Avaleht
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 05.11.2019 12:05 vasta tsitaadiga

Üks väike - aga samas väga kõnekas Edit - näidates, et mitte üksnes Eestis ei ole "sinisilmsed lummehelbekesed - ja kes kinnisilmi looadavad, et AGM-akud on samad mis tavalised happepütt-Akud".... icon_cool.gif

Sattusin paari video peale ja millede pealkirjad olid sellised "paanilised".
AGM-akud on pahad, pahad ja ärge ostke neid ning ärge kasutage neid... icon_cool.gif
--------------
Vaatasin siis huvi pärast ka need videod läbi.
Tulemus sama mida olen ka varasematel aastatel kohanud.

Need appikarjujad-autoomanikud on ikka kohutavalt laisad ümberõppijad.
Nad ei viitsinud isegi seda endale selgekt teha mis asi on AGM-aku, mis on tema erisused.
Ning mismoodi autoomanik ise käituma peab - et selle AGM-akuga sõbraks saada ning et see AGM-aku siis usinasti, kvaliteetselt oma tööd teeb. icon_cool.gif

Ja nagu olen ka varem vihjanud - AGM-aku kasutamise korral - tegelikult - tuleb ka auto elektrisüsteem ringi ehitada. icon_smile.gif
Aga midagi sellist nendes videodes teha ei osatud.
-----------
Edit:
Nagu mainitud - siis on minu käsutuses ka ultramoodsa laadimisalgoritmiga Profi-Smartlaadija.
Ning nädalane katsetamine - kolme erineva akuga (kaks seisvat, üks auto peal, kõik Exide 3XD modernsed akud) - näitab selgelt järgmist:

1. Kes tahab modernset akut laadida, peab olema ikka väga teadlik selles mida endas kujutab moderne aku nii ehituselt kui keemilisest koostisest.
Ei ole enam olemas sellist asja kus kõik akud on nagu vanasti, täpselt ühesugused "kastid".
2. Siis peab teadlik olema sellest mis asi on pinge, mis on vool, mis asjad on laadimisalgortimid.

3. Ning kolmandana - peab teadma karmi fakti (rääkisin seda kaks aastat tagasi) - et mitte üks auto, kaasa arvatult kõige uuemad autod, ei oska tegelikult laadida Modernseid akusid.
Ja ei oska seda seetõttu, et:
-autodes olevad algoritmid on endiselt siiamaani vanatüübiliste (klasiskaliste) akude laadimisalgoritmid.
- ning mis veel hullem, selleks, et auto oskaks laadida Modernset akut, selleks tuleb ehitada autosse väga suur lisalaadmis-keksus. icon_cool.gif
Kui klassilaklist akut laetakse pärast käivitamist, siis modersned akud tahavad saada laadimist juba enne käivitamist.

4. Ning uus Profi-Smartlaadija näitab ka selgelt seda ära, et kõik sõltub ka akukeemiast. Sellest lisandist mis on akusse topitud.
Endal on olemas nii: kaltsiumtäidisega akud kui ka süsinik(grafiit)täidisega akud ning näha on kuidas kaltsiumaku korral on laadimisprotsess vägagi närvesöövalt pikk protsess. icon_cool.gif

Järgmisel pildil on siis ühe ja sama kaltsiumaku kaks laadimisprotsessi.
tavalaadimine ja kiirlaadimie
Mõlema korral oli aku jääkpinge 12,4V. Ehk siis mahtuvus a 30-40%.

---------
Edit,
1. kuna läheb talveks (kui hästi-halvasti läheb), siis meenutan ühte lihtsalt võtet - kui ei tea milliset autoakut valida ja kus akumüüja mingit esimest, kõige odavamat, akut käsib osta.
- ning peab silmas ainult enda teenitavat kasumit, mitte autoomaniku heaolu: icon_cool.gif
PS: Ei ole nali, seda on mulle öelnud ausalt ja otse mitu akumüüjat, et nad peavad silmas ainult seda kuidas oleks võimalik võimalikult palju akusid maha müüa. beer_yum.gif

Kusagil aasta tagasi kirjutasin varem_
1. kui lähed akupoodi, siis võta kaal ja kaalu üle kõik samasugused akud (näitena: a la samas mõõdus 60Ah akud).
2. ja vali välja see aku mis on kaalult kõige raskem.
- ja see ei ole nali, kaaluvahe võib olla isegi 4-6 kilo.

Nüüd üks värske pilt ühe välismaise akumüüja õpetusest:
- teema sama, võta ja kaalu akud üle ning vali kõige raskem aku välja.
https://www.upload.ee/image/10664467/kaal111.png

2. Ja praegu lühidalt siis veel üks väike aga väga õel teema ja mis näitab selgelt seda kui "autoomanikel on pohlad mis neil kaopti all toimub".
Üks suur ja väga kuulus autotootja on selle siis ära tabanud, et "Eesti autoomanikel on sellest pohlad mis kapoti all toimub" ja sellega on siis rakendatud "kaval äriidee" kus Eestis müüdavatel uhiuutel autodel on peal mingid aasta-kaks-kolm, kas siis ladudes seisnud või 2-3 ringi autoakud".
Sellest poleks midagi - kuid neid vanu akusid reklaamitakse kui "uhiuusi akusid"-

Probleem tuli välja juhuslikult. Uhiuuel autol oli peal aku mida tegelikult ei toodeta enam vähemalt a 2 aastat.
Ja selle aku uuem modifikatsioon näeb täiesti teistsugune välja.
- aga eks millalgi ole näha, kas see aku on taastatav ja veel pikki aastaid sõitev. Või tuleb omanikul võtta raha ja minna akupoodi uhiuut akut ostma.
- ja kui keegi küsib, miks seda automüüja ei taha vahetada - siis automüüja "tambib: et selline vale käitumine ongi moodsa, korrasoleva aku tunnus". Ning, et nemad seda vahetama ei hakka. icon_cool.gif
Edit:
See siin viimasena toodud probleem on siis lahendatud. icon_cool.gif
Profi-Smartlaadija mässas selle "Fake-AGM"-akuga mitu tundi.

Tulemus:
vead õnnestus parandada ning nüüd siis auto "tunneb selle aku ära kui AGM-aku" ning koheselt läksid ka kõik laadimisparameetrid paika.
Näitena siis laadimispinge mis tõusis AGM-akudele kohustusliku 14,8V-ni.
Hästi läks, omanik pääses järgmise AGM-aku ostmisest. icon_cool.gif

Pildil siis näha õige laadimispinge. Nii on - tasub ära harjuda, et AGM-aku ei ole "tavaline, suvaline, WET-autoaku"... icon_cool.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.