Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 182, 183, 184  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 15.08.2021 08:37:38 vasta tsitaadiga

Milleks teiepoolt selline minuvastu hakkamine on HVs on sellised asjad keelatud. Ja üldse ei tasu hakata minule pähe sittuma. See .et kuskil rääkisin 60senti kw siis too ma tegin nalja Ja milleks eelline jutt üldse siin teemaks. Ja põlema võite ise oma targa katsestusetega panna mitte mina milleks jälle minu vastu lollitamine.
Elektriratta mootorid pole minu teema see et minu rattaga akust läheb kontrollerisse 15amprit ja veel kulub 800w siis see on paraku tõsi. Ma ei hakka selle teemaga vaidlema hakkate veel rohkem pähe sittuma.Kui ei usu tule vaata järgi mis akust kontrollerisse läheb.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
virks
HV Guru

liitunud: 19.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.08.2021 09:14:27 vasta tsitaadiga

Margus, avalda meile ka kuidas sul õnnestus energia jäävuse seadusest mööda minna. Siiani pole seda keegi suutnud. Tahaks ka igiliikuri valmistada.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 15.08.2021 16:05:13 vasta tsitaadiga

Ma päris hästi ei saa praegu aru, et milles Sul probleem on?
Kas Sa ei usu, et Ohmi seadus kehtib? Või on Ohmi seaduse tunnistamine HV reeglitega vastuolus? See valem peaks ju olema elektriala inimese üks põhiasju.

Kui minul esineks sellised andmed nagu Sinu esitatud, hakkaks ma pigem otsima viga enda süsteemis, sest need andmed on lihtsalt ebaloogilised kuniks Ohmi seadus veel kehtib.

Margus kirjutas:
Milleks teiepoolt selline minuvastu hakkamine on HVs on sellised asjad keelatud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 15.08.2021 16:22:12 vasta tsitaadiga

Pakun, et siin on lihtsalt üksteisest möödarääkimine ehk üks räägib aiast ja teine aiaaugust + eks HV foorumis ole palju trollimist ka või tullakse siia end välja elama (teisi solvama ja maha tegema)
Sellega tuleb lihtsalt harjuda ja asja mitte võtta tõsiselt.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 15.08.2021 19:50:12 vasta tsitaadiga

Üks asi ütlen minul pole kellegi vastu midagi. Mitte siin foorumis. Samas ma ei usu ise ka kõike mida näen. Sellest aitaks vast kah ,aga soovitan asja vaatama tulla. Mida siis see kontroller võtab. Ütleme ,et see vool jaguneb kolme faasi peale ära. 3x250w teeb 750w siis on siin ilmselgelt reaalsus ,et vastu tuult viskab 800 kanti.
Samuti pole ma elektroonik siis ma ei tea üldse mmis seal kontrolleris toimub selle vooluga. Samuti ma ei tea milline norm on üldse selle displayga see annab kontrollerise kah piiranguga signaali muidu põletaks üldse selle kontrolleri maha kuna kiiruse aste medium on 25kmh ja high 35-37.
Samas wattide poolepealt on nagu korras kui liikuda 25kmh, Amprid kah paigas kuid künkast ülesse või vastu tuult siis on kõik numbrid piirajas. Medium aste annab 25kmh ja on 250w kanti siis too nagu ei valeta ka.

Kui 1 faasi ots kannatab 250w ära kui see on nii, siis siin ka pole midagi müstilist see number kus aku tõmmatakse siva lohku. Mingi 40km saab ilma väntamiseta maha kui lasta üle 25. Alla 4p akuga max kiirusel just kaugele ei jõua isegi 6p on vähe minu kola jaoks.
Kui 250w mootor jaotab faasidepeale see ära selle max mootori võimsuse siis on tegelikult kõik nagu spec ette näeb kui on iga faas 250w siis ma ei näe siin mingit probleemi kui tuleb see 750+ ära max kiirusel. Ütleme et kuskile sinnakanti too bms võib nende numbritega natuke valetada. Samas sinna oleks vaja 17 amrit +- natuke. Samas kui too oleks kuskil 700 ringis siis nagu midagi pole suurt valesti ka. Kui võtab akust 15,8A siis vahe on mõni amper ainult.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 15.08.2021 22:21:32 vasta tsitaadiga

No pane siis mingi eraldiseisev enamvähem usaldusväärne ampermeeter/voltmeeter sinna kontrolleri ja aku vahele ja mõõda oma voolud/pinged ära mis seal reaalselt akust tarbitakse, siis ei pea siin mingeid igasuguse loogikaga vastuolus olevaid suva numbreid pilduma ja end lolliks tegema. icon_biggrin.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NewUser2
HV vaatleja

liitunud: 14.08.2021




sõnum 15.08.2021 22:44:07 vasta tsitaadiga

Kas keegi oskaks soovitada mõnda lollikindlat kit-i esirattale mis oleks ka vihmakindel
ja lihtne parandada kui midagi juhtub.Võimsust võiks olla ka piisavalt et näiteks Riia
mäest ilma väntamatta üles saaks,500W jääb vist lahjaks.

Magic pie 5 hakkas kohe alguses silma aga jah seda ikka poe ukse taha jätta ei saa
seega peab midagi odavamat otsima.

Kas mõnel komplektil on kaasas ka see sinewave kontroller või peaks selle eraldi ostma?

Regen-i kohta ka küsimus et kas igal pidurdamisel laadimine akut ei kahjusta kui üks laadimine on 1 tsükkel,
linnas on päris palju pidurdamist? Mis jubin see regen üldse on,kas selle peab ka eraldi juurde ostma?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.08.2021 22:55:18 vasta tsitaadiga

NewUser2, 1 laadimine ei ole üks tsükkel.

Regen ise on suht mõttetu ratta puhul.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 15.08.2021 23:38:04 vasta tsitaadiga

Miks mõttetu? Midagi sealt ikka tagasi tuleb ja linnas on pidurdamist üsna palju.
Tõuksi puhul näiteks ma mehhaanilist pidurit väga harva kasutan.
Selle asemel, et soojuseks seda mootorpidurit muuta on ju targem akusse tagasi toppida.
The_Boss kirjutas:

Regen ise on suht mõttetu ratta puhul.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 15.08.2021 23:45:39 vasta tsitaadiga

Kahtlen, kas vahelduvpinge 3F mootorisse neid faase ikka korraga peale lastakse.
Mõõda aku ja kontrolleri vahelt alalisvoolu, on kõige adekvaatsem tulemus.

Margus kirjutas:

Kui 250w mootor jaotab faasidepeale see ära selle max mootori võimsuse siis on tegelikult kõik nagu spec ette näeb kui on iga faas 250w siis ma ei näe siin mingit probleemi kui tuleb see 750+ ära max kiirusel. Ütleme et kuskile sinnakanti too bms võib nende numbritega natuke valetada. Samas sinna oleks vaja 17 amrit +- natuke. Samas kui too oleks kuskil 700 ringis siis nagu midagi pole suurt valesti ka. Kui võtab akust 15,8A siis vahe on mõni amper ainult.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 16.08.2021 07:19:54 vasta tsitaadiga

mella kirjutas:
Kahtlen, kas vahelduvpinge 3F mootorisse neid faase ikka korraga peale lastakse.
Mõõda aku ja kontrolleri vahelt alalisvoolu, on kõige adekvaatsem tulemus.

Margus kirjutas:

Kui 250w mootor jaotab faasidepeale see ära selle max mootori võimsuse siis on tegelikult kõik nagu spec ette näeb kui on iga faas 250w siis ma ei näe siin mingit probleemi kui tuleb see 750+ ära max kiirusel. Ütleme et kuskile sinnakanti too bms võib nende numbritega natuke valetada. Samas sinna oleks vaja 17 amrit +- natuke. Samas kui too oleks kuskil 700 ringis siis nagu midagi pole suurt valesti ka. Kui võtab akust 15,8A siis vahe on mõni amper ainult.


Probleemiks on ,et pole millegagi seda mõõta oleks juba ammu teinud. Aga too on jah viimane selleteemaline ma olen enamvähem aru juba saanud mis sellega on. Voolu akust võetakse ja mitte vähe. Samas ma eriti ei viitsi loksuda 25ga see tundub paigal seismine kui täesti akust ei tule enam niipalju olen ka 25 peale lasknud need viimased kilomeetrid. Ja see teema on selleks korraks ammenudunud. Enamvähem oletus on käes.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 16.08.2021 12:26:57 vasta tsitaadiga

Vahelduvvoolu mootoris ei ole kindlasti kohe kõik faasid korraga koormatud, muidu ei liiguks mootor kuhugi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 16.08.2021 12:46:33 vasta tsitaadiga

Minul pole aimugi mis sine wave kontrolleris toimub selle vooluga. Mina lähtusin nendest numbritest mis telefonist sõidu aeg näha oli. fakt on selles ,et tund aega sõita 30kilti maha on pool akut järgi 25ga võid loksuda oma 4 tundi kui ilmselt ka rohkemgi. Selle 4-5 tunniga tahaks siva kola nurka visata peale sõitu, viimased kilomeetrid on nagu õnnistus.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.08.2021 13:17:05 vasta tsitaadiga

mella, midagi ikka tuleb tagasi, jah, aga see väike protsent ei kaalu üles miinuseid, mis selle võimaldamiseks vaja on.

Margus, minu probleem polnud selles, et väitsid, et 800W+ juures 15A tarbib vaid selles, et ka 250W juures ta seda teeb.

Ütleme, et oligi mingi mõõteviga ning aku pinge on max 42V.

15A * 42V = 630W
Nüüd, et saada sellesama 15A juures 250W..
15A * x V = 250W -> 250W/15A = 16.66V

Ehk siit võib järeldada, et seda mõõtmist tegid ~3x väiksema pingega akuga. Tõenäoliselt see 15A polegi sul kuskil mõõdetud vaid see on kontrolleri peal kirjas ja arvadki, et ta kogu aeg tarbib 15A. Ainuke asi, mida kuskil mõõdad, on võimsus.

Kas pakun õigesti, et numbrid, mis telefonist sõidu aeg näed, on võimsus ehk watid? Ja voolu ehk amprid võtsid lihtsalt kas kontrolleri või BMS-i speccide järgi ja reaalselt ei mõõtnud?

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001




sõnum 16.08.2021 14:01:12 vasta tsitaadiga

BMS Näitab ka ampreid ja watte palju kontrollerisse läheb. Siis üle nad pole läinud ja on täpselt niipalju kui kontrolleri peal näidatud. Samuti näitab laadimise ampreid ja watte. Siis väga mööda need numbrid pole sellel võib peaaegu uskuda mis näitab.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.08.2021 14:19:40 vasta tsitaadiga

Järelikult saad teha pildi, kus on näha korraga samal ajal 15A ja 250W. Palun mine proovi. Kui ei suuda, siis saad äkki pihta, mis praegusel juhul valesti on.

Jätkuvalt kordan, et küsimus polegi selles, kas läheb üle 15A või mitte. Ma ütlen, et ei saa olla korraga 15A ja 250W ning teisel hetkel korraga 15A ja 800W.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mihkus
HV kasutaja

liitunud: 11.11.2014




sõnum 16.08.2021 15:08:00 vasta tsitaadiga

Tavaline 3f kolmnurk ühenduses ja seal ei saa 3 mähist korraga järel olla, see 250W võetakse pigem "normaaltingimustes" maksimaalne on kontrollerile märgitud vool, üle selle vool ei lähe ja mootor kannatab ka selle alati kasvõi konstanse vooluna välja. (Kui ta on sama võimas kui kontroller)

Kontroller on pea alati nö "bottleneck", sama pinge juures võib 250W mootor 45A ilma ühegi probleemita vastu võtta aga see ajab mootoi staatori küllastusse ja väga suur enamus energiast läheb soojuseks mistõttu on võimsa kontrolleri olemasolu väikse mootoriga mõttetu, kiirust juurde saab ainult kõrgema pingega. Kui pole just rummu mootor...
Aga 250W mootor sama pingega.. Nt aku pinge 41V vool 45A võrdub võimsusega 1,845kW icon_biggrin.gif aga see on äärmiselt ebaefektiivne, sest võtab nii palju voolu ainult madalatel pööretel.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 16.08.2021 17:42:57 vasta tsitaadiga

Mul on olemas mingi šunt, millele käib voltmeeter külge ja vastavalt arvutatakse pingelangu järgi tarbitavad amprid.
Iseasi, et selle vahele panek on üsna jamamine korralikult tehtud juhtmestiku korral. Ja kuna see on 400A MAX, siis võib üsna ebatäpne seal 15A juures olla.

Lihtsam on kasutada alalisvoolu ampertange, aga see on nii spetsiifiline riistapuu, et igaühel naljalt kohvris ei vedele.

Või siis mõõta tavalise testriga, mille on 20A mõõteskaala. Aga kui arvestada, kui peenikesed on testri juhtmed, ma selliste voolude mõõtmist ei harrastaks.

Margus kirjutas:

Probleemiks on ,et pole millegagi seda mõõta oleks juba ammu teinud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 16.08.2021 18:14:08 vasta tsitaadiga

Riia mäe jaoks oleks ikka 1.5kW vaja, et mingi 30-35km/h sealt üles saada.

Magic pie on kirves, sisemine kontroller paras jamps seal kuid mootori mehaanika osa on hea, kasutan ka ise. MP staatori diameeter (poolide arv) on suurem kui enamikel mootoritel mida pakutakse ja väänet on sel korralikult. Kuid eks voolu õgib ka.

Regen pole mingi lisavidin füüsilises mõttes, vaid kontrolleri funktsionaalsus. Hea on see sellepärast, et ei kuluta piduriklotse. Kuid regen ei pidurda ka ratast seiskumiseni, kuskil jalakäija kiirusel kaob pidur ära, seda 20'' rattaga. See tuleb asjaolust, et pinge tõstmise efektiivsusel kontrolleris on piirid.

Minu ~10a praktika ütleb, et akule see mingit olulist negatiivset mõju ei avalda. Regenist on muidugi mõtet rääkida ainult otseveomootori puhul. Hammasratastega nikerdistel hakkab tirr sees ringi käima.



NewUser2 kirjutas:
Kas keegi oskaks soovitada mõnda lollikindlat kit-i esirattale mis oleks ka vihmakindel
ja lihtne parandada kui midagi juhtub.Võimsust võiks olla ka piisavalt et näiteks Riia
mäest ilma väntamatta üles saaks,500W jääb vist lahjaks.

Magic pie 5 hakkas kohe alguses silma aga jah seda ikka poe ukse taha jätta ei saa
seega peab midagi odavamat otsima.

Kas mõnel komplektil on kaasas ka see sinewave kontroller või peaks selle eraldi ostma?

Regen-i kohta ka küsimus et kas igal pidurdamisel laadimine akut ei kahjusta kui üks laadimine on 1 tsükkel,
linnas on päris palju pidurdamist? Mis jubin see regen üldse on,kas selle peab ka eraldi juurde ostma?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.08.2021 18:54:51 vasta tsitaadiga

IndrekM80, ei ole selleks 1.5kW vaja isegi 40kmph jaoks, vähemalt minu kaalu juures. Narva mäest üles minnes jääb ka pigem sinna 1kW kanti. Aga kontrollin homme üle kui ilma on selleks. Mõlemad mäed igapäevases kasutuses, lihtsalt väga pingsalt ei jälgi neid numbreid.

Füüsilises mõttes regen tähendab siduri puudumist ja mootor on otseveoga.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 16.08.2021 19:32:50 vasta tsitaadiga

Mul on ratas ~1.5kW peale seadistatud ning tundub, et jääb veidi väheks. Aga muidugi, ratas koos minu ja akudega - ~125kg ja ma EI vänta.




The_Boss kirjutas:
IndrekM80, ei ole selleks 1.5kW vaja isegi 40kmph jaoks, vähemalt minu kaalu juures. Narva mäest üles minnes jääb ka pigem sinna 1kW kanti. Aga kontrollin homme üle kui ilma on selleks. Mõlemad mäed igapäevases kasutuses, lihtsalt väga pingsalt ei jälgi neid numbreid.

Füüsilises mõttes regen tähendab siduri puudumist ja mootor on otseveoga.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 17.08.2021 08:50:58 vasta tsitaadiga

Vahelduvvoolu mootoril läbib effektiiväärtusega vool kogu aeg kõiki mähiseid ja hetkväärtus on siinus.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Zuumbox
HV kasutaja

liitunud: 26.08.2016




sõnum 17.08.2021 18:51:48 vasta tsitaadiga

kalvis, justament õige thumbs_up.gif
Tuleks veel ainult lisada, et erinevaid mähiseid läbivad voolud on omavahel faasis nihutatud ja ongi (peaaegu) kogu tõde käes.

Keegi ei viitsi siin vahelduvvoolu mootori ehitust ja tööpõhimõtet endale selgeks teha; kõik lahmivad niisama.
Kogu info on interneeduses olemas (Vikipeedia jne), lugege, inimesed icon_exclaim.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mella
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2005




sõnum 17.08.2021 20:32:15 vasta tsitaadiga

Mis see siia puutub üldse?
Küsimus oli, miks 42V juures 15A piiranguga 800W kasutatakse.

Eeldades, et andmed annab BMS, saab see mõõta ainult akust tarbitavat alalisvoolu, ei puutu see, mida teeb kontroller ja mis tüüpi on mootor, üldse asjasse.

Zuumbox kirjutas:

Keegi ei viitsi siin vahelduvvoolu mootori ehitust ja tööpõhimõtet endale selgeks teha; kõik lahmivad niisama.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
The_Boss
HV Guru
The_Boss

liitunud: 13.01.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 17.08.2021 20:53:37 vasta tsitaadiga

mella, tegelikult küsimus polnud just selles. Mõni amper või watt siia-sinna kuna kasutatud pole reaalseid mõõtevahendeid. Ja see n.ö mõõtmine toimub BMSs endas ehk faasid ei oma mingit tähtsust.

Küsimus oli selles, kuidas ta 250W juures 15A saab sellesma akuga.

_________________
Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 145, 146, 147 ... 182, 183, 184  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.