Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Camper Van (matkaauto) märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
TeaMeTzu
HV veteran

liitunud: 10.10.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.06.2021 21:13 DIY Camper Van (matkaauto) vasta tsitaadiga

Nagu mul ikka sellised mõtted käivad, tekkis ka see kinnisidee täiesti üle öö.
Järgmised mõned kuud vaatasin igal vabal hetkel erinevaid camper van build'e (kokku kindlasti ikka paarsada erinevat).
Nüüd saan siin jagada ka oma projekti saagat ja targematelt nõu küsida (juba suured tänud hentz jt abi eest).

Seest plaanin visuaalselt laiaslaastus sarnast joont jälgida, nagu siin (suured pildid):
Paigutus jms tuleb teine, aga toonid heledad, puidust töötasapind, valgustuseks LED ribad, kokku käiv voodi.
Spoiler Spoiler Spoiler


Hetkel selline lihtsustatud plaan:


    - Kogu elektroonika tuleb 12V. Eeldatavasti 100-140W päikesepaneel. Alustuseks üks 100Ah päikesepaneeli aku, aga tulevikus tahaks 1-2 veel lisada. Kiirem laadimine toimub generaatoriga läbi isolaator-relee. Ma ei kujuta ette, kui palju see 140W Eesti talvel reaalselt suudaks ära toita?

    - Telefoni, läpaka jms laadimine toimub läbi 36W sigaretisüütaja adapteri.

    - Tellitud on MaxxAir'i ventilaator, mis suudab õhku liigutada mõlemas suunas.

    - Planeeritud on täismõõdus köögivalamu ja -segisti ning integreeritud kahe põletiga gaasipliit. Kas kodukasutuseks mõeldud gaasipliidi sädeme funktsiooni vist 12V peal tööle ei saa?

    - WC ehitan ise komposteeriva - kindlasti midagi silmale ilusamat vaadata kui tavalised DIY komposteerivad vetsud on ning Nature's Head jms toodangud näevad minu silmis ka koledad välja.


Kuna olen 193cm pikk, siis kaubikute valik väga suur ei olnud. Käisin ühte kõrget Iveco Daility vaatamas, aga see ikka madal seest.
Lõpuks valituks osutus 2007. aasta L4H3 Fiat Ducato. Mulle Ducato/Jumper/Boxer välimus väga meeldib, seest hea kõrge (põrand pole tõstetud tehasest nagu paljudel teistel) ning YT’s palju videoid Pro Masteri kohta, mis on sarnane.


Rooste:

Praeguseks on asi sealmaal, et seest võtsin kogu vineeri põrandalt ja seintelt maha. Seest sain olukorra rooste vabaks (enamustes kohtades oli lihtsalt värv maha hõõrutud ja pindmine rooste). Kõik kohad tegin kõigepealt relaka traatharjaga üle, pärast Brunox roostemuundur krundiga üle ja peale värv/kivikaitse/hermeetik (olenevalt kohast).

Järgmine murekoht oli väljas paneelide ühenduskohad, kus mõnes kohas värv mullitas. Juhipoolse tagumise ratta juurest hakkasin relakaga traatharjaga minema ja nüüdseks olen selle tegevusega kaarega põhja alt juhi ukse juures väljas....









Karp on täiesti auguline. Tänu kivikaitsele polnud ostes midagi näha ka muidugi. Nüüd siis on plaanis minna homme keevitust ostma. Tahaks põhimõtteliselt kõik selle ehituse juures ise teha ja seetõttu ka proovin ise keevitada ja soojustada spray soojustusega (PENOSIL EasySpray).

Mida rohkem ma selle Väniga (pere keskis kutsume teda nii icon_lol.gif ) olen tegelenud, siis seda rohkem saan aru, et kaubikud pole toodetud kestma (eriti arvestades, et kaubiku eest ei hoolitse ka keegi). Vesi ja muda voolab igast kohast sisse ja koguneb karpi. Kui alt äravoolu korgid eemaldasin, jooksis mõlemast karbist mitu liitrit mudast/roostest vett välja.

Tellisin varuosamarketist 100tk uut küljeplastikute tüüblit, mis lähevad koos hermeetikuga tagasi, et saaks veekindel. Lisaks mõtlen, kas inseneerida (3D printida) mingi sisemine korpus ka külgmistele gabariitidele, mis on ise veekindel ja mille külge tuled kinnituvad.

Kui kerega saan ühele poole, siis järgmine samm juhtmete vedamine, karkass ja siis soojustama.
Vist teen põhja ühe augu "grey water" paagi äravoolu jaoks. Muidu tahaks kere augustamist vältida (v.a. ventilatsioon ja aknad). See vaja ka enne soojustamist ära teha.
Alguses oli plaanis hakata Väni järk-järgult ehitama nii nagu võimalust on, aga nüüd olen aru saanud, et põhimõtteliselt peab kõik juba algusest lõpuni välja mõtlema ja ära ostma icon_biggrin.gif.


Hakkan seda teemat pidevalt uuendama. Igasugused mõtted, julgustavad kommentaarid, toodete jms soovitused on vägagi teretulnud thumbs_up.gif


Ostuabi nurgake ka:
Keevituse poole pealt on jäänud sõelale need kaks masinat:
Feca Miga 215
Telwin bimax 4.165 turbo
Deca minu jaoks tundmatu firma, aga selle saaksin arvatavasti parema hinnaga.
Loodan, et pärast mõningat harjutamist kannatab 0.8mm fluxiga keevitada.

Mis puitu soovitate kasutada karkassi tegemiseks?
Kas sõrmjätkatud prussid sobivad karkassi jaoks? Kas puidu immutamiseks peaksin mingi kindla tootja toodangut eelistama?

Kus kohast Tallinna kandis kere lappimiseks plekki võiks osta?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
datas0ft
HV vaatleja
datas0ft

liitunud: 25.06.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.06.2021 21:53 vasta tsitaadiga

Ausõna on tore teada ja vaadata, et meistrimehed, kes teha tahavad pole kadunud (kõik ainult ju nutifännid jne).

Mis aga oli minu postituse mõte, on see, et jah pidevas muutumises nn sisekliimaga on sõrmjätk prussid head. Need ei vea kõveraks. Ainuke asi, et enne kui neid soetad, tutvu pakutava toote liimi kvaliteediga. Reeglina neid nn niiskuskindla liimiga ei tehta aga peaks kasutusel olema kahte tüüpi liimi. Selle liimiga, mida kasutatakse töötasapindadele on hea valik. See liim pole küll niikuskindel standardi järgi aga enne läheb puidu klots katki kui liimiühendus. Hetkel kahjuks peast neid liimide marke ei mäleta.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
cubedude
Kreisi kasutaja
cubedude

liitunud: 20.12.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.06.2021 22:30 vasta tsitaadiga

Räägi soojutuse plaanidest rohkem? Ainult spray? Palju see maksma läheb/linki on?
Uurin kuna ise ma tegin esimese vänni ff-pir 30 saunaplaatidega/vahtplast soojusisolatsioonpaneelidega + makroflex, jubedalt läks makroflexi et igale poole seda ikka saaks ja pidi poole pealt poodi hüppama et juurde võtta. Nüüd järgmine vänn on plaanis teha PUR vahuga, arvatavasti kas vaadata palju teha lasta maksab või kas saab mingi DIY kiti tellida kus on pur vahu püstol ja muud asjad olemas, olen kuulnud et DIY versioonid võivad minna mingi 700-1000€ kanti et kaubik ära teha aga pole veel konkreetseid arvutusi ise teinud. Korralik soojustus + aurutõke on ikka päris tähtis minu meelest.

Samuti kui võimalik siis kaubikus on üpris tähtis ka õhuvool, ma ise panin esimeses vännus ühe suure venti taha uste juurde voodi kohale ja õhutuse avad ustesse, küll aga jube palav oli kaubikus koguaeg ja vahepeal novot ei kannatanud seal sees olla. Järgmisega ma mõtlen et panna 2 katuseventi kui mul mahub: üks puhub sisse ja teine tõmbab välja, või vähemalt arvestan sellega et kui teist venti ei mahu katusele (kuna tulevad päikesepaneelid), siis on vaja ehk esiaknad lahti jätta veits et tuleks korralikult õhku peale ja siis tuleb esiakendele panna mingid katted mis lasevad õhku läbi aga mitte kellegi sõrmi/sääski või tekitada vent kusagile veel.

Ning elektrisüsteemist rääkides võimalusel võta LiFePO4 akud, AGM ei ole üldse väärt enam tänapäeval ja kokkuvõtteks võib korralik LiFePO4 aku olla kuni 6x odavam, + ei pea muretsema akude taseme pärast kuna tava akusid ei tohiks alla 50% laadida, hea video kuidas ise veits odavamalt pakk kokku panna:

Link

Ise kasutasin ka ainult 12v + mul oli väike 300W-ne inverter sahtlis mida sai vajadusel kasutada niiet suht lebolt saab nii hakkama küll.

Samuti mul oli jäik 300W päikesepaneel katusel aga ma harva sain üle 200W sealt kätte niiet arvesta umbes sellega ka, isegi kui päike on täpselt pea kohal. Ma ise vaatan järgmise kaubiku jaoks vist bifacial paneelide poole sest tegelt paneelid on üldiselt odavad kuna läheb vaja ainult 1-2 ja kaubiku katuse ruum on preemium pind.

Aga jõudu, lahe projekt, hoia meid ka kursis beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.06.2021 07:21 vasta tsitaadiga

Kui keretööd tehtud, tuleb kohe mingi korrosioonitõrje (in coat) sisse lasta. Äravoolu augud karpides ja ustes peavad olema puhtad. Iga aastane uuendamine sellele võiks aset leida sellise soojaga nagu praegu - voolab paremini vahele.kui seisma jätad oma vanni, pargi kõvale pinnale. Kui sellist kohta pole, tuleb plaatida või valada.
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
Mulle helistades pead teadma, et kõned salvestatakse.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV veteran

liitunud: 30.11.2005




sõnum 07.06.2021 08:50 vasta tsitaadiga

https://shop.klokkerholm.com/xProductCatalogue/productCatalogue.aspx?Group=270766
Sealt saab plekke valida. Valid koodid välja ja lähed nendega oma lemmik varuosamüüja juurde.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
H_K
Kremli troll
H_K

liitunud: 09.01.2002




sõnum 07.06.2021 09:01 vasta tsitaadiga

Kunagi üheksakümnendatel kui neid ussitanud risusid veel Soomest toodi, sai kaubiku plekke paigatud tsinkpleki ja needitangidega - lihtne-odav, ei vaja keevitusoskusi. Lisaks kaubikud ehitatud raami peale, kui raam ise tugev, pole vahet, mis tehnikaga küljes rippuvad kerepaneelid ilusaks aetud. Isegi kandevkerega sõidukeid sai needitud, sest mitte iga plekinurk auto küljes ei ole kandevosa.
_________________
M: Zotac Mini GTX 1060 6Gb (Samsung) 290€
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 07.06.2021 09:27 vasta tsitaadiga

Sai ka väike bussi kohendatud "reisimiseks". Kuna reisimine toimub suvel aga muul ajal kasutatakse bussi nii nagu on ning ülevaatuselt läbi läheks, ei saa mingeid statsionaatseid ümberehitusi lubada.
Esiteks - bussiks peab olema miski, millelt saab istmeid eemaldada kerge vaevaga.
Tagumine istmerida välja ja selle asemele kokkupandav voodi. Paraku võtab selline asi muu vaba ruumi ära nii, et köögi ja muu värk on klassikaliselt kokkupandavad lauad, varjualune ja pliidid.
Elektriga on vastu näppe saadud - autosse sai ööseks külmkapp sisse unustatud ja hommikuks oli aku tühi. Seepärast sai teine aku juurde lisatud ja üle kontaktori auto tuledest sisse lülitatud. Nüüd võib külmkapp aku tühjaks tõmmata - oht on kõrvaldatud. Kõik kardinad ja tuled on kas 12 V aku pealt või siis üle inverteri.
Selle lihtsa lahenduse pluss on, et ülevaatuse ajaks on kõik eemaldatav ja tagasipanekuks kulub vaid mõni tund. Paraku parema lahenduse jaoks on juba vaja suuremat bussi.

Kui kere roostetab siis mõned aastad saab tõrjega roostet eemale hoida aga iga aasta läheb hullemaks. Pildil näidatud tasemel ei tasu enam sellesse bussi rohkem investeerida, sest ühel päeval ülevaatus enam läbi ei lase. Sul võib auto kui tahes hästi sõita - kuid suuremahulised keretööd panevad jala kõndima.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hentz
HV Guru
hentz

liitunud: 12.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.06.2021 11:50 vasta tsitaadiga

- Planeeritud on täismõõdus köögivalamu ja -segisti ning integreeritud kahe põletiga gaasipliit. Kas kodukasutuseks mõeldud gaasipliidi sädeme funktsiooni vist 12V peal tööle ei saa?

Jagelesin ka sellega aga lõpuks kasutasin ikkagi ise välkariga tuld andes.

- Mulle Ducato/Jumper/Boxer välimus väga meeldib, seest hea kõrge (põrand pole tõstetud tehasest nagu paljudel teistel)

Nendel on veel see pluss ka, et seinad on võrdlemisi sirged ja püstloodis. Sprinter/Crafter ja Iveco lähevad ülevalt kitsamaks ja üldse keskelt ka kitsamad.

Rooste kohapealt, kõik tüüblid pane tagasi ja pane kinni sikaflexi laadse tootega. Tööriistamarketist saad nt.

- Mis puitu soovitate kasutada karkassi tegemiseks?

Pane 25*45 tavaline kerge pruss, lakke pane vineeriribad ühenduskohtadele, siis kõige mugavam paigaldada igast värki.
Kui seina paned puidu, siis kõige ilusam ja parem ja kergem lahendus on sisevoodrilaud Puumarketist mis juba vahatatud/värvitud. Paigaldades KINDLASTI puiduliim iga ühenduse vahele. Kõige haigem on see, kui bussis midagi krigiseb ja krägiseb ja kuna buss paindub suht palju läbi siis iga asi hakkab mängima.

Soojustuse kohapealt ma jätkuvalt ei soovita hakata "leiutama" ning tean inimesi, kes on saanud PUR vahuga ducato tehtud 400 euriga. Otsi lihtsalt natuke ja näe vaeva, tuleb oluliselt parem kvaliteet ja soodsam kui hakata mässama igast pudelite ja asjadega. Praegu tundub sulle mõistlik aga siis kui valmis peaksid saama siis mõtled, et "kurat ma neid teisi vendi ei kuulanud kes varem ehitanud on" icon_biggrin.gif Trust me.

Õhuvoolu kohapealt jah, kindlasti paneks lakke kaks ventilaatorit, üks sisse ja teine välja puhuma. Ühe ventikaga pole mitte essugi teha. Seda siis soojas kliimas olles. Läbikäidud tee.

LIPO akud ma arvan, et soodsamalt ei saa ning nt motoneti schnaideri akudel pole midagi viga ja on soodsad.

_________________
www.xdalys.lt -> üle 20 miljoni kasutatud varuosa!
www.töökoda24.ee -> DIY autotöökoja rent
www.northroamers.com -> Matkaautode AirBnb Baltikumis ja Skandinaavias
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.06.2021 12:05 vasta tsitaadiga

Karkassiks panegi vineeriribad, juba 15 hoiab kruvi hästi. Niiskuskindel siis ei pea immutamisle mõtlema. Ma ei tea kas mitte niiskuskindlat tehaksegi.
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
TeaMeTzu
HV veteran

liitunud: 10.10.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.06.2021 20:09 vasta tsitaadiga

Väga lahe, et nii palju vastuseid ja mõtteid tuli icon_razz1.gif Saan nüüd järgmise pika postituse teha, loodan, et keegi lugeda ka viitsib icon_biggrin.gif

datas0ft kirjutas:
Ausõna on tore teada ja vaadata, et meistrimehed, kes teha tahavad pole kadunud (kõik ainult ju nutifännid jne).

Mis aga oli minu postituse mõte, on see, et jah pidevas muutumises nn sisekliimaga on sõrmjätk prussid head. Need ei vea kõveraks. Ainuke asi, et enne kui neid soetad, tutvu pakutava toote liimi kvaliteediga. Reeglina neid nn niiskuskindla liimiga ei tehta aga peaks kasutusel olema kahte tüüpi liimi. Selle liimiga, mida kasutatakse töötasapindadele on hea valik. See liim pole küll niikuskindel standardi järgi aga enne läheb puidu klots katki kui liimiühendus. Hetkel kahjuks peast neid liimide marke ei mäleta.

Tänud heade sõnade eest. Väga hea, kui sõrmjätkatud prussid sobivad. Kui asi jõuab lõpuks karkassi ehitamiseni, siis vist pean vaatama hinna ja mõõtude järgi, mis materjali ma kõige mõistlikumalt kasutada saaksin (roovlatt/sõrmjätkatud/vineer).

cubedude kirjutas:
Räägi soojutuse plaanidest rohkem? Ainult spray? Palju see maksma läheb/linki on?
Uurin kuna ise ma tegin esimese vänni ff-pir 30 saunaplaatidega/vahtplast soojusisolatsioonpaneelidega + makroflex, jubedalt läks makroflexi et igale poole seda ikka saaks ja pidi poole pealt poodi hüppama et juurde võtta. Nüüd järgmine vänn on plaanis teha PUR vahuga, arvatavasti kas vaadata palju teha lasta maksab või kas saab mingi DIY kiti tellida kus on pur vahu püstol ja muud asjad olemas, olen kuulnud et DIY versioonid võivad minna mingi 700-1000€ kanti et kaubik ära teha aga pole veel konkreetseid arvutusi ise teinud. Korralik soojustus + aurutõke on ikka päris tähtis minu meelest.

Samuti kui võimalik siis kaubikus on üpris tähtis ka õhuvool, ma ise panin esimeses vännus ühe suure venti taha uste juurde voodi kohale ja õhutuse avad ustesse, küll aga jube palav oli kaubikus koguaeg ja vahepeal novot ei kannatanud seal sees olla. Järgmisega ma mõtlen et panna 2 katuseventi kui mul mahub: üks puhub sisse ja teine tõmbab välja, või vähemalt arvestan sellega et kui teist venti ei mahu katusele (kuna tulevad päikesepaneelid), siis on vaja ehk esiaknad lahti jätta veits et tuleks korralikult õhku peale ja siis tuleb esiakendele panna mingid katted mis lasevad õhku läbi aga mitte kellegi sõrmi/sääski või tekitada vent kusagile veel.

Ning elektrisüsteemist rääkides võimalusel võta LiFePO4 akud, AGM ei ole üldse väärt enam tänapäeval ja kokkuvõtteks võib korralik LiFePO4 aku olla kuni 6x odavam, + ei pea muretsema akude taseme pärast kuna tava akusid ei tohiks alla 50% laadida, hea video kuidas ise veits odavamalt pakk kokku panna:

Ise kasutasin ka ainult 12v + mul oli väike 300W-ne inverter sahtlis mida sai vajadusel kasutada niiet suht lebolt saab nii hakkama küll.

Samuti mul oli jäik 300W päikesepaneel katusel aga ma harva sain üle 200W sealt kätte niiet arvesta umbes sellega ka, isegi kui päike on täpselt pea kohal. Ma ise vaatan järgmise kaubiku jaoks vist bifacial paneelide poole sest tegelt paneelid on üldiselt odavad kuna läheb vaja ainult 1-2 ja kaubiku katuse ruum on preemium pind.

Aga jõudu, lahe projekt, hoia meid ka kursis beer_yum.gif


Seda toodet mõtlesin kasutada:
https://penosil.com/easypro/est/product/penosil-easyspray/

Saaksin 40m2 kaetud umbes 300€ eest ise tehes. Pean veel pommitama PUR teenusepakkujaid kirjadega, aga u viiele kirjutasin ja sain ainult ühe hinnapakkumise 1200€.
Ma jätsin vahtplaadi kõrvale selle hinna tõttu (ei tule odavam, kui sprey) ning PUR läheb otse metallile ning kinnine poor ei lase niiskust juurde. St aurutõket jms pole vaja.

Oled sa ise vaadanud, kus kohast oleks mõistlik LiFePO4 akusid tellida? Ma vaatsin, kui neid tellida 4tk, siis saab 200aH aku umbes 300€ eest:
https://shop.gwl.eu/LiFePO4-cells-3-2-V/ELERIX-Lithium-Cell-LiFePO4-3-2V-50Ah.html

Ma pole väga mõistliku hinnaga 12V päikesepaneele näinud. 140W komplekt koos kontrolleri jms on 300€ kanti. Nii tundub iga 12V paneeliga olevat. Ma katsuks enamuse gaasi/diisli peale ehitada ja elktrit vaid valgustuseks ning tehnika laadimiseks vaja. Loodan, et siis 140W oleks paras? Rohkem oleks muidugi mugavam, aga kogu see projeks läheb igast otsast kallimaks kui algselt plaanis icon_biggrin.gif

laurx kirjutas:
Kui keretööd tehtud, tuleb kohe mingi korrosioonitõrje (in coat) sisse lasta. Äravoolu augud karpides ja ustes peavad olema puhtad. Iga aastane uuendamine sellele võiks aset leida sellise soojaga nagu praegu - voolab paremini vahele.kui seisma jätad oma vanni, pargi kõvale pinnale. Kui sellist kohta pole, tuleb plaatida või valada.

Väga head soovitused. Ma kavatsen igale poole kuhu vähegi võimalik Krown’i lasta. Samuti roostemuunduriga kõik võimalik üle teha enne.

Janis kirjutas:
https://shop.klokkerholm.com/xProductCatalogue/productCatalogue.aspx?Group=270766
Sealt saab plekke valida. Valid koodid välja ja lähed nendega oma lemmik varuosamüüja juurde.


Tänud lingi eest thumbs_up.gif. Ma ei saagi aru, kas seda sisemist karpi, mis mul ära mädanenud on, ka müüakse? Pean aeromotorsist uurima.

H_K kirjutas:
Kunagi üheksakümnendatel kui neid ussitanud risusid veel Soomest toodi, sai kaubiku plekke paigatud tsinkpleki ja needitangidega - lihtne-odav, ei vaja keevitusoskusi. Lisaks kaubikud ehitatud raami peale, kui raam ise tugev, pole vahet, mis tehnikaga küljes rippuvad kerepaneelid ilusaks aetud. Isegi kandevkerega sõidukeid sai needitud, sest mitte iga plekinurk auto küljes ei ole kandevosa.


Ma alguses mõtlesin ka klaasriidega teha, aga see vist ei jää pikalt püsima. Ma selline inimene, et kui teen, siis teen korralikult (enamasti - seal kus vähegi võimalik ja vajalikuks pean icon_biggrin.gif )

kalvis kirjutas:
Sai ka väike bussi kohendatud "reisimiseks". Kuna reisimine toimub suvel aga muul ajal kasutatakse bussi nii nagu on ning ülevaatuselt läbi läheks, ei saa mingeid statsionaatseid ümberehitusi lubada.
Esiteks - bussiks peab olema miski, millelt saab istmeid eemaldada kerge vaevaga.
Tagumine istmerida välja ja selle asemele kokkupandav voodi. Paraku võtab selline asi muu vaba ruumi ära nii, et köögi ja muu värk on klassikaliselt kokkupandavad lauad, varjualune ja pliidid.
Elektriga on vastu näppe saadud - autosse sai ööseks külmkapp sisse unustatud ja hommikuks oli aku tühi. Seepärast sai teine aku juurde lisatud ja üle kontaktori auto tuledest sisse lülitatud. Nüüd võib külmkapp aku tühjaks tõmmata - oht on kõrvaldatud. Kõik kardinad ja tuled on kas 12 V aku pealt või siis üle inverteri.
Selle lihtsa lahenduse pluss on, et ülevaatuse ajaks on kõik eemaldatav ja tagasipanekuks kulub vaid mõni tund. Paraku parema lahenduse jaoks on juba vaja suuremat bussi.

Kui kere roostetab siis mõned aastad saab tõrjega roostet eemale hoida aga iga aasta läheb hullemaks. Pildil näidatud tasemel ei tasu enam sellesse bussi rohkem investeerida, sest ühel päeval ülevaatus enam läbi ei lase. Sul võib auto kui tahes hästi sõita - kuid suuremahulised keretööd panevad jala kõndima.


See kaubik õnneks raami peal ja see mädanenud osa turvalisusele ei mõju. Ülevaatuse jaoks piisaks teibi peale tõmbamisest, aga kuna seest sinna varsti enam ligi ei pääse, siis teen kohe ära.
Ma tahaks võtta külmiku ka gaasi peal töötava, siis ei ole elektri pärast erilist peavalu.

hentz kirjutas:
- Planeeritud on täismõõdus köögivalamu ja -segisti ning integreeritud kahe põletiga gaasipliit. Kas kodukasutuseks mõeldud gaasipliidi sädeme funktsiooni vist 12V peal tööle ei saa?

Jagelesin ka sellega aga lõpuks kasutasin ikkagi ise välkariga tuld andes.

- Mulle Ducato/Jumper/Boxer välimus väga meeldib, seest hea kõrge (põrand pole tõstetud tehasest nagu paljudel teistel)

Nendel on veel see pluss ka, et seinad on võrdlemisi sirged ja püstloodis. Sprinter/Crafter ja Iveco lähevad ülevalt kitsamaks ja üldse keskelt ka kitsamad.

Rooste kohapealt, kõik tüüblid pane tagasi ja pane kinni sikaflexi laadse tootega. Tööriistamarketist saad nt.

- Mis puitu soovitate kasutada karkassi tegemiseks?

Pane 25*45 tavaline kerge pruss, lakke pane vineeriribad ühenduskohtadele, siis kõige mugavam paigaldada igast värki.
Kui seina paned puidu, siis kõige ilusam ja parem ja kergem lahendus on sisevoodrilaud Puumarketist mis juba vahatatud/värvitud. Paigaldades KINDLASTI puiduliim iga ühenduse vahele. Kõige haigem on see, kui bussis midagi krigiseb ja krägiseb ja kuna buss paindub suht palju läbi siis iga asi hakkab mängima.

Soojustuse kohapealt ma jätkuvalt ei soovita hakata "leiutama" ning tean inimesi, kes on saanud PUR vahuga ducato tehtud 400 euriga. Otsi lihtsalt natuke ja näe vaeva, tuleb oluliselt parem kvaliteet ja soodsam kui hakata mässama igast pudelite ja asjadega. Praegu tundub sulle mõistlik aga siis kui valmis peaksid saama siis mõtled, et "kurat ma neid teisi vendi ei kuulanud kes varem ehitanud on" icon_biggrin.gif Trust me.

Õhuvoolu kohapealt jah, kindlasti paneks lakke kaks ventilaatorit, üks sisse ja teine välja puhuma. Ühe ventikaga pole mitte essugi teha. Seda siis soojas kliimas olles. Läbikäidud tee.

LIPO akud ma arvan, et soodsamalt ei saa ning nt motoneti schnaideri akudel pole midagi viga ja on soodsad.


Tore sind siin ka näha icon_smile.gif
Sikaflex, mul ostunimekirjas ja peab ära tellima.
Ma siseviimistluse poole pealt kahtlengi. Tahaks nagu siledaid seinu, sest voodrilauaga jääb selline sauna mulje icon_biggrin.gif. Samas vineeriga räigelt jamamist, et ühenduskohad ilusaks saada.

Ma veel uurin PUR’i kohta - kui leian soodsa tegija, siis lasen ära teha.

Sa mõtled seda akut Motonetist?
https://www.motonet.ee/et/toode/900140/Sznajder-140-Ah-vabaajaaku-P513-x-L189-x-K222

elukaz kirjutas:
Karkassiks panegi vineeriribad, juba 15 hoiab kruvi hästi. Niiskuskindel siis ei pea immutamisle mõtlema. Ma ei tea kas mitte niiskuskindlat tehaksegi.


Seda varianti ma kaalun ka jah. Peab ainult vaatama, et võib-olla peab karkass tulema u. 50mm sügav, et sile jääks. Sellisel juhul läheb vineeriga tehes päris kalliks.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.06.2021 20:19 vasta tsitaadiga

Millbaum müüb plekki.

Õhuke osp. 600 lai, soonega.

_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
Mulle helistades pead teadma, et kõned salvestatakse.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lurr
Kreisi kasutaja
lurr

liitunud: 28.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.06.2021 14:14 vasta tsitaadiga

---Ma siseviimistluse poole pealt kahtlengi. Tahaks nagu siledaid seinu, sest voodrilauaga jääb selline sauna mulje icon_biggrin.gif. Samas vineeriga räigelt jamamist, et ühenduskohad ilusaks saada. ---

kasuta siis puidu asemel laminaatparketti või samalaadseid seinapaneele (hind muidugi kirvem).
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
piraat262
HV veteran
piraat262

liitunud: 11.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.06.2021 14:58 vasta tsitaadiga

Laminaatparketti seina/laematerjalina väga mugav kasutada pole, autos sees niiskuse muutumise tõttu läheb kogu asi üsna kiirelt rõvedaks ka.
_________________
Kui inimesel on lamba-ajud, on ka kaasaegne meditsiin võimetu!
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
TeaMeTzu
HV veteran

liitunud: 10.10.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.06.2021 11:17 vasta tsitaadiga

laurx kirjutas:
Millbaum müüb plekki.

Õhuke osp. 600 lai, soonega.


Tänud viite eest. Konkreetse tüki kohta nad ütlesid, et seda neil kahjuks pole. Tulevikuks ikkagi hea teada, et sealt saaks.
Seleta amatöörile, mida "Õhuke osp. 600 lai, soonega." tähendab icon_smile.gif Kas see pleki tüüp, mida peaksin otsima?

lurr kirjutas:
---Ma siseviimistluse poole pealt kahtlengi. Tahaks nagu siledaid seinu, sest voodrilauaga jääb selline sauna mulje icon_biggrin.gif. Samas vineeriga räigelt jamamist, et ühenduskohad ilusaks saada. ---

kasuta siis puidu asemel laminaatparketti või samalaadseid seinapaneele (hind muidugi kirvem).


piraat262 kirjutas:
Laminaatparketti seina/laematerjalina väga mugav kasutada pole, autos sees niiskuse muutumise tõttu läheb kogu asi üsna kiirelt rõvedaks ka.


Sellega tuleb pähe, et põrandaga pole ma ka ideallset lahendust suutnud välja mõelda.
YT olen näinud, et kasutatakse PVC laminaati. Samas sellele pidid koera küünejäljed väga kergesti peale hakkama ja ka alusplaatide ühenduskohad jäävad näha.

Just avastasin selle:
http://www.lincona.ee/uncategorized/veekindel-laminaatparkett-uue-aja-normaalsus/

Esmase pilguga tundus, et saadaval ka mõistliku hinnaga (alla 20€ ruut).
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
piraat262
HV veteran
piraat262

liitunud: 11.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.06.2021 11:45 vasta tsitaadiga

Otsingusõna on OSB plaat mitte osp. Üsna pidav asi aga kohati kvaliteet väga kõikuv ja niiskusega paisub siit-sealt.
_________________
Kui inimesel on lamba-ajud, on ka kaasaegne meditsiin võimetu!
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.06.2021 15:08 vasta tsitaadiga

Osb tõesti. Pressitud liimpuit, kannatab niiskust natuke, kinnitub emasesse soonde isase servaga, 250cm pikk, 60cm lai. Õhemad peaks mingi 15mm kandis olema.töötled pinna millegagi..
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
Mulle helistades pead teadma, et kõned salvestatakse.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.06.2021 17:10 vasta tsitaadiga

Kui eelarvesse mahub: https://puumarket.ee/toode/osb-plaat-soonega-12x625x2500mm/

Jääb ikka sauna mulje aga võib ju üle värvida.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
TeaMeTzu
HV veteran

liitunud: 10.10.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.06.2021 20:09 vasta tsitaadiga

Aa, ma olin ise pleki jutus nii kinni, et ei suutnud loogiliselt mõelda icon_biggrin.gif
OSB mõtlete seina panna? Ma kardaks, et kumerate seinte tõttu OSB ei anna painduma ja sooned ei lukustu.
Aga põrandale panen vist küll laminaadi alla OSB.

Mu mõte hakab juba vaikselt vooderlauaga harjuma - valgeks värvituna peaks täitsa lahe jääma.

Et ei oleks ainult igav lugemine, panen paar pilti ka.
Üleeile ostsin ära Deca MIGA215'e


Esimene keevitus elus. Seda küll 3mm lehega. 0.9mm fluxiga proovisin punktida 1.5mm terast, aga peab veel harjutama. Tellisin 0.8mm traadi ka ära - sellega peaks lihtsam olema.


Sellest tagatule all olevast august tahaks viia komposteeriva WC tuulutuse. Ei pea auke lõikama väni ja saab jällegi ühe tehase augu ära isoleerida.


Mõned kohad, millega peab veel tegelema enne põnevamaid töid:




Siin on näha, et taaskord on kahe pleki vaheline koht hakanud roostetama. Enne küljeplasti ära võtmist polnud pea-aegu midagi näha.


Parimad sõbrad selle töö juures (roostemuundur ja korrosioonitõrje)
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.06.2021 05:55 vasta tsitaadiga

Sealt karbi otsast hea pika voolikuga sisse mulistada + see auk on hea äravool sellele mis sinna jõuab..
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
Mulle helistades pead teadma, et kõned salvestatakse.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
TeaMeTzu
HV veteran

liitunud: 10.10.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.06.2021 13:57 vasta tsitaadiga

Jah, alati peab vaatama positiivse poole pealt icon_biggrin.gif
Tegelt ma mõelnud, et lasen igast ära mädanenud august enne korrosioonitõrje sisse ja vahetult enne keevitamist teen vajalikud servad silikoonieemaldajaga puhtaks. Nii peaks vist kõige parem saama.

Keegi oskab soovitada head keevitamiseks mõeldud krunti (aerosoolis)?
Ma ise mõtlesin seda proovida:
https://varuosamarket.ee/koik-tooted/keevituskrunt-finixa-vask-400ml/
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Camper Van (matkaauto)
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.