veekindlat kasutama, kas painduvat sellist on ei tea. Või siis lepid lühendatud eluajaga. Ma loodan et pildil need triibud on illustratiivsed mitte pole mõeldud plaat tagurpidi panna. Need ribid hakkavad elu käigus irduma muidu. Ja elu ronib vahele. |
Ise kahtlesin ka ikka, et kas märja ruumi seinaks sobib see standard MDF. Teine võimalus on ise sooned sisse lõigata muule, rohkem veekindlale, materjalile. Eks vannitoa poolele peab mingi veekindla membraani nagunii peale panema.
Pildil ribid kujutavad dekoratiivset ribiseina, mis tuleb 20x5mm liistudest (praeguse plaani järgi).
_________________ M: Ainulaadsed Eesti disain sisustuselemendid - TESSERA |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
17.03.2024 12:39:21
|
|
|
Mina MDF’i niiskesse üldse ei paneks, pigem veekindla vineeri, selelsama millest betoonirakiseid tehakse.
Raskevõitu ju on aga kannatab ka mitu nädalat vabalt porilombis liguneda, enne kui molekulideks muutuma hakkab.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
17.03.2024 13:15:06
|
|
|
Wedi ka veekindel
|
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
19.03.2024 19:53:25
|
|
|
Wedi tundub päris põnev mõte olevat. Aga kumerat ust sellega vist teha ei kannata? Kui just puust raami vms ümber ei liimi. Muidu pole hindesid ja lukustusmehhanismi kuskile kinnitada. Ei tundu ka see kõige rumalam mõte. Jääb hea kerge, soojustatud ja veekindel.
Veekindlale vineerile painutamine väga vist ei meeldi? Isegi kui sooned sisse lõigata?
Vaatasin veel paindevineeri - seda saadaval niiskuskindlat. Paar 4mm plaati kokku liimida, siis peaks jääma ju stabiilne.
"Vannitoa" viimistluseks kaalun mikrotsemendi kasutamist. Internetis mõned kasutanud ja tundub, et peab vänis vastu küll.
_________________ M: Ainulaadsed Eesti disain sisustuselemendid - TESSERA |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
19.03.2024 20:09:45
|
|
|
TeaMeTzu, seda on piisavalt õhukest, usu mind ka kumeraid betoonpindu valatakse
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
20.03.2024 23:46:17
|
|
|
Etz kirjutas: |
TeaMeTzu, seda on piisavalt õhukest, usu mind ka kumeraid betoonpindu valatakse  |
See kõlab isegi loogiliselt
Ma pole veekindla vineeriga kokku puutunud. Kui hästi selle pealmine lamineeritud kiht liimile allub? Ehk kas kannatab vajadusel teise kihi vineeri liimida või veekindlat membraani, hermeetikut, mikrotsementi kasutada?
_________________ M: Ainulaadsed Eesti disain sisustuselemendid - TESSERA |
|
tagasi üles |
|
 |
redart
HV kasutaja
liitunud: 08.04.2008
|
21.03.2024 11:39:31
|
|
|
TeaMeTzu kirjutas: |
Ma pole veekindla vineeriga kokku puutunud. Kui hästi selle pealmine lamineeritud kiht liimile allub? Ehk kas kannatab vajadusel teise kihi vineeri liimida või veekindlat membraani, hermeetikut, mikrotsementi kasutada? |
Seda pinnakatet on mitut sorti, aga üldiselt on nad kõik üsna libedad ja mitte nakkuvad. Mõni on ka hästi habras selles mõttes, et väga lihtne on saagides v freesides servast kild välja saada, kui riistad pole täpsed ja kõrge pöördega. Nakkuvust saab muidugi parandada kui pind jämeda liivapaberiga karastada. Aga sel juhul pole minuarust sellel veekindlal vineeril lihtsalt mõtet, siis võiks võtta tava niiskuskindla ja pind ise viimistleda.
Salongi paigutuse kohapealt - mulle on alati tundunud väga hea ruumikasutusena pööratavad esiistmed ja salongi tekitamine ette osasse. Ikka juhtub et paar inimest satub veel "tuppa" ja mõnus on, kui nad siis ka ära mahuvad, kuid samas kusagil on voodi mida ei pea kokku lappima. Mu enda matkakal ei olnud nii, ja sinna läks üksjagu kasulikku pinda. Pöördplaate saab istme alla osta ja küllap nad ka sinu tehtud raamidega sobituvad.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Kristoferr
HV Guru

liitunud: 26.11.2006
|
21.03.2024 13:27:30
|
|
|
Vinüülkattega niiskuskindlale (mis nt haagiste põhjades kasutatakse) liim ei nakku. Võta lihtsalt niiskuskindel kasevineer, välis või sisekaarele sooned sisse ja painutad parajasse vormi. Liimid peale või viimistled mida iganes soovid.
Tycroc plaati müüakse ka soontega. Ka sellest võib teha. Tycrocile saad samuti liimida mida soovid ja plaat ise on vee- ja hallituskindel.
_________________ Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
25.05.2024 20:16:03
|
|
|
tsitaat: |
Kuu aega vahelduva eduga tööd ja istmed ongi "juba" paigaldatud . Istumisasend nüüd hoopis teine. Rohkem sõiduauto tunne. Ja esiklaas ei alga enam poole vaatevälja pealt . Käsipidurikang sai ka vast mugavamasse asendisse ja loodetavasti ei jää autost väljudes lühikesed püksid sinna taha kinni - olen paar korda niimoodi sinna rippuma jäänud püksi-pidi
Tuhat korda lihtsam oleks teha neid korraliku keevitaja laua taga ja erinevate fikseerimisvõimalustega - vb tulevad kunagi ajad kus on ka need tööriistad olemas.
Tahaks 3D printida mingid mitmedimensionaalsed katted istmeraamide külgedele ja ette. Et ei näeks nii "homemade" välja
Edasi siis nüüd vaheseina ehitama.
|
EDIT:
Väikesed nähtavad edasisammud on toimunud. Vaheseina ja "vannitoa" seinakarkass on prooviks üles pandud. Kui kõik tundub sobivat, siis võtan lahti ja kõik hermeetikuga kinni.
Samuti hakkasin vedama kõri ja kaableid. Enamus tuleb 2x1.5mm2 kaabel, aga sigaretisüütajad, külmik ja veepump tulevad jämedamad.
Karkassiks kasutasin 21mm kase/männi vineeri. Lootuses, et see mängib kõige vähem ja on sirge. Siiski hoiavad liistud veits banaani. Kahele poole karkassi tuleb 3-6mm vineer ja keskele PIR plaat. Eeldatavasti siis jääb sirge. Ei teagi, kas panna pigem 3mm vineer seina, et kaalu kokku hoida või 4-6mm, et jääks tummisem? 3mm on ikka väga lödi näppude vahel lehena. Samuti saadaval eukalüpti, kase/männi, papli ja haava vineer. Üks kergem kui teine kirjade järgi.... Ei mina tea, millist võtta.
_________________ M: Ainulaadsed Eesti disain sisustuselemendid - TESSERA |
|
tagasi üles |
|
 |
hentz
HV Guru

liitunud: 12.10.2003
|
|
tagasi üles |
|
 |
1dumbpcuser
HV Guru
liitunud: 05.03.2002
|
|
tagasi üles |
|
 |
datas0ft
HV vaatleja

liitunud: 25.06.2007
|
04.11.2024 00:58:21
|
|
|
Üks asi mida tahan öelda on see, et ÄRA seda filmivineeri (ehk siin eelpool nimetatud "veekindlat" vineeri) küll selle ukse puhul kasuta. Esmalt sellepärast, et see tahvel vineeri on veekindel ainult niikaua kui seda ei lõika. Või siis pead lõigatud servad uuesti selle värviga katma. Betooni valamise peavad ka need lõigatud tükida vastu jah, kuid peale kasutust need lähevad prügimäele. Kõik rekka kongide, järelkärude ja kaubikute põhjad, mis on kaetud kah selle tumepruuni filmivineeriga (reeglina kare pind või kärg kare pind), lõigatakse parajaks ja lõigatud ääred värvitakse selle värviga üle. Ehk siis nii kui sa seda pinda karestad või tekivad praod, oled selle veekindluse kohe kaotanud, sest toodetud on see vineer isegi mitte veekindla liimiga seest, et lõpp produkt oleks hinnakonkurentsis.
Samas soovitaks natuke nokitsemist ja teha hoopis puidust lippidest nn "roll wooden door" (siin üks video kui lihtne seda teha on, alusta minutist 12). Võib loomulikult ka niiskuskindlast vineerist ribad lõigata selleks. Lõpptulemus katta mitmeid kordi õliga või lakiga, kuidas rohkem meelepärasem on. Õlitatud pind jääb alati nn soe aga lakitud pind külm käega katsudes. Seestpoolt saad selle riide katta näit puiduimitatsioon või mõne muu meelepärase dekoratiiv kilega (leiad igast ehituspoest).
Samuti võid ka panna mõne odava dushi nurga kumera klaasukse. Kolisema hakkavad sõidu ajal mõlemad ühtmoodi, Olen seda erinevaid rendi matkaautosid kasutades tunda saanud (erineva disainiga, erinevad uksed)
Edit: Vaatasin sinu viimaseid pilte ja tekkis mõte, et tee parem sellest peeglist lükanduks või uks, mis avaneb selle dushiruumi poole. Kuna kasutad Sharani istmeid siis nedel peaks seljatugi kiirelt ja lihtsalt alla käima. Jah natuke ebamugav on kabiinist taha tulla aga sellega lahendaksid oma dushiruumi uste probleemi ja saaksid selle lihtsamini veekindlamaks.
saab ka muuta kõrvalistme kinnitus konstruktsiooni nii nagu varasemalt oli või on ka nüüd kaugliini bussidel, et saab istme tõsta vahekäigu poole.
|
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
04.11.2024 13:43:03
|
|
|
Vahet pole mis nende servadega on, tavaline veekindel vineer on seest niiskuskindel. Aint mingihetk avastati et võib ka odava jama peale laminaadi panna sest ühe valamise kannatab igatpidi ära, aga pärast laguneb spoonilehtedeks. Mingi odav papli veekindel on siuke. Kui sellel servad ära värvida ega ta sellest püsima ei jää.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|