Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
04.01.2024 00:03:14
|
|
|
tsitaat: |
Akukeemia lahendab selle, NIBs/SIBs/Na-ion on -20C juures sama mahutavusega ja laadimine/tühjakslaadimine ei erine toatemperatuuril toimuvast. |
Hmm, aga arva, miks hübriidid praeguste temperatuuridega nii hästi performivad ? Siit ka muuhulgas vastus ühele kunagisele küsimusele, miks Toyota/Lexus kasutab "vananenud" Nimh akukeemiat oma hübriidides. Nimh ei vaja laadimiseks soojendamist, hoiab külmaga laetust isegi paremini, kui soojana. Lubavad teatud juhtudel isegi kuni -40c töövõime säilimist.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
04.01.2024 01:01:18
|
|
|
EI tea, kahtlane, nii palju kui ma NiMh ja NiCd andmelehti näinud olen, siis ükski ei luba alla nulli laadimist nagu tüüpilisel liitiumakulgi, ilmselt leidub erandlikke elemente nagu ka liitiumi puhul, mida kannatab ka miinuskraadidel laadida, ent need pigem vähem levinud.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
04.01.2024 01:19:40
|
|
|
Just oli artikkel kus CATL kuulutas välja, et pea (2025 a.) on tootmisvalmis naatriumi (sodium) põhine tahkeaku. Mis ei karda külma ja kannatab laadida 2x kiiremini kui praegused akud. See muidugi jutusoojaks, seni kuni osta ei saa ja ise käega katsuda. Aga arendamine käib vilgas nagu paistab sellel suunal..
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
04.01.2024 01:34:55
|
|
|
new1 kirjutas: |
EI tea, kahtlane, nii palju kui ma NiMh ja NiCd andmelehti näinud olen, siis ükski ei luba alla nulli laadimist nagu tüüpilisel liitiumakulgi, ilmselt leidub erandlikke elemente nagu ka liitiumi puhul, mida kannatab ka miinuskraadidel laadida, ent need pigem vähem levinud. |
Mahtuvus väheneb -30 juures kuni 50%, aga see on juba ekstreemne ja hübriid tegelikult saab seda endale lubada ka. Laadimisel NiMh ise sisemiselt soojeneb ja see aitab protsessile kaasa, liigsoojenemine on muidugi kahjulik. NiCd on natuke teine asi, aga ka sellele ei tee miinused midagi, neid akusi kasutatakse lennumasinate peal, kus negatiivsed temperatuurid on tavalised ja üleüldised temperatuurikõikumised väga suured. NiCd evib paraku mäluefekti ja on seetõttu hübriidides kasutamiseks kõlbmatu.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
04.01.2024 12:27:13
|
|
|
Mida sa heietad, müü mulle sellise akuga masin täna ja ma annan sulle oma raha. Senikaua kuni ma seda osta ei saa, siis ma lihtsalt sõidan oma pommikindlate hübriidega edasi, säästan hulga raha, aega ja närve.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
04.01.2024 12:32:45
|
|
|
Minu auto -15 kraadiga akut igatahes ei küta, ei laadimiseks(AC) ega sõites. Selliste krõbedate ilmadega arusaadav ju, et lühikesi otsi sõites range 35-40% madalam, kuskilt peab ju see on/off reziimis salongi soojendamise energia tulema. Kolmas talv endal elektrikaga ja kõik ikka same same ehk rahul.
Panen manusena ka pildi akutempist, üleeile tehtud ja pärast kokku 15km linnavahel ringi sõitmist kus näha, et aku kenasti miinuses omadega.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
04.01.2024 12:35:59
|
|
|
Markos kirjutas: |
Mida sa heietad, müü mulle sellise akuga masin täna ja ma annan sulle oma raha. Senikaua kuni ma seda osta ei saa, siis ma lihtsalt sõidan oma pommikindlate hübriidega edasi, säästan hulga raha, aega ja närve. |
Miks peab keegi sinu jaoks midagi tegema, sind ju ei huvita elektriautod. Sama kasutu tegevus nagu muretseda EKRE valijate arvamuse pärast..
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
04.01.2024 12:43:40
|
|
|
tsitaat: |
Miks peab keegi sinu jaoks midagi tegema, sind ju ei huvita elektriautod. Sama kasutu tegevus nagu muretseda EKRE valijate arvamuse pärast.. |
Miks ei huvita, vägagi huvitavad, lihtsalt praegust on saadaval vaid pooltoores s*tt. Minu hetkel kasutadaolevad autod ja suvalised ev'd asuvad tabeli eri otstes, selles on probleem. Hakkasin siin Teslat uurima, et ostaks või nii, liitusin gruppidega, kasutasin googlet, tulemus on selline, et võtsin aja maha, sorry.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
630
HV kasutaja
liitunud: 21.01.2004
|
04.01.2024 13:40:05
|
|
|
Naljakas jah, kuidas probleemile, et praegu Eestis juba müüdud ja kasutuses olevate elektrikate probleemi peaks lahendama "aga 2025 tuleb uus ja vinge- ärge halage" lahendus.
Nagu, keda kotib. Point on see, et hetkel Ioniq5 näiteks - +10 ajal näidatud 440km'st on järel 280km'i.
Edit:
Jah, linnas, kus läbisõit jääb alla 100km'i päevas - pole väga suurt vahet isegi. Samas kui pead linnade vahet liikuma, siis sinna el. auto põhimasinaks ikkagi ei sobi veel.
Perre teine/kolmas auto (automaks!) - selleks on ok.
Küsimus pole üldse meeldimises - küsimus ongi funktsionaalsuses. Auto on ikkagi tarbeese ja võiks viia minimaalselt punktist A punkti B. Kui sellega hakkama ei saa - siis kõik
muud rohelised vidinad seal küljes ei kaalu seda funktsionaalsuse puudumist üles.
viimati muutis 630 04.01.2024 14:22:39, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
04.01.2024 14:15:40
|
|
|
Küsisin üle ka Otepääl elavalt vennalt tema EV kohta, on rahul. Tal omad päikesepaneelid maja katusel ka.
tsitaat: |
Hei. Elektrikas töötab täitsa normaalselt. Külma tõttu on läbisõidu ulatus küll langenud, aga see on ootuspärane.
Auto eelsoojendus on väga hea - soojuspumbaga läheb salong oluliselt kiiremini soojaks, kui tavaautol.
Aga jah läbisõidu ulatus on väiksem, sest külmaga mahutab aku vähem ning ka eleltrikulu km kohta on tõusnud.
Igapäevaselt saab Tartus kenasti tööl käia. Laen kodus oma laadijas, mis jälgib börsihinda ja laeb automaatselt öösiti kõige soodsamate tundide ajal
Külmaga väidetavalt kiirlaadimine pole kuigi kiire. Aga seda ma pole proovimas käinud
Mudel: Skoda Enyaq (2023 juuli)
Meil pigem oli eile oma bensukaga probleem (Open Zafira), mis õhtul ei tahtnud käivituda 🙂. Aga lõpuks sai ikka liikuma
Ega elektriauto ei peagi kõigile meeldima. Ja mulle isegi sobib, kui neid on vähe, sest siis pole kiirlaadijates järjekordi 🙂 |
Täiendas postitust:
tsitaat: |
elektrikal jah ongi kodune laadimine see põhiline. Sest kui peaks käima ainult kiirlaadijates, siis see on oluliselt kallim ja ajakulukam.
Elektrikas sobib hästi pendelrändajale. Kodus on alati juhe küljes ja automaatika ise juhib laadimist. Samuti on kilomeetri hind oluliselt soodsam, kui arvestada ainutl elektrikulu.
Negatiivse poole pealt on ikkagi läbisõidupiirangud. Mul on 62kwh aku ja sellega suvel sõidab 350-400km, aga talvel tavaliselt on 250km kandis. praegu krõbedate külmadega on see 200 kandis.
Aga samas akut päris kurguni täis ei laeta, vaid soovituslik on 80% laetus, et aku tervist hoida. Seega igal tehnoloogial on oma eelised ja puudused.
Ja peres on ikka üks bensukas ka alles, millega kogu perega teha pikki sõite. |
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
04.01.2024 17:10:26
|
|
|
630 kirjutas: |
Naljakas jah, kuidas probleemile, et praegu Eestis juba müüdud ja kasutuses olevate elektrikate probleemi peaks lahendama "aga 2025 tuleb uus ja vinge- ärge halage" lahendus.
Nagu, keda kotib. Point on see, et hetkel Ioniq5 näiteks - +10 ajal näidatud 440km'st on järel 280km'i.
Edit:
Jah, linnas, kus läbisõit jääb alla 100km'i päevas - pole väga suurt vahet isegi. Samas kui pead linnade vahet liikuma, siis sinna el. auto põhimasinaks ikkagi ei sobi veel.
Perre teine/kolmas auto (automaks!) - selleks on ok.
Küsimus pole üldse meeldimises - küsimus ongi funktsionaalsuses. Auto on ikkagi tarbeese ja võiks viia minimaalselt punktist A punkti B. Kui sellega hakkama ei saa - siis kõik
muud rohelised vidinad seal küljes ei kaalu seda funktsionaalsuse puudumist üles. |
Kes seda ütles, et midagi ootama peab? Seda räägivad siin ju need kes ise ei kasuta ja teiste kasutamist oma vildaka näite varal naeravad järjepidevalt.
Need kes kasutavad ütlevad, et neil pole vaja iga päev 500km sõita, nad pole seda isegi planeerinud. Kõik vajaliku saab ilusti tehtud.
Markos on nagu mees kellele ei meeldi kalal käia, sõbrad on kutsunud kuid talle ei meeldi suvel sääsed, kevadel ja sügisel vihm ja talvel külm. Üleüldse meeldib talle hoopis rohkem sealiha kui kala. Kuid ometi käib ta peale seda, kui omale kala püüdes konksu sõrme tõmbas ja kala ei saanudki, kõigile rääkimas, kui mõttetu on kalapüük. Läheb isegi kalameestele seda kinnitama.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
04.01.2024 17:10:43
|
|
|
Mis elektriauto sul oligi?
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
Winterwind
One
liitunud: 19.05.2002
|
04.01.2024 17:37:41
|
|
|
Ja viis aastat hiljem pole ikka sovivat ev-d olemas, et ikka ice-ga sõidad?
e: juba jõudis enne posti muuta
|
|
Kommentaarid: 1007 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
1 :: |
727 |
|
tagasi üles |
|
|
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
04.01.2024 17:50:56
|
|
|
Winterwind kirjutas: |
Ja viis aastat hiljem pole ikka sovivat ev-d olemas, et ikka ice-ga sõidad?
e: juba jõudis enne posti muuta |
kas ta tõesti vahepeal isegi suvatses küsimusele vastata?
see vastus oleks tulnud huvilistele säilitada
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
|
Kommentaarid: 691 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
533 |
|
tagasi üles |
|
|
Winterwind
One
liitunud: 19.05.2002
|
04.01.2024 18:29:00
|
|
|
Mnator kirjutas: |
kas ta tõesti vahepeal isegi suvatses küsimusele vastata?
see vastus oleks tulnud huvilistele säilitada |
Kirjutas, et 5a tagasi kui uue auto ostis polnud sobivat EV masinat olemas, tundub, et 5a hiljem ka pole.
|
|
Kommentaarid: 1007 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
1 :: |
727 |
|
tagasi üles |
|
|
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
04.01.2024 18:39:33
|
|
|
Winterwind kirjutas: |
Mnator kirjutas: |
kas ta tõesti vahepeal isegi suvatses küsimusele vastata?
see vastus oleks tulnud huvilistele säilitada |
Kirjutas, et 5a tagasi kui uue auto ostis polnud sobivat EV masinat olemas, tundub, et 5a hiljem ka pole. |
eks näis mis järgmised viis aastat toovad
mina viimati ostu tehes põlgasin kah EV ära, kuna leidsin, et ikka veel ei ole minu nõudmistele vastav
selle asemel otsustasin täishübriidi kasuks, leidsin, et need on momendil sobivate omadustega ja hind/auto omadused tasakaalus
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
arnis
HV veteran
liitunud: 18.07.2004
|
05.01.2024 14:17:59
|
|
|
Mitsu -20-ga käivitus, korra pidurivõimendi ei startinud, lasin veidi 12V akut laadida ja restardiga töötas. Elektriküte on nõrk salongile. Webastoga saab sooja. Ja sõiduulatus rämedalt ei lange kui diisliga salongi kütta
Nissan Leaf käivitus vabalt, aga akut ei küta, aku oli -13ni umbes jahtunud. Võimsust piirab veidi, 80kW asemel saab 60kW umbes, pool tundi, kuniks sõit akut veidi soojendab. Esimene kiirlaadimine nutune kui vaja oleks, 5 minutiga piisavalt ei saa, vaja on 15-20 minutit et saaks edasi sõita. Peale seda läheb paremaks.
BMW i3 käivitub vabalt, akut kütab nii laadimisel kui eelsoojendamisel kui "departure time" valiku puhul täiesti soojaks +10ni. Aga jahtub 5tunniga tagasi -5ni ja 10 tunniga -13ni, viimasega annab jõudu 125kW asemel 40kW. Normaalne täiesti, hätta ei jää, -20-ga väga asfalti ei näegi.
Kiirlaadimisel on okei kuna üldiselt jõuab aku temp tühjenemisel nullist üles ja poole kiirusest saab juba kätte.
Soojuspumbast tolku pole -20-ga, sõiduulatusest kolmandik läheb salongile, tavaline küttekeha asendab.
Muidugi nüüd on ilm mõistlikum -15 ja umbes pool kõigest eelnevast jutust on ära kadunud.
Koostan elektriauto ostu rusikareegli:
Osta selline elektriauto, mille tegelik läbisõit on 2x suurem kui sul IGA PÄEV vaja on. Näiteks kui sul on vaja 75km, siis osta elektrikas, mida müüakse 150+km-se läbisõiduga.
Siis 10 aasta pärast on 150km-st alles 120km, Sellest 120km-st jääb alles 80km sõidule ja kuni 40km käreda ilmaga salongi kütmiseks.
Külma ilmaga lae julgelt 100%-ni, suvel kui vaja pole, hoia 80%-ni, siis kestab aku ekstra kaua. Minu akul on veel vähemalt 5-10 aastat head eluvaimu sees.
Minul mõlemal päeval oli vaja 5-10 minutit mitte kodus elektrit tankida. Tükki küljest ei võta, selliseid päevi on ühekäesõrmedel.
Plaanin paarikümnetuhande eurost diisli säästu jätkuvalt kasvatada.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
09.01.2024 12:03:39
|
|
|
Matuseautod?
|
|
Kommentaarid: 691 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
533 |
|
tagasi üles |
|
|
Braien
HV Guru
liitunud: 02.02.2009
|
09.01.2024 12:06:07
|
|
|
Matuseauto ja tuhastaja 2-in-1.
_________________ Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like? |
|
Kommentaarid: 102 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
90 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
|