Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Scott
Kreisi kasutaja
liitunud: 09.08.2016
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
12.02.2024 10:27:21
|
|
|
tsitaat: |
Hybrid-electric propulsion that gets useful range |
mis kütuse pealt see käib? Ja maandumiseks vist pikemat rada vaja et maale pihta saada
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 183 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
148 |
|
tagasi üles |
|
|
Kassmees
Kreisi kasutaja
liitunud: 02.01.2007
|
12.02.2024 17:19:13
|
|
|
Harjuta maandumist AN 2-ga ja siis sa selle pisikese putukaga maandud kasvõi naabri aeda grilli kõrvale.
|
|
Kommentaarid: 57 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
46 |
|
tagasi üles |
|
|
avrn
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.02.2007
|
12.02.2024 17:46:41
|
|
|
No selle metsavahiga pidavat kõvemad mehed peaegu seisma õhus:
Spoiler
|
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
12.02.2024 20:55:36
|
|
|
avrn kirjutas: |
No selle metsavahiga pidavat kõvemad mehed peaegu seisma õhus:
Spoiler
|
Piisava vastutuulega võimalik igasuguse lennukiga, ainult et igale lennukile piisava tugevusega tuult ei esine (kui ehk mõne orkaani ajal).
Sellele moosiriiulile piisavat tuult aga ei pea kaua ootama. AN-2-ga on võimalik lennata kiirusel 48km/h, st et juba 13,3m/s vastutuulega on võimalik paigal seista ja sellest tugevama tuulega maapinna suhtes tagurpidi lennata.
Wiki kirjutas: |
The Antonov An-2 is a mass-produced single-engine biplane that has been commonly used as a utility and agricultural aircraft. It is deliberately furnished with a minimum of complex systems. The crucial wing leading edge slats that give the aircraft its slow flight ability are fully automatic, being held closed by the airflow over the wings. Once the airspeed drops below 64 km/h (40 mph), the slats will extend because they are on elastic rubber springs.
...
According to the operating handbook, the An-2 has no stall speed. A note from the pilot's handbook reads: "If the engine quits in instrument conditions or at night, the pilot should pull the control column full aft and keep the wings level. The leading-edge slats will snap out at about 64 km/h (40 mph) and when the airplane slows to a forward speed of about 40 km/h (25 mph), the airplane will sink at about a parachute descent rate until the aircraft hits the ground.
As such, pilots of the An-2 have stated that they are capable of flying the aircraft in full control at 48 km/h |
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
13.02.2024 00:12:16
|
|
|
Kassmees kirjutas: |
Harjuta maandumist AN 2-ga ja siis sa selle pisikese putukaga maandud kasvõi naabri aeda grilli kõrvale. |
Tahaks näha. Muidu stol klassile korraldatakse lausa võistlusi, seal on vaid loetud meetrid mängus.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
02.03.2024 15:57:49
|
|
|
Norras kukkus päästeteenistuse helikopter merre. Kuuest pardal olnust üks hukkus, üks raskelt vigastatud, kaks vigastatut, kes viibivad haiglas ja kaks on koju lubatud.
Kas helikopter oli tükkideks?
See oli suhteliselt terve, ütleb Halvorsen, kes võib väita, et see leiti 200–300 meetri sügavuselt.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76E7MK/helikopter-vraket-er-hevet
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 30.09.2001
|
|
Kommentaarid: 462 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
357 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
03.03.2024 21:18:26
|
|
|
Kreekakeellne helix ja pteron. Inglise keeles rotary wing ja eesti keeli lihtsalt pöördtiivaline. Profikeeli kasutatakse väljendeid nagu “rotary” ja “fixed wing” üsna sageli helicopter ja plane asemel.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Scott
Kreisi kasutaja
liitunud: 09.08.2016
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
07.03.2024 10:33:59
|
|
|
Jah, saab ulmelisi asju ehitada ja meeletult raha matta. Üsna kähku tuleb aga kätte see hetk, millest edasi on odavam juba lennukit omada ja sellega päriselt lennata. Ma ei mõtle siin Boeingut, ega Airbusi loomulikult. Kui on tervislikud põhjused, mis takistavad päris lendamist, siis iseasi. Heli simu sisenemishind on kohe eriti kõrge, ainult juhiste eest maksad tuhandeid ja muu nodi veel juurde. Tegelt peaks olema veel liikuv ka, sest heli ilma tagumikutunnetuseta on paras okse-ekspress.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
HDvurle
HV pensionär
liitunud: 02.04.2002
|
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
Scott
Kreisi kasutaja
liitunud: 09.08.2016
|
30.04.2024 06:10:41
|
|
|
Eilses Ringvaates räägiti Tartu lennuvälja kimbutavatest GPS-häiretest ja see intervjuu on hea näide aia taha läinud vestlusest. Kuid YLE uudised võtavad asja selgelt ja konkreetselt kokku
https://yle.fi/a/74-20086197
tsitaat: |
Eelmisel nädalal pidid kaks Finnairi lendu pöörduma tagasi Helsinki-Vantaasse, kuna GPS-i häired takistasid Tartule lähenemist.
Tartus on kasutusel satelliidipõhine navigatsioonisüsteem, mis nõuab lennuki lennuväljale lähenedes GPS-signaali. Signaali puudumise tõttu pole lennuk saanud maanduda.
Finnair peatab lennud kuuks ajaks, mille jooksul ehitatakse lennujaamale traditsiooniline lähenemise navigatsioonisüsteemi, kus GPS-signaali pole vaja.
Miks ei juhendanud lennujuht Tartus maanduva lennuki piloote?
- Tartus pole lennujuhti, küll aga on informaator, kes ütleb piloodile ilmainfo ja lennuraja seisukorra. Piloot teeb maandumisotsuse ise.
Alates 1990. aastatest on lennuliikluse navigeerimine aina enam liikunud satelliidipõhisele süsteemile. See on toonud märkimisväärset kulude kokkuhoidu.
GPS-signaalis võib esineda häireid isegi ilma häireteta. Seetõttu pole traditsioonilistest navigeerimismeetoditest täielikult loobutud.
- Varem, kui satelliitnavigatsiooni polnud ja ookeane ületati, oli merel tuhandeid kilomeetreid, kus maapealsete raadionavigatsiooniseadmete leviala ei olnud piisav. GPS on toonud ookeaniületuslendudele ohutuse, stabiilsuse ja navigeerimisvõime, arvab Luojus.
GPS-navigatsiooni eeliseks on ka see, et lennukid lendavad mõne meetri raadiuses keset neile planeeritud marsruuti.
- Oleme üllatunud, et Venemaalt Soome lahe kaudu Kaliningradi lendavad lennukid on täpselt oma marsruudil, kuigi GPS-signaal on häiritud.
Põhjus on ilmselt selles, et Venemaa lennukitel on üheks kohustuslikuks navigatsioonisüsteemiks oma Glonassi positsioneerimine. Selle segamine on keerulisem, kuna iga satelliit edastab signaali oma sagedusel.
Selle asemel töötab USA kaitseministeeriumi välja töötatud GPS-satelliitpositsioneerimine kahel põhisagedusel, mida on lihtsam segada.
Häired tekivad raadiosignaali saatmisega, mis katab GPS-satelliitidelt tuleva signaali. |
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
30.04.2024 08:59:21
|
|
|
Käisin Nõukogude Armees. Olin sides. Igal päeval kindlatel aegadel oli "saade". Kindlatel sagedustel. Et sagedus vaba oleks kindlaks kellaajaks, pandi segaja varem peale. Lihtne.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
mikk36
HV Guru
liitunud: 21.02.2004
|
30.04.2024 09:19:55
|
|
|
Millal jõuavad lennukid sinnani, et kasutavad paralleelselt mitut eri satelliitnavigatsioonisüsteemi? Valikut justkui ju juba on (GPS, Galileo, BeiDou, GLONASS) ja kui üks neist ajab näiteks jama (näiteks GLONASS) ja teine lihtsalt ei saa signaali (näiteks GPS), siis saab ju need välja praakida.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
30.04.2024 09:31:24
|
|
|
Lennundus, lõputu sertifitseerimiste jada. Antud loo valguses on muidugi tore, et meil on vor'd kokku korjatud, ehk siis sisuliselt IFR kõlbulikku alternatiivi justkui polegi. Järgmise põlvkonna piloodid äkki ei oskaks neid enam kasutadagi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
24.05.2024 10:17:27
|
|
|
Apached lendasid just üle. Meeldivalt aeglaselt kah, et saaks vaadata pikemalt.
|
|
Kommentaarid: 705 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
541 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 30.09.2001
|
|
Kommentaarid: 462 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
357 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
24.05.2024 15:54:23
|
|
|
Apached tagasi
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Scott
Kreisi kasutaja
liitunud: 09.08.2016
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Scott
Kreisi kasutaja
liitunud: 09.08.2016
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
14.07.2024 08:16:17
|
|
|
See käib ju koguaeg siin.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
HDvurle
HV pensionär
liitunud: 02.04.2002
|
14.07.2024 09:19:44
|
|
|
10:25 peaks startima
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
|