Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
pwn13
HV veteran
liitunud: 04.10.2011
|
02.06.2023 17:18:22
|
|
|
pärnus bauhofi taga midagi ehitatakse, mingeid ligipääsu teid vms.
_________________ pWn |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
67 |
|
tagasi üles |
|
|
avrn
Kreisi kasutaja
liitunud: 16.02.2007
|
02.06.2023 18:34:01
|
|
|
No jaamale peab juurde saama ju, isegi kui rööpaid ei tule.
Siis on nagu Haapsaluski: jaam on, jupike raudteed on, isegi veeremit erinevatest ajastutest on natuke, aga mida pole, on liiklus. Vähemalt muuseumi said teha.
Parem ikka, kui Rapla-Virtsu raudtee saatus, millest on järel vaid jaamahooneid, mõned sillad vist ja jäljed trassist looduses.
Võibolla saavad Pärnusse RB-ehitamise muuseumi teha tulevikus.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
degrass
HV kasutaja
liitunud: 23.12.2004
|
02.06.2023 18:58:07
|
|
|
Magic kirjutas: |
Kaupa mille jaoks seda mõeldi ei tule. Samas 10 aastaga võib palju muutuda. |
Kas on prognoose tehtud, kui palju sellest kaubast, mis täna maanteeid mööda euroopasse liigub, transporditakse tulevikus mööda raudteed?
_________________ ˄28 The term "troll" refers to internet users–in this context, paid operatives–who post inflammatory or otherwise disruptive content on social media or other websites.
Nie wieder ist jetzt |
|
tagasi üles |
|
|
netcat
Kreisi kasutaja
liitunud: 13.01.2010
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Ricki
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2003
|
07.10.2023 08:50:59
|
|
|
https://arvamus.postimees.ee/7870685/juhtkiri-surnud-hobuse-maks
tsitaat: |
Eestindamist ootab üks ingliskeelne majandustermin: sunk cost fallacy. Tegemist on nähtusega, kus inimesed või organisatsioonid jätkavad investeerimist surnud projekti põhjendusega, et nad on sellele projektile juba väga palju raha kulutanud ega taha seda korstnasse kirjutada.
Seetõttu ei ole enamasti tulemuseks mitte palju raisatud raha, vaid väga palju raisatud raha. Meenub vanarahva ütlus «maksa nagu surnud hobust», mis võib-olla pakubki meile termini eestinduse.
See selleks, Postimees on võtnud vaatluse alla Rail Balticu projekti ning jõudnud järeldusele, et meil oleks aeg teha aus rehkendus: kas me muutunud oludes jõuame seda projekti ehitada ja üleval pidada? Jah, me oleme juba kulutanud palju raha, kuid peame kulutama veel palju rohkem raha, enne kui raudteeliin toimima hakkab.
Nagu ilmneb Postimehe käesolevas numbris ilmunud Mikk Salu analüüsist, on Rail Balticu ehitusele antud roheline tuli neli korda: 2003, 2007, 2011 ja 2017. Ühelgi korral pole projekti tulud ületanud kulusid, kuid otsustamisel on arvestatud kaudsemaid sotsiaalmajanduslikke argumente. Pole põhjust väita, et otsustajad oleksid olnud omas ajas rumalad või pahatahtlikud, kuid majanduslik olukord on väga suurel määral muutunud.
Kui Baltimaade tipp-poliitikud 2003. aastal Kalvi mõisas kogunesid, räägiti Rail Balticust kui pääseteest läbi Poola, kus on erakordselt halvad autoteed. Siis see nii oli, praeguseks on sealsed kiirteed ühed Euroopa paremad. Kaudsete kasudena ennustati, et umbes 15 protsenti sisepõlemismootoriga autodega Baltimaade reisijatest istuks Euroopasse sõites auto asemel rongi. Praegu me teame, et Euroopa Liidu siht on müüa 2035. aastal vaid elektriautosid. Seegi argument ei pea enam paika samamoodi. Pealegi on muutunud taskukohasemaks lennureisid.
Me oleme küll juba kulutanud umbes 200 miljonit eurot, kuid on tõenäoline, et ehituse kogukulud ulatuvad vähemalt kümne miljardi euroni. Kas see kõik makstakse meile kinni? Kui suureks kujuneb omaosalus?
Oleks kahetsusväärne, kui peaksime hakkama mõtlema välja uusi argumente, et põhjendada majanduslikult ebamõistliku projekti jätkamist üksnes seetõttu, et oleme selleks juba kulutanud raha, aega ja energiat või et saadaval on meeletu hulk Euroopa raha. Lätis kõneldakse uue argumendina juba sellest, et Rail Balticut on meil igal juhul vaja kaitse-eesmärkidel, mis siis, et ta on kahjumlik.
Heitmata midagi ette otsustajatele minevikus, oleks meil tarvis parandada oma oskust tulevikku ennustada. Peaksime ette võtma teadaolevad arvud, kujutlema parima olemasoleva oskusega elu kahekümne aasta pärast ja samuti küsima, milline on see mitterahaline kasu, mida me projektist saame. Ja kui palju oleksime nõus selle eest maksma, kui see raha tuleks meie enda taskust?
|
Spoiler
https://www.postimees.ee/7870677/luubi-all-pole-motet-ehitada-elektriautode-tulek-havitab-rail-balticu-tasuvusloogika
https://arvamus.postimees.ee/7868641/mihkel-kunnus-rohepoorde-ladvas-juba-variseb
https://arvamus.postimees.ee/7868649/helle-maemets-rail-baltic-kommunismi-roobastel-vaikevennake
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
degrass
HV kasutaja
liitunud: 23.12.2004
|
07.10.2023 09:33:45
|
|
|
Mis selle RB on? Miks teema see järsku päevakorras on?
_________________ ˄28 The term "troll" refers to internet users–in this context, paid operatives–who post inflammatory or otherwise disruptive content on social media or other websites.
Nie wieder ist jetzt |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
07.10.2023 10:36:19
|
|
|
Ehtame RB, et rekad teedelt rongi peale saada? Ehitame VB neljarealiseks, et rekkad saaksid üksteisest mööda sõita?
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Ricki
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2003
|
07.10.2023 10:44:34
|
|
|
degrass kirjutas: |
Mis selle RB on? Miks teema see järsku päevakorras on? |
tsitaat: |
Aeg toetuste kasutamiseks hakkab otsa saama
Kuna algselt pidi Rail Baltic valmima 2026. aastal, pidanuks Euroopast raha küsimised lõppema sel eelarveperioodil, mis kestab kuni 2027. aastani. Kuna projekt on veninud, kuulutatakse suur osa hankeid välja alles siis, kui ka praegused CEFi vahendid on juba ammendunud. Seega tuleb nii Eestil kui ka teistel Balti riikidel küsida suuri summasid juurde ka järgmisest eelarveperioodist. Sellega kaasneb aga kaks probleemi. Esiteks ei tea praegu keegi, milliseks kujunevad uue eelarveperioodi rahastusallikad ja tingimused. Näiteks on oht, et Eestile praegu rakenduv 15-protsendiline omaosalus võib muutuda suuremaks. Teine probleem on aga seotud tähtaegadega. Kui minna taotlema raha 2028. aastal algavast eelarveperioodist, jõuab raha pärale tõenäoliselt alles 2029. aastal. Et kiirraudtee 2030. aastaks valmis ehitada, peab hanked oluliselt varem välja kuulutama. See aga eeldab riskivalmidust, et tingimuste ebasoodsamaks muutudes on riik valmis puuduva summa ise kinni maksma.
Seni on Eestis räägitud, et 2030. aasta on Rail Balticu puhul viimane tärmin, kuna nii nõuab Euroopa Liidu määrus. Aga Euroopa Liidu määrus nõuab ka seda, et 2030. aastaks oleksid TENT-T võrgustikku kuuluvad maanteed neljarajalised. Seda nõuet Eesti aga enam kindlasti ei täida. Kasemetsa sõnul on põhjused, miks tuleb Rail Baltic kümnendi lõpuks valmis ehitada, tegelikult mujal. «Esiteks näitab meie kogemus, et iga aasta, mis me seda projekti edasi lükkame, muudab selle kallimaks. Lisaks peame arvestama meie partneritega. Raudtee puhul ei saa nii, et rahapuuduse tõttu on ühest kohast lihtsalt jupp puudu. See on ikkagi kolme Balti riigi ülene projekt ning meil on võetud partnerite ees kohustus see 2030. aastaks lõpuni teha,» lõpetas kantsler. |
https://majandus.postimees.ee/7865089/miljardeid-eurosid-kallinev-rail-baltic-seisab-silmitsi-rahanappusega-seda-summat-pole-votta-isegi-euroopa-maksumaksja-rahakotist
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
07.10.2023 12:53:56
|
|
|
Aga paneme puuduva jupi katteks bussid?
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
08.10.2023 11:49:33
|
|
|
https://www.postimees.ee/7870677/luubi-all-pole-motet-ehitada-elektriautode-tulek-havitab-rail-balticu-tasuvusloogika
tsitaat: |
Rail Balticu (RB) tasuvus ja kogu loogika, miks omal ajal otsustati raudtee ehitada, on praegu löögi all. Lööke tuleb mõlemalt poolt. Kulud kasvavad hüppeliselt. Tulud samal ajal vähenevad.
Selle aasta septembri teises pooles lõppes Lätis põhitrassi ehitamise hange. Konkursi võitis Poola-Prantsuse-Itaalia ühisfirma 3,7 miljardi eurose pakkumisega. See on neli korda suurem, kui seni kehtivas, 2017. aastal valminud Ernst&Youngi (E&Y) tasuvusanalüüsis arvutatud.
Eelmise aasta seisuga räägiti Eesti puhul 1,8 miljardi euro suurustest kuludest. E&Y tasuvusarvutuses oli Eesti kohta märgitud 1,3 miljardit. Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets annab mõista, et praegu nad enam 1,8 miljardiga ei arvesta, aga uut kalkulatsiooni hetkel veel ka ei paku. «Järgmise aasta alguses saame uute arvestustega välja tulla,» sõnab Salomets.
Iseenesest on loogiline, et hinnad tõusevad – ka Salomets viitab inflatsioonile –, aga Läti näitel neli korda on igal juhul üle igasuguse võlli. Eesti puhul nii palju ei tule, aga mis tuleb, veel ei tea. Samamoodi on Leeduga, aga täpset infot pole. Igal juhul on kindel, et 2017. aasta E&Y tasuvusanalüüsis toodud 5,8 miljardit kolme riigi peale kokku ei kehti. Hind kerkib hüppeliselt.
Tulu ei aga paista kusagilt. |
Ja artikli lõpust,
tsitaat: |
Võib juba näha, et kui vanad tasuvusargumendid kokku varisevad, hakatakse leiutama uusi. Augusti lõpus avaldas Läti kaitseministeerium analüüsi, mis järeldas, et RB on Läti kaitsmise seisukohalt kriitilise tähtsusega objekt. RB Läti kontor rakendas selle lähenemise kohe ka PR-võitlusesse. Septembri keskel otsustas Läti valitsus, et esitab rahastamistaotluse Euroopa Liidu sõjalise mobiilsuse fondi (jah, veel üks koht, kust raha küsida). Samal ajal, nagu viidatud, selgus, et ehitushange läheb Lätis planeeritust neli korda kallimaks.
Niisiis. «Kiirrong Berliini»-argument enam ei kehti.
Kuluarvutused enam ei kehti.
«Vene kaup Rail Balticule»-argument enam ei kehti.
Elektriautod kraabivad maha sotsiaal-majandusliku tulu argumendi.
Teeme siis militaarvärki, sest siin küll ei saa keegi küsida, kas RB tasub ära. Iga kord, kui üks põhjendus sureb, sünnib kusagil uus. |
|
|
Kommentaarid: 133 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
degrass
HV kasutaja
liitunud: 23.12.2004
|
23.10.2023 15:15:19
|
|
|
ERR kirjutab: Rail Balticu Lõuna-Pärnumaa lõigus selgus vähimate mõjudega trass
https://www.err.ee/1609141618/rail-balticu-louna-parnumaa-loigus-selgus-vahimate-mojudega-trass
Rongist on kasu, kui see asustatud kohtades peatub. Kas on teada, miks otsustati uus trass metsa rajada?
Minu kogemuse p6hjal on selline optimaalne kaugus 4h s6itu. Sealt edasi läheb keeruliseks. Seega Berliin jääb igal juhul väljaspoole seda ajahorisonti. Kuid raudteed ei ehitata ainult eestlastele. Teele jäävad veel lätlased, leedukad ja poolakad.
RB v6iks elavdada Tallinn-Pärnu-Ikla vahelsit koridori ja sellest v6idaksid teele jäävad asulad. Tund tööle s6ita on täiesti normaalne. Samuti on 2h üks ots tehtav ja see on siin täiesti normaalne.
Kogu RB teemaline arutelu Eestis meenutab Wutbürger liikumist Saksamaal.
https://de.wikipedia.org/wiki/Wutb%C3%BCrger
_________________ ˄28 The term "troll" refers to internet users–in this context, paid operatives–who post inflammatory or otherwise disruptive content on social media or other websites.
Nie wieder ist jetzt |
|
tagasi üles |
|
|
alpha
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.12.2002
|
24.10.2023 10:51:39
|
|
|
Kas Rail Baltic peab igas külas peatuma?
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004
|
24.10.2023 11:04:39
|
|
|
Ta peaks Paidest algama ja spiraalis mööda Eestis sõitma ja siis lõpuks Lätti ära keerama.
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
|
degrass
HV kasutaja
liitunud: 23.12.2004
|
24.10.2023 11:13:59
|
|
|
alpha kirjutas: |
Kas Rail Baltic peab igas külas peatuma? |
Arvan, et kui me miljardid ühte projekti investeerime, tuleks seda maksiaalselt ära kasutada. Saksamaal on näiteks kohalike rongide peatumiseks tehtud taskud, k6rvalteed.
Arvan, et RB trassi oleks v6inud nii planeerida, et on ka peatumisv6imalused linnalähirongidele Uulus, V6istes ja Häädemestel.
_________________ ˄28 The term "troll" refers to internet users–in this context, paid operatives–who post inflammatory or otherwise disruptive content on social media or other websites.
Nie wieder ist jetzt |
|
tagasi üles |
|
|
alpha
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.12.2002
|
24.10.2023 11:34:00
|
|
|
degrass kirjutas: |
alpha kirjutas: |
Kas Rail Baltic peab igas külas peatuma? |
Arvan, et kui me miljardid ühte projekti investeerime, tuleks seda maksiaalselt ära kasutada. Saksamaal on näiteks kohalike rongide peatumiseks tehtud taskud, k6rvalteed.
Arvan, et RB trassi oleks v6inud nii planeerida, et on ka peatumisv6imalused linnalähirongidele Uulus, V6istes ja Häädemestel. |
mis liinil sa mõtled, et see linnalähirong sõidaks?
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
24.10.2023 11:40:08
|
|
|
Pärnusse nüüd küll mingit linnalähirongi vaja pole, küla ju
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
degrass
HV kasutaja
liitunud: 23.12.2004
|
24.10.2023 12:56:57
|
|
|
alpha kirjutas: |
mis liinil sa mõtled, et see linnalähirong sõidaks? |
Arvan, et k6ik, mis asub 1-2 s6idutunni kaugusel on linnalähirong.
_________________ ˄28 The term "troll" refers to internet users–in this context, paid operatives–who post inflammatory or otherwise disruptive content on social media or other websites.
Nie wieder ist jetzt |
|
tagasi üles |
|
|
alpha
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.12.2002
|
24.10.2023 12:57:50
|
|
|
degrass kirjutas: |
alpha kirjutas: |
mis liinil sa mõtled, et see linnalähirong sõidaks? |
Arvan, et k6ik, mis asub 1-2 s6idutunni kaugusel on linnalähirong. |
Tartusse saab 2 tunniga
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
degrass
HV kasutaja
liitunud: 23.12.2004
|
24.10.2023 13:00:33
|
|
|
alpha kirjutas: |
Tartusse saab 2 tunniga |
Siis v6ib Tartut määratleda, kui Tallinna eeslinna.
_________________ ˄28 The term "troll" refers to internet users–in this context, paid operatives–who post inflammatory or otherwise disruptive content on social media or other websites.
Nie wieder ist jetzt |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
24.10.2023 21:57:22
|
|
|
alpha kirjutas: |
Kas Rail Baltic peab igas külas peatuma? |
Peab, sest muidu ei jõua külapoe juures õlut libistav indiviid Toompeale meelt avaldama
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
HPN
HV veteran
liitunud: 26.06.2007
|
24.10.2023 23:28:56
|
|
|
Oisu. kirjutas: |
alpha kirjutas: |
Kas Rail Baltic peab igas külas peatuma? |
Peab, sest muidu ei jõua külapoe juures õlut libistav indiviid Toompeale meelt avaldama |
Sinna käib otse bussiühendus meeleavaldust organiseeriva erakonna kuludega.
_________________ /digitaalselt allkirjastatud/ |
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
43 |
|
tagasi üles |
|
|
alpha
Kreisi kasutaja
liitunud: 04.12.2002
|
25.10.2023 11:22:30
|
|
|
degrass kirjutas: |
alpha kirjutas: |
Tartusse saab 2 tunniga |
Siis v6ib Tartut määratleda, kui Tallinna eeslinna. |
Kusjuures Eestis on niiöelda linnalähirongid laiarööpmelised, aga RB tuleb standardrööpmeline..
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
|