Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
Automaattanklas tankima asudes, kas enne püstol paaki või kaart pilusse? |
Püstol paaki |
|
55% |
[ 91 ] |
Kaart pilusse |
|
44% |
[ 72 ] |
|
hääli kokku : 163 |
|
autor |
|
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
05.08.2022 13:58:45
|
|
|
Calibra oli 90-ndatel Eestis kõva sõna.
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004
|
05.08.2022 14:03:52
|
|
|
KillFrenzy kirjutas: |
Gential Motorsi toode 90ndatel.
Vahepeal oli populaarne, et eestis oli isegi calibra klubi. Tänaseks enamus kõdunenud. |
Oih...
Mnator kirjutas: |
ladadel sai ka käsitsi soovi korral eelsüütenurka regullida ja veel vanematel masinatel oli see võimalus ka kõigil olemas |
Jaajaa, jagaja pealt kruttisid. Gaz 52 peal on veel selline süütesüsteem, aga seda pole mitu aastat käivitanud enam. Isa mosse ka kõduneb vaikselt, varsti vist juba 10 aasta kanti.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002
|
05.08.2022 14:18:05
|
|
|
BrutaH kirjutas: |
Tegelikult pidasin naljaga pooleks "kanguse" all silmas kütuse tihedust. Alexela sertifikaadi kohaselt on nende kütusetihedus 95 puhul 735 kg/m3. Neste 95 on 751 kg/m3.
Onju kanguse vahe
Pro tip: Kes tahab ise kontrollida, küsige kütusemüüja käest meili teel sertifikaate. Nimetada on vaja täpne tankla, mille kohta kehtiv sertifikaat huvitab ja see võiks olla automaattankla. Teenindusjaamade kohta nad ütlevad, et mine küsi teenindaja käest.
Kui oktaanist rääkida, siis Neste 95 on konsistentselt 96+ oktaanarvuga tegelikult. Saab ühe pügala juurde, jälle rahaline võit. Mitte, et see suurem oktaanarv igapäevasel ökoliikuril mingit vahet teeks... Aga natuke premiumim tunne on ikka ju. |
ühe korra küsisid ja said sellised numbrid? Need numbrid kõiguvad igapäevaselt. Olenevalt tootmisest.
Aga mis rahaline võit sul kõrgema oktaanarvuga tuleb? Kuskohas see võit on?
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
05.08.2022 14:22:29
|
|
|
Tervem mootor on võit, vähem detot
Karpamootori ja liiga väikse oktaanarvuga saab elektrit kokku hoida
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
05.08.2022 14:31:17
|
|
|
Renka kirjutas: |
BrutaH kirjutas: |
Tegelikult pidasin naljaga pooleks "kanguse" all silmas kütuse tihedust. Alexela sertifikaadi kohaselt on nende kütusetihedus 95 puhul 735 kg/m3. Neste 95 on 751 kg/m3.
Onju kanguse vahe
Pro tip: Kes tahab ise kontrollida, küsige kütusemüüja käest meili teel sertifikaate. Nimetada on vaja täpne tankla, mille kohta kehtiv sertifikaat huvitab ja see võiks olla automaattankla. Teenindusjaamade kohta nad ütlevad, et mine küsi teenindaja käest.
Kui oktaanist rääkida, siis Neste 95 on konsistentselt 96+ oktaanarvuga tegelikult. Saab ühe pügala juurde, jälle rahaline võit. Mitte, et see suurem oktaanarv igapäevasel ökoliikuril mingit vahet teeks... Aga natuke premiumim tunne on ikka ju. |
ühe korra küsisid ja said sellised numbrid? Need numbrid kõiguvad igapäevaselt. Olenevalt tootmisest.
Aga mis rahaline võit sul kõrgema oktaanarvuga tuleb? Kuskohas see võit on? |
Ma suht pidevalt uurin mida eri kütusemüüjad pakuvad. Väike hobi, muud midagi.
A kus sul siis rahalist võitu ei ole? Enamik tundub, et ostavad siin oktaani, mitte kütust. Teadmata, mida see oktaan tegelikult tähendab, mida see annab ja kus sellest reaalselt kasu on. Seega 96 oktaani 95 raha eest on ju võit, sest noh, rohkem on parem ju.
Janis kirjutas: |
Tervem mootor on võit, vähem detot |
Tänapäevased aju ja andurite armaadaga mootorid detoneerivad kontrollimatult ainult siis, kui midagi juba väga valesti on nendega. A la vale õli, vale kasutusviis (LSPI näiteks), hirmsasti ära tahmanud põlemiskamber, vigane andur jne. Seal ei ole enam 98 või kõrgema oktaaniga kütus probleemi lahendus vaid maskeerimine. Mootor tuleks korda teha.
Tegelikkuses aga kasutatakse kontrollitud detonatsiooni mootori juhtimisel kogu aeg. Ehk siis aju seadistab mootori süüteparameetreid kogu aeg detonatsiooni piirile lähemale, et leida maksimaalset efektiivsust ( varaseimat lubatud süütenurka või vähimat kütusekogust silindris ) ja kui toimub detonatsioon, siis andurid selle ka avastavad ja aju tõmbab süüdet hilisemaks või lisab kütust. Ja see tsükkel kordub pidevalt.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
05.08.2022 14:39:01
|
|
|
Isegi kontrollitud deto on halb ju, jõukadu
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
05.08.2022 14:41:43
|
|
|
Janis kirjutas: |
Isegi kontrollitud deto on halb ju, jõukadu |
see su "jõukadu" võib kontrollimatuks muutumisel mootori lõhkuda
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
05.08.2022 14:42:01
|
|
|
Miks on mitu bensiini ja üks diisel, kas diisel sai kohe perfektne
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hiid
HV Guru

liitunud: 23.03.2002
|
05.08.2022 14:43:22
|
|
|
Disla töötab teistmoodi.
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 655 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
508 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
05.08.2022 14:43:31
|
|
|
Mnator kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Isegi kontrollitud deto on halb ju, jõukadu |
see su "jõukadu" võib kontrollimatuks muutumisel mootori lõhkuda  |
Jah, seepärast ongi vaja õiget kütust kasutada.
Olen neid kaarte näppinud ja mootori ka lõhkunud kuna nõudsin temalt liiga palju
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
05.08.2022 14:47:28
|
|
|
Millal on see "jõukadu" ohtlik või mittesoovitav?
Siis kui (kiirendus)rajal viimast välja pigistad. Kas maanteel Tartusse kruiisides on see "jõukadu" oluline või isegi märgatav? Vaevalt.
Soovitus õiget kütust kasutada on suurepärane: lähed rajale, pane 98. Vead lapsi kooli ja sõidad vanaema juurde, käib 95 suurepäraselt.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
05.08.2022 14:48:44
|
|
|
Nii, aga milliste stsenaariumite puhul Miles ja Miles plussi kasutada?
|
|
Kommentaarid: 730 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
551 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hiid
HV Guru

liitunud: 23.03.2002
|
05.08.2022 14:53:43
|
|
|
Kui oled rikas
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 655 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
508 |
|
tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
05.08.2022 14:55:20
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Nii, aga milliste stsenaariumite puhul Miles ja Miles plussi kasutada? |
Nii palju kui ma CK klienditeenindust bisdiitand olen, siis võib öelda, et seda lisandiga Plussi võib vabalt ignoreerida.
Eraldi sertifikaati nad Plusiga kütusele ei esita, seega on sama kraam, mis tavaline. Mitte ühtegi tõendit nad oma lisandi kohta ka esitada ei suuda. Ei ohutuskaarte ega midagi muud. Ainus viide Plus lisandile on see, mis neil kodulehel kirjas on ja sellele lingile klienditeenindus ka suunab. Rohkem detaile ei ole.
Selle info pealt on mul kindel veendumus, et see Pluss on lihtsalt marketingi kõlks, et panna sind sama asja eest rohkem maksma. TTJA'd ei ole viitsind selle peale tülitada. Ise varasemalt Plussi pruukinud, mingit arusaadavat vahet ei ole.
Enamikel otsepritsega bensumootoriga autodel on hooldusjuhendis kirjas, et iga 10-15-20 jne tuhande ( vastavalt tootja juhisele ) km läbimise järel kasutada kütusesüsteemi puhastavat lisandit. Olen seda juhist ka järginud. Jällegi, mitte mingit arusaadavat vahet ei ole. Taoline 5 eurine lisand kord õlivälba jooksul on odavam kui pidevalt Plussi kasutada, mille kasust ja efektiivsusest tegelikult mingeid tõendeid ei ole.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
05.08.2022 15:33:14
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
Tean küll, mida oktaanarv tähendab.
Ehk mingil kõvasti forsseeritud ja turbotatud masinal dünamomeetriga saab 95 ja 98 erinevust mõõta, reaalses kasutuses vabalthingava mootoriga tänavasõiduautoga ei ole persedünoga mingit vahet tunda ja keskmine kütusekulu kõigub samades piirides.
Autol ei ole 98 oktaanarvu nõutud, keelatud ka ei ole.
Aga eks siin need 300+ kW perfomance masinatega igapäevased liikujad eelistavad 98-t muidugi.  |
Ma pean oma siksi mootori ehitajalt küsima, kus minu 300 + kW on?
Uue mootori, mis kodus ootab paigaldamist, kohta loeti sõnad peale. TANGI AINULT 98 BENSIINI!
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
05.08.2022 15:35:27
|
|
|
Oisu. kirjutas: |
Dogbert kirjutas: |
Tean küll, mida oktaanarv tähendab.
Ehk mingil kõvasti forsseeritud ja turbotatud masinal dünamomeetriga saab 95 ja 98 erinevust mõõta, reaalses kasutuses vabalthingava mootoriga tänavasõiduautoga ei ole persedünoga mingit vahet tunda ja keskmine kütusekulu kõigub samades piirides.
Autol ei ole 98 oktaanarvu nõutud, keelatud ka ei ole.
Aga eks siin need 300+ kW perfomance masinatega igapäevased liikujad eelistavad 98-t muidugi.  |
Ma pean oma siksi mootori ehitajalt küsima, kus minu 300 + kW on?
Uue mootori, mis kodus ootab paigaldamist, kohta loeti sõnad peale. TANGI AINULT 98 BENSIINI! |
loeti sõnad peale, kui 95 oli piiritusega segatud?
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
05.08.2022 15:51:47
|
|
|
Mnator kirjutas: |
Oisu. kirjutas: |
Dogbert kirjutas: |
Tean küll, mida oktaanarv tähendab.
Ehk mingil kõvasti forsseeritud ja turbotatud masinal dünamomeetriga saab 95 ja 98 erinevust mõõta, reaalses kasutuses vabalthingava mootoriga tänavasõiduautoga ei ole persedünoga mingit vahet tunda ja keskmine kütusekulu kõigub samades piirides.
Autol ei ole 98 oktaanarvu nõutud, keelatud ka ei ole.
Aga eks siin need 300+ kW perfomance masinatega igapäevased liikujad eelistavad 98-t muidugi.  |
Ma pean oma siksi mootori ehitajalt küsima, kus minu 300 + kW on?
Uue mootori, mis kodus ootab paigaldamist, kohta loeti sõnad peale. TANGI AINULT 98 BENSIINI! |
loeti sõnad peale, kui 95 oli piiritusega segatud? |
Mootoris on tehtud suured muudatused. Et oleks võimalikult efektiivne...
See vihje jäi panemata. Alexela on tuntud solgisegaja.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/69218931/alexela-plahvat-usohtlik-ari
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
BrutaH
HV vaatleja
liitunud: 10.05.2005
|
05.08.2022 15:54:02
|
|
|
Kunagi ehitati siksid A76'ga sõitma ja polnd neil häda midagi. Nüüd on siksli 98 vaja, et mitte laiali lennata
Aga noh, kui modifitseeritud ja tehtud, siis muidugi mõistlik. Siksil puuduvad ju igasugused andurid ja tagasiside mootorist. Kui detoneerima hakkab, siis laseb seni kuni laiali käib või juht aru saab, et miskit on mäda. Huvi pärast tahaks teada, palju see 98ga joodetud siks dünost kätte saab.
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
05.08.2022 16:36:41
|
|
|
BrutaH, usu mind, kui detoneerib saad selelst kõrva järgi kohe aru....
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
05.08.2022 18:16:48
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Sealt peaks veel omakorda kaardisoodustus maha minema. Seega, milleks osta 95, kui 98 tuleb odavamalt paaki? |
Ja mis see 98 sulle annab? Mõlemad biovabad ju, mis seal vahet Ma tankisin 98-t senimaani kuni 95 tehti solgivabaks ja edasi 95 tankinud. Ei tunne küll mingit vahet
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
TregS
HV vaatleja
liitunud: 08.07.2022
|
05.08.2022 18:33:44
|
|
|
Alexelast saab homme diislit 1.595-ga, firma ettemaksukaardiga küll.
|
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004

|
|
Kommentaarid: 1132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
717 |
|
tagasi üles |
|
 |
LKits
HV Guru

liitunud: 06.09.2007
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hiid
HV Guru

liitunud: 23.03.2002
|
06.08.2022 07:38:10
|
|
|
98t võtab ju vähem, kuna rammusam
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 655 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
508 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
06.08.2022 07:39:38
|
|
|
Paksem, saab lahjendada
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
 |
|