Tean, et sel teemal on siin põgusalt varem ka arutletud, aga otsinguga praegu ei leidnud, nii et küsin huvi pärast nõu.
Kolin oma Prusa väikesesse ~6 m2 kinnisesse sooja töötuppa. Ehitaksin peamiselt tolmu tõkestamiseks pleksist karbi ümber, aga mõtlesin, et kuna vahel printimise ajal muude asjadega sealsamas nokitsen, siis ABS-i auru sisse hingata ilmselt väga hea ei ole ja võiks mingi filtri karbile lisada (HEPA + süsi?). Kas on keegi teinud?
Teadaolevalt ei ole kedagi ABS'i aurudesse ära surnud. Igasugu vabrikutes ja mujal istutakse nende sees pidevalt. Samas, on alates mingist kogusest tõenäoliselt teatud mõju organismile. Üldine konsensus tundub olevat, et kui sa trükid hobikorras mõned tunnid nädalas, pole mõtet ennast aurudest vabanemisega vaevata. Kui tunned, et hakkab kuhugi mõjuma, tee aken lahti, või mine jalutama. Kui igapäevaselt trükitakse mitmeid tunde, siis leia pigem võimalus need aurud õue või kuhugi mujale juhtida. Kasvõi sundventilatsiooni vms. abil. Minu kogemus ütleb, et tegelikult ei kao mistahes filtriga see hais kuhugi. Ilmselt fitreeritakse küll mingeid osakesi jne. kuid terve päev printeri kõrval pisikeses ruumis istudes hakkab lõpuks ikkagi pea valutama. Mõju on muidugi individuaalne. Eks sa pead ise vaatama.
Tean, et sel teemal on siin põgusalt varem ka arutletud, aga otsinguga praegu ei leidnud, nii et küsin huvi pärast nõu.
Kolin oma Prusa väikesesse ~6 m2 kinnisesse sooja töötuppa. Ehitaksin peamiselt tolmu tõkestamiseks pleksist karbi ümber, aga mõtlesin, et kuna vahel printimise ajal muude asjadega sealsamas nokitsen, siis ABS-i auru sisse hingata ilmselt väga hea ei ole ja võiks mingi filtri karbile lisada (HEPA + süsi?). Kas on keegi teinud?
Olen 2020 aastast kasutanud Anycubic Mega 3-S printerit. Ma ei ole eriti selline inimene, kes viitsib katsetada sadada erinevate sätetega, et prindi kvaliteeti paremaks saada. Seetõttu olen siiani printinud vaid pigem lihtsaid ja „tööstuslikke“ detaile (šabloonid freesimiseks, tööriistahoidikud jne). Kasutan PETG’d, 0.4mm düüsi ja 0.2mm kihi kõrgust. Igasugused supporte kasutavad prindid tulevad suhteliselt nutused – supportid jäävad kinni ja supordile toetuv kiht pigem kole.
Kui nüüd vaadata hoopis teises hinnaklassis masinaid Bambu Lab X1C või P1S, siis kõigi eelduste kohaselt saaks hakata kiiremini ilusamaid ja keerukamaid printe tegema? Saan aru, et Bambu kiiruse potentsiaal jääb PETG puhul reeglina kasutamata? Või tuleb majanduslikult kasulik mängida praeguse printeri sätetega, kasutada 0.2mm düüsi ja 0.1mm layer height’i (seal kus välimus rohkem loeb)? Arvatavasti ei anna see ikkagi 6 korda kallima printeriga võrreldavat tulemust?
Saan ma õigesti aru, et praeguseks saab AMS kasutada, et filamendirullid lõpuni kasutada? Ainuke loto on see, et kas mingi teise tootja rulli see AMS sööb? Mingi veebist leitud tabeli põhjal õnneks eSun tundub sobivat kuigi selle raha eest saab juba Bambu enda filamenti vist ka. _________________ M: Ainulaadsed Eesti disain sisustuselemendid - TESSERA
Bambu rullid tunneb automaatselt RFID tag'ide abil ära, teiste puhul tuleb käsitsi slicer'is sisestada, et mida sai sisse söödetud. Sama tüüpi plastikut võtab asemele otsasaamise korral kui see lubatud on.
Kui printer korralikult töötab, ilmselt slicer joonistab samasugused support'id ning tulem üsna sama. Kui printer töötab ning võimekusest puudu ei jää, ilmselt tasub olemasolevat edasi pidada. Support peab ikkagi mudelit toetama ning mingil määral kinni jäämine support materjali külge on ilmselt paratamatu ja parema tulemuse saamiseks tuleb käsitsi kaasa aidata peale printimist. PVA/HIPS filament ehk alternatiiv sellele.
Olen 2020 aastast kasutanud Anycubic Mega 3-S printerit. Ma ei ole eriti selline inimene, kes viitsib katsetada sadada erinevate sätetega, et prindi kvaliteeti paremaks saada. Seetõttu olen siiani printinud vaid pigem lihtsaid ja „tööstuslikke“ detaile (šabloonid freesimiseks, tööriistahoidikud jne). Kasutan PETG’d, 0.4mm düüsi ja 0.2mm kihi kõrgust. Igasugused supporte kasutavad prindid tulevad suhteliselt nutused – supportid jäävad kinni ja supordile toetuv kiht pigem kole.
Kui nüüd vaadata hoopis teises hinnaklassis masinaid Bambu Lab X1C või P1S, siis kõigi eelduste kohaselt saaks hakata kiiremini ilusamaid ja keerukamaid printe tegema? Saan aru, et Bambu kiiruse potentsiaal jääb PETG puhul reeglina kasutamata? Või tuleb majanduslikult kasulik mängida praeguse printeri sätetega, kasutada 0.2mm düüsi ja 0.1mm layer height’i (seal kus välimus rohkem loeb)? Arvatavasti ei anna see ikkagi 6 korda kallima printeriga võrreldavat tulemust?
Saan ma õigesti aru, et praeguseks saab AMS kasutada, et filamendirullid lõpuni kasutada? Ainuke loto on see, et kas mingi teise tootja rulli see AMS sööb? Mingi veebist leitud tabeli põhjal õnneks eSun tundub sobivat kuigi selle raha eest saab juba Bambu enda filamenti vist ka.
kui sa sätetega mässata ei viitsi, siis vaevalt sa Bambugagi paremat tulemust saad. väga palju on siiski sliceris endas kinni mitte printeris _________________ 3D-printimine mahus kuni 320x320x380mm, küsi lisa!
Peakski vast kõigepealt praeguste teadmistega tegema mingi suurema prindi Anycubic'ga ja vaatama kas olukord on paremaks läinud. Hetkel olen aastate taguse kogemuse põhjal vältinud keerukamaid printe.
Ma olen aru saanud, et Bambu peaks olema just "out of the box" väga heal tasemel printer. Slicerina kasutan Cura't hetkel. Bambu on vast saanud oma Prusa sliceri ka paremaks aastate jooksul. _________________ M: Ainulaadsed Eesti disain sisustuselemendid - TESSERA
Kas keegi oskab öelda, miks Cura ei ole nõus Ultimaker 3 jaoks kahte materjali ette valmistama?
Ainult ühe filamendiga töötab (kui teise välja lülitan).
Bambu on vast saanud oma Prusa sliceri ka paremaks aastate jooksul.
äh? Prusa on tehtud Slic3r-i põhjal. BambuStudio on tehtud Prusa põhjal ja Orca on tehtud BambuStudio UI-ga, aga omajagu edasi arendatud BambuStudiost. Slic3r-ist ja Prusast edasi on arendatud SuperSlicer. Cura on mingi omaette ollus mida olen proovinud ise kasutada, aga edutult. alustasin Curaga, ei meeldinud, liikusin edasi PrusaSlicerile ja nüüd kasutan rohkem OrcaSlicerit kui Prusat _________________ 3D-printimine mahus kuni 320x320x380mm, küsi lisa!
Olen 2020 aastast kasutanud Anycubic Mega 3-S printerit. Ma ei ole eriti selline inimene, kes viitsib katsetada sadada erinevate sätetega, et prindi kvaliteeti paremaks saada.
See megaS on natuke ajast ja arust (ma tean, mul on ka üks), tänapäeval on elementaarne direct drive, linear advance (LA) ja input shaping (IS). Esimese osas on netis lahendusi kuidas kuubik ümber teha aga iseasi kas on mõtet kulutada raha uue extruuderi peale (mitukümmend euri) kui 190€-ga saab uue neptune 3 pro mis 10€-se investeeringuga ja mõningase tarkvaralise tuunimisega muutub vast paremaks kui bambud jms.
Teise osas, kuubikule pole marlin 2.x versiooni (üleüldse neile ei tulnud minu teada mingeid uuendusi) kus LA saaks sisse lülitada. Ei tea et oleks (ega ole otsinud) fork-e uuendatud marliniga.
LA saab edukalt käima klipper-ile üle minnes (rpi maksab küll mingi raha kui just sahtlis ei vedele).
Kolmandaks, viimases marlinis pole vist siiani korralikku IS algoritmi implementeeritud, vähemalt mõne kuu taguse seisuga. IS sättimiseks on vaja kiirendusandurit, õnneks need maksavad vähe, vaja ainult testimiseks prindipea külge kruvida.
Kõik see pikk jutt loeb küll ainult siis, kui printida üle 30-40mm/s, alla selle saab slaiserit tuunides ka head tulemused. Ainult 5x aeglasemalt. Ja kui ei viitsi pappkarpi printimise ajaks printerile pähe panna siis bambud jms suletud printerid prindivad kokkutõmbuvaid plastikuid naaaatukene paremini. Aga see on igaühe enda otsustada kas ja kui palju viitsib tuunida või ümber progeda oma tööriistu. Slaiseri sättimisest küll ei pääse, võibolla ainult sedasi kui leiab head valmis profiilid oma printeri ja plastikute jaoks..
Seda ka, et PETG on ka mingil määral ajast ja arust plastik. Tänapäeval on minu meelest pea igas mõttes paremaid plastikuid mida kannatab edukalt ka elutoas printida ja mis ei maksa liiga palju rohkem (hinda võrreldes peab arvestama ka printimise keerukusega, praagi protsendiga, ettevalmistusele/kuivatamisele kuluva ajaga ja mida kõike veel..)
Ma ei ole eriti selline inimene, kes viitsib katsetada sadada erinevate sätetega
siis on BambuLab'i masinad just sinu jaoks. Kui ABS'i vms jaoks on vaja kinnist, siis P1S või X1C, kui PLA ja PETG, siis piisab täiesti ka lahtisest P1P'st. Mehhaanika on neil suuresti sama. Igasugu laseri kellad-viled on küll ilmselt head asjad, kuid reaalsuses pole ma neid ammu kasutanud.
X1C'st olen aasta jooksul läbi ajanud 21kg filamenti ja täpselt 0 probleemi on esinenud. Viimasel ajal pole viitsinud isegi erinevate filamentide tuunimisega tegeleda. Olen pannud lihtsalt "Bambu ??? Basic" ja trükib eeskujulikult. Ostsin kohe lisaks mõned PEI plaadid ja kui tahta kaamerat kasutada, tuleb lisavalgustus panna. Kaamera on tegelikult väga mugav asi. AMS on alguses huvitav, kuid kuna ma iluasju eriti ei trüki, siis pole selle mitme värviga midagi teha. Kui rulle ei viitsi vahetada, siis on muidugi mugav lihtsalt slicerist valida, millisega täna trükitakse. Rulle ostes peab vaatama, et nad sinna AMS'i sisse ikka ra mahuks. 3DJake omad näiteks ei mahu. Kui rull hakkab tühjaks saama, siis olen raskused rummu sisse pannud. Muidu ta kipub AMS'i sees üles kerkima. Papist rullidel olen küljed ära kiskunud ja lahtikäivad plastikust küljed asemele pannud. Liiga suuri rulle saab ka väljast sööta. Vana bedslinger seisab seal kõrval ja kogub tolmu. Ainuke asi mis mind häirib on veidi liiga väike plaat. Võiks olla 350x350 ja ma oleks täiesti rahul. Ilmselt peab mingi 500x500mm asja sinna kõrvale vaatama.
Kui sa trükid nagunii mingeid rakiseid ja ajutisi detaile, siis miks sa selle PETG'ga jändad? PLA jms. on oluliselt lihtsam trükkida. Eks see sõltub geomeetriast ja peab veidi mõtlema, kuhu ja kuipalju, kuid minul pole supportidega erilist probleemi. Kui slicerist natuke reguleerida, siis peaaegu et kukuvad ise küljest ära.
Bambu on vast saanud oma Prusa sliceri ka paremaks aastate jooksul.
äh? Prusa on tehtud Slic3r-i põhjal. BambuStudio on tehtud Prusa põhjal ja Orca on tehtud BambuStudio UI-ga, aga omajagu edasi arendatud BambuStudiost. Slic3r-ist ja Prusast edasi on arendatud SuperSlicer. Cura on mingi omaette ollus mida olen proovinud ise kasutada, aga edutult. alustasin Curaga, ei meeldinud, liikusin edasi PrusaSlicerile ja nüüd kasutan rohkem OrcaSlicerit kui Prusat
Mis äh? Mis tähendab, et ei meeldi? Kas kasutajakogemus/prindi kvaliteet/mingite settingute puudumine või hoopis muu?
m365, eks ta ole ajale jalgu jäänud küll mingil määral (mitte, et ta ostes oleks olnud tehnika viimane sõna). Robustsete ja lihtsate printide jaoks endiselt täiesti korralik masin.
Mis sa PETG asemel soovitad? Hakkasin kasutama PETG'd kui printisin juppe oma matkaauto jaoks, sest seal on kõrgemat temperatuuri- ja UV taluvust vaja. Kuna hinnavahet nagu pole PLA'ga võrreldes, siis pole näinud mõtet erinevaid tüüpe filamente kasutada.
netmaster, väga hea info . Ega ma ise ka ei tea kas ja kui palju AMS'i kasutan, aga sellises hinnaklassis tundub, et enam vahet ei ole kas 1250€ või 1500€. Siis saab ikkagi rullid lõpuni lasta, logo sisse printida või hoopis midagi muud. Pigem mõtlen, et kui X1C on vist juba pea 2 aastat vana mudel, siis kas mõistlikum on hoida 500€ kokku javõtta ikkagi P1S (ainuke negatiivne külg on suure ekraani puudumine) või oodata üldse mingi uus mudel ära? Kui see üldse niipea peaks tulema, aga otseselt kiiret nagunii ei ole uue printeriga. _________________ M: Ainulaadsed Eesti disain sisustuselemendid - TESSERA
ei ole asi meeldimises, asi on funktsionaalsuses. Orcal on seda kõvasti, eriti meeldib printeri veebiliidese integreeritus kuna mul masin kasutab MainsailOS-i ja Klipperi tarkvara, lisaks on ka veebikaamera peal. mul nüüdseks suht custom masin, originaalist pole enam palju alles, seega uued kiirused on alati teemaks. hetkel 20 minutit benchy mis nägi viisakas välja on isiklik rekord. ajaliselt seni kõige kiirem benchy on olnud 9.5min mis ei näinud enam ilus välja minu jaoks on see hobi mille käigus saan ka teistele kasulik olla ja seeläbi saan hobi kulusid veidi tagasi teenida. _________________ 3D-printimine mahus kuni 320x320x380mm, küsi lisa!
Pigem mõtlen, et kui X1C on vist juba pea 2 aastat vana mudel, siis kas mõistlikum on hoida 500€ kokku javõtta ikkagi P1S (ainuke negatiivne külg on suure ekraani puudumine) või oodata üldse mingi uus mudel ära?
X1C ja Bambu üldiselt on nüüdseks kõik lastehaigused ära põdenud. Kui koguaeg järgmist printerit ootama jääda siis lõpuks ei saagi midagi osta. Mina arvan, et kui sa AMSi ei vaja, siis käib P1S küll. Mina seda ekraani eriti ei vahigi. Printer on teises toas ja sliceri ning kaameraga saab kõik asjad ära aetud. Suur värviline ekraan on teatud juhtudel muidugi mugav. Iseasi kas nüüd just 500€ väärt. P1 seera kaamera on vist ka madalama reso ja frameratega.
Mina pole Orca lisafunktsionaalsusest puudust tundnud. Orca on sisuliselt sama, mis Bambu Studio eelmine versioon. Jah Orcal on igasugu testimise ja tuunimise asjad juurde tehtud, kuid Bambu masinate jaoks pole seda kõike üldjuhul vaja. Sellepärast olen ma Studio peale jäänud. Orca on muidugi arvestatav variant, kui Bambu Studio kasutajaliides lihtsalt meeldib või kui Bambu masinate kõrval ka muid printereid kasutusel on.
Puuteekraani ise ei igatse (ehk liiga harjunud automakkide ja vanemate printeritega), pigem tegutseb rohkem Bambu Studio's kui filament sisse söödetud. Peale eelmainitute, X1C ja P1S erinevusteks on ka Micro Lidar/lisa andurid (ei paista väga abi olevat), parem kaamera. Lisa elektroonika toetamaks parema kaamerat, puuteekraani, Micro LIDAR ning A.I. funktsionaalsust. Korpus ka alumiin kaliimal, plastik odavamal. Mõni eelistabki plastikut rohkem, eriti musta värvi.
Kui kinnise printeri filamente ei plaani printida, siis Bambu 1A (mini) oleks minek. Siiani Bambu kogemus väga laisk olnud, ainuke nahka läinud print kui unustasin support'id sisse lülitada mudelil mis seda ilmselgelt vajasid.
Kas keegi teab, seda PTFE toru Eestist ka saab kuskilt mõistliku hinna eest? _________________ "My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes." - Ford Prefect
Pikk too jupp peab sul olema? Mul hetkel mingi pool meetrit sinist värvi peaks jõude olema _________________ SNAP pildipank
Mul võivad mõned asjad viitega tulla, prioriteedid paigas.
M: Nodi ja privas 3D Touch V3.2 15€ + varu nõelad 1€ tk
Võiks piisata, suhtlema privas. _________________ "My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes." - Ford Prefect
Kas keegi teab, seda PTFE toru Eestist ka saab kuskilt mõistliku hinna eest?
pole kohanud. olen ennatlikult Hiinast tellinud
3D printerite juppe leiad nagu alati Eestis Lecktori käest, tal on hetkel ca 240 toru alles - https://lecktor.com/et/v0-misc/541-241-ptfe-tube.html _________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
Lecktor on tore leht ja hinnad on pigem mõistlikud va. rihmadel, aga seda mida vaja, see on tihtilugu otsas. praegu olen jännis sellega, et kuskohast tellida normaalne kerge preloadiga MGN12H 400+mm rail koos cartiga. _________________ 3D-printimine mahus kuni 320x320x380mm, küsi lisa!
Olete ise tellinud?
Lihtsalt kirjutan tellimuse kommentaari, et soovin pakki eestisse?
Või mida täpsemalt kirjutada?
Nad inglise keelt oskavad?
Või targem enne küsida, kas saadate eestisse?
Lihtsalt endal on vaja teatud juppe ja koguaeg otsi kuskilt lombi tagant.
See soome pood tundub hea laoseisuga.
...praegu olen jännis sellega, et kuskohast tellida normaalne kerge preloadiga MGN12H 400+mm rail koos cartiga.
Mul on 2 400st ja 2 500st MGN12H olemas (koos tagavara kuulidega). Mingi hiina korralik tootja, mitte HiWin.
EDIT1: Muide MGN12 on rail ja rail koos carti-ga on MGN12H ja väiksema cartiga MGN12C
EDIT2: Kurja, kolm korda postitasin eri aegadel ja nüüd vist alles toimis.
EDIT3:
204810 kirjutas:
Olete ise tellinud?
Ei ole ise tellinud.
204810 kirjutas:
Lihtsalt kirjutan tellimuse kommentaari, et soovin pakki eestisse?
Või mida täpsemalt kirjutada?
Nad inglise keelt oskavad?
Või targem enne küsida, kas saadate eestisse?.
Midagi kirjutama sa kuhugi ei pea, Lihtsalt vidin korvi ja kui maksma korvitäit hakkad siis pead nagunii enne aadressi kirjutama, Seal kenasti Viro ehk Eesti olemas. Kui Soome keelega hakkama ei saa siis abiks Google translate.
Tegin ostuprotsessi pmst lõpuni läbi, aga makset ei teinud.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.