Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kopterite ja muu lennunduse teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Scott
Kreisi kasutaja
Scott

liitunud: 09.08.2016




sõnum 11.02.2024 10:08:44 vasta tsitaadiga

Electra Estol lennuk vajab vaid 56 meetrist stardirada

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/7a158b0c-2ad5-4b93-8f2f-4d8cbe7b3e35



Link
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.02.2024 11:27:21 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Hybrid-electric propulsion that gets useful range
mis kütuse pealt see käib? Ja maandumiseks vist pikemat rada vaja et maale pihta saada icon_biggrin.gif
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 177 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kassmees
Kreisi kasutaja
Kassmees

liitunud: 02.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.02.2024 18:19:13 vasta tsitaadiga

Harjuta maandumist AN 2-ga ja siis sa selle pisikese putukaga maandud kasvõi naabri aeda grilli kõrvale.
Kommentaarid: 57 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 46
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
avrn
Kreisi kasutaja

liitunud: 16.02.2007




sõnum 12.02.2024 18:46:41 vasta tsitaadiga

No selle metsavahiga pidavat kõvemad mehed peaegu seisma õhus:
Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 12.02.2024 21:55:36 vasta tsitaadiga

avrn kirjutas:
No selle metsavahiga pidavat kõvemad mehed peaegu seisma õhus:
Spoiler Spoiler Spoiler

Piisava vastutuulega võimalik igasuguse lennukiga, ainult et igale lennukile piisava tugevusega tuult ei esine (kui ehk mõne orkaani ajal).
Sellele moosiriiulile piisavat tuult aga ei pea kaua ootama. AN-2-ga on võimalik lennata kiirusel 48km/h, st et juba 13,3m/s vastutuulega on võimalik paigal seista ja sellest tugevama tuulega maapinna suhtes tagurpidi lennata.

Wiki kirjutas:
The Antonov An-2 is a mass-produced single-engine biplane that has been commonly used as a utility and agricultural aircraft. It is deliberately furnished with a minimum of complex systems. The crucial wing leading edge slats that give the aircraft its slow flight ability are fully automatic, being held closed by the airflow over the wings. Once the airspeed drops below 64 km/h (40 mph), the slats will extend because they are on elastic rubber springs.
...
According to the operating handbook, the An-2 has no stall speed. A note from the pilot's handbook reads: "If the engine quits in instrument conditions or at night, the pilot should pull the control column full aft and keep the wings level. The leading-edge slats will snap out at about 64 km/h (40 mph) and when the airplane slows to a forward speed of about 40 km/h (25 mph), the airplane will sink at about a parachute descent rate until the aircraft hits the ground.

As such, pilots of the An-2 have stated that they are capable of flying the aircraft in full control at 48 km/h

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.02.2024 01:12:16 vasta tsitaadiga

Kassmees kirjutas:
Harjuta maandumist AN 2-ga ja siis sa selle pisikese putukaga maandud kasvõi naabri aeda grilli kõrvale.


Tahaks näha. Muidu stol klassile korraldatakse lausa võistlusi, seal on vaid loetud meetrid mängus.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.03.2024 16:57:49 vasta tsitaadiga

Norras kukkus päästeteenistuse helikopter merre. Kuuest pardal olnust üks hukkus, üks raskelt vigastatud, kaks vigastatut, kes viibivad haiglas ja kaks on koju lubatud.
Kas helikopter oli tükkideks?
See oli suhteliselt terve, ütleb Halvorsen, kes võib väita, et see leiti 200–300 meetri sügavuselt.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76E7MK/helikopter-vraket-er-hevet
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.03.2024 14:13:34 vasta tsitaadiga


_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.03.2024 22:18:26 vasta tsitaadiga

Kreekakeellne helix ja pteron. Inglise keeles rotary wing ja eesti keeli lihtsalt pöördtiivaline. Profikeeli kasutatakse väljendeid nagu “rotary” ja “fixed wing” üsna sageli helicopter ja plane asemel.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scott
Kreisi kasutaja
Scott

liitunud: 09.08.2016




sõnum 07.03.2024 11:21:45 vasta tsitaadiga

Jounilla, 81, on autenttinen lentokonesimulaattori autotallissaan – toimittaja pääsi testaamaan siipiään virtuaalitaivaalla

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jounilla-81-on-autenttinen-lentokonesimulaattori-autotallissaan-toimittaja-paasi-testaamaan-siipiaan-virtuaalitaivaalla/8889404

Videot tasub vaadata, milline lennusimulaator on 81 aastase soomlase garaažis.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 07.03.2024 11:33:59 vasta tsitaadiga

Scott kirjutas:
Jounilla, 81, on autenttinen lentokonesimulaattori autotallissaan – toimittaja pääsi testaamaan siipiään virtuaalitaivaalla

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jounilla-81-on-autenttinen-lentokonesimulaattori-autotallissaan-toimittaja-paasi-testaamaan-siipiaan-virtuaalitaivaalla/8889404

Videot tasub vaadata, milline lennusimulaator on 81 aastase soomlase garaažis.


Jah, saab ulmelisi asju ehitada ja meeletult raha matta. Üsna kähku tuleb aga kätte see hetk, millest edasi on odavam juba lennukit omada ja sellega päriselt lennata. Ma ei mõtle siin Boeingut, ega Airbusi loomulikult. Kui on tervislikud põhjused, mis takistavad päris lendamist, siis iseasi. Heli simu sisenemishind on kohe eriti kõrge, ainult juhiste eest maksad tuhandeid ja muu nodi veel juurde. Tegelt peaks olema veel liikuv ka, sest heli ilma tagumikutunnetuseta on paras okse-ekspress.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 16.03.2024 19:36:09 vasta tsitaadiga

Järjekordne paneel 737MAX-ilt kadunud.
https://maailm.postimees.ee/7981111/logisevad-poldid-boeingult-lendas-taas-valispaneel-kuljest

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Scott
Kreisi kasutaja
Scott

liitunud: 09.08.2016




sõnum 30.04.2024 07:10:41 vasta tsitaadiga

Eilses Ringvaates räägiti Tartu lennuvälja kimbutavatest GPS-häiretest ja see intervjuu on hea näide aia taha läinud vestlusest. Kuid YLE uudised võtavad asja selgelt ja konkreetselt kokku

https://yle.fi/a/74-20086197

tsitaat:
Eelmisel nädalal pidid kaks Finnairi lendu pöörduma tagasi Helsinki-Vantaasse, kuna GPS-i häired takistasid Tartule lähenemist.

Tartus on kasutusel satelliidipõhine navigatsioonisüsteem, mis nõuab lennuki lennuväljale lähenedes GPS-signaali. Signaali puudumise tõttu pole lennuk saanud maanduda.

Finnair peatab lennud kuuks ajaks, mille jooksul ehitatakse lennujaamale traditsiooniline lähenemise navigatsioonisüsteemi, kus GPS-signaali pole vaja.


Miks ei juhendanud lennujuht Tartus maanduva lennuki piloote?

- Tartus pole lennujuhti, küll aga on informaator, kes ütleb piloodile ilmainfo ja lennuraja seisukorra. Piloot teeb maandumisotsuse ise.

Alates 1990. aastatest on lennuliikluse navigeerimine aina enam liikunud satelliidipõhisele süsteemile. See on toonud märkimisväärset kulude kokkuhoidu.

GPS-signaalis võib esineda häireid isegi ilma häireteta. Seetõttu pole traditsioonilistest navigeerimismeetoditest täielikult loobutud.

- Varem, kui satelliitnavigatsiooni polnud ja ookeane ületati, oli merel tuhandeid kilomeetreid, kus maapealsete raadionavigatsiooniseadmete leviala ei olnud piisav. GPS on toonud ookeaniületuslendudele ohutuse, stabiilsuse ja navigeerimisvõime, arvab Luojus.

GPS-navigatsiooni eeliseks on ka see, et lennukid lendavad mõne meetri raadiuses keset neile planeeritud marsruuti.

- Oleme üllatunud, et Venemaalt Soome lahe kaudu Kaliningradi lendavad lennukid on täpselt oma marsruudil, kuigi GPS-signaal on häiritud.

Põhjus on ilmselt selles, et Venemaa lennukitel on üheks kohustuslikuks navigatsioonisüsteemiks oma Glonassi positsioneerimine. Selle segamine on keerulisem, kuna iga satelliit edastab signaali oma sagedusel.

Selle asemel töötab USA kaitseministeeriumi välja töötatud GPS-satelliitpositsioneerimine kahel põhisagedusel, mida on lihtsam segada.

Häired tekivad raadiosignaali saatmisega, mis katab GPS-satelliitidelt tuleva signaali.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.04.2024 09:59:21 vasta tsitaadiga

Käisin Nõukogude Armees. Olin sides. Igal päeval kindlatel aegadel oli "saade". Kindlatel sagedustel. Et sagedus vaba oleks kindlaks kellaajaks, pandi segaja varem peale. Lihtne.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 30.04.2024 10:19:55 vasta tsitaadiga

Millal jõuavad lennukid sinnani, et kasutavad paralleelselt mitut eri satelliitnavigatsioonisüsteemi? Valikut justkui ju juba on (GPS, Galileo, BeiDou, GLONASS) ja kui üks neist ajab näiteks jama (näiteks GLONASS) ja teine lihtsalt ei saa signaali (näiteks GPS), siis saab ju need välja praakida.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 30.04.2024 10:31:24 vasta tsitaadiga

Lennundus, lõputu sertifitseerimiste jada. Antud loo valguses on muidugi tore, et meil on vor'd kokku korjatud, ehk siis sisuliselt IFR kõlbulikku alternatiivi justkui polegi. Järgmise põlvkonna piloodid äkki ei oskaks neid enam kasutadagi.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.05.2024 17:58:11 vasta tsitaadiga

Väikelennuki maandumine sõiduteele, ViaBalticale.
https://www.delfi.lv/156/national/120021290/uz-tallinas-sosejas-avarejusi-lidmasina-bija-devusies-privata-lidojuma
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kopterite ja muu lennunduse teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.