Kaalusin ka vahepeal teiseks autoks, linnasõitudeks siin võtta mingi kasutatud Model 3. Käisin paari autoplatsil proovimas, sõita oli küllaltki äge, liikusid ilusti ja dünaamika paigas. Küll aga on koostöö kvaliteet nõrk, vahed erinevate detailide vahel ebavõrdsed, värvikvaliteet nõrk, sisu odav ja nagisev, kõik plekid õhkuesed. Auto ise raske ja uimase rooliülekandega. Lisaks veel tuleb arveastada, et ma paiken Texases, kus kütuseliiter tuleb suvalisest tankklast alla 0.8$ raha kätte siis jäin ikka ICE sõidukite peale. Lisaks ma usun, et 10-15 aasta perspektiivis, tuleb hakata nendega niikuinii sõitma, seega naudin fossiile veel kuni saab. _________________ Everybody dies, but not everyone gets to live!
Elekter linnadesse, mujale fossiil. Täna vähemalt. Taksod võiksid kindlasti kõik elektriga olla. Linnas vahemaad väikesed, laadimiskohti palju ja linnaelanikud sudus olla ei soovi. Mujal, maitse asi, sest elekter pole hetkel s!ttagi rohelisem.
Elekter linnadesse, mujale fossiil. Täna vähemalt. Taksod võiksid kindlasti kõik elektriga olla. Linnas vahemaad väikesed, laadimiskohti palju ja linnaelanikud sudus olla ei soovi. Mujal, maitse asi, sest elekter pole hetkel s!ttagi rohelisem.
Miks näiteks new york-is pole sisuliselt ev-sid.
Kui siis ainult hübriidid. _________________ So, at the end of the day, after I have butchered all the nvidiots all around me, standing alone in a pool of blood surrounded by the corpses of my victims, a horrible truth reveals itself to me: I am an amd\ati fänboy...and I must do my dark masters bidding, for I am damned for all eternity...
Millest see tuleb, kas tehasedefekt või oleneb kuidas autot kasutada?
Transpordiameti leht näitab, et endised taksod, millele viitaks ka läbisõit 52-55k aastas ja sõiduki 5 aastase liisingu/garantii lõppemisel bisnisplaani järgi müüki lähevad.
Miks neil aku vahetatud, seda ei tea. Spekuleeriks, EL-is nõutav aku garantii 8 aastat/160 000 km, kus tehase poolt veel mingi xx% jääkmahutavus peab olema ja kui garantiiajal sõidukit piitsutada nagu homset poleks võib veel garantiikorras uue akupaki välja meelitada.
Tartu elektritaksodel oli mingi oma katusealune ka, kus päikesepaneelid katusel ja vanad akupakid salvestamas, garantiikorras vist küll vana akupakki kasutajale-omanikule ei loovutata.
Millest see tuleb, kas tehasedefekt või oleneb kuidas autot kasutada?
Kui garantiiajal soh alla 71% vist, siis tehasevahetus. Muidugi teine asi miks 200+ kkm autosid üldse hakata vaatama _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Õige eestlane ostab ikka ju ainult läbisõitu. 80k või 120k kelladel 10+ aasta vanuseid kirikuõpetaja pühapäevasõiduautosid... /s _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
See asi ei ole nii lihtne. Tegelikult käib nii, et tuleb sõprade käest või internetist abi küsida. Umbes sellist nõu saab:
1. Suur kella näit - raudselt kukub kohe midagi küljest ära
2. Väike kella näit - raudselt on keritud ja pagan teab mida veel nätsu ja teibiga lapitud
3. preemim - kallis osta ja pidada
4. mitte-preemium - masohhist peaks olema, et see osta
/nimekirja võiks jätkata/
Lõpuks minnakse suvalisele müügiplatsile ja lastakse libeda jutuga müügimehel endale kõige hullem ront pähe määrida
Siin on juttu akuautodest, mitte viimastest õigetest langzeitautodest _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Üks elektriautomüüja rääkis mulle, kuidas täiselektrilise omamisega kaasnevad tülid ei olegi niivääga suured kui distsipliini hoida ja laadimisplaani pidada. See pidada harjutamist nõudma. Ja kui on vaja talvel Lõuna_Eestis käia, siis saad Tikupoisi kiirlaadijas särtsu juurde anda. "Niikaua kui kusel käid laadib juba 100km juurde."
Aga ma ei taha Tikupoisis kusel käia! Ja ma ei taha didtsipliini! MIKS MA PEAN? Mis kuradi mõte sel on?
Jah, mul on üks kord aastas vaja Riias käia ja 6-7x Põlvas. Pean bussiga minema? Rendiauto võtma? Või ülejäänud päevadel pool tonni akusid kaasas vedama? Mida ma sellise enesepiiramise eest vastu saan? Milleks?
Oot - oot! Enne kui üldse kuhugi plaanid minna, kas sul üldse sõidu- ja lennukvooti on? Elukohajärgsele täitevkomiteele oled avalduse esitanud ja loa saanud?
Või temal on vaja... Aga planeet? CO2?? Kliima, bitch?????
tsitaat:
Kusagil eelmise sajandi alguses ujust põranda alt välja loosung: "Võrdsus! Vabadus! Vendlus!"
Oli sellega kuidas oli, aga 21. sajandi alguseks oleme implementatsiooniga jõudnud nii kaugele, et kui kõik on Võrdsed, siis on ka roheliste-juustega-tütarlaps ja Dipl.Ins. täiesti VÕRDSED oma pädevuselt (sest muidu oleks ju EBAvõrdsus ja see on paha-paha) ja ühtlasi on SJT-l samasugune Vabadus (loe: Õigus) teha otsuseid, omamata vähematki tehnilist pädevust või kokkupuudet inseneeria distsipliinidega. Kui kõik on Võrdsed siis võib köögitüdruk samahästi energiatootmist planeerida, sest on Vabadus ja ei saa nõuda, et selleks võiks justkui mingid Oskused ja Teadmised ka olla. Ja varsti oleme sedasi kõik Vennalikult Vaesed ja omadega p...s!
Miskid ev kiirabid oleks lahedad, patsiendi juurde sõites teed vahepeal laadimispeatuse ja patsienti haiglasse viies ka üks kena peatus.
No ja poolel teel selgub, et enam kiiret pole sest nüüd on haigla asemel surnukuuri minek
Üks elektriautomüüja rääkis mulle, kuidas täiselektrilise omamisega kaasnevad tülid ei olegi niivääga suured kui distsipliini hoida ja laadimisplaani pidada. See pidada harjutamist nõudma. Ja kui on vaja talvel Lõuna_Eestis käia, siis saad Tikupoisi kiirlaadijas särtsu juurde anda. "Niikaua kui kusel käid laadib juba 100km juurde."
Aga ma ei taha Tikupoisis kusel käia! Ja ma ei taha didtsipliini! MIKS MA PEAN? Mis kuradi mõte sel on?
Jah, mul on üks kord aastas vaja Riias käia ja 6-7x Põlvas. Pean bussiga minema? Rendiauto võtma? Või ülejäänud päevadel pool tonni akusid kaasas vedama? Mida ma sellise enesepiiramise eest vastu saan? Milleks?
Oot - oot! Enne kui üldse kuhugi plaanid minna, kas sul üldse sõidu- ja lennukvooti on? Elukohajärgsele täitevkomiteele oled avalduse esitanud ja loa saanud?
Või temal on vaja... Aga planeet? CO2?? Kliima, bitch?????
tsitaat:
Kusagil eelmise sajandi alguses ujust põranda alt välja loosung: "Võrdsus! Vabadus! Vendlus!"
Oli sellega kuidas oli, aga 21. sajandi alguseks oleme implementatsiooniga jõudnud nii kaugele, et kui kõik on Võrdsed, siis on ka roheliste-juustega-tütarlaps ja Dipl.Ins. täiesti VÕRDSED oma pädevuselt (sest muidu oleks ju EBAvõrdsus ja see on paha-paha) ja ühtlasi on SJT-l samasugune Vabadus (loe: Õigus) teha otsuseid, omamata vähematki tehnilist pädevust või kokkupuudet inseneeria distsipliinidega. Kui kõik on Võrdsed siis võib köögitüdruk samahästi energiatootmist planeerida, sest on Vabadus ja ei saa nõuda, et selleks võiks justkui mingid Oskused ja Teadmised ka olla. Ja varsti oleme sedasi kõik Vennalikult Vaesed ja omadega p...s!
Tegelikult oleks suht aus, et igaühel on oma CO2 kvoot kasutada. Kasutab seda siis oma suure häärberi jaoks, reisimiseks, uhketeks autodeks vms. Kui täis, siis täis. Ja see ei tohiks olla nii, et rikkamad saavad suurema kvoodi osta, vaid kõigile ühe puuga. _________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121
Tahame või mitte, aga rahvastiku arv maailm ei kahane kuskilt otsast.
Minu (loodetaval) elueal rahvastiku arv maailmas sõna otseses mõttes kahekordistub 5 miljardi pealt 10 miljardi peale. Seda on ikka väga palju. Lähima 30 aasta jooksul maailm muutub kindlasti väga palju.
Kaks asja, mida usun, et kärbitakse, on transport ja elamupind. Ilmselt läbi varamaksude, aktsiiside vms. Ise elan 290m2 eramajas ja õue peal istub 4l diiselmootoriga pill. Kauges tulevikus selline luksus saab olema ilmselt vaid väga jõukatel.
Seni aga kui lubatakse, eks siis saab neid asju veel nautida ka tavainimene. Otseselt ise ei lähe hääletama piiramise poolt, aga kahjuks tulevikus maailmas kasvava rahvastikuga saab see paratamatuks. Eriti kui praegused arenguriigid püüdlevad ka lääneliku mugava elustiili poole.
Pigem võiks tegeleda probleemiga, et rahvastiku kasv pidama saama, aga keegi ei taha ju seda välja öelda ja ohverdada majanduspotensiaali.
tsitaat:
Is there a population limit?
Carrying capacity
They conclude: "recent predictions of stabilized world population levels for 2050 exceed several of our meta-estimates of a world population limit". A 2012 United Nations report summarized 65 different estimated maximum sustainable population sizes and the most common estimate was 8 billion.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis ja rehvide tellimine üle Eesti. www.rsrehvid.ee 55 684 121
Need ÜRO ja teiste rahvastikumudelite prognoosid näevad globaalset rahvaarvu langemist ette nagunii kuskil 10-12 miljardi juures ja hakkab kolinal alla tulema 6-7 juurde. Aga eks neid prognoose tehakse alati igasuguseid.
See isiklik CO2 on ikka päris kurb kommunistlik mõtteviis. Ma ei ütle, et midagi sellisel kujul üks hetk vähemalt EU pinnal ei juhtu tulevikus, aga loodetavasti mina enam siis ei ela
Pole küll päris elektriauto kogemust aga see kõige uuem Subaru Foresteri hübriid on küll üks jõle käkerdis, just hübriidi osa tõttu (väiksel kiirusel elektriga) auto mootor aegajalt ei tööta, käib sisse ja välja, tõmbab kiiresti selle eu tahmafiltri täis ja siis on variant kas litsu kogu aeg gaasi või siis sõida pikki vahemaid, linnas sellisega sõita pole võimalik. Tahmafilter umbes siis 60km/h on max kiirus, käike vahetab halvasti ja undab nagu segane, pöörded hästi kõrgel. Korduvalt sai selle tõttu ka esinduses käidud (viis korda vähemalt), muud soovitust ei osatud öelda, et tallaks rohkem gaasipedaali, kuigi öko neljaveoline. Sedasi mootori sisseõidu ajal, vähem, kui 5000km läbisõudu juures. Õnneks nüüd ilma igasugu hübriidita ja elektrita Subaru Outback, natuke alla 10000 uuega läbitud ja ei ühtegi virinat mootori osas, kuigi ka tahmafilter ju olemas ja koos start stop süsteemiga masin.
Uue Subaru ja teiste uute masinate häda on selles, et igasugu tillu-lillu lisasid ka odavaima varustuse juures külge poogitud. Näiteks juhi jälgimise süsteem, no milleks, sinna sai toredad kleepsud ette kleebitud ja rahu majas, nüüd igati rahul, kuigi sarnased autod (Forester ja Outback), kogemus aga täitsa erinev, just hübriidi tõttu. Euroopa liidust väljas on see sama Subaru Forester mitme erineva mootoriga saada, ilma ja koos hübriidiga, ka Turbo variant olemas, kas 2.0 või 2.5l, meil uus Forester ainult hübriidiga koos. See mu esimene ja ilmselt viimane hübriid ja ega puhta elektriga parem meie talvedes pole. Puhtad elekriautod võiks ka ära unustada aga palavalt armastatud Euroopa arvab vist teisiti.
GMW Ora 03 siis nüüd Eestis müügil. Hind algab 24 995 eurost, millele lisaks on võimalik taotleda riiklikku ostutoetust 4000 euro.
Link: https://gwmcars.ee/ora _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.