Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
06.12.2018 16:45:21
|
|
|
Hoho, lõpeta palun asja järjepidev kontekstist välja kiskumine. Milleks või kelle jaoks sa sellega tegeled? Selgitasin juba, et selle võrdluse mõte oli näidata, et sisepõlemismootori efektiivsus auto küljes ei ole kuskil "valgusaastate kaugusel" elektrimootorist koos kõige selle juurde kuuluvaga.
Ma võiks sinuga ju siin edasi väidelda, et selle eksperimentaalse diiselmootori võib samuti panna auto ratast vedama ilma traditsiooniliste käigukastide ja muude tavapäraste ülekanneteta. Põhimõtteliselt on tarvis vaid õigel kiirusel mootor järgi ühendada ja ühe õige ülekande kaudu hoida optimaalselt pöördeid. Aga ma ei viitsi rohkem sel teemal väidelda...kes tahab aru saada, see saab aru, et ükski elektriauto täna ei sõida tegelikult efektiivsusega, kus elektrijaamast imetud 1kw'st tuleb puhast edasiviivat jõudu 0.9kw. mitte sinnapoolegi. ja kui me nüüd arvestame veel kõikvõimalikke muid asju nagu mingisugused aku soojendamised külmade ilmadega, auto salongi soojendamised ja igasuguste muude elektrividinate tarbimist siis kukub see tegelik efektiivsus samuti kuskile sinna 50% kanti.
Minu jutu point aga ei seisnenud algselt üldse selles, et ma arvaks sisepõlemismootori olevat sama efektiivse kui elektrimootori. Point seisnes selles, et erinevaid tehnoloogiaiad targasti kombineerides oleks võimalik ehitada auto, mis elimineeriks nii paljud puhta elektrika suured miinused kui ka suure osa täna kasutatavate ebaefektiivsete sisepõlemismootori suurest miinusest.
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 273 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
9 :: |
3 :: |
224 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
06.12.2018 17:01:45
|
|
|
Wiltz kirjutas: |
Hoho, lõpeta palun asja järjepidev kontekstist välja kiskumine. Milleks või kelle jaoks sa sellega tegeled? Selgitasin juba, et selle võrdluse mõte oli näidata, et sisepõlemismootori efektiivsus auto küljes ei ole kuskil "valgusaastate kaugusel" elektrimootorist koos kõige selle juurde kuuluvaga. |
Kui arvestada, et võrdlus oli väntvõll vs rattad efektiivsus siis on see vahe ikka oluliselt suurem kui su originaalkommentaar lasi arvata. Säärase võrdluse tegemine su poolt oli numbrite kontekstist välja kiskumine, mitte minu poolne kriitika sellele.
Wiltz kirjutas: |
Ma võiks sinuga ju siin edasi väidelda, et selle eksperimentaalse diiselmootori võib samuti panna auto ratast vedama ilma traditsiooniliste käigukastide ja muude tavapäraste ülekanneteta. |
Ei, ei pane. ICE jõudluskarakteristkud, erinevalt elektrimootori omadest, ei võimalda seda teha reaalse autoga. Elektrimootoritega aga on see võimalik kuna neil on suur pöördemoment pea nullist peale.
Kui hakata ka ICE autode puhul noid "kõikvõimalikke muid asju" arvesse võtma siis ei muuda see olukorda eriti roosilisemaks nende jaoks. Seda enam, et autokütuse tootmine ise on juba energianegatiivne ettevõtmine ning praktiliselt kõigele su poolt loetletud asadele on sarnane vaste ka ICE autode puhul mis kõik rõõmsalt kütuse peal elavad. Hullem veel, ICE autod peavad kogu selle elektrivärgenduse jooksutamiseks kasutama pehmelt öelda ebaefektiivset elektri tootmise moodust kui elektriautod saavad selle vurtsu praktiliselt otse akust võtta.
Wiltz kirjutas: |
Point seisnes selles, et erinevaid tehnoloogiaiad targasti kombineerides oleks võimalik ehitada auto, mis elimineeriks nii paljud puhta elektrika suured miinused kui ka suure osa täna kasutatavate ebaefektiivsete sisepõlemismootori suurest miinusest |
Kuniks on oluline kasvuhoonegaaside hulga minimeerimine kogu vajaliku protsessi käigus (maavaradest sõidukilomeetriteni) ei ole võimalik ICEga saavutada elektriautoga võrreldavaid tulemusi.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
06.12.2018 17:03:33
|
|
|
Jah, elektrika moment ongi kõige parem, sellele ei vaidlegi vastu.
Kogu autopargi vahetamine elektrikateks on mitmel põhjusel ulme, vaja on leida optimaalne tasakaal.
Hetkel ongi kõige optimaalsem valik hübriid.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
06.12.2018 17:14:08
|
|
|
Tanel, mis sellest graafikust järeldada võiks? Nii nagu elektriauto puhul suunatakse toss summuti asemel elektrijaama korstnasse, nii läheb ka tootmise ümbersuunamisega saaste ära hiinasse.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 179 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
06.12.2018 17:17:35
|
|
|
elektrijaam võib kasutada ka muud kui fossiilkütuseid energia tootmiseks. Samuti on bensu-diisli tootmine ise juba väga energiamahukas protsess võrrelduna kivisöe ahju ajamisega. Rääkimata sellest, et samast kütuse hulgast toodab suur elektrijaam suuremas koguses energiat kui n+1 autos olev ICE, boonusena on tsentraalse tootmise puhul ka saaste kontrolli all hoidmine oluilselt lihtsam.
Loomulikult ei ole võimalik teostada kiiret elektriautodele üle minekut. Selleks tuleb kogu elektrisüsteem enne radikaalselt ümber ehitada ning see võtab aega.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
06.12.2018 17:20:52
|
|
|
tsitaat: |
mis sellest graafikust järeldada võiks?
|
et võime siin Eestis pingutada palju tahame, võrreldes Hiina ja mitte OECD riikidega jääme saaste hulga poolest ikka hiirekirbuks.
Oleme praegu ja jääme ka tulevikus. Ehk et meil pole mõtet end surnuks maksustada ja konkurentsivõimet (kallis (roheline) elekter!) tappa.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
06.12.2018 17:31:03
|
|
|
Hommikupoole koperdasin mingi co2/GDP andmestiku otsa. Sealt oli näha, et Eestis toimus saaste kordi kõrgemal tasemel kui naaberriikides ning kõrgemal tasemel kui hiinas-usas. Ehk siis me toodame GDP kohta oluliselt rohkem saastet kui nii mõnigi teine suursaastaja.
maailma mastaabis mahume top 10 hulka kgCO₂/GDP arvestuses ning top 20 hulka tCO₂/person arvestuses
http://www.globalcarbonatlas.org/en/CO2-emissions
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
06.12.2018 17:37:11
|
|
|
Kokkuvõttes loeb ikka absoluuthulk ja see on maailma mastaabis hiirepiss. Isegi Kanada osa on vaid 1,8% kogu maailma hulgast.
tsitaat: |
Canada emits 1.8% of the world's GHGs. Even if we all moved to caves and emitted nothing, our "contribution" would be eclipsed in about 3 weeks by growing emissions from the USA, China and India. Doing 'something' is not the same as doing something that might have a positive impact on achieving the goal. |
tsitaat: |
The question should be; can a country of roughly 35 million people who care make a difference when there are countries with over a billion people who dont ? |
Kokkuvõttes: Vabatahtlikult võivad rohelised ju talvel rattaga sõita ja rohelise elektriga ökomaja kütta, aga neid valikuid võiks mitte peale sundida teistele inimestele.
Autod muutuvad niigi ökomateks, planeeritakse paremini oma sõite, majad muutuvad energiasäästlikumateks, prügi sorteeritakse efektiivsemalt.
Rohkema nõudmisega põhjamaistes tingimustes (kus meil pole enda puhast vee-energiat a'la Norra, Rootsi või tuuma-energia Soome), ei maksa end ära tappa.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
06.12.2018 17:38:05
|
|
|
Samas 35 miljonit elanikku on väga palju väiksem kui 1,8% maailma elanikkonnast.
Ja suvaline jämeda korstnaga söejaam on kirbusitt maailma mastaabis
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 179 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
145 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
06.12.2018 17:42:10
|
|
|
Jah, absoluutselt. See on sama teema kui kasvõi näiteks naelkummidega suvel sõitmine - iga üksik auto ei oma praktiliselt mingit efekti, kambakesi aga äestatakse asfalt kiirelt. Kuniks iga üksik viitab, et näedsa, teised ei tee midagi, ei ole vähimatki lootust millegi paranemiseks.
Ma ei ütle, et peaksime oma elektrijaama kinni panema. Küll peaks tõsiselt kaaluma muud kraami kütusena kasutava jaama ehitusele ja/või praeguse uuendamisele mingi muu kütuse peale. Põlevkivi ahju ajamine ei ole just eriti odavate killast.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
06.12.2018 17:46:30
|
|
|
tsitaat: |
Põlevkivi ahju ajamine ei ole just eriti odavate killast.
|
energeetiline julgeolek. Ja reaalset alternatiivi ju pole.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
06.12.2018 18:00:29
|
|
|
Alternatiive on aga not in my back yard ning inimeste üldised irratsionaalsed hirmud segavad
Kas keegi mäletab mitu miljardit see elektrijaama uuendus meil maksma läkski?
[edit]
Energiasõltumatusest, jah, see on tore ning võiks sälida. Samas võiks ka sälitada põlevkivi tuleviku tarbeks. Sellest annab teha tervet hunnikut kasulikku kraami selle ahju ajamise asemel. Põletamine on üks rumalamaid asju mida sellega üldse teha annab. Aga nuh, eks inimestele meeldib pigem hea tänapäev kui mõelda kaugema tuleviku peale
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
06.12.2018 18:13:16
|
|
|
"Ei, ei pane"
Nigel selgitus. Tahaks täpselt teada, miks ei pane või mis seda takistab?
Oletame, et me ehitame eksperimentaalmootori, mis töötab hästi optimaalselt pööretel 1600rpm. Umbes 90ga sõitmiseks peaks tüüpiline autoratas tegema kuskil 800rpm. seega meil on vaja üsna minimaalselt vähendada mootori pöördeid. kõige lihtsamalt teostatult on selleks vaja näiteks üht hammasülekannet, sisendvõll on mootori väntvõll ja väljundvõllil ongi ratas, mida veetakse. mil moel ja mille arvelt täpselt see elektrimootor siin nüüd NII MEELETULT palju energiat kokku hoiab, et kõik võrdlused täiega aknast välja peab viskama?
kui jutt käib hästi optimeeritud ICE kasutamisest mingi hübriidauto peal siis on nii ehk naa ilmselge, et see ICE ei oleks sinna rakendatud mitte tavapärasel moel ja mitte tavapäraseks kasutuseks, vaid rakendusks tööle kasvõi näiteks manuaalselt ja ainult suhteliselt ühtlase kiirusega pikemaks maanteesõiduks, säästmaks akusid ja pikendamaks kõvati auto range'i.
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 273 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
9 :: |
3 :: |
224 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
07.12.2018 10:17:16
|
|
|
Wiltz kirjutas: |
Nigel selgitus. Tahaks täpselt teada, miks ei pane või mis seda takistab?
Oletame, et me ehitame eksperimentaalmootori, mis töötab hästi optimaalselt pööretel 1600rpm. Umbes 90ga sõitmiseks peaks tüüpiline autoratas tegema kuskil 800rpm. seega meil on vaja üsna minimaalselt vähendada mootori pöördeid. |
Kuidas sa selle autoga kiirendad sinna 90km/h kiiruseni? Milline on tolle mootori efektiivus madalamatel pööretel? Elektrimootori puhul on lihtne, eespool andsin näidisgraafiku 10+a vana elektriauto mootori kohta kus praktiliselt kogu pöördevahemikus on efektiivsus 85%+
Wiltz kirjutas: |
mil moel ja mille arvelt täpselt see elektrimootor siin nüüd NII MEELETULT palju energiat kokku hoiab, et kõik võrdlused täiega aknast välja peab viskama? |
Väändemoment on elektrimootoritel hoopis teisest maailmast võrreldes ICEdega + energia muundamine liikumiseks on samuti kogu pöördeulatuses oluliselt kõrgema efektiivsusega. ICEde puhul on see efektiivne pööretevahemik suhteliselt väike sellega võreldes.
Wiltz kirjutas: |
kui jutt käib hästi optimeeritud ICE kasutamisest mingi hübriidauto peal siis on nii ehk naa ilmselge, et see ICE ei oleks sinna rakendatud mitte tavapärasel moel ja mitte tavapäraseks kasutuseks, vaid rakendusks tööle kasvõi näiteks manuaalselt ja ainult suhteliselt ühtlase kiirusega pikemaks maanteesõiduks, säästmaks akusid ja pikendamaks kõvati auto range'i. |
Oot, et nüüd on äkitselt jutt lihtsalt ICE kasutamisest ühel teatud kiirusel ning muul ajal teeb tööd elektrimootor? Sellises olukorras on see lisa-ICE kaasa vedamine kokkuvõttes energeetiliselt kahjulikum kuna iga lisakilo tähendab lisa energiakulu mõlemale mootorile. Ainus pluss oleks, et ei pea nii tihti akusid laadima. Mugavuse kasvu arvelt langeb energeetiline efektiivsus.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity"
viimati muutis Ho Ho 07.12.2018 17:04:24, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
07.12.2018 13:08:07
|
|
|
Panna kinni lihtsalt roheliste nõudmisel Põlevkivi elektritootmine on vale. Asi selles, et ainus alternatiiv elektritootmisele oleks tuumajaam ja see on veel rohkem vastukarva padurohelistele. Ka pole mitte kuskil EL alustatud uute tuumajaamade ülespanekuga, et võtta söe- ja põlevkivijaamada koormus endile. Tuul ja päike on oluliselt kallimad kui söeelekter ja veel omakorda väga paljude lisapuudustega. Kolida kuuse alla elama pole mingi lahendus.
Autotootmises on sama nutune - elektrikäru pole lahendus kuna baseerub sellesamal söeelektril. Ühtegi muud alternatiivi täna laual pole.
CO2 üldiseselt. Jah, kui see on probleem siis tuleks täna alustada kohe tuumaelektrijaamade masspüstitamisega, et vähemalt söejaamad saaks nendega asendatud. Sorry, ei tea kuskil (Hiinlased on ainsane öelnud et nad üritavad tuumajaamade ehitamisega vähendada nõudlust söe järele) EL, et sellega oleks alustatud. Kuna ei EL ega USA-s pole tuumajaamade masspüstitamist näha siis ärge loodkegi CO2 vähenemist. Kõik muud võtted lõpevad katastroofiga. Väikeses koguses on võimalik tuulikutega elektrinälga katta, kuna aga see on ebastabiilse tootmisega siis ei saa see olla baaslahendus.
Üldiselt siin päikese all on nii hiinlasel kui eestlasel ühesugune õigus CO2 toota. Valed on lahendused, kus eestis keelatakse CO2 toota ja hiinas on 100% lubatud ning isegi ka see on vale tees, kus me jääme praeguse juurde aga keelame hiinlastel juurde toota. Tõenäoliselt on lahenduseks ühtne CO2 maks sõltumata asukohariigist ja saadud rahaga siis toetatakse jällegi ülemaailmselt sobivaid lahendusi sõltumata asukohast.
Kui aga igaüks kakleb oma nurgas poksikinnastega õhku nagu täna on siis ma pigem valmistuks kliimasoojenemiseks, igaks juhuks võiks ujuvpaadist majakese ära osta. Kui paar riiki vee alla jäävad siis tuleb ka lõpuks USA, Hiinal ja Indial mõistus pähe (USA-s ja Indias on ka palju alasi kus 0,5 meetrit on katastroof - seejuures meie eestis kannnatame selle palju paremini ära).
|
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
07.12.2018 13:15:21
|
|
|
tsitaat: |
alasi kus 0,5 meetrit on katastroof - seejuures meie eestis kannnatame selle palju paremini ära
|
Eesti eeliseks on ka see, et maapind endiselt kerkib (kuni 3mm aastas).
Seega 10 aastaga 3cm ja 100 aastaga 30cm, 600 aastaga 2m.
Oli ju aeg, kui vesi loksus keskajal Paksu Margareeta väravas.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
SSD
HV Guru
liitunud: 18.01.2006
|
07.12.2018 13:15:22
|
|
|
Tanel kirjutas: |
tsitaat: |
alasi kus 0,5 meetrit on katastroof - seejuures meie eestis kannnatame selle palju paremini ära
|
Eesti eeliseks on ka see, et maapind endiselt kerkib (kuni 3mm aastas). |
Ja palju kerkib veetase praegu?
|
|
Kommentaarid: 308 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
262 |
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
07.12.2018 13:26:56
|
|
|
Praegu on nii ca 3 mm põhja eestis, kesk-eesti 1mm ja lõuna-eesti vajub 1 mm aastas (0 piir jookseb võrtsjärve keskelt läbi).
Soojenemisest tõuseb maailmameri 1mm aastas.
Seega põhja eesti jääb plussi.
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
07.12.2018 15:35:06
|
|
|
kalvis kirjutas: |
Praegu on nii ca 3 mm põhja eestis, kesk-eesti 1mm ja lõuna-eesti vajub 1 mm aastas (0 piir jookseb võrtsjärve keskelt läbi).
Soojenemisest tõuseb maailmameri 1mm aastas.
Seega põhja eesti jääb plussi. |
Ja millest sellest kasu on - kui sul enam põhjavett pole. Ei joomiseks, ei millegi kasvatamiseks.
Ellu jääb hoopis see kellel on vesi alati olemas. Asi siis see veepealne maja ehitada. Neid on aastatuhandeid ehitatud. Ning siis kala püütud.
Võta ja uuri mis juba sel suval toimus.
Ülemiste järves veetaseme hoidmiseks pumbati üks reservuaaristest täiesti kuivaks.
Ning käis kõva kisa, et tuleks hoopis kehtestada Veekasutuspiirangud Ülemiste vee tarbimises.
----------------
Mis aga sellesse Hiina CO2-e puutub, siis eestlased on täiesti selles samamoodi süüdi.
Kasvõi praegu jõulude ajal - Hiinast tellides sadu tonne plastik-prahti ning siis seda "jõulukinkide nime all kellelegi kaela määrides". Sest see "õnnelik kingisaaja" viskab selle kingi peagi prügikasti sest tal pole selle "Hiina-plastik-prahiga" mitte kui midagi teha.
Eesti Post ägiseb praegu kuidas suudab ning nuttes, et sel aastal on eestlased "Hiinast tellinud rekord-koguses seda Hiina plastik-prahti".
Aga kuidas see vanasõna oligi: naabri käes näeb 10 grammist kilekotti aga oma käes 3 kilost plastik-läpparit kohe mitte ei märka...
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
|
Ho Ho
HV Guru
liitunud: 16.02.2002
|
07.12.2018 17:03:24
|
|
|
kalvis kirjutas: |
Panna kinni lihtsalt roheliste nõudmisel Põlevkivi elektritootmine on vale. Asi selles, et ainus alternatiiv elektritootmisele oleks tuumajaam ja see on veel rohkem vastukarva padurohelistele |
Andsid just kaks head põhjust paduroheliste ignoreerimiseks
Ehk võiks kuulata vastava ala eksperte ning mitte ainult lobistajaid?
kalvis kirjutas: |
Ka pole mitte kuskil EL alustatud uute tuumajaamade ülespanekuga, et võtta söe- ja põlevkivijaamada koormus endile. |
Puhtalt kuna poliitikud pigem jooksevad lühiajalise populismiga kaasa kui mõtleks kaugemale tulevikule. Sama teema kui põlevkivi ahju ajamine selle mõistlikuma kasutamise asemel.
kalvis kirjutas: |
Autotootmises on sama nutune - elektrikäru pole lahendus kuna baseerub sellesamal söeelektril. Ühtegi muud alternatiivi täna laual pole. |
Nokk kinni, saba lahti. Kuniks jätkatakse objektiivse teaduse eitamist tuumaeenergia koha pealt pole mingit lootust, et olukord reaalsuses paraneks.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
07.12.2018 18:59:06
|
|
|
HoHo, ei ole jutt mitte kuskile äkitselt läinud. Jutt on olnud koguaeg sellest, minul vähemalt. See ju ongi tõelise hübriidauto efektiivsuse point, et mõlemat mootorit kasutatakse siis ja selle jaoks, mille jaoks ta paremini sobib.
90ni kiirendad elektrimootoriga. Või kiirendad näiteks 60ni elektrimootoriga, ja siis tuleb ICE järgi. kui stabiilne või stabiilsem liikumiskiirus on saavutatud (näiteks 70-100) siis jääb vedama vaid ICE ja elekter aitab vaid kiirenduse juures.
ICE'l ei peagi olema mingisugust efektiivsust mingitel teistel pööretel. Tema töötab oma määratud kitsas pööretevahemikus ja muul ajal lihtsalt ei tööta. Või siis soovi korral muul ajal saab teda lihtsa ümber lülitusega switchida hoopis akut laadima. Ikka sellesama optimaalseima pöörde juures. Linnas ja väikestel kiirustel veab elekter, kiirendab elekter. See on ju OBVIOUS, miks ma muidu üldse mingisugusest hübriidist peaksin rääkima???
"Sellises olukorras on see lisa-ICE kaasa vedamine kokkuvõttes energeetiliselt kahjulikum kuna iga lisakilo tähendab lisa energiakulu mõlemale mootorile" Ma ei tahaks uskuda, et sa reaalselt oled nii rumal aga sa ju ometi tead, et näiteks maanteel ühtlase või enamvähem ühtlase kiirusega liikudes ei oma praktikas mitte mingisugust tähtsust, kas autos on näiteks 100 või isegi rohkem lisakilo või mitte?! Tegelikult ei oma see praktikas peaaegu mitte mingisugust tähtsust isegi nö. keskmises kütusekulus, kus on see kõik tavapärased kiirendamised. Olen seda isiklikult mõõtnud ja võrrelnud. Kas iga lisakilo suurema aku näol ainult elektrimootoriga autol ei tähenda lisa energiakulu, see mass mingil põhjusel "ei loe" või? Et siis sinu arvates see ei ole üldse mingi pluss, et hübriidi sisse võiks pista näiteks 3 korda väiksemamahulise aku ning range oleks autol ikka sama, või isegi suurem (juhul kui maanteed sõidetakse palju)? Anyway, mulle tundub, et at this point sa vaidled juba vaidlemise pärast sest need mõtteavaldused ja järeldused ei ole enam kuigi pädevad.
Ja nagu siin teemas on mitu korda kokku võetud siis reaalselt tuleb meil suurem osa elektrist terves maailmas ikkagi üldse mitte rohelistest elektrijaamadest ning jääb ilmselt veel üsnagi pikaks ajaks sealt tulema kuna tuumaenergiat ei taheta rakendada. Seega, puhta elektriauto REAALNE efektiivsus ja keskkonnasäästlikus on absoluutne naljakoht täna, homme ja ilmselt veel ka 10a pärast. Võibolla 20a pärast saaks rääkida sellest, et need on keskkonnas jaoks paremad...samas võib ka olla, et 20a pärast on elektriautod unustatud ajalugu
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 273 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
9 :: |
3 :: |
224 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
07.12.2018 19:51:34
|
|
|
Kui tahta 60-100 vahemikus ICE-t kasutada, siis on vajalik ka käigukast, lisakeerukus, lisakaod efektiivsuses ja lisamass. Ma üldiselt arvan, et insenerid oskavad oma tööd päris hästi ja taolisi masinaid ei ole põhjusega turule tulnud.
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
07.12.2018 21:06:22
|
|
|
Sel juhul oleks juba targem niiöelda pisike bensumootor mis ajab ringi generaatorit ja mis omakorda laeks akut, siis saaks bensumootoril hoida stabiilselt sõltumata kiirusest optimaalsetel pööretel, generaatori kasutegur küll oleks sõltuvalt võimsusest 90-95%, mida võimsam seda vähem kadusid. Kui kasutada kiirete pööretega generaatorit, siis selle mass ei oleks ka kuigi suur, et näiteks paarkümmend kW toota. Need harjavabad RC mudelite mootorid on heaks näiteks, ringi ajades töötavad generaatorine, siin üks toode https://www.ebay.com/itm/High-Power-4076-2200KV-4P-Sensorless-Brushless-Motor-fr-1-8-RC-Monster-Truck/223023547148?hash=item33ed3d430c:g:tCMAAOSwDkpbIQCC:rk:14:pf:0 2,8kW mootor kaalub 405 grammi, ja 28kW ehk 10 korda võimsam mootor ei kaaluks mitte 10 korda rohkem vaid see muutus on tunduvalt massi kasuks, ehk siis paari kilone seesugune kiirepöördeline mootor suudaks toota paarkümmend kW, lihtsalt peaks sellise ülekande vahele pistma, mis optimaalsetel bensuka pööretel toodaks 50000RPM. Ja seda RC mootorit/generaatorit saaks targa elektroonika abil sealsamas starterina kasutada sellesama bensumootori käivitamisel.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
07.12.2018 21:32:46
|
|
|
miks on vajalik käigukast selleks, et sõita näiteks kiirusvahemikus 70-100? (60 peal võib elektrimootor vabalt vedada või aidata vedada, mida iganes) sa lihtsalt ütled, et see on vajalik ja eeldad, et nii ongi kuna sina ütled nii? sry, see on lihtsalt täielik BS.
ma sõidan peaaegu igapäevaselt mootorrattaga. ja sõidan näiteks tavaliselt kiirusest alates ~60 kuni 200 ühe ja sama käiguga. kõik ülejäänud 5 käiku ongi tegelikkuses vaid kiirendamiseks. tõsi, selle rattaga reaalselt tihti küll üle 150 ei sõida, aga see ei oma antud juhul tähtsust, kuna täiesti võimalik see vajadusel on.
lisakeerukus on vajalik loomulikult, kui selle all sa mõtled arvutit ja loogikat, mis asju juhiks ja õigel ajal õigeid lülitusi teeks. aga kas sellist asja pead tõepoolest tänasel päeval (ja tulevikus) probleemiks? no tule taevas appi..
Taolised masinad on tegelikult turul. Võta kasvõi näiteks toyota prius. Ühe hübriidiga mul hea sõber sõitis paar aastat. See oli tal küll tööauto. Ostis selle pärast välja, müüs maha...ja ostis omale diisel auto. Ütles, et elektriautost tema ei taha küll kunagi midagi teada Insenerid võivad oma tööd väga hästi osata, aga mitte insenerid ei ole need, kes otsustavad ja määravad, millega inimesed sõidavad, peaksid sõitma, või tahaksid sõita. Seda teevad ikka täiesti teised isikud.
Kui inimene teeb oma autoostu otsuse selle järgi, kui palju kilowatte masinal on ning selle järgi, mida poliitikud ja lobistid "lubavad" ega siis ei saagi üks tõeliselt optimaalse kütusekuluga ja roheline hübriidauto kunagi populaarne olla. Ja auto, mis ei ole ostjate seas populaarne ning mida sisuliselt ei lubata müüa...well, selle arendamisele ei kuluta ükski autotooja oma inseneride ressurssi, ehk teisisõnu aega ja raha. Nii lihtne ongi
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
Kommentaarid: 273 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
9 :: |
3 :: |
224 |
|
tagasi üles |
|
|
|