Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  UX/UI veebidisainer - õppimne & tööturul nõudlus märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
puer
HV kasutaja
puer

liitunud: 27.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.08.2019 22:10 UX/UI veebidisainer - õppimne & tööturul nõudlus vasta tsitaadiga

Millise profiiliga disainereid tööturul vaja on, mida õppida?
1. Kui suur on nõudlus UX/UI spetsialisti järgi?
2. Milliseid oskusi ja kogemusi veebidisaineritelt nõutakse?
3. Mis eristab üht head UX/UI veebidisainerit keskpärasest?

Ps. olen lõpetanud infotehnoloogia bakalaureuse, töötanud IT sektoris meeskonna- ja projektijuhina. Soovin rohkem tegeleda loomingulise tegevusega ning plaanin liikuda disaini valdkonda - User centered UX design on sümpaatne.
Parandage kui eksin, kuid on jäänud mulje, et UX/UI spetsialist töökuulutuse alt otsitakse tegelikult frontend progejat ning kasutajamugavuse analüüsiks eelarvet ei jätku.

Jagan ka enda leide UX/UI disaini õppes.
Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
eestim33s
HV vaatleja

liitunud: 29.11.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.08.2019 23:30 vasta tsitaadiga

Hei,

Ma ei oska sinu esimese kolmele küsimusele otse vastata. Ma ei tööta UI/UX disainerina vaid IT projektijuhi-analüütikuna. Aga olen piisavalt kokku puutunud mitme sarnase rolliga.
Kindlasti ära kõhkle selles, et Eestis sellise profiiliga isikuid otsitakse. Isiklik kogemus on, et sellised dev-opsid ei saa oma tööga hästi hakkama ilma tugeva product owneri ja turundusspetsialistita või neil ei jää tegelikult aega, et pakkuda korralikku UI/UX rolli kuna arendus sööb oma osa.

Puhtal Front-end arendajal ja UI/UX disaineril on väga suur vahe
Puhas front-end arendaja (näiteks java arendaja) ei pruugi UI ja UX disainist mitte midagi jagada ja vajab enda kõrvale rolli kes ärinõuetest loob visuaalsed pildid(UI) ja/või prototüübid(UI koos UXga). Endal kogemus selliste arendajatega piisavalt. Kõik on vaja pulkadeni lahti kirjutada ja seletada kuna nad lihtsalt muidu ei oska. Sellest ei ole midagi halba, kui töö on tehtud siis bueno. Kui tahad head tulemust, siis UI/UX disainer on see roll kes tõlgendab ärinõuded puhtale visuaalsele kujule.

Väiksemad ettevõtted tõesti ei otsi eraldi UI/UX disainereid kuna selle töö teeb ära Product owner suuresti kaasates erinevaid ettevõtteid kes sellist teenust pakuvad. Front-end arendajale tuleb lihtsalt luua visuaalsed pildid ja prototüübid, mida saab edasi anda ärinõuete kirjeldamisega.
Sellistel ettevõtetel tavaliselt puudub design handbook ja muu raamistik mida tuleb järgida. Ütleks nende kohta põlve peal tegijad kuna midagi suurt ja mahukat nad ei suuda ette võtta.

Kui võtta juba Keskmise suurusega ettevõtteid, siis Eestis tundub üldse olevat UI/UX disaineri roll üks viimaseid mida täidetakse. Kindlasti on siin tähtsal kohal palk mida küsitakse aga mulle tundub, et seda rolli jätkuvalt täidab ära ettevõttes teised ametid, näiteks product owner ja turundusosakond.

Üks suurimaid firmasid kes palkab UI/UX disainereid (kes ei otsi otseselt front-end arendajaid) on Eestis minu teada Trinidad Wiseman. Mine vaata nende kodukat, neil on väga hästi ära toodud kõik võimalikud rollid mida nad pakuvad ettevõtetele.
Nemad just pakuvad ettevõtetele väga täpselt seda vajadust mida ettevõtte otsib. Neil on väga targad spetsialistid kes on kindlatele rollidele spetsialiseerinud.
Uus bränd, tootevoo muudatused, turu uuringud, UI/UX disain, prototüüpimine, front-end arendus (HTMLimine).
Neid kaasatakse kui ettevõte on vabandust väljenduse eest, sita sees oma praeguse koonerdamisega ja vajab uut puhast suunda. Olgu selleks suur või väike ettevõte. Nad aitavad ettevõttel luua uue kuvandi mille pealt edaspidi enda tooteid ja teenuseid arendada

UX/UI spetsialistil peab olema ette näidata töökogemus, see on väga spetsiifiline ja tähtis roll mis peab suutma ära põhjendama road-mapi mis panevad kasutajaid positiivseid flowsid lõpetama. front-end arendaja ei ole see mees/naine kes seda teeb.
See roll minu teada kasutab ja peab oskama prototüüpimise tööriistu (Axure, invision, adobe)

_________________
Enne helistamist saada SMS piisava infoga. Tundmatutele numbritele enne ei vasta.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tanel98
HV kasutaja
tanel98

liitunud: 04.03.2006




sõnum 10.08.2019 15:29 vasta tsitaadiga

Noh filosofeerime siis.
UX/UI disainer pannakse paljuski alati ühte patta aga päris nii pole. Eks sellist lihtsamat brandi kodulehte, e-poodi, iseteenindus keskkonda või intraneti võib välja mõelda kes iganes. Product owner, front-end arendaja või ui/ux disainer.
Laias maailmas ikkagi on UI disainer rohkem visuaalse suunaga ja spetsialiseerunud kasutajaliidestele välimuse andmisel. UX pool siis pigem researchi, planeerimise ja kasutaja testide jms osaga.
UX pool on 100% õpitav ja pigem isegi tehniline töö mis võib väga palju teoorial ja analüütikal põhineda. UI disaini ma väidan saab ka täitsa keskpärasel tasemel õppida. Tahad tipp tegijaks saada peab sul olema see miski anne.
Rääkides veel edasi disaineri profiilidest. Kui siinkohal on lahterdatud asi kokku ui/ux siis tegelikult võib veel laialdasemalt vaadata. Mina olen nt ise töötanud projektis kus ametinimetus oli visuaalne disainer. Üldine temaatika mobiili kasutus liidese väljaarendamine. Meeskonnas oli veel 2 vahepeal 3 Ui disainerit kellega meil oli siis põhimõtteliselt kattuv töö. Pigem oli siis nii, et visuaalne disainer pani kokku suurema pildi üldised disaini jooned ja suuna ja siis UI inimesed tegid selle temaatikaga nö kindlaid vaateid. Veel oli näiteks meeskonnas animaator. Kelle ülesanne oli interaksioone disainida. Loovjuht kes kogu projekti koos hoidis ja oli midagi tooteomaniku, disaineri vahepealset. Otseselt disaini ei teinud samas ta oli loonud algse visuaali ja disaini konseptsiooni ning sisuliselt juhtis iga osa või elemendi disainimist soovitud suunas. UX disainer. Kes siis tegeles kasutusloogika väljatöötamisega ja funksionaalsuse defineerimisega ning sisuliselt lõi alusdokumendid visuaal ja ui disaineritele, et need saaksid oma tööd teha.
Tänapäeval on veel laialt levinud selline mõiste nagu product designer. Selle all peetakse silmas siis enamasti inimest kes arendab digitaalse toote visuaalset poolt. Näiteks mobiili applikatsiooni.

Algses postituses on ka segamini veebidisaineri ja ui/ux osad. Need võivad ühtida samas mitte päris. Veeb ehk näiteks koduleht. Võib olla ka puhtalt turunduslik ning siis selle kohta kasutajaliides on natukene üle pakutud termin. Praktiliselt ka päisemenüü kus toimub navigatsioon on ju kasutajaliidese element. Aga laiemas maailmas UI all mõeldakse üldjuhul midagi muud. Samas ma võin rahustada, et näiteks disainerina ma ei tea ise ka kes ma olen või mida ma teen. Ma teen kõike alates OOH kuni mobiiliaplikatsioonideni. Töötan koos UX disainerite ja illustraatorite ja tooteomanikega samas järgmises projektis aitan kliendile luua rakendust mis täidaks tema vajadused ja lahendaks ärilisi probleeme ning tekitaks või kasvataks kasumit. Kaasaarvatud see, et osades projektides liigun nö front-end maastikule ja loon sobivad interaksioonid või prototüübid, et visualiseerida ja testida ideede sobivust. Või lihtsalt selleks, et front-end arendajale kes on laisk ja mugavustsoonis teha piltlikult ette, et see mida sai küsitud pole kuu aega tööd ja selle asja saab ära teha. Piirid on väga hägused. Võimalik on väga täpselt spetsialiseeruda. Näiteks iOs mobiiliappide disaineriks.

1) Kui suur on nõudlus? Ei tea vist ikka on nõudlust. Mulle keegi muidugi tööd ja raha otseselt kuldlusikaga sisse ei topi samas ma otseselt ei otsi ka ja tegemisi ikka jagub. Vaadates tänapäeva maailma ja seda, et disain reaalselt aitab firmadel raha teenida peaks nõudlus olema suurem. Enamus kas ei taha investeerida disaini või ei pea seda veel vajalikuks. If it works don't break it. Võrreldes nt programmeerijatega keda täiega taga otsitakse tundub, et nõudlus on väiksem aga kui oma asja oskad ja head tööd teed siis peaks tööd jaguma. Vahepeal muidugi spekuleeritakse, et nagu lõhkes .com buum võib juhtuda ka startuppidega ja see paiskab turule väga suure osa disainereid ja arendajaid ning tekib tööpuudus. Samas oleme ausad aina rohkem tulevad inimeste maailma kasutajaliidesega või isegi kasutajaliideseta digiseadmed alates smartwatchist kuni ekraaniga külmikuni. Neile luuakse kasutajaliideseid ja rakendusi. Keegi peab seda kõike ju tegema. Rakendused ise lähevad keerulisemaks. Rääkides nt UX poolest siis näiteks tõusev trend on häääljuhitavad kasutajaliidesed.

2) Mida veebidisaineirlt nõutakse. Siin ongi tähtis aru saada, et veebi disain ei võrdu kasutajaliidese disainiga. Samas võib võrduda. Mida rohkem oskad seda parem. Kui nüüd natukene üldistavalt rääkida mida võiks üks hea all around disainer osata
- oskus probleeme lahendada ja laialt mõelda
- teadmised kuidas veebilehed ja kasutajaliidesed toimivad. Erinevad resolutsioonid, seadmed.
- kasuks tuleb front-endi oskus aga kui seda pole siis peab aru saama kuidas asjad töötavad tehniliselt
- visuaalse disaini oskused. Luua lahendusi mis on selged ja arusaadavad ning esteetilised vaadata.
- teadmised tüpograafiast.
- teadmised värvidest ja nende kasutusest.
- fototöötlemis oskused
- oskus suhelda ka keerukamates olukordades. Disaineri töös tuleb teinekord väga palju selgitada ja klienti harida.
- võime õppida. Ma olen umbes 15a asjaga tegelenud. See mida esimestel aastatel tuli ja sai teha pole vist 2% sellest mida hetkel on võimalik teha. Paratamatult tuleb niipalju uut kraami ja võimalusi peale, et enam kõike omistada ei jõua ja pead valikuid tegema.
- analüüsi võime.
- turundus oskused. Pead nii klienti kui ka ennast müüma.

Minnes veel detailidesse ja keerukamaks.
- psühholoogia. Kuidas kasutajad mõtlevad ja käituvad.

Mida oleks veel hea osata
- oskad illustreerida tuleb kindlasti kasuks.
- animeerimine. Väga paljud veebilahendused miskit moodi liiguvad.
- 3D oskus. Hetkel on 3D osakaal päris suur. Luuakse nii väga keerukaid ja aeganõudvaid 3D asju kui ka väga lihtsaid legolike visuaalseid lahendusi.
- hea kirjutamis oskus ka nt võõrkeeles. Veebidisainis alati pole nii, et saad sisu ette. vahel peab disainer tulema välja konseptsiooniga mis hõlmab ka sisu. Selleasemel, et kasutada näitlike "Lorem ipsum dollar site amed..." tekste on hea kui disainer suudab vajaliku sisu vähemalt drafti tasemel ise luua. Vajalik sisu pikkus aitab kasutajaliideseid paremini vormindada. Hiljem võib seda siis copywriter või klient juba paremaks kirjutada või lihtsalt AB testi jaoks uuendada.

3) Hea portfolio. icon_smile.gif
Kellel on portfolio muidugi. Aga eks maitse üle ei vaielda. Keskpäraseks disaineriks on üsna lihtne saada. Heaks disaineriks ei ole. Eks selle üle võib vaielda kes või mis on hea disainer ja kust see piir jookseb. Maitse üle ei vaielda. Graafilises disainis on isegi keerulisem aga veebi puhul võiks öelda, et hea disain on see mis toob tulemust. Samas alati pole nii, et suurenenud müük on hea tulemus. valemis on veel brandi maine jms osad.
Sellele küsimusele vastamiseks vb peaks defineerima, et kes on hea veebidisainer? Kas see kellel on palju tööd? See kellel on palju raha? See kes teeb ilusaid asju?
Näiteks hetkel on disainiringkondades populaarne dribbble veebileht. Seal näeb väga vahvaid ja visuaalselt kenasid asju. Kas nad kõik ka head veebilahendused on ei tea. Veebe on väga erinevaid. Mõned mida külastad elus korra ja teised mida iga päev 4 korda. Mõni disainer oskab väga hästi esitleda suuri andmemassiive ja luua kontoritöötajatele kasutajaliideseid mida kasutatakse terve päev ja mis ei kurna kasutajat. Teine suudab teha asju mis on visuaalsed kunstiteosed. Paljuski loeb ka sihtgrupp. See mis hipsteritele meeldib ei sobi võibolla mõnele uuele automudelile. Paljudel disaineritel on oma käekiri ja nad teevad mingit kindlat tüüpi tööd ja on selles head samas kui nad peaks teise stiiliga asju tegema tuleks sealt parimal juhul välja keskpärasus.

Võibolla üks asi mis eristab head disainerit keskpärasusest on soov teha seda tööd nii, et see ei tundu töö. Sa pead tahtma mitte lihtsalt asju ära teha vaid hästi teha.

_________________
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
puer
HV kasutaja
puer

liitunud: 27.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.08.2019 00:48 vasta tsitaadiga

Aitäh eestim33s ja tanel98 hea ja inspireeriva info eest thumbs_up.gif
UI disain tundub esimesena sammuna sümpaatsem ja võimalik jätk UX suunal.

Hea all around disaineri oskuste õppimine. Mis (online keskkondi) kursuseid/koolitusi soovitate (mul tuleb seda planeerida pere, laste ja töö kõrvalt Tartust).
Oleks vaja ennast harida/tuttvuda järgnevatel teemadel:

    * Graafiline disain, tüpograafia, veebidisain...
    * Veebilehe tehniline pool: HTML5, CSS3, JavaScript, React...
    * Animeerimine, 3D...
    * Data driven analysis...
    * ...jmt, mis võiks full stack desiger teemade alla minna
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 01.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.08.2019 10:00 vasta tsitaadiga

Disain ja frontend koodi kirjutamine nõuavad ikka väga erinevaid ajupoolkerasid. Keskendu parem ühele - sellele millele annet on mitte ära hakka ühte neist pooletoobiselt tegema.

Ma pole siiani veel disainerit näinud kes suudaks korralikku frontendi kirjutada. Ega ka vastupidist.
Mis muidugi ei tähenda, et selliseid inimesi ei eksisteeriks, aga see on minu kogemuses pigem väga suur erand.

_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 70 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
puer
HV kasutaja
puer

liitunud: 27.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.08.2019 15:39 vasta tsitaadiga

Renka, nõustun sinuga.
Kuna ma koodi väga siiani pole kirjutanud, siis hoian pigem disaini (UX või UI või interaktsiooni disain) suunda.
Ebaselge on veel, et mis järjekorras end täiendama peaks. Graphical Design, tüpograafia jne?


https://www.uxbeginner.com/faq/
https://skillcrush.com/2015/09/08/5-creative-tech-jobs-that-will-make-you-happy/


Link


viimati muutis puer 14.08.2019 15:53, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 37
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 01.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 14.08.2019 15:41 vasta tsitaadiga

Kõige olulisem on see, et teed midagi. Kogemus on see mis lõpuks maksab.

Järjekord on vähemoluline - täiendad ennast selles milles tundub, et puudujääke on. Ja seda kõike nagunii pidevalt aastate jooksul.

_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 70 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  UX/UI veebidisainer - õppimne & tööturul nõudlus
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.