Elaks ja liiguks vaid linnas, siis oleks elektrikas argument. Aga tuleb piisavalt tihti ette mõte, et teeks ühe tuulutustripi paldiskisse või laulasmaale vms mööda rannikut paarsada km kokku. Elektriauto peab selle tarbeks täis olema _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
28kWh Hyundai Ioniqusse 69kW lasta tundub kuidagi aku piinamisena. Kahtlen selle aku pikas elueas sellistes oludes.
Ja üleüldse, et akut peab vedelikuga jahutama tundub olevat vale lahendus. Tuleb valida selline keemia mis ei lähe suurte vooludega kuumaks. Siis on ka kestvus kordi kauem.
Ahjaa paar päeva tagasi oli uudis, et Hollandis lasi Tesla kõik oma laadijad vabaks, ehk kõik CCS võimekusega masinad saavad nüüd laadida neis. Hind natuke krõbedam neile 0.59€/kWh ilma liitumiseta.
DVDRW kirjutas:
28kWh Hyundai Ioniqusse 69kW lasta tundub kuidagi aku piinamisena. Kahtlen selle aku pikas elueas sellistes oludes.
Ja üleüldse, et akut peab vedelikuga jahutama tundub olevat vale lahendus. Tuleb valida selline keemia mis ei lähe suurte vooludega kuumaks. Siis on ka kestvus kordi kauem.
See võib jah probleemiks saada. Hetkel kes raporteerinud on ütlevad, et degradeerumist ei ole..aga autod vaid ka 2017-2018 a. alates sõitnud. Eks näis mis 10 a. pärast näitavad. Vanal Ioniqul on õnneks passiivne ventilaatoriga akujahutus ning passiivne soojendus. Vana Ioniqul pidi ka mingi teistsugune aku peal olema (kuskil veebis oli sellest juttu) kui teistel sama põlvkonna Konadel/Nirodel. Et eks see aitab. Uuele pandi juba vesijahutus peale aga lükati väikese Kona/Niro akupakk ja laadimissüsteem peale, mis selle kompoti kokku väga maantee kõlbulikuks ei tee, linnas jah on täiesti okei. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Aa, ei tea kas kõik. Ma vaatasin TeslaBjorni videot. Paistab, et siis piloot ainult osade laadijatega. Aga eks ideeliselt lõpuks siis antakse kõik ikkagi vabaks. Norras pidi sama asi toimetamisel olema. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Tänane Autoleht. Tarmo Tähepõld "Lõpetage elektriautode ostutoetus":
tsitaat:
Või noh, kui see üldse millalgi uuesti päevakorda peaks tulema. See, et
mingi 400 autot saab jälle 5000 euro võrra soodsamalt kätte, ei päästa
kliimat ega populariseeri elektriautosid. Fännid ja rikkam rahvas ostavad
nagunii. Päriselt õhku saastava vana diisel-Passati omanik lähiajal omale
seda ilmselt osta ei jaksa.
Mitte, et ma oleks ludiit ja kliimamuutuste eitaja. Mitte sugugi!
Elektriautod, vähemalt hetkel, tundub olevat kõige reaalsem arengusuund.
Aga seda tuleb lahendada teisest otsast ning kogu see toetusraha ja siis veel
natuke tuleb panna laadimisvõrgustiku rajamisse.
Miks? Sest sellisel kujul on elektriauto ainult ja ainult linnasisesteks
sõitudeks või äärmisel juhul kahe suurlinna vahel liikumiseks. Kõik muu on
jätkuvalt seiklus ja nagu meie järjekordne katse kasutada elektriautot
normaaltingimustes näitas, tõenäoliselt häving.
Lubage kirjeldada. Auto aku oli 85% täis ning lubas sel hetkel
sõiduulatuseks 305 km. Välistemperatuur 10 plusskraadi. Vaja oli läbida
maksimaalselt 200 km, et jõuda tagasi vähemalt esimese kiirlaadijani. Tõsi,
suurem osa sellest oli maanteesõit, aga napilt peaks jõudma, sest varu on ju
üle 100 kilomeetri.
170 kilomeetrit hiljem istusin keset metsa sõbra talus, akus energiat 5% ning
laadisin seda 3 kW võimsusega. Kusjuures “maanteesõit” tähendas lõpuks
seda, et viimased 50 km oli auto ECO režiimis, sooja ei tootnud ja kiiruseks
oli 70 km/h. Millises maailmas see on mugav ja kasutajasõbralik?
Selleks, et lähima kiirlaadijani jõuda, oleks pidanud seal metsas istuma
päris mitu tundi. Lõin käega, laenasin sõbra auto ja sõitsin koju. Kas tundub
nagu raju ja kiuslik katse? Sõita Tallinnast Tamsallu ja tagasi lihtsalt selleks,
et elektriautosid vaenata?
Tallinnast ida suunas ja Piibe maanteel mina ühtegi kiirlaadijat ei tea.
Google näitas, et Tapal vana ELMO kapp vist on, aga see oleks tähendanud
vähemalt 15 km lisaks ning kui siis selgub, et see ei tööta, ei oleks ma oma
sõbra talunigi jõudnud. Lisaks peaks siis endal kaasas olema Type 2
laadimisjuhe ja mingit kiirlaadimist ju see kapp CCS süsteemiga autole ei paku.
Küll aga jäi teele suur Circle K tankla Käravetel (hiljem selgus, et ka seal on
aeglane ELMO, aga Google seda mulle ei pakkunud) ja Alexela Aegviidus,
kus mõlemas võiks olla kiirlaadijad, aga arusaadavalt pole erafirmal huvi
neid valimatult igale poole panna, sest see on jube kallis.
Ja siin ongi konks. Mina autoajakirjanikuna ei saa puhta südametunnistusega
soovitada elektriautot meie kliimas ühelegi inimesele, kes vähegi Tallinnast
kaugemale satub. Kui sõiduulatus kaob nagu kevadine lumi, siis iga sõit on seiklus,
arvutamine ja täis teadmatust. See järeldus ei baseeru ühel sõidul, vaid muster on korduv.
Kui turgu tingimata peab avaliku rahaga mõjutama, tuleks need summad
valada võrgustikku. Igasse suuremasse külla ja teeäärsesse tanklasse
vähemalt üks minimaalselt 50 kW laadija, aga parem juba 100 kW või rohkemgi.
Vabastage need ajutiselt võrgutasust, müüge ampreid poole hinnaga – tehke mida iganes,
et ma saaks öelda jah!, nüüd võite omale elektriauto osta ega pea teelejäämist
kartma või kuskil pärapõrgus 2 tundi aeglaselt laadima, et jõuda järgmise kiirlaadijani.
Tarmol paistab mingi isiklik teema olema elektriautodega, minu isiklik arvamus Autolehe/Geeniuse kajastusest. Miks ta nendega sõidab, huvitav? Masohhist?
Tarmol paistab mingi isiklik teema olema elektriautodega, minu isiklik arvamus Autolehe/Geeniuse kajastusest. Miks ta nendega sõidab, huvitav? Masohhist?
Et näidata lugejatele kui toores see värk siin idaeuroopas on? _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Millega ta sõitis?
Ja, miks ta guuglist laadijaid otsib, selleks ju eraldi äpid-saidid?
Tüütu on, et kõiki laadijad näha ja kasutada pead äppide vahel pendeldama + edaspidi läheb asi ainult kirjumaks.
Plugshares kõiki pole kirjas või on kirjas mida pole olemas jne.
Kuskile tundmatutele teedele minna on lotomäng, kas jääd teepeale või ei.
Tuttavate teedega kujuneb juba harjumus kus laadida ja vahemaad jäävad pähe.
Tarmol paistab mingi isiklik teema olema elektriautodega, minu isiklik arvamus Autolehe/Geeniuse kajastusest. Miks ta nendega sõidab, huvitav? Masohhist?
Et näidata lugejatele kui toores see värk siin idaeuroopas on?
Tehnikamaailmas pikem test elektriautodega, need millel piisavalt akut sõitsid ka -13C juures 257km.
VW ID.3
Volkari bossid on vist kõik varasemalt kasutumugavusega seotud olnud inimesed lahti lasknud, arvestades uue Golfi puutesüsteemide sarnast ikaldust
Muidu väljast isegi äge aga kohe kui on vaja käsi roolilt mujale tõsta, vajub kaardimaja kokku.
rmc kirjutas:
Millega ta sõitis?
Ja, miks ta guuglist laadijaid otsib, selleks ju eraldi äpid-saidid?
Keskmine autokasutaja ei hakka elusees mingist äpist taga ajama laadijaid. See näitabki kui toores kogu taristu tegelikult on masside mõistes. _________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks!
viimati muutis softis 04.11.2021 11:19:03, muudetud 1 kord
Id3 jube jah. Elektripedaali vajutamine nõudis jube pikalt harjutamist kuna kaasreisijal oli kohe pea kuklas ristmikul startides.
Ei pannud tähele aga kas Bolti omadel mingi laadimiskaart ka kaasas? _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Ja, miks ta guuglist laadijaid otsib, selleks ju eraldi äpid-saidid?
Keskmine autokasutaja ei hakka elusees mingist äpist taga ajama laadijaid. See näitabki kui toores kogu taristu tegelikult on masside mõistes.
Pole ju vahet millega sõitis. Konkreetselt näha, et müüakse mingeid suva numbreid kui 300km rangest pole 170km läbimisel midagi järgi. Või eeldavadki müüjad, et ostjad nii rohelsed peast, et on nõus talvel külmetama?
Tänane Autoleht. Tarmo Tähepõld "Lõpetage elektriautode ostutoetus":
Spoiler
tsitaat:
Või noh, kui see üldse millalgi uuesti päevakorda peaks tulema. See, et
mingi 400 autot saab jälle 5000 euro võrra soodsamalt kätte, ei päästa
kliimat ega populariseeri elektriautosid. Fännid ja rikkam rahvas ostavad
nagunii. Päriselt õhku saastava vana diisel-Passati omanik lähiajal omale
seda ilmselt osta ei jaksa.
Mitte, et ma oleks ludiit ja kliimamuutuste eitaja. Mitte sugugi!
Elektriautod, vähemalt hetkel, tundub olevat kõige reaalsem arengusuund.
Aga seda tuleb lahendada teisest otsast ning kogu see toetusraha ja siis veel
natuke tuleb panna laadimisvõrgustiku rajamisse.
Miks? Sest sellisel kujul on elektriauto ainult ja ainult linnasisesteks
sõitudeks või äärmisel juhul kahe suurlinna vahel liikumiseks. Kõik muu on
jätkuvalt seiklus ja nagu meie järjekordne katse kasutada elektriautot
normaaltingimustes näitas, tõenäoliselt häving.
Lubage kirjeldada. Auto aku oli 85% täis ning lubas sel hetkel
sõiduulatuseks 305 km. Välistemperatuur 10 plusskraadi. Vaja oli läbida
maksimaalselt 200 km, et jõuda tagasi vähemalt esimese kiirlaadijani. Tõsi,
suurem osa sellest oli maanteesõit, aga napilt peaks jõudma, sest varu on ju
üle 100 kilomeetri.
170 kilomeetrit hiljem istusin keset metsa sõbra talus, akus energiat 5% ning
laadisin seda 3 kW võimsusega. Kusjuures “maanteesõit” tähendas lõpuks
seda, et viimased 50 km oli auto ECO režiimis, sooja ei tootnud ja kiiruseks
oli 70 km/h. Millises maailmas see on mugav ja kasutajasõbralik?
Selleks, et lähima kiirlaadijani jõuda, oleks pidanud seal metsas istuma
päris mitu tundi. Lõin käega, laenasin sõbra auto ja sõitsin koju. Kas tundub
nagu raju ja kiuslik katse? Sõita Tallinnast Tamsallu ja tagasi lihtsalt selleks,
et elektriautosid vaenata?
Tallinnast ida suunas ja Piibe maanteel mina ühtegi kiirlaadijat ei tea.
Google näitas, et Tapal vana ELMO kapp vist on, aga see oleks tähendanud
vähemalt 15 km lisaks ning kui siis selgub, et see ei tööta, ei oleks ma oma
sõbra talunigi jõudnud. Lisaks peaks siis endal kaasas olema Type 2
laadimisjuhe ja mingit kiirlaadimist ju see kapp CCS süsteemiga autole ei paku.
Küll aga jäi teele suur Circle K tankla Käravetel (hiljem selgus, et ka seal on
aeglane ELMO, aga Google seda mulle ei pakkunud) ja Alexela Aegviidus,
kus mõlemas võiks olla kiirlaadijad, aga arusaadavalt pole erafirmal huvi
neid valimatult igale poole panna, sest see on jube kallis.
Ja siin ongi konks. Mina autoajakirjanikuna ei saa puhta südametunnistusega
soovitada elektriautot meie kliimas ühelegi inimesele, kes vähegi Tallinnast
kaugemale satub. Kui sõiduulatus kaob nagu kevadine lumi, siis iga sõit on seiklus,
arvutamine ja täis teadmatust. See järeldus ei baseeru ühel sõidul, vaid muster on korduv.
Kui turgu tingimata peab avaliku rahaga mõjutama, tuleks need summad
valada võrgustikku. Igasse suuremasse külla ja teeäärsesse tanklasse
vähemalt üks minimaalselt 50 kW laadija, aga parem juba 100 kW või rohkemgi.
Vabastage need ajutiselt võrgutasust, müüge ampreid poole hinnaga – tehke mida iganes,
et ma saaks öelda jah!, nüüd võite omale elektriauto osta ega pea teelejäämist
kartma või kuskil pärapõrgus 2 tundi aeglaselt laadima, et jõuda järgmise kiirlaadijani.
Veits kahtlane on see jutt. 80% akust sõitis maha, pardakompuutri järgi oleks see pidanud olema umbes 287km lubatud läbisõitu. 200km-st jäi sõita 30km (oli 170km sõitnud) ja akus 5%. Kuna ta oma kirjelduse järgi mööda Piibe maanteed tuli, oleks ju vabalt Jõelähtmele jõudnud vähe kiiremini (11kW) laadima. Või teisi teid pidi Jürisse (50kW) või Arukülla (11kW). Probleemiks tõi ta välja, et siis on vaja Type 2 kaabel endal kaasa võtta, mis on iga elektriautoga niikuinii kaasas, kuid ei olnud probleemi istuda 3kW otsas sõbra talus (ja ka niimoodi oleks läinud 1,5h, mitte mitmeid tunde. Ebamugav ja ajakulukas, aga mitte nii traagiline).
Juhul kui ta sõitis ID.3-ga, siis vajutas ikka üsna rajult. Pardakompuutri 305 oli tõenäoliselt võetud lubatud keskmise 166Wh/km, tema keskmine kulu tuleb arvutuste järgi 280Wh/km. Ma pole oma linnamaasturiga ka sellist numbrit saanud 25C sees hoides (väljas +10C), külavaheteedel pidevalt kiirendades-pidurdades sõites vastutuulega. Teine variant on, et oli pikk peatus vahepeal ja seal oli pidevalt soojendus sees, siis tõmbaks küll aku piisavalt tühjaks. Aga see on juba tihendi viga.
Matemaatiliselt ei lähe see artikkel väga kokku keskmise inimese sõidustiili ja eeldatava kuluga, tundub, et omajagu on pastakast lisatud klikkide ja garaaži-ainide jaoks.
Selles osas olen nõus, et äppide vahel jooksmine on inimestele tüütu ja ei sobi kindlasti igaühele. Hea oleks, kui näiteks plugshare / abetterrouteplanner ühendaks oma võimalused google mapsi või waze'ga, oleks 99% nendest muredest lahendatud.
Laadimisjaamade osas on ida-Eesti muidugi kõige nukramas seisus, selles suhtes jällegi strateegiliselt valitud sõit. Neid võiks kõvasti rohkem olla, kuid praeguste elektriautode hulga juures jäävad tasuvusajad liiga pika aja peale. Eks see ole see nokk kinni-saba lahti teema, enne ei osteta rohkem elektriautosid kui ei ole rohkem laadimisjaamu ning enne ei tehta laadimisjaamu suurel hulgal juurde kui ei osteta rohkem elektriautosid. Mingisugune riiklik toetus / soodustus oleks siin igati asjakohane ja edasiviiv, tõenäoliselt suuremas plaanis ka oluliselt efektiivsem autoostu toetusest.
Oota misasja see on nagu normaalne, et kui plaanin linnast välja sõitu 85% akuga, siis peab plaanima kohe ka esimeses kohas laadimist? Või mille kuradi pärast sa jõelähtme ja aruküla välja tõid? Proovi paremini
See on umbes sama ebamugav kui autol oleks 5l kütusepaak, mis siis et tanklaid igal nurgal ja tankimine võtab alla minuti.
Oota misasja see on nagu normaalne, et kui plaanin linnast välja sõitu 85% akuga, siis peab plaanima kohe ka esimeses kohas laadimist? Või mille kuradi pärast sa jõelähtme ja aruküla välja tõid? Proovi paremini
tsitaat:
Sõita Tallinnast Tamsallu ja tagasi lihtsalt selleks,
et elektriautosid vaenata?
Artiklist
Kui plaanid linnast välja ja tagasi sõitu, siis võiks oma sõidustiili natuke hinnata. Kui pidevalt 20+ üle piirkiiruse ja pedaalid ainult on-off asendis sõita, siis võib tõesti kulu olla piisav, et on vaja kusagil laadida. 85% sõitma hakates võiks nagu poole tee peal juba näha, kui on kulunud oodatust rohkem elektrit, et kusagil mugavamas ja kiiremas kohas lühiajaline laadimine planeerida. Või fossiilimehed sõidavad siin kleepekas näidiku peal ja enne ei vaata midagi kuni konsoolis tuli põlema läheb?
Või fossiilimehed sõidavad siin kleepekas näidiku peal ja enne ei vaata midagi kuni konsoolis tuli põlema läheb?
Jah Tuli hakkab põlema, lähen tankima. Mida veel vaatama peaks?
Kuidas sa niimoodi 1000km järjest sõita saad? Niimoodi on vaja ju paus teha ja kogu sõit on kohe rikutud.
Kuna elektriautod on jätkuvalt hetkel 0,2% kõigist Eesti autodest, ei ole laadijaid tahes-tahtmata nii palju, kui tanklaid. Sama lugu, nagu hobustelt autodele üleminekul oli, sama lugu, nagu hetkel on gaasiautodega. Kui elad kusagil metsade vahel, kus lähim naaber on 30km, ei ole just kuigi mõistlik gaasiautot osta. Sisuliselt sõidadki elektriga 5L kütusepaagiga, kulu on lihtsalt 1-2L/100km.
tsitaat:
Ma vist ainult üksi EVga sõitnud. Kuidas see rangele mõjub kui rohkem inimesi autos on ja kraami ka peal? Katusebox ka näiteks.
Palju lisakaalu oluliselt ei muuda, kui ei ole väga mägine tee, abetterrouteplanneris saad sõidu alt sellega mängida nt. Eestis enamasti on erinevus marginaalne.
Katuseboxiga võid sõiduulatuse praktiliselt pooleks teha, aerodünaamiliselt kohutav asi. Pigem võiks pagasiboksi kasutada, kui on konks.
Ja, miks ta guuglist laadijaid otsib, selleks ju eraldi äpid-saidid?
Keskmine autokasutaja ei hakka elusees mingist äpist taga ajama laadijaid. See näitabki kui toores kogu taristu tegelikult on masside mõistes.
Toores on muidugi, ent, loogiline on, et auto suudab oma ekraanilt kuvada sulle kõiki laadijaid. Toores staadium ka asjadel.
Lihtsalt kui autoajakirjanik peaks nagu asjadest teadlikum olema, siis eeldaks, et ta end sellisesse hätta ei jäta.
Janis kirjutas:
Pole ju vahet millega sõitis. Konkreetselt näha, et müüakse mingeid suva numbreid kui 300km rangest pole 170km läbimisel midagi järgi. Või eeldavadki müüjad, et ostjad nii rohelsed peast, et on nõus talvel külmetama?
On ikka vahet, huvitab konkreetsemalt. Agajah - range osas on absurdne küll, ICE-degi puhul absurdne eriti optimistlikke laborinumbreid näidata, kuigi seal asi nii drastiline pole.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.